eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
حریت، تعصب و تهور در پژوهش! منتظری و کتاب شهید جاوید اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بعد از انتشار کتاب جنجالی ٬ دو طیف از و این اثر شکل گرفت! در میان طرفداران، نام آقایان و هم به چشم می خورد. این دو عالم انقلابی بر کتاب مکتوب نوشته بودند. با گسترش دامنه درگیری ها و روشن شدن برخی حقائق٬ مرحوم مشکینی تاییدش را پس گرفت ولی مرحوم منتظری تا آخر پای حرفش ماند و حاضر نشد تاییدیه کتاب را پس بگیرد. شخص مرحوم نیز تا واپسین روزهای حیات بر نظرش پایدار ماند(این را از کتاب شوکران اندیشه می توان بدست آورد) و هیچ ایرادی را نپذیرفت و مدام تلاش کرد بر سخنانش مؤید و مستند بیافزاید! فارغ از درستی یا نادرستی استدلال طرفداران و منتقدان این اثر٬ این دو طیف بیشتر مورد اهمیت و قابل مطالعه است! اجمالا از مجموع قرائن چنین به دست می‌آید که رویکرد آقایان مشکینی و منتظری و صالحی نجف‌آبادی در موضوع شهید جاوید، از جهت اخلاق پژوهشی به ترتیب بر مفهوم حریت، تعصب و تهور علمی قابل تطبیق است! تفاوت آیت‌الله مشکینی با دو فرد دیگر، همان حریتی بود که از تقوا و تهذیب نفس ایشان نشأت گرفته بود و مع الاسف فقدان این ملکه اخلاقی موجب شد برخی در دام تعصب و تهور در افتند! @rozaneebefarda
هم‌اکنون همایش دکترین مهدویت با موضوع: طرح کلی دین و حرکت انبیاء و امامان از آغاز تا انجام. با سخنرانی آيت‌الله جوادی آملی و حضرات آقايان: اعرافی و اراکی مکان: مسجد مقدس جمکران زمان: جمعه، ۶ فروردین از ساعت ۹ صبح پخش با ترافیک رایگان از : abarat.tv heyatonline.ir/heyat/40 @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
پرونده ویژه روزنه پیرامون ماجرای پایان قائم‌مقامی آقای منتظری انتشار به مناسبت سالگرد نامه ۱/۶ امام به آقای منتظری [صفحه ۱ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️متن کامل نامه ۶۸/۱/۶ امام خطاب به آقای منتظری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7579 ▫️پایان قائم‌مقامی منتظری؛ عزل یا استعفا؟ بازخوانی متن نامه منتظری به امام ۶۸/۱/۷: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7581 ▫️متن کامل نامه دوم امام خمینی به منتظری(۶۸/۱/۸): https://eitaa.com/rozaneebefarda/7582 ▫️تاکتیک‌های سه‌گانه جریان منتظری در مواجهه با نامه ۱/۶ امام به منتظری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7580 ▫️ماجرای پایان قائم‌مقامی منتظری به روایت آیت‌الله ابراهیم امینی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7563 ▫️مروری بر مواجهه بی لکنت آقا سیداحمد خمینی با آقای منتظری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7566 ▫️متن کامل رنج‌نامه حاج سیداحمد خمینی خطاب به منتظری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7567 ▫️متن کامل رنجنامه آقایان سیدحمید روحانی، امام جمارانی و کروبی خطاب به آقای منتظری، یک هفته بعد از سخنرانی جنجالی او در ۲۲بهمن ۶۷: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7575 ▫️متن کامل رنج‌نامه محمد جعفری گیلانی(رئیس هیئت امنای ) خطاب به منتظری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7576 ▫️متن کامل نامه منتظری در حمایت از سازمان مجاهدین خلق در فروردین ۵۱: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7577 ▫️سند زندانی شدن منتظری بخاطر حمایت از سازمان مجاهدین در عصر پهلوی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7578 ▫️مخالفت امام با انتشار دروس نهج‌البلاغه منتظری در یک مجله حوزوی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7565 ▫️ماجرای پایان قائم‌مقامی و مرور تناقضاتی بی‌پاسخ در اندیشه و کارنامه سیاسی منتظری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7578 ▫️سخنرانی سیاه منتظری در ۲۲بهمن ۶۷ سبب صدور منشور روحانیت امام: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7586 ▫️ساده‌لوحی در سیاست؛ مروری بر ساده‌اندیشی های منتظری در عرصه سیاسی https://eitaa.com/rozaneebefarda/7588 ▫️ارتباط اطرافیان با BBC و تأثیرگذاری بر فرایند : https://eitaa.com/rozaneebefarda/7589 ▫️تناقضات منتظری از نگاه سیداحمد خمینی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7590 ▫️فریب خوردن منتظری در ماجرای منافقین به روایت رازینی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7591 ▫️موضع متصلبانه منتظری پیرامون کتاب شهید جاوید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7592 @rozaneebefarda
نامه به منتظری.pdf
391.7K
✳️ماجرا و متن نامه اعتراضی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی، امام جمارانی و مهدی کروبی به منتظری+متن نامه 🔴سالروز نامه تاریخی امام خمینی قدس سره الشریف و عزل آقای منتظری 🔹حجت‌الاسلام و المسلمید سیدحمید روحانی: یک سال و اندی پیش از آنکه به همراه حجج اسلام حاج آقای کروبی و امام جمارانی نامه ۶۷/۱۱/۲۹ را به آقای منتظری بنگاریم، از لحن سخنان او دریافته بودم که آنچه او بر زبان می‌آورد، با باورهای آن آقای منتظری که ما می‌شناختیم همخوانی ندارد و این صدای دیگران و دگراندیشان است که از حلقوم او بیرون می‌آید. 🔸این دریافت را بارها با برخی از دوستان در میان گذاشتم و اظهار نگرانی کردم، حتی به یاد دارم که یک‌بار این مسأله را مطرح کردم و این نکته را یادآور شدم که من بیم آن دارم که دشمن از آقای منتظری برای نظام جمهوری اسلامی، یک بسازد و ما روزی چشم باز کنیم ببینیم که کار از کار گذشته و آنچه نباید اتفاق بیفتد، به وقوع پیوسته است. 🔹این سخنان من با واکنش منفی بسیاری از حاضران رو به رو شد. خبر آن هم به گوش آقای منتظری رسید و او نیز در ملاقات با برخی از دوستان زبان به گله باز کرده بود که فلانی مرا خوانده است! و سرانجام این بحث و گفتگو به نگارش نامه ۶۷/۱۱/۲۹ منجر شد که با امضای آقایان ، و نگارنده همراه بود. 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
