eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: امروز جوانهای فلسطینی در سرزمینهای ۱۹۴۸ بیدار شده‌اند و پیروزی با مردم فلسطین خواهد بود 🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات شب گذشته‌ی رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای و حرکت دیپلماسی کشور 🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
49.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام. ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ 📥 نسخه با کیفیت: https://khl.ink/f/50036
رگ غیرت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام جنبیده یا ماجرا چیز دیگری است؟! جماعتی که در سال‌های اخیر در مقابل تحریفگری‌ها و توهین‌های سریالی مخالفان امام روزه سکوت گرفته‌اند و بعضا از عناصر زاویه‌دار و مخالفان فکری امام و رهبری به عنوان مفسر اندیشه امام یاد می‌کنند، حالا زورشان به جوانان غیور و انقلابی و فرزندان معنوی امام رسیده که چرا نام امام در سرودتان نیست! یاللعجب! آخرالزمان شده است! عجب رویی دارند این جماعت! 🔹پی‌افزود ۱. کتاب پرتحریف چند سال است منتشر شده و تمام جوایز مهم کتاب کشور را درو کرده‌ ولی دریغ از یک اعتراض ساده توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام! آیا آقایان محتوای آن کتاب کذایی را قبول دارند؟ ۲. در مستند برخی از مهم‌ترین مبانی فکری و سیاسی امام مورد هجمه هنرمندانه قرار گرفته است! آری! این است ! @rozaneebefarda
ماجرای علیه در حرم حضرت معصومه(س) @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه ۱ از ۴] 🔹 روز جمعه ۲۷ رمضان ۱۳۴۶ قمری ساعاتی پیش از تحویل سال ۱۳۰۷ شمسی، زوار بسیاری از نقاط مختلف طبق معمول هر ساله به سوی شهر قم روی آورده بودند تا هنگام تحویل سال در کنار مرقد مطهر کریمه اهل بیت عصمت حضرت معصومه(س) باشند و به قدری جمعیت و ازدحام در صحن حرم و رواق ها بود که جای سوزن انداختن نبود. 🔻 اعضای خانواده رضاخان از جمله همسر (مادر محمدرضا) به قم آمده و در غرفه بالای ایوان آیینه، ، با سر و صورت باز نشسته بودند و این موضوع به طوری جلب نظر می‌کرد که صدای از هر سو بلند شد و بسیاری می‌گفتند اگر از مردم شرم نمی‌کنند دست کم از حضرت معصومه(س) شرم کنند و بالأخره صدای اعتراض مردم کم کم اوج گرفت. ⭕️ در این بین عده‌ای خود را به سیدناظم واعظ که از شاگردان حاج و برای ادای مراسم تحویل سال در بالای منبر نشسته و دقایقی قبل از تحویل سال مشغول دعا بود، رساندند و از پای منبر، جریان بی حرمتی به حرم و حجاب اسلامی را برای او بیان کردند. سیدناظم بی‌درنگ مسئله را بر سر منبر برای مردم مطرح و لزوم مقابله با آن را گوشزد کرد و گفت: 🔻 به من از وقاحت و بی شرمی خبر دادند که هیچ مسلمانی نمی تواند آن را تحمل کند. 🔻 در خانه دختر پیامبر(ص)، در خانه خواهر امام رضا(ع)، در خانه پاره جگر موسی بن جعفر(ع)، در خانه فاطمه معصومه(س) یک مشت عیاش بی دین و از خدا بیخبر، با سر و صورت بزک کرده و روی باز نشسته‌اند، در این آستانه که محل رفت و آمد فرشتگان الهی است، شاه و گدا در یک ردیف اند، بلکه گدای با تقوا هزار بار بر شاه بی تقوا شرف دارد! 🔻 می‌گويند این زنان که اینقدر بی‌توجه و بی‌ادب و بی آبرویند، از تهران آمده اند و اهل و عیال رئیس حکومت اند! 🔻ای وای بر مردمی که رئیس حکومت شان چنین کسانی باشند اما بدانند که مردم اگر در برابر خوشگذرانی ها بی دینی ها چپاول ها زورگویی ها و حیف میل های آنان از سر ناچاری دم بر نیاوردند، این توهین را در خانه دختر پیغمبر(ص) بر نخواهند تافت! 🔻من از سوی مردم اخطار می‌کنم، من به نام قرآن، به نام اسلام، به نام سیدالشهدا(ع) که خون خود را پای آیین محمد(ص) نهاد، اخطار می کنم و می گویم: آهای خانم ها! رفع حجاب حرام است؛ خصوصاً کنار مرقد مطهر دختر پیامبر! یا خود را بپوشانید، یا فوراً از اینجا بروید! ⭕️بعد از فریاد و اخطار سیدناظم واعظ، صدای صلوات های پیاپی مردم به عنوان تصدیق بلند شد؛ عده‌ای نزد حاج شیخ محمدتقی بافقی شتافتند. او در مسجد بالاسر در حالی که جمعیت در اطراف او موج می زد، مشغول خواندن دعای ندبه بود؛ کاری که هر جمعه در همان مکان انجام می داد. آن روز نیز حاج شیخ با خضوع و تضرع کامل در حالی که قطرات اشک از انتهای محاسن بلندش جاری بود، این جمله ها را می خواند: أَيْنَ الْمُعَدُّ لِقَطْعِ دَابِرِ الظَّلَمَةِ أَيْنَ الْمُنْتَظَرُ لِإِقَامَةِ الْأَمْتِ وَ الْعِوَجِ أَيْنَ الْمُرْتَجَى لِإِزَالَةِ الْجَوْرِ وَ الْعُدْوَانِ أَيْنَ الْمُدَّخَرُ لِتَجْدِيدِ الْفَرَائِضِ وَ السُّنَنِ أَيْنَ الْمُتَخَيَّرُ لِإِعَادَةِ الْمِلَّةِ وَ الشَّرِيعَةِ أَيْنَ الْمُؤَمَّلُ لِإِحْيَاءِ الْكِتَابِ وَ حُدُودِهِ أَيْنَ مُحْيِي مَعَالِمِ الدِّينِ وَ أَهْلِهِ؛ کجاست آنکه آماده است تا ریشه ستم را بر کند کجاست آنکه او را برای درست کردن نادرستی ها و راست کردن کجی ها انتظار می برند کجاست آن کس که در زدودن ستم بارگی و تجاوز به او امید بستند کجاست آن ذخیره الهی تا آداب و فریضه های دین راه دگرباره برپا دارد آن برگزیده که تا کیش و آیین را برگرداند کجاست آن کسی که در زنده کردن قرآن و حدود آن بر او آرزو می برند کجاست آنکه به آثار دین و اهل دین جان می بخشد‌ مردم با دیدن حال حاج شیخ چند لحظه ایستادند، بالأخره یک نفر جلوتر رفت و گفت: جناب آقای حاج شیخ! زن شاه آمده و با یک عده زن های همراهش توی رواق بالای ایوان آیینه حرم نشسته و حجاب ندارند، ما از حضرت معصومه(س) خجالت می‌کشیم چه امر می‌فرمایید؟ تکلیف ما چیست؟ ▫️باشنیدن این کلام، شیخ دعای ندبه را قطع کرد و گفت: الله اکبر! الله اکبر! بگویید سیدناظم فوراً بیاید اینجا. چند نفر به طرف مسجد مجاور حرم دویدند و دیگران در کنار حاج شیخ ایستادند. سید ناظم واعظ شاگرد برجسته حاج شیخ نفس زنان سر رسید و سلامی شتاب زده کرد و گفت چه امر می فرمایید؟ [حاج شیخ گفت:] بروید توی ایوان و از آنجا با صدای بلند از طرف من بگویید: رفع حجاب حرام است خاصّه در حرم دختر پیغمبر(ع)! @rozaneebefarda ادامه 👇
