قم؛ آشیانه اهل بیت(ع) و خاستگاه انقلاب اسلامی
بازخوانی مطالبات رهبری در بازسازی جایگاه تمدنی و فرهنگی شهر مقدس قم
[صفحه 3 از 5]
🔸به نظر نمی رسد جهتگیری مدیریت شهری در جهت ساخت شهری در وزان شهر مطلوب اسلامی باشد. یکی از ارکان مدیریت شهری شهرداری ها هستند. با نگاهی به صحبت های بعضی از مدیران شهرداری قم می توان احتمال قوی داد که خط تبدیل شهر قم به آرمان شهر اسلامی در آنجا جریان ندارد. بلکه گسترش بی ضابطه نماد های فرهنگ غربی در شهر قم دنبال می شود. البته با لعاب اسلامی سازی، که هیچ نمی تواند باطن متعفن غربی آن را از بین ببرد. باید این نکته مهم را خاطر نشان کنیم که بررسی عملکرد شهرداری قم در این جهت، اولا به معنای نفی خدمات نیرو های خدوم آن نیست. ثانیا مسئولیت اصلی تبدیل شهر قم به شهر اسلامی متوجه شهرداری نیست بلکه متکفل آن باید حوزه علمیه باشد. بررسی عملکرد شهرداری می تواند نشان دهد که خط مدیریت شهری به سمت اسلامی سازی جامع قم حرکت نمی کند.
◾️محمدرضا معرفت مسئول امور سرمایه گذاری شهرداری قم، دغدغه های شهرداری و مدل های رشد اقتصادی شهر قم را اینگونه توضیح می دهد:
« باید بتوانیم زمان حضور زائران در شهر قم را افزایش دهیم چراکه توسعه خدمات گردشگری و زائرپذیری تأثیر خوبی در اقتصاد و توسعه شهر دارد، افزود: شهرداری در جذب سرمایهگذاران، بخشی از وظایف را بر عهده دارد، بهویژه در ایجاد مراکز تفریحی و خدماتی ویژه زائران این امر تحقق مییابد.
در گذشته مراکز تفریحی چون پارک آبی راهاندازی شد و در حال حاضر نیز پروژههای تفریحی همچون باغ پرندگان با یک سرمایهگذاری سنگین در حال عملیاتی شدن است.»
▫️مسئول امور سرمایهگذاری در شهرداری قم با تأکید بر اینکه یکی دیگر از فعالیتهای شهرداری در ارائه خدمت به زائران، احداث هتل با کیفیت بسیار بالاست، ابراز کرد:
«در جهت خدمت به برخی از زائرین داخلی و خارجی هنوز امکانات مناسبی در قم وجود ندارد، درحالیکه تسهیلات ویژهای برای هتلهای چند ستاره داریم.»
◽️سوال اینجاست که آیا شهر اسلامی صرفا با تمرکز بر ایجاد زیرساخت هایی چون باغ پرندگان، هتل های چند ستاره، پارک آبی و مراکز تفریحی و خرید بزرگ محقق می شود؟
آیا این رشد کاریکاتوری و حذف ابعاد فرهنگی از فرایند شهرسازی قبلا در شهر مشهد تجربه نشد؟
نتایج و ثمرات توسعه نامتقارن و تهی از معانی و مبانی دینی، در مشهد چرا بررسی نمی شود و چراغ راه متولیان امور شهری قرار نمی گیرد؟
آیا تجربه توسعه غربی و بلکه اسلام مالی شده، شهرسازی در شهر های مکه و مدینه را نباید مورد بررسی قرار دهیم؟
🔸مشکل دیگر وعده هایی است که به نظر می رسد با واقعیت فاصله دارد. بعضی از مدیران شهری از برنامه های خود برای اسلامی سازی معماری شهر قم خبر می دهند اما با بررسی دقیق تر به خطرات احتمالی پروژه های در حال انجام می توان پی برد. شهرداری قم با وجود شکست برنامه ها و نادیده گرفته شدن برخی قوانین در جلوگیری از گسترش بنای رومی در قم و القای طبیعی بودن آن، مدعی است که ساخت و ساز های بلوار پیامبر اعظم(ص) را با شاخصه های اسلامی صورت خواهد داد.
شهردار قم خاطر نشان می کند:
«این موارد و ضوابطی که در حوزه معماری و شهرسازی تدوین شده در بلوار پیامبر اعظم(ص) که یک محور معنوی و تمدنی در شهر قم خواهد بود نیز رعایت شده و در این بلوار ساخت و سازها متناسب با معماری و شهرسازی اسلامی صورت می گیرد.» (سایت شهرداری قم، 13/5/98)
اما مع الاسف در یکی از بزرگترین پروژه های شهرداری و استانداری قم که ساخت هتل 5 ستاره ای در بلوار پیامبر اعظم بود مدیران شهرداری به دنبال اخذ قرار داد با شرکت فرانسوی «اکور» برای ساخت این هتل بودند. معاون امور سرمایه گزاری شهرداری قم می گوید: شركت آكور فرانسه، بزرگترين شركت بهرهبرداري از هتل در دنيا، گزينه اول سرمايهگذار هتل پنج ستاره قم است. (روزنامه اطلاعات، 3/2/96 و ایرنا 30/1/96).
@rozaneebefarda
قم؛ آشیانه اهل بیت(ع) و خاستگاه انقلاب اسلامی
بازخوانی مطالبات رهبری در بازسازی جایگاه تمدنی و فرهنگی شهر مقدس قم
[صفحه 4 از 5]
🔸هر چند سرانجام این مذاکرات شفاف نشده است؛ اما معلوم نیست با همکاری #شرکتی_فرانسوی که متعلق به کشوری است که در توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام سابقه ای سیاه دارد و اخیرا نیز در هتک حرمت حضرت رسول(ص)، رئیس جمهور این کشور اسلام ستیز شخصا وارد شده است، چگونه در بلوار پیامبر اعظم(ص)، در کنار مضجع شریف دختر آن پیامبر رحمت، شهرسازی اسلامی برای شهر قم تحقق خواهد یافت!
جالبتر اینکه ظاهرا این مذاکرات برای اخذ قرارداد با شرکت های اروپایی سازنده هتل، از گلابی های #برجام بوده است؛ روزنامه انگلیسی فاینشنال تایمز از انتظار شرکت های هتل داری خارجی برای تصویب برجام و رفع تحریم ها خبر داده و از ورود «اکور» به کشور، اینگونه تغییر چهره اسلامی ایران را نوید می دهد:
«دهه های انزوای سیاسی و ترس از اینکه گردشگران خارجی ارزش های اسلامی را تهدید کنند موجب کاهش قابل ملاحظه سرمایه گذاری در بخش گردشگری شد اما بازگشایی یک هتل چهار ستاره در تهران تحت مدیریت گروه هتل های فرانسوی «آکور» نشان می دهد همه چیز چقدر سریع ممکن است تغییر کند و یک شرکت غربی مدیریت یک هتل در ایران را برعهده بگیرد.» (ایسنا، 3/4/94)
🔻وجود چنین تمایلاتی در مدیریت شهری یعنی تبدیل شدن به شهر اسلامی در حد آرزو خواهد ماند. فراوان تجربه شده است که با چند پیوست دینی مثل ممنوعیت سرو شراب و ... که در برخی کشورهای اسلامی غیرشیعی نیز مشاهده می شود، نمی توان چنین ابزار های تمدن غربی را کنترل کرد. از این رو اکتفا به شاخصه های حداقلی، شهر قم را مصون از هجمه های فرهنگ خطرناک غربی نخواهد کرد.
▪️تاسف بارتر اینکه شهرداری قم در صدد است است در بلوار پیامبر اعظم بجز مراکز تفریحی، مراکز گردشگری، مراکز خرید و اکواریوم شهری، شش هتل چند ستاره دیگر نیز احداث کند که جز تداعی فاجعه های فرهنگی شهر مقدس مشهد که بخاطر چنین شهرسازی هایی بوجود آمد، چیز دیگری به ذهن خطور نمی کند. اجرای این پروژه ها به نظارت همه جانبه و حداکثری دلسوزان این شهر مقدس، مخصوصا مجموعه هایی که در امر شهرسازی اسلامی در حوزه و دانشگاه فعالند، نیاز دارد.
▫️همانطور که قبلا اشاره شد تحلیل وضعیت فرهنگی قم نیاز به بررسی های مفصل تر و اطلاعات وسیع تری دارد. اما نکاتی در تحلیل این مسئله لازم به ذکر است تا بهتر بتوان مطالبات رهبری در حفاظت از این شهر انقلاب و قیام را محقق کرد.
