#حضور_و_استفاده_از_سخنرانی_ها_کلاس_ها_سمینارها_و_کارگاه_ها
#روانشناختی_و_تربیتی
کارگاهِ «تشخیص و درمان مشکلات جنسی»
مدرس: آقای دکتر م.ع (دکتری روانشناسی بالینی و فوق دکتری سکس تراپی از دانشگاه لندن)
مدت زمان صرف شده: 24 ساعت
مهرماه 1395
کارگاه از جهت دانش و مهارتها بسیار خوب بود.
در برخی پیشنهادهای درمانی نیاز به تأمل و دقتهایی احکامی و فقهی دارد که البته بنده پیگیری هایی کردم و برای خود جوابهایی به دست آوردم ولی لازم است کسانی که در این زمینه مورد مراجعه هستند این تفحص را داشته باشند.
به نظر می رسد از حیطه هایی است که می تواند با کمک مشاور، مانع از آشفتگی و خدای ناکرده فروپاشی زندگی ها شود.
https://t.me/S_M_Kheradmand
#نکته_های_روانشناختی (5)
هیچ مشکل روانشناختی ای، ناگهان به وجود نمی آید.
هر مشکلی تاریخچه ای دارد! تاریخچه ای که یا به آن توجه نشده و یا نخواسته اند که توجه شود!
علاوه بر این چگونگی مراجعه به مشاور یا روانشناس نیز قابل بررسی است؛ اجبار دیگران، اصرار دیگران، با میل خود، برای رفع یک فشار بیرونی یا ...؟؟؟
https://t.me/S_M_Kheradmand
#بخوان_و_بخوان_و_بخوان
#راهی_که_پیش_روست
چگونه می میریم؟
سرشناسه: ایت اللهی سید مهدی
عنوان و نام پدیدآور: چگونه می میریم و زنده میشویم/ایت اللهی سید مهدی
مشخصات نشر: قم : جهان ارا
مشخصات ظاهری: ٣١ صفحه
مطالعه شده در 1379
کتاب مختصر و مفیدی بود.
https://t.me/S_M_Kheradmand
#روز_نگاشت - 1402
یکشنبه – 1402/3/7 – 8 ذوالقعده 1444 – 28 می (5) 2023
•حدود ساعت 2/30 بامداد بیدار شدم؛ آبی نوشیدم و عرض ادبی به ساحت مقدس حضرت سیدالشهداء علیه السلام نمودم؛ یاد پدرم افتادم و گفتم: «بابا! چند وقت است به خوابم نیامده اید! دل تنگتان شده ام! میشه بیاید به خوابم؟ ...» و خوابیدم.
خوبا دیدم سال بزرگیست و میهمانان زیادی هستند؛ میزهایی برای سرو غذا چیده بودند و الام شد که قرار است آیت الله ... بیایند؛ (عالم سید و با تقوایی که در خواب نامشان را بردند). پدرم در سالن و در نزدیکی در ورودی قدم می زدند و منتظر بودند. گفتند منتظر ایشان هستند. در آن هیاهو به گوشم رسید که «منتظر منجی هستند!»
اما هنوز منجی نیامده بود که از میز غذا پارچه ها را برداشتند و مردم بر هم سبقت گرفتند برای خوردن غذا! ... پدر اما از سالن خارج شدند و در راهرو قدم می زدند و منتظر بودند! ...
من آمدم سر میز و دیدم هر چه سرو می شود، اعضای حیوانات مشمئزکننده یا نجس است! مثلا دیدم تعدادی سرِ مار در روغن زیاد که افراد با ولع به ظرف خود می کشند تا بخورند! سرخ شده هم نبود و انگار تازه از بدن حیوان جدا شده بود؛ اما در ظرف هایی آراسته و تزئین شده به سبزی و مانند آن!
منجی نیامد! ... مردم مشغول بودند و پدرم در راهروی منتهی به سالن در انتظار! ... برای نماز صبح برخاستم!
https://t.me/S_M_Kheradmand
#فایل_های_صوتی_و_تصویری_شنیده_و_دیده_شده
#عبادیات_و_اخلاقیات
سخنرانی های دهه ی اول ماه محرم حاج آقای فائق
برگزار شده در 1395 (1438 ه.ق)
مجلس دوم (هیأت مصباح الهدی)
شنیده شده در دهه ی اول خرداد 1402
احکام ابتدای منبر مربوط به نماز و ارکان ان؛ محور سخنرانی «بحث قساوت قلب».
گرچه در مجموعه ی دیگری نیز ایشان در این موضوع سخن گفته اند ولی مطالب این مجموعه متفاوت بود.
روایاتی زیبا و توضیحاتی مفید در این زمینه.
https://ble.ir/S_M_Kheradmand
#با_هم_بشنویم (27) - در پیام رسان ایتا
#اعتقادی_و_اخلاقی
عنوان بحث: #امام_حسین_علیه_السلام_استثنای_عالم_وجود
مجموعه مباحثی در ارتباط با حضرت سیدالشهدا علیه السلام و نکاتی مربوط به جایگاه و آداب زیارت
جلسه ی یازدهم، بخش اول تا جلسه ی پانزدهم، بخش دوم
این مجموعه مباحث شامل 120 جلسه می باشد.
حتما شنیدن فایل های صوتی به صورت کامل، سخت تر از شنیدن یا دیدن کلیپ های کوتاه است. اما ان شاء الله مطالب بیشتری را برای شنونده ی صبور آن به یادگار می گذارد؛ به لطف امام عصر علیه السلام.
سپاسدار خواهم بود این فایل های صوتی را برای اقوام و دوستان ارسال فرمائید.
به قربان حضرت ارباب که چقدر نام و یادش شیرین است!