ماجرای علیه در حرم حضرت معصومه(س) [ص ۲ از ۴] 🔹همسر شاه به همراهانش گفت: اصلاً اعتنائی نکنید و زیر لب ناسزا می‌گفت و بدون حجاب با بادبزن چتری زیبای کوچکی خودش را باد می‌زد! ‌ سید چند بار دیگر پیام را تکرار کرد و چون هیچ اثری ندید نزد حاج شیخ بازگشت و سردر بیخ گوش حاج شیخ نهاد و گفت:من پیغام شما را رساندم اما آنها اعتنایی نکردند شیخ با شگفتی فریاد زد: لا اله الا الله! چقدر وقاحت!چقدر بی‌شرمی‌! و خود به سوی ایوان آیینه راه افتاد. شیخ محمدتقی بافقی در حالی که جمعیت خشمگین با مشت های گره کرده در کنار او بود و همهمه اعتراض سخت بلند بود، خود را به ایوان آیینه رساند. وقتی شیخ شروع به صحبت کرد مردم هم به احترام او و هم برای این که صدای حاج شیخ به زن‌هایی که در غرفه بالای ایوان آیینه نشسته بودند برسد، کاملاً سکوت کردند. شیخ با تمام قدرت و سطوت یک رهبر مسلمان خروش برداشت و فریاد کشید: آهای خانم‌ها! حجاب ضروری اسلام است رفع حجاب در اسلام حرام است مخصوصا در حرم دختر پیغمبر اگر مسلمانید حجاب را رعایت کنید و اگر هم مسلمان نیستید به احترام حضرت معصومه این کار را بکنید مردم با فریادهای کوبنده تایید، همهمه عظیم به راه انداختند و عده‌ای به طرف غرفه‌ها مشت ها را گره کردند و ناسزا گفتند و آماده شدند که بالا بروند و آنها را خود از آنجا بیرون کنند. زن‌ شاه وقتی خشم مردم و مشت‌های گره کرده آنان و موج حرکت جمعیت به طرف غرفه را دید و اوضاع را کاملاً خطرناک یافت، در فکر چاره افتاد.دریافت اگر بیشتر در در غرفه بمانند، مردم حتماً هجوم می‌آورند بنابراین در حالی که سخت به خود می‌پیچید، برخاست به همراه ندیمه هایش از غرفه بیرون رفت و در اتاق پشت غرفه از انظار ناپدید شد. مردم با شادمانی و پیروزی صلوات فرستادند زن شاه پس از این جریان فورا تولیت آستانه را خواست و جریان را به او گفت سپس از او خواست ترتیبی دهد که او بتواند به شاه تلفن کند تولیت دستور را انجام داد و وقتی ارتباط برقرار شد در حالی که صدایش می‌لرزید و به گریه هم افتاده بود با شاه صحبت کرد: اعلیحضرت شما زنده باشید و ملکه را چند شیخ بی نزاکت بی آبرو کنند؟ شاه پرسید چه شده به جای گریه حرف بزن ببینم چه شده؟ گفت: ما توی غرفه ایوان حرم نشسته بودیم اول یک سید بعد یک شیخ پیرمرد آمدند و هرچه از دهانشان درآمد به ما گفتند. شاه گفت:آخر برای چه؟ زن‌ گفت: من چه می‌دانم می‌گفتند ما حجاب نداریم شاه گفت پس این توله سگ پدر سوخته رئیس شهربانی قم چه... می خورد چرا به او نگفتید؟ زن گفت: چشمم روشن! به ملکه توهین کنند شاه از جایشان تکان نخورد و رئیس شهربانی بفرستد دیگر کلاه اعلاحضرت در هیچ جای مملکت پشم خواهد داشت شاه گفت: خیلی خوب الان میآیم قم به رئیس شهربانی بگویید تا من برسم آن سید و آن شیخ را دستگیر کنند. بعد از این که سال تحویل شد، همه جمعیتی که در حرم و اطراف آن اجتماع کرده بودند به خانه ها و یا مسافرخانه ها رفتند و حرم و صحن تقریباً خلوت شد ولی آنها که از تلفن زن شاه به شاه و اینکه شاه گفته بود من الان به قم می آیم خبر داشتند، می‌دانستند که حوادثی در پیش هست. تقریبا ۳ ساعت از تلفن زن‌ شاه میگذشت که افراد دولتی، رئیس شهربانی، افسران، تولیت و خدمه آستانه مقدسه، با نگرانی و بی تابی در صحن مطهر، هر یک در جای خود به انتظار ایستادند. از درِ شمالی صحن تا حدود یکصد متر افراد پلیس مسلح به احترام ایستاده بودند و زن شاه و همراهانش هنوز در یکی از غرفه های پشت ایوان به انتظار شاه نشسته بودند.یکی دو ساعت از شب نگذشته بود که اتومبیلهای شاه و همراهانش غرش کنان مقابل در صحن آستانه ایستاد اول اتومبیل شاه پشت سرش اتومبیل تیمورتاش سپهبد امیر احمدی و آجودان مخصوص و پشت سر آنها چند ریو ارتشی پر از سرباز مسلح. رئیس شهربانی جلو دوید و در اتومبیل شاه را بازکرد و خبردار ایستاد شاه مثل برج زهرمار از ماشین بیرون آمد شنل بلند روی دوش چکمه به پا با لباس نظامی و یک تعلیمی در دست صدای رئیس شهربانی با لحن مخصوص ارتشیان برخاست: اعلیحضرت همایون رضا شاه کبیر! گارد احترام که از دو سوی در با تفنگ ایستاده بود پیش فنگ کرد. شاه بی اعتنا به همه درحالی که با تعلیمی به ساقه بلند چکمه هایش می کوبید یکراست به طرف ایوان آیینه راه افتاد و با چکمه وارد ایوان و مدخل حرم شد. جایی که زنش و ندیمه ها اکنون در آنجا به خاطر استقبال از وی ایستاده بودند. در این حال عده‌ای از افسران ارتش و نظامیان که به دنبال شاه به داخل شهر آمده بودند به پاسبانها دستور دادند هر معممی را که در اطراف صحن ببینند بگیرند و بیاورند آن‌ها هم جمعی از طلاب را که در گوشه و کنار پیدا کردند کشان کشان به طرف ایوان آوردند، برای خوشامد شاه و زنش، جلوی چشم آنان آنها را زیر باتوم و شلاق گرفتند. برخی را خود شاه نیز با تعلیمی و لگد میزد. @rozaneebefarda
