هدایت شده از وعده صادق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقتدار مقاومت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی
#ترجمه_اختصاصی_رسانه_وعدهصادق
▫️دبیرکل حزبالله لبنان #شیخ_نعیم_قاسم:
«فاصله زیادی وجود دارد بین حق مقاومت و قدرت برنامه مقدس آن و باطل و نامشروع بودن اشغالگری و خصومت ورزی حق به گونهای است که بر باطل پیروز می شود حق قوی تر از باطل است.
در نتیجه ما [در جنگ با رژیم صهیونیستی] دو صحنه داریم: صحنه برتری نظامی اسرائیل و صحنه برتری حق مقاومت و اراده مقاومت در مقابل بطلان اشغالگری ما قویتر هستیم با ایمان و انتخاب و حقوقمان در برابر دشمنی و اشغالگریشان این اشتباه است که در مقایسه بر نیروی نظامی تمرکز کنیم بلکه باید تمرکز کنیم بر: قدرت ایمان، التزام به آن، اراده، مقاومت مواجه شدن با دشمن، فداکاری و قدرت تحمل تمام سختیها مواجه شدن با دشمن،فداکاری و قدرت تحمل تمام سختیها در مواجهه با اسرائیل این را نزد خودتان بنویسید: این پیروزی است.»
#حزبالله_لبنان
#مقاومت
🔻 وعده صادق؛ گذری بر تاریخ تحولات جبهه مقاومت 🔻
ایتا |تلگرام | اینستاگرام | آپارات |یوتیوب
فعالسازی گسلهای قومیتی و مذهبی؛ رویه خطرناکی که برخی عناصر در داخل دنبال میکنند!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در سالهای اخیر جریان غربگرا برای جبران فقدان پایگاه اجتماعی، بر جلب آرای اقلیتهای مذهبی و تاکید بر مسئله قومیت تمرکز کرده است.
مسئلهای که در بلندمدت تبعات امنیتی و سیاسی و اجتماعی خطرناکی در پی خواهد داشت!
در ابتدای دولت جدید، #ظریف در رسانه ملی تحت عنوان تبعیض مثبت به تضعیف تشیع پرداخت و حساستهایی را برانگیخت!
حالا هم انتشار خبر تخصیص وامهای نجومی به برخی اقلیتها و اقوام، موجب حرف و حدیثهایی شده است!
در داخل کشور و حتی در میان مسئولان برخی سطوح ارشد اجرایی، مسئله #فدرالیسم به طور جدی دنبال میشود!
همگام با فعالیتهای گسترده عناصر تجزیهطلب در خارج کشور!
نهادهای نظارتی و حاکمیتی کشور البته کاملا به ماجرا واقف هستند اما چنانچه حوزه علمیه و حلقههای میانی و نهایتا عموم مردم ایران نسبت به این خطر آگاه نشوند، ممکن است #خطسازش و #خط_نفوذ با ارتکاب برخی خبط و خطاهای مخاطرهآمیز، زمینه فتنه مذهبی و قومیتی را فراهم سازند و آن وقت برای دفع آن باید هزینههای گزافی بپردازیم!
چشم فتنه را باید هماکنون دربیاوریم و هر گونه اقدامی که موهم این قبیل معانی است را در گام اول منهدم سازیم. فردا دیر است و مسئله امنیت ملی و جان و معیشت ملت عزیز ایران جای تعارف و تسامح ندارد.
جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
@rozaneebefarda
یوم الله ۱۲ بهمن
روز ورود شکوهمند #امام_خمینی_کبیر
به خاک پاک ایران
مبارک باد
@rozaneebefarda
امام خمینی؛ بزرگمردی که تاریخ را تغییر داد...
امام خمینی در زمانهای طلوع کرد که جهان در سیاهچالههای نهتوی عصر مدرن گم شده بود
او راهی نو در مقابل بشر متحیر دوران #پایانمکاتببشری گشود و جامعه جهانی را از سیر قهقرایی مذهبستیزی نجات داد و به مدار آموزههای وحی و عقلانیت بازگرداند.
آن مرد بزرگ
و آن روح خدا
آنچنان قلوب را منقلب کرد که برخی جوانان از خانههای فساد به سنگرهای جهاد تعالی یافتند...
