7.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سخنرانی بانوی دانشجو در نماز جمعه تهران و چند نکته ناصحانه!
از مناقشات مربوط به اصل رویکرد ستاد در تریبون دادن به امثال این بانوی دانشجوی منتقد مع بگذریم، طرح شبهه توسط او علیه #طرح_صیانت که اقدامی انقلابی و عقلائی است، موجب گلایه و عجیب بود!
لا اقل اگر بنای بررسی این مسئله در تریبون جمعه وجود دارد، جا داشت یک نفر به عنوان مدافع طرح نیز سخن بگوید تا طرحی که حاصل زحمات تخصصی و اراده حاکمیتی است، در آستانه بررسی در مجلس، اینگونه مورد تهاجم قرار نگیرد؛ آنهم از تریبون نماز جمعه تهران که طبعا انتظار بر آن است که حامی سازماندهی به وضعیت بیضابطه فضای مجازی باشد.
از این که بگذریم؛ سخنان خطرناک این بانو در دامن زدن به دوگانه #تریبونحاکمیت/ #تریبونمردم بود!
این دقیقا همان خط رسانهای است که دشمن سالهاست در پی القای آن بوده است!
تحول در تریبون جمعه امر مبارکی است اما کاش حساب شده و با مشورت نخبگان انقلابی و دلسوز همراه باشد که مضرات آن به صفر برسد!
@rozaneebefarda
نشست تخصصی
نهضت جنگل؛ مینیاتوری از جمهوری اسلامی
بازکاوی ابعاد دینی و سیاسیِ «نهضت اسلامی جنگل» در یکصدمین سالگرد شهادت روحانی مجاهد، میرزاکوچک جنگلی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹سخنرانان:
دکتر موسی فقیه حقانی (رئیس پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصر ایران)
حجتالاسلام والمسلمین دکتر ابوذر مظاهری مقدم (عضو گروه علوم سیاسى مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)
دبیر علمی: فاضل ارجمند، میثم عبداللهی
🔘زمان: پنجشنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۰ ـ ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۵
🔘مکان: ابتدای بلوار جمهوری اسلامی، بین کوچه ۴ و ۶، دانشگاه معارف اسلامی ـ سالن امام رضا علیهالسلام.
🔶مشاهده خبر و لینک ورود:
https://maaref.ac.ir/mirza/
🔘 روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
26.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بازکاوی کارنامه #مؤسسهتنظیمونشرآثار_امام از نگاه استاد #مصطفی_اسکندری
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
📺 مؤسسهی تنظیم و نشر آثار امام خمینی رحمت الله علیه که در سال ۶۷ به دستور خود امام تاسیس شد، متاسفانه امروزه تبدیل به یکی از عوامل #تحریف_شخصیت_امام رحمت الله علیه شده است.
📺 میداندادن سایت #جماران [که وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی است] به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی که عالیترین، ارزندهترین و بزرگترین #یادگارامام است، چه توجیهی میتواند داشته باشد؟
📺 موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام در قبال ساخت حرم تجملاتی برای امامی که امثال #فیدل_کاسترو با مشاهدهی سادهزیستی او انگشت به دهان ماندند، و بهانه دادن به دست رسانههای معاند به این وسیله، چه پاسخی میتواند داشته باشد؟
📺 جهانیان، امام خمینی رحمت اللهعلیه را با معرفی درست شخصیت او باید بشناسند نه ساخت #حرم_تجملاتی.
📺 متأسفانه باید بپذیریم که موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام، امروزه توسط یک #جریان_بدنام_سیاسی مصادره شده است.
