هدایت شده از رواق
📍سخنی با «ظریف» های فرهنگ و هنر
پس از ماندگار شدن چهره هدایت الله بهبودی
رخنه و نفوذ افراد فرصت طلب در درون يك نهضت از آفتهاي بزرگ هر نهضتی است. وظيفه بزرگ متولیان و سردمداران اين است كه راه نفوذ و رخنه اين گونه افراد را هرچه سريعتر سد نمايند. یادم است این تعریف را در خیلی از کتاب های مربوط به انقلاب اسلامی دیده ام، آفت انقلاب ها هم معمولا این است که سنگيني اش بر دوش افرادمؤمن و فداكار است اما همين كه به بار نشست و يا لااقل نشانه هاي باردادن آشكارگشت سر و كله افراد فرصت طلب پيدا مي شود و فرصت طلبان محكمتر و پرشورتر پاي علم نهضت سينه مي زنند تا آنجا كـه تدريجاً انقلابيون مؤمن و فداكار اوليه را از ميدان بدر مي كنند.
باکمی دقت و تأمل در سیره و اندیشه مقام معظم رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی می توان اذعان داشت که ایشان عامل نزول و سقوط انقلاب اسلامی را در فاصله گرفتن از سیرت انقلاب اسلامی می دانند«اگر ما به جای حرکت به سمت عدالت به سمت شکاف های عظیم اقتصادی و اجتماعی با توجیه های گوناگون رفتیم، به جای استفاده ی از آزادی برای رشد علمی و رشد عملی و رشد اخلاقی، لاابالی گری و استفاده ی از آزادی در جهت فساد و فحشا و اشاعه ی گناه و اشاعه ی خلاف؛ به جای ایستادگی در مقابل مستکبران، متجاوزان و غارتگران بینالمللی، به جای اقتدار نشان دادن در مقابل اینها، در مقابل آنها منفعل شدن، احساس ضعف کردن، عقبنشینی کردن؛ آنجایی که باید به آنها اخم کرد، به آنها لبخند زدن؛ آنجایی که باید بر سر حقوق خود ایستاد، از حقوق صرف نظر کردن- حالا حق هسته ای و غیر هسته ای- اینها نشانه های انحطاط است. حرکت جامعه باید به سمت آن تعالی و آن ارزشها، حرکت به سمت بالا باشد؛ حرکت مثبت باشد. این حرکتهای به سمت پائین، همان بیماری هائی است که برای نظام اسلامی ممکن است پیش بیاید؛ و این خطر برای نظام اسلامی است؛ مردم باید بیدار باشند. 88/6/20» در واقع ناظر به اندیشه مقام معظم رهبری گاهي پيروان انقلاب به علت ناآشنايي درست با مكتب مجذوب يك سلسه نظريات و انديشه هاي بيگانه مي گردند و آگاهانه يا ناآگاهانه به آن نظريات ضریب داده و عرضه مي كنند.
بدون تعارف می گویم متاسفانه اندیشه های سکولار در روح برخی سردرمداران فرهنگی ما رخنه کرده، اندیشه ای که با چهارتا اصطلاح، بدون خرد و دانش کارشناسی انقلابی صحیح، مرعوب آدم ها هستند نه تفکرات صحیح، متاسفانه این دوستان «ظریف» های فرهنگ ما هستند که دلشان برای جدا شدن آدم های نصف و نیمه انقلابی می تپد و تلاششان بر جذب حداکثری است ،مطمئنم برخی از آن بدون تحلیل داده و اطلاعات تصمیم گیری کرده و امثال بهبودی ها را به عنوان نفرات برجسته هنر انقلاب اسلامی آن هم در نه ادبیات پایداری دفاع مقدس بلکه تاریخ انقلاب نام گذاری نموده اند.
📝حامد حبیبی قرانی
@Revvagh
هدایت شده از KHAMENEI.IR
-1629151487_851194198.mp3
20.01M
🎧 صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان. ۱۴۰۲/۱/۲۹
💻 Farsi.Khamenei.ir
پذیرش مرکز تخصصی فقهی صاحبالامر(عج) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ آغاز شد.
