eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یادواره شهدای مدرسه علمیه امام محمدباقر(علیه السلام) و بزرگداشت شهید امنیت مهدی زاهدلویی :استاد محمد علی فروغی : حاج تقی جعفری : حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی : حاج مرتضی طاهری *📆زمان: چهارشنبه 3 خرداد ماه همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا *📌مکان :خیابان توحید کوچه 2 مدرسه علمیه امام محمدباقر( علیه السلام) ((مراسم متبرک به پیکر مطهر شهید گمنام خواهد شد)) @basij_emambagher_qom ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
١. برخی چهره‌های حوزوی، مذاکرات روحانی را مصداق عزت و حکمت و نرمش قهرمانانه می‌دانستند. ٢. مقام معظم رهبری در ١۴٠٢.٢.٢٠ شاخصه را، تبیین کردند و تصریح کردند که برخی نرمش قهرمانانه را بد فهمیدند! ٣. البته هر کسی می‌تواند تحلیل خود را از فضای سیاسی داشته باشد اما با این حد از ، نمی‌توان داعیه شارح بودن اندیشه امام و رهبری را برای این قبیل افراد قائل شد. @rozaneebefarda
45.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید|| فیلم سرود زیبای با موضوع : دهه کرامت کاری از دهه هشتاد و نودی‌های لنگرود حتما از لینک زیر فایل با کیفیت را با لذت تماشا کنید https://aparat.com/v/OIzFy @FAKHRAA ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
ضرورت انقلابی‌گری در حکمرانی فرهنگی نقدی بر ماده 162 لایحه برنامه هفتم توسعه || احسان ملانوری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور، لایحه‌ی برنامه هفتم توسعه را منتشر کرده است. پیش از ذکر هر نکته‌ای، بر همگان واضح و مبرهن است که برنامه توسعه، برنامه‌ای است که رویکرد و راهبردهای کلان کشور در طول پنج سال آینده را تبیین می‌کند. در حقیقت قرار بر این است که تمامی نهادها و ارگان‌ها در مسیر تعیین شده در این سند بالادستی، طی مسیر نمایند. از سوی دیگر بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر برنامه‌ای، بخش فرهنگی اجتماعی است. اما آنچه که اهمیت این بخش را در برنامه هفتم توسعه، بیش از پیش می‌نماید، کلان مأموریتی است اختصاصی که ولی امر مسلمین در نخستین دیدار خود با اعضای هیأت دولت سیزدهم، به آن اشاره و تأکید فرمودند: «در مسئله‌ی فرهنگ و رسانه، به گمان بنده، ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است» (06/06/1400). پس از گذشت بیش از یک سال و عدم تحرک دولت، ایشان مجددا در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر این مهم تأکید ورزیدند: «من در صحبت با دوستان در دولت، اشاره کردم به بازسازی انقلابیِ ساختارِ فرهنگی کشور؛ گفتم که ساختار فرهنگی کشور یک بازسازی انقلابی لازم دارد» (15/09/1401). اما این بار به ذکر کلی مأموریت، اکتفا نکرده و در مقام توضیح و تفسیر دقیق آن ظاهر شدند و فرمودند: «مراد، ساختار فرهنگیِ کشور است، یعنی جامعه؛ نه ساختار فرهنگی دولت. اینکه ساختارهای فرهنگی دولت، یعنی مثلاً‌ ادارات و نسبت‌شان چه جوری باشد، این مورد بحث نیست؛ یعنی ذهنیّت جامعه، فرهنگِ جامعه» (15/09/1401). با این اوصاف متوجه خواهیم شد که اصل و اساس بحث در بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور، تمرکز بر ذهنیت و فرهنگ جامعه است و نه تمرکز بر ساختار فرهنگی دولت و کشور. این در حالی است که در ماده 162 لایحه برنامه هفتم توسعه، به