@rozaneebefarda
هدایت شده از سیاستودیانت | مهدی ابوطالبی
فيلترينگ در فضاي مجازي ايران، سخنراني حجتالاسلام کهوند در تاريخ يازدهم آذر 1400.mp3
18.01M
✳️ فيلترينگ در فضای مجازی ايران
👤 سخنرانی حجتالاسلام آقای محمد کهوند در تاريخ 11 آذر 1400
🔶 مقايسه فيلترينگ در برخی کشورهای غربی با ايران
🔶 فيلتر تلگرام و علل شکست آن
🔶 ديدگاه مقام معظم رهبری درباره فيلترينگ و مقايسه آن با ديدگاه برخی مسئولان
🔶 وظيفه روحانيت درباره موضوع فيلترينگ
🌐 کانال سیاست ودیانت|حجتالاسلام ابوطالبی
@aboutalebi57
🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای پرغصه غربزدگی برخی مسئولان در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی
🔹استاد رحیم پورازغدی:
🔸پس از انقلاب مسئولی در ایران داشتیم که آرزو داشت در راهرو دستشویی سازمان ملل با رئیس جمهور آمریکا دست بدهد
اول اسمش «ر» بود...
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
روزنامه جمهوری اسلامی به جرگه روزنامههای زنجیرهای غربگرا پیوسته است!
انتقادات صریح #حسینشریعتمداری از #مسیحمهاجری
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
دوستانه با آقای مسیح مهاجری
۱- روزنامه جمهوری اسلامی که تا چند سال قبل #ادعایانقلابیبودن داشت و مدتی است به جمع روزنامههای زنجیرهای و غربگرا پیوسته است، در شماره روز شنبهخود این خبر را نقل کرده است که «محبالله موفق از تکتیراندازان ماهر گروه #طالبان، شهردار میمنه مرکز ولایت فاریاب شد». و در تفسیر آن نوشته است «شباهتهای طالبان با ما، دارد آشکارتر میشود»! و از این طریق به کنایه، آقای دکتر #زاکانی شهردار جانباز تهران که همه عمر خود را در خدمت به اسلام و انقلاب سپری کرده و در جبهههای جنگ تحمیلی به افتخار جانبازی نائل شده است، با تکتیرانداز طالبان مقایسه کرده و برابر نشانده است!
۲- خطا اگر یک، دو، سه و یا چند بار باشد میتوان آن را خطا ارزیابی کرد ولی چنانچه پیدرپی بود و به تکرار نشست، «خط» است. متاسفانه بعد از پیوستن روزنامه جمهوری اسلامی به غربگراهای وطنی، نمونههایی از این دست، اندک و کمشمار نیست و به طور طبیعی و منطقی این تلقی را پیش میآورد که مواضع یاد شده از نوع «خط» است و نه خطا!
۳- در این وجیزه اما، سخنی کوتاه و دوستانه با جناب آقای مسیح مهاجری، مدیر مسئول و سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی در میان است و آن، اینکه؛
الف: جناب مهاجری چه شباهتی میان تکتیرانداز طالبان و دکتر علیرضا زاکانی، شهردار بسیجی و جانباز تهران دیدهاید که باعث شده ایشان را با تکتیرانداز طالبان مقایسه کرده و برابر و همسان معرفی کنید؟!
ب: آیا شهردار تهران را به این علت که در جنگ تحمیلی حضور داشته است با تکتیرانداز طالبان که او نیز اهل جنگ بوده است، یکسان و همطراز دانستهاید؟! یعنی حضرتعالی که در کسوت شریف روحانیت هستید، نمیدانید «جنگجو» بودن به تنهایي نمیتواند ملاک ارزیابی باشد که حضور دکتر زاکانی در جنگ تحمیلی و دفاع ایشان از جان و مال و ناموس مردم این مرز و بوم را با حضور تکتیرانداز طالبان در جنگی که دستکم در گذشته آمریکا و اسرائیل مدیریت آن را برعهده داشتهاند، برابر دانستهاید و این دو را شبیه یکدیگر معرفی کردهاید؟! جناب آقای مهاجری!
به یقین منظور شما طالبانی نیست که امروزه -ولو به ظاهر- با آمریکا در ستیز است، چرا که در این صورت مشکل دیگری نیز پیش میآید و آن اینکه حضرتعالی مقابله با آمریکا را هم زشت و ناپسند میدانید؟!
