eitaa logo
کانال سیدمحمد خردمند
279 دنبال‌کننده
985 عکس
111 ویدیو
162 فایل
سیدمحمد خردمند
مشاهده در ایتا
دانلود
توفیق اشک بر امام حسین علیه السلام امر کمی نیست؛ به عبارتی این اشک های ظاهریِ دنیایی، ریشه ای در آسمان دارد. چهل جلسه ی اعتقادی و اخلاقی با محوریت حضرت سیدالشهدا علیه السلام و آداب زیارت، در آدرس زیر: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page34.aspx مفید برای شنیدن و پیشنهاد به دوستان. به قربان حضرت ارباب که چقدر نام و یادش شیرین است!
را نجاتی جر امام حسیت نداریم - مرحوم علم الهدی.mp3
2.02M
تذکراتی در ارتباط با ایام عزای حضرت سیدالشهدا علیه السلام - حزن در ایام عزا نمودار باشد مرحوم شیخ محمدباقر علم الهدی http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page34.aspx
(31) - در پیام رسان ایتا عنوان بحث: مجموعه مباحثی در ارتباط با حضرت سیدالشهدا علیه السلام و نکاتی مربوط به جایگاه و آداب زیارت جلسه ی بیست و یکم، بخش اول تا جلسه ی بیست و پنجم، بخش دوم.. این مجموعه مباحث شامل 120 جلسه می باشد. حتما شنیدن فایل های صوتی به صورت کامل، سخت تر از شنیدن یا دیدن کلیپ های کوتاه است. اما ان شاء الله مطالب بیشتری را برای شنونده ی صبور آن به یادگار می گذارد؛ به لطف امام عصر علیه السلام. سپاسدار خواهم بود در آستانه ی ماه محرم این فایل های صوتی را برای اقوام و دوستان ارسال فرمائید. به قربان حضرت ارباب که چقدر نام و یادش شیرین است! 👇🏻🏴👇🏻🏴👇🏻
آغاز کارگاه ده جلسه ای «تربیت جنسی فرزندان» از روز شنبه 1402/5/7 ساعت 10 الی 11/30 هزینه: 500/000 تومان تشکیل کلاس در فضای اسکایپ برای ثبت نام به Kheradmand S,M در اسکایپ پیام ارسال فرمائید. در کارگاه فرزندان، می کوشیم تا با بررسی مبانی و اصول تربیتی، ساختار مناسب و پیشگیرانه ای از تربیت و رشد فرزندان در حیطه ی مسأله ی حساس و البته گاهی خطر آفرینِ تحولِ جنسی، فراهم آوریم و شرایطی را دنبال نماییم که عزیزانمان پیش از زمان معین که به طور طبیعی باید با این موضوعات مواجه شوند، دچار بیداری زود هنگام این غریزه نگردند. در این مجموعه سعی می شود با رویکردی علمی- تجربی و البته با احترام به دستورات قرآنی و روایی، ضمن پاسخ به سوالات مورد ابتلا، با سرعتی مناسب و با مطالبی مورد استفاده ی عموم حاضران پیش رود. https://t.me/S_M_Kheradmand https://ble.ir/S_M_Kheradmand https://eitaa.com/s_m_kheradmand
- 1393 پنج شنبه – 1393/7/17 • برای یک نظر سنجی از خانواده ها، متنی تهیه کردم که حاوی برنامه ها و اهداف مجموعه جلسات «بیدار باش» یا «دوران ما» بود. از آن جا که این مجموعه مباحث را در مجموع مفید می دانم به نظرم رسید خوب است اهدافی که در آن برگه ی نظر سنجی آوردم ثبت کنم؛ البته برای تهیه ی این متن از نوشته های جناب آقای دکتر علیرضا مؤذن که طراح این مجموعه بودند استفاده کردم: • آشنا سازي مديران، مسؤولان فرهنگي و اجتماعي، كارشناسان و خانواده‌ها و هم چنین نسل جدید با فضا و مختصات فرهنگي اجتماعي دنياي امروز. (فضاشناسی و مخاطب‌شناسی) • شناخت