در این مجموعه تربیت طلاب و نخبگان در باب تهذیب، فقاهت و انقلابیگری به طور همزمان پیگیری میشود و از مراکز تخصصی موفق قم است.
@rozaneebefarda
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
به بهانه اعلام برنده جایزه چهره ماندگار انقلاب اسلامی؛
🔻خطای راهبردی در تحلیل ماجرای تجلیل رهبری معظم از برخی آثار هدایت الله بهبودی
▫️از گذشته وقتی آثار مخدوش و مغلوط بهبودی را نقد می کردیم در جمع دوستان مؤمن و انقلابی کسانی بودند که به تجلیلهای آقا از او و آقای سرهنگی تمسک می کردند و بدین وسیله انتظار داشتند هیچ نقدی به آثار وی وارد نشود!
چرا که با به زعم ایشان به واسطه نقد، آن تجلیلها زیر سؤال خواهد رفت!!
حالا که بحث بدینجا رسیده فرصت خوبی است برای تبیین این موضوع:
1️⃣ این تعابیر در تأیید سوابق بهبودی در موضوع ادبیات مقاومت و دفاع مقدس است. چه ربطی دارد به آثار تاریخی او؟!
2️⃣ اگر بهبودی تایید مطلق دارد، چرا و چه کسی #فرهنگ_ناموران حوزه هنری را که زیر نظر بهبودی منتشر میشد، #جمعآوری نمود؟!
چرا بعدش بهبودی استعفا داد و آنهمه حاشیه درست شد و تا همین حالا هم آن اثر مخدوش اجازه نشر ندارد؟!
3️⃣ اگر بهبودی #عصمت_تاریخنگارانه دارد، چرا این عصمت باعث نشد کتاب #شرحاسم او (که بدون مجوز نشر انتشار یافته بود) از نمایشگاه کتاب تهران جمع آوری شود؟!
4️⃣ آیا اطلاعیههای دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری در مغلوط بودن این اثر، برای #تردید در آثارش کفایت نمیکند؟
یا نکند دوستان مدافع بهبودی بر این باورند که اقدام دفتر نشر آثار آقا هم مثل اقدام منتقدان فعلی بهبودی، غلط بوده است و اساسا کسی در این کشور نباید به محدوده قرمز نقد اغلاط ایشان وارد شود!
5️⃣ در نقد کتابهای بهبودی، مستنداتی ارائه شده که هر انسان منصف و مطلعی میتواند آن نقدها را با متن وی مقایسه کند و نتیجه را با تحقیق بدست آورد و قضاوت نماید.
در چنین شرایطی چرا با عصمتتراشی بدون وجه، برخی میخواهد امضای آقا را (به غلط) پای آثار مخدوش او بگذارند؟
آیا نسبت تایید دادن آثار مغلوط بهبودی به مقام معظم رهبری، تضعیف ایشان نیست؟
6️⃣ گزارههای مغلوط ادعایی و القایی بهبودی را با #تصریحات_تاریخی_رهبری مقایسه کنید. تفاوتها مثل آفتاب است. ۲۴۰ غلطی که از شرح اسم گرفتند تنها گوشهای از این تفاوتها بود.
حالا چطور میخواهید این تناقض را توجیه کنید؟
یعنی از نظر مدافعان بهبودی، آقا یکبار در مقام بیان، روایت تاریخی خود را مطرح کرده اند و بار دیگر روایتهای معارض با آن را تایید کردهاند؟!
برای نمونه کافیست سخنان آقا در مورد امام (نیمه خرداد هر سال) را مقایسه کنید با القائات مخدوش بهبودی در کتاب #الفلامخمینی
7️⃣ در این کشور افراد امینی در عرصه تاریخنگاری حضور دارند که مورد تایید امام و آقا در بحث تخصصی تاریخ انقلاب اسلامی هستند؛ در این جهت تأییدات مکتوب و شفاهی مکرر دارند. استاد سید حمید روحانی در این جهت منفرد است و مانند ندارد.