آیا دهها آیه از کلام خدا و از جمله، این آیه از سوره مبارکه نساء به گوشتان آشنا نیست که « الَّذِينَ آمَنُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الله وَالَّذِينَ كَفَرُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ - آنان که ایمان آوردهاند، در راه خدا میجنگند؛ و کسانی که کافر شدهاند، در راه طاغوت میجنگند»؟!
هر دو میجنگند اما، این کجا و آن کجا؟!
ج: جناب آقای مسیح مهاجری! دکتر زاکانی یک پزشک متخصص است و در جنگ تحمیلی به افتخار جانبازی نائل شده است. حالا با عرض پوزش جای این سؤال است که در آن هنگام بنده و شما کجا بودیم؟!
۴- و بالاخره، علیرغم مواضع چند سال اخیر روزنامه جمهوری اسلامی، این احتمال هر چند ضعیف نیز وجود دارد که مطلب یاد شده از سر غفلت در آن روزنامه آمده و آقای مهاجری از آن بیاطلاع بودهاند که در این صورت پوزش رسمی و صریح ایشان را میطلبد...
و... آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعالَمِين.
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
شوخی بیجای دوربین مخفی و بازی با روان جامعه
مرتضی عبداللهی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
درباره کلیپ دوربین مخفی سقوط بالگرد رئیس جمهور
ساخت اینطور کلیپها بازی با روان مردم و امنیت جامعه است.
محک زدن ظرفیت و رفتار مردم، حق ورود به هر مسئله ای را جایز نمیکند.
غیر از اینکه در ماجرای غم انگیز شهادت حاج قاسم و موارد قبلش، دشمن دقیقا همین کارها و همین شایعات را در فضای کشور پخش کرده بود که بعد منجر به شهادت حاج قاسم شد.
مسئولین تامین امنیت رئیس جمهور و دیگران، در رعایت دقیق ضوابط، به تکالیف خویش آگاهند و حتما بیش از هر کسی از تبعات انگارهسازی و القای سهلانگاری نسبت به حفظ جان مسئولین و صیانت از امنیت روانی جامعه اطلاع دارند.
پ.ن: به دلیل آنکه کلیپ مزبور از جهاتی مخل امنیت جامعه و حق الناس است، از انتشار آن در کانال امتناع شد.
@rozaneebefarda
انتقادات صریح #آیتاللهجوادیآملی از #برجام
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
آیت الله جوادی آملی در دیدار با وزیر خارجه:
🔹 مذاکره با جهان، یک فکر جهانی لازم دارد، ما از جهان جدا نیستیم، چه بخواهیم و چه نخواهیم باید با آنها مذاکره کنیم و با آنها دست بدهیم اما بعد از آن حتما باید انگشتان خود را بشماریم!
🔹 در نظام بینالملل به هیچکس اعتماد نیست اما در عین حال هیچ کس از مذاکره و تبادل با دیگر کشورها هم بینیاز نیست. لذا مذاکره با کشورهای جهان یک کار سنگینِ علمیِ عمیقِ حقوقی - سیاسی در حوزه بین الملل است.
🔹 مذاکره با جهان، یک فهم و سواد بالغ سیاسی بین المللی می خواهد. باید طرزی توافقات را نوشت که کسی نتواند زیر آن بزند و از آن خارج شود و از تعهد خود شانه خالی کند؛ اگر کشوری توانست یکطرفه و یکجانبه از توافق و قرارداد صورت گرفته خارج شود، این یعنی این قرارداد عوامانه نوشته شده است!
این یعنی آن تکیه گاهی که محل سوء استفاده دشمن قرار گرفته تا بر اساس آن از توافق خارج شود مورد غفلت قرار گرفته است، این یعنی در قرارداد دیده نشده که اگر یکی از طرفین به صورت یکجانبه از توافق خارج شود و آن را فسخ کند، چه عواقبی دارد؟ این یعنی همه جوانب کار دیده نشده است.
