eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نسخه دوم امام بود! روایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه در تحولات انقلاب اسلامی 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
35.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برخوردار از استعداد برتر و ذهن وقّاد جایگاه علمی آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی به روایت رهبر معظم انقلاب اسلامی/۱ 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
49.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستشکل درس امام! جایگاه علمی خمینی به روایت رهبر معظم انقلاب اسلامی/۲ 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
37.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حاج‌آقا مصطفی و نقد نظریه خطابات قانونیه امام خمینی! جایگاه علمی خمینی به روایت رهبر معظم انقلاب اسلامی/۳ 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذره‌ای از نشانه‌های در حاج‌آقا مصطفی نبود! زیست طلبگی خمینی به روایت رهبر معظم انقلاب اسلامی/۱ 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زهد و معنویت حاج‌آقا مصطفی زیست طلبگی خمینی به روایت رهبر معظم انقلاب اسلامی/۲ 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جامعیت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی تفسیر جالب رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله تاریخی امام پیرامون حاج‌آقا مصطفی 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اندک تعرض به امام را برنمی‌تافت! 🔘مرحوم به شدّت علاقه‌مند به امام بود؛ به شدّت! 🔹آن‌چنان روی حسّاس بود که اگر چنانچه کسی اندک تعرّضی یا خدشه‌ای به شخصیّت امام وارد می‌کرد، حاج‌آقا مصطفیٰ در مقابله و مواجهه‌ی با او می‌شد و نشان می‌داد!   🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب اسلامی و مقایسه پیامدهای شهادت با شهادت @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹وقتى كه مرحوم حاج آقا مصطفى، فرزند بزرگ و فاضل و برجسته‌ى امام در نجف از دنيا رفت - كه خب شبهه‌هايى هم وجود داشت كه ايشان را مسموم كرده‌اند و مانند اينها - امام در اوّلين بيانات گفتند كه فوت مصطفى از الطاف خفيّه‌ى الهى بود؛ هيچ كس درست نفهميد يعنى چه؛ چطور انسان پسر بزرگش را، بچّه‌ى فاضلش را - [چون] مرحوم حاج آقا مصطفى خيلى برجسته بود؛ جزو اميدهاى آينده بود و اگر مانده بود، قطعاً امروز مرجع تقليد بود - از دست بدهد، آن وقت بگويد كه اين از الطاف خفيّه بود؟ 🔻بعد كه مردم ايران اين حركت را انجام دادند كه براى ايشان فاتحه گرفتند و اين فاتحه موجب آن عكس‌العمل دربار شد، و بعد قضاياى قم، قضاياى تبريز، اين سلسله‌ى حوادث پيش آمد، آن وقت مردم فهميدند كه اين لطف خفى چه بود. [يعنى] الطاف خفيّه‌ى الهى كه از يك جاى تلخى شروع شد، به [تشكيل] نظام جمهورى اسلامى و به سقوط حكومت طاغوت انجاميد. 🔹اينجا [در ماجرای شهادت ] هم همين جور است؛ اينجا هم حادثه تلخ است امّا در اين حادثه جبهه‌ى حق پيروز شد، دشمن خبيث ضرر كرد؛ خيال كرد كه كارى انجام داده امّا درواقع ضرر كرد. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
سخنرانی تاریخی مقام معظّم رهبری در سالگرد شهادت [صفحه ۱ از ۳] || حافظه تاریخی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 «ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمة انک انت الوهاب» پروردگارا قلوب ما را بعد از آنکه هدایت فرمودی به باطل میل مده و به ما از لطف خویش رحمتی عطا فرما که تنها تویی بخشندۀ بی منت. قال الله الحکیم: «و اذ قال موسی لقومه یا قوم لم تؤذوننی و قد تعلمون انی رسول الله الیکم فلما زاغوا ازاغ الله قلوبهم و الله لا یهدی القوم الفاسقین.» ای رسول ما به یاد آور وقتی که موسی به قوم خود گفت: چرا مرا رنج و آزار می دهید در صورتی که بر شما معلوم است که من فرستادۀ خدا به سوی شما هستم، باز چون از حق روی گردانیدند خدا هم دلهایشان را از اقبال به حق بگردانید و خدا مردمی نابکار فاسق را هدایت نخواهد کرد. به مناسبت (ره) ایجاب می‌کند که جملاتی چند دربارۀ این حادثه که به نوبۀ خود برای ایران بود و از جوانب گوناگون قابل مطالعه، استنتاج و بهره برداری است، عرض کنم. مرحوم سید مصطفی خمینی(ره) یک از شخصیت های بالقوه و بالفعل اسلام بود. روزی که ایشان شهید شدند، در حدود سنین 48 - 47 سالگی بودند و در آن سن جزء کسانی بود که در حوزه های علمیه قم، نجف، مشهد و .... وجود داشت. بنده ایشان را به عنوان یک چهرۀ برجستۀ حوزۀ علمیۀ قم از سالها قبل می شناختم. وقتی به قم رفته بودیم، در درس فقه و اصول