@rozaneebefarda
قم؛ آشیانه اهل بیت(ع) و خاستگاه انقلاب اسلامی
بازخوانی مطالبات رهبری در بازسازی جایگاه تمدنی و فرهنگی شهر مقدس قم
[صفحه5 از 5]
🔸در بررسی شکل گیری تغییرات فرهنگی قم، تحلیل های مختلفی وجود دارد؛ برخی این مشکلات را طبیعی جلوه می دهد و سعی دارند امکان حل آنها را ناممکن بنمایانند.
همزمان با چنین تحلیل های جبر گرایانه و فاقد پشتوانه های پژوهشی، رهبری از دست های خائنی نام بردند که درصدد تغییر دادن چهره دینی و انقلابی قم است. رشد سریع این عوامل خود نیز دلیل محکمی بر این بود که مسئله طبیعی نیست و شرایط اقلیمی، اقتصادی، جمعیتی و فرهنگی صرفا نمی توانند در گسترش این موارد سهیم باشند. البته غفلت یا تغافل برآمده از روحیه عافیت طلبی، مانع شد تا این تحلیل رهبری به درستی تبیین شود و بر اساس آن برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
◽️به طوری که تقریبا هیچ حاشیه و تبیین در خوری برای این بیانات رهبری منتشر نشد. به نظر نمی رسد این دست های خائن فقط در خارج از مرز های کشور باشند. بلکه باید به دنبال ردیابی خط نفوذ بود و از همین رو همه عناصر متعهد، خاصه مدیران دلسوز باید بدان توجه کنند. البته صرفا نفوذ موردی و شخصی در نظر نیست. بلکه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نفوذی که دستگاه محاسباتی مدیران و متولیان امور را تغییر می دهد نیز مد نظر است. این دست های خائن توانسته اند با وجود تلاش های فراوان و مخلصانه، سرعت تغییرات منفی در چند سال اخیر را در قم بسیار بالا ببرند؛ به طوری که اظهار عجز بعضی از مسئولین را به همراه داشته است.
سطح تحلیل ها و تحقیق ها در واکاوی ابعاد ماجرا حتما باید موشکفانه تر باشد. البته باید خاطر نشان کرد که بعضی از عوامل، طبیعی هستند اما عوامل اختیاری و غیرطبیعی نقش بسیاری موثری پیدا کرده اند.
🔸 نقش حوزه علمیه در این بین بسیار حائز اهمیت است. حوزه علمیه ای که در طول تاریخ مفاخرش در خشت خام نقشه های پیچیده دشمنان اسلام را می دیدند و آنها را افشا و نقش بر آب می کردند، چرا باید امروز بعد از سال ها عجین شدن با مردم قم، از اداره شهر خود بازماند؟
اکتفا به توصیه و امر و نهی مسئولین، یا بسنده کردن به امر به معروف و نهی از منکر خیابانی(که در جای خود بسیار مهم و تکلیف شرعی است)، وظیفه حوزه در جهت تحقق شهر اسلامی را منتفی نمی سازد. حوزه علمیه باید به شهر قم به عنوان شهری پیشرو در تحقق تازه ترین یافته های تمدن اسلامی و دولت اسلامی نگاه کند. تازه ترین نظریه های اسلامی در ساخت تمدن شهری باید ابتدائا در شهر قم پیاده شود و بعدا به دیگر نقاط کشور صادر شود. در واقع توجه به اداره شهر قم به جهاتی نسبت به تعیین تکلیف کردن برای مدیران بلند بالای کشوری اولویت دارد. تکلیف حوزه در تحقق آرمان شهر تمدن اسلامی را نمی توان و نباید با تمرکز بر سایر وظائف ذاتی حوزه ها، از اولویت خارج کرد.
🔸بی تفاوتی در بدنه بخشی از حوزویان نسبت به تهاجم فرهنگی به قم پذیرفته نیست. این امر ریشه های مختلفی دارد که فعالیت خزنده #سکولاریسم_حوزوی و نفی مسئولیت اجتماعی روحانیت، بی تفاوتی و عرفی زدگی از آن جمله است.
در واقع باید دنبال همان مار های خوش خط و خال و مروجان #اسلام_آمریکایی رفت. بجز متحجران، روحانی نماهای غرب زده و مجموعه های تربیتی آنها نیز مستقیما در این مسئله دخیل هستند.
این قشر بیشتر در قالب های علمی و رسانه ای بروز و ظهور داشتند اما بعضی از شواهد نشان می دهد که آنها نیز در پیدایش این وضعیت فرهنگی سهیم اند.
در این رابطه مطالعه گزارش یورونیوز فارسی از قم جالب است؛ در این گزارش اشاره به طلابی شده است که اهل خریدهایی هستند که در روزهایی موسوم به "ولنتاین" انجام می گیرد(یورونیوز فارسی، 2020/02/14).
🔸 بدنه انقلابی و بعضی از نهاد های انقلابی حوزه علمیه باید بدانند که نباید منتظر مسئولان و مرکز مدیریت حوزه علمیه باشند. کلیت مدیریت حوزه علمیه موانع بسیاری در تصمیم گیری قاطع دارد که بسیار دیرتر از نیروها و نهاد های انقلابی دست به اقدام می زند. باید به این نکته نیز توجه داشت که روحیه عافیت طلبانه بعضی از حوزویان نیز از موانع اصلی در راستای تحقق این مطالبات خواهند بود.
🔸در وضعیت فعلی از یک سو باید به مطالبه گری و روشنگری در این رابطه پرداخت و از طرف دیگر تحقیقات شهرسازی اسلامی را تکمیل کرده و به نقشه عملیاتی قابل اجرا در شهر تبدیل کرد.
▫️هر چند شاید به نظر بعضی ها تحقق این مطالبات به این زودی ها امکان نخواهد داشت اما تجربه های 40 ساله، مخصوصا تجربه دفاع مقدس نشان داد که در عرصه های ناشناخته، روحیه انقلابی، به فضل الهی، ناشدنی ها را در کوتاه ترین زمان ممکن کرده است.
در پایان باید خاطر نشان کنیم که مطالبات ده سال پیش مقام معظم رهبری در این مسئله زنده است و در صورت عدم اقدام عاجل با مسائلی رو به رو خواهیم شد که قابلیت اصلاحشان سخت خواهد بود.
@rozaneebefarda
موضع گیری آیت الله #شب_زنده_دار نسبت به مواضع خصمانه رئیس جمهور فرانسه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
◽️كشورهاي اسلامي و حتی غير اسلامي سُفراي اين كشور را بخواهند و اعتراضات شديد خودشان را اعلام کنند
▪️اين واقعهي مولمهاي كه در جهان اسلام پديد آمده و احساسات بسياري از مسلمين را در كشورهاي مختلف اسلامي و حتي غير اسلامي كه مسلمانان در آنجا زندگي ميكنند را برانگيخته، واقعا موجب تأسّف بسيار بسيار فراوان است.
▫️در کلمات مرحوم استاد آقاي حاج شيخ مرتضي حائري رضوانالله عليه است كه فرمودند اگرچه مغرب زمين در تكنولوژي پيشرفت كرده ولي از نظر مباحث انساني و اخلاقي انحطاط شديد پيدا كرده است.
🔸كأنّه این ها از درك بسياري از مسائل معرفتي عاجزند. و كأنّ قلوب و عقول آنها در يك هالهاي از محجوريت قرار گرفته كه مباحث بديهي و روشن را انكار ميكنند يا اعتراف به آن نميكنند.
▪️ممكن است يك دانشمندي باشد كه در علوم تجربي مرتبهي بالايي داشته باشد اما در تحليل مسائل معرفتي و عقايدي و امثال اينها عاجز و ناتوان باشد و حرفهاي بچهگانه بزند.
▫️از رئيس جمهور فرانسه نقل شده كه [گفته است] من توهين به اسلام را محكوم نميكنم چون در كشور ما آزادي بيان است. حالا سؤال اين است كه آيا شما در كشورتان ميپذيريد كه شخصي به شخصي بخاطر آزادي و استناد به آزادي ضرب، جرح، قتل وارد بكند؟
اين کارها را كه اجازه نميدهيد. چه فرق است بين اين امور كه قبول داريد.
▫️ آزادي نميتواند مستند اين اعمال واقع بشود و آزادي اينقدر سعه ندارد كه این امور را برای همگان تجويز كند.
◽️چه فرقي بين اين امور است و اين كه ميلياردها انسان را برنجانيد؟
بر اثر اين كه توهين ميكنند به پيامبري كه آنها او را قبول دارند و او را رسول الهي ميدانند، داعي به خوبيها ميدانند، مذكّر انسانها ميدانند آنها را به واقعيت عالم توجه ميدهد. كسي كه خداي متعال او را توصيف فرموده است به اين كه «وَ إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظيم» (قلم، 4).
▪️يك وقتي در تهران پیش یک پزشکی می رفتم ، او مسلمان بود ولي ميگفت كه اين نابغه است. حالا اين كلام غلط است، يعني اين مسئلهي پيامبر(ص) از جنس نبوغ نيست و مسئلهي آخري است، ولي اگر كسي توجه به رسالت و وحي هم نداشته باشد چنين آدمي، آدم معمولي نيست.
◽️اين همه معارف و مطالب كه دانشمندان بزرگ، متفكرين بزرگ، انديشمندان بزرگ، در مقابل گفتههاي او و مطالبي كه او فرموده كه هر چه علم در جوانب مختلف پيشرفت ميكند، گوشههايي از صحت همان مطالبي كه آن بزرگوار فرموده بر بشر آشكار ميشود.
حالا ما همه این ها را کنار بگذاريم، آيا پیش شما عواطف انسانها، مانند بدن آنها اهميت ندارد؟
آيا شما اجازه ميدهيد كه آزادي بيان در اين حد باشد كه بيايند يك انسان انديشمند و بزرگ را مسخره كنند؟
شما اجازه ميدهيد مثلاً بیایند اديسون را مسخره كنند؟ انيشتين را مسخره كنند؟
آیا فطرت انساني، عقل عملي انسان؛ اينها را تجويز ميكند؟
◽️بنابراين اين مطلب از كوتهبيني گوينده كاشف است كه متأسفانه وجود دارد.
اين واكنشي كه در جهان اسلام كمابيش پيدا شده واكنش صحيحي است و حتي بايد خيلي بيشتر از اينها [باشد] كه جلوي اين مسائل گرفته بشود.
شما ميدانيد كه اگر پرده كنار برود اين جسارتها در عالم ملكوت چه ميكند؟
▫️پيامبر عظيمالشأن، خاتم الانبياء، حبيب اله العالمين، افضل الخلايق؛ اين چيز خيلي عظيمي است.
▪️بايد همهي كشورهاي اسلامي و حتی غير اسلامي سُفراي اين كشور را بخواهند و اعتراضات شديد خودشان را اعلام بكنند.
و اين كاري كه در برخی از جاها شروع كردند كه اجناس فرانسوي را تحريم كردند هم يك حركت نماديني است كه آنها را به فكر وادار ميكند.
◽️اين اتفاق و اجماع بر اعتراض، كار بسيار شايستهاي است به خصوص از حوزههای علميه، بزرگان علماء و روحانيت.
◾️ما به عنوان مسلمان هيچگاه به خودمان اجازه نميدهيم كه به يك بزرگ، به يك دانشمند، به یکی از انبياء گذشته ، حضرت عيسي علي نبيّنا و آله و عليه السلام، حضرت موسي علي نبيّنا و آله و عليه السلام، ابراهيم عليه السلام و... معاذالله جسارتي بشود.
▫️همهي اديان ديگر و حتي كساني كه صاحب دين هم نيستند ولي عواطف انساني دارند نبايد به خودشان چنین اجازه ای را بدهند.
◾️اميدواريم كه خداي متعال كساني را كه اين جسارتها را روا ميدارند و يا حمايت ميكنند يا محكوم نميكنند جزاي مناسبشان را در دنيا و آخرت عطا بفرمايد و ان شاءالله صحنهي بشريت را از اين جرثومههاي فساد پاك بفرمايد.
#لبیک_یا_رسول_الله(ص)
#هتاکی_فرانسه
#حوزه_انقلابی
#ولایتمداران_واقعی
@rozaneebefarda
روزنه
قم؛ آشیانه اهل بیت(ع) و خاستگاه انقلاب اسلامی بازخوانی مطالبات رهبری در بازسازی جایگاه تمدنی و فرهن
بازتاب دیدگاه های مخاطبان روزنه/۱
🔹جمالی:
سلام
یادداشت قم آشیانه اهل بیت(ع)، واقعا انسان را به فکر وا میدارد و غصه دار میکند.
توجه به برخی از این مسائل داشتم ولی با خواندن این متن واقعا قلبم به درد آمد.
خوب است به شکل pdf و یکجا هم منتشر شود تا بیشتر دیده شود.
@rozaneebefarda
تاسف و تذکار
توئیت موهن #دهباشی (سازنده فیلم انتخاباتی #حسن_روحانی) نسبت به ساحت مقدس حضرت صدیقه سلام الله علیها نشان از ماهیت واقعی #برجامیان_عاشق_آمریکا دارد.
برخی از این جماعت، در تحریف تاریخ و وهن اهل بیت علیهم السلام، همپای طواغیت زمان مانند #مکرون_ملعون پیش می روند.
روزنه سالها قبل از خطر امثال دهباشی سخن گفته بود اما برخی خودعاقل پنداران شبه اعتدالی، بدون توجه به تذکرهای دقیق و دلسوزانه مطلعین، جانب این جماعت را گرفتند تا کار به اینجا برسد!
پ.ن:
متن موهن توئیت دهباشی، قابل بازنشر نیست.
@rozaneebefarda
روزنه
⭕️توصیف سرگذشت #دشمنان_پیامبر(ص) در #قرآن_کریم #لبیک_یا_رسول_الله(ص) @rozaneebefarda
معانی #غلبه_پیامبر اسلام بر دشمنان خدا
مروری بر تفسیر علامه طباطبایی بر یک آیه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔻تفسیر آیه: كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَ رُسُلِي إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ:
🔹ظاهر آیه این است که خدا و پیامبرانش از هر جهت غالب هستند؛ هم از جهت استدلال و هم از جهت تایید غیبی، و هم از جهت طبیعت ایمان به خدا و رسول.
🔻اما از حیث استدلال: از حیث استدلال پیروز هستند زیرا درک حق و خضوع در برابر آن، امری فطری برای انسان است. اگر حق را برایش بیان کنند و مخصوصا از راهی که با آن راه مانوس است روشن سازند، بدون درنگ آن را می فهمد و وقتی فهمید، فطرتش به آن اعتراف می کند و ضمیرش در برابر آن خاضع می گردد هر چند که عملا به دلیل پیروی از هوای نفس یا هر مانع دیگری خاضع نشود.
🔻و اما غلبه از حیث تاییدات غیبی و به نفع حق و به ضرر باطل قضاء راندن: بهترین نمونه ی این امر، انواع عذاب هایی است که خدای تعالی بر سر امت های گذشته که دعوت انبیاء را تکذیب کردند، آورد؛ مانند قوم نوح و قوم هود و قوم صالح و لوط و شعیب و آل فرعون و دیگران که هر یک را به عذابی دچار فرمود و سنت الهی به همین منوال جریان یافته است.
🔻و اما غلبه از حیث طبیعتی که ایمان به خدا و رسول دارد: دلیل این نوع غلبه این است که ایمان مؤمن به طور مطلق و بدون هیچ قیدی او را به دفاع از حق و قیام در برابر باطل دعوت می کند. چنین کسی معتقد است که اگر کشته شود، رستگار می گردد و اگر هم بکشد رستگار می شود و ثبات و مقاومت او در دفاع از حق مقید به هیچ قیدی و محدود به هیچ حدی نیست؛ به خلاف کسی که اگر از حق دفاع می کند نه بدان جهت است که حق است؛ بلکه بدان جهت است که هدفی از اهداف دنیایی او را تامین می کند؛ چنین کسی در حقیقت از خودش دفاع کرده است و به همین جهت اگر ببیند که مشرف به هلاکت شده است و یا نزدیک است گرفتار خطری شود، پا به فرار می گذارد. پس دفاع او از حق، شرط و حدی دارد؛ و آن شرط، سلامتی نفس و آن حد، تامین منافع خودش است؛ و این واضح است که عزیمت بی قید و شرط، بر چنین عزیمتی که مقید و مشروط است، غالب می شود. یکی از شواهد این غلبه، جنگهای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است که مسلمانان در عین نداشتن فراد و امکانات زیاد، همواره غلبه می کردند، و جنگها جز با پیشرفت مسلمانان خاتمه نمی یافت و این غلبه و فتوحات اسلامی متوقف نشد و جمعیت مسلمین به تفرقه مبدل نگشت مگر وقتی که نیاتشان فاسد، و سیرت تقوا و اخلاصشان در گسترش دین حق، به قدرت طلبی و گسترش و توسعه ی مملکت (و در نتیجه حکمرانی بر انسانهایی بیشتر، و به دست آوردن اموال زیادتر) مبدل شد؛ در نتیجه آن فتوحات متوقف گردید.
🔹آری، خدای تعالی هرگز نعمتی را که به مردمی داده تغییر نمی دهد، مگر وقتی که مردم نیاتشان را تغییر دهند، و خدای تعالی در آن روزی که دین مسلمانان را تکمیل نمود و از شر دشمنان ایمنشان ساخت، با آنان شرط کرد که تنها از او بترسند، و فرمود:" الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ".
🔹در مسلم بودن این غلبه کافی است که به آیه ی 139 سوره ی آل عمران که خطاب به مومنین است، توجه شود: " وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ".