فرمایش صریح مقام معظم رهبری مدظله‌العالی توجهی صورت گرفته است و هدف را «تهیه طرح اصلاح وظایف، مأموریت، ساختار و تشکیلات دستگاه‌های فرهنگی که به نحوی از انحاء از بودجه‌های عمومی به طور مستقیم و یا غیرمستقیم استفاده می‌کنند» تعیین نموده است. فارغ از اینکه در ماده مذکور، در عین اشاره به استقرار الگوی حکمرانی هوشمند و لزوم اتخاذ رویکرد مردم‌پایه، در حقیقت هیچ تمهیدی جهت به کارگیری ظرفیت بی‌نظیر مردم، تدبیر نشده است؛ پرسش این سوال ضروری است که چرا دقیقا خلاف فرمایش شفاف رهبری عمل شده است؟ البته نگارنده به این نکته التفات دارد که اصلاح ساختار و وظایف نهادهای فرهنگی می‌تواند جهت نیل به هدف اصلی یعنی «بازسازی ذهنیت و فرهنگ جامعه» کارساز باشد؛ اما در این مسیر موضوعیت ندارد؛ بلکه طریقیت دارد. حال آنکه در لایحه مذکور، اصلاح ساختار نهادها و سازمان‌های فرهنگی و اصلاح شرح وظایف و مأموریت‌های آنان، موضوعیت پیدا کرده است و جایگزین هدف اصلی گردیده است. امید است دولت سیزدهم، در این موضوع بخصوص و ویژه، انقلابی عمل نموده و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و با پرهیز از تعجیل در تدوین برنامه هفتم توسعه، سندی جامع و بی‌چون و چرا از خود به یادگار گذارد. ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
دوره جریان‌شناسی تاریخ معاصر با تدریس جمعی از اساتید و صاحب‌نظران حوزی ✔️ تاریخ برگزاری: دهم خرداد الی یکم تیرماه (عصرهای چهارشنبه و پنج‌شنبه) ✔️ تاریخ ثبت نام: یکم الی هشتم خرداد ماه ✔️ مکان: بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 6، اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ✔️ ثبت نام: ارسال مشخصات و رزومه به ایتا: 09113161220 ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار نمایندگان مجلس: ✏️ از اول تشکیل این مجلس بنابر اطلاع، اعتقاد داشتم که این مجلس انقلابی است؛ الان هم بعد از سه سال همین را تکرار میکنم 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دوقطبی معنایش اختلاف سلیقه نیست. اختلاف سلیقه همیشه بوده و هست ✏️ گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی. ۱۴۰۲/۳/۳ 🏷 از اینجا ببینید👇 Farsi.Khamenei.ir/Live
هدایت شده از سید هاشم الحیدری
بیانیه سید هاشم الحیدری در مورد بازداشت علامه مجاهد جناب آقای محمد صنقور (حفظه الله) توسط حکومت ظالم بحرینی: بسم الله الرحمن الرحيم حکومت ظالم، ستمگر و عادی ساز بحرین، با بازداشت علامه مجاهد جناب آقای محمد صنقور (حفظه الله)، بار دیگر خطایی فاحش و گناهی بزرگ مرتکب شد و با این کار، خواری و سرسپردگی بیشتر خود را به صهیونیستهای پلید نشان داد.. ملت مؤمن و حسینی بحرین با علما و مردان و زنانش همچنان در قله سربلندی و مبارزه طلبی و سرافرازی و رویارویی با ظلم و ستم خواهد ایستاد.. هر گام ظالمانه ای که حکومت ستمگر بحرین بر می دارد، در واقع میخ عمیق دیگری را بر تابوت بی رمق خود می کوبد. خداوند روزگار این حاکم ظالم را سیاه کند و این عالم عامل را آزاد گرداند.. سید هاشم الحيدری 24/05/2023 03/03/1402 ✅ به کانال سید هاشم الحیدری بپیوندید. 👇🏻 https://eitaa.com/hashemalhaidary
هدایت شده از KHAMENEI.IR
460_10793786237681.mp3
13.03M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی 💻 Farsi.Khamenei.ir
استاد خسرو پناه _ لایحه حجاب و عفاف.mp3
1.87M