نامه سرگشاده حجةالاسلام جعفری گیلانی به آقای طاهری اصفهانی پاسخ به برخی شبهات امام جمعه مستعفی اصفهان در باب و آقای منتظری @ozaneebefarda 🔻🔻🔻 اشاره؛ در پی انتشار نامه آقای طاهری اصفهانی در حمایت از آقای منتظری و طرح پرسش هایی، آقای جعفری گیلانی بعنوان رئیس وقت دفتر تبلیغات اسلامی، به برخی از مدعاهای وی پاسخ گفت. متن نامه در ذیل می آید؛👇 🔸آن چه بیش از هر امر دیگری پرسش برانگیز است، این است که چرا در هنگامه ای که رئیس جمهور جنگ افروز و خشونت ورز ایالات متحده آمریکا، ایران اسلامی را محور شرارت قرار داده و اخیراً به طور مستقیم کشور مسلمان عراق را به حمله نظامی تهدید می نماید و از سویی دیگر در درون کشور نیز گروهی قدرت پرست، کیان دین، سمبل ها و آموزه های آن (چون دین، روحانیت و مرجعیت) را مورد تهاجم قرار داده اند ـ تا هم فضای آرام کشور را متشنج کنند و هم افکار عمومی را از مصائب بیرون مرزها برکنار سازند ـ پدیده کناره گیری جناب عالی تبدیل به پروژه انتقام از میراث ماندگار خمینی کبیر می شود؟ 🔸 چگونه است که حصر یک مرجع، به اعتقاد شما ـ آن هم به دستور شورای عالی امنیت ملی ـ که ریاست آن با رئیس جمهور محترم می باشد، توهین به عالم و آدم است، اما جسارت و اسائه ادب به همه مراجع و مقلدان آنان، موجب اعتراض جناب عالی نمی شود؟ 🔸همه کسانی که با دیدگاه های گذشته شما آشنایی دارند، می دانند که از چه فراز و فرودی در ایستار سیاسی برخوردار بوده اید؛ حمایت های آتشین شما از نامزدی ابوالحسن بی صدر برای ریاست جمهوری و جانبداری هایتان از امید نجف آبادی – که اولین حاکم شرعی بود که حکم ترور داد و خود نیز به آلودگی ها مبتلا بود و مرحوم آیةالله خادمی اصفهانی در نامه ای به حضرت امام از مظالم و مفاسد وی شکوه سرداد ـ و نیز دفاع شما از مهدی هاشمی و کینه جویی تان با سران جمهوری اسلامی چون شهید مظلوم آیةالله دکتر بهشتی ـ بدان سان که در لشکر امام حسین علیه السلام که تحت تأثیر شما بود، کسی را یارای نام بردن از آن اسوه دوران نبود – و درخواست تغییر قانون اساسی برای تمدید دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی و اهانت های بعدی شما نسبت به ایشان پس از دوم خرداد گویای مواضع ناپخته و نسنجیده شما در گذشته است. 🔸حضرت عالی نباید بی خبر باشید که از رهبری نظام تا شهروندان عالی می دانند که کشور با کاستی ها و کمبودهایی در ساحت های گوناگون مواجه است و از همین منظر بود که مقام معظم رهبری اصلاحات را در سه حوزه فقر و فساد و تبعیض متبلور دانستند و به دنبال تأکیدات ایشان و صدور بیانیه هشت ماده ای حضرتش، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شد، اما سخن این است که گویی در این 24 سال هیچ کاری صورت نگرفته است. آیا در قلمرو داخلی، افزایش ظرفیت دانشگاه ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی، رشد باسوادی، گسترش شبکه راه های شهری و روستایی، آب، برق، تلفن و گاز، سامان دهی صنایع دفاعی و گسترش چتر حمایتی بر خانواده های بی بضاعت، طراحی و اجرای ده ها سد بزرگ و توسعه مراکز بهداشت و درمان و. .. قابل انکار است؟ و آیا در عرصه سیاست خارجی، کشوری را مستقل تر از جمهوری اسلامی سراغ دارید؟ 🔸جناب عالی تصور می کنید در کدام کشور جهان، اتوپیای مورد نظرتان تحقق یافته که جمهوری اسلامی را به خاطر عدم عملیاتی کردن آن محکوم می کنید؟ شما که با شدت و حدت از جابه جایی قدرت دم زده اید، چرا خود در سه دهه مسند نشین ثابت امامت جمعه اصفهان بوده اید و در این مدت بلند به چه میزان در جذب روحانیان اصفهانی و مردم متدین آن خطه موفق بوده اید؟ چه شد که نماز جمعه ای که در میدان امام اصفهان با جمعیت انبوه اقامه می شد، به رقم اندکی در یکی از مساجد در زمان امامت شما تقلیل یافت؟ و چرا هم اکنون نماز جماعت برخی از علمای اصفهان از نمازجمعه شما پرجمعیت تر است؟ 🔸وقتی جناب عالی در مدت سی سال مسئولیت خود از چنین دستاوردی برخوردارید، چگونه به خود حق می دهید به عالم و آدم بتازید و همه چیز را یکسره سیاه و تاریک بینگارید. 🔸آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطابق اصل یکصدودوازدهم قانون اساسی رسمیت ندارد؟ و آیا تعیین اعضای ثابت و متغیر آن از وظایف و اختیارات رهبری نیست؟ چگونه است که اگر افراد مورد نظر شما که میزان تشخیص مصلحتتان از همین بیانیه سیاسی هویداست، انتخاب شوند، مجمع تشخیص مصلحت از ارکان نظام بل در رأس امور است، ولی اگر این گزینش مطابق سلیقه شما نبود، بافت آن، نامطلوب است و عدم حضور افراطیان، موجب بی اعتباری آن است؟ دادگاه ویژه روحانیت نیز از یادگارهای حضرت امام خمینی قدس سره است که طبق اصل چهارم و پنجاه وهفتم قانون اساسی دارای جایگاه قانونی است و حتی اگر در قانون اساسی نیامده باشد از شئون رهبری است. منبع؛ افق حوزه  بیست و نهم تیرماه 1381 شماره سوم. @rozaneebefarda
به منتظری گفتم اصلا امام را نشناختید! مروری بر گفتگوی صریح آیت‌الله یزدی با آقای منتظری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ⭕️گزیده خاطرات آیت‌الله یزدی در برنامه شناسنامه: ▫️من در زمان رحلت امام در قم بودم و زمانی که خبر رحلت حضرت امام را شنیدم نمی‌توانستم خودم را کنترل کنم و خیلی گریه کردم. ▫️ مصیبت رحلت امام ، مصیبت سختی بود؛ البته من با آقای منتظری سخت مخالف بودم و از اقدام امام بسیار خوشحال شدم؛ البته حاج احمد آقا هم در این باره چیزهایی نوشته‌اند، این مخالفت من دلیل خاصی داشت، در آخرین ملاقاتی که با آقای منتظری داشتم به ایشان گفتم که چرا اینگونه صحبت می‌کنید؟ اگر می‌خواهید راجع به رضای خدا صحبت کنید چرا به بیگانه‌ها می‌گویید؟ چرا مسائلی را در رسانه‌های عمومی می‌آورید که دردسرساز شود؟ ▫️ به آقای منتظری گفتم اگر این اظهارات برای کسب شهرت هم است برای کشور بسیار خطرناک است، من را قبول ندارید آقای مؤمن که هستند، ایشان را قبول ندارید آقای طاهری خدابیامرز که هستند، اینها کسانی هستند که با مسئولان در ارتباطند و با شما نیز دوستند. ▫️ به ایشان گفتم که اگر برای خداست اینها(رسانه‌های خارجی) مطالب خود را انتقال می‌دهند و اگر برای خدا نیست بگویید تا ما هم تکلیف خود را بدانیم. ایشان [=آقای منتظری] گفتند: اگر راستش را بخواهید همه‌اش تقصیر امام بود! امام با آقای شریعتمداری اینگونه برخورد که سبب شد با من اینگونه برخورد شود. 🔻 من خیلی از این حرف جا خوردم و گفتم یعنی شما می‌گویید امام با آقای شریعتمداری که صحبت از خلق مسلمان می‌کرد نمی‌بایست برخورد کند؟ یعنی امام باید می‌ایستاد تا انقلاب را بدهد دست خلق مسلمان؟ ▫️ در حین بحث صدای هر دوی ما بلند شد و من هم خیلی سر و صدا کردم و گفتم که شما اصلا امام را نشناختید؛ جریان‌ها را بیان کردم و بعد با داد و فریاد از ایشان جدا شدم و دیگر به سراغشان نرفتم. ▫️ به دلیل سادگی و تفکر ایشان از برکناری آقای منتظری بسیار خوشحال بودم و اگر خدایی ناکرده این انقلاب دست آقای منتظری می‌افتاد ما روزگار دیگری داشتیم، خوشبختانه خبرگان بهترین تصمیم را گرفتند و به نظرم این یک هدیه الهی بود که خداوند میل اعضای خبرگان را به سمت ایشان(حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) برد. @rozaneebefarda