حالا ایشان میگوید بهبودی امام و تاریخ انقلاب را تحریف کرده است.
اگر بنا به تایید داشتن باشد و قرار باشد بدون درنگ در محتوای تاریخی، تأییدها را ملاک قرار دهیم، با این دوگانگی چه میکنید؟ یکجا قبول دارید و یکجا بیاعتنا درمیگذرید؟!
8️⃣ بهبودی در کتاب رضاخان؛ قرارداد ننگین ۱۹۱۹ را توجیه و عامل انگلیسی اش وثوقالدوله را تطهیر کرده است!
کجای سخنان امام و آقا چنین مواضعی تایید شده است؟ مثلا شما قرار است تاریخ و فرهنگ این کشور را راهبری کنید؟!
9️⃣ آیا تایید یک فرد یا یک مجموعه بخاطر سوابق، عصمت ابدی میآورد؟ تا روز قیامت اگر آنها غلطی مرتکب شدند، کسی نباید حرفی بزند و همه باید چشم بربندند؟
با این ملاک شما برخی از این منحرفین که روزگاری در جبهه حق و مورد تایید بودهاند، باید عصمت سیاسی داشته باشند!
آیا فراز تاریخی وصیتنامه امام را نخواندهاید که میزان حال فعلی افراد است؟
🔟 اگر کسانی مرجع فکری و تاریخی شان امثال بهبودی ست، شجاعانه بگویند و عالمانه از آن دفاع کنند. نیاز نیست با نسبتهای ناروا به امام یا رهبری حکیم انقلاب، علایق و تعصبات خود به افراد را تئوریزه کنند و دهان منتقدان را ببندند! / روزنه
🌐 v-o-h.ir/?p=43830
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطرات و تجربیاتی جالب از امر به معروف پیرامون مسئله #حجاب
@rozaneebefarda
هدایت شده از قاسم روانبخش
تحریفگر تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان چهره سال هنر انقلاب انتخاب شد!
https://snn.ir/004U2c
تحریفات تاریخی هدایتالله بهبودی بسیار واضح است.نمونههایی از تحریفات را اینجا ببینید:
۱)پرونده ویژه بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی را اینجا بخوانید:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/5862
۲)پرونده ویژه روزنه در نقد تحریفات کتاب الفلامخمینی:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11066
برخی متولیان فرهنگی در توجیه این خطای فاحش، به برخی تمجیدهای رهبری معظم انقلاب از سوابق بهبودی در ادبیات مقاومت، تمسک میکنند که البته کاملا مغلطهآمیز است. برای پاسخ به این قبیل شبهات، یادداشت ذیل را بخوانید:
خطای راهبردی در تحلیل ماجرای تجلیل رهبری معظم از برخی آثار بهبودی:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/12599
کتاب تحریفآمیز «رضانام تا رضاخان» نوشته بهبودی نیز فاجعهبار است؛ #وثوقالدوله و قرارداد ننگین ۱۹۱۹ را تطهیر کرده!
عجیب آنکه با اینهمه خطای فاحش، کتاب مزبور در برنامه «جهانآرا» بعنوان اثری فاخر معرفی شد. برخی تحریفات کتاب:
👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/12195
🔸اقدام نهادهای فرهنگی کشور ( #وزارت_ارشاد تا سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری و صدا و سیما و... در تجلیل از نویسنده آثار تحریفآمیز، بسیار عجیب و سؤالبرانگیز است!
