مولا علی جان ... دینم غدیره.mp3
1.65M
#امیر_عالم_امیرالمؤمنین_علی_علیه_السلام
تقدیمی به استقبال از #عید_سعید_غدیر 1444 (جمعه - 1402/4/16)
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ.
#قرار_ما_ایوان_نجف ...
https://t.me/S_M_Kheradmand
#روز_نگاشت - 1394
#روانشناختی
سه شنبه – 1394/2/8
• از جلسات مادران دبیرستانی (متوسطه 2) از مدارس تهران سوالی پرسیدم و خواستم که مکتوب پاسخ دهند؛ راجع به مشکلاتشان با همسرانشان. نتیجه ی آن بررسی این شد:
عدم درک احساس همسر (23نفر)؛ حساسیت های بی جا (16نفر)؛ تحکّم ها (11نفر)؛ عصبانیت ها (14نفر)؛ دردسر فضای مجازی و دوستان و تلویزیون (6نفر)؛ کم مسؤولیتی (7نفر)؛ انتظارات زیاد (5)؛ عدم تطابق الویت ها؛ عدم کفویت اعتقادی و فکری و اجتماعی؛ ارتباطات همسرانه؛ تفاوت شخصیت (یکی درون گرا و دیگری برون گرا).
https://t.me/S_M_Kheradmand
افتخار بر افعال کثیف.pdf
341.8K
#حکایت_زندگی
بنو سراويل: اولاد كسى بودند كه پيراهن حسين بن علی علیه السلام را روز عاشورا از تن مباركش در آورده و برد.
Sm.Kheradmand@gmail.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مسؤولیت_مادری
این قطعه ی کوتاه صحبت ندارد؛ لطفا با قطع صدا بشنوید.
تصویری از واکنش جنین در رحم مادر، به شرایط خوشایند؛ مانند بوی خوب، مزه ی خوب و مانند آن.
مادر! چه جایگاهی خدای متعال برای تو قرار داده که تغییر حال تو، حال جنین تو را تغییر می دهد؟
اندیشه های تو، سلامت یا بیماری قلب و دل تو، و ....
مادری! گوهری ویژه در عالم!
Sm.Kheradmand@gmail.com
#نکته_های_روانشناختی (7) در پیام رسان ایتا
#مسؤولیت_پدری
#مسؤولیت_مادری
#فرزند_دوم_من (1)
**سوالاتی از والدین که تمایل به داشتن فرزند دوم دارند:
درباره ی اصل آمدن فرزند دوم توافق دارید و سوال از زمان آمدن اوست؟
توان مالی خانواده ی شما؟
فرصت تربیت فرزندان دیگر را دارید؟
از دوران بارداری و زمان تولد فرزند اولتان خاطرات خوشی دارید؟
آیا وظیفه نگهداری و مراقبت از فرزند اول، در طول روز بین والدین تقسیم می شود یا بیشتر بر عهده ی یکی است؟ آیا با تولد فرزند دوم این برنامه تغییر می کند؟
درباره ی رفتار و رابطه ی دو فرزند خود، تصوری دارید؟ در تصویرذهنی شما ارتباطاتشان شاعرانه و رویایی است؟
آیا تا به حال کتاب وجزوه ای در ارتباط با تربیت فرزندان خوانده اید؟
از سخنرانی های تربیتی استفاده نموده اید؟
خودتان (پدر ومادر) فرزند چندم خانواده اید؟ از چند نفر؟ چند برادر و چند خواهر؟
روابط شما با خواهران و برادران و نحوه ی برخورد والدینتان چگونه بوده است؟
حساسیت های ویژه ی هر کدام از پدر ومادر، از زبان همسر، در ارتباط با تولد و دوران تربیت فرزند اول چیست؟ (مثلاًحساسیت ویژه ای در برخورد یا خوراک و نجاست و پاکی هست؟)
https://t.me/S_M_Kheradmand
#نکته_های_روانشناختی (8) در پیام رسان ایتا
#مسؤولیت_پدری
#مسؤولیت_مادری
#فرزند_دوم_من (2)
پیرامون فاصله ی سنی فرزند اول و دوم:
در عین تأثیر مهم فاصله ی سنی مناسب بین فرزند اول ودوم، در تکامل و بهداشت روانی آن ها، یک قاعده ی کلی و توافق عمومی درباره ی فاصله ی سنی مناسب میان فرزندان وجود ندارد.
*در فاصله ی 9 تا 18 ماه:
با فرزندانی سروکار دارید که اغلب نیاز های مشترک و مشابهی دارند. بچه ی اول این فاصله ی سنی را درک نمی کند و احتمالاً از حضور فرزند جدید دلتنگ!
در عین انتظار برای کاسته شدن تدریجی از وابستگی فرزند اول به مادر، وابستگی شدید او به مادر و پرخاشگری نسبت به دیگران از معضلات تربیتی محسوب می شود! در عین حال در صورت اختصاص وقت ویژه ی مادر به فرزند اول از بحران های تربیتی کاسته خواهد شد.
به تدریج که بزرگتر می شوند، همبازی های خوبی خواهند بود. برای تشدید نکردن رقابت ها، والدین از دخالت در دعواهای آن ها و استفاده از برخورد های مقایسه ای پرهیز کنند.
https://t.me/S_M_Kheradmand
#روز_نگاشت - 1392
شنبه – 1392/5/19 – کربلای معلی
برای پسرم، سید طه یادداشتی به یادگار ثبت می کنم:
امسال روز آخر ماه مبارک رمضان را کربلا بودیم. صبح 30 ماه مبارک 1434 از نجف به سمت کربلا راه افتادیم و حدود ساعت 10 رسیدیم. زود غسل زیارت کردیم و راه افتادیم سمت حرم حضرت سیدالشهدا علیه السلام. شما و زهرا سادات هم کشان کشان آمدید!
باز خدا پدر زهرا سادات را بیامرزد که غیر از چند مورد بقیه اش را راه می آید، شما که غیر از چند مورد بقیه اش را بغل تشریف داشتید!
با توجه به جداسازی خانم ها و آقایان در حرم در بدو امر و ناقافل، زیارت های ما مردها (!) از خانم ها جدا شد. غیر از امروز که شما هر دو پیش من بودید و مادر مشغول زیارت بفیه ی مواقع (انشاء الله و به امید خدا) زهراسادات خانم با مادر است و شما با من!
همان تشرف اول رفتیم کنار ضریح و با هم برای ظهور مولا دعا کردیم. بعدا مادر گفتند که آن ها هم کنار ضریح مقدس حضرت دعای فرج خوانده اند.
در اکثر تشرفات تا امشب که شب آخرمان در کربلاست و فردا عازم کاظمین هستیم انشاالله، دوتایی یا سه تایی می رویم پشت سر حضرت می نشینیم به نماز و زیارت و بازی! شما هم معمولا بعد از مقداری چیز خوردن و عبادت و زیارت، کج می شوید و ... ما تقریبا هر بار شما را خوابیده از حرم تا هتل جنۀ الحسین علیه السلام خدمت می کنیم.
الان که فرصتی برای نوشتن پیش آمده، مادر و زهرا سادات که خدا هر دو را از محبین حضرت سیدالشهدا علیه السلام محسوب و ثابت قدم بدارد رفته اند تا نماز مغرب و عشا را در حرم باب الحوائج ابالفضل العباس علیه السلام بخوانند و شما روی تخت اتاق 104 استراحت می فرمائید و بنده در تخت مقابل در خدمت!!
نوش جانت کربلائی! انشاالله اگر سفری آمدی و ما نبودیم سلام مارا هم به مولا و ارباب برسانی! نرساندی هم طوری نیست! همین قدر که فرزندی داشه باشیم که بیاید به زیارت مولایمان حسین علیه السلام ما را بس است!
قربانت. باباجان.
https://ble.ir/S_M_Kheradmand
#فایل_های_صوتی_و_تصویری_شنیده_و_دیده_شده
#روانشناختی
فایل های مجموعه ای از کارگاه های روانشناختی (1)
حدود 50 ساعت
مدیریت کارگاه توسط آقای دکتر علی محمد موسوی (دکترای روانشناسی بالینی) و کمک آقای ن. (کارشناس ارشد روان شناسی بالینی)
شنیده شده در سال 1400 و 1401
مطالب علمی ای از تحلیل یک مصاحبه ی تشخیصی با یک فردِ آسیب دیده از تجاوزِ جنسی تا یک مراجع جویای آرامش در زندگی و ... که می تواند روانشناسان را در موقعیت های پیشِ رو توانمندتر به ابزار دانش نماید؛ همچنین توضیحات و پرسش و پاسخ هایی در موضوع هیپنوتزم، مشاوره ی پیش از ازدواج، تستMMPI و ... ، همه و همه تلاشی علمی بود برای رشد در حیطه ی مشاوره و درمانگری.
از آن جا که با مدرس این کارگاه، دوره ای آموزشی را گذرانده ام خاطرات ساعت ها کلنجار علمی و مباحثه در مسائل روان شناختی با ایشان نیز برایم زنده شد! ...
مطالب یادداشت برداری شده از این مجموعه را به مناسبت سخن در فایل های مربوطه ثبت و ضبط کرده ام؛ برخی نکات را هم در این جا می آورم:
راهکارهایی رفتاردرمانگرانه، برای کسانی که دچار بدخوابی یا بی خوابی در شب هستند! ...
بررسی عُمق صمییت در مصاحبه ی تشخیصی!
تعارض محیطی، یکی از عوامل مؤثر بر مشکلات و اصلاح محیط یکی از راه های کمک به مشکلات؛ پاولف، واتسون و آیزنک در این زمینه سخن گفته اند.
در مشاوره باید کوشید که هیجانات مراجع به خوبی تخلیه شود. کسی که آشفتگی هیجانی دارد، اساساً نمی تواند تکلیفی انجام دهد.
یکی از تکنیک های نظم هیجانی، نظم رفتاری است؛ پس در گام اول برخورد با آشفتگی های هیجانی فرد سعی می کنیم نظم رفتاریِ –گاهی- پیشینش را به او بازگردانیم.
از تعارضات هیجانی زمانی است که چیزی را می خواهیم بگوئیم و نمی گوئیم یا چیزی را نمی خواهیم بگوئیم و می گوئیم!
آلکسی تایمیا به ناتوانی در پردازش شناختی اطلاعات هیجان و تنظیم هیجان ها گفته می شود. آلکسی تایمیا سازه ای است چند وجهی متشکل از دشواری در شناسایی احساسات، دشواری در توصیف احساسات برای دیگران و جهت گیری فکری بیرونی.
ویژگی های اصلی آلکسی تایمیا عبارتند از: ناتوانی در بازشناسی و توصیف کلامی هیجان های شخصی، فقر شدید تفکر نمادین.
آشکار سازی برخوردها، احساسات، تمایلات و سائق ها را محدود می کند، ناتوانی در به کارگیری احساسات به عنوان علایم مشکلات هیجانی، تفکر انتزاعی در مورد واقعیت های کم اهمیت بیرونی، کاهش یادآوری رویاها، دشواری در تمایز بین حالت های هیجانی و حس های بدنی، فقدان جلوه های عاطفی چهره، ظرفیت محدود برای همدلی و خودآگاهی.
همچنین نارسایی در تنظیم و مدیریت هیجان ها (فرآیند گذار از پردازش به عمل) نیز از ویژگی های نارسایی هیجانی است.
آلکسی تایمیا شامل تخریب سه حوزه بازشناسی، پردازش و ابراز احساس ها می باشد که یکی ازنزدیکترین مفاهیم به هوش هیجانی است.
این تعارضات به گذشته ی فرد و سبک دلبستگی هایش باز می گردد.
از جمله روشهای درمانی، روشِ غیر فعالانه یا تحکمی: اطاعت محض مراجع از مشاور؛ برای درمان مشکل اراده ورزی
در این روش ها برنامه هایی نه چندان سخت را مرحله به مرحله توصیه می کنیم و لازمه ی موفقیت این روش نظارت است.
https://ble.ir/S_M_Kheradmand
#روز_نگاشت - 1402
پنج شنبه – 1402/4/8
به لطف خدا روز پنج شنبه پنجم تیر 1399 اولین جلسه از مجموعه جلسات «امام حسین علیه السلام، استثای عالم وجود» تشکیل شد و در روز پنج شنبه هشتم تیر 1402 (روز عید قربان 1444 ه.ق)، صد و بیستمین جلسه از این مجموعه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام به پایان رسید. کاش می شد آخرین جلسه از این مجموعه را کربلا بودیم! ...
مجموعه ی این 120 جلسه در سه آدرس زیر قابل دانلود و استفاده است:
http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page34.aspx
http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page35.aspx
http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page36.aspx
بین صحرا.mp3
2.98M
#امیر_عالم_امیرالمؤمنین_علی_علیه_السلام
تقدیمی به استقبال از #عید_سعید_غدیر 1444 (جمعه - 1402/4/16)
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ.
#قرار_ما_ایوان_نجف ...
https://t.me/S_M_Kheradmand
کانال سیدمحمد خردمند
#معرفی #کارگاه_های_تک_جلسه_ی_مجازی (2) عنوان: در خواستگاری، چه بپرسیم؟ چگونه بپرسیم؟ تاریخ برگزاری
#معرفی
#کارگاه_های_تک_جلسه_ی_مجازی (2)
عنوان: در خواستگاری، چه بپرسیم؟ چگونه بپرسیم؟
تاریخ برگزاری: دوشنبه - 1402/4/12 - ساعت 14 الی 16 (20 دقیقه استراحت در میان جلسه)
محل برگزاری: فضای اسکایپ
هزینه: 300/000 تومان
اداره ی کارگاه توسط: سیدمحمد خردمند
کارگاه ضبط نمی شود.