لیچارگویی هم حدّی دارد! روایت از دیدگاه جالب پیرامون شخصیت و مسأله ! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️صادق طباطبایی در خاطراتش چنین نوشته است: ⭕️از کسان دیگری که برای دیدار و گفتگو با به پاریس آمدند٬ بود. اقامت ایشان زیاد طولانی نبود و یکی دو ملاقات با امام انجام دادند. غروب همان روز ورودشان من به اتفاق آقای حبیبی به دیدن ایشان رفتیم. آقای محمد منتظری هم به لحاظ اینکه به دیدن پدرش رفته بودیم٬ خیلی احترام به ما گذاشت. موقع شام هم بود. آقای منتظری و می کرد. مثلا می گفت آبگوشت خانه علما تا دستت در آب است گوشت دارد. من و آقای حبیبی با اشتیاق خاصی به دیدن ایشان رفته بودیم ولی از آن ملاقات یک مقداری شدیم! و بی اختیار به یکدیگر گفتیم «میان ماه من تا ماه گردون...» اگر قرار باشد جانشینی امام نسبت به ایشان(آقای منتظری) اینقدر داشته باشد، خیلی باعث است! البته صفا و صمیمیت و سادگی ایشان جای خود را داشت و در خور ستایش بود اما به عنوان یک که از نگرانی داشتیم٬ آن وزنه و پتانسیل را در ایشان مشاهده نکردیم! یکی از انتقادهایی که آقای پس از اینکه از دیدار ایشان برگشتیم می کرد٬ این بود که هم باید با اقتضای سن٬ مناسب باشد‌! منبع؛ خاطرات سیاسی_اجتماعی دکتر ٬ جلد سوم٬ ص ۱۲۱. 🔶حاشیه این اظهار نظر از چند جنبه حائز اهمیت تاریخی است و نشان می دهد که؛ ۱) پیش از پیروزی انقلاب نیز موضوع جانشین احتمالی مطرح بوده است. ۲) آقایان حبیبی و طباطبایی(برادر خانم سیداحمد خمینی) از چهره های نزدیک به تلقی می شدند که ارتباط نسبتا خوبی هم با روحانیت داشته اند و با این وجود، شخصیت آقای منتظری انتظارات ایشان را برآورده نکرده است! خاطرات صادق طباطبایی خالی از مطالب تحریف آمیز و خلاف واقع نیست اما باتوجه به قرابت فکری او و سایر اعضای نهضت آزادی با منتظری، این بخش از خاطرات وی به مثابه اعتراف به یک واقعیت تلقی می‌شود. ۳) فاصله شخصیت بی بدیل امام خمینی نسبت به آقای منتظری در این اظهارنظر به خوبی معلوم می شود. ۴) این روحیه بعدها هم در آقای منتظری نمود فراوان داشته است؛ گذشته از خطبه های جمعه و برخی سخنرانی های عمومی٬ در مربوط به و همچنین در کتاب خاطرات ایشان٬ خطاب به ٬ نیز نمونه هایی از و حتی به چشم می خورد که مسلما با جایگاه چندان تناسبی ندارد! ۵) مهم تر از همه٬ عدم توجه آن جناب به و و شرایط مخاطبه است؛ چه اینکه در این مورد خاص٬ دو دانشجوی ملی_مذهبی در همان دیدار یک ساعته از وی نا امید و دلزده شده اند! @rozaneebefarda
وقتی شهریه آقای منتظری را تحریم کرد! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔳آیت‌الله یزدی: ⭕️[قبل از پیروزی انقلاب] آقای مع الاسف از برخی از کج سلیقگیها حمایت می کرد و بنده به اتکای همان که پیش از این برایتان گفتم، در یکی از جلساتی که راجع به برگزار شده بود، اعلام کردم که و ایشان ، چرا که ایشان از مشرب فكری کسی حمایت می کند که دیدگاهش راجع به با هیچ یک از طرز فکرهای صحیح انطباق ندارد. ⭕️[بعد از انقلاب و در زمان زمان قائم مقامی آقای منتظری] عده‌ای از هواداران ایشان تصمیم گرفتند که مرا در مجلس شورا مورد قرار دهند و به این سابقه از من متوسل شده بودند که آقای یزدی همان کسی است که زمانی حتی آقای منتظری را نیز کرده بود. بنده در دفاع از خودم اعلام کردم که من تنها به وظیفه شرعی خودم عمل کردم و هدفی جز این نداشته ام. ▫️خاطرات آیت‌الله محمد یزدی، صص ۴۷۷و۴۷۸▫️ @rozaneebefarda
وقتی منتظری، مقام رهبری را همه چیز مهمتر می‌دانست و دیگران را به حفظ عظمت رهبری و سازش ناپذیری با آمریکا توصیه می‌کرد! / @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️منتظری: مقام رهبری از هر چیز برای ما مهم تر است باید سعی کنیم عظمت آن را حفظ کنیم—ملت ایران حاضر است گرسنگی بخورد و زیر با ظلم آمریکا نرود. روزنامه رسالت 14 آبان 1365 ⭕️حاشیه روزنه مذاکرات یواشکی هاشمی و برخی دوستانش با آمریکایی‌ها بدون اجازه و اطلاع امام صورت گرفته بود و نهایتا به سفر مک فارلین به ایران ختم شده بود. در این هنگام، ماجرای مک فارلین (که بعدا به پرونده ایران کنترا مشهور شد)، توسط باند منتظری رسانه‌ای شد! گویا قربانی فر، دلال اسلحه و یکی از واسطه‌های مذاکرات مخفیانه، ماجرا را به بیت منتظری اطلاع داده بود! امام دیدار مسئولان نظام با مک فارلین را ممنوع کردند و هاشمی خودش مجبور شد در مورد ماجرا روشنگری کند! آنهم با ادبیاتی انقلابی! در این شرایط منتظری در موضع ضدآمریکایی قرار گرفت و حامی خط امام می‌نمود. @rozaneebefarda
ماجرای عزل منتظری به روایت آیت‌الله خامنه‌ای @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▪️ روز ششم فروردین آیت‌الله خامنه‌ای [از مشهد] به تهران رسیده و مستقیماً به دفتر آقای هاشمی رفتند. ایشان می‌گویند: 🔹 «وقتی رفتم، ایشان بنا کرد گزارش این چند روز را دادن که این چند روزه چه گذشته؛ تماس‌هایی که گرفته شده بود. ایشان [آقای هاشمی رفسنجانی] احساس نگرانی می‌کرد. ایشان هم مثل من واقعاً احساسش همین احساس نگرانی بود. امام گفته بودند یکی از این سه چیز باید انجام بگیرد: یا ایشان [آقای منتظری] قول بدهد که اصلاح کند کارش را، بیتش را، حرف‌هایش را، اینها را درست کند؛ یا اینکه استعفا بدهد؛ یا اینکه مجلس خبرگان تشکیل بشود و تصمیم‌گیری کنند. معلوم بود که امام خیلی جدّی عازمِ این قضیّه‌اند. 🔹 در همین حین که ما صحبت می‌کردیم، حاج احمدآقا تلفن زد به آنجا و آقای هاشمی گفت که فلانی اینجا است. ایشان گفت پس فلانی هم بشنود؛ من هم رفتم پای تلفن. گفت امام این نامه را به آقای منتظری نوشته و شروع کرد نامه را خواندن؛ خب نام خیلی تکان‌دهنده بود برای ما.» 🔹 امام (قدّس‌سرّه) نامه‌ای به این شرح خطاب به آیت الله منتظری نوشته بودند که حاج احمد برای آیت‌الله خامنه‌ای و آقای هاشمی خواند: «بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای منتظری با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمه برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند [.... تا انتهای نامه که حضرت امام (ره) نوشته بودند:] از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ دوستان را بیش از این نچشد...» (متن کامل نامه در کتاب «روایت رهبری» درج شده است) 🔹 حاج احمد هم‌زمان اصل نامه را نیز به دفتر آقای هاشمی (رئیس وقت سازمان صدا و سیما) ارسال کرده بود. [....] آیت‌الله خامنه‌ای می‌گویند : «خب نامه خیلی تکان‌دهنده بود برای ما. بعد هم ارتباط قطع شد، یعنی گوشی را گذاشتیم و گفتیم حالا چه کار کنیم؟ [....] آقای مشکینی و هیئت رئیسه خبرگان آمدند آنجا. وقتی که آمدند، قضیه را مطرح کردیم که یک‌چنین اتفاقی افتاده و امام یک‌چنین نامه‌ای به آقای منتظری نوشته‌اند. آنها هم مثل ما نگران شدند. مشورت کردیم که چه کنیم. به ذهنمان رسید که برویم با امام ملاقات کنیم و ایشان را از این کار منصرف کنیم. 🔹 [....] ما چهار نفر -من و آقای هاشمی و آقای مشکینی و آقای امینی- رفتیم بیت امام. [....] دیر هم بود، ساعت حدود ۹ شب بود. اینکه امام این ساعت ملاقات بدهد خیلی چیز غیرمتعارفی بود. لکن خب ما رفتیم و به حاج احمد آقا گفتیم که ما آمده‌ایم با امام ملاقات کنیم. ایشان رفت داخل و آمد گفت -گمانم گفت امام می‌گویند- که نامه را برای آقایان هم بخوانید. آقای هاشمی نامه را از حاج احمد آقا گرفت و شروع کرد به خواندن برای آنها. بعد حاج احمد آقا آمد و گفت امام می‌گویند بیایید. رفتیم در همان اتاقِ امام و امام نشسته بودند و اخم کرده. [....] ▫️وقتی نشستیم آقای هاشمی شروع کرد به صحبت و گفت که آمده‌ایم که یک فکر بکنیم برای این کار. تا این حرف از ایشان صادر شد، امام برگشتند گفتند: «چه فکری؟» یک تعبیر اینجوری. «آقای منتظری «...» و «...» و «فاجر» است.» این سه تعبیر را ایشان کردند. خب واقعاً برق از چشم همه‌ی ما پرید. این تعبیر؟! امام در حرف‌زدن خیلی آدم مواظبی بود. یعنی حقیقتاً آدمی بود که من داستانها دارم از این که چیزی که می‌خواست نسبت به کسی مخصوصاً بیان کند، مواظبت میکرد که زیاد و کم نشود. [...]» 🔹 آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه فضای سنگین جلسه را چنین روایت می‌کند: «من نگاه می‌کردم به آقای مشکینی و آقای امینی که چرا شماها یک چیزی نمی‌گویید؟ ما همه آمده‌ایم که همکاری کنیم. اما آنها سکوت کرده بودند. اصلاً کأنّه جرأت نمی‌کردند حرف بزنند. هرکدام یک جمله‌ی کوتاه گفتند. جلسه حدود سه‌ربعِ ساعت یا شاید بیشتر طول کشید. 🔸 گفته شد پس اجازه بدهید این نامه در رادیو خوانده نشود.» ایشان کلام تعریض‌گونه‌ی شدیدی نسبت به آقای منتظری گفتند. «بعد آقای هاشمی یک مقدار بیشتر اصرار کرد و تعبیرات دیگری گفت. امام دو بار به ایشان خطاب کردند. یک بار گفتند: «اگر تا صبح هم اینجا اصرار کنید فایده ندارد.» یک بار دیگر گفتند: «اگر خیلی اصرار کنید می‌گویم همین امشب نامه را بخوانند.» یعنی تهدید کردند.» 🔹به نظر می‌رسد امام تا پایان جلسه متقاعد نشده بودند که این نامه از صداوسیما خوانده نشود؛ اما نگران تبعات آن بودند و پس از تأمّل مجدد، از خوانده شدن آن منصرف شده‌اند.....» ▫️کتاب «روایت رهبری»؛ صفحات ۲۴۰-۲۴۷. @rozaneebefarda
پنهان کاری عجیب نسبت به نارضایتی از انتخاب بعنوان وقتی حتی آیت‌الله خامنه‌ای هم از نارضایتی امام خبر نداشت!! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 مقام معظم رهبری در این مورد چنین می فرمایند: «ماها اصلا فکر نمی کردیم که امام با این قضیه [انتخاب آقای منتظری بعنوان قائم مقام] مخالف باشد. ما خیلی بعدها _نه اینکه همان وقت هم بلافاصله_ شنیدیم که امام مخالف بوده‌اند. قضیه آقای محمدی گیلانی و ملاقاتش با امام و پیغام به آقای هاشمی رفسنجانی را من سالها بعد شنیدم. اصلا گمان نمی کردیم امام با این قضیه [انتخاب آقای منتظری بعنوان قائم مقام] مخالفتی داشته باشد. فکر می کردیم این چیزی است که حتما امام [با آن] موافق است. شاید اگر کسی آن وقت می گفت امام مخالف است، ردش می کردیم که چطور چنین چیزی ممکن است؟ به نظر ما این کار کاملا یک کار درست، یک پیش بینی منطقی برای آینده بود.» روایت رهبری، ص۱۳۲ @rozaneebefarda
ماهیت مخوف برخی اعضای از زبان مقام معظم رهبری از به و تا نقشه نابودی 💥پست ویژه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در توصیف برخی از اعضای اصلی بیت آقای منتظری، چنین نقل می‌کنند: «من از اولی که با این جماعت برخورد کردم، نقاط منفی در آنها دیدم. اینها همان کسانی بودند که دادگاه‌های انقلاب اصفهان را درست کردند و چندتا از عناصرشان کارهای بسیار بد کردند. مهندس بحرینیان را کشتند. می‌دیدم آدم‌های صادقی نیستند. همه نگاه‌های‌شان نسبت به امام و نسبت به مسائل انقلاب، بدبینانه بود. نسبت به آقای خیلی بدبین بودند و می‌کردند. به آقای فحاشی می‌کردند. اینها اصلا از اول پایه کارشان را اینجوری گذاشته بودند. ما به اینها خوشبین نبودیم. بعد هم همان اول کار به جان افتادند و علیه جامعه مدرسین [فعالیت می‌کردند.] این را که باید آنها را نابود کرد، هر کار اینها می‌کنند، آدم بکلّی برخلافش حرف بزند و نظر بدهد. من قبول نداشتم، لذا یکبار که برای سمینار ائمه جمعه رفتیم قم، رفتیم خانه ایشان [آقای منتظری]، من قم که می‌رفتم، همیشه خانه آقای منتظری وارد می‌شدم. آن بار هم بغل خانه‌اش یک خانه‌ای بود که آنجا رفتیم. صبح زود دو نفر از از من وقت گرفتند که بیایند با من ملاقات کنند. گفتند یک کار واجب فوری داریم. آمدند پیش من. بعد گفتند جامعه مدرّسین را باید از بین برد! آن کسی هم که در مقابل اینها باشد، باید یک «ریش» _تعبیرشان این بود_ باشد. یعنی یک آدم مثلاً جاافتاده‌ مسنّی باشد و برای همین هم بایستی فلانی را _یک عالمی را اسم آوردند_ بزرگش کنیم تا او بتواند به جان جامعه مدرّسین بیفتد. آمده بودند این را با من درمیان بگذارند. من به آنها گفتم خب اول بدانیم که چرا باید جامعه مدرّسین را باید از بین برد تا بعد دنبال آن ریشی باشیم که می‌خواهد از بین ببرد. اینها از حرف من تعجب کردند. ...اینها بنده را خودی مثلا فرض می‌کردند، بعد که دیدند من حتی در اصل نابود کردن جامعه مدرسین _چیز به این واضحی [از نظر آنها]_ حرف دارم، فهمیدند که نه، من خودی نیستم! غرض این است که با آنها یک سوابق اینجوری داشتم. لذا از آنها هیچوقت خوشم نمی‌آمد. تحت تأثیر حرف آنها قرار نمی‌گرفتم. در حالیکه بعضی از همین مسئولینی که در رأس امور بودند، ولو از روی اجبار، و با اینکه خیلی هم آنها را قبول نداشتند، اما بالاخره ملاحظه می‌کردند، و بعضی‌ها هم واقعاً حرف‌های آنهخا را قبول می‌کردند.» (روایت رهبری، ص 192) 🔶حاشیه اکنون با گذشت بیش از سه دهه از افشای ماهیت بیت منتظری (خاصه باند مهدی هاشمی)، بار دیگر دست‌هایی درکار افتاده برای نابود کردن یا ناکارآمد کردن جامعه مدرسین حوزه قم. این سؤال قابل طرح است که طیف جدید تا چه میزان با بقایای اطرافیان مخوف و برانداز و افراطی دهه شصت مرتبط‌‌ ‌اند؟ آنان امروز برای سلب مشروعیت و کسر جایگاه قدیمی‌ترین تشکیلات حوزوی معاصر، به کدامین چهره‌های حوزوی متمسک شده‌اند؟! @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹فیلم|| اسدالله بادامچیان: حاج احمدآقا گفت: امام در جلسه‌ای گفتند من آقای منتظری را فاسق، فاجر ، فاسد و مفسد می‌دانم! @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خاطرات شنیدنی مرحوم روح‌الله حسنیان از آقای منتظری 🔸وقتی به خاطر دعا نکردن به شدم.... 🔹وقتی که در سال 67 مقابل آقای منتظری مقاله نوشتم، دوستانم بر جانم ترسیدند... 🔻هیچ وقت آقای منتظری برای من [به عنوان رهبر آینده] جا نیفتاد! @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
