بیانیه جمعی از اساتید، مبلغان و پژوهشگران حوزوی در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، حمایت از مدافعان امنیت و تأکید بر ضرورت انتقام و اقدام پشیمانکننده
[صفحه ۵ از ۵]
#اختصاصی_روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️اسامی امضاکنندگان؛ حجج اسلام والمسلمین آقایان:
۳۰۱.صفدر الهی راد|| استاد حوزه و دانشگاه، عضو هیئت علمی گروه کلام و فلسفۀ دین مؤسسهٔ امام خمينی(ره)
۳۰۲.محمدجواد یاوری|| عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)
۳۰۳.حمزه علی وحیدیمنش|| عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)
۳۰۴.جواد گلی|| عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)
۳۰۵.داود فاضل فلاورجانی|| استاد حوزه و دانشگاه و مسئول تشکل تبلیغی تخصصی "یاوراناندیشهدینی"
۳۰۶.سیدمهدی خضری|| استاد سطوح عالی حوزه قم و دبیر جبهه فرهنگی قزوین
۳۰۷.محسن مطهری|| مسئول گروه تبلیغی جهادی صالحان قزوین
۳۰۸.محمد بیدار|| استاد سطح عالی قم و عضو هیأت علمی مؤسسه امام(ره)
۳۰۹.مجتبی علیخانی|| مبلغ
۳۱۰.میلاد چوبداری|| استاد دوره مقدمات حوزه
۳۱۱.رضا رمضان نرگسی|| استاد تاریخ معاصر ایران
۳۱۲.سیدحسن یوسفی|| استاد سطح عالی قم
۳۱۳.احمد فرخی|| استاد سطح عالی قم
۳۱۴.محمدمهدی دانشپژوه شاهرودی|| استاد سطح عالی قم
۳۱۵.عبدالرضا ابراهیمیفر|| استاد سطح عالی قم
۳۱۶.مهدی امامی|| استاد سطح عالی قم
۳۱۷.قربانعلی رحمانی|| استاد سطح عالی قم
۳۱۸.احسان خسروی|| استاد سطح عالی قم
۳۱۹.علی اعلایی|| استاد سطح عالی قم
۳۲۰.حسین رشیدزاده|| استاد سطح عالی قم
۳۲۱.سیداحمد علوی وثوقی|| استاد سطح عالی قم
۳۲۲.مهدی میرزاجانی|| استاد سطح عالی قم
۳۲۳.محمدهادی ممیز|| استاد سطح عالی قم
۳۲۴.عبادالله اسدی || طلبه درس خارج
۳۲۵.سیدهادی رضا نوربخش|| درس خارج، ارشد علوم قرآن و تفسیر
۳۲۶.سیدمحمدرضا رضایی موسوی|| استاد سطح عالی قم
۳۲۷.مجید یگانه پویا|| استاد سطح عالی قم
۳۲۸.محمدجواد مسلمی|| استاد سطح عالی قم
۳۲۹.مهدی گلشن|| استاد سطح عالی قم
۳۳۰.محمدهادی عالمی|| استاد سطح عالی قم
۳۳۱.سیدعلیرضا نقیبپور|| استاد سطح عالی قم
۳۳۲.جواد ترکاشوند|| استاد سطح عالی قم
۳۳۳.اکبر سعادتی|| استاد سطح عالی قم
۳۳۴.روحالله حیاتیمقدم|| استاد سطح عالی قم
۳۳۵.مهدی روشنایی|| استاد سطح عالی قم
۳۳۶.ابوالفضل ابراهیمی|| استاد حوزه و دانشگاه
۳۳۷.سلمان بینیاز|| استاد حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان و پژوهشگر معارف انقلاب اسلامی
۳۳۸.علی حمیدی|| پژوهشگر و استاد دوره مقدمات مشهد
۳۳۹. مهدی احمدی|| استاد سطح عالی قم
۳۴۰.سیدجعفر حسینی|| استاد سطح عالی قم
۳۴۱.محمد جعفری هرندی|| استاد حوزه و دانشگاه، مدیر گروه علمی کلام و فلسفهٔ دین مؤسسهٔ امام(ره)
۳۴۲.حسن قره باغی|| استاد مؤسسه امام خمینی(ره) و استاد طرح ولایت
۳۴۳.سیدسلمان حسینی|| استاد سطح عالی قم
۳۴۴.محمدمهدی ابراهیمی|| استاد سطح عالی قم
۳۴۵.حسین قربانی|| استاد سطح عالی قم