اهداف و شاخصه‌ها و ابزارهاي مهندسي‌ اجتماعي و فرهنگي در هزاره ی سوم. • بررسي ميزان قدرت، نحوه ی كاركرد و آسيب‌هاي هر يك از اين ابزارهای مهندسیِ اجتماعی و فرهنگی، و بررسي نحوه ی تاثير گذاري بر آن ها به منظور كم كردن آسيب‌هاي هر يك و بهره‌مندي از توان‌مندي‌هاي آن ها. • بيان عملی راهبردها و راهکارهای مناسب در جهت هدايت ديني و بصيرت بخشي به نسل جديد و مقاوم سازی ایشان به عنوان مقصود اصلي. • شناخت دنياي جديد براي اعمال مهندسي معكوس فرهنگي و ايجاد بصيرت عقلاني در شناخت رقیب/دشمن و اعطاي قدرت نقد و بررسي در فراگير و از جمله سواد رسانه‌اي و التقاط یابی. • بررسي ابعاد تقابل سنت و مدرنيته در امر تربيت و هدايت ديني نسل جديد و چگونگي حصول و وصول به نقطه ی تعادل. • بررسي اعلاميه جهاني حقوق كودك و كنوانسيون پكن، در ايجاد الگوي يكسان در تربيت واحد جهاني براي كودكان همه ی جهان. تعقيب شاخصه ها در تغيير كتاب‌هاي درسي و آموزشي. فشار جهاني براي ايجاد تغييرات رسمي در كتب درسي به خصوص در طرح خاورميانه ی بزرگ. نگاهي به تاثيرات اين پديده در آموزش‌هاي ديني رسمي كتب دبستاني به عنوان تمرینی بر قدرت نقد و بررسی و سواد رسانه‌ای. • بررسي شبهات ديني رايج در نسل جديد و تاثر آن از حركت‌هاي فرهنگي حاكم بر دنيا، ترسيم دينِ خوشمزه و جهنم وِلرم در عصر دنياي قشنگ نو! نگاهي به پديده ی ليبراليسم اسلامي و پروتستانتيسم اسلامي و استراتژي‌هاي وصول بدان در جهان. تاثير پذيري حركت‌هاي فكري و ديني جوامع امروز اسلامي از حركت‌هاي جهاني در عرصه ی دين‌ورزي. جاي‌گزيني معنويت با دين و اقبال به پديده‌هاي عرفان زده شرقي و غربي. حمله به پاشنه آشيل‌هاي خيالي اسلام توسط منكرين در حوزه ی احكام اعتقادات (امامت). • مروري بر اهميت اينترنت در ایجاد موج سوم تمدن در دوران ما، بررسي اين كه اينترنت ابزار پيام است يا خود پيام و اگر اينترنت خود پيام است، پيام آن چيست و تاثيرش در تربيت انساني و ديني نسل جديد كدام است. بررسي تاثيرات تربيتي نهيليستي و حذف تفكر سلسله مراتبي در فضاي كاري اينترنت برای افراد وبگرد! تلون و تنوع و روح اینترنت. چگونگي تاثير فضا و تربيت پست مدرن در فضاي وب و تقابل آن با شاخصه‌هاي تربيت ديني. نگاهي به نوع كاربري اينترنت در دنيا. پيشنهادهایی در جهت تعامل با اين پديده و بهره‌گيري مناسب‌تر از آن. https://eitaa.com/s_m_kheradmand
در اختلاف سلیقه ها.pdf
70.8K
يكي از مشكلاتي كه تقريباً در عموم خانواده‌ها وجود دارد، اختلاف سليقه ی بين زن و مرد است. https://eitaa.com/s_m_kheradmand
روایتی بسیار زیبا و معرفتی که نشان دهنده ی جایگاه شناخت حجت های الهی است: اَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ‏ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام عَنِ الصِّرَاطِ، فَقَالَ: هُوَ الطَّرِيقُ إِلَى مَعْرِفَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هُمَا صِرَاطَانِ صِرَاطٌ فِي الدُّنْيَا وَ صِرَاطٌ فِي الْآخِرَةِ وَ أَمَّا الصِّرَاطُ الَّذِي فِي الدُّنْيَا فَهُوَ الْإِمَامُ الْمُفْتَرَضُ الطَّاعَةِ مَنْ عَرَفَهُ فِي الدُّنْيَا وَ اقْتَدَى بِهُدَاهُ مَرَّ عَلَى الصِّرَاطِ الَّذِي هُوَ جِسْرُ جَهَنَّمَ فِي الْآخِرَةِ وَ مَنْ لَمْ يَعْرِفْهُ فِي الدُّنْيَا زَلَّتْ قَدَمُهُ عَنِ الصِّرَاطِ فِي الْآخِرَةِ فَتَرَدَّى‏ فِي‏ نَارِ جَهَنَّم‏؛ امام صادق علیه السلام در پاسخ به سوالی در باره ی «صراط» می فرمایند: صراط همان راه به سوي معرفت خداوند متعال است و آن دو صراط است، يکي در دنيا و ديگري در آخرت؛ اما صراط دنيا همان امام واجب الاطاعه است که هر کس او را بشناسد و از هدايتش پيروي کند از صراط آخرت که پلي روي جهنم است مي گذرد و هر کس او را نشناسد قدمش بر صراط آخرت مي لغزد و در آتش جهنم سقوط مي کند. معاني الأخبار،النص32، باب معنى الصراط ..... ص: 32 https://eitaa.com/s_m_kheradmand
سخنرانی آیت الله حسینی شیرازی در آستانه ی محرم ۱۴۴۵ تا جایی که می دانم و یادم هست، آیت الله شیرازی هر سال در آستانه ی محرم و معمولا در 28 ذی الحجه سخنرانی ای دارند. در این سخنرانی ها معمولا نکاتی در اهمیت بزرگداشت شعائر حسینی و خدمت به دستگاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام بیان می کنند. امسال هم چنین برنامه ای بود که من در روز دوم محرم (29 تیر 1402) موفق به شنیدن آن شدم. چند نکته از مطالب این سنخنرانی را در این جا می آورم: * سعی کنیم در طول عمر خود اثری حسینی و ماندگار همچون ساخت حسینیه از خود برجای بگذاریم و حتی اگر لازم است برای این کار مقروض شویم. * اگر کسی آثار مثبت و منفی در دستگاه حضرت امام حسین علیه السلام را مانند آثار یاری شعائر ایشان و آثار یاری نکردن شعائر ایشان را گردآوری کنند موسوعه بزرگی به دست خواهد آمد. حال که قضیه امام حسین علیه السلام تا این اندازه حساس و پر اهمیت است، ما باید مراقب باشیم تا در این دستگاه کوتاهی ای از ما سر نزند. همگان در همه جای دنیا مخصوصا با جوانان سعی کنند تا سبب اعتقاد دیگران به امام حسین علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام شوند. * یکی از فقهای دوره مرحوم آخوند خراسانی کتابی علمی دارد که بسیار وزین است. بنده آن را در قم خریداری کردم و بعضی از مطالبش را در نوشته هایم ذکر کردم اما همیشه برایم سؤال بود که چرا کتابی به این مهمی مهجور مانده است، چنانکه حتی یکی از مراجع تقلید قم نام کتاب را نشنیده بود. پس از مدتی به مطلبی در آن کتاب برخوردم مبنی بر اینکه آن عالم یکی از شعائر مقدس امام حسین علیه السلام را مکروه دانسته بود و مطلبی زننده را به آن شعیره مقدس نسبت داده بود. دانستم که دلیل مهجوریت او و کتابش همین مطلب است و تمام مطالبی که در کتابهایم از او نقل کرده بودم را حذف کردم. http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page35.aspx
مردِ قهوه چی.pdf
298.3K
مرد قهوه چی حکایتی برگرفته از کتاب منتشر نشده ی «». به اهتمام مرحوم سیدمجتبی خردمند - بخش نکته ها و حکایت ها http://sm-kheradmand.com/Articles/Archive/lang/Fa.aspx
