سخنان آقای یزدی در مورد آقای علوی بروجردی #صرفا_سیاسی و #غیر_مفید است!!
مرتضی/سعید جوادی آملی هم وارد کارزار علیه #آیتالله_یزدی شد!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
💥مرتضی جوادی آملی در گفت و گو با #جماران، در خصوص سخنان آیتالله یزدی گفت:
🔹اینگونه صحبت ها جز ایجاد تنش برای نظام و حوزه و روحانیت نخواهد داشت و فکر نمی کنم دامن زدن به این صحبت ها بتواند خیلی موثر باشد. زمانی فردی در جایگاهی علمی قرار دارد و سخنانش می تواند سازنده و نقش آفرین باشد که در این صورت فرد اظهار نظر می کند؛ اما برخی صحبت ها صرفا جنبه سیاسی دارد و نه تنها در جهت سازندگی نظام و کشور نیست بلکه مفید هم نیست.
🔸 به نظر نمی رسد که پرداختن به این جور صحبت ها برای جامعه مفید باشد. ایشان به هرحال در شرایطی هستند و اظهار نظرهایی هم دارند اما به نظر می رسد که فصل این جور ادبیات و سخن گفتن ها تمام شده و باید در جهت اصلاح ساختار حرف زد و ادبیات هم باید با این فضا سازگار باشد.
🔸مرتضی جوادی در پاسخ به این سوال که آیا مرجعیت یک نهاد مردمی نبوده است و این مردم نیستند که باید مرجع را انتخاب کنند؟ گفت:
همینطور است. چنین لحن و ادبیاتی هم هیچ وقت در حوزه های علمیه نبوده است. معلوم است که این صحبت ها جایگاهی ندارد که بتوان درباره آن اظهار نظر مثبت یا منفی کرد. من فکر نمی کنم که اصلا دامن زدن به این صحبت ها برای کشور در چنین شرایطی مفید و سازنده باشد.
🔹 جایگاه، خاندان، شخصیت علمی و فرزانگی حضرت آیت الله #علوی_بروجردی ذاتا نشان گر چهره دینی، علمی و فقاهتی ایشان است و حتما شخصیت سنجیده، فرزانه و حکیمی هستند که اقدامشان جز بر اساس صلاح دین وصلاح حوزه های علمیه نیست. قطعا ملاحظات آیت الله محمدجواد علوی بروجردی در جهت حفظ جایگاه مرجعیت به مراتب بیش از دیگران است. کلیت حوزه این مساله را باور دارد که جایگاه و بیت ایشان چقدر در جامعه علمی و فضای نخبگانی حوزه موثر بوده و هست. اظهار نظرهای این چنینی نمی تواند به حریم فقاهت و جایگاه علمی ایشان خدشه ای وارد کند.
🔹امروز باید حوزه ها را با زبان و لحن دیگر راهبری کرد. کسانی که احساس می کنند که باید حوزه و روحانیت برای تشیع در حد باشکوهی باقی باشد باید به گونه دیگری سخن بگویند.
🔸دستگاه نظام سیاسی کشور و قانون اساسی راه را مشخص کرده است. اگر بناست رسیدگی شود و انتقاد قانونی شود باید از جایگاه مجاری قانونی صورت بگیرد که در حقیقت دستگاه قضایی و مجلس هستند که باید رسیدگی کنند. اظهار نظر افراد نیز فقط جنبه سیاسی دارد وگرنه خود رهبری معظم انقلاب هم بارها و بارها دولت ها را هدایت کرده اند. از زمان امام تا کنون هرگاه رهبری احساس کرده اند که مسیر دولت مسیر درستی نیست و باید در مسیر درستی قرار بگیرند هدایت راهنمایی و کمک می کردند.
🔹با این جور لحن ها و سخن ها هرگز نمی توان مسیر فکری دولت تعیین کرد. باز هم تکرار می کنم که شرایط کشور و موقعیتی که برای نظام سیاسی ما وجود دارد مسیر قانونی و مشخصی را تعیین کرده است. اگر همگان به این مسیر ملتزم شویم بهتر می توان جامعه را اداره کرد.
🔻پیوند مربوطه در سایت #جماران:
http://yon.ir/tIg52
🔻پیوند انعکاس اظهارات سعید جوادی در سایت #انتخاب:
http://yon.ir/r0AWW
🔶حاشیه
چنانچه سخنان آقای سعید/مرتضی جوادی را بدون سوابق سیاسی و حوزوی و فکری وی ملاحظه کنیم ممکن است برخی بخش های آن قابل درنگ باشد اما با نگاهی به پیشینه ایشان، خاستگاه سیاسی و بل سیاست زده این بیانات به راحتی قابل دستیابی است.
اساسا در اکثر منازعات حوزوی سالهای اخیر، این جناب جانب یک جناح خاص را گرفته و به تئوری سازی برای جناح و خرده جریان مطلوب و آرمانی خود مشغول بوده است.
البته این حق طبیعی ایشان است و شاید به طور کلی عیب و عار هم محسوب نشود اما وقتی چنین افرادی به دیگران انگ موضع گیری از خاستگاه سیاسی صرف می زنند، موجب تعجب و مضحکه است!
در مورد حکومتی بودن حوزه نیز اگر ایشان واقعا از این ماجرا ناراحتند یکبار برای همیشه زیر دریافتی مؤسسات تابعه شان(از زمین و کمک نقدی و ابررایانه بیکار افتاده و....) از نظام و دولت های مختلف را اعلام کنند تا برادری شان ابتدا اثبات شود بعدا بتوانند ژست استقلال بگیرند!
استقلال از حاکمیت ایشان و امثال سایت جماران به سان اپوزسیون نمایی آقای #شجریان است که حتی همین پارسال پرمشقت ایرانیان، ده میلیون تومان ناقابل از بودجه عمومی صله گرفته است!
از این رو از جهتی یک ضدانقلاب حوزوی تابلودار که صادقانه رفتار می کند، به برخی از حضرات دوگانه جو و دوگانه گو شرف دارد چه اینکه او بدون آنکه از مواهب و بعضا مواحب حکومت اسلامی ارتزاق کند، از استقلال سخن می گوید(البته به شرط آنکه سر در آخور کفار و استکبار نداشته باشد)
@rozaneebefarda
وقتی #علی_مطهری از گردش آزاد اطلاعات #خوشش_نمی_آید!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
سایت جماران که تمایل عجیبی برای به حاشیه راندن سخنان آیتالله یزدی نشان می دهد به نحو عجیبی همه چهرههای شاخص حاشیهساز نزدیک به جریان خود را به خط کرده است.
در یک نمونه، آقای علی مطهری که همواره به #انتحار_رسانه_ای شناخته می شود، از در توصیه علمایی و مصالحه جویی در آمده و خواستار علنی نشدن مسائل اختلافی میان علما شده است!
او همچنان خواسته به تکذیبیه دفتر مجمع تشخیص اعتماد کنیم!
خب اگر این منطق درست است روابط عمومی جامعه مدرسین هم مطالب منتسب به آقای یزدی را فاقد سندیت دانست چرا اعتماد نکردید و مدام در حال دامن زدن به آن هستید؟!
این جماعت واقعا منطق درست و راست ندارند و مخاطبان شان سرسام گرفته اند از دست آنها.
🔻اصل سخنان مطهری به قرار زیر است:
🔹مطرح شدن این حرفها از سوی روحانیون و مقامات عالی کشور خوب نیست.
بهتر است روحانیون انتقاداتشان را خصوصی مطرح کنند. مطرح شدن این صحبتها در فضای رسانهای بر روحیه مردم اثر میگذارد و شائبه رقابت بین آنها- آیتالله یزدی و آیتالله آملی لاریجانی- را ایجاد میکند.
🔹مطهری همچنین درباره بخش دیگری از انتقادات آیتالله یزدی، مبنی بر اینکه رئیس سابق رئیس قوه قضاییه رفتن به نجف به دلیل دستگیری رئیس دفترشان را تکذیب کردهاند، گفت: وقتی ایشان تکذیب کردهاند، باید اعتماد کنیم.
@rozaneebefarda
آیا جماران به دنبال مطرح کردن مرجعیت شخص خاصی است؟!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸سایت جماران یکی از رسانههای اقماری #مؤسسه_تنظیم_و_نشر_آثار_امام است که طبعا با بودجه عمومی اداره می شود و از آنجا که وظیفه ذاتی این مجموعه باید حفظ و نشر آثار امام باشد، هر نوع ریل گذاری دیگر، خروج از وظایف ذاتی و خلاف مروت و انصاف و اخلاق و بلکه قانون است.
🔸مدتهاست که سایت جماران بجای تمرکز بر آرا و اندیشههای امام خمینی و پاسخ به تحریف گران و تخریب کنندگان سیره و شخصیت آن رهبر الهی، به منبع رپرتاژ سیاسی به نفع اصلاحطلبان و اعتدالگرایان تبدیل شده است!
🔸همنوایی پردامنه با #سکولارهای_حوزوی از یک سو و مجیزگویی مجازی برای دولت اعتدال از دیگر سو و برجسته سازی غیرعادی تولیت حرم امام، سه ضلع اصلی کنش گری رسانهای این سایت را تشکیل داده است.
🔹جماران نشینان در راستای اهداف شان گاه به بازنشر مواضعی می پردازند که نه تنها در منظومه سیاسی و فکری امام جا ندارد که گاه مخالفت صریح دارد.
🔹چهره سازی بی رویه از تولیت آستان همزمان با حمله به منتقدان #مرجع_سازی و #سکولاریسم_حوزوی، شائبه تلاش تیم رسانهای جماران برای زمینه سازی پیرامون مرجعیت احتمالی یک فرد یا یک طیف خاص را تقویت کرده است.
مطرح شدن برخی نام ها در بعضی ژورنال های حوزوی و غیرحوزوی اصلاحطلب، بعنوان گزینه مرجعیت، نیز مزید بر علت شده است.
🔸به هر حال اگرچه در فضای رسانهای باز هر گروهی اختیار دارد ریل گذاری خاص خود را داشته باشد اما اگر جماران نشینان چنین رویکردها و راهبردهایی در سر دارند درست نیست از پول بیتالمال و با نام امام عزیز که در هجمه معاندان داخلی و خارجی، مظلوم مانده، برای امور غیرمرتبط هزینه های سرسام آور صورت پذیرد.
@rozaneebefarda
حریم امام یا حریم #نشست_اساتید؟!
نگاهی کوتاه به خط رسانهای نشریه #حریم_امام
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸هفته نامه #حریم_امام یکی از نشریات اقماری #مؤسسه_تنظیم_و_نشر_آثار_امام است که طبعا با بودجه عمومی اداره می شود و از آنجا که وظیفه ذاتی این مجموعه باید حفظ و نشر آثار امام باشد، هر نوع ریل گذاری دیگر، خروج از وظایف ذاتی و خلاف مروت و انصاف و اخلاق و بلکه قانون است.
🔸مدتی است که این نشریه به رپرتاژ پردامنه افکار و آراء چهرههای نزدیک به دو تشکیلات حوزوی زاویه دار با #جامعه_مدرسین ( #مجمع_محققین و #نشست_اساتید) می پردازد.
🔸نظر به اظهارنظرهای صریح امام در مورد جایگاه و خدمات #جامعه_مدرسین، و باتوجه به طرد شدن برخی از چهرههای حاضر در دو تشکل مذکور از جانب امام(با عنوان عام که مشعر به علیت است یا به طور خاص)، وجه اقدامات مشکوک این رسانه مکتوب، مشخص نیست.
🔹طبیعی است اگر گردانندگان یا سیاستگذاران نشریه مذکور، به هر دلیل دل در گرو اندیشههای امام ندارند یا با برخی از آن موافق نیستند، اقتضای اخلاق و حریت رسانهای آن است که بجای استفاده از نام امام و امکانات بیتالمال برای پیشبرد اهداف جناحی و یا شخصی(العیاذبالله)، خود راسا اقدام به راه اندازی نشریه و رسانه بپردازند و این عرصه را به اهلش واسپارند که اگر نه چنین کنند در تاریخ از آنان به نیکی یاد نخواهد شد.
@rozaneebefarda
مدیر مدرسه حقانی قم تغییر کرد
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹با پایان یافتن حکم مدیریت سابق مدرسه حقانی، جناب حجتالاسلام والمسلمین زادحسینی بعنوان مدیر جدید این مدرسه انقلابی انتخاب گردید.
🔸امید است در دوره جدید با نگاهی به سابقه تاریخی این مدرسه مقدسه، همتی مضاعف در جهت شکوفامندی حداکثری ظرفیتها و استعدادهای طلاب معزز این مجموعه به کار گرفته شود تا همچون برخی ادوار پیشین، نسلی انقلابی و توانمند برای خدمت به نظام اسلامی تربیت شود که انشاءالله موجبات رضایت حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) را فراهم سازد.
@rozaneebefarda
بهترین زمان برای تبارشناسی مخالفان جامعه مدرسین و حوزه انقلابی
پیرامون حواشی اخیر درباره رییس جامعه مدرسین
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔺 برای #جریانشناسی، بهترین زمان، هنگام برخاستن امواج رسانهای است. در این زمان، خودی از غیرخودی بازشناسی میشود.
🔺 یک کد راهگشا:
جامعه مدرسین، یکی از بزرگترین موانع نفوذ استعمار در ساختارهای مختلف ایران اسلامی است. لذا تضعیف جامعه مدرسین قطعا بازی در پازل دشمن است.
🔺 بنابراین پیامهای مختلف از شخصیتهای مختلف را به خوبی رصد کنید؛ این موضعگیریها در فتنههای آتی بسیار کارگشا خواهد بود؛ چراکه باطن شخصیتها را برملا ساخته است. همچنان که پیادهنظام رسانهای ایشان را نیز رسوا کرده است.
🔺 کلام راهگشای امام امت:
انشاءالله در بين جامعه مدرسين و طلاب انقلابى اختلافى نيست، اگر باشد بر سر چيست؟ بر سر اصول يا بر سر سليقهها؟ آيا مدرسين محترم كه ستون محكم انقلاب در حوزه هاى علميه بودهاند نعوذبالله به اسلام و انقلاب و مردم پشت كردهاند؟ مگر همانها نبودند كه در كوران مبارزه حكم به غيرقانونى بودن سلطنت دادند؟ مگر همانها نبودند كه وقتى يك #روحانى به ظاهر در منصب مرجعيت از اسلام و انقلاب فاصله گرفت، او را به مردم معرفى كردند؟ آيا مدرسين عزيز از جبهه و رزمندگان پشتيبانى ننمودند؟ اگر خداى ناكرده اينها شكسته شوند چه نيرويى جاى آنان را خواهد گرفت؟
و آيا ايادى #استكبار، روحانىنماهايى را كه تا حد مرجعيت تقويت نموده است، يا فرد ديگرى را در حوزهها حاكم نمى كنند؟ و يا آنها كه در طوفان پانزده سال مبارزه قبل از انقلاب و ده سال حوادث كمرشكن بعد از انقلاب نه غصه مبارزه و نه غم جنگ و اداره كشور را.
منشور روحانیت
📌 مناهج:
اگر منشور روحانیت بین آحاد طلاب گفتمان شده بود، امروز پس از ۳۱ سال، تازگی نداشت تا عدهای سودای مرجعیت به سر، بخواهند در اصل وجود چنین نهادی و اقدامات لازم آن، تشکیک کنند. مناهج بزودی با تفصیل بیشتری به این مسأله خواهد پرداخت و اسناد منتشر نشدهای را انتشار میدهد.
(کانال مناهج)
@rozaneebefarda
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
💢درس امام به مدعیان نوظهور مرجعیت
📜«بسمه تعالی
احمد عزیز، ان شاء الله تعالی سلامت باشید. حال من بحمدالله خوب است و کسالت مزاجی ندارم؛ البته کسالت روحی زیاد است.
لازم است تذکر دهم که ممکن است در این اوقات در آنجا مسائلی مربوط به #مرجع طرح شود یا خدای نخواسته کمشکش بین جوانها شروع شود. شما و تمام دوستان اینجانب باید از این مسائل برکنار باشید و یک کلمه دخالت نکنید؛ چنانچه در اینجا نیز همین امر را سفارش دادهام؛ البته اثبات و نفیای نباید داشته باشید...»
🔹این متن نامهای است که امام خمینی قدس سره پس از رحلت #آیتالله_حکیم به فرزندشان مرحوم سید احمد خمینی داده شد؛ زمانی که مقلدین ایشان به دنبال مرجعی جدید میگشتند و همانطور که از متن نامه پیداست نه تنها ایشان به دنبال مطرح کردن خود نبودند بلکه اطرافیان را نیز از این کار بر حذر میداشتند.
◀️سیره زعمای دین و مراجع حقیقی تقلید برای عموم #حوزویان درس اخلاقی زنده است. درسی که متأسفانه برخی #مدعیان_نوظهور_مرجعیت به آن التفاتی ندارند و در زمان حیات اساتید خویش به چاپ عمومی رساله میپردازند و به دنبال مقام و منصب میگردند و همین مقامطلبی بهترین دلیل برای عدم صلاحیت ایشان برای مرجعیت است که البته با هوشیاری #نخبگان_حوزوی و مراکز متعهدی همچون جامعه مدرسین هیچگاه به این جایگاه مقدس نخواهند رسید.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
انتقاد از مرجعیت در شیعه آزاد است!
حاشیهای بر اظهارات اخیر آقای #علوی_بروجردی
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸جناب آقای علوی بروجردی در سخنانی فرمودهاند که مرجعیت در شیعه آزاد است و هرکس خودش را دارای صلاحیت میداند ورود پیدا میکند. این نکته را هم بنده میافزایم که علاوه بر این، انتقاد به مرجعیت نیز در شیعه آزاد است و هرکس حق دارد نقد خود را نسبت به شخصیتی که متصدی امر مرجعیت شده و یا در صدد آن است، ایراد نماید. البته از نظر نباید دور داشت که مرجعیت آزاد در میان شیعه هیچگاه به معنای شکستن الگوهای سنتی مرجعیت نبوده است.
🔹همانگونه که گفتیم، مرجعیت شیعه علاوه بر آزاد بودن، قابل نقد است و از شروط اولیه مرجعیت در شیعه فقاهت میباشد و هرکس که متصدی مقام مرجعیت میشود میبایست حائز این مرتبه باشد. چندی قبل یکی از عزیزان در یادداشتی با برشمردن تقریرات و آثار علمی جنابعالی نتیجه گرفته بود که شما شرایط مرجعیت را دارید.
گذشته از غیر علمی بودن این روش برای اثبات فقاهت، بنده باید بگویم که نه این آثار را خواندهام و نه تخصص لازم برای اظهار نظر در اینباره را دارم، اما مطلبی را از حضرتعالی دیدهام که عقیده دارم چنین سخنی را هیچ گاه یک مجتهد مبرز و زبردست بر زبان نمیآورد. شما در سال 95 در دیدار شیخ خالد مطر التمیمی، مسئول گروه حقوق دانشگاه بحرالعلوم نجف اشرف فرمودهاید:
«ما امروز در حوزهها نیاز داریم که فقه حقوق انسان را تدوین و تدریس کنیم. حتی این مشکل را در خود ایران هم داریم. بهاییها مسئله ما هستند. با بهاییها چه کنیم؟ بر اساس مبانی خود اسلام هم اینها شهروند هستند و حقوقی دارند. ما حق کشتن و حبس آنان را به جرم عقیده نداریم. آنها حق زندگی دارند. حقوق انسان در فقه، موضوع مستقلی است.
باید در حوزهها بحثی راجع به حقوق انسان به طور جدی راه بیندازیم»، البته یک روز بعد از انتشار این سخنان، دفتر حضرتعالی در اطلاعیهای بیان کرد که به دنبال پارهای سؤالات از این دفتر لازم است اعلام کند که بهائيت همانند وهابيت و قادياني از مذاهب ساخته و پرداخته قدرتهاي استعماري در ميان جوامع مسلمان هستند و مطالب مطرح شده در این دیدار در مقام تبيين كلام امام علی (ع) خطاب به مالك اشتر نخعي بوده است که شرح حقوق انسانها فارغ از هر عقيده است و شامل موارد ترتب عناويني چون اضلال، افساد و ارتداد نیست.
دفتر ایشان همچنین در این اطلاعیه در مقام تفسیر حق شهروند گفته است: حق شهروندي از نظر حقوقي همان حق تابعيت است كه براي همه متولدين در هر كشور در قوانين اساسي در نظر گرفته شده، و در قانون اساسي ما نيز به رسميت شناخته شده است. و مراد از آن حمايت از ارباب جرم و مصونيت از حدود شرعي و قانوني نيست.
🔸بدیهی است که چنین اطلاعیهای اگرچه ناسازگاری سخنان بیانشده در آن دیدار را قدری تلطیف مینماید ولی نمیتواند مخالفت آن با مبانی فقه تشیع را برطرف کند.
آنگونه که در فقه آموختهایم، کفار یا ذمی و یا معاهد و مهادن و یا حربی هستند، و طبق دیدگاه فقه اهلبیت (ع)، بهاییت نه ذیل کفار اهل ذمه (که شرط آن اهلکتاب بودن است) و نه ذیل کفار معاهد و مهادن (که شرط آن وجود مصحلت و در موضع ضعف بودن مسلمانان است) قرار میگیرد تا پیروان آن بتوانند آزادانه در جامعه اسلامی زندگی کنند و مشمول حقوق شهروندی شوند؟
بدیهی است که تفسیر حقوق شهروندی به صدور شناسنامه و حق تابعیت بدون اینکه بر آن هیچ اثر دیگری (همچون بهرهمندی از خدمات دولتی و ملی و...) مترتب شود، چیزی جز بازی با کلمات نیست. ناگفته نماند که اگر شما توضیحی درباره وجه موافقت این سخنان با مذهب تشیع دارید، با گوش جان آماده شنیدن آن و بازنشر آن هستیم.
(کانال مطالعات حوزوی)
@rozaneebefarda
برخی مشاوران خاص نتوانستند آیتالله را از بازگویی حقایق باز بدارند!
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
الحمدلله آیت الله یزدی حفظه الله سخنان حق و کاملا صریح و صوابی بیان فرمودند ، و خدا را باید شکر کرد که بعضی نتوانستند با مشاورههای خاص ایشان را از بیان حقائق منصرف نمایند!!
آیت الله یزدی مرد خدا و زبان ناطق و حارس انقلاب و حوزه است، خداوند وجودشان را حفظ نماید.
(کانال شارح)
@rozaneebefarda
آیا اخذ مجوز برای #مرجعیت حرف زور است؟!
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
آیا اخذ مجوز برای طبابت حرف زور است؟
آیا اخذ مجوز برای رانندگی حرف زور است؟
آیا اخذ مجوز برای بقالی حرف زور است؟....
آیا اخذ مجوز برای مرجعیت حرف زور است؟؟؟
پس چرا عده ای انقدر مغالطه می کنند؟!
#سودای_مرجعیت
(کانال حوزه توئیت)
@rozaneebefarda
روزنه
زائری: مرجع ما #علوی_بروجردی است!/آیتالله یزدی با تاریخ حوزه آشنا نیست/شما همه چیز را نابود کردید!
بازتاب/۱
🔸یا مهدی(عج):
سلام
در مورد اظهار نظرهای اخیر امثال #زائری باید گفت اقاجان! اینی که داری ازش طرفداری می کنی[آقای علوی بروجردی] خودش در اقدامی متحجرانه از نویسندگان بیانیه بر علیه اقای سید کمال حیدری بود!
چطور شد با نشر یک سخن از مخالفتان(آیت الله یزدی) سریع مرجع اینده خود را معرفی می کنید! کمی آرامتر! یکذره بیشتر تحقیق بکنید بد نیست!
@rozaneebefarda
سکوت #خبرگزاری_حوزه و #رسا در میانه هجمه شدید علیه جامعه مدرسین!!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
اظهارنظر بهنگام و تحلیلی پیرامون حوادث واقعه، ملاک خوبی برای عیارسنجی تعهد و توانمندی یک رسانه است.
اکنون که رسانههای زاویه دار دست به قلم شده و حجم انبوهی از خبر و تحلیل علیه جامعه مدرسین و شخص آیتالله یزدی تولید کرده اند، نه وقت سکوت است و نه وقت بازنشر مواضع پیشگفته و تکراری حضرت ایشان.
اکنون انتظار آن است که این دو بنگاه خبری مورد اعتماد (نسبی) حوزه، با صراحت و پرحجم به تولید مطلب بپردازند.
خود بهتر می دانند که فردا که تیتر جهت دار لشکر رسانههای زنجیرهای منتشر شود، برای اقدام و قیام خیلی دیر است!
این یک مسئله ذاتا حوزوی است و طبیعتا اگر در این قبیل امور خط خبری و تحلیلی بجای رسانههای اصیل، در دست دیگران و دیگراندیشان باشد؛ هم اعتبار رسانههای رسمی حوزوی خدشه می بیند و هم حقیقت پنهان می ماند.
🔶حاشیه
این صرفا یک تذکار است که نافی زحمات هیچ عزیزی نیست.
@rozaneebefarda