امام مدتها قبل از عزل، را از ساقط می دانستند! خاطره خواندنی مقام معظم رهبری در مورد اظهارنظر صریح امام پیرامون آقای منتظری در حضور سران قوا 💥پست ویژه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹امام گفتند که آقای منتظری عدالت ندارد یا ایشان از عدالت ساقط است. یک تعبیر اینجوری کردند: از عدالت ساقط است. 🔸من ترسیدم که حالا بیاییم بیرون و این آقایان اینجا و آنجا بگویند امام گفت آقای منتظری از عدالت ساقط شد و این بکلی پخش بشود. 🔹واقعا از این قضیه وحشت کردم. گفتم آقا من خواهش می کنم ما را منع کنید از اینکه این حرف شما را در خارج نقل کنیم. 🔹ایشان یک تأملی کردند و گفتند: خیلی خب، نقل نکنید. این را از قول من نباید کسی نقل کند.» روایت رهبری، ص ۲۲۵ @rozaneebefarda
دفاع از اسلام و نظام شوخی بردار نیست نامه امام به نمایندگان مجلس و وزرا پیرامون برکناری آقای منتظری از قائم مقامی رهبری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ‏‏‏‏بسم الله الرحمن الرحیم ‏ ‏‏خدمت فرزندان عزیز، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، و وزرای محترم‏‎ ‎‏ـ دامت افاضاتهم‏ ‏‏     با سلام، شنیدم در جریان امر حضرت آقای منتظری نیستید و نمی دانید قضیه از چه‏‎ ‎‏قرار است. همین قدر بدانید که پدر پیرتان بیش از دو سال است در اعلامیه ها و پیغامها‏‎ ‎‏تمام تلاش خود را نموده است تا قضیه بدین جا ختم نگردد، ولی متأسفانه موفق نشد. از‏‎ ‎‏طرف دیگر وظیفۀ شرعی اقتضا می کرد تا تصمیم لازم را برای حفظ نظام و اسلام بگیرد.‏‎ ‎‏لذا با دلی پرخون حاصل عمرم را برای مصلحت نظام و اسلام کنار گذاشتم.‏ ‏‏     ان شاءالله خواهران و برادران در آینده تا اندازه ای روشن خواهند شد. سفارش این‏‎ ‎‏موضوع لازم نیست که دفاع از اسلام و نظام شوخی بردار نیست؛ و در صورت تخطی، هر‏‎ ‎‏کس در هر موقعیت بلافاصله به مردم معرفی خواهد شد. توفیق همگان را از خداوند‏‎ ‎‏متعال خواستارم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.‏ ‏‏26 / 1 / 68‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ صحیفه ج۲۱، ص ۳۵۰ @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
افشاگری صریح امام خمینی علیه متحجرین مذهبی درباری و سکولارهای حوزوی غربگرا/ برشی از تصریح امام به خیانت انجمن حجتیه در شکستن اعتصاب نیمه شعبان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ❄️امام خمینی: اولين و مهمترين فصل خونين مبارزه در عاشوراى 15خرداد رقم خورد. در 15خرداد42 مقابله با گلوله تفنگ و مسلسل شاه نبود كه اگر تنها اين بود مقابله را آسان‏ مى‏نمود. بلكه علاوه بر آن از و و بود؛ و و بود كه هزار بار بيشتر از باروت و سرب، جگر و جان را مى‏سوخت و مى‏دريد. در آن زمان روزى نبود كه حادثه‏اى نباشد، به و متوسل شدند حتى نسبت تارك الصلاة و كمونيست و عامل انگليس به افرادى كه هدايت مبارزه را به عهده داشتند مى‏دادند. واقعاً روحانيت اصيل در تنهايى و اسارت خون مى‏گريست كه چگونه امريكا و نوكرش پهلوى مى‏خواهند ريشه ديانت و اسلام را بركنند و عده‏اى روحانى مقدس نماى ناآگاه يا بازى خورده و عده‏اى وابسته كه چهره‏شان بعد از پيروزى روشن گشت، مسير اين خيانت بزرگ را هموار مى‏نمودند. آن قدر كه اسلام از اين مقدسين روحانى نما ضربه خورده است، از هيچ قشر ديگر نخورده است و نمونه بارز آن مظلوميت و غربت امير المؤمنين- عليه السلام- كه در تاريخ روشن است. بگذارم و بگذرم و ذائقه‏ها را بيش از اين تلخ نكنم. ولى بايد بدانند كه و شيوه مقدس مآبى و دين فروشى عوض شده است. شكست خوردگان ديروز، سياست بازان امروز شده‏اند. آنها كه به خود اجازه ورود در امور سياست را نمى‏دادند، پشتيبان كسانى شدند كه تا براندازى نظام و كودتا جلو رفته بودند. غائله قم و تبريز [اشاره به خیانت های حزب خلق مسلمان آقای ] با هماهنگى چپيها و سلطنت طلبان و تجزيه طلبان كردستان تنها يك نمونه است كه مى‏توانيم ابراز كنيم كه در آن حادثه ناكام شدند ولى دست برنداشتند و از ‏سر در آوردند، باز خدا رسوايشان‏ ساخت. دسته‏اى ديگر از روحانى‏نماهايى كه قبل از انقلاب ‏دانستند و سر به آستانه دربار مى‏ساييدند، يكمرتبه متدين شده و به روحانيون عزيز و شريفى كه براى اسلام آن همه زجر و آوارگى و زندان و تبعيد كشيدند تهمت وهابيت و بدتر از وهابيت زدند. ديروز مقدس‏نماهاى بيشعور مى‏گفتند دين از سياست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز مى‏گويند مسئولين نظام كمونيست شده‏اند! تا ديروز مشروب فروشى و فساد و فحشا و فسق و حكومت ظالمان براى ظهور امام زمان- ارواحنا فداه- را مفيد و راهگشا مى‏دانستند، امروز از اينكه در گوشه‏اى خلاف شرعى كه هر گز خواست مسئولين نيست رخ مى‏دهد، فرياد «وا اسلاما» سر مى‏دهند! ديروز ‏اى_ها و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا را ، امروز ‏تر_از_انقلابيون_شده‏اند! «ولايتى» هاى ديروز كه در سكوت و تحجر خود آبروى اسلام و مسلمين را ريخته‏اند، و در عمل پشت پيامبر و اهل بيت عصمت و طهارت را شكسته‏اند و تعيش_نبوده است، امروز خود را بانى و وارث ولايت نموده و حسرت ولايت دوران شاه را مى‏خورند! راستى اتهام امريكايى و روسى و التقاطى، و ، اتهام كشتن زنان آبستن و حِليّت قمار و موسيقى از چه كسانى صادر مى‏شود؟ از آدمهاى لا مذهب يا از مقدس‏نماهاى متحجر و بيشعور؟! فرياد و و شهيدان و ‏ها كار كيست؟ كار عوام يا ؟ خواص از ؟ از به ظاهر معممين يا غير آن؟ ! همه اينها در_جايگاه_و_در_فرهنگ_حوزه‏هاست، و هم با اين ، و است. (صحیفه امام، ج21، صص 280-282) 🔹فرهیختگان را به دعوت فرمائید: 👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از روزنه