۳۴۶.حسن بیگی|| استاد سطح عالی قم
۳۴۷.اکبر نظری|| استاد سطح عالی قم
۳۴۸.مرتضی همتیفر|| معاون فرهنگی، آموزشی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مدرس رشته تبلیغ
۳۴۹.سیدمحمدکاظم طباطبایی فاطمی||مبلغ دانشگاه و فعال فرهنگی
۳۵۰.سیدعلی اسدی||مبلغ و عضو شورای مرکزی اتاق تبلیغ خراسان
۳۵۱.محسن علوی افضل|| استاد سطح عالی حوزه قم
۳۵۲.امیررضا اشرفی|| دانشیار گروه تفسیر و علوم قرآن مؤسسه امام(ره)
۳۵۳.محمد رضایی خطیر|| استاد سطح عالی قم
۳۵۴.جلال احمدی|| استاد سطح عالی قم
۳۵۵.مجتبی نظری منفرد|| استاد سطح عالی قم
۳۵۶.حمیدرضا خدابخشی|| استاد سطح عالی قم
۳۵۷.علی گنجبخش|| استاد سطح عالی قم
۳۵۸.رسول فدایی|| استاد سطح عالی قم
۳۵۹.محمدصادق مؤمن|| استاد سطح عالی قم
۳۶۰.محمود روحی|| استاد سطح عالی قم
۳۶۱.منصور جعفرزاده|| استاد سطح عالی قم
۳۶۲.محمدصادق اکرامیفر|| استاد سطح عالی قم
۳۶۳.مصطفی انزابی|| استاد سطح عالی قم
۳۶۴.ابراهیم لطیفی|| استاد سطح عالی قم
۳۶۵.مجتبی خطاط|| استاد سطح عالی قم
۳۶۶.سیدعلی امامیان|| استاد سطح عالی قم
۳۶۷.علیرضا لیاقتی|| استاد سطح عالی قم
۳۶۸.محمد رضایی کرمانی|| استاد سطح عالی قم
۳۶۹.محمد مؤمنپور|| استاد سطح عالی قم
۳۷۰.حسن عاصمآبادی|| استاد سطح عالی قم
۳۷۱.مرتضی محمدی|| استاد سطح عالی قم
۳۷۲.مجتبی رهبر|| استاد سطح عالی قم
۳۷۳.غلامحسن حیدری|| استاد سطح عالی قم
۳۷۴.علیرضا وحیدی|| استاد سطح عالی قم
۳۷۵.سعید قناعت جهرمی|| استاد سطح عالی قم
۳۷۶.محمد طائبی اصفهانی|| استاد سطح عالی قم
۳۷۷.سیدعلیرضا قاضی|| استاد سطح عالی قم
۳۷۸.استاد حیدری|| استاد سطح عالی قم
۳۷۹.احسان مهرکش|| استاد سطح عالی قم
۳۸۰.علی اسلامیفر|| استاد سطح عالی قم
۳۸۱.احمد فربهی|| استاد سطح عالی قم
۳۸۲.حمیدرضا کامل نواب|| استاد سطح عالی حوزه مشهد
۳۳۳.روحالله نظری|| استاد طرح ولایت
۳۸۴.عباس بهشتی|| استاد سطح عالی قم
۳۸۵.سیداحمد موسوی|| استاد سطح عالی قم
@rozaneebefarda
بازنشر بیانیه ضدصهیونیستی حوزویان در #خبرگزاری_تسنیم
▫️مشاهده متن بیانیه و اسامی امضاءکنندگان در پیوند ذیل:
👇
https://tn.ai/3063406
🔸بابت رصد دقیق تحولات حوزوی و بازنشر سریع بیانیه از عزیزان خبرگزاری تسنیم متشکریم.
بازتاب انتشار بیانیه در سایر رسانهها نیز قابل ارجگذاری است.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماشالله مردم انقلابی و عزیز قم
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قم همچنان و همیشه در راه آرمان قدس ثابت قدم ایستاده است
@rozaneebefarda
بازنشر بیانیه ضدصهیونیستی حوزویان در #خبرگزاری_مهر
▫️مشاهده متن کامل بیانیه و اسامی امضاءکنندگان در پیوند ذیل:
👇
mehrnews.com/x34BX9
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سرلشکر سلامی: دلاورمردان ما رژیم صهیونیستی را تنبیه خواهند کرد و رژیم نمیتواند از شر فتنههایی که ایجاد میکند بگریزد
🔹رژیم در دسترس است و میداند که چه خواهد شد.
