حوزه قم؛ از تولید #آنتیتز_انقلاب تا تقابل با فتنه!
بیانات مقام معظم رهبری به نقش مؤثر قم در تحولات سیاسی کشور و #اشارهصریح به فتنهگریهای جریان #شریعتمداری و #منتظری
#تلنگر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔘سخنرانی مقام معظم رهبری در 89/08/04 به تلاش دشمن برای تولید آنتی تز انقلاب در قم میپردازد و به چالش آفرینی های جریان شریعتمداری و منتظری در قم و مقابله جوانان طلبه با این غائلهها اشاره دارد.
🔹متن بیانات مقام معظم رهبری:
توجه بکنید؛ از سالهای آخر دههی اول انقلاب به بعد، دشمنان انقلاب و جبههی دشمن با استفاده از کارشناسهای ایرانی یک سیاستی را طراحی کردند - چون غیر کارشناسهای ایرانی به این نکته توجه پیدا نمیکردند؛ کسانی که طرف مشورتشان قرار میگرفتند، ایرانی بودند - و آن سیاست این بود که از قم آنتیتز انقلاب درست کنند. همان طور که انقلاب از قم جوشید، یک ضد انقلاب هم از قم به وجود بیاورند. قم حوزهی روحانیت است.
حوزهی علمیه ظاهراً در قم است، اما این جمع حوزوی در معنا در همهی کشور منتشر است. این طلبهی قمی که در قم ساکن است، در شهر خود، در روستای خود صاحب نفوذ است. از سرتاسر کشور در اینجا جمعند. آن روزی که افراد این حوزه برای تعطیلی یا برای کاری به منازل خود میروند، معنایش این است که حوزه در سرتاسر کشور منتشر میشود.
پس هر فکری در اینجاست، هر ایدهای در اینجاست، هر عزم و ارادهای در اینجاست، هر حرکت و جهتگیریای در اینجاست؛ در واقع در سرتاسر کشور یک امتدادی دارد؛ این را بیگانهها نمیفهمیدند؛ آمریکائیها نمیتوانستند این حقیقت را تحلیل کنند؛ این را یک خودی، یک ایرانی، یک آشنا به طبیعت روحانیت میتوانست بفهمد؛ این را به آنها یاد دادند؛ لذا سعی کردند در قم زمینهی فتنه را فراهم کنند. من چون نمیخواهم از کسی اسم بیاورم، اسم نمیآورم و عبور میکنم.
در همان سال ۵۸ و ۵۹، هم مردم قم، هم مردم تبریز حماسه آفریدند؛ نه فقط حماسهی آمدن توی میدان و مشت گرهکردن، بلکه حماسهی معنوی، حماسهی شعور، حماسهی تحلیل درست.
بعد از رحلت امام هم به شکل دیگری همین اتفاق در قم افتاد. اینجا هم مخالفین و دشمنان - عمدتاً دشمنان بیرون مرز؛ اصل آنهایند - طراحی کرده بودند که بتوانند این #آنتیتز را در اینجا به وجود بیاورند. اگر قمیها غافل بودند، اگر جوانهای قم از تحلیل عاجز بودند، اگر آن هوشمندی لازم را نمیداشتند، مشکلات بیش از اینها میشد؛ این حقیقت امر است، این بیان واقع نسبت به مجموعهی جوان در قم است.
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10456
🔶حاشیه روزنه
۱. در کتاب منشور حوزه و روحانیت (ج9،ص271) در پاورقی به این معنا تصریح شده که منظور رهبری غائله جریان آقای شریعتمداری در تبریز و غائله آقای منتظری در قم است.
۲. جریان #فتنهطلبحوزوی بعد از نقشآفرینی در #فتنه۸۸ که با شکست سخت مواجه شد، در این سالها تلاش کرده به بازسازی گفتمانی و تشکیلاتی خود بپردازد.
۳. #مرجعسازی و ترویج #سکولاریسمحوزوی مهمترین بخش از طراحی معدود #فتنهطلبانحوزوی است.
اینان بیش از هر زمان دیگری به دنبال یارگیری از میان #اساتید و #فضلا و نخبگان جوان حوزوی هستند.
۴. تسامح در مواجهه با تحرکات این جریان خزنده و خطرناک، نتایج پرهزینه و تلخی به دنبال خواهد داشت.