🎙بشنوید|| توضیحات حجت‌الاسلام دکتر پیرامون 🔻لایحه عفاف و حجاب که اخیرا قوه قضائیه تهیه کرده و دولت هم با یک اصلاحاتی به محلس فرستاده، هنوز منتشر نشده اما به سرعت به نقد و حمله به آن پرداخته‌اند. 🔻بیشترین انتقادها به از سوی جریان انقلابی‌هاست! 🔻اولین کسی که نقدی بر این مطلب نوشت آقای بود. 🔻حمله از سوی جریان انقلابی‌ست. ولی دوستان دقیقا در زمین بازی دشمن بازی می‌کنند. 🔻اگر لایحه پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی نداشته باشد به نتیجه نمی‌رسد. ولو اینکه هر سه قوه همراهی کنند.( ۳/۳/ ۱۴۰۲) 🔸حاشیه روزنه ۱.تعدادی از اندیشمندان متعهد و انقلابی به متن کامل لایحه دسترسی داشتند و اغلب نقدها بعد از مطالعه دقیق متن لایحه صورت گرفته. لذا منتقدان را نمی‌توان به بی‌اطلاعی از متن، رمی کرد! ۲. بازی در زمین دشمن به دلسوزان جریان انقلابی همچون ، پسندیده نیست. طبق تجربه تاریخی، انقلابی‌ها پازل دشمن را بهتر از دیگران می‌شناسند و افشا می‌کنند! ۳.انگ و هو کردن با شعار گفتمان‌سازی تناسب ندارد. ۴.قاعده و لازمه گفتمان‌سازی، شفافیت و تدریج در تصمیم‌گیری است‌. برای گفتمان‌سازی ابتدا باید متن لایحه به افکار عمومی عرضه می‌شد تا زمینه تضارب افکار در سطح نخبگانی و عمومی فراهم شود. در ماجرای تدوین پیش‌نویس قانون اساسی، به دستور امام متن پیش‌نویس در دو مرحله انتشار عمومی یافت و نتیجه‌اش ۲۰۰۰حاشیه و ۶۰متن کامل بود. ۵. برخی مسئولان نسبت به انقلابی‌ها، آنان‌را به دامن می‌اندازد. @rozaneebefarda
41.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید|| پاسخ حجت‌الاسلام دکتر به ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید|| لایحه دفاع از حجاب یا صیانت از بی‎حجابی؟ 🔸مواضع صریح امام جمعه محترم مشهد در نقد که اخیرا از سوی به ارسال شده است: 🔴 در روزهای اخیر، مجلس درحال بررسی لایحه حجاب و عفاف است. آیا این لایحه حجاب است یا لایحه صیانت از بی‎حجابی؟ ♦همه دین، موقعیت و ارزش اجتماعی ما به حجاب گره خورده است، مجلس محترم با آگاهی از این موضوع، لایحه‎ای تصویب نکند که افراد همان‎طور که اگر کمربند ایمنی نبندند، جریمه مالی می‎شوند، به همین ترتیب اگر هم شعائر دین را زیر پا بگذارند و ارزش‎های اخلاقی جامعه را فدای امیال نفسانی کنند، فقط تعزیر مالی نامتناسب در انتظارشان باشد.قانون مغایر با حیثیت اسلام تصویب نشود. 🔴 عزیزان من این‎طور نباشد که آیندگان بگویند اینها قصور کردند. رهبر معظم انقلاب خودشان فرموده بودند که کاشفان حجاب نمی‎دانند پشت این ماجرا چیست و اگر بدانند که پشت آن، چه افراد، جریان‎ها و دستگاه‎هایی قرار گرفته اند، حجاب از سر بر نمی دارند زیرا بسیاری از آن‎ها اهل نماز و تضرع هستند. ♦برادران، بنشینید بررسی کنید ببینید چه چیزی را تصویب می کنید. در مسئله حجاب اگر کشف حجاب نهادینه شود و حجاب براندازی شود، بسیاری از مسائل زیرپا گذاشته می شود. این کشور، مُلک امام رضا(ع) است. اینطور نشود که به جای لایحه حجاب، لایحه صیانت از بی حجابی به تصویب برسد. 🔸حاشیه روزنه این لایحه در دولت تصویب شده و برخی کارگزاران عالی‌رتبه فرهنگی دولت در حمایت از آن صریحا موضع گرفته‌اند. با کدامین مبنا و نگاه، دولت این لایحه را تصویب کرده است؟! @rozaneebefarda
هدایت شده از دانشجوی مشروطی
سه خط تلاش ما و دشمن.mp3
16.72M