ترجمه تفسير الميزان، ج19، ص: 338
@rozaneebefarda
روزنه
◾️انا لله و انا الیه راجعون 🔹آیت الله سیدرضا فاضلیان، امام جمعه ملایر به رحمت حق پیوست. ◽️آیت الل
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ارتحال حجتالاسلام والمسلمین فاضلیان
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم بزرگوار جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای حاج سیدرضا فاضلیان رحمةاللهعلیه را به خاندان مکرم و به همهی ارادتمندان ایشان بخصوص مردم مؤمن و انقلابی استان همدان تسلیت عرض میکنم.
این #روحانی_انقلابی و #مردمی در همهی دورانهای حساس انقلاب و دفاع مقدس، همچون پدری مهربان، #جوانهای_مجاهد و فداکار را #انگیزه و #امید میبخشید و کانونهای تحرک مردمی را گرم نگاه میداشت.
🔹در جایگاه امامت جمعه چه در همدان و چه در ملایر و نیز در جایگاه #عالم دینی #مقبول و #محبوب مردم، همواره متصدی ارشاد و هدایت معنوی و سیاسی آنان بود.
از خداوند برای آن مرحوم رحمت و رضوان و پاداش این زحمات را مسألت مینمایم.
سیدعلی خامنهای
۶ آبان ۱۳۹۹
@rozaneebefarda
پیام حضرت آیتالله علوی گرگانی در محکومیت #جسارت #رئیس_جمهور_فرانسه نسب به پیامبر اکرم صلياللهعليهوآله و سلم
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسمه تعالی
قال الله تعالی « قد بدت البغضاء من افواههم و ما تخفی صدورهم اکبر»
🔴 بار دیگر سخنان رییس جمهور فرانسه آقای مکرون در حمایت از اهانت به پیامبر رحمت و محبت حضرت محمد صلی الله علیه و آله چهره واقعی آنان را در اسلام ستیزی بر ملا ساخت.
🔴 دنیای غرب و کشورهای اروپایی که استقبال مردم جهان مخصوصا ملتهای اروپا را به اسلام مشاهده کرده و خود را از مبارزه منطقی با این دین متین و الهی عاجز میدانند، متمسک به هر وسیله ای شده تا جهره این دین را در نزد عموم مردم مخدوش کنند.
🔴گاهی با حمایت از گروههای تکفیری و گمراه و میدان دادن به آنان در نشان دادن چهره خشن از اسلام و گاهی نیز با تمسخر و اهانت به مقدسات اسلامی همچون قرآن کریم و پیامبر رحمت حضرت محمد صلی الله علیه و آله تلاش در دور کردن مردم از تعالیم الهی این دین دارند.
🔴قطعا آنچه را که استکبار جهانی برای مبارزه با اسلام در ذهن می پروراند محقق نخواهد شد و نقشه های آنان نقش بر آب می شود.
🔴اینجانب جسارت رییس جمهور فرانسه به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را محکوم میکنم و بهانه آزادی بیان در غرب نباید موجب اهانت به مقدسات ادیان ابراهیمی علیه السلام شود.
🔴امید است خداوند متعال ملتهای مستضعف جهان را از جنگال استکبار جهانی خلاص گرداند و فرج واقعی را محقق فرماید.٩٩.٨.۶
@rozaneebefarda
💠 دومین یادواره استاد شهید محمدحسن دهقانی
⏰چهارشنبه ۸ آبان ماه ساعت ۲۰
💢 لینک پخش مراسم:
https://www.aparat.com/haqanews734/live
#شهید_محمدحسن_دهقانی
#شهید_مدافع_حرم
#شهید_منبر
#ولایتمداران_واقعی
@rozaneebefarda
گذری بر تاریخ جنایات #فرانسویان علیه ملت ایران و سخنی با #مجلس_انقلابی
فرانسویان هتاک را چگونه باید تنبیه کرد؟
اختصاصی|| مهدی نقیبی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه ۱ از ۲]
🔹جسارت وقیحانه فرانسویان نشان داد که #غرب_وحشی بر دشمنی خود با اصل اسلام، بیش از هر زمان دیگری ثابت قدم است.
اکنون #جهان_اسلام باید نشان دهد که #غیرت_دینی یک میلیارد مسلمان در دفاع از ساحت پیامبر رحمت(ص) برای مقابله با این جماعت هتاک چقدر ظرفیت دارد و چه هزینه هایی بر این خصم دون پایه تحمیل خواهد کرد.
🔹ایرانیان چون همیشه در کانون توجهات جهانی و منطقه ای برای مواجهه متناسب با اقدامات شنیع فرانسه، قرار دارند.
به نظر میرسد اکنون بهترین زمان برای آن است که قانونی در مجلس شورای ملی تصویب شود و پای نحس استعمار فرانسه را برای همیشه از بازار مردم ایران کوتاه کند. ما جز کالاهای لوکس و تشریفاتی، هیچ کالای مهمی از فرانسه وارد نمی کنیم.
🔹فرانسویها، در طول چهل سال اخیر، در تمام دشمنیها علیه ملت ایران، با آمریکا و انگلیس و صدام و مسعود رجوی و #بنی_صدر و حتی بنی صدر، روح الله زم و هر دشمن کوچک و بزرگ دیگر، همگام شدند و تمام قد حمایت کردند تا به ملت ایران ضربه بزنند. عهد شکستند و عذرخواهی نکردند و غرامتی پرداخت نکردند. از حیث سیاسی به ما حمله کردند و ما را تحریم کردند و در عین حال، به بازارهای ما چشم طمع داشتند و منافع اقتصادی ما را چاپیدند و پژو را به ایران آوردند و کالاهای بنجل شان را در بازار ما پر کردند، #توتال را به ایران آوردند و قرارداد نفتی امضا کردند! خیلی وقاحت میخواهد که از حیث سیاسی چنین دشمنی کنند و از حیث اقتصادی، بدون وجود هیچ مانعی بازار مصرف مردم ایران را در اختیار بگیرند.
🔹فرانسویها، مدت 40 سال است، از 1360 تاکنون، جنایتکارترین دشمنان ملت ایران، یعنی سازمان تروریستی منافقین، که دستشان به خون مردم کوچه و بازار این کشور آغشته است، پناه داده اند. #منافقین از سوی فرانسه تابعیت گرفتند و هنوز هم فعالیتهای تروریستی و روانی علیه ملت ایران انجام میدهند و انجام این جنایات، سند تمدید حضورشان در فرانسه است وگرنه خیلی زود اخراج میشدند. دلیل این همه سال میزبانی و خوش خدمتی دولت و سرویس فرانسه از اینها و برگزاری میتینگ هایی با هزینه های آن چنانی، با حمایت علنی و رسمی سازمان منافقین صورت میگیرید. رسوایی این گروه تروریستی به حدی است که در تمام طول این سالها، فقط دولت فرانسه و صدام، حامیان جدی و علنی آنها و رسمی آنها به شمار میروند و حتی آمریکا و انگلیس هم به صورت رسمی نتوانستند چنین کاری انجام دهند.
🔹پناه دادن به روح الله زم و کمک کردن به او و حمایت مالی و هر نوع حمایت دیگر از سوی دولت فرانسه و سرویس اطلاعاتی این کشور از روح الله زم و پشتیانی و حمایت از کانال تلگرامی آمدنیوز، از دیگر جنایات دولت فرانسه در مقابله با ملت ایران است که ادامه مشی استعماری دولت فرانسه است.
🔹دو شرکت پژو و توتال هم که گل سرسبد شرکت های فرانسوی هستند که با ضعف مسئولین دولتی، منافع اقتصادی ملت ایران به خارج منتقل کردند و در نهایت خیانت کردند و علی رغم باقی بودن برجام، در سال 97 و بعد از خروج امریکا از برجام، آنها نیز از کشور ما خارج شدند! یعنی علی رغم حضور دولت فرانسه در برجام، اما این شرکتها از آمریکا تبعیت کرده و زیر تعهد خود زده و به راحتی قرار را نقض کردند و بدون اینکه حتی یک ریال جریمه دهند، رفتند. اگر نقض یکم طرفه قرارداد از سوی ایران بود، باز هم لازم نبود دولت ایران هیچ جریمه ای به توتال و پژو بپردازد؟! قوه قضائیه باید به این دو قرارداد ورود کند و بررسی کند که چه قراردادهایی این مسئولین دولت تدبیر و امید امضا میکنند که همیشه جریمه هایش برای ملت ایران است و هر نقض عهد و خیانتی از سوی طرف مقابل، بدون هیچ جریمه و تنبیهی مواجه است؟
🔹در مذاکرات ۵+۱ هم فرانسه و وزیر خارجه اش نقش پلیس بد را بازی کرده و برخوردهای تند و وقیحانه ای با ایران داشته و سخنان سخیفی را به جمهوری اسلامی و ملت ایران نسبت دادند. بعد از آن هم تا امروز، روزی نبوده که علیه فعالیت های نظامی جمهوری اسلامی، سخنان ابلهانه بگویند و هنوز هم در برجام هستند و مدعی حفظ برجام هستند ولی اجازه ندادند که هیچ کدام از اهداف اقتصادی برجام محقق شود و منافع اقتصادی توافق شده در برجام، به ملت ایران برسد.