@rozaneebefarda
41.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هماکنون
تشییع پیکر شهید القدس محسن صداقت-قم المقدسة
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هماکنون
فریاد مطالبه انتقام توسط تشییعکنندگان پرشور شهید القدس محسن صداقت-قم المقدسة
@rozaneebefarda
31.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هماکنون
شعار مردم در هنگام تدفین پیکر مطهر شهید القدس محسن صداقت - حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها
وای اگر خامنهای حکم جهادم دهد
ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیل مصطفی خوشچشم از راهبرد خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی؛ زدن ایران تاکتیک نیست، راهبرد آنهاست و به همین دلیل باید چسبیده به خط جنگ را بزنیم.
پاسخ ایران به اسرائیل باید ۱۰ پله بالاتر از حملات آنها باشد. اگر مساوی یا حتی یک پله بالاتر به اسرائیلیها پاسخ بدهیم، آنها دو پله بالاتر میزنند، و دیدیم که نفر سوم سپاه قدس و کنسولگری ایران را زدند، این راهبرد آنهاست.
🔘روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
حضور سردار خیبرشکن حاجیزاده در راهپیمایی روز قدس
خداوند وجود این سردار مجاهد و نازنین و همرزمانش را سلامت بدارد.
در آینده جایگاه بیبدیل امثال حاجیزاده بیشتر معلوم خواهد شد. امروز کمتر قدرش را میدانیم.
🔘روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهپیمایی باشکوه و پرشور یمنیها در روز قدس
رحمت و رضوان خدا بر روح مطهر امام خمینی که #روز_قدس نیز یکی از برکات وجودی و ابتکارات تاریخی آن مرد خدا بود.
🔘روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هماکنون
سخنرانی تبیینی #سید_مقاومت
تسلط همزمان این سید بر تحولات میدانی و فضای جنگ روانی_رسانهای فوقالعاده است.
او اکنون در قامت یک سردار تحولساز، در جهان اسلام و جهان عرب مطرح است و یک تنه هم در جایگاه استراتژیست، هم فرمانده میدانی نظامی، هم علمدار جنگ رسانهای با دشمن، هم حلقه وصل علاقمندان جبهه مقاومت با ولایت مطرح است.
با وجود چنین جایگاهی، سید در فضای رسانهای ایران کاملا مظلوم است.
@rozaneebefarda
جهت مزید توجه #سکولارهای_حوزوی
آیتالله العظمی سیستانی بدل و بدیل ندارد!
#اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در سخنرانی #سید_حسن_نصرالله اشاره لطیفی به مواضع قاطع مراجع نجف در حمایت از مردم مظلوم فلسطین وجود داشت.
در میان مراجع معظم تقلید نجف، مواجهه آیتالله سیستانی با مسئله فلسطین متفاوت از دیگران بوده است؛
مواضع ایشان در مسئله فلسطین، هم قاطع بوده و هم استمرار داشته است.
ایشان در ماجرای دیدار با پاپ (که #سکولارهای_پاپ_ندیده در #نجف و #قم میخواستند آن را نماد دوگانهسازی کاذب بین مرجعیت اعلا و ولایت فقیه قرار دهند) محور اصلی بیانات آیتالله سیستانی موضوع فلسطین بود!
این موضع حکیمانه و هوشمندانه در آن شرایط، آب سردی بر تن همه خناسان ریخت؛ غربیها را که به طمع خام خودشان میخواستند با فریب #دیپلماسی_مذهبی، راهی برای نفوذ و ایجاد خط موازی باز کنند را ناکام گذاشت!
سکولارهای حوزوی بیچاره را هم که یک عمر تلاش کرده بودند تصویری غیرسیاسی و العیاذ بالله سکولار از ایشان ارایه دهند را به دلیل مطرح کردن مهمترین و سیاسیترین موضوع جهان اسلام، سرخورده و عصبانی و منزوی کرد!
در ماجرای #طوفانالاقصی مرجعیت اعلای عراق هر زمان که برایش مقدور بود، مظلومیت فلسطین را متذکر شد و فجایع رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کرد.