امام خمینی و ماجرای 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸با نزدیک شدن به نیمه شعبان سال 57، امام خمینی در ابتکاری سیاسی به تحریم جشن های نیمه شعبان پرداخت(صحيفه امام، ج‏3، صص 427-428) تا از این مناسبت دینی در جهت مقابله با ظلم دستگاه فاسد پهلوی استفاده کند. 🔹این اقدام که پیشتر در تحریم عید نوروز در سال 42 نیز سابقه داشت، با استقبال علما و روحانیون و عموم مردم ایران مواجه شد و رژیم را در انفعالی بی سابقه و پیش بینی نشده قرار داد. در نوروز 42 نیز علیرغم همزمانی این ایام با شهادت امام صادق(علیه السلام) امام به علمای بلاد توصیه کرده بودند که در اعلامیه های خود علت تحریم عید را همزمانی با شهادت امام ششم بیان نکنند، بلکه به مسئله تحریم به عنوان عامل نسبت به مفاسد و مظالم پهلوی تصریح کنند. اجرای این راهبرد مبارزاتی که نیازمند شجاعت فوق العاده بود، برای همه علما و خطبا ممکن نشد و برخی در اعلامیه های خود، علت تحریم را شهادت ذکر کردند اما در مجموع تاکتیک تحریم عید تحقق یافت و رژیم برای مقابله با آن، را تدارک دید. 🔸بعد از انتشار گسترده اعلامیه امام مبنی بر تحریم اعیاد شعبانیه سال 57، رژیم شاه، برای شکستن این تحریم به کانون های مذهبی وابسته به دربار متوسل گردید که مهم ترین آن، بود. 🔹انجمنی ها با سوءاستفاده از عواطف مذهبی مردم، حداکثر تلاش خود را برای شکستن تحریم چراغانی نیمه شعبان به کار گرفتند و به این صورت آخرین تلاش ها را برای مبارزه با نهضت امام خمینی و در جهت تقویت رژیم فاسد پهلوی به کار بستند. 🔸تحلیل و ریشه یابی علت این عملکرد غلط، آسان نیست و نمی توان در مورد عملکرد سران و بدنه این تشکیلات و مخاطبان آنان، قضاوت واحدی انجام داد اما شکستن تحریم در آن دوره، نقطه اشتراک نظر و انجمنی ها بود! که صدالبته با هوشیاری علما و همراهی مردم، این ره به جایی نبرد. 🔸همزمان با انجمن حجتیه برای شکستن تحریم چراغانی، مردی دلسوخته و به حق ذوب در امام زمان(عج) دست رد به پیشنهاد رژیم منحوس پهلوی زد و برخلاف انتظار متحجرین و مخالفان مذهبی نهضت امام، با تحریم اعیاد شعبانیه همراه شد و محاسبات رژیم در کنترل و مقابله با فعالیت های سیاسی/مذهبی انقلابیون بر مدار تحریم چراغانی را برهم زد. مردی که با گذشته چهار دهه از مرگ مشکوک و شهادت گونه اش، هنوز هم به نحو شایسه مورد تجلیل قرار نگرفته است. 🔹 همان کسی بود که بانی تأسیس در شهرهای مختلف ایران بود و بیش از آقای (مؤسس انجمن حجتیه) با وجهه امام زمانی شناخته می شد، اما در آن سال و در لبیک به فرمان امام، را برگزار نکرد و علیرغم اصرار ساواک، از اجرای این مراسم خودداری کرد و سپس به سوی مشهد حرکت کرد. مرحوم کافی در یک سانحه رانندگی مشکوک در جاده مشهد کشته شد و مراسم تشییع جنازه او در مشهد به تظاهراتی خونین مبدل گردید. برخی گمانه شهادت وی توسط رژیم را نیز مطرح نموده‌اند. اقدام تاریخی مرحوم کافی نقش اساسی در شکست توطئه مشترک ساواک و انجمنی ها داشت اما کارشکنی حجتیه و ضربه بر جریان مبارزات اسلامی، در آن دوران دشوار و خونین بار را نباید فراموش کرد. ▫️امام خمینی در آخرین ماه های حیات مبارک خویش در متن تاریخی ، به خیانت انجمن حجتیه اشاره کرد و چنین فرمود: «ديروز «حجتيه‏اى» ها مبارزه را حرام كرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانى نيمه شعبان را به نفع شاه بشكنند، امروز انقلابى‏تر از انقلابيون شده‏اند!» 🔸با پیروزی انقلاب اسلامی، در نخستین جشن نیمه شعبان امام خمینی با صدور پیامی، عموم مردم را به برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم دعوت فرمود و در خلال یک سخنرانی عمومی نیز، ضمن تأکید بر جبران تعطیلی این جشن در سال قبل، بر ضرورت توجه به محتوای این جشن های سراسری تأکید فرمودند. 🔹امروز نقش انقلاب اسلامی در تعظیم شعائر شیعی و توسعه کمی و کیفی مناسک دینی، بر دوست و دشمن پوشیده نیست اما درباری دیروز، و غرب اندیش امروز، همچنان بر حقائق چشم پوشیده و به کارشکنی علیه انقلاب اسلامی و بازی در پازل های پیچیده کفار و استکبار مشغول اند. باشد خداوند هدایت شان کناد و اگر نمی شود، شرشان از سر این مردم عزیز و عاشقان امام عصر(عج) کم گردد. ◽️مرور اعلامیه های امام خمینی در تحریم اعیاد شعبانیه در سال 57 و تعظیم اعیاد شعبانیه در سال 58 خالی از لطف نیست. این متن های تاریخی را در روزنه بخوانید: -پیام تاریخی در : https://eitaa.com/rozaneebefarda/4001 -تصریح امام به خیانت انجمن حجتیه در شکستن اعتصاب نیمه شعبان: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4002 @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
گزیده‌ای از سخنرانی تاریخی در آستانه دعوت امام از مردم ایران برای برگزاری شکوهمند و محتوامحور جشن نیمه شعبان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️محمدرضا خان هم اسلام را مى‏گفت قبول داريم! هيچ هم مضايقه نداشت از اينكه شما برويد توى مساجد نمازتان را بخوانيد؛ ولو اينكه اين مضايقه اين هم داشت از ترس يك چيز ديگر. ‏ها كه آمده بودند عراق را گرفته بودند، شنيدم كه آن سردارشان ديده بود كه يك كسى دارد بالاى مأذنه يك چيزى مى‏گويد- اذان مى‏گفتند. گفته بود اين چيست؟ گفته بودند اذان مى‏گويد. گفته بود كه به امپراتورى انگلستان هم ضرر دارد اين؟ گفته بودند نه. گفت بگويد، هر چه مى‏خواهد بگويد! ▫️نماز و روزه ما به امپراتورى انگلستان ضررى نداشت، هيچ هم كارى نداشتند؛ برويد هر چه مى‏خواهيد نماز بخوانيد، هر چه مى‏خواهيد روزه بگيريد! آنى كه به امپراتورى همه ضرر داشت آن اسلام و محتواى واقعى اسلام بود كه مع الأسف بسيارى‏اش مَنْسى واقع شده است. همچو منسى شده است كه اصلًا سياست يك ننگى بود در اينجا! فلان آخوند «سياسى» است! و «ساسة العباد»، كه در «زيارت جامعه» مى‏خوانيم، اگر به يك مقدس‌مآبى هم مى‏گفتند، تعبيرش لابد مى‏كردند. جرأت نمى‏كرد بگويد كه آن هم سياسى است. اين يك چيز ننگ‏آورى بود كه يك كسى در حكومت دخالت بكند كه اين حكومت بايد صحيح باشد؛ جريان صحيح بايد باشد. ▫️اين از تبليغات همان شياطين بود كه مى‏خواستند قشر اسلام را صورتش را نگه دارند و ماها مشغول به همين صورتها باشيم و محتوا نباشد در كار. كارهايشان را انجام بدهند، محتواى اسلام كه مهمش‏ اسلام قيامِ للَّه، نهضتِ للَّه، جلوگيرى از ظلم ظالمين، از ستم ستمكاران، اجراى عدالت اسلامى، اينها را مَنْسى؛ برويم هر چه دلمان مى‏خواهد مسأله بگوييم! هر چه مى‏خواهيم نماز بخوانيم! مسأله گفته نشود كه بايد جلوگيرى از طاغوت كرد. اين را نگوييد مسأله؛ هر چه ديگر مى‏خواهيد بگوييد اما اين نبايد گفته بشود. سينه بزنيد لكن هيچ صحبت از سياست نكنيد؛ همان سينه بزنيد بى‏محتوا! بايد سينه زدن هم محتوا داشته باشد. ▫️ ؛ نه صِرف چراغان. صرف چراغان خوب است اما آن فايده‏اى كه براى اسلام بايد داشته باشد [ندارد]. خصوصاً چراغان براى كسى كه قيام مى‏كند، چراغان براى . يك پرتوى باشد اين چراغان از قيام للَّه، از جلوگيرى از مفاسد، از ريشه كندن اين ريشه‏هاى فاسدى كه الآن بين مردم منتشر هستند باز؛ اين ريشه‏هايى كه مى‏خواهند نگذارند اين نهضت پيش برود با هر صورت. چراغان در كمال خوبى، در كمال عظمت، با محتوا. بايد امسال فرق كند با همه سالها. ▫️شما امسال بايد جبران كنيد آن جهات سابق [اشاره به تعطیلی چراغانی نیمه شعبان