۵. برخی جریانهای وابسته و مرموز، به دنبال تغییر محاسبات متولیان حوزوی و حکومتی هستند و با #تهدیدانگاریموازی و نیز تقلیل خطر #سکولارهایحوزوی و #مرجعسازی، تلاش میکنند متولیان را در جبهههای دشمن فرضی(!!) درگیر کنند یا در بین طرفداران صدیق جریان اصیل انقلابی و حوزوی جبهه جدید بازکنند تا با مشغول سازی بزرگان و بدنه حوزه، زمینه نفوذ و گسترش بیش از پیش پروژههای خصمانه فراهم شود.
نسبت به تغییر اولویتهای مبارزه باید حساس بود و همچون همیشه در تشخیص افقهای مبارزه و روشنگری، چشم بر اشارت ولایت باید داشت.
۶. جریان مزبور در ماجرای درگذشت بانوی کردستانی و اتفاقات تلخ اخیر، بار دیگر در تکمیل پازل دشمن و تشدید اعتراضات و تبدیل به آشوب و اغتشاش، به نقشآفرینی پرداخت!
۷. #حزباللهیهایحوزوی از ابتدای مبارزات اسلامی در دهه چهل تا کنون، همواره پای کار بوده است و نسلهای پیش به تکلیف خویش عمل نمودهاند و امروز این علم بر دوش نسل جدید است.
#انسجامحداکثری، #اخوتحداکثری، #تحملحداکثری، #بصیرتحداکثری، #لسانصدق و #صراحتلهجه_در_انقلابیگری و پیشگیری از انقطاع نسلی، در بین انقلابیون حوزوی (که الحمدلله شامل اکثریت قریب به اتفاق بدنه حوزه است) امروز بیش از هر زمان دیگری ضروری است.
۸. #تجربهتاریخی و #حافظهتاریخیحوزویان اهمیت راهبردی دارد؛
شناسایی و معرفی #نوشریعتمداریها و #نومنتظریها در این جهت مهم است!
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
5.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید|| تشییع پیکر مطهر شهید امنیت «حسین تقیپور» در میدان انقلاب تهران
لشکریان خدا در تهران به میدان آمدهاند....
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از مهدوی زادگان
🔰 *گشت ارشاد و مساله ترک فعل*
✍ داود مهدوی زادگان
📌 اکنون که بواسطه وقوع حادثه ای تلخ و غمگین دوباره گشت ارشاد، موضوع گفتگو ها و مناظرات و جدل ها قرار گرفته است، لازم است به مساله ای مهم پیرامون این موضوع اشاره شود.
به نظر می رسد که این اندازه هجمه به ساز و کار قانونی گشت ارشاد چندان نا متعارف است. تردیدی نیست که حفظ امنیت اجتماعی در هر جامعه ای اعم از دینی و غیر دینی، اصل بنیادین است. بطوری که باید برای احراز آن، قوانین مربوطه وضع شود. گمان نمی کنم حتی ممالک غربی نسبت به این اصل بی تفاوت باشند و برای حراست از آن، قانون وضع نکنند. جامعه بدون امنیت اجتماعی انسجام خود را از دست می دهد و به هرج و مرج و خشونت کشیده می شود. لذا قانون، ساز و کارهایی را برای تامین انسجام اجتماعی در نظر می گیرد. چنان که گشت ارشاد یکی از این ساز واره ها در جمهوری اسلامی است.
گشت ارشاد، قطع نظر از چگونگی و شرایط اجرای آن، امر معقولی است. گشت ارشاد اقدامی پیش گیرانه مقابله با هر گونه اقدام بر هم زننده انسجام اجتماعی و فرهنگی است. بدون شک با تعلیق یا کنار گذاشتن آن دیری نمی پاید که برای مصون ماندن جامعه از بی نظمی و هرج و مرج به پلیس یا گشت صیانت از زنان نیازمند خواهیم شد. پس این اندازه هجمه بردن به اصل گشت ارشاد نا معقول و غیر متعارف است. اما مساله اینجاست که چگونه است که با وجود غیر متعارف بودن، از ناحیه جماعت هایی با آن مخالفت می شود.