امام، ممتازترین کسی که بر طبق سنت و شیوه درسهای حوزۀ علمیه، گستاخانه با امام از مباحث علمی دم می زد و اشکال می کرد، او بود. ایشان اگر نگوییم بهترینِ شاگردان، جزء بهترین شاگردان درس امام(س) بود، و در عین حال خود یک مدرس معروف بود و فلسفه و فقه درس می‌داد. او به عنوان یک چهرۀ برجسته در میان طلاب، فضلا و مدرسین حوزه، معروف بود. در سال 1341 هجری شمسی مبارزات روحانیت و حوزۀ علمیه شروع و وی در متن مبارزات قرار داشت، اما بدون هیچ گونه تظاهر. شگفت آور بود که حاج آقا مصطفی(ره) در منزل امام مانند یکی از واردین این منزل و کسانی بود که به طور طبیعی در این خانه رفت و آمد می کردند چنان که کسی احساس نمی کرد او پسر امام(س) است و حتی مراجعه او به امام(س) در حد دیگران بود. هیچ کس فکر نمی کرد که برای زیارت امام(س)، یا برای انجام کاری و یا گفتگو با امام، باید از او اجازه بگیرد زیرا او مانند دیگران بود، اگر امام مجلس محرمانه و خلوتی داشتند، او هم مثل همه مردم و مراجعین دیگر در آن مجلس شرکت نمی کرد. اخلاق خاص او در رابطه با امام(س) و حفظ جنبه تساوی با دیگر مردم در آن روزها در حوزه معروف بود. همه می گفتند که حاج آقا مصطفی خمینی(ره) در منزل امام به گونه ای رفتار می کند که با هیچ یک از مراجعین فرقی ندارد و واقعیت هم همین بود، هرگز انتساب به امام(س) و یا نام ایشان برای او وسیله ای محسوب نمی شد. بعد از آنکه در سال 1343 هجری شمسی تعرض شدید امام(س) نسبت به ماجرای کاپیتولاسیون منجر به تبعید امام خمینی(س) از ایران شد، ایشان را هم گرفته و به ترکیه تبعید کردند و آنجا در خدمت امام بودند. قبل از آن واقعه، مرحوم آقا مصطفی(ره) طعم زندان را چشیده بود، در زندان قزل قلعه و زندانهای دیگر در سلول های تنها، روزها و شبهای غربت، تنهایی و محنت را گذرانده بود، اما این تبعید برای او از دو جهت مهم و آموزنده بود: 1 - زندان برای همه کلاس بود، تنهایی در زندان بزرگترین معلم بود. لازم نبود که انسان در زندان، با بزرگان و یا روشنفکرانی هم سلول و هم بند باشد تا از آنها درسی بیاموزد، بلکه انسان از تنهایی زندان درس می گرفت و از مطالعه، در خود فرورفتن و شناسایی نقاط ضعف و قوت خود، مطالبی ارزشمند می آموخت. این یک جهت بود که برای او و دیگران عمومیت داشت. 2 - نقطۀ مثبت دیگری که در این تبعید وجود داشت مجاورت با امام(س) بود. خیلی طبیعی بود که در سالهای گذشته این فرزند برومند فاضل فرصت پیدا نکند که با پدر بزرگوار خود که مشغول کارهای تحقیقی، علمی و همه گونه کار یک روحانی اندیشمند بود، چندان ساعت دراز و طولانی را بگذراند. خیلی طبیعی است پسری که خود شاغل است با پدرش هم که باز شاغل است، چندان ارتباطی ندارد. مثل دو رفیق و همکار به طور طبیعی نیستند. اما تبعید در ترکیه این فرصت را به این پسر با استعداد و لایق داد که بیش از یک سال شبانه روز با امام(س) باشد و از امام(س) بیاموزد نه فقط دانش و اندیشه انقلابی، تجربه های سیاسی عمیق یا خاطرات گذشتۀ زندگی پرماجرای امام را، بلکه بیش از همه، روحانیت، معنویت و عظمتی که در روح امام همواره وجود داشت و عرفان، بینش معنوی و حکمت آموز امام را بیاموزد. این فرصت برای این پسر لایق بسیار ارزنده بود و از این فرصت بهره ها برد. @rozaneebefarda
سخنرانی تاریخی مقام معظّم رهبری در سالگرد شهادت [صفحه ۲ از ۳] || حافظه تاریخی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بعد از آنکه این پدر و پسر از ترکیه به نجف منتقل شدند، در طول سالیان تبعید در نجف کسانی که توانسته بودند با ایشان ملاقات کنند، می گفتند آقا مصطفی(ره) شخصیت دیگری شده است. آن معنویت، نفوذ معنوی، حکمت و اندیشه بلند، از او همچنان که امام(س) بعد از مرگ ناگهانی او گفتند، یک امیدی برای آینده می ساخت و به همین جهت بود که امام(س) فرمودند: «مصطفی امید آینده اسلام بود» و واقعاً هم همین طور بود و مصطفی(ره) امید آینده ما و خمینی آینده ایران بود. آن استعداد و دانش زیاد، روحیه بسیار خوب و عالی و اندیشه درست، می توانست برای آینده ایران ذخیره ای پایان ناپذیر باشد و حادثه شهادت او، می توانست نشان دهنده شخصیت معنوی او باشد. مسأله این و ، جریان مبارزات را در ایران از یک گذرگاه بسیار حساسی گذراند و مبارزات را وارد یک مرحله جدید و همه افراد را به شخصیت والای امام(س)، این پدر صبور و بردبار واقف کرد. در حقیقت مهم ترین وسیله ای که توانست این مبارزه را در شکل توده ای عجیب و جدید در عرصه تاریخ ایران حاضر کند، این حادثه بزرگ و این شهات پر ارج بود. بنابر این همان طوری که حضرت امام(س) فرمودند: «مرگ مصطفی از الطاف خفیه الهی بود» این یک لطف الهی بود؛ لطفی که ساده اندیشان، ظاهربینان و سطحی نگران آن را به صورت «لطف» نمی دیدند و آن چنان که شایسته بود برداشت نمی کردند. بعد از آن هم روشن است دستگاه حاکم از این حادثه چگونه می خواست، استنتاج کند. امّا رهبر عظیم الشأن انقلاب و مردم بیدار و آزاده از این حادثه چگونه استفاده کردند. این مطالب را فقط به این خاطر نگفتم که نسبت به شخصیت مردی بزرگ سخنی گفته باشم که دانستن آن برای شما خواهران و برادران لازم است، و همچنین شخصیت ناشناخته این شهید را به شما بشناسانم، بلکه بیشترین تأکید من بر سخن گهربار امام(س) است که فرمودند: «او امید آینده ما بود.» امّا همین جمله را نیز از این نقطه نظر نگاه می‌کنیم که امید آینده ایران تجلیل و ستایشی از این شهید بزرگوار است و مایه غم و تأسفی برای ما، از دیدگاه دیگری می نگریم که به درستی احساس کنیم که دشمنان ما، دشمنان سوگند خورده این ملت و انقلاب تا چه اندازه آینده نگری  و برنامه ریزی دارند که پیش از آن که همه ما بدانیم که این شهید امید آینده ایران بود و پیش از آن که عناصر فعال و مبارز ما به درستی شناخته باشند که چه عنصری، از دست آنها گرفته می شود، دشمن این را کشف کرده بود. دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی دشمن این مطلب را پیش از ما دانسته و فهمیده بود و لذا در صدد علاج برآمده و آینده نگری کرد. فردای ایران را دید، ایرانی را دید که مردم در جستجوی شخصیت های قابل اطمینانی هستند که بر گرد آنها جمع شوند و نهضت را که هنور در نیمه است، به پایان برسانند. دشمن کسی را که می دانست در آن روز امید آینده می تواند باشد و می تواند امید ببخشد، از میان ما برداشت. آن چیزی را که ما می توانستیم دست مایه حیات سیاسی و اجتماعی خود کنیم، از ما گرفت. پس دشمن، آینده نگر و دوراندیش است. دشمن با ما به شکل روزمره برخورد نمی کند، او قبلاً نقشه ها را طرح می کند و فردا و پس فردا را می بیند و بر طبق محاسبات دقیق آن را حدس می زند و در مقابل آنچه پیش خواهد آمد، طرح ریزی و برنامه ریزی می کند. ما در مقابل چنین دشمنی قرار داریم. حال نتیجۀ فهمیدن این واقعیت چیست؟ این نتیجه به نظر من نباید جز این باشد که ما هم خود را در مقابل این چنین دشمنی حس کنیم. اولاً ما هم باید کنیم، با حوادث به شکل روزمره برخورد نکنیم، اندکی دورتر از جلوی چشم خود را ببینیم، احساس خطر کرده و احتمالات را برای آینده در نظر بگیریم؛ ثانیاً را هم نقشه های روزمره به حساب نیاوریم. @rozaneebefarda
سخنرانی تاریخی مقام معظّم رهبری در سالگرد شهادت [صفحه ۳ از ۳] || حافظه تاریخی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 آن روزی که شاه در نطق هایش می گفت اگر من از این مملکت بروم. مملکت دچار تجزیه خواهد شد و اگر پادشاهی در این مملکت نباشد، مردم ایران نمی توانند با هم کنار بیایند، و این را در همه مصاحبه های مطبوعاتی و نطقها می گفت، همه هوشمندان می توانستند درک کنند که آینده ایران پس از خلع ید از این غاصبان و مزدوران چه خواهد بود. هوشمندان از آن روز فهمیدند که اولین و حادترین مسألۀ ایران بعد از پیروزی انقلاب چیست، و آن تظاهرات تجزیه طلبانه است. حال در چنین شرایطی تکلیف ما چیست؟ پیش از هر بحث اصولی، فکری، ایدئولوژیکی، امروز جامعه ما نیاز به دانستن این تکلیف ها دارد. تکلیف ما این است که همچنان به انقلاب اسلامی وفادار باشیم، ممکن است بگویید همه وفادارند. مگر کسی هست که به انقلاب اسلامی وفادار نباشد؟ جواب این است که آری ممکن است کسانی باشند که به انقلاب اسلامی وفادار نمانده باشند، چه عاملی موجب می شود که کسانی با انگیزۀ اسلامی با وارد کار شده باشند ولی به انقلاب اسلامی وفادار نمانده باشند؟ آیا همه چیز باید در شمار منافع مادی بیاید؟ آیا چیز دیگری نیست که انسان را باز بدارد؟ غیر از این وجوه شناخته شدۀ معمولی که یک انسانی را در مقابل انقلاب و جریان انقلاب قرار بدهد، حتماً وجوهی وجود دارد. پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) یک روز به سربازان سلحشور اسلام گفت: از جنگ کوچکتر بازگشتیم، بر شما باد جهاد بزرگتر، پرسیدند، جهاد بزرگتر چیست؟ حضرت فرمود: «جهاد با نفس»، نبرد با انگیزه ها؛ انگیزه های شخصی و نفسانی، جهاد با خواهشهای قلبی. ما خواهش قلبی را بیشتر در مسایل فکری، تفریح  ها، عیاشی ها و خوش گذرانیها محدود کردیم، در حالی که این ها بخشی از خواهش های قلبی است، امّا خواهشهای قلبی رقیق تر، ضعیف تر، بسیار خطرناک ترند. در شرایط امروز جامعه ما، وحدت غیر از فلسفه عمیق ایدئولوژیک، فلسفه سیاسی نیز پیدا می کند، این است که وحدت دیگر به صورت یک فرمایش در نمی آید به صورت یک نیاز و ضرورت در می آید. با همه اختلاف سلیقه هایتان با هم کنار بیایید، دشمن می خواهد که شما با استفاده از کمترین اختلاف نظر و اختلاف سلیقه در مقابل هم قرار بگیرید. دشمن می خواهد که برادران هم وزن که سالهای سال هم دیگر را آزموده اند، هم دیگر را شناخته اند، به مختصر بهانه و سوءظنی یکدیگر را متهم کنند، بیایید برای خشم دشمن در مقابل این خواسته های او مقاومت کنیم، البته از لحاظ فکری هر چه می توانیم بایستی نقاط مشترکمان را تقویت کنیم و باید به یکدیگر نزدیک شویم تا وحدت، یک وحدت از دل جوشیده باشد. 