هوالصاق ☝️فایل صوتی سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین زارع؛ با موضوع: «سه خط تلاش ما و دشمن عقلانیت،وحدت و امید» (۳) مکان:مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ زمان :شب شنبه،بعد از نماز عشاء،مورخ: ۱۴۰۲/۳/۵ ✅ خلاصه بحث: 🔺اولین خسارت غیر عقلانی کردن جامعه این است که باب نقد سازنده را مسدود میکند! 🔺دولت انقلابی آقای رئیسی هم بشدت نیازمند نقد سازنده و سالم است! 🔷 تنها راه پیشرفت کشور و مصون سازی جامعه گسترش عقلانیت اجتماعی و احیاء واقعی فریضه امر بمعروف و نهی از منکر است! 🔺از هزینه های غیرعقلانی کردن جامعه در گذشته باید عبرت گرفت دوم خرداد سال ۷۶ آقای خاتمی با شعار «آمده ام انحصار را بشکنم» رأی آورد ولی فردای آنروز همان انحصارطلبان انحصاری بسیار شدیدتر از قبل را بر کشور حاکم کردن و...!!! http://Zil.ink/BehzadZare
محترمانه با آقای خسرو‌پناه! [ص۱ از۲] حسین شریعتمداری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ۱-نقد کیهان بر لایحه عفاف و حجاب که با عنوان «‌لایحه عفاف یا گسترش بی‌حجابی‌»! در یادداشت روز کیهان دوشنبه اول خردادماه جاری آمده بود، با نگاهی مستند، حقوقی و برگرفته از متن لایحه مورد ‌اشاره نوشته شده بود و به وضوح نشان می‌داد که خروجی لایحه یاد شده، برخلاف نامی که بر آن نهاده‌اند، نه فقط حفظ عفاف و حجاب نیست بلکه گسترش بی‌حجابی و حتی تشویق به انجام این پدیده پلشت و عفت‌سوز را نیز به دنبال دارد. یادداشت کیهان با استقبال گسترده بسیاری از حقوقدانان متعهد، صاحبنظران و عالمان دینی و مردم پاکباخته‌ای که از کشف‌حجاب‌های اخیر به تنگ آمده بودند رو به رو شده و انتظار آن بود -و هنوز هم هست- که دولت محترم و قوه گرانقدر قضائیه این لایحه را برای بازنگری و اصلاح مفاد آن پس بگیرند و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز مادام که مفاد لایحه اصلاح نشده باشد، از تصویب آن خودداری کنند و اما...! ۲-در حالی که حمایت تلویحی رسانه‌های بیگانه و سایت‌ها و کانال‌های وابسته به دشمنان تابلودار نظام از لایحه یاد شده، دور از انتظار نبود، برخی از برادرانی که بعضاً دارای مسئولیت رسمی نیز هستند به حمایت از لایحه مورد ‌اشاره پرداخته و درباره آن اظهاراتی داشته‌اند که متاسفانه با واقعیت و آنچه در متن لایحه مورد ‌اشاره آمده است فاصله فراوانی دارد. بخوانید! ۳-برادر عزیزمان جناب حجت‌الاسلام و‌المسلمین خسرو‌پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی در «مدرسه فصلی پژوهشگاه فقه نظام» با تاکید بر این که «‌لایحه عفاف و حجاب لایحه‌ای کاربردی و موفق است‌»! گفته است: «‌عده‌ای که ایراد می‌گیرند آن را به طور کامل نخوانده و ندیده‌اند‌»! درباره این بخش از اظهارات ایشان باید پرسید از کجا می‌دانید و بر چه اساسی ادعا می‌کنید که منتقدان لایحه، «‌آن را به طور کامل نخوانده و ندیده‌اند‌»؟! این ادعا در حالی است که منتقدان و از جمله کیهان در جای جای نقد خود، ابتدا به متن لایحه استناد کرده و سپس به نقد آن پرداخته‌اند. اما، جنابعالی در ادعای خود و در تمجید و تعریف از لایحه حتی بک بار هم به متن آن ‌اشاره و استناد نفرموده‌اید. حالا خودتان قضاوت کنید که کدامیک لایحه را نخوانده‌ایم؟ ما یا شما؟! ما، جنابعالی را به نخواندن لایحه متهم نمی‌کنیم (برخلاف شما که بی‌سند سخن گفته‌اید!)‌ ولی می‌پرسیم که اگر لایحه را خوانده بودید چرا، لا‌اقل در بخشی از اظهارات خود به چند خط از متن و مفاد لایحه ‌اشاره نکرده‌اید؟ و -‌با عرض پوزش- به کلی‌گویی! درباره آن اکتفا فرموده‌اید؟! ۴-به عنوان مثال در بخشی از یادداشت کیهان آمده بود «‌بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است و مقابله با آن وظیفه قانونی و تعریف‌شده ضابطان قضایی (اعم از نیروی انتظامی و بسیج و..) است. توضیح آن که جرم مشهود به جرایمی گفته می‌شود که در آن عمل مجرمانه (در این‌جا کشف‌حجاب‌) در مکان عمومی رخ بدهد یا به‌گونه‌ای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد. مطابق قوانین موجود(که بدیهی نیز هست‌) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند و از وقوع آن جلوگیری کرده و در صورت لزوم، مجرم را همراه با مستندات جرم به مراجع قضایی تحویل بدهند. حالا به مفاد ماده یک لایحه عفاف و حجاب توجه کنید. در آن آمده است که ماموران نیروی انتظامی در صورت مشاهده کسانی که کشف حجاب (جرم مشهود) کرده‌اند «‌در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانه‌های مذکور معادل یک دهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲)به مراجع قضایی ذی‌صلاح معرفی کند‌»! به بیان دیگر، اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف‌»!آن‌هم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است! ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفت‌سوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نه فقط منع شده‌اند، بلکه اقدام آنها در این زمینه به‌گونه‌ای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است!و مثلاً حق ندارند از تردد کشف‌حجاب‌کنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند‌»! @rozaneebefarda
محترمانه با آقای خسرو‌پناه! [ص۲ از۲] حسین شریعتمداری و چند نمونه دیگر که در تمامی آنها به متن لایحه استناد شده بود ولی جنابعالی در اظهارات خود کمترین ‌اشاره‌ای به متن لایحه نکرده‌اید و با این وجود ادعا می‌کنید که منتقدان متن لایحه را نخوانده‌اند! ۵-با ‌اشاره به منتقدان لایحه، فرموده‌اید «‌متأسفانه برخی از افراد حزب‌اللهی با مواضع خود در زمین دشمن بازی می‌کنند‌»! و توضیح نداده‌اید که آیا تاکید بر حفظ عفاف و حجاب «‌بازی در زمین دشمن‌»‌ است یا سهل‌انگاری نسبت آن؟! جنابعالی به عنوان دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی به یقین می‌دانید و خوانده و شنیده و دیده‌اید که مقابله با حجاب یکی از ترفندهای آشکار دشمنان تابلو‌دار اسلام و نظام است. آیا تاکید بر حفظ حجاب و نجات شمار فراوانی از دختران و زنان ساده‌انگار و فریب‌خورده(البته حساب معاندان جداست‌) از چنبره فریب دشمن، بازی در زمین دشمن است یا کم‌توجهی به ضرورت حفظ حجاب و پیش‌گیری از کشف‌حجاب که به فرموده رهبر معظم انقلاب «‌هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی است‌»؟ ۶-فرموده‌اید «‌گفتمان‌‌سازی مقدم بر اجراست» که سخن بجا و قابل قبولی است و منظورتان این است که قبل از اجرای حکم مقابله با بی‌حجابی باید درباره آن روشنگری و به قول شما «‌گفتمان‌سازی» شود. این نکته نیز -‌به غیر از بخشی از آن- قابل قبول است ولی در این خصوص باید گفت؛ به یقین توجه دارید که روشنگری درباره ضرورت حجاب نباید و نمی‌تواند مانع برخورد(متناسب‌) با کشف‌حجاب باشد. به عنوان مثال، برای مقابله با اعتیاد به مواد مخدر نمی‌توان از نقش روشنگری