نه فقط ایران و دنیای اسلام بلکه
جهان و انسان مدیون امام خمینی است...
@rozaneebefarda
هدایت شده از علی عبدی/ دیده بان تحرکات کریا
تویی که نمی شناختمت
دلنوشته ای دربارهی آشنای غریب؛ شهید محمد ضیف
امروز وقتی فیلم خانه و زندگی و گفتگوی همسر مکرمه شهید بزرگوار محمد ضیف را دیدم، بی اختیار گریستم
دست خودم نبود. آخر من محمد ضیف را خیلی دوست داشته و دارم. مردی که با نبوغش خاطره اسطوره زندگی ام، حاج رضوان را برایم تداعی می کرد. مردی که آنچنان دل حاج قاسم را برده بود که آن نامه را برایش نوشته بود. مردی که تکیه گاه و عصای شهید یحیی سنوار بود.
رزمنده و فرمانده افسانهای حماس که سالها بود روزگار فرزندان صهیونیست آل یهودا را تیره و تار کرده بود و با نبوغ خدای خود همواره طعم تلخ شکست و ناکامی را به آنان چشانده و حداقل ۷ بار از تله های مرگ و ترور آنان گریخته بود.
مردی که و مردی که و مردی که ...
می توانم بسیار برایش بنویسم
اما خانواده این مرد در خانه ای محقر زندگی می کند با حداقل ترین لوازم برای یک زندگی. یاد حاج سعید قاسمی افتادم که می گفت تمام زندگی همت بیشتر از یک وانت نمی شد. یاد شهدای خودمان افتادم که در زمان جنگ با بعث عراق وضعیت خانه و زندگیشان شبیه خانواده محمد ضیف بود.
اشکهایم جاری بود که این سخن امام عزیز به یادم آمد که :
«ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزشهای اسلامی هستند، به خوبی دریافتهاند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست؛ و آنها که تصور میکنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانهاند. و آنهایی هم که تصور میکنند سرمایه داران و مرفهان بیدرد با نصیحت و پند و اندرز متنبه میشوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک میکنند آب در هاون میکوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقولهای است که هرگز با هم جمع نمیشوند. و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بیبضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند.»
و محمد ثابت کرد که از جمله مصادیق این کلام عزیز ماست. محمد یحیی سنوار ، همین و بسیاری از شهدای مقاومت فلسطین
می گویند وقتی فیدل کاسترو در اردیبهشت ۱۳۸۰ به تهران آمد دیداری هم از خانه امام در جماران کرده بود و پس از تماشای زندگی ساده و محقر امام خمینی ره گفته بود: « خانه های کوچک و محقر و مردان بزرگ، معادلهای که همیشه جواب می دهد.»
محمد ضیف اگر چه برایم عزیز بود اما با دیدن فیلم خانه و زندگی و زن و فرزندش، محبت و ارادت من به او بیش از دوچندان شد. فهمیدم که علیرغم ادعای بسیار هنوز او را نشناخته ام
محمد نشان داد که مبارزه و مقاومت قبل از دست گرفتن سلاح، خود یک سبک زندگی است. سبکی از زندگی که مرگ را به سخره می گیرد چونکه دنیا و مافیها را به سخره گرفته است و دل به آن نبسته است.
به قول آقا مرتضای آوینی:
«و مگر از درون این خاک اگر نردبانی به آسمان نباشد، جز کرم هایی فربه و تن پرور بر می آید؟ پس اگر مقصد را نه اینجا، در زیر این سقف های دلتنگ و در پس این پنجره های کوچک که به کوچه هایی بن بست باز می شوند نمی توان جست، بهتر آنکه پرنده ی روح دل در قفس نبندد. پس اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر. پرستویی که مقصد را در کوچ می بیند، از ویرانی لانه اش نمی هراسد.»
محمد! تو امروز با دل من چکار که نکردی. بزرگمرد غزاوی، بچه خان یونس و فرمانده افسانه ای حماس با خانه ای شبه کاهگلی با سقف و دیوارهایی که انگار در حال فروریختند است و همسری رنج دیده و زجرکشیده و بلاچشیده اما صبور و مقاوم و فرزندانی که تربیت شده چنین مادری هستند.