🔹منبع: روزنامۀ اطّلاعات – 1 / 8 / 1368؛ یادها و یادمانها از آیت الله سید مصطفی خمینی(ره)، جلد 1، ص 39. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بیان معنوی مجتهد شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی 🔆بخش اول 🔹«بدان که و رأفت و عطوفت از جلوه‌های اسماء جمالی الهی است و با همین رأفت و عطوفت است که دل انسان به سمت فرزند جلب می‌شود و انسان به خاطر و عشقی که جلوه‌ای از جلوات آن رحمت الهی است، برای دفع مزاحمات وجودی و دشمنان و... آماده می‌شود. 🔸این رحمت و رأفت همان است که انبیاء، روحانیون، علما و زعمای دینی را به تحمل مشقت‌ها و قبول مصائب در راه هدایت انسان‌ها به سمت حقایق و خارج کردن آنان از ظلمت به سوی نور برمی‌انگیزد.» ✳️گزیده و ترجمه‌ای از مباحث اخلاقی در تفسیر قرآن کریم آیت‌الله سیدمصطفی خمینی 🔻کاری از بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بیانات حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی پیرامون شخصیت مجتهد شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی ▫️از مرحوم رحمت‌الله علیه چندان اسمی برده نمی‌شود [و] واقعا چهره مبارک ایشان در جامعه امروز ما جا نیفتاده است و علتش این [است] كه خودشان هم یک حالتی داشتند كه خیلی در این وادی نمی‌رفتند یعنی حالت انزوایی برای خودشان انتخاب می‌كردند فلذا در زمانی هم كه مرحوم امام در قم تشریف داشتند ایشان همیشه اخلاق‌شان این بوده كه كناره می‌گرفتند با این‌که یک شخصیت فاضل و ملایی بودند خیلی استعداد فوق العاده ای هم داشتند. ▪️در روایت داریم و بزرگان دین ما می گویند اگر شخصیت كسی را می خواهی بشناسی از رفتار دشمن به دست بیاور جریان ایشان هم تقریبا از همین قبیل بود. وقتی حركت ایشان با مرحوم امام را دیدیم و ایشان را گرفتند و خارج [از کشور تبعید کردند] معلوم می‌شود نقش موثری در حركت انقلابی امام داشتند. ▫️انسان می‌تواند از آثار علمی [و] كتاب[های] ایشان پی ببرد كه چه شخصیت محترم و ملایی بوده [است]. فلذا مرحوم امام روی ایشان خیلی عنایت داشتند. 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
روزنه
سخنرانی تاریخی مقام معظّم رهبری در سالگرد شهادت #آیت‌الله_سیدمصطفی_خمینی [صفحه ۱ از ۳] #بازنشر||
مردی که بعد از گذشت چهار دهه از شهادتش هنوز هم ناشناخته مانده است! مردی که به الهام‌ گرفتن از اندیشه و سیره‌اش به شدت نیازمند است... @rozaneebefarda
میلاد با سعادت رسول اعظم صلی‌الله علیه و آله بر تمام عاشقان آل الله مبارک باد. @rozaneebefarda
دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌ و جمعی از مسئولان نظام با رهبر انقلاب.mp3
6.82M
🎙 بشنوید|| صوت کامل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
ماجرای خواستگاری از دختر یازده ساله! آیا سیدموسی به باور داشت؟! برشی از خاطره‌بازی‌های مشکوک نشریه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 نشریه حریم امام وابسته به موسسه تنظیم و نشر که زیر نظر آقای (خمینی) فعالیت می کند، در شماره اخیر خود به مناسبت سالگرد شهادت مصاحبه‌ای با همسر ایشان انجام داده که در رسانه‌های داخلی و خارجی، حاشیه‌ساز شده است. همگام با رسانه‌های معاند، به برجسته‌سازی بخشی از این مصاحبه پرداخته‌اند که در آن از قول خانم معصومه حائری تلاش کرده‌اند برخی توصیه‌های شخصی علامه شهید پیرامون پوشش همسرشان را بهانه‌ای برای هجمه به مسئله حجاب قرار دهند! مطالب نقل شده در این جهت که کاملا جنبه شخصی داشته و به شدت ابهام‌آلود است، از نظر سند و دلالت قابل بررسی و بازکاوی است و از متشابهات تاریخی محسوب می‌شود! خصوصا که متولیان نشریه حریم امام سابقه نشر مصاحبه‌ها با سناریوهای سیاسی از پیش تعیین شده را در کارنامه دارند و از این رو اولا لازم است منتشر شود تا سندیت و صحت انتساب این مطالب به خانم حائری قطعی شود و ثانیا این مطالب با مستندات تاریخی و خاطرات سایر اعضای خانواده و نزدیکان علامه شهید نیز تطبیق شود. جالب آنکه در بخش دیگری از همین مصاحبه جنجالی مطالبی نقل شده که به هیچ وجه با مذاق و مشرب غرب زدگان مطابقت ندارد و از این‌رو به هیچ وجه مورد توجه آنها قرار نگرفته است! لذا آنان مطالب این بخش از مصاحبه را با تجاهل و تغافل، بایکوت کرده‌اند! ماجرا از این قرار است که خانم معصومه حائری مدعی است که در برهه‌ای، از خواهر او خواستگاری کرده است. که البته به دلیل عدم تناسب ظاهری و سن پایین دختر، مرحوم حاج شیخ مرتضی حائری زیر بار نمی‌رود و به آقا موسی صدر پاسخ رد داده می‌شود! اکنون باید از قبیله غرب‌زدگان پرسید آیا ازدواج با دختر یازده ساله مصداق نیست؟ اگر هست، چرا کسی صدا به انتقاد بلند نکرده است؟! آیا بازخوانی مغرضانه و روایت متعارض از وقایع تاریخی، با منطق و اخلاق و انصاف سازگار است؟! این سؤالات بدین دلیل مطرح می شود که این جماعت از یک سو آقا سید موسی را نماد می‌شمارند و از دیگر سو مدت هاست به واسطه اموری چون کودک همسری، احکام اسلام و علمای اعلام را مورد تهاجم قر ار می دهند. اکنون در مقابل این چالش بنیادین، صرفا به راهبرد سکوت و بایکوت روی آورده‌اند. سابقه نشریه حریم امام نشان می‌دهد با طراحی مصاحبه‌های جهت‌دار تلاش دارد اهداف سیاسی و سلائق فکری تحریریه و بانیان خود را از زبان دیگران به مخاطبان القا کند! امری که با اخلاق حرفه‌ای سازگار نیست و در بلندمدت موجب ایجاد دافعه در مخاطبان هوشمند خواهد شد. 🔴بخشی از مصاحبه حریم امام با خانم معصومه حائری مبنی بر خواستگاری از دختر ۱۱ ساله! 👇 - امام موسی صدر خیلی با حاج آقا مصطفی دوست بود و در نجف به منزل ما می‌آمد و گاهی در منزل ما می‌خوابید و یادم هست که چون قد بلندی داشت، پاهایش از پتو بیرون می‌زد. ناگفته نماند که امام موسی صدر بود و برای نزدیک‌تر شدن به پدرم، از خواهرم که آن زمان حدود داشت و کوچک بود کرد که پدرم گفت اولاً این دختر هنوز بچه است و ثانیاً با این قد بلند و سر به فلک کشیده تو، شما از نظر ظاهری هم تناسبی با هم ندارید. خواهرم ده سال از من کوچک‌تر است و درس‌خوانده است و تحصیلات عالیه دارد و در قم زندگی می‌کند و الان که من زمین‌گیر شده‌ام، تلفنی با هم ارتباط داریم. ▫️هفته‌نامه حریم امام، شماره ۴۷۳، ص ۷. 🔶حاشیه روزنه هدف از این خاطرات، نه تعریض به حکم مشروع الهی در تزویج خردسالان است(که مع‌الاسف در دولت روحانی دستمایه تهاجم گسترده غربگرایان به شریعت شیعی شد) و نه تعریض به روحانی خدوم جناب آقا سید موسی صدر. بلکه هدف آن است که اقدامات تحریف‌آمیز و تخریبگر و تناقض‌آمیز غربگرایان را بهتر بشناسیم و به تالی فاسدهای فروان و جماعت غربگرا در قداست‌زدایی از رجال مذهبی و روحانيان خدوم، پی ببریم. اگر امر دائر شود که بزرگان حوزه و روحانیت به واسطه خاطره‌بازی‌های مشکوک غربزدگان زیر سؤال بروند یا آنکه در ماهیت این قبیل خاطرات و اغراض منتشر کنندگان آن به دیده بنگریم، قطعا و حتما احتمال دوم ترجیح دارد. مع الاسف امروز به عنوان ابزاری برای تحریف و تسویه‌حساب سیاسی و القای تحلیل‌های پسینی در قالب تاریخ، تبدیل شده است. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
به سبک نشریه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹تحریف امام و تاریخ انقلاب اسلامی یکی از شگردهای قدیمی غرب‌زدگان و لیبرالیست‌های وطنی است؛ آنان چون نمی توانند مردم و نسل جوان را از امام و انقلاب جدا کنند، در تدارک طراحی‌های پیچیده برای و حقائق برمی‌آیند! در این روش، امام و انقلاب و بزرگان انقلابی آنگونه معرفی می‌شوند که با میل و سلیقه غربگرایان تطبیق کند! مع‌الاسف این رویه دیرزمانی است که در مؤسسه نشر آثار امام نیز مشاهده می‌شود؛ مدتهاست مجموعه‌های اقماری وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام که بنا به وظیفه ذاتی خود باید مروج اسلام ناب و اندیشه‌های امام و حامی انقلاب اسلامی باشند، متأسّفانه به کانون تکاپوی سیاسی و فکری برخی عناصر زاویه‌دار تبدیل شده‌اند و در این میان از دست برخی نیروهای معتقد به امام در بدنه این مجموعه نیز کاری برای پیشگیری از گسترش این خط انحرافی بر نمی‌آید! بازخوانی و تحلیل محتوای سایت و نشریه نشان می‌دهد که چه رویکردی در مؤسسه تنظیم و نشر در حال پیگیری است و تا چه اندازه با راه و روش امام فاصله دارد. به عنوان یک پدیده جدید در فعالیت‌های مجموعه نشریه حریم امام، بیش از دیگر شگردها و ابزارها رخ‌نمایی می‌کند! اینان با استفاده از قالب تلاش می‌کند با مستمسک‌های به ظاهر تاریخی؛ القائات جهت‌دار خود را به مخاطب بقبولانند! در نمونه اخیر، به مناسبت سالگرد شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، به اصطلاح برای بزرگداشت آن عالم مبارز تدارک دیده‌اند ولی در این به اصطلاح پرونده ویژه‌شان چیز خاصی جز مصاحبه با فرزند و همسر آن شهید یافت نمی‌شود که آنهم عاملی برای حاشیه‌سازی و زیرسؤال بردن علامه شهید قرار گرفته است! تحریف مدرن در پرونده اخیر نشریه حریم امام به این صورت پیگیری شده که آنان در میان همه ابعاد مختلف شخصیتی علامه شهید، تنها به ذکر برخی مسائل شخصی خانوادگی از زبان همسر ایشان پرداخته‌اند! تحریف مدرن یعنی در مورد علم و دانش گسترده، زهد و تقوا، عرفان و سلوک، اندیشه سیاسی و سیره مبارزاتی و مردم‌مداری و شاگردپروری و جریان‌شناسی آن شهید سخنی به میان نیاورند و در مقابل با ذکر برخی متشابهات و شذوذات، به تولید حاشیه در مورد آن شهید سعید بپردازند! آنهم با اتکا به نقل‌های منفرد که سندیت و دلالت آن مخدوش است! 