۱۲- در (ج۴/ص۳۰۶) -بعد از بیان عدم دلالت تعریف (إبقاء ما کان) بر ارکان و حقیقت - می‌فرماید: یعنی «عدم نقض‌ِ یقینِ سابق»؛ البته ایشان دو مطلب را در داخل تعریف خود می‌آورد: ۱ـ "یقین سابق" گاه به حکم تعلّق می‌گیرد و گاه به موضوعی که دارای حکم است. ۲ـ "عدم نقض" در در حقیقت یعنی ترتیب‌ندادنِ آثار شکّ و عمل‌نکردن بر طبق آن. 🔶️🔸️ ایشان در ادامه سه نکته در مورد تعریف بیان می‌کنند: 🔸️این تعریف منطبق بر مفاد اخبار "لا تنقض" است؛ ایرادی نیز در این نیست، زیرا حقیقت همان چیزی است که در اخبار "لا تنقض" آمده است. 🔸️قیودی که در تعریف ذکر می‌شود به خاطر خارج‌کردن و است. 🔸️قیودی که در این تعریف ذکر شده است حتی صورت را نیز خارج می‌کند، زیرا ما مانند شیخ انصاری معتقدیم در جاری نیست. ✴️@fegh_osoul_rafiee