📌 البته مقصود از جماعت های مخالف آن دسته از معارضین و براندازانی که بی نظمی اجتماعی را به قصد اسقاط نظام اسلامی تعقیب می کنند یا جریانات سیاسی اقتدارگرایی که به این واسطه دنبال هوادار می گردند یا آن سرمایه داری نو کیسه غیر مولدی که می خواهد ثروت نامشروع خود را آزادانه در محیط های غیر اخلاقی و مبتذل هزینه کند یا سلبریتی که می خواهد تحت هر شرایط اخلاقی و غیر اخلاقی دیده شود و ثروتی کسب کند یا آن دسته بی بند و بارهایی که اساساً نمی توانند در فضای سالم اجتماعی زندگی کنند، مخالفت همگی این گروه ها با مقوله گشت ارشاد کاملا روشن و واضح است. لذا مساله چرایی هجمه غیر متعارف به گشت ارشاد اساساً ناظر به این گروه ها نیست. بلکه مساله معطوف به کسانی است که ضرورت امنیت اجتماعی را باور دارند ولی در هجمه به گشت ارشاد کم نمی گذارند. گاه هجمه شان به قدری افراطی است که مرزی میان آنان با گروه های دسته اول دیده نمی شود.
حال، سوال این است که این اندازه هجمه آنان به چه خاطر است. آیا بخاطر آن است که تمام گفته ها و استدلال های شان درست است. مسلماً اینگونه نیست. بسیاری از گفته و استدلال های آنان محکمه پسند و معقول نیست. زیرا غالباً بر پایه احساسات و اخبار کذب و تحلیل های ناقص اظهار نظر می کنند. اما فرضاً که گفته های شان معقول و محکمه پسند باشد، ولی هجمه افراطی و نداشتن ایده جایگزین را نمی توان نفی کرد. به همین خاطر است که این شکل از هجمه بر گشت ارشاد را غیر طبیعی و نا متعارف می دانیم. و دقیقا پرسش این گفتار مربوط به چرایی آن است.
📌 پاسخ نگارنده به این مساله، از هر دو ساحت روان شناختی و جامعه شناختی است. مفهوم کلیدی در این تحلیل که پیوند دهنده هر دو ساحت است، همانا مفهوم *ترک فعل* است.
📌 مسلماً تامین امنیت اجتماعی تنها بر عهده پلیس امنیت اجتماعی و گشت ارشاد نیست. بسیاری از اشخاص و نهادها در ایفای امنیت اجتماعی سهیم اند. سهم برخی از آنها حتی از گشت ارشاد هم بیشتر است. خانواده، همسر، دانشگاه و حوزه، استاد و واعظ و روشنفکر، نهادهای فرهنگی و هنری، نمایندگان مجلس و شوراهای شهری و روستایی، شهرداری ها، مراجع قضایی و آموزش و پروش و غیره، هر یک از اینها در تامین امنیت و انسجام اجتماعی سهمی دارند. لکن سوال اساسی اینجا است که آیا همه این مراجع در انجام وظیفه خود خوب عمل کرده اند که برخی از اعضای آنها بر گشت ارشاد هجمه می آورند؟ در اینجا قصد اتهام خبط و خطا کاری به این گروه های مرجع نیست بلکه آنها را به ترک فعل های گسترده می توان متهم کرد. این اتهام را نمی توان انکار کرد. کدام خانواده و دانشگاهی و حوزوی و روشنفکر و کارگزار فرهنگی و واعظ و نماینده است که بتواند بگوید در تولید امنیت اجتماعی به احسن وجه عمل کرده است؟ اگر نگوییم هیچ کس، عده قلیلی هستند که می توانند چنین ادعایی بکنند. پس، آن دسته از اعضای این گروه های مرجع که به شکل افراطی بر گشت ارشاد هجمه می آورند، حق اینگونه اعتراض را ندارد. چون خود آنها به کم کاری و ترک فعل و انجام وظایف اجتماعی متهم هستند.
هدایت شده از مهدوی زادگان
📌 متاسفانه جبران بار این کم کاری ها بر پلیس امنیت اجتماعی و گشت ارشاد افزوده شده است. همه ما انتظار داریم که مأمور گشت ارشاد همه وظایف امنیت اجتماعی خانواده و همسر و استاد دانشگاه و حوزه و واعظ و روشنفکر و قاضی و نماینده و کارگزار فرهنگی را بر عهده بگیرد و به احسن وجه عمل کند. به همین خاطر است که استدلال می کنند که نباید مأمور گشت ارشاد، آدم معمولی باشد. یعنی باید مامور گشت ارشاد سطح بالایی از دانش و معرفت و اخلاق و تهذیب نفس را برخوردار باشد. طبیعی است که این حجم از انتظارات، فشار سنگینی را بر مامور گشت ارشاد تحمیل می کند. در نتیجه، مامور گشت ارشاد در پاره ای از مواقع دچار خبط و خطای در عمل می شود. لکن بسیاری از ما نمی خواهیم به این مساله ( تحمیل بار اضافی بر گشت ارشاد ) توجه کنیم. چون این توجه به خودمان باز می گردد و لاجرم باید خودمان را متهم به کم کاری و ترک فعل ها کنیم. لذا توجه که نمی کنیم، هیچ بلکه برای پنهان کردن عیب خود، اینگونه بر گشت ارشاد هجمه می آوریم. این مطلب همان پاسخ روانشناختی مساله است.