اخیرا نیز دیدار با خانواده «امل الدر» بود؛ (خانواده یک دختربچه شهید لبنانی که اخیرا در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان به شهادت رسیده) با اشاره به ادامه جنگ غزه، از ناتوانی جهان در توقف این جنگ ابزار تأسف کردند.
#سکولارهای_حوزوی اما برخلاف آیتالله سیستانی و سایر مراجع معظم تقلید، روزه سکوت گرفتهاند و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن فجایع وحوش صهیونیست، حتی از زنان مکشوفه و غیرمسلمان غربی هم عقب ماندهاند؛ و از این جهت اثبات کردند که هزار فرسنگ از اصالتهای حوزوی و سیره و سنت مرجعیت شیعه دور هستند!
با این اوضاع، جماعت معدودی از سکولارهای حوزوی را در قم سراغ داریم که به خیال خام خودشان حالا که در #پروژه #دوگانهسازی_کاذب بین ولایت و مرجعیت اعلا و بین دو حوزه قویم قم و نجف، شکست خوردهاند، شروع کردهاند #بدیل و #بدل آیتالله العظمی سیستانی را در قم بسازند!
آری! انتهای پروژه نخنمای #مرجعسازی به اینجا ختم میشود!
برخی شان اخیرا در بعضی محافل حوزوی(خصوصا فضای مجازی) به این معنا تصریح کردهاند که فلان و بهمان، #سیستانی_ثانی است!
جهت مزید اطلاع این جماعت باید عرض شود که؛ آیتالله العظمی سیستانی _این چشم و چراغ مرجعیت شیعه در دوران ما و مرجع حکیم اعلای حوزه مقدسه نجف_ بدل و بدیل ندارد! خود را خسته نکنید؛ ره به جایی نمیبرید!
پ.ن:
برخی در مسئله مرجعیت آینده به مرگ گرفتهاند که به تب راضی شویم!
جهت اطلاع آن عزیزان هم باید عرض شود که برای عموم حوزویان و متدینان و #جریان_انقلابی تفاوت نمیکند خاستگاه #سکولاریسم_حوزوی، تقدس و #تحجر باشد یا #روشنفکری و #اعتدالگرایی(به معنای میانهروی مصطلح در ادبیات آمریکاییها)
اساسا جایگاه مرجعیت شیعه با #پروژه پیش نمیرود؛ این منصب #صاحب دارد و الحمدلله هماکنون در حوزه مقدسه قم شخصیتهای زیادی میشناسیم که از صلاحیتهای علمی و اخلاقی و اجتماعی لازم برای تصدی این منصب برخوردارند و مهمتر آنکه به دلیل روحیه #مرجعیتگریزی، روز به روز اقبال مردم و متدینان به آنها بیشتر میشود.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهپیمایی روز قدس در کربلای معلا
بخش ۱
#اختصاصی_روزنه
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهپیمایی روز قدس در کربلای معلا
بخش ۲
#اختصاصی_روزنه
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهپیمایی روز قدس در کربلای معلا
بخش ۳
#اختصاصی_روزنه
@rozaneebefarda
نامه 72 گروه فرهنگی تبليغی حوزه علميه قم به رؤسای سه قوه و انتقاد شديد از انفعال در مقابله با معضلِ هويتستيز بیحجابی
🔴 بخشهايی از نامه:
👇
✅ در روزهای ماه مبارک رمضان که خيل عظيمی از مردم ديندار ايران به انجام وظايف دينی خود پرداختهاند، متاسفانه در کنار مشکلات اقتصادی، امواج فتنه و تباهی، ساحل فرهنگ کشور را به مخاطره انداخته است.
✅ حرمتشکنی نسبت به امور ديني و عادی سازی گناه آشکار، پروژه چندوجهی دشمن است با هدف: گسترس فرهنگ فاسد غربی، تضعيف اعتقادات دينی، حصول يأس در ميان متدينين، ايجاد شکاف اجتماعی و استحاله هويتی جامعه.
✅ نفوذ تفکر ليبراليسم در برخی مسئولان، «علاوه بر مشکلات معيشتی، معضلات فرهنگی را بيشتر نموده است».
✅ آيا نمی بينيد کوتاهی صورت گرفته در مقابله با وضعيت بغرنج بيحجابی، زمينه فاصلهگيری جامعه از ايمان و سبک زندگی اسلامی، ايجاد نااميدی در ميان متدينين و شکلگيری تنشها و از بين رفتن وحدت اجتماعی مردم شده است؟!