درباره این بلای خانمانسوز غافل بود و در همان حال نمی‌توان و نباید از برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر (برخورد سخت و پشیمان‌کننده‌) و مقابله با معتادان (از نوع روشنگری و تشویق به ترک اعتیاد) خود‌داری کرد. ۷-فرموده‌اید «‌طبق قانون موجود فردی که کشف‌حجاب کرده است مجرم است‌» و باید با او برخورد و جریمه شود. ولی ‌اشاره کرده‌اید که «با توجه به شمار مجرمین اجرای آن امکان‌پذیر نیست‌»! که باید گفت؛ اولاً؛ در کدام نظام حقوقی و سیستم قانونی آمده است که اگر تعداد مجرمان زیاد بود باید از اجرای قانون درباره آنها خودداری شود؟! ثانیاً؛ چرا تصور می‌کنید که شمار مجرمان کشف‌حجاب زیاد است؟! این محاسبه را با کدام مقایسه به دست آورده‌اید؟! کاش نیم نگاهی به توده‌های عظیم زنان و دختران محجبه در برخی از مراسم نظیر ۲۲بهمن، نماز عید فطر، روز قدس، روزهای ماه مبارک رمضان و آمار خانم‌های محجبه دارای تحصیلات عالیه و... می‌انداختید و بعد در این خصوص اظهار نظر می‌فرمودید! ۸-لایحه عفاف و حجاب را «‌لایحه‌ای کاربردی و موفق‌»!دانسته‌اید، بی‌آن‌که دلیل و سندی برای دیدگاه خود ارائه بدهید و فرموده‌اید «‌در اصلاح قانون جدید به این نتیجه رسیده شده که جرم‌انگاری کشف‌حجاب فرآیندی باشد به این معنا که در گام‌های اول به عنوان تخلف معرفی شده و جریمه بازدارنده برای آن صورت گیرد تا شمار مجرمین و متخلفین کم شود و در پایان کسی که لجاجت دارد به عنوان مجرم شناخته شود‌». یکی از جان‌مایه‌های بحث در همین نقطه است. حالا به یکی از بندهای یادداشت مورد ‌اشاره کیهان توجه کنید. «به شاه بیت!ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه می‌بینید؟!مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟‌ باید برای کشف‌حجاب‌کننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم..پیامک سوم! و‌... خودتان قضاوت کنید. آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یاد‌شده غیر از رها کردن پدیده خانمان‌برانداز و عفت‌سوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهره‌گیری از زنان فریب‌خورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟! آیا این ماده خنده‌دار نیست؟! البته که خنده‌دار نیست، بلکه بر احوال ملت و خون شهدا و شهید و شهادت و مجاهدت‌های۴۴ ساله ملت و.. باید ‌‌گریست!‌». جناب خسرو پناه عزیز! با این لایحه می‌خواهید به مقابله با بی‌حجابی بروید؟! ۹-و بالاخره کلام حکیمانه رهبر معظم انقلاب در مقابله با پدیده پلشت کشف حجاب را راهگشا و فصل‌الخطاب می‌دانیم. آنجا که می‌فرمایند: «‌کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف‌حجاب می‌کنند نمی‌دانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند چه کسانی هستند، قطعاً نمی‌کنند؛ من می‌دانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهل‌گریه و دعایند، [منتها] توجّه ندارند که چه کسی پشت این سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزه‌ با حجاب است. جاسوس‌های دشمن، دستگاه‌های جاسوسی دشمن، دنبال این قضیّه هستند. اگر بدانند، حتماً نمی‌کنند‌». با پوزش... متن یادداشت: https://b2n.ir/k73640 @rozaneebefarda
مکالمه شهید کاظمی با رشید در 3خرداد61.mp3
2.25M