سال 57]. يكوقت به وقوف است، يكوقت به حمله. آن بود كه آن روز كرديد، اين هم جهاد است كه امروز مى‏كنيد؛ اما متوجه باشيد كه‏ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ‏، إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ‏؛ اينكه نهضت، قيام، براى خدا باشد. هر كارى مى‏كنيد براى خدا باشد. ، . پرنمايش اما نه براى نمايش، براى خدا. محتوايش را حفظ كنيد. گويندگانى بيايند در مجالس شما كه مسائل را درست بگويند برايتان. ▫️عنايت خدا به اين ملت، اين پيروزى را به ما داد. هيچ كس نكرد، خدا كرد. هيچ كس، نيست؛ آنكه هست خداست؛ عنايت كرد به ما. اين حس تعاون كه در مردم پيدا شد، رحمت خدا به اينها توجه پيدا كرد. خداى تبارك و تعالى عنايت دارد به بندگان خودش؛ به ضعفا عنايت دارد. اين حس تعاون كه پيدا شد، رحمت خدا دنبالش بود. اين رحمت خدا و عنايت خدا شما را به پيروزى رساند. كوشش كنيد اين [پیروزی] را نگهش داريد. اگر نگه داشتيد پيروزى شما تا آخر است- تا آخرِ آخر، و اگر خداى نخواسته از دست ما برود نمى‏دانم چه مى‏شود. من اميدوارم كه امسال با شكوه هر چه تمامتر و با محتواى هر چه تمامتر اين جشن بزرگ [نیمه شعبان] ان شاء اللَّه تعالى انجام بگيرد و آقايان هم با سلامت و سعادت و آقا ان شاء اللَّه به سلامت، و همه‏مان با هم اين نهضت را به پيش ببريم كه همه با هم يك جمهورى اسلامى، با محتواى اسلامى، در همه جهات [تشكيل بدهيم‏]. خداوند تأييدتان كند إن شاء اللَّه. (سخنرانى در جمع هيأت قائميه تهران- 8 خرداد 1358) 🔹فرهیختگان را به دعوت فرمائید: 👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از روزنه
بخشی از پیام امام خمینی به ملت ايران در آستانه نیمه شعبان 58 @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏ ميلاد شكوهمند امام امت و عصاره خلقت و وارث نبوت، ولىّ عصر- عجل اللَّه تعالى فرجه الشريف- را به عموم مسلمين و مستضعفين تبريك عرض مى‏كنم. در چنين ايامى براى مصيبات وارده بر اسلام و مسلمين . گرچه به رژيم شاهنشاهى كوشش مى‏كردند كه ملت را براى مراسم اسلامى از مصالح اسلامى بازدارند بحمد اللَّه موفق نشدند. ولى در اين سال جشنهاى توأم با پيروزى هر چه شكوهمندتر بر پا شد. و مراسم عظيم مذهبى، مشتى محكم به دهان بدخواهان كوبيد و با اين حماسه تاريخى تفاله‏هاى رژيم سابق و وابستگان به شرق و غرب را مأيوس نمود، و خط بطلان بر نقشه‏هاى تار عنكبوتى آنان كشيد و بايد اين ريشه‏هاى گنديده بدانند كه حركات مذبوحانه آنان جز به رسوايى خود و اربابان تبهكارشان تمام نمى‏شود. و ملت حماسه‏آفرين ما كه با مشت خالى و قدرت ايمان قدرتهاى شيطانى را به خاك سپرد، اين ريشه‏هاى پوسيده را دفن خواهد كرد. من به اين منحرفين كه با صورتهاى مختلفه رو در روى ملت ايستاده و به نفع اجانب به خرابكارى مشغولند اخطار مى‏كنم كه تا وقت نگذشته و جرمها و خيانتها ثابت نشده به صفوف فشرده ملت بازگرديد و از روز انتقام حق تعالى كه به دست تواناى ملت انجام مى‏گيرد، بهراسيد. (18 تير 1358/ 14 شعبان 1399) صحيفه امام، ج‏9، ص 25 🔹فرهیختگان را به دعوت فرمائید: 👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
«بامداد امید» یادداشتی از آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به مناسبت نیمه شعبان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 *بسم الله الرحمن الرحیم* *«وَ نُریدُ أنْ نَمُنَّ عَلَی اَلَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأرض وَنجْعَلَهُمْ أئِمَّةَ وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ»* ... و این صدای خوش و روح‌افزای نوزادی است که جهان را با قدوم خویش مبارک گردانیده است. نوزاد سر به سجده گذاشت و به یگانگی خدا و رسالت پیغمبر صلی الله علیه و آله و امامت پدران بزرگوارش شهادت داد. آری؛ سرانجام، شب به دقیقه‌ی آخرین رسید و ثانیه‌شماری شروع شد، ثانیه‌ها هم با کُندی یکی پس از دیگری گذشتند. ناگاه نورانیت و روشنی فوق‌العاده‌ای که بر نور چراغ‌ها غالب شد، همه را از تولّد نوزاد بشارت داد. نوزاد به دنیا آمد و آخرین رهبر عالم بشریت ولی الله اعظم با جمال جهان‌آرای خود گیتی را مزین و روشن ساخت. نرجس، غرق در افتخار و مباهات گشت، بانگ تکبیر و تحمید و تسبیح توأم با فریادهای شادی و تهنیت و هلهله طنین‌انداز گشت. در ملأ اعلی، فرشتگان و کرّوبیانِ عالم بالا از نوزادی که هم اکنون در خاندان نبوت و ولایت، قدم به عرصه این جهان گذاشته، در سخن بودند. بهشت را زینت می‌کردند تا محافل جشن و مجالس انس و ذوق ملکوتی برپا کنند. غریو شادی، نغمه‌های روح‌بخش و طرب‌انگیز حور العین، بهشتیان را غرق در حظوظ روحانی کرده بود. آری؛ این افتخار، مخصوص دودمان نبوّت است که موعود و نجات دهنده بشر از تجاوز و ستم و آن کس که برای تأسیس سازمان جهانی اسلامی و اجرای نظام قرآنی قیام فرماید، از آن خاندان با عظمت است. پیامبر صلی الله علیه و آله خوش دل بود که فرزندش مهدی به هدف‌های رسالت و دعوت او جامه ی عمل می‌پوشاند و به خاندان خود به خصوص علی و فاطمه و حسنین علیهم‌السلام مژده می‌داد که مهدی - همان کسی است که با نهضت بی‌مانند خود بنیان شرک را ویران و اساس توحید و یکتاپرستی را محکم و استوار می‌سازد و فرمانروای کل جهان می‌گردد- از فرزندان آنها است. او است همان نابغه‌ی بی‌نظیری که انبیا و اولیا ظهورش را مژده دادند و جهان بشریّت را به قیام آن حضرت، برای تشکیل حکومت حق و عدالت اسلام و صلح پایدار و برچیدن بساط بیدادگران، نوید دادند و همه را به آینده‌ی گیتی امیدوار ساختند. جهان با همه تحرّکی که در ناحیه علوم مادّی دارد و با اینکه بشر دست به کار تسخیر فضا شده و به قدرت فکر خود می‌بالد، با کمال تأسف در جنبه انسانیت قدم به جلو نگذاشته و در مدنیت اخلاقی و وجدانی سیر قهقرایی دارد. فساد اخلاق و بی‌عفتی، فحشا و طغیان شهوت و غضب، زن و مرد را به ستوه آورده و به جهنم نکبت‌ها و انحطاط سوق می‌دهد. التزام به آداب دینی و شعائر مذهبی ضعیف می‌شود و بدترین مظاهر شرک که استبعاد بشر و ملل و سلب آزادی انسان‌ها باشد، به صورت‌های گوناگون رایج و ارکان آن محکم و استوار می‌گردد. در این جهان، تنها نوری که نشاط بشر را نگاه می‌دارد و او را امیدوار می‌سازد، همان بشارات انبیا و پیشوایان دینی است که همه را به آینده جهان خوش‌بین نموده و نور امید را در دل‌ها روشن ساخته است. همه با اعتماد تمام و قلبی سرشار از نشاط انتظار دارند؛ انتظار کسی را دارند که این ابرهای تیره ظلم و ستم و فساد را، از افق عالم برطرف کرده و در عالم، برادری و آزادی واقعی را برقرار، و احکام عالی آسمانی را اجرا نماید و بشر را به سوی هدف شریف انسانی رهنمایی