✅ از حضرات عالی ميخواهيم با نصبالعين قرار دادن فرمايشات مقام معظم رهبری درباره حجاب، هر چه سريعتر اقدامات جدی و قاطع در مقابله با معضل رو به گسترش و هويتستيز بيحجابی انجام دهيد. لطفا با توصيههای بدون عمل، پاسکاری امور و انجام اقدامات موقت و کمخاصيت فرصتسوزی نکنيد و از فضاسازی رسانهای جبهه استکبار نهراسيد.
⏹ برای اطلاع از متن کامل نامه و اسامی گروههای تبلیغی امضاکننده👇
https://www.mehrnews.com/news/6071466/
@rozaneebefarda
توصیه های حکومتی مرجعیت دینی نجف اشرف!
حجتالاسلام دکتر داود مهدوی زادگان
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️سایت عصر ایران وابسته به یک خردهجریان فکری مدافع لزوم کاهش سطح مشارکت مرجعیت دینی در امر سیاسی، گفتهای قدیمی از استاندار اسبق نجف اشرف، عدنان الزرفیه ( ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ م ) را که به نظر همسو با این دیدگاه می آید با ذوق زدگی باز نشر داده است ( ر. ک: asriran.com/0040g9 ).
این گفته برداشت استاندار اسبق نجف از نحوه تعامل مرجع تقلید نجف حضرت آیت الله سید علی سیستانی با حکومت عراق است.
به نقل از عصر ایران وی گفته است که: " این مرجع بزرگ تقلید، در طول 15 سال از استانداری، سه مطالبه اصلی داشته است و هیچ گاه توصیه های دینی مانند امر به معروف و نهی از منکر و نظایر آن نداشته است.
عدنان الزرفیه تاکید می کند: بهخدا قسم تمام توصیههای آیت الله سیستانی یا "حفظ امنیت" بود و یا "خدمات اجتماعی" یا "رسیدگی به فقرا".
عصر ایران گمان کرده سند خوبی برای دیدگاه عدم مداخله مرجعیت دینی در امر سیاست یافته است؛ لکن این چنین نیست که آنان فکر می کنند و سخت در اشتباهند بلکه این نقل قول مویدی برای دیدگاه مقابل است.
وقتی مرجعیت دینی نجف خطاب به کارگزار حکومت رسیدگی به سه مساله مهم سیاست را گوشزد می کند؛ این توصیه ها به معنا ورود مستقیم مرجعیت دینی در امر سیاست است. خصوصاً با این فرض استاندار که این توصیه ها دینی نیست. اگر دینی بود میتوانستیم بپذیریم که توصیه های مرجعیت دینی از چارچوب توصیه های دینی خارج نشده است.
بلکه درست آن است که گفته شود مرجعیت دینی نجف با چنین توصیه هایی ( توجه به حفظ امنیت، خدمات اجتماعی و رسیدگی به فقرا ) در صدد آن است که برداشت سکولارها (بخوانید عرفی گرایان) از دامنه شمول آموزه دینی امر به معروف و نهی از منکر را اصلاح کند.
آموزه دینی امر به معروف و نهی از منکر بر خلاف تصور #سکولارهای_حوزوی و غیر حوزوی مضیق نبوده شامل پرداختن به مسائل حکومتی نیز می شود بلکه این مسایل از اهم معروف هایی است که می بایست به حاکمیت گوشزد نمود. چون این سه توصیه از ماموریت های اصلی حکومت های مردمی است.
بنابر این، مرجعیت دینی نجف اشرف با اینگونه توصیه ها به حاکمیت پیام مستقیم و رسایی را به جهان مخابره می کند که فقه و علمای امامیه هیچگاه نه در گذشته و نه امروز از پرداختن به مسائل مهم سیاسی و اجتماعی بدور نبوده است و همواره وظیفه دینی و شرعی خود دانسته حاکمان را در انجام وظایف شرعی و قانونی شان توصیه و تشویق و احیاناً عتاب کند. برداشت غلط این است که مرجعیت دینی جدا از سیاست فرض شود.
🔘روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|| تبیین شیخ اسد محمد قصیر پیرامون فلسفه حمایت شیعیان از ملت فلسطین
شیعیان در حمایت مردم مظلوم فلسطین به وصیت علی علیهالسلام عمل کردهاند که فرمودند:
دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید
بزرگترین ظالم در زمانه ما رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس و فرانسه مستکبر هستند.