@rozaneebefarda
ادامه👇
گذری بر تاریخ جنایات #فرانسویان علیه ملت ایران و سخنی با #مجلس_انقلابی
[صفحه ۲ از ۲]
🔹البته عهد شکنی و خیانت فرانسویها در قبال مردم ایران، امر جدیدی نیست و در دویست سال گذشته، بارها تکرار شده است. در ابتدای قاجار، همزمان با جنگ های ایران و روس، فتحعلی شاه قاجار برای ارتقای قوای نظامی ایران عهدنامه «فینکنشتاین» را با ناپلئون، پادشاه فرانسه، امضا کرد و در پی آن ژنرال گاردان به همراه عده ای مستشار نظامی فرانسوی وارد ایران شدند ولی آنها خیلی زود خیانت کردند و نظامیان خود را فراخواندند و به هیچ کدام از بندهای قرارداد عمل نکردند. آنها برای این عهدشکنی، نه غرامتی دادند و نه عذرخواهی ای کردند.
🔹در سلسله توهینهای اخیر در فرانسه که با حمایت رسمی مکرون، رئیس جمهور، صورت گرفت؛ متاسفانه رئیس جمهور ما سکوت کرده و وزارت خارجه و دولت ما، هم جواب درخوری به این وقاحت و هتاکی ندادند. فرانسویها باید بدانند که دوران استعمار و تحقیر کشورهای اسلامی به پایان رسیده و دوران توهین کردن به مقدسات یک و نیم ملیلیارد جمعیت مسلمان جهان، بی هزینه نخواهد بود.
🔹دولت فرانسه مدعی حقوق بشر، به خاطر سالها استعمار سرزمینهای اسلامی و کشتار مسلمانان و سالها جنایت در سرزمینهای اسلامی کارنامه حقوق بشری سیاهی دارد و کمتر جنایتی هست که در دویست سال گذشته، علیه ملتهای مسلمان و ملت ایران انجام نداده باشد و منافع آنها را غارت کرده است.
🔹دولت فرانسه هرگز برای این همه جنایتی که کرده، از یک و نیم ملیلیارد مسلمان جهان عذرخواهی نکرده، بلکه مشی گذشته اش را هم تغییر نداده، هنوز همچون یک ارباب استعمارگر، مشغول تاخت و تاز است، قبلا به خاک سرزمینهای اسلامی حمله میکرد، امروز به اعتقادات آنها حمله کرده است.
🔹پویش مردمی تحریم کالاهای فرانسوی در سرتاسر جهان اسلام به راه افتاده که پویش بسیار خوب و مفید و لازمی است. اظهار نگرانی مکرون، نشان داد که این پویش مسیر درستی را در ضربه به اهداف اقتصادی استعمار فرانسه وارد میکند و باید همین مسیر با قوت و جدیت به پیش رود.
🔹اکنون وقت آن است که مجلس مدعی انقلابی گری، به عنوان پارلمان ام القرای جهان اسلام، پای کار آید و ضمن تلاش برای اجماع سازی نخبگانی در جهان اسلام، در فضای داخلی نیز با یک گذراندن یک مصوبه، واردات تمام کالاهای فرانسوی را ممنوع اعلام کند تا دولت هم به وظیفه قانونی خودش در آن زمینه عمل کند.
🔻نمایندگان مجلس و هیئت رئیسه، تنها در صورتی می تواند روحیه انقلابی گری و شعارهایی که داده اند را ثابت کنند که در این زمینه فعال وارد گود شوند و به صرف صدور یک بیانیه تشریفاتی بسنده نکنند. تا هر زمانی که دولت فرانسه، مشی استعماری گذشته را اصلاح کند و از مسلمانان جهان، بابت دو قرن جنایت و استعمار، عذرخواهی کند و جلوی این هتاکی های سریالی به مقدسات اسلامی و نقض حقوق بشر در کشورش را را بگیرد، این تحریمها باید باقی باشد.
@rozaneebefarda
#بیانیه_های_موثر علیه جنایت ها و جسارتهای فرانسویان!
🔹روزنامه واشنگتن پست آمریکا، ضمن درج گزارشی از بیانیه های حوزه علمیه قم علیه جسارت مکرون به ساحت مقدس پیامبر(ص)، نوشت:
🔻مجمع قدرتمندی از روحانیون ایران در شهر قم از دولت خواستند تا اقدام مکرون را محکوم نماید.
🔹 روزنامه واشنگتن پست همچنین در ادامه با اشاره به صفحه نخست روزنامه وطن امروز، نوشت: روزنامه وطن امروز تصویر مکرون را به صورت یک دیو منتشر کرد و او را شیطان خطاب نمود.
(نقل از محرمانه)
🔶حاشیه روزنه
در سالهای گذشته که فضای سیاسی و رسانه ای کشور در قبضه برجامیان عاشق آمریکا قرار داشت نفوذی های حوزوی این خرده جریان خسارت آفرین، همواره با ژست عقلانیت و اعتدالگرایی و ادعای آشنایی به منطق روابط بینالملل در میان حوزویان چنین القا میکردند که عصر اقدامات نمادین و شعائری (مانند بیانیه،تجمع،طومارنویسی،نامه سرگشاده،راهپیمایی اعتراضی و...) گذشته است و این مسائل فاقد اثر بوده از دیوارهای قم هم عبور نمیکند! گرچه جریان انقلابی در حوزه هرگز به اقدامات نمادین و احیای شعائر انقلابی اکتفا نمیکند و تمرکز اصلی را بر اقدامات ایجابی در خدمت به انقلاب و اسلام ناب جست و جو میکند اما انکار اثرمندی اقدامات نمادین و شعائری دروغی بزرگ و از تلبیسات شیطانی بود که با هدف حذف بزرگان و بدنه متدین و انقلابی حوزه قم صورت میگیرد.
@rozaneebefarda
بیانیه گروه طلاب جوان قوچان در محکومیت توهین به ساحت مقدس پیامبر(صلی الله علیه و آله)
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸 امروز نزاع #حق_و_باطل به اوج خود رسیده؛ رویارویی و صفآرائی تمام جبهه باطل در مقابل تمام جبهه حق.
▪️ دیگر نقابها کنار زده شده و طاغوت روی حقیقی خود را نشان داده است. توطئه ی غربی ـ صهیونیستی توهین به #پیامبر رحمت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) به راستی قلوب همه مسلمانان جهان را آزرده است.
🔸 حال برای مقابله با این توطئه طاغوتیان، #دولت جمهوری اسلامی باید اقدامی درخور و #مؤثر به نمایش گذارد. ما جمعی از طلاب انقلابی حوزه علمیه، از سیاستمداران این مرز و بوم میخواهیم که همراهی و سیاستِ لبخند و لحن لیّن را کنار گذاشته و با پاسخی انقلابی به توهین رئیس جمهور فرانسه، راه را برای اینگونه بیشرمیها ببندند.
🔹 اعلام موضع یکدست و همگانی #حوزه_علمیه، #علمای_اعلام و #تشکلهای_حوزوی موجب مهار و روشنگری در برابر این توطئه خصمانه خواهد شد.
🔸نبوت پیامبر رحمت (ص) محور #اتحاد و همدلی مذاهب اسلامی است. در چنین مواقع و در چنین ایّامی که میبایست همه جهان اسلام، یک دست و یکپارچه در مقابل دشمنان بایستند، اهالی تفرقه و شیعیان انگلیسی سنگ جدایی به سینه میزنند و این چند دستگیها آسیبهای زیادی از جمله کُند شدن روند مقابله با استکبار را به دنبال خواهد داشت.
🔹 طلاب جوان قوچان ضمن محکومیّت این #توطئه_خصمانه، از علمای اعلام و بزرگان حوزه علمیه خواهان اقدامی در خور و مؤثر برای تنبیه ظالمان عالَم هستند.
#لبیک_یارسول_الله(ص)
#ولایتمداران_واقعی
@rozaneebefarda
#بیانیه نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان در محکومیت اقدام موهن مکرون
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️ نماینده مردم شریف خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و زعیم حوزههای علمیه این استان با صدور پیامی اقدام رئیس جمهور فرانسه در حمایت از توهین به مقدسات دینی و پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد.
▫️متن این #پیام به شرح ذیل است.
بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله تعالی: وما ارسلناک الا رحمة للعالمین
و ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستاده ایم
🔻 پیامبر عظیم الشأن مظهر رحمت نامتناهی الهی است. ایشان منادی انساندوستی، رحمت، عدالت و همه ارزشهای انسانی است.