🔸مطالبات شفاف جریان انقلابی پیرامون اقدامات نهادهای فرهنگی در تجلیل از بهبودی:
پس گرفتن جوایز ملی
نقدعلمی آثار تحریفآمیز
اصلاح و ویرایش فوری آثار مزبور
جمعآوری آثار مخدوش در صورت امتناع از ویرایش
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
بازنشر اعتراضات فعالان رسانهای حوزوی پیرامون تجلیل #حوزه_هنری #سازمان_تبلیغات از #بهبودی(نویسنده آثار تحریفآمیز چون #الفلامخمینی) در ابر رسانه حوزوی #بیداری_طلاب
🔸مطالبات صریح جریان انقلابی حوزه در مورد اقدامات نهادهای فرهنگی در تجلیل از بهبودی:
۱. پس گرفتن جوایز ملی
۲. نقدعلمی آثار تحریفآمیز
۳. اصلاح و ویرایش فوری آثار مزبور
۴. جمعآوری آثار مخدوش در صورت امتناع از ویرایش
#در_غیبت_حکمرانی_فرهنگی
@rozaneebefarda
نماز عید فطر امسال به امامت ولی امر مسلمین جهان، تاریخساز و دشمنشکن است.
مردم تهران باطن ایران را فردا نشان خواهند داد و جهانیان بار دیگر پیوند حماسه و عرفان را نظارهگر خواهند بود.
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💗 شهید ایرلو در قضیه یمن، تک بود
✏️ رهبر انقلاب، امروز در حاشیه دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی در دیدار خانواده شهید ایرلو: خدا انشاءالله مرحوم آقای ایرلو را درجاتش را عالی کند. ایشان تک بود. در قضیهی یمن، ایشان واقعا تک بود. همهی خدمات، همهی کارهای خوب ایشان.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💗 لحظاتی از دیدار امروز خانواده شهید روح الله عجمیان با رهبر انقلاب اسلامی در حاشیه دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💗 رهبر انقلاب، امروز: این جوانها از امثال بنده خیلی جلو هستند
✏️ لحظاتی از دیدار امروز حضرت آیتالله خامنهای با خانواده شهید آرمان علی وردی، در حاشیه دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
30.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی. ۱۴۰۲/۲/۲
📥 سایر کیفیتها👇
https://khl.ink/f/52598
دربارهی #هدایتالله_بهبودی و چهرهی ماندگار هنر انقلاب
[صفحه ۱ از ۲]
علی احسانزاده
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
#هدایتالله_بهبودی کلهری متولد ۱۳۳۹ در تبریز و بزرگشدهی تهران است. او در دوران #دفاع_مقدس خبرنگار بود و پیش از آن، در واحد امور خارجهی دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی اشتغال داشت. بهبودی در سال ۱۳۶۲ خبرنگار روزنامه «تهران تایمز» شد و سه سال بعد (۱۳۶۵) به دفتر روزنامهی جمهوری اسلامی رفت و مسئولیت صفحهی «جبهه و جنگ» را بر عهده گرفت. در پاییز سال ۱۳۶۷، با همراهی #مرتضی_سرهنگی، به حوزهی هنری #سازمان_تبلیغات رفته و دفتر «ادبیات و هنر مقاومت» را تأسیس کردند. او مدتی نیز سردبیر سرویس فرهنگی روزنامه ایران (سال اول تأسیس) بود. با جدایی بهبودی از دفتر «ادبیات و هنر مقاومت» پس از پنج سال، او دفتر «ادبیات انقلاب اسلامی» را در سال ۱۳۷۲ در حوزهی هنری تأسیس کرد.
بهبودی همچنین مدیرمسئول و صاحب امتیاز دوهفتهنامه «کمان» بوده و آثار زیادی از جمله «سفر به قلهها»، «خرمشهر کو جهانآرا»، «پا به پای باران»، «سفر بر مدار مهتاب»، «سفر به حلبچه»، «خرمشهر خانهی رو به آفتاب» و «مدال و مرخصی» را در عرصهی ادبیات جنگ نوشته است. در طول این سالها، به جوایز متعددی نیز دست یافته است؛ برندهی دوم جشنواره هشتم مطبوعات در رشته یادداشت، برندهی اول جشنواره نهم مطبوعات در رشتهی سرمقاله، و برندهی جایزه شهید آوینی (دوره اول).
