eitaa logo
کانال سیدمحمد خردمند
279 دنبال‌کننده
976 عکس
111 ویدیو
162 فایل
سیدمحمد خردمند
مشاهده در ایتا
دانلود
- 1394 یکشنبه – 1394/5/111– 16 شوال 1434 • با توجه به نیازی که به «وورد» دارم در کلاسی برای تسلط بر مهارت های بیشتر شرکت کردم. بخشی از نکات خوب این کلاس چنین است: باید برای تسلط، وقت بگذارید. تنظیمات آغازین را درست کنید؛ البته راهی وجود ندارد که در وورد همه ی پیش زمینه ها، یک شکل بماند.‌‌ وورد غیر ارادی ذخیره می کند تا اگر غیر ارادی پرید، بازگرداند. اگر فایل پرید در هنگام باز کردن مجدد وورد به yes و no و پنجره ی سمت چپ دقت کنید. هر وقت در وورد اذیت می شوید، بدانید که در جاده خاکی هستید! راه دارد! کنترل ج و چ فارسی، اندازه ی متن را زیاد و کم می کند. علت اصلی بهم ریختگی متن ها، چپ به راست بودن آنهاست. اعداد خودکار همیشه انگلیسی است. برای شعر باید جدول کشید و انتهای هر مصرع، اینترِکاذب درج کنید. کشیدگی کاذب با شیفت و اینتر درج می شود. پاراگراف برای وورد یعنی اینتر. یک فاصله ی مجازی قبل و بعد پارگراف هم دارد. هیچ تیتری در هیچ کتابی داخل نمی رود. اولین پاراگراف بعد از تیتر هم نباید داخل برود. همچنی اولین پاراگراف پس از نمودار، جدول، عکس، شعر، نقل قول مستقیم طولانی و اولین سطر هر فصل و هر پاراگرافی که خودش متمایز است. داخل نقل قول مستقیمِ طولانی به هیچ وجه تو رفتگی ندارد. برای گرفتن از اینجا تا انتها : کنترل شیفت end - از اینجا تا ابتدا : کنترل شیف home برای گرفتن دقیق نویسه ها : شیفت جلو و عقب و بالا و پائین. کنترل شیف پائین، پارگراف پاراگراف پائین می رود. کنترل شیفت + جلو یا عقب : گرفتن کلمه کلمه برای عنوان لایه ی heading 1 را بگذارید؛ تا 12 لایه می توانید تعریف کنید. مثلا متن خاص مانند عربی، quote ، متن خاص مانند نقل قول : EmphasIs . حالت (فورمت) یعنی : قلم – اندازه – فاصله سطر – رنگ – توپر – زیر خط دار – کج – تورفتگی اول پاراگراف - ترازبندی ها – عدد خودکار برخی الگوها پاراگراف محورند (روی کلمه بایستیم) و برخی نویسه محور (یک کلمه بگیریم) ، برخی الگوها هر دو. برای دلخواه کردن حرفه ای تر: راست کلیک روی الگو. فهرست خودکار : فقط به شرط تعریف شدن هدینگ ها! رفع بهم ریختگی های فهرست ... ، به روز رسانی فهرست ... روش تجدید شماره ی پا نوشت در هر صفحه ... ، پی نوشت آخر فصل ها ... پیوسته بودن خط پاورقی به معنی طولانی شدن پاورقی و رفتن به صحه ی قبل است یا این که عدد پاورقی در صفحه ی دیگر است. در وورد امکان ندارد که بتوان خط پاورقی را هم در در سمت چپ و هم سمت چپ گذاشت. دومین کار مهم صفحه آرا پس از الگو بندی، قسمت بندی است. چه کنیم که تمام تغیرات ویراستار ذحیره شود؟ .... https://t.me/S_M_Kheradmand