🔹پی‌افزود مسئولان مؤسسه تنظیم و نشر اخیرا اعلام کرده‌اند قرار است از فاز پژوهشی به فاز ترویجی تغییر اولویت دهند و با این وجود باید منتظر اجرای پروژه‌های پیچیده‌تری در جهت باشیم! @rozaneebefarda
حتی من هم نتوانستم او را درک کنم! بازنشر مصاحبه قدیمی خانم معصومۀ حائری یزدی در مورد [صفحه ۱ از ۲] ‏‎ ‎ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ‏‏ ‏ اخیرا با مناسبت سالگرد شهادت علامه شهید سیدمصطفی خمینی، سخنانی به نقل از همسر ایشان منتشر شده که با برخی حاشیه‌سازی‌ها در داخل و خارج همراه شده است. گرچه به دلیل عدم انتشار صوت مصاحبه، هنوز انتساب این سخنان به خانم حائری قابل تأیید نیست و از سوی دیگر احتمال تقطیع مضر نیز وجود دارد، اما حتی بر فرض صحت انتساب، دلالت این سخنان متشابه بر برداشت‌های جهت‌دار رسانه‌های غربگرا نیز مخدوش است! مهم‌تر از همه اینها، عملکرد شائبه‌برانگیز مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام و خصوصا نشریه حریم امام باید مورد توجه قرار گیرد که با بی‌توجهی کامل به ابعاد مختلف شخصیتی علامه شهید، به برجسته‌سازی برخی نقل‌های خصوصی و شخصی که قابل صحت‌سنجی نیست، پرداخته و در حقیقت از این طریق، به تحریف شخصیت آن شهید پرداخته‌اند. یک مصاحبه قدیمی از خانم معصومه حائری نشان می‌دهد که روایت او از همسرش در مقایسه با مصاحبه اخیر، تا چه اندازه متفاوت است! حال این سؤال مطرح است که آیا این تفاوت به تغییر نگاه خانم حائری در مورد آقامصطفی بازمی‌گردد یا و سناریونویسی مصاحبه‌کنندگان، منتج به این خروجی حاشیه‌ساز شده است! مصاحبه‌ای که پیش رو دارید توسط همین مؤسسه تنظیم و نشر تهیه شده و در ویژه‌نامه بیستمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی درج شده است! 🔴متن کامل مصاحبه خانم معصومه حائری پیرامون شخصیت و سیره عملی مجتهد شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی 👇 ‏‏لطفاً دربارۀ اخلاق و روحیۀ بارز شهید آیت الله سید مصطفی خمینی(ره) و همچنین تألیفات ایشان مطالبی را بفرمایید. ‏ ‏‏او مردی بالاتر از همه چیزهایی که شما فکر می کنید، بود. افکار او خیلی بالا و بلند بود و یک جور دیگر فکر می کرد و بالاخره درک ایشان از مسایل طور دیگری بود. او خیلی باهوش و با قدرت نسبت به مسایل می نگریست و بسیار بر خود تسلط داشت، بسیار عبادت می کرد، همیشه شبها بیدار بود و تا صبح به دعا و نیایش‏‎ ‎‏می پرداخت و من اکثراً صدای او را که با صدای بلند گریه می کرد، می شنیدم، خط ‏او، خط اصیل قرآن بود. ‏ ‏‏او همه چیز را به خوبی درک می کرد. اما هیچ کس نتوانست او را درک کند، حتی من هم نتوانستم او را درک کنم، او بالاتر از همه بود. حاج آقا مصطفی(ره) از قدرت های شیطانی رنج می برد و همواره یار مستضعفان بود و همیشه به آنها فکر‏‎ ‎‏می کرد. ‏ ‏‏ایشان تألیفات متعددی دارد، که بعضی از آنها چاپ نشده است، ایشان فقط راجع به سوره حمد حدود 1000 صفحه تفسیر نوشته اند و 46 آیه از سوره مبارکه بقره را نیز تفسیر نموده‏‎ ‎‏اند؛ تفسیرهایی که شاید از لحاظ بلاغت و معنی بی نظیر باشد، به طوری که هر کس از فقیه و فیلسوف گرفته تا مهندس و عامی می تواند آن را درک و از آن برداشت کند و طبعاً کسی می تواند این گونه تفسیر ارائه دهد که خود دارای همه این ابعاد باشد. ‏ ‏‏در زمینه چگونگی مبارزات شهید مصطفی خمینی(ره) مطالبی را بیان فرمایید. ‏‏مبارزات ایشان از سال 1342 ه. ش آغاز شد. ایشان غیر از این که در ایران مبارزه می کرد، در نجف نیز بسیار زحمت کشید و ستم دید. من همین قدر‏‎ ‎‏می دانستم که او مبارزه می کند اما از چگونگی مبارزاتش هیچ اطلاعی نداشتم، زیرا ‏محیط نجف طوری بود که ما نمی توانستیم در مبارزات او شرکت داشته باشیم. ‏ 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