📌 اما پاسخ جامعه شناختی را به تفاوت میان جامعه استبدادی و جامعه باز غیر مسئول ارجاع می دهیم. یکی از ویژگی های جامعه استبدادی آن است که اعضای آن هر گونه قصور روا و نا روا را بر عهده می گیرند. این خصلت را در فیلم افسانه جومونگ می توان مشاهده کرد. اعضای جامعه همواره از پی وقوع هر حادثه ای از امپراتور می خواهند که او را بکشد. اما اعضای جامعه بازِ غیر مسئول، هر گونه قصوری را به دیگری نسبت می دهند و خود را از نقش داشتن در عیب و نقص های جامعه مبرا می دانند. متأسفانه جامعه امروز ایران از نوع دوم است. غالباً دیگری را مقصر می دانیم و کمتر به کم کاری و ترک فعل های خودمان توجه و ارجاع می دهیم. از این رو، به لحاظ جامعه شناختی، گشت ارشاد را به مثابه دیگری تلقی می کنیم که سزاوار هرگونه ایراد و اتهام روا و نا روا می دانیم.
✅ جمع بندی
پرسش این گفتار پیرامون هجمه های ناروا بر گشت ارشاد است که از ناحیه کسانی ایراد می شود که انتظارش را نداریم. دلیل این گونه هجمه آوردن ها چیست. به نظر می رسد که دلیل غیر متعارف بودن این گونه هجمه ها از جنبه روانشناختی و جامعه شناختی سرپوش نهادن بر کم کاری ها و ترک فعل ها و عدم پذیرش مسئولیت آن است. باید بپذیریم که گشت ارشاد هم انسان معمولی مانند دیگر شهروندان جامعه است. گشت ارشاد سوپرمن یا انسان جامع نیست که بتوان حتی وظایف اجتماعی خودمان را بر او تحمیل کنیم. باید برای رسیدن به جامعه سالم مسئولیت کم کاری ها و ترک فعل های خودمان را بپذیریم و از پنهان کردن آن دست برداشت. انشالله
27 شهریور 1401
@mahdavizadegan
بيانیه آیت الله نجم الدین طبسی پیرامون وقایع اخیر
افشای ماهیت واقعی حامیان حوزوی آشوبهای اخیر با عنوان #مطرودینحوزوی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعونَ
هتک حرمت به زنان مسلمان، برداشتن چادر از سر زنان مؤمنه و محجبه، آتشزدن قرآن و مساجد، کشتن مأمورین انتظامی و افراد عادی و عابر و جسارت به حریم مرجعیت و نظام اسلامی به بهانه فوت یک شهروند (مرحومه امینی) از اقدامات خرابکارانه و جنایتبار و در راستای #اعلان_جنگ با خدا و مقدسات اسلامی و در حکم #محاربه و #فساد_فیالأرض است.
آنچه مایه تعجب است همراهی عدهای از ورشکستگان سیاسی و جمعی از #مطرودین_از_حوزه است که در میان اساتید و برجستگان حوزه فاقد جایگاه علمی هستند.
عجبا جرم این همه جنایت و ارتکاب محرمات کمتر از فوت مرحومه امینی است که برای او عزا میگیرند و یا با صدور بیانیه، موضعگیری میکنند؛ اما نسبت به شهادت و یا آتشزدن مأمورین انتظامی مظلوم و در عین حال شجاع و وظیفهشناس کشور ساکتاند؟!
و یا چادر از سر نوامیس مسلمین کشیدن و هتک حرمت به محجبهای که از خانواده شهدا بود سخنی در محکومیت آن نمیگویند تا لااقل بگوییم اینها مسلمان هستند و #غیرت_دینی دارند و نسبت به این جنایات و هتک حرمتها هم حساسیت دارند.
مسجد و قرآن کریم را میسوزانند و بیمهابا به مقدسات اسلامی جسارت میکنند، اما اینان هیچ احساسی از خود نشان نمیدهند، إِنَّكَ لَاتُسْمِعُ الْمَوْتَى.