- 1393 دوشنبه – 1393/4/23 – 16 رمضان المبارک 1435 – 14 جولای(7) 2014 • جلسه ی کتاب سازی محتوا برای مباجث «دوران ما» که در موسسه ی متن برگزار شد. بخشی از صحبت های آقای مؤدن (علیرضا) از این قرار بود: مباحث را در دو قسمت طرح می کنیم: مطالب مربوط به مسائل فنی تولید کتاب، محتوا آوردن شواهدی رسانه ای در کتاب ها، وارد ساختن مطالب جدید، مستند سازی، غنی سازی اهمیت و لزوم تدورین کتاب: محدودیت ارائه به صورت پاور پوینت، تبدیل مطلب به کتاب مخاطب عام تری را در بر خواهد داشت ادبیات کتاب، مخاطبان دانشجوی سال اول دانشگاه هاست؛ این مجموعه حدود 40 جلد کتاب خواهد شد. تلاش ما این بوده که مخاطب را نسبت به سواد رسانه ای حساس کنیم اما مخاطب نسبت به ما گارد نگیرد. از این منظر به بهانه ی اقناع عقلی اهمیت سواد رسانه ای را با استفاده از کارهای کشورهای دیگر مطرح کردیم. در طی بحث مخاطب باید دو هدف را در تمام طول بحث حس کند: ... گام های تدوین: تهیه ی فهرست جدید (هدیگ ها – زبان مشترک ما وان نوت) کار مهم ما سناریوی ماست غیر از آن چه به عنوان محتوا داریم، چسب هم لازم داریم برای پیوند بحث ها با هم! استفاده از طنز فاخر و مستندات علمی هر دو باید همراه باشد. ما می خواهیم اندیشه را به مردم یاد دهیم که کاری بسیار دشوار است. تفکر نقادانه هدف اصلی ماست. هر کتاب باید خودش سناریوی مشخص خود و پیام خودش را داشته باشد. • جلسه ی خوب و آموزنده اید بود برای من. الحمدلله رب العالمین. https://t.me/S_M_Kheradmand
- 1392 دوشنبه – 1/7/1392 – 17 ذی القعده 1434 با آقای دکتر علیرضا مؤذن جلسه ای داشتیم؛ راجه به نقشه ی راهِ مجموعه مباجث «دوران ما» یا «بیدارباش». خیلی نکته های خوبی تبادل نظر شد و البته بنده خیلی استفاده کردم. برخی نکات این جلسه: • امروزه روانشناسی در خدمت اقتصاد است و موفقیت جایگزین سعادت شده است! • نگاه کارکرد گرایانه ی دنیوی به دین، موجب التقاط می شود. • نباید در تحلیل ها، نگاه برون دینی جایگزین نگاه درون دینی شود؛ مثلا می گویند دین موجب آرامش نمی شود، یا چون این کارکردها خوب است، پس دین خوب است! در این شکل دین موضوعیت ندارد، بلکه طریقت دارد! • یک آدم متدین درون دینی نگاه می کند و می گوید باید بندگی کرد؛ در نتیجه از اثرات بندگی هم بهره مند می شود. • در دین با محوریت فشنگ می گویند: دین اگر مبارزه با ظلم کرد دین باحالی است! https://t.me/S_M_Kheradmand
مسافر حبشه سرشناسه: ملامحمدی، مجید ، ۱۳۴۷ عنوان و نام پدیدآور: مقداد : مسافر حبشه/مجید ملامحمدی؛تصویرگر اسماعیل چشرخ, ویراستار علی باباجانی. مشخصات نشر: قم : کتاب جمکران، گنجشک های جمکران ، ۱۳۹۹ . مشخصات ظاهری: ‏ ۶۰ ص فروست: دوستان پیامبر صلی الله علیه و آله و علی علیه السلام موضوع: مقداد بن عمرو ۳۷ قبل از هجرت - ۳۳ ق. - سرگذشتنامه موضوع: صحابه - سرگذشتنامه شناسه افزوده: تصویر‌گر چشرخ اسماعیل، ویراستار باباجانی علی پایان مطالعه: سحر 1402/3/2 کتاب بسیار خوب و ارزشمندی بود. البته به نظر می رسد دست ممیزی ها، بخشی از کتاب را حذف کرده است!! در خوانش کتاب انگار صفحاتی یا پاراگراف هایی از کتاب حذف شده!! البته شاید هم نویسنده به ملاحظاتی چنین کرده! کاش نویسنده ی محترم از تعبیر امیرالمؤمنین هم استفاده می کرد! به هر حال کتاب خوب و ارزنده ایست برای نوجوانان و البته برای بزرگتر های کم مطالعه هم آغاز خوبی برای خواندن متن های مفید و ارزشمند است. رحمت خدا بر همه ی مدافعان پیامبر و اهل بیت گرامشان. https://ble.ir/S_M_Kheradmand