آشنایی با وسواس و درمان آن (دوره ی دوم) آغاز جلسات در خرداد بود و پایانش در تیر ماه 1402. دو تفاوت اصلی این نوبت با نوبت قبل کارگاه وسواس، این بود که اولاً این مجموعه ی 7 جلسه ای در فضای مجازی تشکیل شد؛ ثانیا فرصتی صرف کردم تا پاورپوینتی هم برای کارگاه بسازم تا در یادگیری مخاطبان موثرتر باشد. البته واقعا بحث وسواس دقیق و پردامنه است و از آن جا که خود را مقید کرده ام برای کارگاه های جدید و حتی مشاوره های فردی ام -تا جای ممکن- مطالعه و آموخته ای افزون از قبل داشته باشم وقت قبال توجهی برای این سری از کارگاه وسواس صرف شد. ان شاء الله مفید بوده و موجب کم شدن آلام دوستان امیرالمؤمنین علی علیه السلام شود. http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Archive/lang/Fa.aspx
غربت امام حسین علیه السلام و غربت امام عصر علیه السلام برگزار شده در 31 تیر 1402. روضه ی هیأت «آل یس و طه» که در منزل حاج آقای رحیمی تشکیل شد. گفتند سال هاست که روضه ی بی بی رقیه سلام الله علیها دارند که امسال با یک شب تاخیر تشکیل شده است. الحمدلله بحث مفید و دقیقی مطرح شد؛ حاضران هم خوب شنیدند. ان شاء الله مورد رضای امام عصر علیه السلام باشد. از غربت امام حسین علیه السلام آغاز کردیم و به سه راه از شیوه های یاری امام عصر علیه السلام در عصر غیبت و کمک به رفع غربت حضرت رسیدیم. الْحْمْدُ لِلّهِ الِّذي هَدانا لِهذا وَ ما کُنَّا لِنَهْتَدِيَ لْوْ لا أَنْ هَدانا الله http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Archive/lang/Fa.aspx
فضائلی از امیرالمؤمنین علی علیه السلام عیدسعید غدیر 1444 -1402/4/13 دعوت کردند تا برای دو گروه دختران دبستان راه شایستگان (تهران) و در جشن غدیرشان صحبت کنم. ظاهرش کار ساده ایست ولی پیدا کردن فضیلت مناسب و چینش مطلب، همچنین گنجاندن یک بحث اعتقادی ظریف در میان سخن کار دقیقی است. به هر حال دو برنامه با بیان دو فضیلت و توضیخاتی در ضمن آن برگزار شد که الحمدلله مورد استقبال بچه ها هم قرار گرفت. http://sm-kheradmand.com/Seminars/Archive/lang/Fa.aspx
مجموعه جلسات «پاسخگوئی به سوالات دینی نوجوانان» مجموعه جلساتی در سال تحصیلی 88-1387 که توسط جناب آقای دکترمحمد دولتی ارائه شده است. بیش از 20 ساعت شنیدن و تنظیم مباحث زمان گرفت و البته مجموعه ی مفیدی بود. این تلاش را در همان سال ارائه ی مباحث به انجام رساندم. http://sm-kheradmand.com/Recommended/section8/page1/lang/Fa.aspx
(32) - در پیام رسان ایتا عنوان بحث: مجموعه مباحثی در ارتباط با حضرت سیدالشهدا علیه السلام و نکاتی مربوط به جایگاه و آداب زیارت جلسه ی بیست و ششم، بخش اول تا جلسه ی سی ام. این مجموعه مباحث شامل 120 جلسه می باشد. حتما شنیدن فایل های صوتی به صورت کامل، سخت تر از شنیدن یا دیدن کلیپ های کوتاه است. اما ان شاء الله مطالب بیشتری را برای شنونده ی صبور آن به یادگار می گذارد؛ به لطف امام عصر علیه السلام. سپاسدار خواهم بود در آستانه ی ماه محرم این فایل های صوتی را برای اقوام و دوستان ارسال فرمائید. به قربان حضرت ارباب که چقدر نام و یادش شیرین است! 👇🏻🏴👇🏻🏴👇🏻