راستی این همه جنایت و هتاکی به مقدسات که این طیف هم در آن شریک هستند گناهش کمتر از مرگ خانم امینی است؟
البته مراجع ذیصلاح، جریان را پیگیری و به وظیفه دینی و ملی خود عمل میکنند، ولی به خود آیید، ترسم که به کعبه نرسی ای اعرابی! و از مواضع قبیح و خجالتآورتان توبه کنید و برگردید تا گرفتار لعنت و نفرین نسلهای آینده قرار نگیرید همانطوری که امروز منفور و مطرود و مورد لعن این نسل هستید.
این فرهنگ بیبند و باری را شما به راه انداختید و به ارمغان آوردید و جامعه اسلامی ما را گرفتار همان سیاست بیبند و باری غربی کردید و بر اجرای سند 2030 شیطنت ورزیدید و در این مسیر باطل کوتاهی نکردید؛ ولیکن خداوند مکر و حیله و نیرنگ تان را برملا ساخت و رسوای خاص و عام شدید.
شما واقعا اگر درد دین و غیرت مذهب داشتید، در برابر این هنجارشکنیها هم موضع میگرفتید و قتل مأموران قانون و بسیجیان جان برکف را که برای امنیت جامعه به وظیفه قانونی خود عمل کردند، محکوم میکردید.
شما اگر اعتراضی دارید به قانون اعتراض کنید، چرا نهادها را زیر سؤال میبرید؟
چرا در برابر تضعیف نظام اسلامی سکوت میکنید؟ چرا با اقدامات سخیفتان این انقلاب اسلامی را که امانت و یادگار #امام_خمینی و هزاران شهید و جانباز است، مورد خدشه قرار میدهید؟
چرا با شبکههای معاند و حکومتهای جعلی و رو به زوال و دیکتاتور همصدا میشوید؟
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ العَمی في البَصر وَالبَصيرة. اللّهم إني قد بلغت.
قم مقدس
نجم الدین طبسی
۱۴۰۱/۰۷/۰٢- ٢۷ صفر ١٤٤٤
@rozaneebefarda
هدایت شده از بر پا
یکی از رفقایم این متن رو برای بنده نوشته:
«دیشب حرم بودم
بعد از نماز مغرب رفتم پیش آقای علوی بروجردی، گفتم شما همانطور که برای فوت یه دختر بیانیه دادید؛
الان که قرآنها رو آتش زدند، مساجد رو آتش زدند، زنده زنده نیروی های انتظامی را آتش زدند، بسیجیان رو شهید کردند و چادر از سر ناموس شیعه برداشتند و اموال عمومی را تخریب کردند، نمی خواهید بیانیه بدید برای دعوت مردم به آرامش و ...؟؟!
در جواب گفت: برای من این مسائل ثابت نشده است و ثابت نشده که چه کسی مقصر است و بیانیه ای نخواهم داد !!!»
به نظرم این رفیق عزیزم اشتباه نقل قول کرده، شاید درست جملات را نشنیده.
و الا بعیده یک روحانی و طلبه ندونه که در شرایط حمله به نظام اسلامی باید از نظام دفاع کنه. بعیده این قدر نادان باشه که تو بیانیه اش تصریحا یا تلویحا نیروی انتظامی که هنوز جرمش مسجل نیست محکوم کنه و بگه باید با مسببین در هر مقامی برخورد بشه اما کلمه ای از مظلومیت روشن نظام سخن نگه و بگه برام روشن نیست.
بعیده اینقدر حوزه علمیه ما بیچاره و فلک زده شده باشه که در مساله به این مهمی خفه خون بگیره و نظر نده یا موضع منفعل و بینابین بگیره و یکی به نعل بزنه یکی به میخ.
بعیده اساتید این جوانان معصوم ایران اسلامی،که آمده اند در حوزه علمیه شیعه درس دین بخوانند، آدمهای نادانی باشند که به هر دلیل پازل دشمن را پر کنند یا لااقل مددی به حرکت انقلاب ندهند.
خدا رحمت کنه آن سردار شهید را که دیدبانی خود را در وصیتنامه اش گزارش کرد و خطاب به همین علما گفت بیایید کمک این نظام مظلوم که مورد هجوم دشمنان است.