کاشکی قیمت انفاس بدانندی خلق تا دمی چند که ماندست غنیمت شمرند ! https://t.me/S_M_Kheradmand
- 1391 سه شنبه – 2/8/1391 – 23 اکتبر (10) 2012 • جلسه ی همفکری پیرامون نقشه ی راهِ مجموعه جلسات بیدار باش (دوران ما) داشتیم. حاضران عبارت بودند از آقایان: عبدالعلی موحدی، محمد حقی، احمدی، سیدمحمدهادی صدرالحفاظی، علیرضا مؤذن و چند دوست دیگر. برخی نکته های مفید مطرح شده در این جلسه به قرار زیر است: یک سؤال اصلی این است که اولویت چیست؟ چند ساعت برای آموزش در دسترس است؟ مستحب و واجب این مباحث چیست؟ در جاهای دیگر هم همین صحبت ها الآن هست؛ آیا این همه معارف خواندن لازم است؟ یا حیطه های دیگری هم هست که باید به جای معارف قرار داد؟ با زور دانشگاه و حجم زیاد علوم و تعدد مشکلات چه مقدار می توان مباحث مفید برای دانش آموزان و دانشجویان تنظیم کرد؟! برخی از آن چه در این مجموعه ی «دوران ما» آمده است باید مستقیم آموزش داده شود و بخشی را باید با راهنمایی و مشاوره پیش برد. جریان شناسی برای دانش تبلیغ از واجبات است. ما دو رویکرد داریم، رویکرد حفظ و رویکرد امر به معروف. می شود طرح پروتکل الحاقی را برای تجهیز افراد داوطلب به عنوان یک دوره ی آمادگی منتقل نمود. (مثل فعالیت جماعت تبلیغی زاهدان) ما ابتدا تصورمان بر آن بود که قسمت های معرفت و معنویت آماده است و ما حداکثر باید یک نقشه ی راه آماده کنیم، پس روی بصیرت کار کردیم! اما بعد فهمیدیم در این زمینه ها هم باید کار کرد. الآن حدود 25000 اسلاید آماده است، که حدود 400 ساعت می شود . زمانی مدرسه ها می خواسته تربیت دینی کند اما امروز ما هم معطل همان چیزهایی هستیم که بقیه در آن گرفتارند! زمان آقای علامه محور مباحث اخلاقی بود و امروز اعتقادات غالب شده است. سه دلیل باید این مجموعه ی دوران ما، مجموعه مباحث تربیت دینی را پوشش دهد: این گروه مورد رجوعند، پس باید یک پک کامل آماده کنند که دیگران غیر از علوی و مدارس مشابه هم بتوانند استفاده ی بهتری داشته باشند. این شکل ارائه جذاب است و بقیه ی مباحث اگر با شکل معمولی و همیشگی طرح شود در مقابل این مباحث تضعیف می شود. در بعضی قسمت ها ی دوران ما، همپوشانی هایی با دیگر مباحث وجود دارد که لازم است جامع نگریسته شود. ممکن است در بخش های دیگر بیدارباش، شکل ارائه متفاوت باشد؛ مثلا گاهی از تکه هایی از سخنرانی حاج آقای فاضل کاشانی با آقای ضیاء آبادی استفاده شود و بعد راجع به آن صحبت کرد. خیلی از این مباحث قابلیت عرضه به صورت کارگاهی دارد. مهارت های زندگی غرب در دنیا خیلی صدا کرده است. اگر ما بتوانیم نقشه ی راه را در آوریم، واجب ترها را معلوم کنیم و حتی زمان حدود لازم برای هر کدام را تعیین کنیم در واقع قدم اولیه را برای کار برداشته ایم. https://t.me/S_M_Kheradmand