🔹 حضرت امیر(ع) در نامه خود به استاندار مصر، مالک اشتر، نوشت که مردم عمود دین هستند، این حرف از سر ترحم زده نشده، این یک حقیقت است. کدام خطر بود که مردم سینه سپر نکردند؟! کجا لازم به فداکاری و ایثار بود که این مردم دریغ کرده باشند؟! مردم، این کشور را با خون حفظ کردند؛ لیاقت این مردم نه آن قراردادهای عوامانه است و نه این اختلاس و سوء مدیریتها و حقوق های نجومی.
🔻لذا داخل را هم باید محترم بشماریم و با متفکران داخلی و صاحبنظران مشورت کنیم، این سابقه عظیم تاریخی و این فکرها را باید قدر بدانیم و از آنها استفاده کنیم.
🔹 اگر اختلاس و حقوق نجومی و سوءمدیریت در این کشور نباشد، این مملکت کاملا میتواند خود را اداره کند.
[ خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای]: مانیفست نظام بین المللی بر اساس حق و عدل نیست!
آنها اساساً این مفاهیم را قبول ندارند.
آنچه آنها قبول دارند و ما باید بر اساس آن با آنها مذاکره کنیم، یک عقل استدلالی است؛ باید طرف ما بداند که خروج یکطرفه از برجام، امنیت بین المللی را تهدید میکند، تا قرارداد ما با امنیت بین المللی گره نخورد ضمانت اجرا نخواهد داشت، قرارداد هسته ای باید یک تعهد محترم متقابل باشد و همه جوانب حقوق بین الملل در آن دیده شود.
بله! ادب بینالمللی را رعایت میکنیم، دست هم میدهیم، اما پس از دست دادن انگشتان خود را هم می شماریم!
@rozaneebefarda
نظریهپراکنی در تردید و ابهام!
نقدی بر شبههافکنیهای اخیر #شهابالدینحائری پیرامون #ولایتفقیه
[ص ۱ از ۵]
#اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹اخیرا مطالبی از آقای شهابالدین حائری
در فضای مجازی دست به دست میشود که گرچه حاوی شبهاتی سست و بیمبناست اما گاه در منظر برخی به عنوان نظریههای علمی تلقی میشود!
از آن جمله، یادداشت اخیر نامبرده پیرامون ولایت فقیه و حکومت دینی است. اصل یادداشت او را اینجا بخوانید:👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/10166
🔹آقای شهابالدین حائری که فاقد سابقه علمی روشن در محافل علمی و همچنین فاقد آثار علمی مشخص در باب ولایت فقیه است، در یادداشت اخیر خود مدعی شده است:
«حکومت اسلامی بدون ولایت فقیه شدنی است.»
او تلاش کرده آنچه را دو دلیل اصلی ولایت فقیه میخواند، نقد کند.
🔹در یادداشت پیشرو تنها به ۱۰ اشکال، از اشکالات فراوان وارده بر متن حائری، اشاره شده است.
🔻پاسخهای علمی به شبهات پیرامون ولایت فقیه، با سند و ارجاع به متون فقهی، هم مایه علمی جناب حائری را نمایان خواهد ساخت و هم به فهم بهتر مساله ولایت فقیه کمک خواهد کرد.
▫️آیا بدون علم به قوانین اسلامی و شرط عدالت و بدون ضمانت قانونی در حرفشنوی از دینشناس جامعالشرایط، حکومت به سمت اجرای قوانین دینی حرکت خواهد کرد؟
✅ نقد و بررسی:
🔹 1- در کتب فقهی اطلاعات فقیه در خصوص اهم و مهم، به عنوان دلیل ولایت فقیه مطرح نشده است.