تا اینجای کار، ظاهراً همهچیز خوب است و بهبودی را یکی از شایستگان دریافت عنوان «چهرهی ماندگار هنر انقلاب اسلامی» مینماید. بهخصوص که در اوج فعالیتهای بهبودی در حوزهی هنری، امام خامنهای دربارهی او و مرتضی سرهنگی، جملات تمجیدآمیزی نیز بیان داشتند؛
https://eitaa.com/jorenush/300
🔸اما ماجرا روی دیگری نیز دارد و به همین جا ختم نمیشود.
#هدایتالله_بهبودی در سال ۱۳۷۱ در مقطع کارشناسی در رشتهی #تاریخ از دانشگاه تهران فارغالتحصیل شد و در زمستان ۱۳۸۲ سردبیری فصلنامهی «مطالعات تاریخی» را بر عهده گرفت. او سالیانی بعد، مدیریت «مؤسسهی مطالعات و پژوهشهای سیاسی» را نیز عهدهدار شد.
بهبودی در این سالها تمرکز خود را از ادبیات دفاع مقدس، به تاریخ معاصر ایران معطوف داشت و با نگارش مقالات و کتبی در این زمینه، دورانی جدید را در زندگی حرفهای خود گشود.
در این عرصه، آثاری چون «ادبیات در جنگهای ایران و روس»، «ادبیات نوین ایران پیش از نهضت مشروطه»، «شهید صدوقی»، «تبریز در انقلاب»، «انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک» (در ۲۵ جلد) از او به چاپ رسید. همچنین در دورهی حضور بهبودی در مؤسسهی مطالعات و پژوهشهای سیاسی، جلد دوم و سوم «روزشمار تاریخ معاصر ایران» زیر نظر و اِشراف او منتشر شد. (جلد نخست این روزشمار را حسن فراهانی تدوین و سرپرستی کرده بود.)
اعتراضات از کجا نشأت میگیرد؟
۱. در سال ۱۳۸۱ انتشارات سورهی مهر (وابسته به حوزهی هنری #سازمان_تبلیغات اسلامی) به انتشار اولین جلد از اثری با عنوان «فرهنگ ناموران معاصر ایران» اقدام کرد. در این اثر که زیر نظر بهبودی منتشر شد، مطالب عجیبی به چشم میخورد؛ از به کار بردن تعبیر «اعلی الله مقامه» برای محمدعلی فروغی تا جیرهخوار انگلیس دانستن آخوند خراسانی. (برای اطلاع از نقدهای موجود به این اثر، به کتاب
«کنکاشی در تاريخ نگاري معاصر» مقالهی «تاملی در فرهنگ ناموران ایران» مراجعه کنید.)
در پی عیان شدن این عجایب، انتشار #فرهنگ_ناموران متوقف شد.
۲. در نمایشگاه کتاب سال ۱۳۹۱، کتابی با عنوان «شرح اسم؛ زندگینامهی آیتالله سید علی حسینی خامنهای (۱۳۱۸-۱۳۵۷)» توسط مؤسسهی مطالعات و پژوهشهای سیاسی و به قلم هدایتالله بهبودی منتشر شد. با حضور آیتالله خامنهای در این نمایشگاه، این کتاب جمعآوری شد. دفتر حفظ و نشر آثار آیتاللهالعظمی خامنهای، در اطلاعیه علت این امر را «وجود اغلاط مختلف تاریخی و غیر تاریخی» «بر اساس بررسیهای کارشناسانهی متعدد» در کتاب مذکور دانست و ناشر را ملزم به رفع اشکالات جهت دریافت مجوز از این مؤسسه نمود.
چندی بعد و در پیرو اطلاعیهی پیشین، «صرفاً اغلاط و نکات تاریخی» را ۲۴۰ نکته برشمرد که به اطلاع ناشر رسیده است و «از ابلاغ نسبت به اصلاح #اغلاط_و_نقایص_محتوایی از قبیل #تحلیلها، #برداشتها و #روش_استنباط از اسناد، خودداری» شده و «نقد و تحلیل و بررسی این نوع اشکالات، به #جامعهی_علمی_و_تحقیقی کشور واگذار» شده است. و اینچنین، و مشروط به رفع آن ۲۴۰ مورد، مجوز انتشار کتاب از سوی مؤسسهی حفظ و نشر آثار صادر گردید.