باسمه تعالی هجدهمین دوره ی کارگاه های روانشناختی و تربیتی (اعلام مجدد) (با توجه به ساعتِ کارگاه های معرفی شده، این مجموعه ویژه ی خانم ها می باشد) 1. گزاره هایی در تربیت فرزند، بر مبنای آیات و روایات (10 جلسه-400/0000 تومان) برای تربيت انسان های سالم و مفید بايد از راهنمایی های خالق حکیم و سیره ی تربیتی برترين انسان ها بهره جُست. پس نیکوست تا در جهت تربيتِ فرزندانی صالح و شايسته در برابر آیات کریمه ی قرآن زانوی ادب بزنیم و از روايات ائمه ی معصومين علیهم السلام استفاده نماییم. در این مجموعه جلسات از نتایج تحقیقات و تجربیات دانش پژوهان دانش روانشناختی کودک نیز بهره خواهیم برد. 2. گفتگوی موثر در روابط با همسران و فرزندان (15 جلسه-500/000 تومان) یکی از مهم ترین اصل ها در روابط میان همسران، والدین و فرزندان و معلمان و دانش آموزان اصل گفتگوی موثر و هدفمند است، توانی که نیازمند مهارت و مهارت هایی که محتاج به آموختن و تمرین است. گفتگوهایی که در عین تاثیر گذار بودن، بتواند در مسیری پیش رود که هم ما و هم مخاطبانمان احساس لذت، آرامش و پیشرفت را همزمان تجربه نماییم. راجرز از پیشگامان مکتب انسان گرایی در مواجهه با برخی از مهارت های مورد بحث در این کارگاه می گوید: درزندگی خود، در برخی موارد احساس کرده ام که از مشکلات غیرقابلِ حل به حالت انفجار رسیده ام، یا در چرخه ای دائمی گرفتار شده ام و یا دریک برهه اسیرِ احساس یأس و بی ارزشی شده ام و اطمینان داشته ام که به ورطـه ی روان گسستگی می غلطم. اما احساس می کنم، به این جهت که در این موارد افرادی را در اختیار داشته ام که به حرفهایم گوش کنند و به همین دلیل مرا از اغتشاشِ احساساتم بیرون بیاورند، از بسیاری از افراد، خوش اقبال تر بوده ام. شرکت کنندگان در دوره های قبلِ این کارگاه، بازخورد های خوب و اتفاقات مؤثری از آموزه های این بحث ارائه نموده اند. مهارت های مطرح در این کارگاه می تواند در شکل تعامل میان زوجین نیز تاثیرات قابل توجهی داشته باشد. انشاء الله 3. دختران امروز، مادران فردا (10 جلسه-400/000 تومان) اهیمت توجه به تربیت دختران، که به ادعای پروفسور کاستلز، مؤثر ترین عامل تغییر (رشد یا انحطاط) یک جامعه هستند بهانه ی تشکیل این کارگاه است. مجموعه مباحثی که قرار است نیازهای فرزندان دخترمان را به عنوان فرزند امروز و مادر فردا، مورد واکاوی و تحلیل قرار دهد. 4. مباحثی پیرامون تربیت جنسی فرزندان (10 جلسه-500/000 تومان) در کارگاه تربیت جنسیِ فرزندان، می کوشیم تا با بررسی مبانی و اصول تربیتی، ساختار مناسب و پیشگیرانه ای از تربیت و رشد فرزندان در حیطه ی مسأله ی حساس و البته گاهی خطر آفرینِ تحولِ جنسی، فراهم آوریم و شرایطی را دنبال نماییم