گفته اند :
هر که در این بزم مقرب تر است
جام بلا بیشترش می دهند.
امروز همه اش به این فکر می کردم که اگر در یوم الحساب بخواهند کارنامه اعمال مرا با محمد ضیف بسنجند و مرا به او احتجاج کمند، چه پاسخی خواهم داشت. قطعاً هیچ
سلام علی یوم ولدت
و یوم میت
و یوم یبعث حیا
✍ علی عبدی
دفاع بازرگان از بسته شدن روزنامههای پس از انقلاب / بازرگان: روزنامههای تعطیل شده با شاه ارتباط داشتند / بستن روزنامهها، به اراده مردم انجام شد.
💥 اختصاصی روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
با وجود اینکه دولت #مهدی_بازرگان ساز ناکوکی با انقلاب، مردم و دادگاههای انقلاب داشت و با اینکه #امام_خمینی و #مردم از آنها انتظار حرکت انقلابی در صحنه اداره کشور داشتند و دولت از چنین اقداماتی سرباز میزد، در مورد بستن شدن روزنامههای ضد انقلاب، از اقدام #دادگاههای_انقلاب دفاع کرد. مهدی بازرگان در تاریخ 58/6/26 به #فالاچی خبرنگار مشهور ایتالیایی میگوید:
«آری آن روزنامهها که تعطیل شدند ضدانقلابی بودند پس تعطیل شدند. چاپخانههایی که در آن روزنامهها را چاپ میکردند، مصادره شدند برای اینکه متعلق به سرمایهداران فراری بودند و برای این که با شاه همکاری داشتند. ... دادگاههای انقلاب، اراده تودهها را اعمال کردند.»
مجموعه آثار مهندس مهدی بازرگان، ج31، ص21
@rozaneebefarda
ماجرای وعده آزادیهای فراگیر در بیان امام خمینی / چه شد که وعده آزادی بیان کمونیستها متوقف شد!
💥 اختصاصی روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسیاری از رسانههای ضد انقلاب و برخی از چهرههای اشکالتراش داخلی در روزهای #دهه_فجر، سخنان تقطیع شده امام خمینی را منتشر میکنند که امام #آزادی_بیان تمامی گروهها از جمله #کمونیستها را وعده میدهند. اما با گذشت چند ماه از انقلاب آزادیهای وسیع سیاسی و مطبوعاتی محدود میشود. از این رو این مسئله دست آویزی برای مخدوش کردن شخصیت امام و دستاوردهای انقلاب میکنند.
غافل از اینکه #امام خمینی به صراحت روند تغییر سیاست انقلاب و عوامل آن را در تاریخ ۵ آذر ۵۸ توضیح میدهند:
«ما از اول که #انقلابمان واقع شد تمام آزادیها در ایران بود. و مجال به تمام دستجات ما دادیم و هیچ ابداً جلوگیری از هیچ چیز نشد. لکن #توطئهها شروع شد. وقتی که دیدند آزادند توطئهها شروع شد. توطئه قلمی که میخواستند مسیر ملت ما را منحرف کنند. و اینها همان اشخاصی بودند که جیره خوار #شاه سابق یا جیره خوار امریکا و امثال امریکا بودند و میخواستند که نهضت ما را به #تباهی بکشند.
و ما بعد از پنج ماه که به همه فرصت دادیم، توطئه گرها را پیدا کردیم، قلمهایی که توطئهگر بودند و میخواستند باز سلطه اجانب را بر مملکت ما مسلط کنند، آنها را گفتیم که نباید این کار را بکنند و باید محکمه ببیند که اینها چکاره هستند. و دیدیم که بعد از اینکه بررسی شد، اینها از اسرائیل خیلیشان ارتزاق میکردند. و بلندگوی #اسرائیل بودند. بلندگوی #امریکا بودند. منتها با صورتهای دیگر. و یک ملتی حق دارد که کسی که بخواهد ملتش را به تباهی بکشد و توطئه کند و باز همان مسائل سابق را برای او پیش بیاورد، از آن جلوگیری بکند. و الّا ملت ما طرفدار #آزادی است. طرفدار همه جور آزادی است. و لکن طرفدار #توطئه نیست. طرفدار تباهی نیست.»