ماجرای علیه در حرم حضرت معصومه(س) [صفحه ۳ از ۴] 🔹شاه رئیس شهربانی را خواست و گفت آن سید و آن شیخ کجا هستند؟ در طول اینمدت که در حالت سلام نظامی ایستاده بود گفت جان نثار آن شیخ را گیر آورده است و اکنون همینجا در یکی از غرفه‌های صحنه حاضر است اما آن سید متأسفانه فرار کرده و هرجا گشتیم اثری از او پیدا نشد. شاه با تعلیمی محکم به دهان رئیس شهربانی کوبید به‌طوری که یکی دو دندان او شکست و خون از دهانش راه افتاد و چند ضربت دیگر به کتف رئیس شهربانی کوبید و به یکی از افسران عالی رتبه فرمان داد درجه این توله سگ بی‌عرضه را بکن بفرستش تهران. افسر جلو رفت و درجه های او را در حالی که او همانطور با سلام نظامی و در حال خبردار ایستاده بود کند و به دو تا پاسبان اشاره کرد آنها جلو دویدند و بازوهایش را گرفتند و او را از صحنه و صحن بیرون بردند. شاه بعد از اینکه از مجازات رئیس شهربانی فارغ شد با قیافه خشم آلود فریاد زد شیخ پدر... و... را بیاورید سپهبد احمدی و ضی از افسران درصدد جستجو بر آمده به مسجد بالاسر که عبادتگاه شیخ بود آمدند و شیخ را دیدند که در آنجا نشسته است جلو آمدند و دست‌های خود را روی سر او بلند کرده و فرمان دادند بی‌حرکت و را به طرف شاه می بردند 🔹شیخ با قدم هایی محکم و دلی سرشار از اطمینان و اخلاص به طرف آن می رفت و از اینکه توفیق انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را در جای خود به دست آورده است خوشحال بود و بالأخره شیخ محمدتقی بافقی آمد و بدون هیچ تشویش و هراس روبروی شاه ایستاد. ایستادن این عالم مجاهد و فریادگر شجاع در برابر این طاغوت روزگار، یادآور مواردی از تاریخ حوادث آفرین اسلام است؛ یادآور ایستادن مسلم بن عقیل در برابر ابن زیاد همچنین ایستادن میثم تمار در برابر ابن زیاد و ایستادن حجربن عدی و رشید هجری در برابر زیاد است و بالاخره ایستادن سعیدبن جبیر و کمیل بن زیاد رو در روی حجاج بن یوسف را تداعی می کند. یکی با دلی مست و مغرور مقام و جاه و جلال دنیا، یکی با دلی سرشار از اخلاص و عشق به نیکی ها و محبت خدا شیخ محمدتقی محکم و قاطع رو در روی شاه ایستاده بود و به چشم هایش نگاه می کرد شاه در منتهای درجه عصبانیت فریاد زد شیخ... (از همان فحش های آبدار و مخصوص و منحصر به فرد خویش نثار شیخ نمود) و با تعلیمی و لگد به جان او افتاد و بعد با اشاره او، شیخ محمد تقی را دمر خوابانیدند و شاه با عصای ضخیم خود بر پشت او می نواخت و شیخ تنها می گفت یا امام زمان یا امام زمان شیخ چون این برای امر به معروف و نهی از منکر را از اثنای دعای ندبه آغاز کرده بود لذا این سرباز مجاهد امام عصر(ع) از آن ساعت تا این لحظه که زیر چکمه و شلاق جلاد است پیوسته به یاد آن حضرت است و برای جلب خوشنودی و احیای آرمان او همه این مصیبت ها را تحمل می‌کند و می‌گوید یا امام زمان و یا امام زمان و خوشحال است که در راه او چوب می خورد بعداز کتک زدن های بسیار شاه از حاج شیخ محمدتقی پرسید:چه کسی به تو گفت که به ملکه ایران توهین کنی؟ حاج شیخ درکمال اطمینان و قوت نفس گفت توهین نبود امر به معروف بود من گفتم بی حجابی در اسلام حرام است خاصه در حرم مطهر دختر پیغمبر هنوز هم همین را ميگويم! شاه که به خیال خودش با توهین و کتک رضایت خاطر ملکه را حاصل کرده بود و زهر خود را نیز ریخته بود، راه افتاد و گفت این شیخ را برای استنطاق با ما بیاورید تهران آن سید را هم پیدا کنید و به تهران بفرستید مأمورین شیخ محمدتقی را به تهران و از آنجا یکسره به زندان شهربانی بردند ولی سیدناظم در همان گیر و دار اول از میان جمعیت خارج شد و مأمورین نتوانستند او را پیدا کنند و بعدها معلوم شد به نجف اشرف رفته و در آنجا مشغول تحصیل گردید و تا بعد از شهریور۱۳۲۰ به ایران مراجعت نمود. طلاب علوم دینی و علما و اهالی مذهبی شهر قم از اعمال خشن و شدید رضاشاه سخت ناراحت شدند و در حال بهت و حیرت بودند؛ چون تصور نمی کردند که کار به اینجا بکشد و شامل چنین اقدامات سختی که نسبت به آستانه حضرت معصومه و مقام روحانیت در انظار عامه توهین آمیز بود جرات نماید لذا چون نمی توانستند به سکوت بگذرانند و اقدامی نکنن جمعی از علما و مردم در این بین به محضر موسس حوزه علمیه آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم شتافته و از ایشان تقاضا کردند که حکم جهاد صادر کنند ولی آیت‌الله العظمی حائری چون از خوی ددمنشانه شاه اطلاع داشتند که اگر حرکتی از ناحیه مردم صورت بگیرد مأمورینی برای سرکوب خواهد فرستاد و این جریان از قم به شهرهای دیگر هم (بر اساس این که آیت الله حائری یک مرجع عالی مقام مذهبی است حکم جهاد صادر کرده) سرایت خواهد کرد یک بلوای عمومی به وجود خواهد آمد و خونریزی وسیعی به راه خواهد افتاد و ایادی رضاخان حوزه علمیه را متلاشی و نابود خواهند ساخت. @rozaneebefarda ادامه👇