که عزیزانمان پیش از زمان معین که به طور طبیعی باید با این موضوعات مواجه شوند، دچار بیداری زود هنگام این غریزه نگردند. در این مجموعه سعی می شود با رویکردی علمی- تجربی و البته با احترام به دستورات قرآنی و روایی، ضمن پاسخ به سوالات مورد ابتلا، با سرعتی مناسب و با مطالبی مورد استفاده ی عموم حاضران پیش رود. 5. شناخت و درمان وسواس (7 جلسه-350/000 تومان) تعداد زیادی از ما هستیم که وسواس را به درستی نمی شناسیم! نمی دانیم از کجا آمده و چگونه و تا چه حد قابل کنترل است! انواع آن را نمی شناسیم و این که می تواند منشأ چه مشکلاتی گردد! استفاده از این کارگاه را توصیه می کنیم؛ خصوصا به آنان که دوست دارند باری از دوش دیگرانِ گرفتار به این چالش بردارند. در این جلسات تست وسواس نیز گرفته خواهد شد. از خاطرات خوب دوره های پیشین این کارگاه، غلبه ی وسواسی های حاضر بر یک مشکل مزمن بوده است! زمان هر جلسه: یک ساعت و پانزده دقیقه - غیر حضوری فضای تشکیل کارگاه: اسکایپ. زمان تشکیل کارگاه ها: روزهای زوج؛ ساعت 10 الی 11/15 صبح. (هر کارگاه، یک روز در هفته است) هر کدام از کارگاه ها به تعداد نفرات لازم برسد، آغاز می گردد. (حد اقل 10 نفر) جهت ثبت نام در کارگاه به Kheradmand S.M در اسکایپ، پیام ارسال فرمائید. https://t.me/S_M_Kheradmand
به کوی رحمتِ حیدر مقیم یعنی ما گدای شاه نجف از قدیم یعنی ما تمام خاک نجف نعمت است سرتاسر همیشه سائلِ دارُالنّعیم یعنی ما ... https://t.me/S_M_Kheradmand
(26) - در پیام رسان ایتا عنوان بحث: مجموعه نکته هایی از زندگانی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحبۀ و الثناء همراه با خوانش و مطالبی پیرامون یکی از روایات منقول از آن حضرت جلسه ی ششم تا جلسه ی دهم بخش دوم این مجموعه مباحث شامل 60 جلسه می باشد. حتما شنیدن فایل های صوتی به صورت کامل، سخت تر از شنیدن یا دیدن کلیپ های کوتاه است. اما ان شاء الله مطالب بیشتری را برای شنونده ی صبور آن به یادگار می گذارد؛ به لطف امام عصر علیه السلام. سپاسدار خواهم بود این فایل های صوتی را برای اقوام و دوستان ارسال فرمائید. 👇🏻🌺👇🏻🌺👇🏻
کارگاهِ «تشخیص و درمان مشکلات جنسی» مدرس: آقای دکتر م.ع (دکتری روانشناسی بالینی و فوق دکتری سکس تراپی از دانشگاه لندن) مدت زمان صرف شده: 24 ساعت مهرماه 1395 کارگاه از جهت دانش و مهارتها بسیار خوب بود. در برخی پیشنهادهای درمانی نیاز به تأمل و دقتهایی احکامی و فقهی دارد که البته بنده پیگیری هایی کردم و برای خود جوابهایی به دست آوردم ولی لازم است کسانی که در این زمینه مورد مراجعه هستند این تفحص را داشته باشند. به نظر می رسد از حیطه هایی است که می تواند با کمک مشاور، مانع از آشفتگی و خدای ناکرده فروپاشی زندگی ها شود. https://t.me/S_M_Kheradmand