🔸 حائری نوشته است:
«قائلین به ولایت فقیه به معنای ضرورت حکومت فقیه بر جامعه، از مهمترین دلائل ولایت فقیه، را اطلاعات فقیه در خصوص اهم ومهم در مقام تزاحم بین احکام دانسته اند. عموم افعال بشر دارای تکلیفی از جانب شارع هستند در تزاحم بین این تکالیف، فقیه، میتواند تکلیف اهم را تشخیص دهد»
🔹 نقد:
در کتب فقهی هیچگاه چنین استدلالی برای ولایت فقیه ذکر نشده است! بلکه همانند سایر مسائل فقهی از ادله اربعه بهرهگرفته شده است. تمسک به روایات معصومین، برجستهترین دلیل است و دلیل عقلی و احیانا اجماع و برخی آیات قرآن، دلایل دیگری است که در کتب فقهی آمده است.
🔹 2- امام خمینی(ره) برای اثبات ولایت فقیه، تمسک به تشخیص اهم و مهم توسط فقیه نکردهاند.
🔸 حائری نوشته است:
«آیت الله خمینی از این دلیل به عنوان دلیل عقلی و مهمترین دلیل بر تقدم فقیه بر دیگران در امر حکومت یاد کرده است»
امام خمینی(ره) چه در کتاب بیع به زبان عربی و چه در مجموعه سخنرانیها راجع به ولایت فقیه در سال 48، قاعده اهم و مهم را به عنوان دلیل ولایت فقیه ذکر نکردهاند، بلکه در هر دو، دلیل ولایت فقیه را چنین بیان فرمودهاند:
«توجه اجمالی به احکام اسلام، اعمّ از امور عبادی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، جزایی و قضایی و... نشان میدهد اسلام منحصر در امور عبادی و اخلاقی نیست، این احکام نسخ نشده و خود بقاء این احکام نشان میدهد وجود حكومتي كه اجراي اين احكام را تضمين كند ضروري است. اين مساله عقلا واضح است و روايات نيز بر آن دلالت دارد. در ادامه، شرط حاكم را علم (به قوانين اسلامي) و عدالت ميدانند چون اولا عقلًا ممكن نيست جاهل و ظالم و فاسق عهدهدار اجراي احكام اسلام شوند و ثانيا روايات بر دو شرط علم و عدالت دلالت دارند.
خطبه 131 نهج البلاغه:
«شما مردم خوب می دانید که شایسته نیست کسی که بر نوامیس و خونها و درآمدها و احکام و قوانین و پیشوایی مسلمانان ولایت و حکومت پیدا می کند بخیل باشد تا بر اموال مسلمانان حرص ورزد. «و لاَ الْجاهِلُ فَیُضِلَّهُم بِجَهلِهِ.» و باید که جاهل (و ناآگاه از قوانین) نباشد تا از روی نادانی مردم را به گمراهی بکشاند. و باید که جفاکار و خشن نباشد تا به علت جفای او مردم با او قطع رابطه و مراوده کنند. و نیز باید که از دولتها نترسد تا با یکی دوستی و با دیگری دشمنی کند. و باید که در کار قضاوت رشوه خوار نباشد تا حقوق افراد را پایمال کند و نگذارد حق به حقدار برسد. و نباید که سنت و قانون را تعطیل کند تا امت به گمراهی و نابودی نرود.»
مطالب این روایت حول دو موضوع دور می زند: یکی «علم»، و دیگری «عدالت». و این دو را خصلت ضروری «والی» قرار داده است. در عبارت ولاالجاهل فیضلّهم بجهله روی خصلت «علم» تکیه می کند. و در سایر عبارات روی «عدالت»، به معنای واقعی، تأکید می نماید.»
(ر.ک: امام خميني، كتاب البيع، ج2، ص617 تا 624 ، همچنين: ولایت فقیه، ص56)
امام خمینی(ره) در مباحث ولایت فقيه خود به سبک رایج در کتب فقهی، ادله روايي ولايت فقيه را مطرح و بررسي كردهاند و به هيچ وجه اسمي از توانايي فقيه بر تشخيص اهمّ، به عنوان دليل اصلي به ميان نميآورند. در ادامه بخشی از بیانات امام خواهد آمد.
🔘 روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053