@rozaneebefarda
دربارهی #هدایتالله_بهبودی و چهرهی ماندگار هنر انقلاب
اعتراضات از کجا نشأت میگیرد؟
[صفحه ۲ از ۲]
علی احسانزاده
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
۳. در سال ۱۳۹۷، کتابی دیگر از بهبودی و اینبار دربارهی امام خمینی با عنوان «الف لام خمینی؛ زندگینامهی امام روحالله موسوی خمینی» منتشر شد. این کتاب که بسیار مورد توجه قرار گرفت و حتی در همان سال، برگزیدهی جایزهی ادبی جلال آلاحمد نیز شد، از سوی برخی تاریخنگاران شدیداً مورد انتقاد واقع شد.
حجةالاسلام #سید_حمید_روحانی (مدیر بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامهی انقلاب اسلامی) که از شاگردان و یاران امام خمینی بوده و جلد اول کتاب «نهضت امام خمینی» را پیش از پیروزی انقلاب و با عنایت امام تألیف نموده و دربارهی ادامهی این رسالت نیز از سوی امام، توصیهنامهای دریافت داشته است، با نگارش سلسلهیادداشتهایی با عنوان «الف لام خدمت یا خیانت» دست زد و این کتاب را نمونهی بارز تحریف شخصیت و مکتب امام خمینی دانست. روحانی در این یادداشتها، به ذکر مصادیق متعدد اغلاط تاریخی این کتاب پرداخته است.
https://eitaa.com/bonyadtarikh/5862
۴. بهبودی در سال ۱۳۹۹، اثر تاریخی دیگری با عنوان «رضانام تا رضا خان؛ زندگینامهی رضا شاه پهلوی از ۱۲۵۶ تا ۱۲۹۹» به چاپ رساند. این اثر نیز همچون دو اثر پیشین مورد توجه زیادی قرار گرفت، و از سوی انتقاداتی تاریخی را هم متوجه خود ساخت.
از آنچه گفته شد، میتوان به چند نکته اشاره کرد:
اولاً تلاش جناب بهبودی، در عرصهی ادبیات مقاومت و پیشرانی جریان نگارش آثار فاخر در موضوعات دفاع مقدس را نمیتوان و نباید نادیده انگاشت و از تقدیر از آن زحمات، دریغ ورزید. بیتردید آن اقدامات در آن زمانه که رهبر معظم انقلاب بیشترین دغدغهی خود را صَرف هوشیار نمودن نیروهای انقلاب نسبت به #تهاجم_فرهنگی میکردند و میکوشیدند تا جریانی خودی را در مقابله با این تهاجمِ خاموش به وجود آورده و حمایت کنند، خدماتی فراموشناشدنی است. و تمجیدهای صادقانهی امام خامنهای نسبت به این نیروها از جمله آقایان #سرهنگی و #بهبودی و #مخدومی و ... نیز باید در همین چهارچوب دیده و تحلیل شوند و نباید از آنها، سوء استفاده گردد.
ثانیاً ورود جناب بهبودی در عرصهی نگارش تاریخ معاصر، جنبهای دیگر از شخصیت و کوشش او را شکل داده است و نباید در تحلیل و بزرگداشت یا انتقاد از #هدایتالله_بهبودی این دو جنبه را مخلوط نمود و یکی را نادیده گرفت. در مرور کارنامهی جناب بهبودی، آنچه بیشتر شایسته #ماندگاری چهرهی اوست، وجه اول است نه وجه دوم و اخیر. ولی متأسفانه دستاندرکاران، یا توجهی به این تفکیک ندارند، یا این مهم را به مخاطب گوشزد نمیکنند و با اعطای عنوانی مطلق، او را- و به تبع، آثار او را- مطلقاً تأیید و تقدیس میکنند. و این خطا و خطری جدی در عرصهی تاریخنگاری است.