ماجرای علیه در حرم حضرت معصومه(س) [صفحه ۴ از ۴] 🔶قبل از آنکه از مردم حرکتی سر بزند، آیت‌الله حائری بر اساس حسن تدبیر و درایت حکیمانه خود این حکم را صادر نمود: اظهار هرگونه عکس‌العملی در مورد واقعه ضرب و شتم و دستگیری حضرت آیت الله حاج شیخ محمدتقی بافقی دامت برکاته و یا حتی صحبت کردن در مورد معظم له تا اطلاع ثانوی حرام است! اگر چه حد زیادی از مردم فلسفه چنین حکم ظاهراً شگفت‌آوری را نفهمیدند اما بنا به انضباط دینی و اعتقادی ایمانی قلبی و اطاعت از رهبر مذهبی اطاعت کرد و در قم آب از آب تکان نخورد و بدین ترتیب مؤسس کبیر حوزه علمیه، حوزه را از خطر حفظ کرد. 🔹حتی بنده از اساتید بزرگ خود شنیده‌ام که گاهی مردم متعهد و علمای بزرگ از اعمال خلاف شرع و رضاخان از قبیل کشف حجاب اجباری زنان و قدغن کردن عزاداری از سید الشهدا(ع) و خلع لباس روحانیت و برداشتن و عمامه ها از سر و اهانت به علما سخت ناراحت می‌شدند و از آیت‌الله حائری با اصرار می خواستند که ایشان که یک مرجع بزرگ مذهبی بود حکم کند که مردم مسلمان در مقابل این رژیم به نحوی قیام کنند، لااقل مالیات ندهند، ولی ایشان امر به صبر و سکوت می‌کرد تا اینکه روزی علما را جمع کردند و فرمودند می‌دانید که در جریان عاشورا چرا اصحاب سیدالشهدا(ع) آن‌قدر عظمت پیدا کردند و نسبت به شهدای دیگر اسلام برتری یافتند؟ ایشان فرمودند: رمز عظمت چشمگیر و مهم آنان این است که تا زنده بودند و می‌توانستند نگذاشتند امام حسین(ع) به میدان برود و تا آخرین نفر و آخرین نفس جنگیدند و کشته شدند ولی وجود حضرت امام حسین(ع) را حفظ کردند و چند دقیقه شهادت فرزند پیغمبر(ع) را به تأخیر انداختند، ما هم لازم است چند روز هم شده این حوزه را حفظ کنیم و کاری نکنیم بهانه دست دشمن بدهیم تا حوزه علمیه را به هم بزند و نابود بکند، صبر کنیم تا خداوند فرج عنایت بفرماید و این درحالی بود که رضاخان دیکتاتور حوزه‌های اصفهان و مشهد و شهرهای دیگر را به تعطیلی کشانده بود و بسیاری از رجال علمی و دینی در زندان ها و تبعید گاه ها به سر می بردند و یا اساساً به دستور شاه آنها را کشته بودند. ⭕️این مرد بزرگ با تدبیر حکیمانه و بردباری عظیمی که شایسته نائب لایق و مقتدر امام عصر(عج) است حوزه را حفظ کرد تا اینکه حوزه علمیه رشد کرد و جمعیت آن از هزار نفر آن روز امروز تقریباً به [چندین] هزار نفر می‌رسد و در آغوش این مرکز بزرگ علمی رجال بزرگ فقهی ادبی فلسفی و مفسرین و محدثین و متکلمین تربیت و هر یک مشعل نورانی گردیدند که چهره اسلام را متجلی ساختند و علوم اهل بیت عصمت(ع) را به سراسر دنیا رساندند و به اسلام قدرت و قوت بخشیدند و مهمتر از همه اینکه این شجره طیبه که به بار نشست، از میان آنها به موازات طلوع چهره های درخشان فقهی و علمی چهره درخشنده، ابرمردی فقیه با صلابت ایمان و شجاعت و شهامت فوق‌العاده نیز ظاهر شد که ریشه ۲۵۰۰ساله را خشکاند و به جای آن که منتهای آرزوی علمای بزرگ قرون و اعصار بود را برقرار کرد. 🔹امروز تاریخ در برابر عمق و عظمت فکر آیت‌الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری اعلی الله مقامه سر تعظیم فرود می‌آورد و صبر و حلم او را شایسته هزاران تکریم و تمدید می‌داند و کاملاً درک می‌کند که آن مرد بزرگ چه نظر صائبی در حفظ این شجره طیبه داشته است. آیت‌الله حائری با متانت و پیگیری دقیق از طریق علمای تهران، عظمت مقام حاج شیخ محمدتقی بافقی را به حکومت وقت ابلاغ کرد و زمینه آسایش او را در زندان فراهم نمود؛ از جمله به پدر آیت‌الله سیدمحمود طالقانی پیام فرستاد که برای حاج شیخ مرتب از منزل خود غذا بفرستد زیرا می‌دانست که حاج شیخ اهل خوردن غذای دولتی نیست. در نتیجه پیگیری آیت‌الله حائری، شیخ محمدتقی بافقی پس از حدود ۶ ماه از زندان آزاد شد. اما کینه رضاخان بیش از آن بود که بگذارد ها چه به قم باز گردد پس او را به شهر ری تبعید کرد و او در آن شهر به تبلیغ معارف اسلامی و اقامه نماز جماعت و تربیت افراد (مخصوصاً با زهد و ساده‌زیستی و اخلاصی که داشت) تا پایان عمر اشتغال داشت. این متن برگرفته از آثار حضرت آیت‌الله نوری همدانی است. 🔶حاشیه روزنه پهلوی‌ها با این سابقه سیاه، به واسطه تبلیغات دروغین و اطلاعات کم نسل جدید، تلاش می‌کنند از رضاخان خائن، یک قهرمان ملی بسازند. شوربختانه با گذشت ۴ دهه از استقرار نظام اسلامی، هنوز در گوشه و کنار حوزه مقدسه، کسانی پیدا می‌شوند که گفتمان سیاه پهلوی‌ها را تکرار می‌کنند و به تضعیف حکومت اسلامی مشغول اند و روحانیان را از خدمت به نظام باز می‌دارند. آیا می‌خواهند آن دوران سیاه دوباره بر کشور حاکم شود که چنین کفر نعمت می‌کنند؟ ▫️روزنه؛ دریچه‌ای به تاريخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
تجلیل میراث فرهنگی دولت انقلابی از هنرمند ضدانقلاب و دین ستیز! مرتضی عبداللهی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️اصلا کاری نداشته باشیم که طرف، قبل از به اسم هنر نو، مرد مبارزه با بوده و نزدیک انقلاب هم خودش و همه بستگانش از فرار کرده اند. باز کاری به مرام و مسلکش نداشته باشیم که عضو کلوپ فراماسونری شهر بوده و در فیلمی که در ماههای اخر عمرش از او ساخته اند رشحات همجنسباز بودنش آشکارا بیان شده. سفارشی بودن آثارش برای رژیم ، شاه و شهبانو را هم نادیده بگیریم. 🔻بد دهنی، زن ستیزی، خانواده گریزی، شرب خمر، و بی قید و بندی اش را هم کاری نداشته باشیم. تاکیدش بر ساخت پر تکرار نقاشی و مجسمه مردان لخت با تصریح بر نمایش اندامهای جنسی را چگونه تاویل کنیم؟! او که ایران را به خاطر کنار گذاشتن مجسمه مرد نیلبک زن لخت، مورد هجمه قرار می داد و اظهار ناراحتی می کرد، اصلا ماموریت خود را ساخت چنین هیکلهایی می دانست تا جوانان در کنار آن عکس یادگاری بگیرند. همینقدر سخیف! 🔹نمی دانم اصلا ارزشگذاری آثار نقاشی و مجسمه هایش را چه کسی برعهده داشت و بر چه اساس و معیاری باید آنها را کار هنری نامید؟! ایا هرج و مرج ذهنی و پوچ انگاری، نوگرایی است و او نقاش برجسته نوگرای ایران؟! 🔹نمیدانم چندبار باید در این زمینه ها نوشت و ربطش را به انقلاب اسلامی و مسئولین سوال کرد. او که حتما ربطی به جمهوری اسلامی نداشت و با پوزخندی گفته بود: «مردم ایران آریامهر داشتند با آیت اله عوضش کردند،معلوم است از الفبا فقط حرف آ را میشناختن.» ولی شاید این مسئولین که پیگیر احیای اینچنین افرادی هستند با انها هم فکر باشند و اشتباهی مسئول جمهوری اسلامی شده اند. 