🎙بشنوید|| گفتگوی شنیدنی سردار شهید با سردار رشید در ماجرای 🔸حاشیه روزنه وجب به وجب خاک این سرزمین با قطره قطره خون جوانان عزیز ایران اسلامی حفظ شده است. سفارش شهیدان و مجاهدان راه خدا در منعکس شده است. و از جمله سفارشات پرتکرار است. ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
پنج نکته در مورد نظر امام پیرامون ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر انتشار اسناد جدید در مورد دیدگاه امام خمینی پیرامون ادامه جنگ بعد از فتح خرمشر، حاوی نکات مهمی است که فعلا در تحلیل‌ها نسبت به برخی از آنه غفلت شده است. از جمله نکات مهم اینکه: ۱. نظر اولیه امام خمینی مبنی بر پایان جنگ بوده است. این موضع امام در اغلب آثار مربوط به مطالعات جنگ مغفول واقع شده یا بنا به مصالحی حذف شده است! ۲. بعد از جلسات کارگزاران سیاسی و خبرگان نظامی با امام و ارائه ادله مختلف(حدود ۱۲ دلیل نقل شده)، با شکل‌گیری نوعی اجماع بر ادامه جنگ مواجه می‌شویم. در چنین شرایطی نظر اولیه امام تغییر می‌کند و با ادامه جنگ موافقت می فرمایند. دقت به این مهم است. ۳. برخی از حامیان دوآتشه ادامه جنگ مانند آقای ، در خاطرات خود پنهان‌کاری و بلکه مطالب نقل کرده‌اند و تلاش کرده‌اند خود را مثلا صلح طلب نشان دهند! این حد از وارونه‌نمایی حقایق دون شأن یک مسلمان عادی است. فضلا از از فقیه و مرجع و ... . در ماجرای نیز همین روند طی شد. امام ابتدا با پذیرش آن مخالفت کردند اما بعد از در بین کارگزاران سیاسی و همراهی فرماندهان نظامی، وظیفه عوض شد و ایشان را سر کشیدند. عجیب آنکه آقای منتظری در آن ایام همگام با حامیان پذیرش قطعنامه شدیدا فعال بود و در این مورد نامه ای تند خطاب به امام نوشته است. ۴.امام بعد از تصمیم نظام مبنی بر ادامه جنگ، بسیار محکم و قاطع از این تصمیم حمایت کردند و پای آن ایستادند اما برخی طرفداران ادامه جنگ، بلافاصله بعد از شکست در برخی عملیات ها، خیلی زود تغییر دیدگاه دادند و شاید به عمق نگاه امام پی بردند اما دیگر فرصت گذشته بود و جای سستی در امر جنگ نبود. در شرایطی که تصمیم امام و نظام بر ادامه جنگ بود، برخی جریان‌های مرموز مانند و مدام به مخالفت با جنگ و تضعیف جبهه خودی می‌پرداختند و در واقع خنجر از پشت می‌زدند! غر زدن‌های سریالی امثال آقای منتظری که خود از حامیان سرسخت جنگ بعد از فتح خرمشهر بود نیز در همین چارچوب قابل تحلیل است! اگر قرار بر جنگ است، تعلل و تردیدافکنی در امر جنگ، خنجر از پشت زدن است. مواضع غلط آقای منتظری در مورد جنگ و سیاه‌نمایی های سریالی او، یکی از مهمترین علل عزل و اعلان عدم صلاحیت وی برای تصدی رهبری آینده بود. ۵.مسئله ادامه جنگ با سوال دیگری همراه بود و آن، ورود یا عدم ورود به خاک عراق بود که بنا به برخی شواهد، امام با آن هم ابتدا مخالف بودند ولی بنا به برخی اصرارها و استدلال‌های مسئولان، با آن موافقت کردند. این امر نیز به نحو روشن در تاریخ جنگ منعکس نشده است. @rozaneebefarda
تحریف امام ممنوع.pdf
223K
تحلیلی درباره علل تحریف شخصیت و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تحریف گران امام خمینی به دنبال چه هدفی هستند؟ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قاسم‌ روانبخش نمونه‌هایی از تحریفات کتاب @rozaneebefarda