👇🏻🌸👇🏻🌸👇🏻
#حضور_و_استفاده_از_سخنرانی_ها_کلاس_ها_سمینارها_و_کارگاه_ها
#تربیتی
آشنای با مبانی «معلم راهنمایی»
برگزار شده در پائیز و زمستان 1388
مدرس، جناب آقای م. (کارشناس ادبیات)
مدت زمان صرف شده، حدود 25 ساعت
بعد از آن که چند سالی توفیق نقش آفرینی در این سمت را یافته بودم و تصمیم به ادامه ی حرکت در آن مسیر را نداشتم، موقعیتی فراهم شد که به جمعی دعوت شوم که اکثراً معلمان راهنمای بالفعل یا بالقوه ی یکی از مؤسسات فرهنگیِ مشهورِ شهر تهران بودند.
حاشیه پردازی های استاد محترم، عدم عُمق علمی مطالب و احساسِ موفقیتی ویژه (!) در زوایای گفتار ایشان نهایتاً به نظر سنجی ای از جمع مخاطبان رسید و آن دوره دیگر ادامه نیافت!!
البته بنده به سهم خود کوشیدم آنچه می شنوم را نظامی بخشم و بر دانسته های قبلی و بعدی بیفزایم اما فضای تنفسی مُدرس محترم با فضای تنفسی بنده فاصله ای قابل توجه داشت! مثلا زمانی که ایشان معتقد بودند وسواس را می توان با یک جلسه گفتگو حل کرد، من خوانده بودم و تجربه کرده بودم که اگر پنل درمانی دقیقی طراحی نگرد با چندین جلسه هم اختلال وسواس به سوی بهبودی نمی رود! ... و می خواندم که افراد وسواسی یکی از سخت ترین مراجعان از جهت ادامه ی مسیر درمان در مراکز مشاوره هستند و ... (تو خود حدیث مفصل بخوان!)
به هر حال این کارگاه نیز نکته ها و تجربیاتِ خوبی داشت که به برخی از آن اشاره می کنم:
1. اميرالمؤمنين عليهالسّلام: من عَمِلَ علی غير علمٍ كانَ ما يُفسِدُ اكثَرَ ممّا يُصلح
هر كسی كه كارش بر اساس علم نباشد فساد و شر كارش بيشتر از خير و نفع آن خواهد بود.
2. برای حل مشكلات بچهها، زود راهحل ندهيم. اول مشكل را بشكافيم و ريشههايش را استخراج كنيم، بعد به راهحلها فكر كنيم.
3. اگر بشود مشكل راحتطلبی را در بچهها حل كرد، خيلي از مشكلات حل می شود!
4. روحيهی مبارزهی عقيدتی دادن به بچهها، آنها را از خطرات حفظ می كند.
https://t.me/S_M_Kheradmand
#حضور_و_استفاده_از_سخنرانی_ها_کلاس_ها_سمینارها_و_کارگاه_ها
#تربیتی
یادگیری پنهان
ارائه شده توسط دوست عزیز آقای مهندس محسن صنایع پسند
4 جلسه و حدود 6 ساعت - زمستان 1390
در معرفی این بحث برای اولیای مؤسسه ی فرهنگی احسان زمان نوشته شده بود:
«آيا آنچه را دوست داريم فرزندانمان ياد بگيرند، همان را ياد می گيرند؟!
پاسخ به اين پرسش، فضاي جديدی را در مبحث يادگيری (چه در حوزههاي تربيتی و چه در حوزههای آموزش) باز می كند. در فرصت پيش آمده، در پی گفتوگو و كنكاش در اين فضا هستيم و می خواهيم ضمن شناخت بخش پنهان يادگيری، فرصتهای مناسبتری را برای بهرهگيری بچهها فراهم كنيم».
حاج محسن مردی ولایتی، با تقوا و البته خوش استعداد و باهوش که حواسش به قیامتش هست و با سعه ی صدر از کنار حسادتها و کم مهری ها عبور می کند؛ نیرویی بسیار خوب برای مجموعه های تربیتی که می خواهند نقشی بگذارند! ...
https://ble.ir/S_M_Kheradmand
#حضور_و_استفاده_از_سخنرانی_ها_کلاس_ها_سمینارها_و_کارگاه_ها
#تربیتی
کارگاه «تربیت و کرامت نفس»
ارائه شده توسط آقای دکتر سیدحمید خوئی
حدود 6 ساعت (در دو سال و 4 جلسه)
پائیز و زمستان 1393 - پائیز و زمستان 1394
مقدمات تشکیل این کارگاه را حقیر آماده کرده و خودم نیز از فرمایشات استاد استفاده کردم.
بحثی بود که برای پدران، از اولیای مؤسسه ی فرهنگی احسان زمان تشکیل می شد و چنین متنی برای مدعوین این جلسات آماده شده بود:
مسأله ی کرامت نفس و یا عزت نفس و تعبیراتی امثال آن، از مسائلی است که کمتر مورد توجه واقع شده و حال آنکه ما ریشه و مبنا و زیربنای اخلاق و تربیت اسلامی را از همینجا میتوانیم استنباط و استخراج کنیم، و آن نوعی بازگشت انسان به خود و متوجه کردن انسان به شرافت و کرامت ذاتی خود است.
نخست باید ببینیم آیا در متون اسلامی تعبیراتی که از آن مفهوم توجّه دادن انسان به خود که معنای آن ادراک عظمت و اهمیّت خود استنباط شود، وجود دارد یا نه؟ آیا این تعبیرات -به فرض- وجود احیاناً با بعضی تعلیمات دیگر در اسلام که دربارهی نفی خود و توجه به خویشتن آمده است، تعارض ندارد؟
https://t.me/S_M_Kheradmand