حمایت94.mp3
2.19M
🔴لبیک به پویش #حمایت_از_بانوی_مظلوم_همدانی/94
🔻
🔸جناب حجتالاسلام داود قلعهبیگی به پویش حمایت از #بانوی_مظلوم_همدانی پیوست.
🎧صوت اظهارنظر ایشان در مسجد جامع هچیرود شهرستان #چالوس🔹
@rozaneebefarda
💥فوری
دیدار خصوصی رئیس هیئت امنای دفتر تبلیغات با برخی از مقامات دینی قم
🔻اختصاصی روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
ریاست محترم هئیت امنای دفتر تبلیغات قم، با برخی رجال مذهبی قم دیدارهایی داشته است.
با مطرح شدن انتقادات علنی یک روحانی به عملکرد رییس دفتر تبلیغات در جلسه مبلغان محرم ۹۸، تحرکات پردامنه ای توسط چهرهها و رسانههای نزدیک به این مجموعه انجام گرفت که برخی از آنها حاوی ادبیاتی تند و تحکم آمیز و سرکوبگرانه نسبت به منتقدان عملکرد این مجموعه بود.
از جمله جناب آقای جعفری گیلانی از روش برخورد گازانبری دفتر تبلیغات با منتقدان در چهل ساله گذشته پرده برداشت و اقرار نمود که در جلسات این مجموعه، جمعی چهل پنجاه نفره از بادیگاردهای معمم را مسؤل خاموش کردن صدای منتقدان می کرده و به محض اعلام نارضایتی، با منطق #خفه_شو_بشین، آنان را به اسکات واداشته است.
این ادبیات را باید ضمیمه کرد به سخنان تند یکی از اعضای محترم شورای عالی حوزه که به بهانه دفاع از جناب واعظی، منتقدان ایشان را تهدید به برخورد امنیتی و قضایی کرده بود!
گرچه جناب آقای واعظی در کنار مسوولیت در دفتر تبلیغات، سالها در سطح معاونت قوه قضاییه مسوولیت داشته و چهره ای امنیتی و قضایی محسوب می شود اما ایشان بهتر از حامیان دوآتشه خود می داند که برخورد پلیسی و امنیتی و کاربست #منطق_گونی و #خفه_شو_بشین، در یک محیط علمی ریشه دار چون حوزه علمیه که مهد آزادفکری بوده، اصلا نتیجه مطلوبی برای ایشان و حامیانش در پی ندارد!
فعلا به دلیل عدم انتشار رسمی محتوای جلسات خصوصی حضرات متولیان دفتر تبلیغات، از بازنشر آن در روزنه خودداری میگردد اما تلاش برای ذهنیت سازی برای بزرگان قم (که احتمالا در جهت زمینه سازی برای برخوردهای پلیسی بعدی انجام می شود)، با رصد دقیق و پاکسازی منفی بافی ها و هوشمندی تاریخی بزرگان قم، به نتیجه خاصی نخواهد رسید.
در روزهای آینده به تفصیل در مورد دفتر تبلیغات سخن خواهیم گفت.
@rozaneebefarda
پناهیان چه میخواهد و چه میگوید؟!
🔻اختصاصی روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
جناب آقای حاج علیرضا پناهیان چهره ناشناخته ای نیست؛ سالها مردم با نام و صدا و سخن او انس دارند.
او مثل برخی سلیبریتی های بیسواد نیست که به برکت پیدایش شبکههای اجتماعی، به نام و نوایی رسیده اند!
او سالهاست که محبوب القلوب طیف های مختلف مردم ایران است. مردم لطافت طبعش و خوانش مهربانش از معارف دین را دوست دارند....
لذا نه دنبال طرفدار جمع کردن است و نه عقده حقارت برای جلب توجه دارد و نه نیازی به شهرت دارد! درست برعکس برخی چهرههای تازه به دوران رسیده عرصه فرهنگ و هنر و سیاست!
حاج علیرضا پناهیان فارغ از اینکه ادبیاتش را بپذیریم یا نه، بر اساس وظیفه ذاتی یک #واعظ_آزادمرد، باید بر سر حق کشی و ناعدالتی ها و باند بازی ها فریاد بکشد!
حرف او، حرف دل مردم است؛ او #شفافیت را مطالبه کرده است! حتی اگر بیانش قابل نقد باشد، بنانش و نیتش و رویکردش قابل نقد نیست!
هرچند برخی نمایندگان معترض به ایشان تلاش کردند با فحاشی و تحقیر و توهین، او را منکوب سازند یا صورت مسأله را پاک کنند، اما این بومرنگ به زودی توی صورت خودشان باز میگردد!
مردم حوزههای انتخابیه شان هر کدامشان یک حاج علیرضای مظلوم و نجیب و موقر خواهند بود که از کارنامه و عملکرد نمایندگان شان مطالبه خواهند کرد. گلوله برفی #شفافیت حالا دیگر به راه افتاده است.
این گلوله برفی اکنون در دامنه قله است؛ هنوز تا پای قله راه زیادی مانده است لذا موج های مردمی مهارناشدنی شفافیت خواهی، هنوز در راه است....
🔶پی افزود
برخی رسانهها و چهرههای اعتدالگرا و اصلاحطلب تلاش کردند در پاسخ به حاج علیرضا، بومرنگ شفافیت را به روی حوزه علمیه برگردانند و بگویند حوزه خودش نیازمند شفاف سازی است لذا نمی تواند و نباید در چنین وضعیتی حوزویان علمدار شفافیت باشند!
این خط رسانهای نیز نوعی فرافکنی است چه اینکه؛
اولا: زندگی علمای طراز اول حوزه و بدنه طلاب و کارنامه و برنامه شان کاملا شفاف و در اتاقک شیشهای میگذرد لذا آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک!
ثانیا: این خود یک مغلطه کاری است که تا کسی خواست مطالبه گری کند، او را حواله به امور حاشیه ای دهیم!
بر فرض محال که وقایع و تحولات حوزوی نیز نیازمند شفاف سازی باشد، نمی توان همه روحانیون را از فریاد شفافیت خواهی منع نمود.
ثالثا: حوزویان نه تنها از شفافیت ناراحت نمیشوند بلکه در برخی زیرمجموعهها و مراکز حوزوی که از بودجههای دولتی برخوردارند، مطالبه شفافیت، بسیار هم ضروری است تا معلوم شود مبالغ وارداتی به قم توسط کدام جریان های سیاسی مدیریت و هدایت شده و نتیجهاش به کدام جریان فکری و سیاسی میرسد!
#شفافیت_در_آراء
#علیرضا_پناهیان
#شفافیت_در_حوزه
@rozaneebefarda
May 11
#شیعیان_لندنی و #سنیان_آمریکایی؛ رفیق دزد و شریک قافله!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸نحله های تند و تکفیری در جهان اسلام به ظاهر در قالب مذاهب متکثر تجلی کرده که گاه مقابل هم صف آرایی می کنند اما بازکاوی پشت پرده ماجرا، حقایق تلخی را به دست میدهد.
به عنوان نمونه، نحله برائتی/تکفیری موسوم به شیعه انگلیسی ظاهرا خود را پیشران هویت اندیشی شیعی و مقابل سنیان معرفی می کند و از آن سو سلفی ها و خاصه وهابیت سعودی نیز دشمنی با تشیع را در اولویت خود قرار داده اند که طبعا جریان های هویت اندیش شیعی باید دشمن درجه یک شان محسوب شوند.
به عبارت دیگر، در ظاهر، جریان«شیعه انگلیسی» و «وهابیت» با هم اختلافات بسیار زیادی دارند و از قضا هر دو خود را برداشت حقیقی در مذهب خود می دانند و گویا در تعارض کامل با هم دیگر هستند امَّا
وقتی عمیق به این دو جریان نگاه کنیم ، آنها را دارای شباهت های بسیار زیادی باهم می بینیم!
1- هر دو خود را حق می دانند و دیگران را باطل می شمارند.
2-اظهار بر بعضی از ظواهر مشکوک؛ وهابیت توسل را اساسا شرک می شمرد و «شیعه انگلیسی» بر نوع خاصی از عزاداری(قمه زنی) که ریشه عمیق در سنت ائمه اطهار ندارد ، دارند.
3-برداشت سلیقه ای از روایات ؛
ما روایات بسیار مختلفی از حضرت رسول و ائمه طاهرین صلوات الله علیهم اجمعین داریم که هر دو گروه مذکور با پیش فرض قرار دادن مدعیات خود بسیاری از روایات را از گردونه خارج می کنند.(مثل روایات کمک به مسلمین و مومنین ، روایات باب تقیه ، روایات باب کتمان و ...)
4- دین مجموعه کاملی از دستورات و اعتقادات است و تاکید بی جا بر حفظ برخی از آنها و کنار گذاشتن برخی دیگر مصداق واقعی«نومن ببعض و نکفر ببعض» است. حال اگر دسته ای بر حفظ ارتباط قلبی با امام معصوم تاکید کنند و دیگر دستورات دین مثل نماز و جهاد و .. را کنار بگذارند مصداق همین آیه شریفه می شوند ، همچنین اگر کسی از اهل سنت صرفا دین را در نماز و قرائت قرآن بداند دقیقا مصداق همان آیه شریفه است.
5-کم رنگ جلوه دادن وجه عقلانی دین و تاکید بر تعبد بسیار زیاد.
این دو فرقه به مانند مسیحیَّت تحریف شده اصرار دارند برای دیندار واقعی شدن باید عقل را کنار بگذاری و صرفا ایمان بیاوری!
6- صلح با صهیونیست ها و دشمنی با برادران دینی! ؛
هر دو گروه ظاهرا هیچ عدواتی با صهیونیست ها ندارند و اولویت خودشان را تکفیر دیگر مومنین و مسلمین بر می شمرند!
7- حمایت دول استعماری از آنها ؛
انگلیس که سابقه بسیار ننگین در استعمار و چپاول ملت های مسلمان دارد از قضا از طرفداران پر و پا قرص این دو فرقه به شمار می رود! جالب نیست که دولت خبیث و مکَّار انگلیس در لندن برای هر دو فرقه اجازه احداث مرکز اسلامی مجلَّل را داده است؟!
8-جدید الاحداث بودن ؛
هر دو گروه سابقه تاریخی روشنی ندارند و حتی می توان گفت این تفکرات بسیار جدید است. هم در تاریخ تشیع و هم در تاریخ اهل سنت ، تفکِّر تکفیری که فقط خود را بر حق بداند و صرفا اصرار بر برخی از امور دینی داشته باشد و دیگر فرق را گمراه و کافر بشمرد مسبوق به سابقه نیست و این از نکات بسیار مهم و قابل تامُّل است.
9- اصرار بر کریه جلوه دادن دین !
هر دو گروه گویی اصرار دارند ، دین و امور دینی را کریه المنظر نشان دهند! قمه زنی آیا مصداق ایجاد تشئِّم در ببینندگان نیست! برخورد های خشک وهابیت هم نمونه ای از یک برداشت کریه المنظر از دین نیست؟!
راستی آیا هر دو فرقه برای نزدیک نشدن غیر مسلمانان به دین واقعی کمر همَّت بسته اند؟
10- در دین آنها کمک به برادران دینی خیلی جایی ندارد!
مردم مظلوم فلسطین ، یمن ، لبنان ، کشمیر و اقصی نقاط جهان حتی سیل زدگان داخل کشور ، هیچ گاه توجه آنها را به خود جلب نکرده و نخواسته اند به آنها کمک مالی و جانی کنند!
11- هر دو فرقه اصرار بر انشقاق اتحاد مسلمین دارند ؛
اصرار دارند با معیار های خود ساخته دسته عظیمی از مسلمین را از دایره اسلام و ایمان خارج کنند و خود دایه دار اسلام و ایمان واقعی بر شمرند!
12- کمر همَّت برای تضعیف حکومت دینی!
هر دو فرقه با دلایل خود اصرار دارند حکومتی که مبنای آن اجرای دستورات دینی باشد نباید شکل بگیرد! جالب این جاست که وقتی قرار است «قمه زنی» یا «شرک بودن توسل» را اثبات کنند به ضعیف ترین ادله حتی ادله ضعیف عرفی تمسَّک می کنند ولی ادله عقلی و نقلی اثبات حکومت دینی را به راحتی کنار می گذارند!
13- هر دو فرقه اسلام را ناکار آمد بر می شمرند و قائل به «سکولاریزم دینی» هستند.
هر چند در ظاهر از گفتن چنین حرفی ابا دارند ، امَّا نتیجه عملی رفتار و کردارشان این است. اینکه همه چیز را بخواهی با رابطه باطنی حل کنیم و بسیاری از روایات مختلف دینی که از ائمه معصومین(ع) رسیده است را کنار بگذاریم آیا مصداق کامل «سکولاریزم دینی» نیست!
جعفر بحرینی
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدیو / سیدمحمدجواد #علوی_بروجردی:
تاریخ را نفی نکنیم! مسلمین در ایران #کتابسوزی کرده اند! اما این کار #عمر بوده است!
پرسشهای کلیدی پیرامون این سخنان جنجالی را در روزنه بخوانید👇
@rozaneebefarda
روزنه
🎥ویدیو / سیدمحمدجواد #علوی_بروجردی: تاریخ را نفی نکنیم! مسلمین در ایران #کتابسوزی کرده اند! اما این
اظهارات عجیب یکی از اعضای ارشد #نشست_اساتید پیرامون تاریخ ورود اسلام به #ایران و چند پرسش کلیدی!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸جناب آقای علوی در توجیه تجلیل خود از #منشور_کوروش، منتقدان خود را به پیروی از اندیشه های خلیفه دوم متهم کرده https://eitaa.com/rozaneebefarda/2132
حال آنکه؛
🔸منتقدان ایشان معتقدند که وی نباید بدون تمسک به ادله روشن و مستند، آموزههای تقلیدی #باستان_گرایان را بازتکرار کند که محصول القائات عصر سیاه پهلوی و نوعا تولیدات و جعلیات تاریخ نگاران اجاره ای استعمار و استبداد همچون پورداوود، کسروی، زرین کوب و غیره بوده است!
🔹آیا ایشان توانایی بازخوانی متون کتیبه های عصر باستان ایران را دارند که توانسته به متن منسوب به کورش دست یابد و بعد از آن به جمع حامیان آن بپیوند!؟ یا اظهارنظر وی حاصل تقلید از دیگرانی است بعد از گذشت چند دهه، هنوز نتوانسته اند تصویر روشنی از مدعاهای مبهم خود ارائه دهند!!؟
🔸مگر نه این است که فقهای شیعه در قرون متمادی، پیش از هر اظهارنظر علمی، ابتدا جهات سندی و صدوری روایات شریفه منسوب به اهل البیت علیهم السلام را بررسی می کرده اند؟!
حال چه شده کسانی که داعیه دار فقاهت و اجتهاد اند و طبعا در بررسی کلمات نورانی اولیاء دین آنهمه سختگیر اند، گزارههای مشکوک و مردد و بعضا مخدوش تاریخ ایران باستان همچون وحی منزل تلقی شده و بدون بررسی علمی، مورد تایید و تجلیل قرار گرفته است!؟
🔹ماجرای کتابسوزی در ایران که در این حجم و با این تفاصیل، تنها در منابع تاریخی متأخر ذکر شده، از جمله بافته های امثال #زرین_کوب در کتاب #دو_قرن_سکوت است که وی با تاثیر پذیری از فضای اسلام ستیزی و ایران گرایی ضداسلامی حاکم به فضای اساتید خود در سن ۲۹ سالگی اش بعنوان پایان نامه به قلم آورده و بعد از مواجهه با نقدهای عمیق و عالمانه #آیت_الله_شهید_مطهری، که اکنون در قالب کتاب #خدمات_متقابل_ایران_و_اسلام قابل دسترسی است، در عقب نشینی آشکار، از آن دست برداشت و با نگارش کتاب #بامداد_اسلام تلاش کرد در صدد جبران آن برآید!
🔻حال چه شده که یک چهره حوزوی بعد از گذشت پنج دهه، همان شبهات قدیمی را با ادبیاتی آخوندی، بازتکرار می کند و موجبات دست افشانی #سکولارهای_عرفی در داخل و خارج فراهم می گردد!
🔻آیا جناب ایشان و اصحاب و اطرافیان پرتعداد شان کتاب خدمات متقابل را نخوانده اند و از توطئه دوقطبی سازی کاذب بین ایران و اسلام، بی خبرند یا ماجرا ابعاد عمیق تر و پیچیده تری دارد؟!
تحولات آینده همه چیز را روشن تر خواهد کرد...
@rozaneebefarda
May 11
💥نیمه مهم
راه اندازی کانال های نامرئی پوششی جهت حمایت از برخی مجموعهها و جریانهای خاص حوزوی با ادبیات شبه انقلابی!
فعلا برای معرفی مصادیق و اسامی، کمی زمان لازم است اما به زودی این طیف زیر #ذره_بین قرار خواهند گرفت!
@rozaneebefarda
🔻دست افشانی شبکه ضدانقلاب #ایران_اینترنشنال از اظهارات جنجالی جناب آقای #علوی_بروجردی(از مؤسسین #نشست_اساتید) پیرامون ماجرای ورود اسلام به ایران
🔹شبکه مزبور #اجیر_سعودی و #وهابیون_افراطی_تکفیری است!
🔸این مسأله شدیدا قابل تأمل و تردید است که برخی چهرههای حوزوی شیعی با چه انگیزهای برای رسانههای معاند و منسوب به دشمنان کینه توز مکتب اهل بیت(علیهمالسلام) خوراک تهیه میکنند و علیرغم اطلاع از ناخشنودی حوزویان به این رویه، تا کنون از اعلام برائت از این رسانهها و مرزبندی با اربابان کودک کش و مرتجع آنان نیز استنکاف ورزیدهاند.
🔸گذشته از سوءاستفاده معاندین، مضمون دیدگاه مطرح شده نیز از حیث تاریخی به شدت قابل نقد و مناقشه برانگیز است. چه اینکه ایشان به بازتکرار تحلیل های انحرافی امثال #زرین_کوب پرداخته که پنجاه سال پیش شهید مطهری به این سنخ مجعولات تاریخی، پاسخ گفته اند.
@rozaneebefarda
تئوری پردازان حوزوی همگرا با دولت اعتدال
#دفتر_تبلیغات
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸دولت اعتدال در سراشیبی پایان کار خود، کارنامه قابل دفاعی ندارد؛ از عرصه اقتصادی گرفته تا عرصه فرهنگی و سیاسی!
با وجود برخورداری از بنگاههای رسانهای اجازهای بزرگ، حامیان دوآتشه دولت نتوانسته اند، دستاورد خاصی برای دوره حکمرانی خود برشمارند.
آنان اکنون با مزرعه سوخته ای به نام برجام مواجهند که موج سازی های کاذب رسانهای که گاه بسی سطحی و سخیف و دروغین است مانند #دروغ_دختر_آبی نتوانستهاند مفاسد امثال #دختر_زیرآبی را لاپوشانی کنند.
🔹علی رغم نهی صریح مقام معظم رهبری مبنی بر عدم مذاکره مجدد با شیطان بزرگ، بزک کردن آمریکا و تجویز مذاکره پوچ هنوز بعنوان راهبرد رسانهای جریان حامیان دولت دنبال میشود و این معنای بدی دارد که جای شرحش نیست!!
🔹ماجرای دولت اعتدال را مردم ایران (اعم از جامعه رآی دهندگان و یا مخالفان روحانی) بهتر از هرکسی میدانند و نیاز به تکرار مکررات نیست اما توجه به این نکته مهم است که در حوزه مقدسه قم چه نهادها و جریانها و چهرههایی ازابتدا تا کنون، در جرگه حامیان دوآتشه دولت بوده اند؟؟
🔻شناخت حامیان حوزوی دولت روحانی زمینه ساز پیشگیری از عدم هزینه کرد و قربانی کردن حیثیت تاریخی و جایگاه اجتماعی حوزه علمیه در طرفداری از دولتی ناموفق و غیرهمسو با منویات ولی فقیه، خواهد بود.
🔻حتمن مردم نجیب و هوشمند و متدین ایران عزیز دوست ندارند که طیف هایی از حوزویان را در جایگاه تئوریسین و توجیه گر سیاستهای نادرست و اقدامات نافرجام دولت اعتدال مشاهده کنند که اگر چنین شود بدبینی توده مردم را به دنبال خواهد داشت که حتمن هیچ کس از عقلای حوزه، راضی به آن نیست.
🔻 در میان مجموعه های متکثر حوزوی تعداد معدودی را سراغ داریم که در جهتگیری و سیاستگذاری، همگرا با دولت فعلی قلمداد شوند ولی همین تعداد هم پذیرفته نیست.
🔻دفتر تبلیغات قم، یکی از مجموعههای فعال و فراگیر حوزوی است که بیشترین حجم بودجه دولتی را از میان همه مراکز حوزوی دریافت میکند و از یک سو گستره فعالیتهایش از خدمات تا اقتصاد تا فرهنگ و تبلیغ و پژوهش و آموزش عالی را شامل می شود و این مسئله موجب شده که اکنون نه فقط مرکزی برای ساماندهی امر تبلیغ دین که به صورت یک کارتل بزرگ درآید!
🔻اکنون با ورود به دهه پنجم جمهوری اسلامی و قرار گرفتن در آستانه #گام_دوم، مطالعه دقیق رویکردها و کارنامه این تشکیلات عریض و طویل، امری ضروری است.
🔻گرچه نمیتوان و نباید همه فعالان و زیرمجموعه های دفتر را با یک نگاه قضاوت کرد اما به نظر می رسد در دوران استقرار دولت اعتدال، رویکرد دفتر تبلیغات بیش از هر زمان دیگری به دولت نزدیک شده و شائبه تبدیل این مجموعه تحت امر رهبری به بنگاه تئوریپردازی یک جریان سیاسی خاص بسیار قوت گرفته است.
گذشته از جهتگیری سیاسی هماهنگ ریاست محترم هیئت امنای دفتر با مرحوم #هاشمی_رفسنجانی و گذشته از نسبت برادری ریاست محترم دفتر تبلیغات با رئیس دفتر آقای حسن روحانی، و گذشته از حمایت صریح جناب آقای احمد واعظی از ریاست جمهوری وی در سال ۹۶ و فارغ از حضور جناب آقای صالحی از چهرههای مؤثر دفتر در پست وزارت فرهنگ، که از پیوندهای سیاسی مؤثرین دفتر با دولت اعتدال حکایت دارد، تولید برخی آثار مرتبط با پروژههای سیاسی دولت در این شرایط حساس، بیش از هرچیز به احتمال تلاش برخی افراد برای استخدام دفتر تبلیغات در جهت های مد نظر دولت، دامن زده است.
به عنوان نمونه، استقبال یک فعال فتنه از انجام پروژه فقهی مرتبط با حضور زنان در ورزشگاهها به سفارش مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، بسیار قابل تأمل و پیگیری است!
🔶پی افزود
جایگاه و اعتبار و احترام بدنه خدوم و طیف گستردهای از پژوهشگران و استادان همکار با دفتر و برخی از چهرههای متعهد و فاضل عضو هیات امنا و حجم انبوه خروجیهای کاربردی و خدمات ارجمند این مجموعه، بر هیچ محقق منصفی پوشیده نیست و نباید نادیده گرفته شود اما مطالعه جهتگیری سیاسی و فکری دفتر تبلیغات که توسط عدهای معدود ریل گذاری می شود محل شبهه و مطالبه و پرسشگری است که گرچه در این مرحله هیچ قضاوت قطعی در مورد آن نشده است اما وقت پرسشگری در این امور فرا رسیده است و چه بهتر که متولیان امر در #شفاف_سازی پیشقدم شوند و بیش از این، از #پاسخگویی طفره نروند.
@rozaneebefarda
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥انتقاد صریح #حاج_ابوذر_بیوکافی پیرامون تخریب نمادهای مذهبی توسط #مفسدان_اقتصادی
#دختر_زیرآبی
@rozaneebefarda
فرافکنی و رد گم کنی به سبک #شیخ_ژورنالیست اعتدالگرا!
💥اعجابآور
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸مسیح مهاجری اخیرا در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی چنین نوشته است:
🔻باید #اقرار کنیم که امروز جریانهایی در حوزههای علمیه و کلیت روحانیت #نفوذ کردهاند که برای آنها خط مشی تعیین میکنند و آنها را به اموری سرگرم میکنند که در تضاد با جایگاه معنوی و هدایتگرانهشان است.
🔻ویژگی اصلی روحانیت که در طول تاریخ موجب ماندگاری و موفقیت این نهاد هدایتگر شد، #استقلال آن بود. با پیروزی انقلاب اسلامی انتظار این بود که استقلال روحانیت تقویت شود ولی متاسفانه نهتنها چنین نشد بلکه جریانهای قدرتطلب بهتدریج شرایطی را فراهم ساختند که این ویژگی بسیار مهم از روحانیت گرفته شده است.
🔻بعضی حضرات روحانی با مشاهده تعارفات و ظاهرسازیها و ارائه بعضی امتیازات بیارزش، تصور میکنند این ظاهرسازان واقعاً خیرخواه آنها و روحانیت هستند و بدون آنکه از برنامههای پشت پرده آنها خبر داشته باشند، تسلیم نقشههایشان میشوند و در زمین تعیین شده توسط آنها نقش بازی میکنند. این رفتار، از یکطرف با استقلال روحانیت منافات دارد و از طرف دیگر، صداقت و عدالت در عملکردها را از روحانیین سلب میکند. بدین ترتیب است که روحانیت ناچار است تاوان عملکرد خلاف دیگران را بدهد و شاهد بیاعتبار شدن تدریجی این نهاد کهن معنوی و هدایتگر باشد.
🔻ریشه اختلافات رو به گسترش در حوزه علمیه، #افراطها، #بیتحملیها و #برخوردهای_خلاف_اخلاق اسلامی را باید در نفوذ همین جریانهای مرموز در نهاد روحانیت جستجو کرد. دقیقاً همین ضعفها هستند که زمینه را برای میداندار شدن عناصر بیگانه از دین برای آموختن دینداری به مردم فراهم میسازند و روحانیت را از صحنه خارج میکنند.
بزرگان روحانیت این خطر را کوچک نشمارند.
🔻اکنون زمان آغاز حرکت اصلاحی روحانیت است. این حرکت را خود روحانیت باید آغاز کند تا استقلال خود را بازیابد، ریشه تفکر افراطی را بخشکاند و برای تامین عدالت همهجانبه در جامعه دست بکار شود. فقط با این حرکت اصلاحی است که روحانیت میتواند هویت اسلامی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را حفظ کند، کاری که وظیفه حتمی امروز روحانیت است.
🔶حاشیههای روزنه
جناب آقای مهاجری از روحانیون سیاسی اعتدالگرا است که از او بعنوان یکی از مریدان سنتی مرحوم #هاشمی_رفسنجانی یاد می شود که از دهه شصت تا کنون، به مراد سیاسی خویش وفادار مانده و همیشه خرده جریان منسوب به هاشمی برای او یک خط قرمز بوده است!
ایشان که از دوستان دیرینه جناب آقای #جعفری_گیلانی نیز محسوب می شود، در سالهای اخیر تلاش کرده روزنامه جمهوری را به بنگاه تئوریپردازی برای جریان سیاسی محبوب خود تبدیل کند و با همان عینک به روایت تحولات حوزوی نیز بپردازد.
جهت توجه ایشان باید عرض کرد که در حوزه قطعا دست های نامرئی ناپاک وجود دارد که به دنبال اختلاف افکنی و افتراق و تشنج و تشتت است و خطر نفوذیها در حوزه که به تعبیر تاریخی امام عزیز در منشور روحانیّت نتیجه طرح های استعماری است، کاملا جدی و خطیر است اما؛
امروز کدام جریان ها هر روز یک سناریو برای تشنج در حوزه خلق می کنند؟! کدام گوش های نامحرم اسرار حوزوی را استراق سمع می کنند و کدام قلم های مرموز و شاید مزدور، محرمانههای محترمانه حوزه را در بوق و کرنا می کنند و گسل های اختلافات طلبگی را فعال می سازند؟
چه کسانی تلاش دارند که با ایجاد برچسب حوزه حکومتی و آخوند حکومتی، بزرگان و بدنه متعهد و خدوم روحانیت را از نظام و ولایت فقیه جدا کنند و در عین حال از دل حوزه برای جریان های سیاسی موسمی خویش یارگیری نمایند؟
کدام جریان سیاسی است که تلاش کرد برخی نهادهای اصیل حوزوی را به کانون تولید آنتی تز انقلاب اسلامی تبدیل کند و بجای پیگیری منویات امام عزیز و رهبری معظم، به ترویج برخی چهرههای زاویه دار با ولایت همت گمارد و بیت المال مسلمین را صرف تولید کتاب های شبه علمی به نام فلان آقا نمود؟
امروز حوزویان زمان آگاه چه تصویری از دوستان دیروز و امروز شما دارند؟! کسانی چون شیخ قدرت علیخانی، مهدی کروبی، سروش محلاتی، مرتضوی و ده ها شیخ اعتدالگرای دیگر امروز واقعا نماد استقلال و اخلاق و میانه روی و حفظ اصالت های حوزوی و ارزشهای نظام اسلامی آند یا ماجرا برعکس است؟
آیا امروز کسانی چون اعضای گروهک غیرقانونی مجمع محققین و برخی سران تشکل موسوم به #نشست_اساتید در شعار #استقلال، صداقت دارند؟
هرچند امثال آقای #مسیح_مهاجری همیشه دست پیش میگیرند و با اعتماد به نفسی کاذب، فلش را به جهات انحرافی نشانه میرود اما اینبار باید عرض شود که از قضای روزگار دم خروس از زیر قبای برخی نزدیکان فکری و سیاسی ایشان بیرون زده است!
و لذا متن بیانات ایشان قبل از آنکه بر دیگران قابل تطبیق باشد، اطرافیان ایشان را در مظان اتهام قرار داده است!
@rozaneebefarda
May 11
بازی با ارزش ها برای انحراف افکار عمومی و کسب چند رأی کثیف!
💥اختصاصی/پست ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸به گل نشستن کشتی شکسته #برجامیان موجب شده که کشتی بانان اعتدالگرا و اصلاحطلب ش در آستانه #ورشگستگی_سیاسی قرار گیرند!
🔹آنان چاره را در بازی با ارزش ها دیده اند تا آستانه حساسیت جامعه ایرانی را تحریک کنند و زمینه انحراف و فریب افکار عمومی را فراهم سازند. تا کسی از نابسامانی معیشت و اشتغال و تورم و مسکن و مفاسد اقتصادی و فرهنگ و.... چیزی نپرسد!
🔸مطرح کردن موضوعاتی چون؛ #پررنگ_کردن #حاشیه_های_حوزوی، #حجاب_اجباری، #حذف_نام_شهید، #بودجه_نهادهای_حوزوی، #حضور_زنان_در_ورزشگاهها، ترویج #اختلاط بی حد و مرز زن و مرد خصوصا در طرح #زیست_شبانه، #کودک_همسری، #دروغ_دختر_آبی، #صیغه_زنان_ایرانی_توسط_عراقی_ها، #دوچرخه_سواری_زنان، #گواهینامه_موتور__زنان، همه در پروژه بازی با ارزشها برای فریب افکار عمومی و پیشگیری از #مطالبه_گری و نیز زمینه سازی برای طراحی عملیات روانی جهت جلب آراء طیف های خاصی از جامعه ایرانی است.
🔹در بی صداقتی اعتدالگرایان و اصلاحطلبان همین بس که؛
🔻وقتی بانوان ناهی از منکر کتک خوردند دم بر نیاوردند
🔻وقتی چهره شاخص اصلاحطلب به سان گاوچران های وحشی آمریکایی زنش را آبکش کرد، هیچ نگفتند
🔻وقتی زنان ایرانی در خارج از مرزهای ایران مورد تهتک و تعرض مأمورین یک کشور عقب افتاده قرار گرفتند، صدای شان درنیامد
🔻وقتی سعودیهای بزدل و متعصب و کافرکیش به نوجوانان ایرانی تعرض کردند، لال شدند
🔻وقتی دروغ های شان در موضوعات مختلف (همچون #دختر_آبی، #صیغه_در_مشهد، و....) افشا شد، به روی خودشان نیاوردند و تغییر رویه ندادند!
🔻وقتی کارگران هفت تپه دادشان به آسمان بلند شد یا کارگران #هپکو در اثر بی کفایتی و بدقولی مسوولین اجرایی، نان شان آجر شد و بخاطر یک اعتراض ساده کتک خوردند، خم به ابرو نیاوردند
🔻وقتی که توافقهای پوچ و خیالی شان برباد رفت، حسرت یک عذرخواهی ساده را نیز بر دل ملت گذاشتند...
🔹طبیعی است آنان که کارنامه و برنامهای در سیاست ایران ندارند، باید به جنگ روانی روی آورند اما افسوس که ارزشهای دینی و ملی قربانی قدرتطلبی یک عده معدود قرار گرفته و خدا میداند این بازی کثیف، تا کجا ادامه خواهد یافت؟!
۹۸/۶/۲۹
@rozaneebefarda
May 11
💥ساعت ۲۰ :۲۰ سه شنبه ۲۶ شهریورماه شبکه ۳ سیما
🔻تصویر #دوچرخه_سواری #زن_بی_حجاب به بهانه بازگشایی مدارس
🔻برنامه مشق احسان
لطفا اعتراض نمایید تماس یا پیامک به صداو سیما
30000162
🔸همراهی هرچند ناخواسته صدا و سیما با پروژههای از پیش طراحی شده معاندین خارجی و سیاست بازان داخلی، موجب تأسف و تعجب است.
@rozaneebefarda
ریاست فعلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور بیانیهای، از خداحافظی خود با این جایگاه خبر داد
ایشان در تولید علم و کادرسازی در حوزه متمرکز خواهند شد
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔻بیانیه خداحافظی آیت الله اراکی از مجمع:
🔹به فضل الهی جهان اسلام پس از گذراندن دوران طولانی و سیاه ظلم و استعمار غرب و تحمل جنایتهای آمریکا و اسرائیل و حکام مستبد دنبالهرو آنان، امروز در پرتو انقلاب نورانی حضرت امام خمینی (ره) و مردم آزاده ایران اسلامی و تدبیر و حکمت خلف صالح ایشان حضرت امام خامنهای (متع الله المسلمین بطول بقائه الشریف) وارد مرحلهای جدید از تحولات شده است و نتیجه این نور، بوجود آمدن محور مقتدر مقاومت است.
🔸این جبهه با پشت سر گذاردن تجارب ارزنده در مواجهه با غرب و استکبار، امروز روح عزت و هویت را در کالبد مسلمانان دمیده است. بیشک از مهمترین علل موجده چنین پدیدهای حمایتها و توصیههای رهبران حکیم انقلاب اسلامی به مسلمین جهان است که در صدر این توصیهها و تدبیرها دعوت به توحید کلمه است.
🔹مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای جامه عمل پوشاندن به همین مهم تشکیل شد و با حمایتهای رهبر حکیم انقلاب و مدیریت علمای کرام، نقش برجسته و تعیین کنندهای در وحدت اقوام و مذاهب اسلامی در دو عرصه داخلی و خارجی داشته امروز بحمدلله قاطبه امت اسلامی مساله وحدت را بصورت یک گفتمان غالبی پذیرفته است.
🔸اکنون و پس از حضور چند ساله اینجانب در سمت دبیر کلی این مجمع مبارک و با قدردانی و سپاس بیپایان از اعتماد رهبر عظیم الشأن انقلاب حضرت امامخامنهای حفظهاللهتعالی به این کمترین، عزم آن دارم که با توجه به ضرورت تمرکز در مساله تولید علم و خدمت در حوزههای علمیه به منظور ایفا کردن هر چه بهتر نقش این نهاد مبارک در رسیدن به تمدن نوین اسلامی و همچنین ضرورت مساله کادرسازی برای انقلاب بزرگ اسلامی، در حوزه مقدسه قم متمحض شده و به پژوهش و درس و بحث بپردازم.
🔹انشاءالله مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز با تدبیر و حمایت رهبر انقلاب اسلامی و ورود نیروهای مومن، عالم، انقلابی و تازهنفس با سرعت بیشتری به سوی نقاط آرمانی تصویر شده حرکت خواهد کرد و بنده نیز تجربه ناچیز خویش را در طبق اخلاص تقدیم برادران عزیز در آن مجمع خواهم کرد.
🔸از خداوند منان سلامتی وطول عمر مقام معظّم رهبری (مدظله العالی ) و همت بلند، توفیق روزافزون و دوام سلامتی همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را خواستارم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
محسن اراکی
@rozaneebefarda
روزنه
ریاست فعلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور بیانیهای، از خداحافظی خود با این جایگاه خبر داد ا
آیتالله محسن اراکی: پرداختن به علوم دینی و خلأهایی موجود در حوزه علمیه، برای من اولویت دارد.
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:
🔹زمانی چند به پایان مأموریت اینجانب از سوی مقام معظم رهبری نمانده است.
بنده همانطور که پیش از این نیز چندین بار عرض کردهام، اولویت را برای خود پرداختن به علوم دینی و خلأهایی که در حوزه علمیه وجود داشته و دارد، میبینم.
🔸 اخیراً نیز از مقام عظمای ولایت خواهش کردهام که در صورت صلاحدید و امکان اجازه ادامه سربازی اینجانب را در سنگر علم فراهم کنند که درخواست اینجانب مورد موافقت معظمله قرار گرفته است که لازم میدانم از مقام معظّم رهبری که با حسن اعتمادشان به اینجانب این مأموریت سنگین را در این شرایط ویژه بهعهده اینجانب گذاشتند کمال تشکر را داشته باشم.
🔸 البته حضور بنده در سنگرهای علمی قطعاً بهمعنای منفک شدن از خدمت در سنگر تقریب مذاهب که مرکز خنثیشدن توطئههای آمریکا و نظام سلطه بوده و هست نخواهد بود و انشاءالله همانند گذشته شیعه و سنی با وحدت و همکاری، تمام توطئههای دشمن را محکوم به شکست خواهند کرد.
(تسنیم)
@rozaneebefarda
💥تشکیک رسانه شبه دولتی #انتخاب در منابع مالی مدرسه آقای #آملی_لاریجانی
🔸در فریبکاری و دوگانهگویی رسانههای اصلاحطلب و اعتدالگرا همین بس که چند هفته قبل، اظهارات منسوب به #آیتالله_یزدی در اعتراض به ساختمان مدرسه ولی عصر(عج) را #پیراهن_عثمان و عامل آبروریزی ملی کردند و امروز که با سوءاستفاده از بیانیه شدیداللحن آقای آملی، به مقصود سیاه خود رسیدهاند، در تدارک پروژه تخریب ایشان هستند.
🔸آیا جای آن نیست که جناب ایشان برخورد مقتضی را با این رسانه منسوب به دولتمرد سایه نشین اعتدالگرا انجام دهد؟!
آیا این قبیل اخبار، مصداق تشویش اذهان عمومی نیست؟!
@rozaneebefarda
فحاشی شیک و شبهعلمی به سبک عضو تحریریه رسانه اقماری #دفتر_تبلیغات!
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔴اشاره
🔻🔺علی الهی خراسانی عضو رسمی تحریریه #شبکه_اجتهاد(از رسانههای رسمی دفتر تبلیغات) و منصوب آقای #احمد_واعظی، به انتشار یادداشتی در کانال #فرید_مدرسی پرداخت.
🔺متن این یادداشت آکنده از اتهام زنی و برچسب و اهانت و تحقیر است که تجمیع این حجم از اهانت به مخالفان فکری و سیاسی، در یک یادداشت، در نوع خود بیسابقه است!
🔺متن کامل یادداشت مزبور به شرح ذیل است:👇
👈 آنارشیستهای شورشگر
💥 نوجریانی در اصولگرایی که میخواهد دولت شود
🔹 نوجریانی سیاسی-اجتماعی از میان اصولگرایان متولد شده که البته سابقهای هشت ساله در دولت احمدینژاد داشته اما امروز مستقل از او، بر تمام ساختارها و نهادهای موجود برای اهداف خود میشورد؛ نوعی آنارشیسم که در لباس آرمانخواهی خود را نهان کرده است. شوریدن و برهمزدن نظم موجود ویژگی این جریان است. با پرچم عدالتخواهی و افشاگری، زبانی تیز و بیانی خشن دارد و هیچ مصلحتی را در مبارزه خود راه نمیدهد. با هر مصلحتاندیشی بیرونی سر ستیز دارد و خود را گفتمانی نو در پوستاندازی انقلابگری میداند.
🔸 این آنارشیستها با هر که «دیگری» باشد و در اردوگاه خودشان قرار نگیرد، با او «غیریتسازی» میکنند؛ حتی انقلابیون قدیمی و بزرگانِ دیروز خود را برنمیتابند. گفتگو با دیگری را سازش تلقی میکنند و فقط برای مجادله و غلبه بر خصم پای میز گفتگو مینشینند. آنان دنبال حق و باطلسازی هستند و نهادهای قانونی را وقتی با حقمحوری خود فاصلهدار ببینند، بر آن میشورند. این جریان، خود را ناب و راستین معرفی میکند که باید برای تحقق منافعشان از هر نظم و ساختاری عبور کرده و عبوری سخت و خشن.
🔹 مصداقسازی تاریخی از ویژگیهای آنان است که شاید در این مسئله با دیگرانی هم مشابهت داشته باشند. چهرههای سیاه تاریخ اسلام را در افراد و مسئولان زمان حال تعیین میکنند و خود را بسان چهرههای درخشان شیعه نمایش میدهند.
🔸 در این جریان، «فقه» عنصر محوری نیست، بلکه هدف مبارزه و شعار بازگشت به نابگرایی و نوانقلابگرایی است که هر رفتار و شوریدنی را مشروعیت میدهد و اساسا حرکت خود را بر معیار فقه قرار نمیدهد و نوعی فقهگریزی در این جریان مستتر است. منتقد نهاد مرجعیت هستند و برخی رفتار حوزه را اشرافیگرایی و محافظهکاری دینی می نامند و بیمهابا بدان میتازد و هیچ ابایی ندارد که سکوت یا رفتاری از بزرگان تشیع را اگر به تعریف خود از حق و عدالت در تضاد ببیند، با خشونت بیانی پذیرا باشند.
🔹 این نوجریان، «محفلی» است و گروههای خودمختار که براساس شوریدن و برهمزدن نظم جاری یارگیری می کنند. در نهادهایی نفوذ غیرسیستماتیک دارند و درعین شوریدن در جامعه اما در نهادها و سازمانها به دنبال کسب قدرت هستند که روز به روز به اشتیاقشان به قدرت افزوده میشود. اولین تناقضنمایی اینجا رخ می دهد که جریانی که ضدساختار و هیچ تمکین نهادی ندارد اما به شدت برای کسب قدرت و فتح نهادها و قوا تلاش میکند. وقتی اینان در این تناقضنما به قدرت میرسند تا میتوانند نظم گذشته را برهم میزنند تا خود را از سیطره و اقتدار وضعیت گذشته خارج کنند. در شوریدن اقتدارگریز اما در قدرت اقتدارگرا هستند؛ به دنبال دولتی هستند که این بار بر مخالفان نمیشورد، بلکه با نظمی نو اما سخت، مخالفان خود را که همه «دیگری» هستند، بصورت قانونی سرکوب میکند.
🔶حاشیههای روزنه
🔻این یادداشت شاهد خوبی در کشف روابط ساختارمند منسوبین به نهادهای رسمی مانند #دفتر_تبلیغات با #خبرنگار_اصلاحطلب_پرحاشیه است!
بعید نیست که این اتوبان ارتباطات، دوطرفه باشد و بخشی از محرمانههای حوزوی از طریق همین ارتباطات وثیق به محافل رسانهای نامحرمان درز کند و موجبات فتنههای بعدی را فراهم سازد.
🔻این یادداشت با ادبیات اعتدالگرایان تحریر شده و لذا نویسنده تلاش دارد از منظر عقل کل و با نگاهی از بالا به پایین، مخالفان فکری خود را تحقیر کند و آنان را مشتی آشوبگر و بی سواد و قدرتطلب معرفی کند!
اما جای تعجب اینجاست که چرا در اشتباهی راهبردی این حرف را با حنجره یک اصلاحطلب جوان و جویای نام و البته نه چندان مؤثر، بیان کرده است؟!
🔻مخاطب این یادداشت موهن مبهم است و به نظر میرسد نویسنده بیش از آنکه در پی تبیین باشد،به دنبال عقدهگشایی و آسمان ریسمان بافی است اما تلاش کرده یادداشت مشوش خود را به سان یک تیر غیب در دل تاریکی، علیه #اصولگرایی پرتاب کند!
🔻نکته آخر آنکه جریان اصیل انقلابی نمی تواند و نباید مخاطب این یادداشت مشوش و غیرمؤدبانه باشد چرا که اصولا خاستگاه فکری انقلابیون،فقاهت و اجتهاد جواهری است و نمود رفتاری آنان در سلوک #شهدا تجلی یافته است
اما پیشینه #ساختارشکنی اصلاحطلبان را در یادداشت بعد بخوانید!
@rozaneebefarda