تحریف خط امام(ره) به دست خواص آلوده علی رستمی 🔹امام خمینی(ره)، رهبر حرکت عظیم ملت ایران بود که سبب تحولی عظیم در مسیر تاریخ شد؛ ایشان بنیانگذار یک مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی است و ملت ایران نیز با پیروی از این مکتب در مقابل ظلم نظام شاهنشاهی ایستاده و در مسیر استقلال و مقابله با ظلم حرکت کردند. 🔸قطعا، همان طور که رهبر انقلاب بارها تأکید کرده‌اند این انقلاب بی‌نام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و بی‌شک موفقیت این انقلاب با نام امام خمینی(ره) و اندیشه ایشان گره خورده است چرا که امام هم معمار و طراح و نظریه‌پرداز این انقلاب بود و هم بنیانگذار شجره طیبه انقلاب اسلامی، بنابراین نظام جمهوری اسلامی برای بقا و استمرار حرکت بالنده‌ای که امام عظیم‌الشأن انقلاب آغاز کرد چاره‌ای ندارد جز اینکه خود را با آرمان‌ها و اندیشه‌های امام راحل منطبق کند. 🔹۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و خط امام خمینی(ره) جلا پیدا کرده و در چهارگوشه عالم دل می‌برد. حضرت امام(ره) از دید دشمنان باید تحریف شود چراکه به مقابله با شیطان بزرگ و اسلام التقاطی و بهایی و حجتیه و لیبرالی و آمریکایی به پاخاسته ، لذا مغضوب دشمنان و مستکبران قرار گرفته است. دشمنان از هیچ حرکتی برای کنار زدن و یا تحریف صراط مستقیم ملت ایران دریغ نمی‌کنند... متن کامل یادداشت در خبرگزاری فارس @rozaneebefarda
پاسخی به تحریف دیدگاه امام خمینی در رابطه با نظارت استصوابی شورای نگهبان امین عظیمی با نگاهی به عملکرد شورای نگهبان به آسانی می‌توان چنین قضاوت کرد که این شورا توانسته است انقلاب را از بسیاری از انحرافات احتمالی نجات دهد و نمره قبولی در عمل به توصیه‌های امام خمینی در حفظ این سنگر به‌دست آورد و اگر چنین نبود اصحاب تشنه به قدرت چنین سخت به این شورا نمی‌تاختند. جایگاه ویژه شورای نگهبان در اندیشه و سیره امام خمینی را در برخی سخنان ایشان می‌توان به وضوح دید. http://fna.ir/3cwprz @rozaneebefarda
میلاد امام رضا علیه السلام مبارک باد @rozaneebefarda
سلسله‌نشست‌های تخصصی هشت‌گانه همایش «تحریف ظالمانه» سلسله‌نشست‌های تخصصی همایش «تحریف ظالمانه؛ بازکاوی پدیده تحریف امام» در آستانه ارتحال امام خمینی و شصتمین سالگرد قیام خونین پانزده خرداد برگزار می‌گردد. 🖋موضوعات تخصصی: اندیشه اقتصادی امام خمینی تحریف امام؛ چرایی و چگونگی ابعاد رسانه‌ای پدیده تحریف امام خمینی (ره) ابعاد تاریخی پدیده تحریف امام خمینی (ره) تحریف امام زمینه‌ها، روش‌ها، آسیب‌‌ها و الگوی مواجهه گونه‌شناسی تحریف شخصیت و اندیشه امام خمینی (ره) 🎙با ارائه اساتید ارجمند: دکتر مظفر نامدار دکتر فیروز اصلانی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی حقانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مهدی ابوطالبی حجت‌الاسلام و المسلمین پاینده‌محمد صادقی حجت‌الاسلام و المسلمین سعید صلح میرزائی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا باقرزاده استاد حسن ابراهیم‌زاده حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدجواد نوروزی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیدرضا رضی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ذبیح‌الله نعیمیان حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر نصرالله آقاجانی حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قنبریان حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی عبداللهی دکتر اشرف جناتی سرکار خانم مریم صادقی پری 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db