(5) هیچ مشکل روانشناختی ای، ناگهان به وجود نمی آید. هر مشکلی تاریخچه ای دارد! تاریخچه ای که یا به آن توجه نشده و یا نخواسته اند که توجه شود! علاوه بر این چگونگی مراجعه به مشاور یا روانشناس نیز قابل بررسی است؛ اجبار دیگران، اصرار دیگران، با میل خود، برای رفع یک فشار بیرونی یا ...؟؟؟ https://t.me/S_M_Kheradmand
چگونه می میریم؟ سرشناسه: ایت اللهی سید مهدی عنوان و نام پدیدآور: چگونه می میریم و زنده میشویم/ایت اللهی سید مهدی مشخصات نشر: قم : جهان ارا مشخصات ظاهری: ‏ ٣١ صفحه مطالعه شده در 1379 کتاب مختصر و مفیدی بود. https://t.me/S_M_Kheradmand
- 1402 یکشنبه – 1402/3/7 – 8 ذوالقعده 1444 – 28 می (5) 2023 •حدود ساعت 2/30 بامداد بیدار شدم؛ آبی نوشیدم و عرض ادبی به ساحت مقدس حضرت سیدالشهداء علیه السلام نمودم؛ یاد پدرم افتادم و گفتم: «بابا! چند وقت است به خوابم نیامده اید! دل تنگتان شده ام! میشه بیاید به خوابم؟ ...» و خوابیدم. خوبا دیدم سال بزرگیست و میهمانان زیادی هستند؛ میزهایی برای سرو غذا چیده بودند و الام شد که قرار است آیت الله ... بیایند؛ (عالم سید و با تقوایی که در خواب نامشان را بردند). پدرم در سالن و در نزدیکی در ورودی قدم می زدند و منتظر بودند. گفتند منتظر ایشان هستند. در آن هیاهو به گوشم رسید که «منتظر منجی هستند!» اما هنوز منجی نیامده بود که از میز غذا پارچه ها را برداشتند و مردم بر هم سبقت گرفتند برای خوردن غذا! ... پدر اما از سالن خارج شدند و در راهرو قدم می زدند و منتظر بودند! ... من آمدم سر میز و دیدم هر چه سرو می شود، اعضای حیوانات مشمئزکننده یا نجس است! مثلا دیدم تعدادی سرِ مار در روغن زیاد که افراد با ولع به ظرف خود می کشند تا بخورند! سرخ شده هم نبود و انگار تازه از بدن حیوان جدا شده بود؛ اما در ظرف هایی آراسته و تزئین شده به سبزی و مانند آن! منجی نیامد! ... مردم مشغول بودند و پدرم در راهروی منتهی به سالن در انتظار! ... برای نماز صبح برخاستم! https://t.me/S_M_Kheradmand
سخنرانی های دهه ی اول ماه محرم حاج آقای فائق برگزار شده در 1395 (1438 ه.ق) مجلس دوم (هیأت مصباح الهدی) شنیده شده در دهه ی اول خرداد 1402 احکام ابتدای منبر مربوط به نماز و ارکان ان؛ محور سخنرانی «بحث قساوت قلب». گرچه در مجموعه ی دیگری نیز ایشان در این موضوع سخن گفته اند ولی مطالب این مجموعه متفاوت بود. روایاتی زیبا و توضیحاتی مفید در این زمینه. https://ble.ir/S_M_Kheradmand
(27) - در پیام رسان ایتا عنوان بحث: مجموعه مباحثی در ارتباط با حضرت سیدالشهدا علیه السلام و نکاتی مربوط به جایگاه و آداب زیارت جلسه ی یازدهم، بخش اول تا جلسه ی پانزدهم، بخش دوم این مجموعه مباحث شامل 120 جلسه می باشد. حتما شنیدن فایل های صوتی به صورت کامل، سخت تر از شنیدن یا دیدن کلیپ های کوتاه است. اما ان شاء الله مطالب بیشتری را برای شنونده ی صبور آن به یادگار می گذارد؛ به لطف امام عصر علیه السلام. سپاسدار خواهم بود این فایل های صوتی را برای اقوام و دوستان ارسال فرمائید. به قربان حضرت ارباب که چقدر نام و یادش شیرین است! 👇🏻🌸👇🏻🌸👇🏻