🔻 اقدام سخیفانه و جاهلانه رئیس جمهور فرانسه در زیرپاگذاشتن این حقایق مسلّم بدون شک، بی شرمی و رذالت بود که نه تنها قلب مسلمانان عالم را به درد آورد بلکه قلب همهی آزادی خواهان و انسانهای حق طلب جهان را متاثر و متألم کرد و خود را برای همیشه از ارزش و اعتبار ساقط کرد.
🔻ما این جسارت و جنایت به انسانیت را از زبان خود، حوزههای علمیه و جامعه روحانیت خوزستان و مردم ولایتمدار و متعهد خوزستان محکوم می کنیم.
اهواز - موسوی جزایری
۶ آبان ١٣٩٩
١٠ ربيع الأول ١۴۴٢
@rozaneebefarda
💥فوری/اختصاصی
هم اکنون اقامه نماز بر پیکر آیت الله فاضلیان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) توسط آیت الله نوری همدانی
خداوند روح مطهر این عالم انقلابی و مردمی را با اولیائش محشور فرماید.
پیکر مطهر ایشان پس از اقامه نماز، برای تدفین به مشهد مقدس منتقل می شود.
#ولایتمداران_واقعی
@rozaneebefarda
محکومیت اهانت به ساحت قرآن و پیام رسان نام آور آن
حجت الاسلام والمسلمین علی نصیری
دکتری علوم قرآن و حدیث و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
سالیانی است که مطبوعات و رسانه های غرب به بهانه آزادی بیان به مهم ترین مقدسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان اهانت روا می دارند و متاسفانه حکومت های مدعی آزادی و دموکراسی از چنین رفتارها و رویه های مخالف اخلاق و منش انسانی حمایت می کنند.
مورد اخیر را در فرانسه شاهد هستیم.
پیامبر اسلام (ص) همان گونه که حتی بسیاری از اندیش وران غیر مسلمان اذعان کردند، نماد مهر و محبت؛ کرامت و کاردانی است؛ چنان که قرآنی که آورده سرآمد علم و تمدن و پیشران رشد و تعالی است.
هرگز بر دامن چنین انسان الهی و کتاب آسمانی او تهمت ناروای بدویت و خشونت نمی نشیند و آنان که می کوشند چنین تصویر ناروایی ارایه دهند، در حقیقت چهره زشت خود را به تصویر می کشند؛ تصویری که ارمغانی برای آنان جز ننگ و عار در دنیا و عذاب و عقوبت در آخرت به همراه نمی آورد.
ما به حسب وظیفه دینی خود چنین رفتار دژم و ژاژگویی ها را محکوم می کنیم و همه تلاش خود را برای معرفی چهره تابناک قرآن و پیامبر اکرم (ص) به جهانیان بکار خواهیم بست.
امیدواریم روزی در رسد که شوکت و عظمت مسلمانان بسان گذشته به آنان بازگردد تا کوتاه اندیشان و کوتاه منشان به بهانه دفاع از آزادی، هرگز جرات جسارت به ساحت قرآن و پیام آور آن را به خود ندهند!
علی نصیری
ششم آبان ماه 1399
@rozaneebefarda
ارادتی بنما تا سعادتی ببری!
اختصاصی/ جعفر بحرینی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸هزاران سال قبل از خلقت «آدم» ابوالبشر ، وجود نورانی او خلق گشته بود و مشغول تسبیح الهی بود و آن زمان که گل آدم را می سرشتند ، او «نبیِّ خدا». آن لحظه ای که پا بر این کره خاکی نهاد ، «ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد» آنچنان که عربهای جاهلی غرق در فساد هم شیفته او گشتند ، «طرِّه مشک سای » او به هر کجا که رفت ، همه شیفته و«فدای عارض نسرین و چشم نرگس » او گشتند.
◽️نه تنها متفکّران و بزرگان مسلمان چون «بوعلی، بیرونی ، صدرای شیرازی، حافظ و خیام و سعدی » بلکه بزرگان غیر مسلمان تاریخ هم در مقابل عظمت او سر تعظیم فرو آوردند.
گوته آلمانی ،«نغمه محمد» را سرود و گفت «سبزه ها از نفسش می رویند» ، برنارد شاو او را «منجی بشریت» ، گاندی او را «محبوب قلوب مردم» نامید.لامارتین ، آرمسترانگ ، ویل دورانت ، مارکس ، الکساندر دوما،تولستوی ، روسو ، آلفرد گیوم و ... ، همه و همه شیفته او شدند. آسمان و زمین هم مرید او گشتند، چنان که «ماه فرو ماند از جمال محمد» ، آری «همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد تا بدهد بوسه بر نعال محمد»
او خاتِم و زینت تمام پیامبران بود«آدم و نوح و خلیل و موسى و عیسى آمده مجموع در ظلال محمد».
«نام احمد نام جملهٔ انبیاست -چونک صد آمد نود هم پیش ماست».عالم قدس وملائک هم او را ستوده بودند ، در آسمان «احمد» نامیده می شد.
او در تقرّب به حضرت حق ، آنچنان پیش رفت که جبرائیل هم توان بالا تر رفتن نداشت ، او به «قاب قوسین او ادنی» رسید. او آن وجود مقدسی است که حضرت امیر المومنین علیه السلام خود را عبدی از «عبید » او دانست.
او اشرف مخلوقات است . او مصداق اتم و اکمل «عبد الله» است. او «حبیب الله» است. «إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا»
چراغ روشنای او هیچ گاه خاموش نخواهد شد. هر چند پست سرشتان و کفّار«يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ » ولی «وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ».
حال چه فخری برای مسلمین بالاتر از این که ما از امَّت او هستیم؟ «قافله سالار ما فخر جهان مصطفاست»
آیا «جمال یار» محتاج ارادت ماست؟
یا ما و تمام عوالم محتاج عنایت او؟!
«غلام این درگه حوریان و اند و پری»«ارادتی بنما تا سعادتی ببری».
آیا به زبان گفتند که مرید او هستیم کافی است؟
«يُرْضُونَكُمْ بِأَفْوَاهِهِمْ وَتَأْبَىٰ قُلُوبُهُمْ وَأَكْثَرُهُمْ فَاسِقُونَ »
آری این زمان ، زمان ارادت عملی است «فَإِنْ تَابُوا وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ فَإِخْوَانُكُمْ فِي الدِّينِ ۗ» ، زمان اقامه ارادت به اشرف مخلوقات. ارادت عملی. «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تُتْرَكُوا وَلَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنْكُمْ وَلَمْ يَتَّخِذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَا رَسُولِهِ وَلَا الْمُؤْمِنِينَ وَلِيجَةً ۚ وَاللَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ»
#لبیک_یارسول_الله(ص)
#ولایتمداران_واقعی
@rozaneebefarda
sobhani_qoran.mp3
2.04M
🎙واکنش آیتالله سبحانی به اقدامات هتاکانه فرانسوی ها به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)
اینان آزادی هتک حرمت را با آزادی بیان یکسان گرفته اند!!
ای #مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست...
#لبیک_یارسول_الله(ص)
#ولایتمداران_واقعی
#سپاهیان_محمد(ص)
#مرجعیت_اصیل_و_مرزبانی_از_تشیع
@rozaneebefarda
#فتنه_استیضاح؛ فرار #دولت_بنفش و #جنگ_داخلی در #حزب_الله!
💥اختصاصی/ #تلنگر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
◽️در روزهایی که به دلیل سیاستها و عملکرد غلط دولتمردان اعتدالی، وضعیت معیشتی مردم ایران دچار تنگنای شدید است، و در هنگامه ای که #ویروس_منحوس_کرونا، مزید بر علت شده است و همزمان با #فرمان_ولایت مبنی بر #جهاد_مواسات، بخش زیادی از بدنه جریان انقلابی در قم و تهران، درگیر مسئله #استیضاح_روحانی شده است؛ موافقان و مخالفان این موضوع، هر کدام استدلال های خود را داشتند، این ادله را در فضای مجازی و حتی برخی جلسات حضوری(خصوصی و عمومی) مطرح کردند، هر دو گروه به نوعی موافقت و مخالفت شان را (با تکیه بر اشارات خصوصی یا با اتکا بر بیانات عمومی) منتسب به رهبری می نمایند، و مع الاسف بعضا برخی افراد از هر دو سو، دامنه محاجّه سیاسی را از سطح گفتگوی متعارف تنزل داده و کار را به تندگویی و تندخویی و تشر و برچسب و حتی افشاگری علیه یکدیگر کشانده اند!
#برجامیان اما در این فضای فشل کننده، با خیال آسوده به بازنشر دامنه نزاع های داخلی حزب الله و فعال نگه داشتن گسل اختلافات سیاسی درون جبهه خودی مشغول اند!
درست مثل #بهاری_ها که (با هر انگیزه ای) فعلا با انتشار مطالب کاملا حساب شده، زمینه های لازم برای عصبانی کردن مردم و احیاناً آتش تهیه برای ساختارشکنی در قالب ناجنبش های اجتماعی یا شورش گرسنگان را فراهم می آورند.
صد البته که #لیبرال_های_وطنی، خاصه کارگزارانی ها، از مدتها قبل در فکر استخدام و استفاده ابزاری از گفتمان عدالتخواهی برای دستیابی به اهداف سیاسی خود بوده اند که بحث مستقل و مفصل می طلبد.
دولت در سایه عملیات روانی/رسانه ای داخلی و خارجی، ساز خود کوک کرده و فعلاً پاسخگو نیست، مجلس هم تا کنون از #ظرفیت_نظارتی خود به نحو بایسته استفاده خاصی نکرده و هر روز درگیر یک حاشیه تازه می شود که آخرینش همین ماجرای استیضاح است.
حوزه و روحانیت نیز عمده توانش را گذاشته برای پوشش ضعف های مفرط غرب اندیشان دولتی تا در حد توان نیازهای حداقلی مردم مرتفع گردد(اگرچه ظرفیت های آزاد نشده زیادی هنوز بدون استفاده مانده است) و از همین رو در جهات دیگر، از جمله نقد مستند و مستدل و محترمانه کارنامه دولت، کمتر ورود می کند که البته در بلندمدت ممکن است موجب خسارتهایی گردد.
وقتی مجموعه شرایط بررسی می شود، فارغ از واکاوی انگیزه ها و استدلالهای طرفین، و بدون لحاظ احتمال دخالت دستهای پنها، ضمن پرهیز از هر نوع اهانت و برچسب زنی به طرفین ماجرا، متاسفانه می توان از این موضوع با عنوان #فتنه_استیضاح یاد کرد که امروز از یک سو برادران حزب اللهی را به جان هم انداخته و برخی عناصر کهنه کار و متعهد را نیز به استفاده از تعابیر ناروا در تخاطب با طرف مقابل واداشته، و از دیگر سو حاشیه امنی برای دولت ایجاد کرده تا از پاسخگویی در مقابل کارنامه 7 ساله طفره رود و همچنان هوس #برجامک_های_جدید در سر بپروراند!
در عین حال انرژی نخبگان و بخشی از بدنه جریان انقلابی را آنهم در شرایط بحرانی فعلی، کاملا تحلیل برده و از #تمرکز_تشکیلاتی بر مسائل اصلی، از جمله #جهاد_مواسات و #نقد_جریان_غربگرا برای پیشگیری از #تکرار #تصدی_خط_سازش بر برخی مناصب اجرایی، منحرف ساخته است!
آیا مجموعه این شرایط، شائبه ایجاد(عمدی یا سهوی) یک فضای فتنه گون را فراهم نمی سازد؟ و آیا نباید بیش از پیش نسبت به آن حساسیت ویژه به خرج دهیم؟
به نظر می رسد برادران حزب اللهی، باید با هوشمندی و کیاست مؤمنانه، از دامن زدن بیشتر بر این فضا و تبدیل آن به یک درگیری داخلی، به شدت پرهیز کنند و به جای پنجه انداختن بر صورت همدیگر، بر مسائل اجماعی جریان انقلابی از جمله: #ولایت_مداری، #مردم_دوستی، #نفی_خط_سازش و حضور حداکثری در #جهاد_مواسات، تمرکز یابند.
اکنون هنگامه آن است که شعارها و ادعاهای مبتنی بر اعتقاد به مبانی انقلاب اسلامی و اهتمام به مسائل اصلی، در صحنه #عمل، رخ نمایی کنند. که اگر چنین شود، حتما آینده روشن است و یقین داریم که: آینده از آن حزب اللهی هاست.
پ.ن: خاک پای فرزندان معنوی امام خمینی و سربازان جان بر کف امام خامنه ای، سرمه چشمان مان است.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تظاهر کنندگان عراقی در اعتراض به اهانت رئیس جمهور #فرانسه به مقدسات و #پیامبر_اکرم(ص)، پرچم فرانسه و عکس مکرون را مقابل سفارت این کشور در بغداد آتش زدند
@rozaneebefarda
📷تجمع اعتراضی مردمی تهران علیه اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص)
امروز عصر، مقابل سفارت فرانسه
🔶حاشیه
1)از حوزه علمیه، هنوز #هیچ اقدام هماهنگ و نمادین قابل توجهی در اعتراض به این مسئله، مشاهده نشده است. حال آنکه حوزه به اقتضای وظیفه و ماهیت ذاتی اش، باید پیشرو و پرچمدار باشد!
صد البته اقدامات برخی مراجع عظام و علمای اعلام و تشکل های حوزوی، در محکوم کردن اهانت به پیامبر اعظم(ص) قابل تقدیر و زمینه ساز تحرکات دانشجویی و مردمی بوده است.
2) #هنرفروش_های_غربزده که به هر بهانه در سفارتخانه فرانسه #شمع روشن می کردند نیز کلا غیبشان زده است؛ دقیقا مثل #سکولارهای_حوزوی!
#لبیک_یارسول_الله(ص)
#ولایتمداران_واقعی
#سپاهیان_محمد(ص)
#مرجعیت_اصیل_و_مرزبانی_از_تشیع
@rozaneebefarda
مسئله سیاست ورزی در حوزه؛ تذکرها و تکاپوها
#پرونده_ویژه #ده_سالگی
سفر تاریخی رهبر به قم؛ رهیافتها و پیامدها/۹
💥اختصاصی/ علی شمس آبادی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه 1 از 4]
🔹جایگاهشناسی «اندیشه و مبانی انقلاب اسلامی» در مصوبات شورای عالی حوزه علمیه، با تکیه بر:
«سند چشمانداز حوزه»، « نظام جامع امور سیاسی حوزههای علمیه»، «طرح حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزههای علمیه» و «طرح جامع ارزیابی و رتبهبندی واحدهای آموزشی حوزوی»
🔹مقدمه
شورای عالی حوزههای علمیه بالاترین نهاد حقوقی حوزوی است که پس از تصویب اساسنامه در تاریخ 1374.9.7 به صورت رسمی آغاز به کار کرد. اعضای شورای عالی به پیشنهاد جامعه محترم مدرسین و تصویب مقام معظم رهبری و مراجع عظام حوزه علمیه قم(دامت برکاتهم) انتخاب میشوند و وظیفه سیاستگذاری کلان در امور حوزوی را دارند.
🔻این مجموعه اصیل و حدوم، با بهرهگیری از شخصیتهای برجسته مورد تایید مراجع عظام تقلید تا کنون قدمهای مؤثری در پیشرفت حوزههای علمیه داشته است و طبعا در بازکاوی کارنامه شورا، نمی توان و نباید خدمات گسترده آنان را نادیده گرفت یا کمرنگ کرد.
یکی از اقدامات مثبت و گام های موثر و قابل تقدیر، تلاش برای ضابطه مندسازی مقوله سیاست ورزی در حوزه است که در نوع خود مسئله کاملا راهبردی و بی بدیل در سطح حوزه است.
🔹در کنار مطالب پیش گفته، نباید از نظر دور داشت که سرعت و پیچیدگی تحولات داخلی و خارجی و لزوم نقشآفرینی حوزههای علمیه در این عرصه، دقت هرچه بیشتر را در اسناد بالادستی مصوب این شورا و تطبیق آن با اندیشه سیاسی امام خمینی قدس سره الشریف به عنوان الگوی جامع و متقنی از اسلام ناب محمدی میطلبد.
ده سالگی سفر مقام معظم رهبری فرصت خوبی برای بررسی کارنامه شورای عالی در مسئله سیاست ورزی در حوزه است.
🔹شورای عالی از سال 1389 تا سال 1399 مجموعه مصوبات خرد و کلانی را داشته که بازخوانی آن به صورت دقیق و کارشناسی و بررسی خروجی آن با ارائه آمارهای کمی و کیفی چراغ راهی خواهد بود برای ادامه مسیر و شناخت نقایص در ناحیه سیاستگذاری یا اجرا.