حتی من هم نتوانستم او را درک کنم! بازنشر مصاحبه قدیمی خانم معصومۀ حائری یزدی در مورد [صفحه ۲ از ۲] ‏‎ ‎ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 رابطه ایشان با حضرت امام(س) به چه صورت بود؟ ‏‏همان طور که همه می دانند و من هم این مطلب را به خوبی درک کرده بودم، او برای پدر گرامی اش احترام خاصی قایل بود و حضرت امام(س) هم به حاج آقا مصطفی(ره) احترام خاصی می گذاشتند. مصطفی(ره) عاشق امام(س) بود، گرچه ایشان همیشه در حال مسافرت بود و بسیار کم به منزل می آمد، ولی وقتی به عراق رفت، تمام همّش معطوف به امام(س) بود و فقط به خاطر ایشان در نجف مانده بود، و امام(س) نیز عجیب در مرگش مقاومت کردند؛ همان گونه که همه مردان خدا توکل بر خدا می کنند و هر چیزی را در راه او فدا می کنند. ‏ ‏‏وقتی مأموران رژیم منحط سابق شبانه آمدند که امام(س) را در قم دستگیر کنند، هیچ کس نتوانست بفهمد که حاج آقا مصطفی(ره) چگونه خود را از پشت بام بلند به امام(س) نزدیک کرد که همراه او با ماموران برود، اما ماموران از رفتن آقا مصطفی(ره) به همراه امام جلوگیری کردند. حاج آقا مصطفی(ره) همان شب انبوه جمعیتی را که به دور او حلقه زده بودند با هوشیاری و متانت به آرامش فرا می خواند. ‏ ‏ زمانی که امام را به ترکیه بردند، آقا مصطفی(ره) را نیز دستگیر کردند و او تا تهران در کمال آرامش با ماموران به سر برده بود. او را نیز به ترکیه نزد پدر تبعید کردند و از آنجا نیز همراه امام(س) به عراق تبعید نمودند. آقا مصطفی(ره) همیشه به ایران عشق‏‎ ‎‏می ورزید، حتی تصمیم گرفت که همان سال پس از تشرف به مکه به تهران بیاید، اما اجازه این کار را به او ندادند. حاج آقا مصطفی(ره) از محیط نجف بسیار رنج می برد، در هوای گرم نجف، در آن جو ناراحت کننده و خفقان‏‎ ‎‏آور، علیرغم همه ناراحتی ها، تمام همّ و غمش برای مردم بود. لکن همین عزیمت و تنهایی در نجف از یک لحاظ به نفع ایشان شد، چون بیشتر اوقات را در منزل بودند و فقط برای تدریس بیرون می رفتند. بدین لحاظ وقت زیادی برای تألیف داشتند در نتیجه بیشتر کتابهایشان را آنجا و در آن وضعیت نوشتند. چرا که ایشان خیلی اجتماعی بود و مردمی فکر می کرد اما در آنجا بسیار گوشه‏‎ ‎‏گیر و منزوی شده بود. ‏ ‏‏ ‏ ‏‏اگر ممکن است دربارۀ چگونگی شهادت حاج آقا مصطفی(ره) مطالبی را بفرمایید. ‏ ‏‏او مردی بسیار قوی و از سلامت کامل برخوردار بود، هیچ گونه ناراحتی و بیماری نداشت به همین دلیل برخلاف آن چه شایع کردند سکته قلبی خیلی بعید به نظر می رسید. همان شب که حاج آقا مصطفی شهید شدند، زودتر از معمول به خانه آمدند، چون قرار بود که ساعت دوازده مهمان بیاید و من سخت مریض بودم، آقای «دعائی» که همسایه ما بود، برای معاینه من دکتر آورد. از طرفی دیگر آقا ‏مصطفی شبها مطالعه داشتند و ما یک ننه داشتیم که اسمش «صغری» بود، آقا مصطفی به او گفت: «برو بخواب، اگر مهمان آمد من در را باز می کنم» و ما دیگر نفهمیدیم که مهمانها چه وقت آمده و کی رفتند و چه شد؟ ‏ ‏‏پس از ملاقات، او طبق معمول به مطالعه و عبادت پرداخته بود. «معمولاً شبها‏‎ ‎‏نمی خوابید و فقط بعد از نماز صبح چند ساعتی می خوابید» صبح خیلی زود وقتی ننه به اطاق بالا می رود، می بیند آقا مصطفی پشت میزش نشسته، دستش را روی کتاب گذاشته، سرش به پایین خم شده و حرکت نمی کند. او بهت‏‎ ‎‏زده و وحشت‏‎ ‎‏زده این مطلب را به من گفت. وقتی من با عجله به اطاق بالا رفته و خود را بالای سر او رساندم، دیدم دست های آقا مصطفی بنفش شده است و لکّه های بنفش نیز روی سینه و سر شانه هایش دیدم. ایشان را بلافاصله با کمک آقای دعایی به بیمارستان انتقال دادیم. در آنجا به ما گفتند که حاج آقا مصطفی(ره) مسموم شده و دو ساعت است که از دنیا رفته است. وقتی خواستند از جسد وی کالبد شکافی به عمل آورند، حضرت امام(س) اجازه این کار را ندادند و فرمودند: «عده ای بیگناه دستگیرمی شوند و دستگیری این ها دیگر برای ما آقا مصطفی نمی شود». به هر حال از طرف دولت بعث عراق نیز از اعلام نظر پزشکان جلوگیری شد و نگذاشتند پزشکان نظر خود را اعلام کنند و حتی پزشکان را نیز تهدید کردند، چون صددرصد عارضۀ ایشان، مسمومیت بود.  ▫️منبع: یادها و یادمان‌ها، ج ۲، ص ۴۰۱_۴۰۵. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
سخنرانی امام راحل علیه کاپیتولاسیون.mp3
13.88M
سخنرانی تاریخی امام خمینی علیه 🔘پیشنهاد تصویب لایحۀ مصونیت مستشاران و دیگر تبعۀ آمریکا در ایران، در اسفند۴۰، از سوی آمریکا مطرح شد، امّا به عللی پیگیری جدّی آن تا پس از قیام خونین ۱۵خرداد متوقف شد. کاپیتولاسیون در ۱۳مهرماه ۴۲ در کابینۀ علم به تصویب رسید و در مرداد ۴۳ برخلاف رویه قانونی، اول به مجلس سنا رفت و تصویب شد و بعد از آن منصور، نخست‌وزیر وقت، لایحه را در ۲۱مهر۱۳۴۳ به مجلس شورای ملی برد و از تصویب نمایندگان گذراند. ▫️تصویب کاپیتولاسیون در مجلسین سنا و شورای ملی، رسما اعلام نشد و مطبوعات کشور نیز، زیر سانسور دولت، از افشای آن خودداری کردند. چندی بعد، نشریۀ داخلی مجلس شورا حاوی متن کامل سخنرانیها و گفتگوهای نمایندگان و رئیس دولت در این زمینه، به دست امام خمینی(س) رسید و ایشان را سخت آشفته و منقلب کرد. 