رفیق بزرگوارم حتما اشتباه نقل کرده و الا خاک بر سر من و امثال من اگر بزرگان و علمای حوزه مقابل این ظلم فاحش به نظام و انقلاب سکوت کرده باشند و سکوتشان را اینطور وقیحانه توجیه کنند.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از KHAMENEI.IR
17.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | مستقلِ پیروز
🔺️ کلیپی از بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره عصبانیت نظام سلطه از جمهوری اسلامی و علت آغاز #دفاع_مقدس
💻 Farsi.Khamenei.ir
حمله سپاه اسلام به لانه کموله!
یکی از پیامدهای فراملی اتفاقات اخیر، دستیابی به فرصت مطلوب برای تهاجم تمام عیار به عناصر ضدانقلاب غرب کشور بود.
گروهکهای ضدانقلاب تجزیهطلب کرد، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون همواره در تدارک مخدوشسازی ذهن مردمان نجیب کرد علیه نظام اسلامی بوده و هر زمان که توانستهاند، به توطئه و فتنه دست زدهاند!
در وقایع اخیر بهانه به دست آوردند برای تهاجم و تجدید شعارها و اقدامات تجزیهطلبانه و اتفاقات تلخی را هم در #کردستانعزیز رقم زدند.
اکنون اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اقتدار و هوشمندی و فراست، وارد میدان شده برای احقاق حق جمهوری اسلامی در برخورد با کانونهای فتنهگر.
ادب کردن #اقلیمکردستان و مشخص کردن حد و وزن آنان در منطقه، تنها یکی از پیامدهای این حملههای پیروزمندانه است.
اقلیم اکنون به لانه اسرائیل بدل شده است و تا هنگام تأدیب تمام عیار طبقه فاسد حاکم بر اقلیم، فاصله بسیاری داریم.
#پیوسترسانهای یکی از قطعات تکمیل ناشده پازل اقدامات مجاهدانه سپاه است؛ خصوصا در فضای رسانههای کشورهای عربزبان و مخصوصا در فضای عراق.
اگر هستههای رسانهای هوشمندانه و بهنگام وارد نشوند، بعید نیست فضای افکار عمومی و فضای سیاسی عراق را مجددا علیه جمهوری اسلامی به خط کنند و معادلات منطقهای پیچیدهتر شود.
@rozaneebefarda
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
تحریفِ مناسباتِ آیتالله خامنهای با حبیبالله آشوری.pdf
94.5K
🔻مهدی نصیری؛ شیخ استعماری
۱. برخی از دوستان جبهۀ انقلاب از من خواستند که به یادداشت اخیر مهدی نصیری پاسخ بدهم. به یاد آوردم که پیش از این، بهطور "مستند" و "مستدل"، پاسخ او را نوشته و منتشر کرده بودم. امّا او هیچ واکنشی نشان نداد؛ نه پاسخ مرا داد و نه از سخن مخدوش و غرضورزانهاش بازگشت. حال دوباره همان سخن را "تکرار" کرده است. تعجبی ندارد. از چه تعجب کنیم؟! از سمپاشیهای یک "شیخِ استعماری"؟! آخوندی که موبهمو، "حرف دشمن" را تکرار میکند؟! اسلام و جامعۀ اسلامی، چها کشیده و دیده از این شیوخ استعماری که "جادهصافکن دشمن" هستند.
۲. او "تعادل" و "ثبات" ندارد؛ "رنگپذیر" است؛ "توازن معرفتی" ندارد؛ در هر زمانه، به سویی در حرکت است؛ "سیّال" و "شناور". او هیچ زمانی بر طریق "عدل" و "عقلانیّت" و "انصاف" نبوده. آن زمان که کیهاننشین بود، چنان کرد که آوینی "راه" خود را از او جدا دانست و وی را "سیاستزده" خواند. هنگامی که به سراغ علوم دینی رفت، تمامیّتِ "هویّت فلسفیِ شیعه" را لگدمال کرد و یاوهها بافت. بعدها به نام "نقادی" و "عدالتخواهی"، دربارۀ "انقلاب" و "نظام" آنچنان نوشت و گفت که جریان غیرانقلابی و سکولار پسندیدند. ادوارِ حیاتِ فکریِ کمعمقِ وی، چیزی نیست جز مجموعهای از همین "تذبذبهای سرگردان" و "تلاطمهای بیقاعده" و "نوسانهای هُرهری مسلکانه".
۳. شما را دعوت میکنم که یادداشت پیوست را با دقت بخوانید تا اندکی از روایتهای دروغ و غرضورزانۀ وی بر شما آشکار شود.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi