6.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥||فیلم|| بیانات #آیتالله_بهجت(ره) دربارۀ #نهم_ربیعالاول
🔻سب و لعن و شتم لازم نیست، استدلال بیاورید!
💥ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
⭕️حضرت آیتالله بهجت(قدس):
🔸 علمایی که در زمان ما بودند، بلکه قدری هم جلوتر از زمان ما بودند، بععضی [از مردم] از اینها اِعانه میخواستند برای عیدالزهرا؛ بعضی [از علما] نمیدادند، بعضیها هم میدادند.
🔸 بنده خیال میکنم اهل علم، اگر میخواهند اینجا [مجالس اهل بیت علیهم السلام] خدمتی بکنند به اهلبیت علیهمالسلام، برای اهل استدلال از اینها متعیّن است، که سعی بکنند دلیلی بر خلافت امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه ذکر بکنند؛ ساده، برهانی، یقینآور، بهطوریکه اگر این دلیل رابه دیوار بگویند و اذن داده شود به دیوار که بگو، تصدیق کند قول او را و بگوید حق به جانب توست.
🔻و من #قاطع هستم به اینکه اهل #استدلال و ایمان، اگر بخواهند اینطور ادله را پیدا کنند، پیدا میکنند. نه #سبّی، نه #طعنی، نه #شَتمی، #هیچکدام_لازم_نیست.
بلکه این [استدلال کردن] مهمتر است و ممکن است ـ خدا میداند ـ چقدرها را داخل در حق کند. از این مطلب غافلند که بابا این مقدم است.
یکی از این دهتا [استدلالی] که در عمر خودش تهیه کرده است، خدا میداند چقدرها را #مستبصر میکند.
🔸 چرا از این [استدلال کردن] غافلید، در [مقابل] اینکه مجلس تهیه کنید و از این کارها…؟! ما باید ملتفت باشیم، از برهان تعدی نکنیم و بدانیم که برهان، چیزهایی را دارد که اصلاً اینطور عملها ندارد. ولو فرض کنید که در همین عملیات هم آدم میتواند کارهایی را بکند که پیش آنها اشکالدار نباشد.
@rozaneebefarda
پاسخ به یک اتهام ناروا!
آیا بیت آیت الله بهجت مراسم عیدالزهرا(س) می گرفت؟!
#تکذیبیه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
#سوال: اخیرا در سایتها و شبکههای اجتماعی فیلمی با عنوان «مراسم جشن نهم ربیعالاول و #عیدالزهرا توسط حضرت آیتالله بهجت» منتشر گردیده است که در آن اشعاری به همین مناسبت توسط مداح خوانده میشود و حضرت آیتاللهالعظمی بهجت هم در مراسم حضور دارند. لذا خواهشمند است باتوجه به اینکه این فیلم سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان ایجاد کرده است، جهت روشن شدن افکار عمومی در خصوص این مراسم توضیح فرمایید.
🔸#پاسخ بیت حضرت آیت الله بهجت اعلی الله مقامه:
⭕️ «عنوان آن مراسم به جشن عیدالزهرا #کذب_محض است.»
.... حضرت آقا به شدت از این مجالس پرهیز داشتند. حتی سالهایی که جلسات درس و روضه در منزل معظمله اقامه میشد، یکبار که بعد از روضه افرادی مبادرت به رفتار و اعمال مضحکه آمیز نمودند معظمله سالهای بعد ایام مقارن آن روز، مجلس ذکر اهلبیت علیهمالسلام در منزل را تعطیل و از پذیرفتن افراد در منزل و اقامه مجلس پرهیز مینمودند.
همچنین بعد از انتقال مجلس روضه و درس به مسجد، همانها یک بار با صحنهسازی چنینکاری را در چند دقیقه برای ترویج خود حادث نمودند و البته درزمان حیات معظمله نتوانستند اشاعه دهند.
ضمنا نکتهای که باتوجه به همین فیلم منتشر شده لازم به ذکر است، همچنان که از تصاویر آن و فضای مسجد مشخص است، مجلس مراسم روضه هفتگی حضرت آیتالله بهجت هست که از سالیان گذشته هرهفته صبح جمعه در مسجد فاطمیه و با حضور معظمله و شاگردان و اقشار مختلف مردم برگزار میگردیده است و باتوجه به وصیت ایشان همچنان برگزار میگردد.
لیکن با توجه به تقارن روضه جمعه آن هفته با ایام نهم ربیع( جمعه مورخ ٢٣/اسفندماه/١٣٨٧ مصادف با ١۵ ربیعالاول)، مداح مجلس در مسجد و بالحن مداحی و روضه مشابه نظرات آقا چند دقیقهای اشعاری را از جامی که از دانشمندان و شاعران اهل سنت است در مدح امیرالمؤمنین علیه السلام قرائت نموده است. ولو اگر بیتی هم مخالف نظر آقا خوانده است، حضرت آقا فردای آن روز در جلسه درس خارج فقه خود به تاریخ شنبه ٢۴/اسفندماه/١٣٨٧ باشدت نسبت به برگزاری جلسات غیر از ذکر فضائل، صریحا موضع گرفتند که عین مطالب و فیلم و صوت فرمایشات معظمله موجود میباشد.
والسلام علیکم و رحمتالله
بیت حضرت آیتالله بهجت
📚جهت مشاهده #متن_کامل_تکذیبیه و مستندات آن شامل فیلم فرمایشات حضرت آیت الله العظمی بهجت به #لینک ذیل مراجعه فرمایید:🔻
👆 http://bahjat.ir/fa/content/10517
@rozaneebefarda
هدایت شده از مرکز نشر آثار آیتالله بهجت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ بیانات حضرت آیتالله بهجت قدسسره در درس خارج فقه روز شنبه ٢۴ اسفند ۸۷ (فردای روز مراسم)
⭕️معظمله روز فردای مراسم مذکور و در درس خارج فقه، بهجهت جلوگیری از ایجاد انحراف و سوءاستفاده برخی جریانها، نسبت به برگزاری چنین مراسمهایی شدیدا تذکر داده و بر لزوم تقیه و مناسب نبودن لعن و فحاشی نسبت به بزرگان سایر مذاهب تأکید مینمایند.
📚جهت مشاهده #متن_کامل_تکذیبیه و مستندات آن شامل فیلم فرمایشات حضرت آیت الله العظمی بهجت به #لینک ذیل مراجعه فرمایید:🔻
👆 http://bahjat.ir/fa/content/10517
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیتالله بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
روزنه
⚠️ بیانات حضرت آیتالله بهجت قدسسره در درس خارج فقه روز شنبه ٢۴ اسفند ۸۷ (فردای روز مراسم) ⭕️معظم
💥حفظ حریم عقیدتی شیعه با پرهیز از فحاشی و طعن سران عامه و پاسداشت اصل #تقیه!
🔹جایگاه ویژه بزرگان شیعه مانند آیتالله العظمی بهجت در مقایسه با برخی از #مدعیان دفاع از #شعائر_شیعی، کاملا مشخص میشود.
🔹تکیه بر منطق و استدلال و عقلانیت و حریم شریعت و تاسی به سیره اهل بیت علیهم السلام را مقایسه کنید با اقدامات احساسی و شعاری همراه با فحاشی و طعن و تمسخر که نتیجه ای جز به خطر انداختن خون شیعیان در سراسر جهان و هتک حرمت مذهب حقه شیعه در نزد عامه و سایر ملل و نحل، ندارد.
@rozaneebefarda
شیعه منطق پولادین دارد؛ نیازی به فحاشی و تهمت به مخالفان نیست!
توصیه های حکیمانه ولی امر مسلمین پیرامون پرهیز از دامن زدن به نزاع فرقه ای؛ در عین تأکید بر #مرزداری_عقیدتی.
💥پست ویژه/ #ولایتمداران_واقعی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸مسئلهی غدیر برای ما شیعیان پایهی عقیدهی شیعی است. ما معتقدیم که بعد از وجود مقدس نبی مکرم اسلام (صلّی اللَّه و علیه و اله و سلّم) #امام_بهحق برای امت اسلامی، امیرالمؤمنین بود؛ این، پایه و مایهی اصلی عقیدهی شیعه است.
معلوم است که #برادران_اهل_سنت ما، این عقیده را #قبول_ندارند؛ جور دیگری نظر میدهند، جور دیگری فکر میکنند؛ این شاخص وجود دارد.
🔻لکن همین قضیهی غدیر در یک نقطه وسیله و مایهی اجتماع امت اسلامی است و او شخصیت امیرالمؤمنین است. دربارهی شخصیت و عظمت این انسان بزرگ و والا بینِ مسلمین اختلافی نیست.
▫️آنچه که ما امروز باید به آن توجه کنیم، این است که شیعه این عقیده را برای خود مثل جان عزیزی در طول قرنهای متمادی حفظ کرده است؛ با وجود دشمنیهایی که شده است - که این دشمنیها را کم و بیش همه میدانند؛ چقدر ظلم کردند، چقدر فشار آوردند، چقدر اختناق ایجاد کردند - شیعه این عقیده را حفظ کرد؛ معارف تشیع را گسترش داد.
▪️بنابراین، این عقیدهای است که شیعه آن را حفظ کرده است و حفظ خواهد کرد؛ اما توجه بکنید که این اعتقاد مایهی دعوا و نزاع نباید بشود. این، آن حرفی است که ما سالهاست این را گفتیم و تکرار کردیم، باز هم تکرار میکنیم. و میبینیم که دشمن چه نیتی دارد، چه قصد خبیثی دارد از ایجاد اختلاف بین آحاد امت اسلامی به عناوین مختلف، از جمله با عنوان شیعه و سنی.
▪️دشمن یعنی #دشمن_اسلام، دشمن قرآن، دشمن مشترکات، دشمن توحید؛ نه دشمنِ یک بخشی از اسلام. دشمن سعیاش این است که بین امت اسلامی، دشمنی برقرار کند؛ میفهمد که اتحاد دنیای اسلام چقدر برای او مضر است. دشمن دید که وقتی انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد، عظمت این انقلاب و تشعشع این انقلاب، چطور در دنیای اسلام و در کشورهای اسلامی توانست دلها را به خود جذب کند؛ دلهایی که شیعه نبودند.
◽️میلیونها نفر از برادران اهل سنت در کشورهای عربی، در کشورهای آفریقایی، در کشورهای آسیایی مجذوب انقلاب شدند و از این ناحیه، دشمن ضربه خورد؛ از اتحاد دلها، از توجه دلها به جمهوری اسلامی - دلهای آحاد مسلمانها - دشمن ضربه خورد. میخواهد این توجه را از بین ببرد؛ چه جور؟ با ایجاد دشمنىِ بین شیعه و سنی.
🔹الان یکی از بخشهای مهم سیاست استکبار در همین منطقهی ما - علاوه بر دشمنیهای دیگری که میکنند - این است که این سران بعضی از کشورهای عربی را با خودشان همراه کنند و آنها را در مقابل ملت ایران قرار بدهند؛ در مسائل گوناگون!
...البته آن دولتها هم هر کدام ملاحظهکاریهای خودشان را دارند و این جور هم نیست که آماده باشند یکجا خودشان را در اختیار صهیونیستها و استکبار در این قضیه قرار بدهند؛ اما در دل مردم اثری نمیتوانند بکنند. در دل مردم چه اثر میکند؟ چه چیزی میتواند دلهای دنیای اسلام را از جمهوری اسلامی و از ملت ایران جدا کند؟ همین #اختلافها_و_تعصبهای_مذهبی است. اینها میتواند دلها را از هم جدا کند. از این باید ترسید؛ از این #باید_ترسید. همه مسئولند که مراقبت کنند.
▪️اینکه در دنیای تشیع علیه برادران اهل سنت، در دنیای تسنن علیه برادران شیعه کتاب بنویسند، تهمت بزنند، بدگویی کنند، این نه هیچ شیعهای را سنی خواهد کرد، نه هیچ سنیای را شیعه خواهد کرد.
▫️آن کسانی که مایلند همهی مردم دنیای اسلام به محبت اهلبیت و ولایت اهلبیت بگروند، بدانند با #دعوا راه انداختن و با #اهانت کردن و با #دشمنی کردن هیچ کس را نمیتوان شیعه کرد و به ولایت اهلبیت متوجه کرد. دعوا ایجاد کردن جز بَغضاء و جدائی و دشمنی #هیچ_اثر_دیگری_ندارد و این بغضاء و دشمنی و جدائی همان چیزی است که امروز آمریکا میخواهد، صهیونیستها میخواهند و دارند برای آن تلاش میکنند.
▪️شیعه منطق قویای دارد؛ استدلال متکلمین شیعه و علمای شیعه دربارهی مباحث تشیع استدلالهای پولادین و محکمی است؛ اما این ربطی ندارد به اینکه در دنیای تشیع شروع کنند به مخالفان خودشان بدگویی کردن و اهانت کردن و ایجاد دشمنی کردن، آن هم در مقابل همین جور، و آتش دعوا درست کنند.
▫️ما اطلاع داریم، بنده هم امروز اطلاع دارم، هم از گذشته اطلاع دارم که پولها دارد خرج میشود برای اینکه اینها کتاب فحش و دشنام و تهمت بنویسند علیه آنها، آنها کتاب فحش و دشنام و تهمت بنویسند علیه اینها؛ پول هر دو را هم یک مرکز میدهد؛ پول هر دو کتاب و نشر هر دو کتاب از یک جیب خارج میشود. اینها هشداردهنده نیست؟ اینها را باید توجه کنند.
(۱۳۸۷/۰۹/۲۷)
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توهين بسيار زشت شبکه من و تو به آیت الله سیستانی! کارشناس عراقی عصبانی شد و تصویر آقای سیستانی را جلوی دوربین نشان داد!!
🔺اعتراض شدید کاربران شبکه های اجتماعی به اقدام زننده تلویزیون اپوزیسیون ایران!!
🔶حاشیه روزنه
اکنون باید منتظر باشیم شبکه رسانه ای #برجامیان و #سکولارهای_حوزوی که در قبال یادداشت ناصحانه حسین شریعتمداری، آسمان را به زمین دوختند و حتی بعد از عذرخواهی و توضیحات متواضعانه ایشان نیز دست از اهانت به وی برنداشتند، در قبال این رسانه معاند و مزدور بیگانه، چه موضعی می گیرند!
خداوند جای حق نشسته است؛ اکنون هنگامه امتحان و ابتلای بزرگ مدعیان دفاع از آیت الله سیستانی است!
آقایان #سران #نشست_اساتید که #بیانیه_آتشین برای یک نصیحت دلسوزانه صادر کردی، اکنون عیار ارادت واقعی به مرجعیت اعلی را در شما خواهیم دید! و ای #شفقنا(!!) حالا ببینیم آن پیوندهای سیاسی #ابوالفضل_فاتح اجازه می دهد، به این رسانه معاند هم اعتراض کنید؟!
@rozaneebefarda
#نهم_ربیع و عیدالزهرا(س) بدعت یا واقعیت؟
دو پرسش مهم پیرامون ماهیت دینی و تاریخی مجالس موسوم به #عیدالزهرا(س)
حجت الاسلام قاسم خانجانی
متخصص تاریخ اسلام/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
💥اختصاصی/ #ولایتمداران_واقعی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه 1 از 2]
🔸پرسش اول:
_آیا نهم ربیع الاول روز درگذشت خلیفه دوم است؟
نهم ربیع الاول در بین برخی از شیعیان به عنوان روز فوت خلیفه دوم مشهور شده است اما از نظر تاریخی دست کم به دو دلیل درست نیست:
▫️دلیل اول: بر اساس بیشتر منابع دست اول شیعه و اهل سنت خلیفه دوم در 26 یا 27 ذی حجه ضربت خورد و سه روز بعد در ۲۹ و بنابر نقلی ۳۰ ذیالحجه از دنیا رفت. (ر.ک: ابنسعد، الطبقات الکبری، ج۳، ص۲۷۸؛ مسعودی، مروج الذهب، ج۴، ص۳۰۲؛ یعقوبی، تاریخ الیعقوبی، ج۲، ص۱۵۹؛ طبری، تاریخ الامم و الملوک، ج۴، ص۱۹۴؛ مفید، مسارالشیعه، ص۴۲)
🔻تنها برخی از منابع متاخر و کم اعتبار مانند رازی قزوینی در کتاب بعض مثالب النواصب، ص۳۵۳ به فوت خلیفه دوم در نهم ربیع الاول اشاره کرده است و برخی منابع دیگر نیز از او نقل کرده اند که روشن است اعتبار ندارد.
▫️دلیل دوم: بر اساس گزارشهای تاریخی، بیعت با عثمان، خلیفه بعد از عمر، در اواخر ذیالحجة یا اوائل ماه محرم صورت گرفته است (طبری، تاریخ الامم و الملوک، ج۴، ص۱۹۴؛ یعقوبی، تاریخ الیعقوبی، ج۲، ص۱۶۲)
پس چطور ممکن است بیعت با خلیفه سوم دو ماه پیش از مرگ خلیفه دوم صورت گرفته باشد؟
البته نهم ربیع الاول روز مرگ عمر بن سعد به دست مختار است که چون نامش عمر بوده شاید با خلیفه دوم اشتباه شده باشد اما ربطی به خلیفه دوم ندارد
پرسش دوم: آیا عیدالزهرا(س) و حدیث رفع قلم درست است؟
◾️بر اساس خبری نادرست، روز نهم ربيع الاول با روز درگذشت خليفه دوم مصادف شده است و از این رو روز شادي و عيد شيعيان قلمداد شده و آنان مجازند در اين روز هر معصيتي را مرتكب شوند بدون آن كه عقوبتي داشته باشد يا در نامه عمل آنان ثبت شود و به اصطلاح قلم ثبت اعمال در اين روز گناهان آنان را ثبت نخواهد كرد. به همين سبب اين حديث، به حديث «رفع القلم» مشهور شده و نقل آن به امام هادي(ع) منسوب شده است.
◽️بر پايه همين #حديث_جعلي، در برخي از نقاط جامعه شيعي مجالس و محافل جشن و سرور با عنوان «عيدالزهراء» برپا ميشود و در اين مجالس، افراد نادان و يا مغرض خود را آزاد مي دانند تا به خلفاي نخستين ناسزا بگويند و به خيال خام خود با فحاشي به آنان دل اهل بيت(ع) را شاد كنند. اما با يك بررسي اجمالي دانسته مي شود كه به دلايل مختلف، اين حديث، نادرست، ساختگي و مخالف مباني ديني و شرعي است كه به هيچ روي نبايد مورد استناد قرار گيرد.
🔻سابقه نداشتن نقل این روایت در منابع دست اول، مجهول بودن راویان این روایت، ناسازگاری این روایت با مضمون برخی از آیات قرآن و معارف دینی و نادرستی تطبیق روز نهم ربیع بر روز درگذشت خلیفه دوم از مهمترین دلایل جعلی بودن این روایت است.
🔸مضمون اين حديث نادرست چنين است كه دو راوي ادعايي در باره ابوالخطاب اختلاف پيدا ميكنند و براي رفع اختلاف نزد احمد بن اسحاق قمي ميروند كه مراجعه آنان تصادفا در روز نهم ربيع الاول رخ ميدهد و آنان احمد بن اسحاق را در حال انجام اعمال روز عيد ميبينند. آنان چون علت را ميپرسند، احمد با بيان اين كه در چنين روزي با عده اي نزد امام هادي(ع) رفته و ايشان را در اين حال ديده است، از قول امام فضيلتهاي اين روز را برشمرده است. وي در ادامه به نقل روايتي طولاني از يكي از اصحاب رسولخدا(ص) به نام حذيفة بن يمان ميپردازد كه او نيز از زبان پيامبر(ص) فضايل و ويژگيهاي اين روز را بيان كرده و علت آن را قتل يكي از منافقان و دشمنان خدا در اين روز دانسته است (ر.ک: مجلسی، بحارالانوار، ج 31، ص 120 – 129).
◾️به سبب اهميت اين موضوع لازم است در باره اين حديث جعلي به چند نكته توجه شود:
1. اين حديث در هيچ يك از منابع دست اول و معتبر وجود ندارد و نخستين منابعي كه آن را نقل كردهاند از آثار قرن هشتم به بعد هستند كه حدود 600 سال با امام هادي(ع) فاصله دارند و همين براي بياعتباري اين حديث كافي است.
2. سلسله سند و رجال اين حديث، مجهول، ناشناخته، مرسل و يا بياعتبار هستند كه نميتوان به آنان استناد كرد.
3. متن اين حديث به ويژه آن چه از رسولخدا(ص) نقل شده است كه سه روز قلم از ثبت اعمال برداشته ميشود، مخالف صريح آيات و روايات بسياري است كه همه حكايت از ثبت اعمال در تمام شبانه روز دارند حتي اگر به اندازه مثقال ذرهاي باشد.(سوره زلزال، آيه 7 و8)
4. از نظر فلسفي نيز به اعتقاد مرحوم علامه طباطبایی، جواز برداشته شدن تكليف از انسان كامل (چه رسد به انسان عادي) مساوي با جواز تخلف از احكام و قوانين است كه موجب فساد خواهد بود (طباطبائي، الميزان، ج 12، صص 199 – 200).
@rozaneebefarda
نهم ربیع و عیدالزهرا(س) بدعت یا واقعیت؟
[صفحه 2 از 2]
🔸البته در اين مقوله توجه به يك موضوع بسيار مهم است و آن اين كه در آموزههاي ديني احاديث ديگري با عنوان «حديث رفع» وجود دارد كه كه نه موضوع، نه مضمون و نه سند آنها به اين روايت جعلي «حديث رفع القلم» هيچ ربطي ندارد. زيرا آن احاديث در علم اصول فقه مطرح ميشود و در استنباط احكام فقهي مورد استناد فقها قرار ميگيرند.
◽️علاوه بر این باید به چند نکته توجه داشت:
یک: شادی در شب یا روز نهم ربیع الاول در تاریخ و سیره اهل بیت(ع) هیچ سابقه ای ندارد.
دو: در تاریخ و سیره اهل بیت(ع) در باره سایر امامان(ع) نیز شادی کردن برای به امامت رسیدن آنان سابقه ندارد.
سه: شادی کردن در شب یا روز به امامت رسیدن امامان(ع) علاوه بر آن که سابقه تاریخی ندارد با حکم عقل نیز سازگاری ندارد زیرا این به معنای آن است که در شب یازدهم محرم، که شام غریبان اهل بیت(ع) بوده است، همگان شادی کنند که امام سجاد(ع) به امامت رسیده است.
چهار: اگر شادی برای به امامت رسیدن امام زمان(ع) باشد آن حضرت بلافاصله پس از شهادت امام عسکری(ع) یعنی 8 ربیع الاول به امامت رسیده اند.
پنج: برای تبریک امامت امام زمان(ع)، بر فرض که جایی داشته باشد، استفاده از تاجگذاری مناسب نیست زیرا پایین آوردن شأن امامت است.
البته این مطالب در جایی است که برای شادی کردن یا شرکت در جلسات شادی و سرور هیچ گونه رفتار یا گفتار حرامی صورت نگیرد در غیر این صورت اگر کوچکترین فعل حرامی صورت بگیرد نه تنها سبب شادی دل حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) نخواهد شد بلکه گناه و معصیت بوده و عقوبت دارد.
🔲در پایان به نظر عدهای از علما و فقها در باره شادی و عید گرفتن روز نهم ربیع الاول اشاره میشود:
🔻رهبر معظم انقلاب اسلامی:
هرگونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجت اختلاف وتفرقه بین مسلمین شود شرعا حرام اکید است.
🔻نظر آیت الله سیستانی:
باید بر مشترکات تمرکز کنید و دلیلی ندارد به مسائل اختلافی بپردازید. مشارکت کردن در ایجاد تفرقه حتی به اندازه یک کلمه یا نصف کلمه جایز نیست. واجب است که از ادبیات تشنج آفرین پرهیز شود.
🔻مرحوم آیت الله بهجت:
چه بسا این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در این صورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود.
🔻آیت الله مکارم شیرازی:
اولاً: روایتی با عنوان رفع قلم در آن ایام مخصوص در منابع معتبر نداریم. و ثانیاً بر فرض چنین چیزی باشد که نیست مخالف کتاب و سنت است و چنین روایتی قابل پذیرفتن نیست و حرام و گناه در هیچ زمانی مجاز نیست هم چنین سخنان رکیک و کارهای زشت دیگر. و ثالثاً: تولّی و تبرّی راههای صحیحی دارد نه این راههای خلاف.
🔻نظر آیتالله نوری همدانی:
چیزی به عنوان رفع قلم در روز به خصوصی نداریم و مسلمانان باید از تفرقه بپرهیزند و از هر چیزی که موجب وهن مذهب می باشد جداً اجتناب نمایند.
@rozaneebefarda
روزنه
🎥 توهين بسيار زشت شبکه من و تو به آیت الله سیستانی! کارشناس عراقی عصبانی شد و تصویر آقای سیستانی را
بازتاب دیدگاه های مخاطبان روزنه/۱
🔹جواد بحری:
این جسارت و بی احترامی شبکه روباه پیر نه تنها به شخص آیت الله سیستانی بود بلکه توهین به کل فقاهت شیعه و به کلِّ حوزه های علمیه بود.
این جسارت کثیف مرا به یاد توهین بی شرمانه محمد رضا پهلوی(شاه مخلوع) در بدو ورود به قم انداخت که همین توهین را کرده بود!
حالا آیا جا ندارد مدعیان دفاع از حوزه برای ساحت فقاهت جان بدهند؟
آیا باز هم قرار است صدای شیعه را از لندن، خانه روباه پیر بشونیم؟!
کجاست آن غیرت دینی؟
کجا هستند آن مدعیان سینه چاک دفاع از مرجعیت؟
@rozaneebefarda
◾️انا لله و انا الیه راجعون
🔹آیت الله سیدرضا فاضلیان، امام جمعه ملایر به رحمت حق پیوست.
◽️آیت الله فاضلیان در سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی(ره) بهعنوان امامجمعه ملایر منصوب شد و پس از ۳۴ سال که عهده دار این مسئولیت بود، شهریورماه سال 1395 از این سمت کناره گیری کرد.
◽️ایشان شخصیتی اخلاقی، علمی و خدوم بود که محبوبیت مردمی خود را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، خصوصا در دوران دفاع مقدس به میدان آورد.
🔻ایشان ظهر امروز در سن ۹۲ سالگی به جوار حق شتافت.
@rozaneebefarda
💥فوری
🔹 درخواست رهبر معظم انقلاب اسلامی از نیروهای داوطلب و جوانان مؤمن برای #حضور_جهادی_در_میدان
🔸بارِدیگر جوانان به میدان مبارزه با کرونا بیایند.
🔻 حضرت آیتالله خامنهای: حضور پر شمار نیروهای داوطلب در ماههای اول شیوع بیماری و خدمات مؤثر آنان همانند کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاهها و معابر، راهنمایی خانوادهها و کمک به افراد سالمند، استمرار یابد. نیروهای داوطلبِ مخلص و جوانان مؤمن و صالح بار دیگر وارد میدان شوند. ۹۹/۸/۳
⭕️ تأمین اجتماعی مشکل بیکارشدگان در اثر کرونا را حل کند
🔻 حضرت آیتالله خامنهای: کسانی در این قضیه بیکار میشوند و بعضی از اینها هم که بیکار میشوند بیمه بیکاری هم ندارند. اینجا تأمین اجتماعی وظیفه دارد که در این زمینه وارد بشود. البته این هم از آن جاهایی است که خیرین میتوانند کمک کنند و یکی از افضل قربات و افضل نفقات همین است.
🔹پویش #حضور_جهادی_حوزویان_در_جهاد_مواسات
#لبیک_یا_امام_خامنهای
اکنون وقت اقدام و عمل رسیده است
حوزویان به پا خیزید...
بسم الله الرحمن الرحیم
#روزنه با افتخار آماده بازنشر اخبار و گزارشات مربوط به فعالیت حوزویان در موج سوم #جهاد_مقابله_با_کرونا است.
مطالب مرتبط را برایمان بفرستید
@rozaneebefarda