🔹اصلا انقلاب اسلامی به کنار؛ کارهایش را اگر به زور هم بتوان اثر هنری نام نهاد، هیچ، ارتباط و سنخیتی با فکر ما ندارد بعد در ادارات جمهوری اسلامی و با پول بیت المال مسلمین خانه اش را می خرند و چند اثرش را به عنوان کار فاخر هنری در همان خانه، می کنند 🔹این طور کارها دهها بار است که در طول سی سال اخیر در حال انجام است. کاری به دولت الف و ب هم ندارد. خیلی زیبا و رسمی یک جریان مشاوره ای و فکر دهنده و تصمیم ساز در هر دولتی همین کارهای خود را به راحتی پیش می برد. 🔹مسئولین فرهنگی از جمله ارشاد، میراث و ... فکری برای اولویت های فرهنگی هنری خود کنند. وظیفه ماست که به فکر انقلاب اسلامی و مردم باشیم. 🔹بعد از تذکر دهها باره ما به این افراد و سازمانها، لازم است دستگاه قضایی فکری برای ترویج و تعمیق اینگونه افکار کند. گویا برخی مدیران، هنوز نمی دانند که جمهوری اسلامی برپا شده است و اولویتهای چیست. البته قبل از اینکه اینها مدیر باشند، مسئول هستند. آن هم در برابر خدا، در برابر انبیاء و اولیاء و در برابر آرمانهای انقلاب اسلامی پ.ن: 1. میخواستیم برخی از آثار او را منتشر کنم ولی ارزش این کار را نداشت! 2. انقدر مطالب درباره او واضح است که با اندکی جستجو به راحتی از زبان خودشان همه این حرفها را تصدیق خواهید کرد. @rozaneebefarda
مجلس از معرکه گریخت: فرار مجلسیان از موقعیّتِ «تعارض منافع» بازنشر|| مهدی جمشیدی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [1]. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار نمایندگان مجلس در تاریخ 22/4/1399 گفتند: «اولویّت» را به «مسائل کلیدی» بدهید؛ مسئلۀ «مدیریّت فضای مجازی»، جزو مسائل مهمّ ما است که این مسئله، مسئلۀ بلندمدّت هم نیست؛ مسئلۀ «کوتاه‌مدّت» و «میان‌مدّت» و جزو مسائل نزدیک ما است. این سخن بدان معنی بود که: اوّلاً، مدیریّت فضای مجازی، از جمله «مسائل کلیدی و دارای اولویّت» است؛ ثانیاً، در «کوتاه‌مدّت» باید چاره‌ای برای آن اندیشید؛ ثالثاً، این تکلیف بر عهدۀ «مجلس» است. بااین‌حال، پس از گذشت نزدیک به دو سال از این تأکید واضح رهبر انقلاب، طرحی که در مجلس نگاشته شد، چندین بار ویرایش شد و با مخالفت‌های درونی از سوی خود نمایندگان مجلس مواجه گردید و به سرانجام نرسید. [2]. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مسئولان نظام در تاریخ 23/1/1401 نیز در لفافه، به این تعللِ غیراخلاقی انتقاد کردند و گفتند: در مجلس کلمۀ «تعارض منافع»، مدام تکرار میشود. تعارض منافع، فقط در اقتصاد نیست؛ بلکه در بخش‌های دیگر هم تعارض منافع هست. اگر من و شما در «توجّه مردم به ما»، یک منفعتی داریم، یک منفعت هم «منفعت عمومی کشور» است، اینجا تعارض منافع است؛ کدام را «مقدّم» خواهیم کرد؟ اگر ما «آبرو و توجّه مردم به خودمان» را مقدّم دانستیم بر آنچه «نفع کشور» در آن است، این مصداقِ تعارض منافع است؛ باید «خدا» را در نظر داشته باشیم. رهبر انقلاب در این تذکّرِ اخلاقیِ پنهان، دوگانۀ «آبرو و توجّه مردم به خودمان/ منفعت عمومی کشور» را به صورت تلویحی بر اتّفاقی در مجلس تطبیق داد که گویا مصداقی جز «مدیریّت فضای مجازی» ندارد؛ چراکه هیچ مسأله‌ای در مجلس به اندازۀ این طرح، به مایۀ «تعارض منافع» تبدیل نشد. بنابراین، هرچند شاید این گفته، مصداق‌های دیگری نیز داشته باشد، امّا به نظر می‌رسد که مدیریّت فضای مجازی، نمونۀ تمام‌عیار آن باشد. [3]. چند روز بیش از این گفتۀ آیت‌الله خامنه‌ای نگذشته که امروز در خبرها خواندیم رئیس مجلس، طی نامه‌ای طرح را به شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده و از رئیس آن درخواست کرده که سیاست‌های کلّی در زمینۀ فضای مجازی، نگاشته شود. امّا اوّلاً، آیا مجلس پس از چند سال دریافته که ما نیازمند «سیاست‌های کلّی در زمینۀ فضای مجازی» هستیم و طرحی که در مجلس نوشته می‌شود باید در چهارچوبِ سیاست‌های کلّی باشد؟! ثانیاً، چرا رهبر انقلاب به این ملاحظه توجّه نداشته و خواستار پرداختن «مجلس» به فضای مجازی، آن هم در کوتاه‌مدّت، شده بود؟! ثالثاً، آیا مسألۀ امروز و فوری ما، سیاست‌های کلّیِ فضای مجازی است؟! رابعاً، می‌دانیم که نگارش و تصویب چنین سیاست‌هایی، بسیار طول خواهد کشید و در این مدّت، دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیرِ بسیار بیشتری خواهیم شد. [4]. مجلسیان، زیرکانه جای خالی دادند و از معرکه گریختند تا «هزینۀ موضع‌گیری» را نپردازند. مجلس، نه شهامتِ «تأیید علنیِ» طرح را داشت و نه شهامتِ «ردِ علنیِ» آن را. در موقعیّتِ «تعارض منافع»، باید از میدان گریخت و انتخاب نکرد. در اینجا، بهترین انتخاب، «انتخاب‌نکردن» است. ازاین‌رو، رئیس مجلس، راهی جز این ندیده که طرح را به بهانۀ تعریف سیاست‌های کلّیِ فضای مجازی، به شورای عالی فضای مجازی ارجاع دهد تا از «هزینۀ اجتماعیِ طرح» بگریزد یا دست‌کم، هزینۀ آن را میان مجلس و شورای عالی فضای مجازی، توزیع کند. قصّۀ انداختن توپ به زمینِ بی‌صاحبِ شورای عالی فضای مجازی در میان است.حججی برای انقلاب، «سر» می‌دهد، ولی اینان حاضر نیستند حتّی اندکی، «اعتبار و منزلتِ اجتماعی»شان گزند ببیند. گویا درس اخلاقِ اخیرِ رهبر انقلاب نیز بر اینان مؤثّر نیفتاد. ایشان در آن سخنرانیِ آغشته به موعظه و حکمت، از «استغفار نسبت به گناهِ ترکِ فعل» گفت و اینان در اوّلین فعلِ خویش پس از آن محفل، «ترک فعل» را برگزیدند. خصوصیّتِ تعلّقاتِ دنیایی، همین است که بضاعتِ «فاعلیّت» را از انسان می‌ستاند تا مبادا منافع مادّی، در خطر افتند. «محافظه‌کاران»، نه‌فقط کربلایی نیستند، بلکه حتّی حسین را نیز به «نرفتن» – یا همان «ترک فعل» – فرامی‌خوانند. قافلۀ حسین، در دریایی از خون، غوطه‌ور خواهد شد و این دین‌دارانِ عافیت‌طلب، در مردابِ منافعِ خویش. این است هویّتِ اخلاقیِ شبه‌اصول‌گرایان ... 🔶حاشیه روزنه ۱. ادبیات متن مربوط به نویسنده است و بازنشر آن لزوما به معنای تأیید کامل محتوا و ادبیات آن نیست. ۲. دغدغه دقیق نویسنده قابل تقدیر است و امید است موجب توجه و تلنگر گردد. ۳. ما نشان داده که هرگاه به هر بهانه‌ای امر ولایت بر زمین بماند، متولیان امر سیلی خواهند خورد. خداوند نسبت به آبروی ولی حق غیور است. ۴. مقام معظم رهبری سال‌هاست نسبت به فضای مجازی هشدار داده‌اند اما کو گوش شنوا! زهی تأسف! @rozaneebefarda
136K
نوای روح‌افزای حسینی از حرم مطهر امام الرئوف علیه‌السلام @rozaneebefarda
بالاگرفتن اعتراضات به هتک حرمت قرآن در سوئد 🔹بعد از اینکه «راسموس پالودان» رئیس یکی از جنبش‌های افراطی سوئد قرآن کریم را آتش زد، این کشور به صحنه تظاهرات و درگیری تبدیل شد. در درگیری شهرهای مختلف سوئد تاکنون ۱۲ پلیس مجروح شده و چند نفر از معترضان بازداشت شده‌اند. 🔹نخست‌وزیر سوئد در واکنش به اعتراضات گفته: «در سوئد، مردم اجازه دارند نظرات خود را بیان کنند، خواه نظراتشان خوب باشد خواه بد. این بخشی از دموکراسی ماست.» @Farsna 🔶حاشیه روزنه بعد از گذشت چند روز از هتک حرمت قرآن در کشور سوئد و اعتراضات مردمی به این اقدام شنیع، هنوز ساکت است! عدم ابرازنظر صریح و سریع در ، قم را از کانون تحولات دینی و سیاسی جهان دور می‌اندازد؛ حال آنکه در فضای تحولات پیچیده آخرالزمانی، انتظار آن است حوزه قویم قم که روزگاری از دل آن بزرگترین انقلاب معاصر و تشکیل نظام اسلامی درآمده است، در مقابل تحولات مذهبی و سیاسی مهم، حساسیت فوق‌العاده و واکنش متناسب بهنگام بروز دهد. ناگفته پیداست که؛ مراد از اظهارنظر حوزه، صرفا بیانیه‌نویسی و یا واکنش خطابی/کلامی برخی موثرین و تریبون‌داران قم نیست، بلکه گاهی باید به سمت اقدام و عمل رفت و از آن جمله می‌توان به فعال کردن (درون شیعی/ اسلامی/ ادیانی) فکر کرد. اقدامات خصمانه غربی‌ها در اهانت به مصحف شریف، فرصتی است برای تحکیم روابط با کانون‌های مذهبی و جبهه‌سازی علیه جبهه جهانی مستکبرین و کفار. امید است متولیان حوزوی و بیوت شریف مراجع عظام قم در این جهت اقدام فرمایند. @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | نوروز در قبله تهران 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در ایام نوروز امسال (۱۴۰۱) با حضور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه‌السلام) در شهرری ضمن زیارت امامزادگان این حرم شریف به دعا و مناجات پرداختند. 🔹 در جریان این زیارت نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر مزار برخی از علما و شخصیتهای مدفون در این آستان از جمله آیات و حجج اسلام ری‌شهری، حسین لنکرانی، ملاعلی کنی، محمدرضا مهدوی کنی، محمدتقی فلسفی، سید ابراهیم خسروشاهی، میرزا عبدالکریم حق‌شناس، میرزا حسن ثقفی تهرانی، حاج آقا مجتبی تهرانی، عزیزالله خوشوقت، شیخ حسن پهلوانی تهرانی، سیدمحمد ضیاءآبادی و شهیدان حاج محمد اسماعیل رضایی و طیب حاج رضایی حضور پیدا کرده و برای ایشان طلب مغفرت کردند. 🌷 حضرت عبدالعظیم حسنی از نوادگان امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)، امامزاده حمزه فرزند امام موسی کاظم (علیه‌السلام) و امامزاده طاهر نیز از نوادگان امام زین‌العابدین (علیه‌السلام) هستند. 🌙 @Khamenei_ir
صلح امام حسن(ع) و تحلیل یک قضیه شرطیه اختصاصی/ سعید احمدی‌فرد شربیانی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 این روزها که ایام میلاد امام حسن (ع) است فرصت خوبی شده است تا سیره آن امام عزیز مورد توجه اهل نظر قرار گیرد. اما به بهانه مباحث سیاسی روز، نقطه کانونی این تاملات ماجرای صلح امام حسن (ع) است. واقعه ای که برای آن نظیری جز قیام امام حسین نمی توان یافت. همان گونه که سیره امام حسین در قیام او خلاصه می شود، تو گویی سیره امام حسن (ع) نیز در صلح او خلاصه ی شود. در حالی که فروکاستن سیره امام حسن در صلح همان قدر خطاست که محصور کردن سیره امام حسین(ع) در قیام، جنگ و صلح و قیام و قعود این دو امام و هر امام معصوم دیگری تابع اصلی است که اهل تکلیف باید در پی اصطیاد آن باشند. طبعا باب اجتهاد وتقلید در این عرصه نیز باز و گشوده است. مراجعه به تاریخ واضح و روشن که چندان هم نیازمند تحلیل و موشکافی نیست گویای آنست که امام حسن بلا فاصله بعد از شهادت امیرالمومنین(ع) با بیان خطبه خود بر آن بود تا لشکری به سوی شام روانه کند. در این مرحله امام حسن(ع) با بیانات حماسی خود سعی در تحریک و تحریض بر قتال داشته و قصد جدی ایشان اقدام برای جنگ با معاویه و کارزار با او بود. بعد از اقدام امام حسن(ع) و در میانه حرکت لشکر به سوی شام حوادثی رخ داد که نشان می داد کسانی که با امام هستند قصد یاری و همراهی او را ندارند و ناگوارترین این حوادث ترور امام حسن(ع) در شهر ساباط بود. جمع بندی نهایی امام حسن(ع) این بود که با وجود چنین لشکر بی انگیزه ای، جنگیدن با معاویه نه تنها ثمره ای نخواهد داشت بلکه منجر به از بین بردن همه