💥 تحریم آثار #دکتر_علی_شریعتی توسط #آیت_الله_ابوالحسن_قزوینی
🔻ایشان آثار دکتر را غیرمطابق با اصول مذهب تشیع دانسته اند.
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
💥 تحریم آثار #دکتر_علی_شریعتی توسط #آیت_الله_نمازی_شاهرودی
🔻ایشان آثار دکتر را غیرمطابق با اصول مذهب تشیع دانسته اند.
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
💥 تحریم آثار #دکتر_علی_شریعتی توسط #آیت_الله_فانی_اصفهانی
🔻ایشان آثار دکتر را از اباطیل دانسته اند.
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
💥 تحریم آثار #دکتر_علی_شریعتی توسط #آیت_الله_سیدعبدالله_شیرازی
🔻ایشان مطالعه آثار شریعتی را برای متخصصین با عقاید محکم، مجاز دانسته اند.
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
ما و مسأله دکتر شریعتی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
دکتر شریعتی، آخوندزاده خراسانی، معلم پرحرارت روشنفکری بود که در دهه سی به جمعیت خداپرستان سوسیالیست پیوست و حتی در جمع ملی گراهای مشهد دستگیر شد.
علی شریعتی بعد از مدتی به دلیل مهارت ویژه در سخنوری و قلم، مورد توجه کانون های نخبگانی قرار گرفت و همزمان که مورد التفات امثال #شهید_مطهری بود، توسط #احسان_نراقی و #ثابتی نیز به دربار نزدیک شد و بعدا با بورس دولتی راهی پاریس شد.
در پاریس از اساتید مختلفی درس گرفت که برخی شان چپ گرا، و برخی دیگر ماسون بودند.
شریعتی بعد از بازگشت در نامه های خصوصی به محمدتقی شریعتی، از ایده اسلام منهای آخوند، سخن به میان آورد و بعدا در توضیحات مکتوبش خطاب به #ساواک، صراحتا از تلاشش برای تحقق #پروتستانتیسم_اسلامی، سخن گفت.
با تأسیس حسینیه ارشاد و با حمایت شهید مطهری، پدیده شریعتی در دهه پنجاه در سطحی گسترده مطرح شد و در این دوره اگرچه بحث های سطحی و التقاطی با لعاب اسلامی در سخنان وی فراوان یافت می شد اما همین میزان نیز موجب می شد که دانشجویان مسلمان در مقابل تبلیغات پرطمطراق چپ ها، به اعتماد به نفس نسبی در اسلام گرایی دست یابند.
بعد از بالاگرفتن زاویه التقاط و بی نتیجه ماندن تلاش های برخی از سران روحانی برای جذب و اصلاح شریعتی، شهید مطهری نیز به جرگه مخالفان دوآتشه دکتر (قاطبه علمای سنتی قم و مشهد و بزرگانی چون علامه طباطبایی و آیات مصباح یزدی و سید مصطفی خمینی) بپیوندد و خطر آثار و افکار دکتر را در قالب نامه ای مفصل به امام خمینی ابراز کند.
صدالبته برخورد مخالفان انقلابی دکتر شریعتی، هرگز مورد قبول طیف دیگری از روحانیون مبارز واقع نشد و بزرگانی چون مقام معظم رهبری و شهید بهشتی، با نگاهی راهبردی به میدان مبارزه، علی رغم قبول اشکالات در آثار دکتر، نحوه برخورد با وی را مورد نقد قرار دادند که انشقاق در مدرسه حقانی تنها یکی از آثار این اختلاف نظر بود.
شاید توجه به همین مصالح مبارزاتی کلان بود که موجب شد امام خمینی هرگز تا قبل از فوت دکتر، موضع صریحی در مورد آثار او ابراز نفرماید، هرچند که به دقت هرچه تمام تر، هیچ تأییدی نیز از ناحیه ایشان مشاهده نشد که مورد سوءاستفاده قرار گیرد.
گرچه با خروج دکتر شریعتی از ایران، ظاهرا بخشی از اختلافات حل شده بود اما نزاع و انشقاق بر سر افکار و آثار او هرگز تمام نشد و بعدا همین افکار منجر به تغذیه فکری و رویش جریان های تروریستی چون #فرقان گردید که برخی متفکران مسلمان را تنها به جرم نقد شریعتی، به شهادت رساندند و برخی ترورهای شان نیز ناتمام ماند.
بعد از فوت دکتر شریعتی، سازمان تروریستی مجاهدین و اعضای نهضت آزادی(خصوصا شاخه برون مرزی آن) تلاش زیادی در شهیدسازی از وی انجام دادند و او را معلم شهید نامیدند اما علی رغم همه تلاش ها، امام خمینی در پاسخ به پیام های تسلیت متعدد پیرامون این واقعه، حتی حاضر نشدند، از لفظ مرحوم نیز برای او استفاده کنند که این مسئله موجب قهر و رنجش شدید دکتر ابراهیم یزدی شد که اعتقاد داشت باید لفظ شهید در پیام امام بیاید!
آقا سید موسی صدر بر پیکر شریعتی نماز گذارد و جنازه در زینبیه دمشق دفن شد.
در ایران نیز انتشار پیام انتقادی مشترک آقایان مطهری و بازرگان، آتش خشم مریدان دکتر را برانگیخت تا بدانجا که مهندس بازرگان بعدا مجبور شد از نظر اولیه اش کمی عقب نشینی کند ولی همچنان منتقد شریعتی باقی ماند.
بعد از گذشت بیش از چهار دهه از فوت دکتر شریعتی همچنان آثار و افکار و کارنامه سیاسی او محل نزاع و موجب انشقاق در میان انقلابیون است و این مسئله ضرورت بازخوانی مستند، همه جانبه و بی تعصب پیرامون این موضوع را نشان می دهد.
🔶پی افزود
۱)جریان نوشریعتی ها با همت و حمایت دکتر #سارا_شریعتی، در قم ظهور و بروز یافته و تا کنون آثار مکتوب قابل تاملی ارائه داده است.
این جریان که می توان از آن با عنوان #پسران_سارا یاد کرد، تلاش دارد به روحانیت به دید یک سوژه مطالعاتی صرف بنگرد که نتیجه اش ارائه تصویری غیر مقدس وسکولار از حوزه و روحانیت خواهد بود و از همین حیث، حلقه پسران سارا را می توان انتقام توأمان دکتر شریعتی از حوزه و نظام قلمداد کرد که از یک سو با خط مخالفان انقلابی دکتر در ستیز اند و از دیگر سو مخالفان سنتی شریعتی را مورد هجمه قرار داده اند.
۲) استفاده ازلفظ دکتر، مطابق ادبیات عامه است وگرنه هرگز مدرک دکترای ایشان در محافل علمی مشاهده و ارائه نشده است که البته قطعا به معنی نفی آن نیست و اگر کسی از سند آن اطلاع دارد بازنشر خواهد شد.
مطالب بیشتر و اسناد تحریم آثار دکتر شریعتی توسط جمعی از علما و مراجع را در روزنه پی بگیرید
👇
@rozaneebefarda
هدایت شده از دیوار طلاب
🚩 دادستان مرکز گیلان: پرونده زن هنجارشکن در رشت به شعبه بازپرسی ارجاع شد
حجتالاسلام والمسلمین علی مصطفوینیا :
🔹 این زن شب دوشنبه گذشته در شهر رشت در حالی که بدون حجاب بود اقدام به انجام حرکات هنجارشکنانه کرده بود.
🔹 مردم و افرادی که در محل شاهد این ماجرا بودند پس از مشاهده رفتارهای خارج عرف به وی درباره رعایت شئونات اسلامی تذکر دادند.
🔹 زن هنجارشکن حتی با وجود حضور یافتن نیروی انتظامی در محل از دستور پلیس سر باز زده بود.
🔹 فرد مذکور بدون توجه به تذکرات به رفتارهای خود ادامه داده است
🔹عوامل انتظامی بر اساس تکلیف ذاتی خود در محل حاضر شده و اقدام به دستگیری زن هنجارشکن کردند.
🔹 در حال حاضر فرد یاد شده با دستور مقامات قضایی بازداشت و پرونده وی به شعبه بازپرسی ارجاع شده است.
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/1876819984C877fd4ab65
هدایت شده از دیوار طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️بانوی مجاهد گیلانی
تجمع حامیان آمران به معروف و نهی از منکر در روبروی شهرداری خمام به حمایت از بانوی مجاهد خمامی
کافی است تمام این جمعیت با یک کار تشکیلاتی از همین امروز نهی از منکر را در شهر خود شروع کنند
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/1876819984C877fd4ab65
موشکی که معنای آتش بس پیش از جنگ برای آمریکا داشت!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در روزهای اخیر، شکار پرنده فوق پیشرفته آمریکاییها بر فراز آسمان ایران، محافل خبری و سیاسی دنیا را با یک شوک مواجه کرده است.
تصمیم بهنگام پاسداران انقلاب اسلامی نشان داد که هدیه عکس #شهیدمهدوی به رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان، یک کد بود مبنی بر آمادگی برای تکرار حماسه جنگ نفتکشها در خلیج فارس.
وقتی که در سالهای پایانی جنگ، بعثی ها هجمه به کشتی ها و سکوهای نفتی ایران را در دستور کار قرار داده بودند، و برای این عملیات ها، کویت بخشی از سرزمین و عربستان، آسمانش را در اختیار صدام قرار داده بودند، ماجرای عبور آزاد و متکبرانهی ناوهای جنگی آمریکا و نیز سایر کشتی ها و شناورهای تحت حمایت این کشور به گوش امام رسید.
بر اساس نقل مطلعین، حضرت امام فرموده بود: «اگر من بودم، به محض ورود اولین کشتی آمریکایی، آن را می زدم.»(نقل به مضمون)
این راهبرد تاریخی امام در قالب توصیه بیان شده بود و همین کافی بود که ترسوها و غرب اندیشان، بهانه برای مخالفت با آن به دست بیاورند ولی همین یک جمله، برای شهید مهدوی و جانشینش شهید بیژن گرد و سایر همرزمان شان حجت را تمام کرده بود.
آنها خود را برای انجام یک عملیات مقابله به مثل آماده کردند تا اثبات شود که خلیج فارس، چندان هم برای آمریکاییها و نوکرانشان امن نیست.
اولین کاروان از نفتکش های کویتی که با پرچم امریکا و اسکورت کامل نظامی توسط ناوگان جنگی این کشور در تیرماه سال 1366 و همزمان با آغاز عملیات روانی سنگین دولت آمریکا حرکت کرده بودند.
در این کاروان، نفتکش کویتی «اَلرَخاء» با نام مستعار«بریجتون» حضور داشت که تمامی تدابیر امنیتی از سوی نیروهای آمریکایی برای آن لحاظ شده بود. این نفتکش، در فاصلهی 13 مایلی غرب جزیرهی فارسی، در اثر برخورد با مین های کار گذاشته شده توسط گروه شهید مهدوی، منفجر شد آنچنانکه حفره ای به بزرگی 43 متر مربع در بدنهاش ایجاد شد.
اکنون بعد از ۳۲ سال، وضعیت منطقه و جهان دچار دگرگونی های فراوانی شده است؛ انقلاب وارد دهه پنجم شده، صنعت نظامی ایران وارد مرزهای دانش شده و همزمان در تولید انبوه نیز خودکفاست، جرأت اقدام بهنگام در سطوح عالی تصمیم ساز در لبیک به امر رهبر، بسیار ستودنی است، آمریکای وحشی در سراشیبی افول موریانه وار افتاده، یک کاسب دیوانه زمامدار آمریکاست که #بزدلی و #ترس همیشگی سیاستمداران آمریکایی را نمی تواند مخفی کند.
شلیک بهنگام یک موشک گاهی موجب پیشگیری از یک درگیری بزرگ احتمالی است و از همین روی، شکار پهپاد آمریکایی را می توان پایان توهم جنگ ایران/آمریکا برشمرد.
@rozaneebefarda
روزنه
پروژه #زیست_شهری؛ کلان گفتمان و محور تحرکات تشکیلاتی #اصلاح_طلبان در تهران 💥اختصاصی @rozaneebefarda
از اجرای طرح زیست شبانه در تهران چه می دانیم؟!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
مدتی است طرحی با عنوان زیست شبانه در شهر تهران روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفته است. در صدوبیستودومین جلسه شورای شهر تهران در سال گذشته، طرح "زیست شبانه" در تهران مورد بحث و گفتوگو قرار گرفت و کلیات لایحه «الزام شهرداری به برنامهریزی و بسترسازی و احیای زیست شبانه» با 14 رأی موافق در شورای شهر تصویب شد. قرار است این طرح از بازه زمانی ساعت 24 تا 3 نیمهشب و چهبسا بیشتر در راستای دستیابی به حیات شبانه اجرا شود.
با آغاز ماه مبارک رمضان و بر اساس اعلام شهرداری تهران، طرح حیات شبانه در 3 منطقه آغاز شد و با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، شهرداری تهران بنا بر ادامه اجرای طرح حیات شبانه را در دستور کاری خود قرار داد اما اینبار نیروی انتظامی با ادامه و اجرای طرح پس از ماه مبارک رمضان مخالفت کرد. پس از مخالفت نیروی انتظامی با ادامه اجرای طرح، زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران مجدداً به این موضوع واکنش نشان داد و در این زمینه گفت: سهشنبه 21 خرداد جلسهای با سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ داشتیم که در این جلسه جزئیات اجرای طرح زیست شبانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
نژادبهرام عضو شورای شهر تهران درباره آخرین اقدامات صورتگرفته درباره اجرای طرح زیست شبانه در پایتخت گفته: در جلسهای که برگزار شد، کلیات ضوابط و چگونگی اجرای طرح و دلایل مخالفت نیروی انتظامی با ادامه طرح زیست شبانه مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تصمیم بر آن شد اجرای طرح زیست شبانه در پایتخت ادامه پیدا کند.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پیش از این درباره اجرای این طرح گفته بود: مخالف حضور فرزندانم در زیست شبانه هستم. خودم نیز شبها ساعت 10 میخوابم و 5 صبح بیدار میشوم بنابراین تمایلی به این طرح ندارم. در صورتی که فرزندان جداگانه برنامههایی برای زیست شبانه داشته باشند نگران میشوم و بهنظرم این مسأله در صورتی که در چارچوب خانواده باشد، مشکلزا نیست. در صورتی که در یک خانواده نیز پدر بهتنهایی در زیست شبانه باشد، قطعاً نگرانیهایی برای زنان ایجاد میکند.
اما سؤالی که همچنان باقی است این است که؛ این طرح و تفکری که پشت اجرای این طرح است، از کجا ناشی میشود و چگونه با سبک زندگی ایرانی اسلامی ما همخوانی دارد؟
@rozaneebefarda
روزنه
پروژه #زیست_شهری؛ کلان گفتمان و محور تحرکات تشکیلاتی #اصلاح_طلبان در تهران 💥اختصاصی @rozaneebefarda
زیست شبانه زمینه بزهکاری در تهران
تحلیل حجتالاسلام والمسلمین پژمانفر از مفاسد اجرای طرح زیست شبانه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹 باید به شدت نسبت به ابعاد مختلف طرحهایی که سبک جدیدی از زندگی را در جامعه رواج میدهد و فرهنگش مخالف جریان فرهنگی کشور است، دقت کرد و نباید در این عرصهها بیگُدار به آب زد، چراکه این رفتارها فقط یک اتفاق جاری و صورت گرفتهای که بعد از مدتی بشود از آن به راحتی عبور کرد، نیست بلکه این طرحها موجب ایجاد یک فرهنگ و رفتارهای جدید و نا صحیح در جامعه میشود.
🔸در فرهنگ خودمان و همینطور در فرهنگ بسیاری از کشورهای جهان اعم از اسلام، مسیحیت و یهودیت و ... این موضوع وجود دارد که بین شب و روز تفاوت قائل هستند، آنها همانطور که روز را یک فرصت برای کار و تلاش و فعالیت میدانند، شب را به عنوان یک فرصت برای استراحت ـ که یکی از نیازهای اساسی انساهاست ـ و اجتماع خانوادها و...، تلقی میکنند.
🔹 در تمام فرهنگها موضوع استراحت در شب یک ضرورت تلقی میشود، هر قدر این استراحت از اول شب بیشتر باشد هم باورهای دینی ما این موضوع را تأیید میکند و هم در علوم جدید و دانش روانشناسی و همچنین دانشهایی که به فیزیولوژی بدن انسان میپردازد، استراحت در شب را بیبدیل و بدون جایگزین میداند.
🔸به همین دلیل کسانی که در اوقات شب به دلیل مأموریت کاری و ... بیدار هستند مثل پرستارهای محترم و ...، شغلشان جزو مشاغل سخت محسوب میشود، بنابراین هم از لحاظ جسمانی و هم از لحاظ باورهای دینی باید به شب عنوان یک فرصت استراحت برای آمادگی و نشاط هرچه بیشتر در طول روز استفاده کرد. البته در باورهای اعتقادی ما به شدت توصیه شدیم به اینکه بخشی از شب را به تهجّد و مناجات با خداوند متعال بپردازیم، این مسأله یکی از گمشدههای اصلی ما مسلمانان است که باید به آن توجه ویژهای داشت.
🔹 در خیلی از همین کشورهایی که برخی مسئولان آنها را الگوی خود قرار دادهاند، خانوادههای اصلی همین رفتار را انجام میدهند و عموماً کسانی که مهاجر هستند و از یک خودباختگی شدید برخورد دارند و به این کشورها مهاجرت کرهاند، به بیداری شب و شبگردی میپردازند اما اساساً در بستر این نوع حرکتها چه اتفاقی رخ میدهد؟ آیا اقتصاد کشور فعال خواهد شد؟ خیر، این صحت ندارد.
🔹 یک موقع یک مسافر در ساعات پایانی شب ممکن است به یکی از کلان شهرها برسد و نیاز دارد که مواد غذایی تهیه کند، ما برخی مراکز غذایی را داریم که به صورت ویژه در هر منطقهای پیشبینی شدند تا بتوانند خدمات فروش مواد غذایی را تا صبح داشته باشند و پاسخگوی نیازهای مردم باشند. باید توجه داشت که با این کار سرانه مصرف غذا در شهر افزایش پیدا نمیکند، مثلاً به این معنا هم نیست که افراد در ساعات پایانی شب دو برابر آنچه در طول روز استفاده میکردند، مصرف کنند. رشد اقتصادی در اینگونه طرحها وجود ندارد و در حقیقت این طرح بیانگر تغییر سبک زندگی است.
🔹گزارشاتی که نیروهای انتظامی درباره این طرح ارائه کردهاند، بیانگر بزهکاریهای فراوانی است که در قابل چنین طرحهایی رخ میدهد، ما در جامعه با معدود افرادی مواجه هستیم که در فضاهای ناسالم دارند زندگی میکنند و نگاهشان این است که در روزها ممکن است عمل آنها مورد توجه دیگران قرار بگیرد، لذا سعی میکنند برنامههای خود را در شبها اجرا کنند، گزارشاتی که مأموران نیروی انتظامی به مجلس شورای اسلامی ارائه کردند نشان میدهد استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکلی و ارتباطات غیر اخلاقی در بستر شب بیشتر فراهم میشود، در واقع نیروهای انتظامی به خاطر چنین دلایلی است که با راهاندازی چنین طرحهایی در شهر مختلف هستند.
🔹اینگونه طرحها نه تنها موجب تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی ما میشود، بلکه موجب شلکگیری زمینههای فساد در کشور میشود و هم بر خلاف آنچه ادعا میشود، موجب فعال شدن اقتصاد کشور نیز نمیشود.
🔸تمام تلاش جامعه باید اینطور باشد که زندگیها شاداب باشد، اینکه در جامعه به هر دلیلی تأخیر در استراحت ایجاد میشود، باعث میشود نشاط و پویایی از جوانان و نوجوانان در کلاسهای درس و فضای کاری گرفته شود. قطعاً نسبت به این موضوع مطمئن هستم که متدینین به راحتی از کنار این مسأله عبور نخواهند کرد، گمان میکنم فرصت مناسبی است تا دستگاههای فرهنگی به این موضوع توجه کنند و جلوی اجرای اینگونه طرحها را بگیرند.
@rozaneebefarda
رپرتاژ یکطرفه شبکه سه برای دکتر شریعتی؛ خطای راهبردی با اغراض عملگرایانه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
قسمت نهم برنامه خوش ساخت و پرمخاطب #میدان_انقلاب به موضوع دکتر شریعتی اختصاص داشت.
مورخه شنبه ۱ تیر ۹۸، #شبکه_۳_سیما میزبان جناب آقای #روحالله_حسینیان
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بود. با موضوع:
«شریعتی؛ روشنفکر دینی یا مسلمان دغدغه مند؟»
🔹روح الله حسینیان که از جمله دوستداران دکتر شریعتی است، در سخنان خود تلاش کرد روایتی کاملا جانبدارانه از ماجرای شریعتی ارائه دهد که خلاصه اش بدین شرح است؛
شریعتی دو دوره داشت؛
1. تخریب و حمله به روحانیت.
2. میانه روی و نسبتا انصاف.
او درد دین داشت و
روشنفکر دیندار بود.
آرمانهایش همان آرمانهای امام بود!
ما شریعتی را از خود میرانیم و در نتیجه دیگرانی که سنخیتی با او ندارند مدعی او میشوند.
شریعتی اصلا اهل همکاری و گزارش دادن به ساواک درباره انقلابیون و رفتارهای تخریبی اینگونه نبود.
هدفش از همکاری صوری با ساواک، فرصت یافتن و ازادی عمل برای فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود بود.
ساواک نیز تصریح دارد که او سرما کلاه گذاشت و همکاری نمیکند.
🔶حاشیه
مثبت اندیشی و مراعات انصاف در قضاوت دیگران، ذاتا امر مطلوبی است اما نباید از یاد برد که هرگز نمی توان با ذبح حقیقت، داعیه مراعات انصاف داشت؛ چه اینکه پنهان کاری یا وارونه نمایی، خود بزرگترین بی انصافی نسبت به مخاطب پرسشگر ایرانی است.
خوب بود جناب حسینیان نمونه هایی از میانه روی و برخورد منصفانه شریعتی با روحانیت ارائه می دادند تا مخاطب بتواند کدهای تاریخی ایشان را قضاوت کند.
اینکه آقای شریعتی درد دین داشته شاید چندان قابل خدشه نباشد اما مسأله این است که صرف دغدغه مندی دینی نمی تواند توجیه گر مرجعیت دینی و مصحح تولیدات التقاطی وی باشد. اگر همین حد وسط ملاک قضاوت باشد، جناب حسینیان و مجموعه تحت مدیریت شان نباید در نقد فرزندان معنوی دکتر شریعتی(از فرقانی ها تا اعضای حلقه کیان) اینهمه کتاب و سند منتشر سازند؛ زیرا اینان نیز بعضا خود را مصداق روشنفکر دیندار و امتداد دکتر شریعتی می دانسته اند.
یکی دانستن آرمان های امام و شریعتی اوج ظلم به امام بود و القای آن از جانب مجری و کارشناس برنامه، بعید به نظر می رسید. خوب است این عزیزان به صورت تطبیقی و مصداقی بفرمایند کدام آرمان امام و شریعتی یکی بوده اند؟!!
راندن شریعتی یا خواندن او، برای اینکه دیگران مصادره اش نکنند، یک رویکرد کاملا عملگرایانه است که در قاموس فقهی و کلامی شیعه، چندان موجه نیست؛ اینکه یک روشنفکر مسلمان با تولیدات التقاطی، صرفا به دلیل پیشگیری از سوء استفاده دیگران، مورد تجلیل قرار گیرد، یک خطای راهبردی است که موجب گم شدن خط در جبهه حزبالله خواهد شد.
در مورد همکاری با ساواک نیز، با توجه به اسناد موجود و از جمله چند نامه مفصلی که شریعی در زمان آزادی(که طبعا فشار و اجباری در میان نبوده) نگاشته، تحلیل آقای حسینیان مبنی بر همکاری صوری چندان قابل دفاع نیست؛ او مبارزه با روحانیت و پروتستانتیسم اسلامی را به عنوان استراتژی فکری و تبلیغی خود معرفی کرده و در موارد متعددی بر ایده های مشترک خود با دستگاه شاه تصریح و تاکید نموده است.
آخرین سخن آنکه؛ در بازکاوی پدیده های مناقشه برانگیز چون شریعتی، نمی توان و نباید یکطرفه به قاضی رفت؛ بهتر بود جناب یامین پور به جای سناریوچینی برای القای یکسویه ایده مدنظر خود، زمینه را برای یک بحث جدی با حضور مدافعان و منتقدان دکتر شریعتی فراهم می کرد. طبعا در وضعیت فعلی، عواقب احیای آثار و افکار التقاطی شریعتی، متوجه همه کسانی است که هرچند با انگیزه خیرخواهانه، به رپرتاژ یک جانبه به نفع دکتر شریعتی دست می زنند. حق آن بود که اسناد مخالفت بزرگانی چون علامه طباطبایی با آثار شریعتی، مورد بحث و در اختیار مخاطب قرار می گرفت...
@rozaneebefarda
507-615-1390-5-11-6-58-12-2E6D.pdf
1.43M
💥اختصاصی
📔 نسخه PDF کتاب "سخنی چند با آقای علی شریعتی"
🖊 اثر حجتالاسلام والمسلمین شهید شیخ #قاسم_اسلامی، از مشهورترین منتقدین #دکتر_شریعتی که توسط گروهک تروریستی التقاطی #فرقان و به جرم نقد آثار شریعتی در نیمه رمضان الکریم ۵۸ شمسی با زبان روزه به شهادت رسید.
🔶پی افزود
شهید قاسم اسلامی را بهتر بشناسیم؛
🔴 زندگینامه شهید شیخ قاسم اسلامی/مقاله ای از مورخ فقید استاد علی ابوالحسنی(منذر)👇
http://almonzer.blogfa.com/post/107
🔴 میزگرد/پرسش و پاسخ با حضور خانواده شهید| پایگاه اطلاع رسانی رجا👇
http://www.rajanews.com/news/70651
📷 شهید اسلامی به روایت تصاویر | خبرگزاری فارس👇
https://www.farsnews.com/news/13950404000254/
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اقدامات جهادی قوه قضائیه در ۱۰۰ روز نخست دوره جدید
@rozaneebefarda
💥فیه تأمل
بازنشر تبلیغ سایت #طومار_اندیشه برای حضور طلاب در #هاروارد، در کانال تبلیغاتی حوزوی
#فرار_مغزها_از_حوزه
#نفوذ_در_حوزه
@rozaneebefarda
روزنه
💥فیه تأمل بازنشر تبلیغ سایت #طومار_اندیشه برای حضور طلاب در #هاروارد، در کانال تبلیغاتی حوزوی #فرا
🔸تکمله
بازنشر یک اطلاعیه لزوما به معنای تایید محتوا نیست مگر آنکه نشردهنده بدان اذعان کند.
سفر علمی و تدریس در دانشگاه های خارجی، شاید ذاتا امر بدی نباشد اما نیروگیری بی رویه و بی ضابطه و بدون نظارت نهادهای صیانتی و مدیریتی حوزوی، حتمن بی آسیب نیست.
فارغ از فعالیت گسترده سرویس های بیگانه در قالب امور پوششی مانند همکاری علمی و....، خروج بدون سیاستگذاری نخبگان و اساتید حوزوی موجب می شود که حوزه و کشور از سرمایه انسانی متخصص خود محروم شود.
این هشداری جدی است که امیدواریم همه دلسوزان، هوشیارانه بدان توجه فرمایند.
@rozaneebefarda
روزنه
💥اختصاصی 📔 نسخه PDF کتاب "سخنی چند با آقای علی شریعتی" 🖊 اثر حجتالاسلام والمسلمین شهید شیخ #قاسم_
بازتاب/۱
شفق:
سلام علیکم
صفحه لینک مربوط به خبرگزاری فارس در خصوص تصاویر شهید آیت الله قاسم اسلامی، ظاهرا" از سوی این خبرگزاری حذف شده!که احتمال دارد کار یکی از طرفداران شریعتی در این خبرگزاری باشد!
امسال به طرز عجیبی پستی در تجلیل از عالم مظلوم آیت الله مجاهد قاسم اسلامی توسط کانال های ارزشی انتشار یافت. لینک خبرگزاری فارس فعال بود ولی اکنون چه شده که صفحه اش حذف شده ....!
پیشنهاد میکنم مطالب دو لینک دیگر را استخراج و آرشیو کنید ونشر دهید تا به سرنوشت لینک فارس مبتلا نشده⁉️
@rozaneebefarda
استقبال علماء، مدرسین و فضلای حوزه علمیه قم از مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۴
سمت راست تصویر: آیات راستی کاشانی و جوادی آملی
سمت چپ تصویر: آیات مشکینی و اشتهاردی و جعفر توسلی
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ویدیو/ قهر یک روحانی، وسط پخش زنده!
@rozaneebefarda
دیدگاه مخاطبان
🔻علی بهادرزایی:
سلام علیکم و رحمت الله
خدا قوت
این برادر دینی ما جناب اکبرنژاد ، تخلف و تخطی های زیادی از مسیر صحیح دارد که مع الأسف نمی دانم چرا هیچگاه مورد تذکر شما یا سایر دوستان انقلابی صاحب رسانه قرار نمی گیرد ؛ بلکه بالعلکس بعضی کانال ها به صورت زنجیره ای حمایتشان هم می کنند
احتمال می دهم چون در بعضی نقد ها با ایشان شریک هستیم چنین سکوتی پیشه کرده اید
به هر حال عرض می کنم بی شک روند ایشان در جنبه های متعددی مورد تایید رهبری نیست ؛ و دیر یا زود ایشان واکنش نشان می دهند ( بر فرض که نقل اخیر از آقای مروی هم کذب یا خطا باشد ) هر چند عجالتا در مورد یک مساله ( که شرکت طلال در درس های خارج با موضوعات قدیمی مانند صلات هست ) ایشان در دو دیدار اخیرشان با حوزویان تذکر ضمنی داده اند . چه خوب است حداقل ما زمینه را فراهم کنیم و چنین نباشد که بیانات احتمالی ایشان یا مورد تجاهل قرار گیرند ، یا تاویل روند و یا باعث بهت و سرخوردگی عده ای طلبه جوان شود که مظهر تحول انقلابی را محمد تقی اکبرنژاد می دانند
اگر مشکلتان صاحب قلم است پیشنهاد می دهم بنده در دو تا سه یادداشت نقدهایی را با رعایت انصاف و ادب تحریر کنم ، شما و دوستان بعد از حک و اصلاح منتشر فرمایید
وفقکم الله لمرضاته
🔶پاسخ روزنه
تحریریه روزنه گرچه با ادبیات نقد دوستان مزبور توافق ندارد اما اظهارات مخالفان نامبرده را نیز را خالی از انصاف و ادب می داند و لذا ورود در نزاع جدل گونه، نتیجهای ندارد جز مخدوش ساختن دغدغه مقدس رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون موضوع #تحول_در_حوزه.
تحول ستیزان البته از فرصت تحول خواهی خام، نهایت استفاده را در پاک کردن صورت مسئله برده اند و بیش از آنکه دلشان به حال اصالت های حوزوی سوخته باشد، به نظر می رسد رویکردی #انتقام_جویانه در پیش گرفته اند
و آخر کلام آنکه، اگر تحریم درس و امتحان، انحراف است، تحریم تحول، انحرافی است هزار بار بزرگتر!
#تحول_خواهی_خام و #تحول_ستیزی_نابخردانه، دو لبه یک قیچی اند؛ نتیجه این سنخ نزاع ها، ناامیدی و بحران هویت و انزوای کلیسایی حوزه مقدسه است و صدالبته گناه بزرگترهای پرمدعا، بسیار بزرگ تر است؛ همانان که ارادت به رهبر و مراجع عظام، فقط لقلقه زبان شان است و بس.
@rozaneebefarda
روزنه
دیدگاه مخاطبان 🔻علی بهادرزایی: سلام علیکم و رحمت الله خدا قوت این برادر دینی ما جناب اکبرنژاد ،
بازتاب/۱
🔻عشق و جنون@:
ادبیات اکبر نژاد خیلی پخته تر و عالمانه تر از کانال شما است..
و ادبیات کانال شما خیلی تندتر و ساختارشکنانه تر از اوست...
از این جهت توافقی ندارید...
خیلی محافظه کارانه از جریان اکبرنژاد گذشتید...
مشکلش چیه؟؟؟
نقد مکتب شیخ انصاری و نظام آموزش حوزه اشکالش چیه؟؟؟
اینکه مساله فرعی است و اکبرنژاد هم زیاد پیگیرش نیست چون اهل عمل نیست...
محور و رکن اصلی رویکرد اکبرنژاد مهمه ؛
رویکرد پراشکال آموزش استنباط دین و اسلام شناسی به طلاب در حوزه کنونی ...
انصافا قدرت بیان و سطح منطق اکبرنژاد، کم نظیر هست...
@rozaneebefarda
روزنه
دیدگاه مخاطبان 🔻علی بهادرزایی: سلام علیکم و رحمت الله خدا قوت این برادر دینی ما جناب اکبرنژاد ،
بازتاب/۲
🔻الرحمن:
سلام علیکم
ما هم بسیار مشتاق و منتظر بوده ایم که هیئت تحریریه روزنه انقلابی و ولایی،عملکرد جناب اکبر نژاد را چنانکه آن را تحول خواهی خام میداند، منصفانه زیر تیغ نقد ببرد.
و الامر الیکم
@rozaneebefarda
دعوت به یک پویش حوزوی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔻نظر به بر زمین ماندن دغدغه مقدس مقام معظم رهبری پیرامون موضوع #تحول_در_حوزه، تحریریه روزنه از همه صاحبنظران حوزوی دعوت به عمل می آورد تا در تبیین این ایده و ارائه راهکارهای عملیاتی متناسب، به تولید فکر و قلمفرسایی بپردازند.
اندیشوران حوزوی می توانند راهبرد کلان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «حفظ، ترمیم و بالندگی حوزه» را به عنوان محور یادداشت ها قرار دهند و به بیان موانع و راهکارهای هر بخش بپردازند.
🔶پی افزود
باتوجه به نزدیک شدن به اتمام دوره فعالیت اعضای محترم شورای عالی حوزه، تجمیع ایده های ایجابی در مسئله تحول، می تواند به عنوان چراغ راه دوره جدید این نهاد تصمیم ساز قرار گیرد.
@rozaneebefarda