🔘روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
May 11
تروای فرهنگی
پرونده ویژه روزنه پیرامون تطهیر و انتشار اباطیل روشنفکران دین ستیز/یادداشت دوم
[صفحه ۱ از ۲]
#اختصاصی_روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️اشاره
در یادداشت نخست از #پرونده_ویژه_روزنه با عنوان #تروای_فرهنگی به کتاب "تقیزاده؛ مشروطهخواه لیبرال" پرداختیم که به لطف خدا مورد توجه طیفی از فرهیختگان متعهد و دغدغهمند حوزوی و دانشگاهی قرار گرفت و مایه تعجب شد!
یادداشت نخست را اینجا بخوانید:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/13811
▫️در یادداشت دوم مربوط به کتابی است که به تطهیر یکی از منحرفترین روشنفکران تاریخ معاصر ایران پرداخته است؛ کسی که علاوه بر ننگ #دینستیزی، ننگ #ایران_ستیزی نیز بر پیشانی دارد و از تئوریسینهای پروژه استعماری تغییر خط فارسی بود.
🔻کتاب دوم: میرزا فتحعلی آخوندزاده (طلایهدار مدرنیسم در ایران)
این کتاب دومین جلد از مجموعه «پدران بنیانگذار ایران جدید» است که در یادداشت قبلی به جلد اول آن (درباره تقیزاده)، پرداخته شد.
کتاب شامل مجموعه مقالات جمعی از نویسندگان داخلی و خارجی درباره زندگی و افکار فتحعلی آخوندزاده است که به سردبیری #فرهاد_سلیماننژاد در سال 1402(چاپ اول) توسط "نشر اگر" منتشر شده است.
▫️آخوندزاده از پیشگامان جریان مرموز منورالفکری در ایران است که نسل بعدی روشنفکران غربزده اغلب متأثر از او هستند؛ جریانی که علنا در پی ترویج آموزهها و اصول فرهنگ غربی و ضدیت با آموزههای اسلامی بودهاند و صدالبته در این بین، آخوندزاده را باید از سرسختترین روشنفکران ایرانی، در ستیز با اسلام دانست.
نوشتجات انحرافی برجایمانده از آخوندف بهترین سند برای شناخت عمق انحرافات و اقدامات او در جهت اسلامزدایی و ترویج دینگریزی و ضدیت با آموزههای الهی و قرآنی و مخالفت با روحانیت و نیز رواج باستانگرایی است!
▫️آخوندزاده بطور رسمی وابسته و سرسپرده به یک دولت بیگانه بود و به این وابستگی خود افتخار میکرد ولی از سوی دیگر برای مردم ایران نسخه پیشرفت و ترقی میپیچید.
در واقع او را باید یکی از عوامل استعمار دانست که با شعارهای خوشلعاب همچون ترقی و ضدیت با استبداد، مأموریت خود را پیگرفته بود و کمر به هدم اسلام بسته بود؛
🔘مقام معظم رهبری آخوندف را #ضد_دین میداند که به همین واسطه، در عین حال که نانخور #روسیه_تزاری بود، مورد تجلیل حکومت بعدی(بلشوییکها) نیز قرار گرفت!(۷۷/۲/۲۲)
ایشان پیرامون #خط_تطهیر_آخوندف در ایران چنین میفرماید؛
«البته هنوز هم که هنوز است، دنبالههای همان خیل روشنفکران دوره پهلوی، از کتابنویسشان گرفته، تا شاعرشان، تا محقّقشان، تا مصحّحشان، تا بیوگرافی نویسشان، گاهی با صراحت همان خط را دنبال میکنند و از مثل «میرزا فتحعلی آخوندزاده»ای، آنچنان تجلیل میکنند، که گویی از پیامبری تجلیل میکنند!»( https://khl.ink/f/2888 )
حال باید پرسید چگونه میشود که برخی به خود این اجازه را دادهاند که علیرغم اطلاع از #اندیشههای_الحادی_و_کفر_آمیز_آخوندزاده و #وابستگی_قطعی_به_استعمار، او را به عنوان یکی از اسطورههای تاریخ معاصر به نسل جوان معرفی کنند!
عجیبتر آنکه نشر آثار انحرافی مربوطه؛ در داخل کشور و با مجوز رسمی متولیان فرهنگی صورت پذیرفته است!