امکانات انسانی و غیر آن خواهد شد. ظاهرا تا اینجا مطلب عجیبی بیان نشده است، اما آنچه برای صاحب این قلم عجیب است، موج وسیعی از نوشتارهایی است که در فضای مجازی نمود یافته و همگی با تمسک به بیاناتی از امام حسن(ع)، صلح آن حضرت را از مقوله «تسلیم در برابر نظر مردم» دانسته اند. ایده محوری در این نوشتارها «عدم تحمیل جنگیدن بر مردم از سوی امام حسن(ع)» است. این در حالی است که حقیقت آنچه در حیات امام حسن(ع) رخ داد «تحمیل مصالحه بر امام حسن از سوی مردم» بود. نگارنده به عمد از به کار بردن واژه صلح – علی رغم صحیح بودن آن – پرهیز دارد، چرا که بار مثبت واژه صلح آن را در ذهن خواننده خواستنی جلوه می دهد و مخالف چنین امری را مورد سرزنش قرار می دهد. این توضیح مقدمه‌ای خواهد بود برای اینکه بدانیم چکیده سیره امام حسن در قالب یک قضیه شرطیه قابل بیان است «اگر حاکم عادل یاری نشود او می تواند و یا می بایست با دشمن مصالحه کند». به عبارت دیگر اگر مردم به تکلیف خود در یاری کردن امام عمل نکردند، موضوع برای «جواز یا وجوب مصالحه» فراهم می شود و این حاکم عادل است که بر خود لازم می داند و یا برای خود جایز می بیند که با دشمن مصالحه کند. آنچه جالب است این که در این قبیل نوشتارهای کم مایه، به جای آنکه مردم را نسبت به یاری رساندن به حاکم عادل تشویق کنند، حاکم عادل را به مصالحه دعوت می کنند. کار این جماعت مثل آنست که با یادآوری حادثه عاشورا، مردم را از قیام علیه باطل بازدارند. عبرت از ماجرای مصالحه امام حسن اقتضا می کند به یاری حاکم عادل بشتابیم تا مجبور به مصالحه با دشمن نشود. نکته جالب دوم در این باره آنست که در عموم این نوشتارها سعی می شود تا وانمود شود که «مردم جنگ را نمی خواهند». و این یعنی حاکم عادل بداند وظیفه ای برای مقاومت ندارد و یا وظیفه اش مقاومت نکردن است. مسلم انگاشتن این گزاره که «مردم جنگ را نمی خواهند» نویسندگان این گونه یادداشت ها را از بحث در این باره بی نیاز کرده است. این در حالی است که اثبات این گزاره اساسی بسیار پیچیده و نیازمند راستی آزمایی های دشوار است. آنچه برای راقم سطور قابل توجه است شباهتی است که میان این نوشتار ها با رویه های اتخاذ شده در برابر امام راحل در دوران دفاع مقدس وجود دارد؛ سیل نامه ها و بیانیه ها و مواضع تعداد زیادی از مسئولان و کارگزاران عالی‌رتبه سیاسی، اقتصادی و نظامی که بر این موضع اتفاق داشتند که «مردم از جگ خسته شده اند» و نهایتِ آن شد قبول قطعنامه، که در حقیقت باید آن را «صلح تحمیلی» دانست. در نامه امام به مسئولان نظام به تاریخ (25 تیرماه 1367) به تأثیر این گزارشات در قبول قطعنامه تصریح شده است! تاریخ در حال تکرار است تا به حاکم تکلیف مدار تحمیل کند که وظیفه ای برای مقاومت کردن ندارد و باید با دشمن مصالحه کند! ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
روزنه
بالاگرفتن اعتراضات به هتک حرمت قرآن در سوئد 🔹بعد از اینکه «راسموس پالودان» رئیس یکی از جنبش‌های افر
وزارت خارجه قاطعانه نسبت به ممانعت از تکرار توهین به قرآن اقدام کند/ نهادهای بین‌المللی این اهانت را محکوم کنند بیانیه مدیر حوزه های علمیه در واکنش به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم "وَإِنَّهُ‌لَکِتَابٌ‌عَزِیزٌ*لاَ یَأْتِیهِ‌ الْبَاطِلُ‌ مِنْ‌ بَیْنِ‌ یَدَیْهِ‌ وَ لاَ مِنْ‌ خَلْفِهِ‌ تَنْزِیلٌ‌ مِنْ‌ حَکِیمٍ‌ حَمِیدٍ"(فصلت، ۴۱ و ۴۲)؛ 🔹این کتاب به حقیقت غیر قابل شکست است و هرگز حوادث گذشته و امروز و آینده عالم نمی‌تواند راه ورود باطل را در آن باز کند، زیرا از جانب خدای حکیم و ستوده نازل شده است». 🔹خاطره‌ی تاریخ بشر از جنایت‌ها، توهین‌ها و بی شرمی‌های زیادی آزرده است و در این میان یکی از نابخردانه ترین آنها، توهین به مقدسات و باورهای سلیم الهی است که میراث گران‌بهای انبیای عظام، پاک‌ترین انسان ‌های تاریخ است. 🔹متاسفانه اخیراً شاهد تکرار این بی‌شرمی‌ها و جسارت به ساحت مقدس قرآن عظیم بوده‌ایم که به واقع باید آن را توهین به انسانیت، پیامبران الهی و همه‌ی ارزش‌ها دانست. 🔹اینگونه کینه‌توزی ها و نفرت پراکنی ‌ها بدون شک نشانه ضعف و استیصال در برابر انوار تابناک هدایت الهی است که باعث جریحه دار شدن احساسات میلیون ها مسلمان و موحدان و باورمندان به کتب آسمانی و خدای مهربان شده است و بر همگان روشن است که راه بجایی نخواهد برد. 🔹سیل عظیم محکومیت ها و اعلام انزجار از این اقدام شنیع نیز به روشنی نشانگر عزمی جهانی برای پاسداشت و صیانت از حرمت و کرامت ادیان الهی، کتب آسمانی و اعتقادات پاک مسلمانان و خداپرستان جهان است. 🔹حوزه علمیه نیز ضمن محکومیت قاطع این هتاکی‌ها، نهادهای بین‌المللی را به انجام وظیفه و همه احرار عالم و مومنان و مسلمانان را به استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای محکومیت اینگونه نفرت پراکنی ها فرا می‌خواند و از متولیان امر در وزارت خارجه انتظار دارد تا قاطعانه و از مجاری قانونی نسبت به ممانعت از تکرار آن، اقدامات لازم را معمول دارد. علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه @rozaneebefarda