صحیفه امام، ج۱۱، صص۱۳۴-۱۲۳
@rozaneebefarda
نشر مفاسد اخلاقی در مطبوعات زمان پهلوی!
💥 اختصاصی روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔻به روایت حاج مهدی سراج انصاری.
▫️منبع: ستارهای درخشان در عرصه مطبوعات اسلامی، ص197.
@rozaneebefarda
میلاد امام حسین علیه السلام مبارک باد
روز پاسدار بر مجاهدان همیشه در صحنه سپاه مبارک باد
@rozaneebefarda
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مولود مبارک امام خمینی و ثمره خون روحانیت انقلابی و ملت مجاهد
💥 اختصاصی روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
میلاد حضرت امام حسین علیهالسلام با حسن سلیقه بهعنوان روز پاسدار در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است. سپاه پرافتخار جمهوری اسلامی را بهحق باید مولود مبارک امام خمینی قدس سره الشریف دانست. این ابتکار در کنار سایر ابتکارهای امامِ عزیز همچون: بسیج، جهاد سازندگی، کمیتههای انقلاب اسلامی و... نشان داد که جمهوری اسلامی خود را مقلّد الگوها و ساختارهای وارداتی نمیداند و بهتناسب اهداف دینی و عقلانیت اسلامی توانایی رفع نیازهای خود را دارد.
گفتنی است در تاریخ معاصر ایران به ویژه در جنگهای ایران و روس و در ادامه جنگ جهانی اول پیوندی وثیق میان «مرجعیت» و «نیروهای مسلح مردمی» برقرار بود چنانچه برخی از بزرگترین مجتهدان مجاهد عصر همچون سیدمحمد طباطبائی (فرزند صاحب ریاض) خود در صحنه نبرد با روس حضور داشت و فرزند صاحب عروه نیز در جنگ علیه انگلیس شرکت کرد به علاوه در برهههای مختلف عشائر ایران و عراق، که بهعنوان قشری مسلح و در عین حال سلحشور و حاضر در صحنه سیاست شناخته میشدند، پیوندی وثیق با مراجع وقت داشتند بهگونهای که رژیم رضاخانی از همین ناحیه به دلیل ارتباط عمیقی که میان آیتالله بروجردی و عشائر بود احساس خطر میکرد.
حکومت محلی سیدعبدالحسین لاری در جنوب و در ادامه برقراری حکومت میرزا کوچکخان در شمال شکل و هیئتی دیگر از ارتباط «روحانیت و نیروهای مسلح مردمی» بود که برکات آن در مقابله با عناصر استعماری در جنوب و شمال و تأمین امنیت و آرامش مردم این نواحی در تاریخ ثبت شده است.
با در نظر گرفتن این نکات باید گفت «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» علاوه بر آنکه ابتکار امام خمینی قدس سره الشریف است در حقیقت امتداد و تکاملی است از خونهای ریخته شده از شهدای روحانیت و ملت از جنگهای ایران و روس تا جنگهای ضداستعماری شمال و جنوب.
پیوند وثیق میان «روحانیت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» چیزی نیست جز «پیوند مدرسه و میدان» که در حقیقت یک پیوند اتحادی است و نه انضمامی از همینرو جداسازی روحانیت از سپاه شدنی نیست جز با استحاله ماهیت!
روحانیت انقلابی و متعهد روح و قلب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوی پرتوان ولیفقیه به عنوان زعیم و عصاره روحانیت است و دور شدن حوزه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اختلال نظام محاسباتی سپاه در ساحت بینش و ناتوانی حوزه علمیه در ساحت عمل خواهد انجامید و این چیزی نیست جز خسارتِ غیرقابل جبرانِ طرفینی که بحمدالله با هوشیاری حوزه علمیه انقلابی و سپاه پاسداران هوشیار این جدایی نامیمون رخ نداده و رخ نخواهد داد ان شاء الله .
@rozaneebefarda
جمهوری اسلامی یا جمهوری فرانسوی؟ / آیا در نگاه امام خمینی جمهوری اسلامی، جمهوری شرعی است یا جمهوری عرفی؟
💥 اختصاصی روزنه / دهه فجر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔻#تحریف اندیشه امام خمینی کارویژه تمامی گروههای فاصله گرفته از ارزشهای انقلاب اسلامی است و یکی از محورهایی که همه گروهها در آن مشترک هستند، تفکیک بین امام به قبل و بعد انقلاب است. یا به طور دقیقتر امام #نوفللوشاتو و امام #ایران.