🔸در امتداد #پروژه_استعماری اخیر که از آن بعنوان #تروای_فرهنگی یاد میکنیم، امثال تقیزاده و آخوندزاده را به عنوان «طلایه دار مدرنیسم سیاسی در ایران» و بعنوان یک از «پدران بنیانگذار ایران جدید» به نسل جوان معرفی میکنند!
جالب آنکه این سریال سیاه ادامه دارد و بر اساس تصریحات متولیان این پروژه مخوف ضدفرهنگی، قرار است منورالفکرهای منحرف و معلومالحال دیگر همچون میرزاحسینخان سپهسالار، میرزا ملکمخان ناظمالدوله، میرزاحسنخان مشیرالدوله پیرنیا، میرزا آقاخان کرمانی، میرزا عبدالرحیم طالبوف تبریزی، محمدعلی ذکاء الملک فروغی، عبدالحسین تیمورتاش را نیز تحت عنوان «پدران بنیانگذار ایران جدید» معرفی نمایند!
به راستی مگر چه اتفاقی در عرصه فرهنگ(خصوصا حوزه #نشر) رقم خورده که مارهای خفته بیدار شده و احساس کردهاند در این زمان، امکان نشر رسمی اباطیل خود را یافتهاند؟!
آیا رواست در شرایطی که مردم برای دفاع از دین، انقلاب و نظام، جان و جوان تقدیم میکنند و با تمام وجود پای ارزشها ایستادهاند، زمینه برای رواج رسمی عناصر ضددین تا این اندازه در داخل کشور فراهم باشد؟!
آنگونه که پیشتر نیز عرض شد، بررسی پشتپرده این وقایع (که صدالبته ضروری است) برعهده نهادهای نظارتی است و ما در این یادداشتهای مختصر و مقالات علمی تفصیلی بعدی، بر اساس محتوای این منشورات ضاله، به بیان نکاتی بسنده میکنیم؛ بدان امید که با این هشدارهای فرهنگی، زمینه برای پیشگیری بهنگام از طریق نهادهای رسمی و همچنین پاسخگویی عالمانه و استدلالی در فضای نخبگانی حوزه و دانشگاه فراهم گردد.
ادامه یادداشت
@rozaneebefarda
تروای فرهنگی
پرونده ویژه روزنه پیرامون تطهیر و انتشار اباطیل روشنفکران دین ستیز/یادداشت دوم
[صفحه ۲ از ۲]
#اختصاصی_روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸در ادامه گزارشی از برخی فرازهای کتاب میآید:
🔻هدف اصلی کتاب تلاش برای #تطهیر_سرهنگ_آخوندف و مخفی کردن یا توجیه دینستیزی وی است! در صفحات ابتدایی کتاب آمده:
«باری! اسلامستیزی برچسب رایجی است که در بین عوام و حتی خواص، به آخوندزاده زده میشود.ولی حقیقت این است که آخوندزاده، برخلاف این تعبیر اغراقآمیز رایج، در آن معنای عریانی که مثل صادق هدایت اسلامستیز بود، اسلامستیز نبود.
در اسلامستیز نامیدن متفکری که یکی از مهمترین دغدغههایش(ای بسا مهمترین دغدغهاش) #پروتستانتیسم_اسلامی بود و در نامهای به کاپیتان سلطانوف خود را مسلمان پاک و شیعه خالص معرفی کرد، اندکی باید احتیاط به خرج داد.»(ص12)
🔻در جای دیگر از این کتاب نیز چنین آمده است:
«من در مقاله حاضر سعی کردم تا تصویر آخوندزاده به عنوان دشمن قسم خوردهی اسلام را، که تا حدی توسط خود او ایجاد شده و تا حدی نیز محصول برداشت غالب از او بوده، تعدیل کنم.»(ص83)
▫️جالب اینکه رسوایی آخوندف در اسلامستیزی تا بدان پایه آشکار است که حتی مروجان و مدافعان وی نیز نمیتوانند به انکار آن بپردازند و این است که دم خروس در یکی از مقالات همین کتاب بیرون زده و علیرغم تلاش مذبوحانه کتاب برای _به اصطلاح_ تعدیل قضاوتها(!!!)، خط تحریف و تطهیر در همین کتاب برملا شده و ضمن اعتراف به دینستیزی آخوندف، صریحا او را به عنوان عامل فرهنگی استعمار روسیه تزاری معرفی کردهاند:
«طرح عیان اندیشههای اسلام ستیزانه از سوی آخوندزاده، همانطور که گفته شد بدون تحت الحمایگی امپراطوری روسیه امکان پذیر نبود و در واقع سرسپردگی به آن امپراطوری، که چند دهه قبل در جنگی نابرابر وسعت قابل توجهی از خاک ایران در قفقاز را ضمیمه قلمرو خود کرده بود، حاشیه امنی را برای آخوندزاده فراهم کرد تا آزادانه به #تضعیف_پایههای_دیانت_ایرانیان بپردازد، دیانتی که ضامن وحدت کشور بود (و هنوز هم هست) و لذا تضعیف آن امپراتوری روسیه را در مناسبات شبهاستعماریاش با ایران طبیعتا منتفع میساخت.»(ص109-110)
🔻در ادامه پروژه تطهیر آخوندف، حتی سرسپردگی به روسیه تزاری و عضویت در ارتش این کشور استعمارگر(و رسیدن به درجه سرهنگی) را نیز توجیه کرده و بین ناسیونالیست ایرانی بودن و وطنپرستی او و وفاداری او به روسیه، جمع میکند(!!!) و او را دارای هویتی میداند که:
«به او امکان می داد تا هم خدمتگذار وفادار تزار روسیه باشد و هم یک ناسیونالیست صریح ایرانی»(ص106)
▫️علاوه بر مطالب پیشین، حجم بالایی از #تحریفات_تاریخی و مطالب مغرضانه در #هجمه_به_علمای_بزرگ_معاصر، در کتاب به چشم میخورد. بعنوان نمونه؛
🔻با تأکید بر پیروی آخوندف به اندیشه جدایی دین از سیاست، نوع نگاه تاریخی وی در هجمه به حضور روحانیت در سیاست را، تکرار کرده و تمامی مصائب تاریخ معاصر همچون فتح اصفهان توسط افغانها و وقوع جنگ ایران و روس و... را به گردن علما انداخته و چنین میگوید:
«آخوندزاده مطلقا معتقد به جدایی دین از سیاست بود؛ برای درک دیدگاه و مقاصد آخوندزاده در این باره، باید به وضع دین در ایران و نقش روحانیان در سیاست از دورهی صفویه به این سو نگاه کرد. ایران در دوره قاجاری، از این نظر، همان ایران عصر صفوی بود، عصری که با انتشار تشیع در ایران علمای شیعه، مخصوصا به روزگار شاهان ضعیف، نقش کم مانند در سیاست یافتند؛ شاید سقوط مفتضحانه صفویان که مسئولیت بخشی از آن متوجه برخی از آن علما بود، و نیز جنگ دوم ایران و روسیه که بر اثر اعلام جهاد علما اتفاق افتاد و به شکستی ننگین انجامید و نیز مخالفت های آن عا با بعضی اصلاحات، موجب و انگیزه ی طرح لزوم جدایی دین از سیاست از سوی آخوندزاده شده باشد.»(ص60)
▫️در بخش پایانی این کتاب به دفاع از سلطنت کودتایی و استبدادی #رضاخان میپردازد:
«مجلسی هم که با پیروزی نهضت مشروطه تأسیس شد در عمل تحت اختیار شریعتمداران بود، تا آن جا که در مجلس دوم، توانستند با صدور یک فتوا، رییس فراکسیون اقلیت مجلس را به طور غیرقانونی از مجلس اخراج کنند... انباشت بیحد و حصر قدرت در مجلس... چنان بود که توانست بیوقفه دولتهای مستقر را ساقط کند، که نتیجه آن سقوط کشور به قعر هرج و مرج سیاسی بود، که تا زمان تغییر سلطنت از قاجاریه به پهلوی ادامه یافت... در ایران هم یک #مستبد_وطن_دوست و متمدن و مقتدر میتواند بدون مشاوره با مجامع تجار ورشکسته و #روضهخوانهای_سیاستچی_بازار پایتخت، اصول و رسوم تمدن را در اطراف و اکناف مملکت جاری سازد.»(ص291-292)
▫️برای اطلاع تفصیلی پیرامون «توطئه اسلامزادیی در سده پیشین» و کارنامه سیاه سرهنگ آخوندف و همفکرانش، بنگرید به؛ سیدحمید روحانی، نهضت امام خمینی، ج٣، ص ۳۰_۱۹ و ص١۵۶_١۵٧؛ ج ۵ صص۴۴-۴۶.
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
46.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان. ۱۴۰۳/۱/۱۹
💻 Farsi.Khamenei.ir