بیانیه تشکل اساتید سطوح عالی وخارج حوزه علمیه قم در محکومیت اهانت به قرآن @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم اقدام جاهلانه و جنون‌آمیز اهانت به قرآن کریم، حادثه ای تلخ و درناک است. این حرکت نفرت انگیز در ادامه ی زنجیره پلید اسلام هراسی ای است که مدعیان عقل و اخلاق در غرب به وجود آورده اند. در پوشش آزادی بیان، دین، اخلاق و انسانیت را پایمال می کنند؛ اما در راستای منافع حیوانی خود هرباطلی را حمایت و ترویج می کنند. برای افسانه ای دروغین به نام هلوکاست، قداست می آفریند و شدید ترین سرکوب ها را علیه منتقدین به کار می برند؛ اما در مورد احساسات میلیون ها مسلمان، گستاخی می کنند و به کتاب آسمانی اشان تعرض می کنند. این است حقیقت عقل خود بنیاد غربی که در تعارض با اخلاق، فطرت و وجدان بشری است. تلألؤ و نورانیت قرآن با این جسارتها کاهش پیدا نخواهد کرد و این پرتو درخشان جهان را منور و پرفروغ خواهد ساخت. اسلام هراسی و اهانت به ادیان الهی چهره کریه غرب را رسواتر می نماید و این آغازی بر پایان اندیشه جاهلیت مدرن است. ردپای صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی در هر اقدام ضد الهی و ضد دینی دیده می شود و این اقدام هتاکانه بی شک در مسیر طراحی های نظام استکبار صورت گرفته و اجرا شده است. يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم ۱۶ رمضان ۱۴۴۳ @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ 🎙: «الان در دنیا معنویت، دین و اخلاق شرعیه، مشتری ندارد» حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🍀 در ادعیه هم، شیعه ملازمتشان عجیب و غریب بوده است. ولو اینکه الان دیگر در دنیا معنویت، دین و اخلاق شرعیه مشتری ندارد، مشتریش کم شده! 🔸 وإلا بنده دیده بودم، آن آقایی را که خودش گفته بود که رفتم [در] ماه رمضان، شنیده بودم هفتاد نفر، خواستم خودم حساب بکنم؛ رفتم شمردم در حرم حضرت امیر علیه‌السلام و رواق‌هایش و نمی‌دانم ایوان را، همه این حدود را شماره کردم، دیدم پنجاه نفر مشغول نماز وترند(رکعت آخر نماز شب)، و در قنوتش مشغول دعای ابوحمزه ثمالی (از ادعیه سفارش شده در ماه رمضان و با مضامین عالی معرفتی) هستند. 🔸بالاخره، الآن چقدر ضعیف شده است معنویت و دین ...! آن‌ها می‌گفتند؛ آن آقا هم گفته بود من هفتاد نفر شنیده بودم می‌خواستم بروم امتحان بکنم؛ من دیدم پنجاه نفر را توانستم [بشمارم]، پنجاه نفر...! ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
شب قدر با امام و شهیدان در این شب‌های عزیز، جای امام عزیز خیلی خالیست و جای شاگردان مکتب او _حاج‌قاسم‌ها و مصباح‌ها_ که در راه اعتلای اسلام و تشیع و ایران از آبرو و جان مایه گذاشتند. امشب یادشان باشیم بلکه آنان نیز _که بر سفره کرامت اباعبدالله الحسین علیه السلام متنعم‌اند_ یادمان باشند. و دعا برای سلامتی رهبر عزیزتر از جان‌مان نیز یادمان نرود و دعا برای ظهور آقای غریب‌مان که در این دوران، جان آدم و عالم بسته به عنایت اوست.... اللهم عجل لولیک الفرج اللهم احفظ قائدنا الخامنه‌ای اللهم ارزقنا شهاده @rozaneebefarda
روزنه
بالاگرفتن اعتراضات به هتک حرمت قرآن در سوئد 🔹بعد از اینکه «راسموس پالودان» رئیس یکی از جنبش‌های افر
پیام حضرت آیت الله نوری همدانی در محكومیت اهانت به قرآن كریم و هتك حرمت قدس شریف و كشتارمردم افغانستان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ «وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ» در ایام لیالی قدر و شهادت مولی متقیان و امام آزادگان امیرالمؤمنین علی علیه السلام متأسفانه شاهد حوادث غمبار هستیم. مدعیان دروغین حقوق بشر بار دیگر حیثیت خود را با توجیه كردن اهانت به قرآن کریم و سكوت در برابر جنایات صهیونیست غاصب و عملیات انتحاری در افغانستان بر باد دادند. امروز بر همه مسلمانان و آزادیخواهان عالم لازم است اهانت به قرآن كریم را محكوم كرده و همچنین از عملكرد رژیم جعلی صهیونیستی اعلام انزجار نمایند و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اظهار كنند. كشتار مردم افغانستان و خصوصاً شیعیان حادثه اخیر نیز بسیار دردناك است و باید محكوم شود. اینجانب ضمن اظهار تأسف از این حوادث، جریانات اخیر اهانت به قرآن كریم و هتك حرمت بیت المقدس توسط رژیم جلاد صهیونیست و كشتار مظلومانه مردم افغانستان را محكوم می نمایم. حسین نوری همدانی ٣١ فروردین ١٤٠١ @rozaneebefarda
هدایت شده از وضعیت انقلابی
📱به نقل از واقدی آمده است: عمر بن ثابت در زمان معاویه بر مرکب سوار می‌شد و در روستاهای شام می‌گشت و می‌گفت: ای مردم! علی بن ابی‌طالب مردی منافق بود که شب عقبه می‌خواست به رسول الله آسیب برساند پس او را لعن کنید و مردم قریه ایشان را لعن می‌کردند و وی نیز به روستای بعد می‌رفت و همین مطالب را تکرار می‌کرد. (الغارات-ط جدید-ج٢، ص۵٨٢-۵٨١) در جنگ روایت‌ها گاه کار به جایی می‌رسد که قهرمان لیلة‌المبیت به تلاش برای ترور نبی اکرم صلی الله علیه و آله متهم می‌شود. پشتوانه‌های «قطعیت و فوریت جهاد تبیین» و پیامدهای بی‌توجهی به آن را باید در لابلای اوراق تاریخ حکومت علوی جُست. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناجات عارفانه روحانی شهید جاویدالأثر، فرمانده لشکر امام حسین(ع) شب ۲۱ رمضان. در جمع رزمندگان. @rozaneebefarda
30.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حاجی‌جان! چقدر جای تو خالیست.... @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR 📝 بیانات سال ۱۳۵۸ آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت شهادت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) منتشر شد 👈 خط خوارج امروز هم هست 👈 با نام اسلام، قرآن و انقلابى بودن، اسلام مجسم و قرآن ناطق را به خاک و خون کشیدند ۱۳۵۸/۰۵/۲۴ 🔍 متن بیانات را بخوانید👇 https://khl.ink/f/50069