ثالثاً بنده با تتبع ناقصی که داشتهام، هنوز به این نتیجه نرسیدهام که جناب بهبودی یک عنصر نفوذی یا تحریفگری مغرض با رفتاری آگاهانه است. بنا بر این، آنچه فعلاً محل توجه من است، اثر مخربی است که این رفتارهای غلط بر تصویر تاریخی ما و نسل آینده بر جای میگذارد.
رابعاً #پیشنهاد بنده برای #جبران_این_خطای_بزرگ، برگزاری #نشستهایی_تفصیلی_در_نقد و بررسی کتب یادشده #توسط_نهادهای_اعطاکنندهی_جایزه و با حضور #منتقدین مختلف است.
این همه البته باید دارای چنان بازتاب رسانهای باشد که این تقدیر داشته است تا اثر مخرب آن را خنثی کند.
@rozaneebefarda
حضور سازماندهی شده دانشآموزان در استقبال رئیسجمهور؟
🔸حاشیه روزنه
اگرچه رسانهای شدن این خبر (بر فرض صحت)، ضرورتی نداشت و اگرچه متأسفانه این قبیل اقدامات در اغلب دورهها وجود داشته اما در این دوران اصلا مورد انتظار نیست و اگر چنانچه خبر درست است، لغو آن کمترین مطالبه است.
شأن #دیدارهای_مردمی با کارگزاران نظام اسلامی را نباید تقلیل داد.
ضرورت پرهیز از حواشی نیز وجه دیگر در تخطئه این قبیل اقدامات در دولت است.
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_نوشت | عدالت
✏️ آیا عدالتطلبی فقط در مسائل اقتصادی است؟
👆بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر دانشجویان را ببینید
💻 Farsi.Khamenei.ir
دلنوشته قابل تأمل حاج میثم مطیعی در باب #الزامات_انقلابیگری و #انتقاد_ناصحانه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
1⃣ اول: خداقوت به برادرم حاج مهدی رسولی و جمع شاعران امسال که خیلی از حرفها را در شعرخوانی عید فطر زدند و شاکله اشعار عید فطر این سالها را حفظ کردند: روح انقلابی، تأکید بر آرمان قدس و جبهه مقاومت، امید به آینده و حفظ رویکرد انتقادی (هرچند میشد با توجه به درد دلهای امروز مردم، با صراحت بیشتری همراه باشد).
2⃣ دوم: خطاب به آنانی که بناست هر سال از اول ماه رمضان موج رسانهای راه بیندازند که «مطیعی کجاست و چرا در این دولت ساکت است؟» فقط یک سؤال میپرسم: ابیات زیر را چه کسی؛ در چه تاریخی؛ در زمان کدام دولت و در کدام مراسم خوانده است؟
ای نشسته صف اول! به عدالت برخیز
مالک راه علی شو، به شجاعت برخیز
هان مبادا که چنان دولت قبلی، فردا
گردن دولت قبلی فکنی مشکل را!
گوش این مردم از این وعده و آن وعده پر است
وقت تنگ است نبایست که لحظه نشست
درد دلهاست خوشا گوش کنی مردم را
نه که خاموش و فراموش کنی مردم را
«تازه آغاز جهاد است» بر این طبل بکوب
«وقت اعدام فساد است» بر این طبل بکوب
علم قسط برافراز چو فرصت باقیست
حق مردم بهخدا زندگی قسطی نیست!
حق مردم نه زمینبازی و دستاندازیست
حق مردم نه چنین صنعت خودروسازیست
مردم ما که نکردند دریغی از جان
صد دریغ است که مانند کنون در غم نان
چیست تحریم؟ همین خامفروشیهامان
غفلت از گنج نهفته به دل دریامان
اقتصادی که به زنجیر دلار است هنوز
این تجارت که زمینگیر دلار است هنوز
اصل تحریم همین چرخه خودتحریمیست
آن که همت کند و طرح نو اندازد کیست؟
گره کار وطن غیرت ما میطلبد
عقل و عشق و جگری چون شهدا میطلبد
3⃣ سوم: سالهاست نگارنده این چند سطر ناقابل را با انواع برچسبها و قضاوتها و اهانتها نواختهاند و او نیز هیچگاه در مقام دفاع از خود بر نیامده چون معتقد است ما باید خرج اهلبیت، انقلاب، ولایت و راه شهدا شویم نه اینکه آنان را خرج خود کنیم.