🔻البته طبیعی است که مصوبات پرحجم و متنوع این مرکز عالی را از جهات مختلف میتوان بررسی نمود و ما در این یادداشت با طراز «انقلابیگری»، به بررسی چهار مصوبه اساسی شورای عالی بررسی خواهیم پرداخت؛ چراکه انقلابیگری و حفظ ارتباط وثیق حوزه علمیه و نظام اسلامی یکی از محورهای اساسی مورد تأکید در سخنان مقام معظم رهبری در دهه اخیر بوده است:
🔻«حاشیهنشین شدن حوزه علمیه قم و هر حوزه علمیه دیگری به #حذف شدن میانجامد. #وارد_جریانات_اجتماع_و_سیاست و #مسائل_چالشی #نبودن، به تدریج به حاشیه رفتن و فراموش شدن و منزوی شدن میانجامد.»(منشور حوزه و روحانیت ج11، ص241، بیانات دیدار طلاب حوزه علمیه قم، 89.7.29)
🔻«حوزههای علمیه باید خود را #سربازان_نظام بداند، برای نظام کار کنند برای نظام دل بسوزاند در خدمت تقویت نظام حرکت کند.»(منشور حوزه و روحانیت ج11،ص253 بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی، 91.7.19)
🔻«حوزهی علمیه پشتوانهی اقامهی حکم اسلامی است، بنابراین اگر حکومت اسلامی، حکم اسلامی را بهخوبی اجرا کند، حوزهی علمیه باید با تمام وجود از آن حمایت کند و اگر دچار اشتباه میشود، تذکر دهد.»(دیدار اعضای شورای عالی حوزههای علمیه 95.7.11)
⭕️همچنین ایشان در آخرین بیانات خود با شورای عالی حوزههای علمیه، «مبانی انقلاب اسلامی در حوزههای علمیه» را هدف هجمههای دشمن دانسته و صیانت از #شور_انقلابی را ضروری عنوان کردند:
🔻«دشمن برای #شناسایی_نقاط_مؤثر_انقلاب و #ضربه_زدن به #مبانی اساسی آن #برنامه دارد و از جمله مقاصد آنها حوزههای علمیه است. #صیانت_از_شور_انقلابی و #طلاب_جوان با توجه به آنچه امام راحل در اواخر حیات مبارکشان [در #منشور_روحانیت] بیان فرمودند، یک ضرورت است.»
⭕️بر این اساس باید جایگاه «مبانی انقلاب اسلامی» را که به صورت مشخص در اندیشه و مکتب امام خمینی قدس سره الشریف متبلور است، در مجموعه مصوبات رسمی شورای عالی حوزه علمیه بازبینی کرد. صدالبته در این عرصه لزوم رجوع به اهل خبره و متخصصین دانش انقلاب اسلامی، ضروری است.
🔹در میان مصوبات دهه اخیر شورا، چهار مصوبه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم نقشی کلیدی در حفظ و تقویت بنیه سیاسی حوزه علمیه دارند:
🔻سند چشمانداز حوزههای علمیه: تاریخ مصوبه: 1394.10.25 و تاریخ ثبت: 1395.1.21
🔻طرح جامع ارزیابی و رتبهبندی واحدهای آموزشی حوزوی: تاریخ مصوبه: 95.1.20 و تاریخ ثبت: 95.1.24
🔻طرح حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزههای علمیه: تاریخ مصوبه: 95.2.17 و تاریخ ثبت: 95.2.21
🔻نظام جامع امور سیاسی حوزههای علمیه: تاریخ مصوبه: 96.8.12 و تاریخ ثبت: 96.9.2
در ادامه به بررسی این مصوبات خواهیم پرداخت.
@rozaneebefarda
ادامه👇
جایگاهشناسی «اندیشه و مبانی انقلاب اسلامی» در مصوبات شورای عالی حوزه علمیه
[صفحه 2 از 4]
◾️بازخوانی اسناد مذکور با تکیه بر اندیشه امام خمینی(قدس سره) که مورد تاکید صریح رهبری معظم نیز بوده، ما را به شناخت هرچه بهتر مسیر فعلی حوزه علمیه در عرصه سیاست ورزی یاری میرساند.
تصویبکنندگان این اسناد از دلدادگان مکتب امام خمینی قدس سره الشریف بوده و این اسناد همچون سایر اسناد شورای عالی حوزههای علمیه دارای نکات مثبت برجسته ای است لذا خوانش مجدد این مصوبات، اولاً گامی است در جهت #ترویج آن و در مرتبه بعدی در ضمن بیان برخی ملاحظات، تلاش می شود قدمی در راه #تکامل و #تسریع در #اجرایی_شدن آن برداشته شود تا در نتیجه آن، ارتقای نهاد روحانیت در عصر انقلاب اسلامی را شاهد باشیم.
🔲بر اساس این مقدمه، ملاحظاتی در پنج سرفصل در این یادداشت دنبال میشود:
1. ابهام در تفسیر مفاهیم بنیادین
2. چالش منظومه معنایی در مفاهیم سیاسی
3. تعیین فصلالخطاب در منظومه فکری و عملی
4. مشخص نمودن جایگاه و ضمانت اجرایی در کنار تبیین راهکارها
5. بررسی تأثیر مصوبات در فضای عمومی حوزه علمیه
1. ابهام در تفسیر مفاهیم بنیادین:
▫️استفاده از کلیدواژههایی که دارای بار معنایی مثبت هستند همواره یکی از بزنگاههای تعیین کننده در اسناد بالادستی است. گاهی یک واژه ارزشی با بار معنایی مثبت، توسط برخی افراد و جریانات سیاسی مصادره یا تحریف میشود لذا با تبیین دقیق و درست از مفاهیم کلیدی، در ساحت اجرا، از تحریف و انحراف و تفسیرهای سلیقه ای و سیاست زده پیشگیری خواهد شد.
◽️یکی از مبانی و ارزشهای حوزه علمیه در سند چشمانداز به این صورت آمده است:
«نقش هدایتگرانه و پدرانه در جامعه»
این نقش، یکی از مبانی و ارزشهای حوزه علمیه در اعصار مختلف بوده است اما همین معنا توسط برخی #سکولارهای_حوزوی که مع الاسف سالهاست برخی از آنان در مسیر #مرجعیت_سازی_نامتعارف نیز گام نهاده اند، مصادره شده و مفهوم «نقش پدری روحانیان» به تساهل و تسامح در ارزشهای دینی یا فقدان مرزبندی دقیق سیاسی، تفسیر شده است.
◽️در همین سند از کلیدواژههایی همچون «آرمانخواهی واقعبینانه و تکلیفگرایی مجاهدانه مبتنی بر فرهنگ عاشورایی» نیز استفاده شده که هم کلیدواژه «واقعبینی» و هم «فرهنگ عاشورایی» توسط عدهای مصادره و تحریف شده است و واقعبینی به معنای تسلیم در برابر وضع موجود در نظر گرفته شده و حتی فرهنگ عاشورایی هم از سوی برخی معممین به مذاکره و سازش با استکبار تعریف شده است!
همین چالش در «طرح حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزههای علمیه» نیز قابل طرح است و مواردی همچون: «عدم وابستگی به افراد و جریانهای سیاسی»، «عدم تحجر»، «نداشتن انتظارات زیاد از انقلاب اسلامی» و... نیز از این قبیلاند.
🔸کسانی که در متن تحولات داغ سیاسی حوزوی بودهاند میدانند که عدهای با شعار «عدم وابستگی به افراد و جریانهای سیاسی» از ورود مؤثر حوزویان به عرصه کنش گری سیاسی (در برهه های خطیر مانند انتخابات ریاست جمهوری و فتنه ها) جلوگیری میکردند و برخی دیگر به اسم پرهیز از تحجر، عناصر متدین سنتی راسخ در اصول را رمی میکردند و جریاناتی خاص با ترویج تفکر به اصطلاح اعتدالی، حضور دین در عرصههای جزئی زندگی را تخطئه و انتظار حداکثری و تفسیر رادیکال عنوان میکنند البته این طیف خود را معتقد به اسلام سیاسی و تشکیل حکومت اسلامی معرفی میکنند اما عمق کلامشان بریدگی دین از زندگی جاری بشری است که فهم این نکته نیاز به تبیین دقیقی از کلمات امام خمینی قدس سره الشریف درباره گستره دین در قلمرو زندگی بشر دارد.
◽️به علاوه در «نظام جامع امور سیاسی حوزههای علمیه»؛ حوزه علمیه به این ویژگی به عنوان یک آرمان شناسانده شده:
🔻«جامع و توسعهیافته، متناسب با مقتضیات اجتماعی سیاسی جهان اسلام و تشیع» که باید توضیح داد که مراد از «توسعهیافتگی و تناسب با مقتضیات» چیست؟
توسعهیافتگی به خودی خود دارای بار معنایی سکولار است که در بیان مقام معظم رهبری نیز تعریض های روشنی بدان وجود دارد و برخی تصریح دارند که مراد از توسعه، منحل شدن در هاضمه نظام جهانی است.
این مورد قطعا نمیتواند مراد اعضای شورای عالی باشد بنابراین برای سوء استفاده مغرضان بیماردل و بداندیش از خلأهای مفهومی، خاصه #سکولارهای_عرفی (که دامنه نفوذشان تا دل حوزه علمیه نیز کشیده شده) باید این مفهوم و سایر مفاهیم متشابه به نحو جدی بازتعریف شود.
@rozaneebefarda
ادامه👇