فرماید. شیعیان و مؤمنان به این ظهور، شب و روز نیمه شعبان را جشن می‌گیرند و چراغانی می‌کنند و خیابان و بازار و مغازه‌ها و خانه‌ها را زینت می‌نمایند و غرق در شادمانی می‌شوند و به ملل جهان علاقه خود را به عدل و داد، صلح و برادری جهانی اعلام، و روح شکست‌ناپذیر و امیدوار خود را آشکار می‌سازند. ای مهدی موعود؛ همه شیعیان و دوستانت آرزومند و منتظرند که بامداد سعادت آنها و همه مردم جهان طالع شود و با قیام تو تمام دردهایشان درمان گردد و پرچم توحید و عدل و صلح اسلام در سراسر گیتی به اهتزاز درآید: شاد باش ای عارف نیکو سیر * کاین شب‌ هجران سحر گردد ‌سحر شاد باش ای خسته‌ی بار فراق * شاد باش ای غرق بحر اشتیاق می‌دمد از لطف حق صبح ظهور *  می‌شود گیتی پر از وجد و سرور افکند البته از رخ این نقاب * فاش سازد امر حق را بی‌حجاب می‌کِشد از دشمن حق انتقام * می‌برد از شرک و از اصنام نام البشاره ای که داری انتظار * می‌شود آخر سحر این شام تار البشاره مصلح نیکو سرشت * آید و گیتی کند رشک بهشت صبر کن صبر ای به هجران مبتلا * که رسد دوران وصلش بر ملا البشاره «صافی» صافی ضمیر * که جوان گردد دگر این چرخ پیر @rozaneebefarda
میلاد مبارک امام زمان علیه السلام و عجل الله تعالی فرجه الشریف را به همه مخاطبان ارجمند روزنه تبریک می‌گوییم. اللهم عجل لولیک الفرج @rozaneebefarda
از نامداری تا برجام! حامد فلاحتی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔰 کی گفته ما مأموریت داریم جهان را از سلطۀ جهانخواران نجات دهیم؟! 🔰 خبرگزاری ایسنا در یک تحلیل بظاهر جامعه شناختی از فوت خانم نامداری به ابعاد این واقعه پرداخته است. برجام سرایان عجیبند و به ظاهر پیچیده؟! حتی از اموات استفاده کرده و بدنبال تئوریزه کردن افکار و خط مشی سازشکاری هستند و به احدی رحم نمی کنند. حتما می پرسید چه ارتباطی وجود دارد؟ بله واقعا عجیب است نویسنده تحلیلی تحت عنوان (کدام بار تاب و توان نامداری را گرفت؟) به ابعاد این واقعه پرداخته و در شاه بیتی عجیب نتیجه گرفته است که همه نکته در این است که ما بار زیادی بر افراد حمل می کنیم و از آنها زیادی درخواست داریم همانطور که در سطح ملی اینگونه هستیم؟! لذا به صورت انکاری پرسیده است: کی گفته ما مأموریت داریم جهان را از سلطۀ جهانخواران نجات دهیم؟ این تحلیل در روز ولادت منجی عالم بشریت عجیب است و هرگز تصادفی نیست. وی پس از آن نتیجه گرفته است که خانم نامداری تحت این فشار ایدئولوژیک کم آورده و دست به خودکشی زده است؟! این فشار توسط نهادهای کشور به افراد مشهور بار می شود و آنها توان ندارند؟! در نتیجه در عالم هم ما رسالتی نداریم و لذا بگذارید در صلح و صفا اندازه و قدر خود را بدانیم! 🔹 این سخنان عبارت اخرای اخلاد و زمین گرایی و دنیاپرستی است که انسان را بی مسوولیت تلقی می کند و به جای روشنگری و تبیین انسانیت از او موجودی زمینی می سازد و گویا اصلا انسان رسالت الهی ندارد! او شاهد می آورد که خواجه حافظ هم گفته است که (نگر تا حلقۀ اقبال ناممکن نجنبانی)؟! 🔹این ایدئولوژی بافی ها که توسط لیبرال ها در قالب فرار از ایدئولوژیک زندگی کردن است، خود نمونه دیگری از ایدئولوژی است حتی نگارنده پا را فراتر نهاده و در توجیه نفاق افراد آنرا محصول زیست در جهان های موازی دانسته نه اینکه افراد دچار دورویی هستند؟! 🔹واقعا برای بنده جالب بود شخصی می تواند تا این حد آسمان و ریسمان ببافد و تمام فضائل و رذائل را در هم آمیزد تا در نهایت تئوری انقلاب اسلامی و ظهور حجت عج را زیر سوال ببرد و دیگران را بی مسوولیت کرده و آنها را بدون عهد رها کند! در نهایت هم بگوید این وظیفه کسی است که درسش را خوانده و لباس و ریشش را دارد؟! حتما پس از آنهم این بی عهدی و بی مسوولیتی را برای دیگران توجیه نموده و برجام را نمونه دانستن اندازه خود توجیه نماید آنهم در سطح ملی؟! واعجبا و واحسرتا از این نحوه تحلیل. @rozaneebefarda
تجزیه‌طلبان از سر درآوردند! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 شبکه چهار که تاکنون بارها حاشیه‌ساز شده است، اخیرا در اقدامی عجیب، یکی از طرفداران حزب بعث صدام حسین را به عنوان «نویسنده» به شبکه چهار دعوت کرد! کوروش علیانی بعنوان یکی از مجریان پرحاشیه شبکه چهار که پیش‌تر سابقه همگرایی با عناصر تجزیه‌طلب در شبکه‌های اجتماعی را در کارنامه داشته، با دعوت از عناصر نئوبعثی، اقدامی بی‌سابقه و ساختارشکنانه را در شبکه چهار رقم زده است. سال گذشته سرکرده گروهک جنایت‌کار الاهوازی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده بود. عبدالنبی قیم میهمان جنجالی برنامه چراغ مطالعه، پیش از این کتاب خود را به «کاظم الساهر» خواننده ترانه‌های حماسی حزب بعث تقدیم کرده بود. یکی از ترانه‌های الساهر در خصوص اشغال خوزستان بود. در خصوص فعالیت‌های شبهه‌برانگیز شبکه چهار به مدیریت ، و برخی مجری‌های پرحاشیه مانند کورش علیانی، ابهامات و سوالات جدی مطرح است که امیدواریم نهادهای نظارتی مثل همیشه حساسیت لازم را در این موارد به خرج دهند. اگر قرار است الاهوازی ها در شبکه چهار نقش آفرینی کنند پس این شبکه چه تفاوتی با شبکه سعودی اینترنشنال دارد؟ تماس با شماره ۱۶۲ و اعتراض به دعوت عناصر تجزیه‌طلب و نئوبعثی‌ها، انشالله در پیشگیری از این قبیل اقدامات غلط، بسیار مؤثر خواهد بود. @rozaneebefarda
📸عکس | صفحه نخست از اولین شماره ✳️سالگرد انتشار اولین شماره از نشریه انتقام آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی که پیش از انتشار نشریه انتقام، از نویسندگان نشریه بود، از آذر 1343 تصمیم گرفت به صورت نشریه‌ای تحت عنوان را با لحنی به مراتب انقلابی‌تر از نشریه بعثت منتشر کند. در این نشریه، تمامی امور از تهيه مقالات تا چاپ و تكثير و پخش آنها برعهده ایشان بود. 📸در عکس ضمیمه؛ صفحه اول نشریه انتقام را مشاهده می‌کنید. مرحوم آیت‌الله مصباح در این شماره اهداف خود را از انتشار این نشریه تشریح می‌نمایند: «هدف ما روشن کردن افکار تخدیر شده، بیدار شدن عواطف مذهبی خفته، زنده کردن احساسات سرکوب شده، بیان احکام سیاسی و دفاعی اسلام، رفع شبهات و وساوس شیطانی تن‌پروران و راحت‌طلبان، تحکیم پیوندهای مبارزین، تقویت همبستگی توده‌های مجاهد و رزمنده، ایجاد وحدت کامل میان نیروهای ملی و مذهبی و بسیج همگان با سلاح ایدئولوژیک ایمان در یک جهاد پیگیر و خستگی‌ناپذیر علیه استعمار و استبداد به سوی یک هدف مقدس یعنی استقلال و حاکمیت ملت شریف ایران در سایه تعالیم حیات‌بخش اسلام است.» 🔻برای آشنایی اجمالی با نشریه انتقام بخوانید🔻 نشریه انتقام کاری از آیت‌الله مصباح یزدی در دوران اخنتاق سیاسی @Bonyadtarikh @rozaneebefarda