اگر درباری بودن و جیرهخوار و حکومتی بودن به معنای دریافت امکانات و پست و مقام و مال است، این تهمتی است ناروا که در پل صراط شما را معطل نگاه خواهد داشت. اما اگر به معنای پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی و خون شهیدان و راه امامین انقلاب و عدالتخواهی است، کفی بی فخرا.
این انتخاب پرنور آگاهانه انجام شده. به فضل خدا سرباز کوچک این راه میمانیم و جان بر سر این پیمان خواهیم گذاشت، آبرو که سهل است.
🔺 و در آخر: این انقلاب، سکوت و انفعال را بر فرزندانش حرام کرده است.
موجیم که آسودگی ما عدم ماست...
✍ میثم مطیعی
💠 فردای عید فطر ۱۴۴۴ قمری
📆 ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ شمسی
@rozaneebefarda
چند نکته درباره مناظره آقایان درخشان و غنینژاد در برنامه جهانآرا
بزرگترین ظلم و اجحاف #غنینژاد آن بود که ادعا کرد #شهید_بهشتی متأثر از چپها بوده و بخشهای اقتصادی قانون اساسی با نگاه چپ نوشته شده است!
انگارهای غلط که ناشی از بیسوادی محض بود!
غنینژاد نمیدانست یا پنهانکاری کرد که پیشنویس #قانون_اساسی_جمهوری_اسلامی(قبل از مطرح شدن در مجلس خبرگان قانون اساسی) حداقل ۵ بار مورد بازبینی قرار گرفته و ۲ بار برای اخذ نظرات مردم و نخبگان، #انتشار_عمومی یافته است!
و نخبگان ایرانی بیش از ۲۰۰۰ حاشیه بر آن نوشتهاند که در میان حاشیهنویسان برخی مراجع عظام تقلید نیز بودهاند.
گرچه برای شروع بد نبود اما ادبیات ضعیف و شخصی کردن بحثها و جنگ روانی غنینژاد موجب شد عمق مباحث مغفول بماند و جریان لیبرال در رسانه ملی گردنفرازانه از #لیبرالیسم_ایرانی رونمایی کند.
ماجرایی که سالهاست قوچانی در مهرنامه و سیاستنامه و آگاهی نو دنبالش بود!
به نظر میرسد باید بیش از اینها به بخش پنهان این کوه یخ پرداخت و از این رو پیشنهاد میشود در برنامههای مختلف و پر تعداد، البته هوشمندانه و حکیمانه، نسبت به این غده سرطانی روشنگری شود.
@rozaneebefarda
این ادعا کذب است
آقای رئیسی هیچکدام از اجزاء راهبرد سهستونی پیشنهادی ما(پیمانسپاری ۱۰۰٪ و تثبیت نرخ ارز، قیمتگذاری ریالی مواد اولیه، حذف رقبای ریال از اقتصاد) را اجرا نکرده و همچنان سیاستهای سابق حاکم است. این جوسازیها نیز بیشتر با قصد پیشگیری صورت میگیرد. ذینفعان تداوم وضع کنونی، قدرتمندند!
🔸حاشیه روزنه
علیرغم نقدها و پیشنهادهای دقیق اقتصادی طیفی از نخبگان جریان انقلابی، ظاهرا همچنان دولت بر ریل غلط قبلی در حرکت است.
لا اقل یک نفر از دولتیها بیاید نادرست بودن یا غیراجرایی بودن این قبیل پیشنهادات را اثبات کند تا اذهان مردم و نخبگان مشوش نشود.
@rozaneebefarda