🔹امام خمینی در ۴ آبان ۱۳۴۳ به ایراد سخنرانی علیه این لایحه ننگین پرداخت و مواضع صریح و شجاعانه منجر به و گردید. 🔹محافل سیاسی و روشنفکری ایران (از چپ‌ها تا ملی‌گراها و دیگران) هیچ کدام‌شان انتقادی به کاپیتولاسیون وارد نکردند! 🔹 به عنوان یکی از آرمان‌های بنیادین انقلاب اسلامی از آغاز نهضت تا کنون بوده است؛در سال‌های گذشته علیرغم این حقیقت روشن، برخی روحانيان غرب‌اندیش ابزار نفوذ آمریکا قرار گرفته، به مخالفت با آرمان آمریکاستیزی برخاستند؛ در حالی که برخی مناصب مهم اجرایی را نیز اشغال کرده بودند! 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
ماجرای داماد و یک پیشنهاد! به لطف خدا طراز فعالیت‌های جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی به طرز قابل توجهی افزایش یافته و الحمدلله این تکاپوی حرفه‌ای، هم از حیث گستره و قدرت رصد و هم اعلان موضع بهنگام و مستحکم و هم حریت در مواجهه غیرقبیله‌گرایانه با اشکالات و آسیب‌ها، به حد بسیار مطلوبی رسیده است‌. این شاخص‌ها موجب می‌شود که شدت ضربه اشتباهات برخی کارگزاران به اعتماد عمومی، تا حدودی تدارک شود؛ صرفا به دلیل آنکه رفع نقائص موجود، پیش از دیگران و بیش از دیگران توسط جبهه انقلابی پیگیری می‌شود. صد البته که حزب‌اللهی‌ها باید اینگونه باشند؛ انقلابی، آرمانگرا، مردمی، بدون تعارف و صریح. البته توجه به عقلانیت و اصلی فرعی کردن و پرهیز از درافتادن در جنگ داخلی و غفلت از دشمن اصلی و دنباله‌های داخلی دشمن و... هم همیشه باید مد نظر باشد که در این جهت هنوز راه نرفته زیادی داریم! در ماجرای اخیر آقای زاکانی، نه داماد جواب می‌دهد و نه و نه سکوت و بایکوت! تنها راه پیش روی آقای زاکانی آن است که جناب داماد جوان خودش کند و از خیر این منصب خدمت بگذرد و آبرو و اعتبار پدرخانم که به واسطه انتصابش به جبهه انقلاب، به آبروی جریان انقلابی گره خورده و اکنون به خاطر انتصاب او به مخاطره افتاده، را بر مسئولیت و عنوانی که معلوم نیست دیگر چندان به کار بیاید، ترجیح دهد. اصلا زیبنده نیست زاکانی با آن سابقه فسادستیزی و عدالتخواهی و....، کاری کند که سلوک سیاسی او را با اصحاب رانت و باند مقایسه کنند! قطعا و حتما استعفای داماد، نمی‌تواند تمام تبعات این خطای راهبردی جناب آقای زاکانی را جبران کند ولی قطعا و حتما یکی از بهترین راه‌ها برای نجات او از این گرداب سیاسی/ رسانه‌ای است تا انشالله بعد از این در کار و کردار خویش بیش از این دقت کند و با اهل اطلاع مشورت نماید و به امید آنکه به واسطه به مردم محرومِ تهران، حواشی سریالی پیرامون او به حاشیه برود! @rozaneebefarda
روزنه
ماجرای داماد #زاکانی و یک پیشنهاد! به لطف خدا طراز فعالیت‌های جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی به طرز ق
جناب آقای سید صمصام الدین قوامی پیرامون حواشی مربوط به داماد آقای زاکانی نوشت: بکارگیری داماد اگر کار آمدی داشته باشد منافات با نظام شایستگی ندارد امیر المومنین ع داماد پیامبر اعظم ص بود و صدر اعظم ایشان بود . کار آقای زاکانی باید اینگونه سنجیده شود . 🔹حاشیه روزنه گرچه این سخن در مورد پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) درست است اما اولاً اینجا دعوا مصداقی است و کسی با اطمینان نمی تواند بگوید شایسته تر از این داماد برای آن پست وجود نداشته، چنانکه در وفای به پیامبر(ص) و صلاحیت انجام منویات و اوامر ایشان کسی به پای امیرالمؤمنین(ع) نمی رسید. ثانیاً علی(ع) در میدانِ رقابت عملی، شایستگی خود را هزارها بار بر همه اثبات کرده بود. ثالثاً توجه به افکار عمومی و شعارهای قبلی جناب زاکانی مبنی بر محکوم کردن انتصاب وابستگان به نحو مطلق، اندک تردید در مورد اشتباه بودن این تصمیم، حداقل حسب مبانی و شعارهای خود ایشان، باقی نمی گذارد. وانگهی! اگر قرار باشد وقتی نوبت به انتسابات حزب اللهی ها و دامادهاشان برسد آنها را با ذوات مقدس معصومین(ع) مقایسه کنیم، چه تضمینی هست که دیگران نیز به همین ادبیات و توجیهات پناه نیاورند برای تئوریزه شدن فامیل‌بازی؟! @rozaneebefarda
روزنه
ماجرای داماد #زاکانی و یک پیشنهاد! به لطف خدا طراز فعالیت‌های جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی به طرز ق
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/1 🔹عسکری: قیاس آقای زاکانی آنهم با این ملاحظات مبذوله توسط ایشان با مسوولین قبیله گرای دیگر کاری نادرست است.. البته این را هم قبول دارم که با این فضای سنگین رسانه ای، این انتصاب می بایست یک پیوست رسانه ای نیز می داشت که نداشت.. اگر این رعایت صورت می گرفت، می توانست کاری مقبول باشد.. @rozaneebefarda