🔻یکی از ریزمحورها در اینجا مسئله نوع جمهوریتی است که امام وعده داده بودند. برخی جمهوریت مد نظر امام را #جمهوری_فرانسوی معرفی میکنند و منظورشان این است که تمامی #مشروعیت نظام به رای مردم است و از این رو حتی مشروعیت شرعی مسئله #ولایت_فقیه را به رای مردم وابسته میدانند. بیشک در نگاه امام رای مردم از مهمترین پایههای جمهوری اسلامی است اما آیا امام جنبه مشروعیت رهبری، انقلاب و جمهوری اسلامی را فقط بر پایه رای مردم قرار دادند؟ به نظر میرسد در نگاه امام جمهوری اسلامی با جمهوریهای دیگر فقط #شباهت دارد و نه #عینیت. امام خمینی تعمدا در آستانه انقلاب چندین بار بر #دو_پایه بودن انقلاب تاکید داشتند و آنها را از همدیگر تفکیک نمودند و در تاریخهای مختلف بر آن تاکید کردند:
🔸«به موجب حق شرعی و بر اساس رای اعتماد اکثریت قاطع مردم ایران که نسبت به این جانب ابراز شده است، در جهت تحقق اهداف اسلامی ملت، ... شروع به کار خواهند کرد.» صحیفه امام، ج5، ص426 (22 دی 1357)
🔸«اینجانب به واسطۀ رهبری مبتنی بر حکم شرع و آرای اکثریت قریب به اتفاق ملت، دولت موقت را برای تشکیل مجلس مؤسسان و دیگر امور مقدماتی معرفی می کنم» صحیفه امام، ج6، ص20 (12 بهمن 1357)
🔸«بنا به پیشنهاد شورای انقلاب، بر حَسَب حق شرعی و حق قانونی ناشی از آرای اکثریت قاطع قریب به اتفاق ملت ایران ... مامور تشکیل دولت موقت مینمایم» صحیفه امام، ج6، ص55 (15 بهمن 1357)
🔸«... آن اینکه من که ایشان [مهندس بازرگان] را حاکم کردم، یک نفر آدمی هستم که به واسطه ولایتی که از طرف شارع مقدس دارم، ایشان را قرار دادم. وجوب اطاعت از دولت موقت ایشان را که من قرار دادم واجبُ الْاتِّباع است، ملت باید از او اتّباع کند. یک حکومت عادی نیست، یک حکومت شرعی است» صحیفه امام، ج6، ص59 (16 بهمن 1357)
🔸«ما دولت را تعیین کردیم؛ هم به حَسَب قانون ما حق داریم و هم به حسب شرع حق داریم. ما به حَسَب ولایت شرعی که داریم و به حسب آرای ملت که ما را قبول کرده است » صحیفه امام، ج6، صص70-68 (16 بهمن 1357)
🔸«این دولتی که تعیین شده است و به ولایت شرعی تعیین شده است و یک حکومت شرعی است، نه فقط حکومت قانونی باشد، یعنی حکومت شرعی لازم الاتّباع، همه کس واجب است بر او که از این حکومت اتّباع کند. نظیر اینکه مالک اشتر را که حضرت امیر- سلام الله علیه- میفرستاد یک جایی و منصوبش میکرد، حاکم واجب الاتّباع بود یعنی حاکم الهی بود، حاکم شرعی بود. ما هم ایشان را حکومت شرعیه دادیم و حکومت قانونی هم که هست، بنا بر این واجب الاتّباع است. » صحیفه امام، ج6، صص70-68 (16 بهمن 1357)
🔻با این وجود نباید تصور کرد که در اندیشه #امام_خمینی دولت پس از انقلاب، صرفا متکی به #آرای-مردم باشد که اگر اینگونه بود باید #دولت_عادی و #جمهوری_عرفی مثل تمامی کشورها تلقی میشد در حالی که جنبه شرعی آن را امام خمینی از ابتدای انقلاب به صراحت تاکید فرمودند.
@rozaneebefarda