.... آغاز این مطلب را هم با حدیثی را از امیرالمؤمنین علیه السلام آغاز می کنیم که بسیار آموزنده و راه گشاست، امام امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند: تَكَلّموا تُعرَفوا؛ فإنّ المَرءَ مَخبوءٌ تَحتَ لِسانِهِ؛ سخن گوييد، تا شناخته شويد؛ زيرا آدمى در زير زبان خود، پنهان است.
سؤالاتی که پیش رو دارید، سوالاتی است که در جلسات خواستگاری بین دختر و پسر رد و بدل می شود و می توان گفت که اولین نوع شناخت و اولین مرحله ی برخورد میان آن دو را تشکیل می دهد و این بسیار مهم است که دو نفر که در مسیر ارزیابی برای انتخاب همراه زندگی هستند، از خصوصیات و ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... یکدیگر آگاه شوند.
https://t.me/S_M_Kheradmand
علی مهر سما، ماه زمین است.mp3
11.72M
#امیر_عالم_امیرالمؤمنین_علی_علیه_السلام
تقدیمی به استقبال از #عید_سعید_غدیر 1444 (جمعه - 1402/4/16)
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ.
#قرار_ما_ایوان_نجف ...
https://t.me/S_M_Kheradmand
#روز_نگاشت - 1389
پنج شنبه – 4/9/1389 – 18 ذوالحجه (12) 1431 – 25 نوامبر 2010
• روز عید سعید غدیر و روز ولیمه ی حج این بنده ی کمترین در تالار محمد (خیابان پاسداران-تهران)
• مدعوین تقریبا همه ی بزرگترهای فامیل و دوستان که البته تعدادی به جهت برنامه های دیگری که داشتند عذر خواهی کردند. از پسر عمه ی عزیزم آقا علیرضا پروند خواستم که بخشی از میهمانی را به مدح مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام متبرک نمایند. آقا سجاد خلج که دوربین خوبی داشت زحمت ثبت یادگارهای تصویری را بر عهده گرفت.
• چند باری بعد از این ولیمه برای ولیمه های دیگری هم به آن جا دعوت شدیم؛ اما قبل از آن تجربه اش را نداشتیم؛ وقتی من در سفر بودم مادر و همسرم پیگیر این میهمانی بودند.
• از کارمندان تالار، خصوصاً مسؤولشان صداقت ندیدم؛ برای چند هزار تومان ...!
به هر حال برنامه ی ما برگزار شد و صله ی ارحامی هم شد.
https://t.me/S_M_Kheradmand
#خواندم
#کتاب_های_نوجوانان
موشی که شاه شد
ویلی بالد قدرقدرت
مؤلف: ویلی فرمان
ناشران: آسمان خیال، نقد قلم
مترجم: ملیحه شکوهی
تصویرگر: ورنر بلابست
زبان: فارسی
سال چاپ: 1389
نوبت چاپ: 1
تیراژ: 2000 نسخه
تعداد صفحات: 112
قطع و نوع جلد: رقعی (شومیز)
پایان مطالعه در 1391/5/6
گروه شادی از موش ها در یک خانة بزرگ خاکستری زندگی می کردند. آن ها همیشه در هنگام بروز مشکلات، رای گیری و مشورت می کردند تا این که روزی وجود دشمن، «گربه»، آن ها را به وحشت انداخت. آن ها برای جنگیدن با دشمن، رئیس بزرگی خواستند. «ویلی بالد»، موش قوی و دمدار رئیس بقیه موش ها شد و کمکم با وضع قوانین سخت تبدیل به یک دیکتاتور شد و روزگار موش ها را سیاه کرد!
کتاب را به پیشنهاد یکی از شاگردانم خواندم که معتقد بود این کتاب شباهتی با کتار ارول دارد.
https://ble.ir/S_M_Kheradmand
#روز_نگاشت - 1391
سه شنبه – 1391/8/16
• جلسه ای داشتیم با حضور مدیریت راهنمایی و دبیرستان احسان و جناب آقای مؤذن؛ برای تنظیم برنامه های «دوران ما» در مؤسسه.
• آقای مؤذن: یکی از اصلی ترین اقدامات در مسیر کار بیدارباش (عنوان مجموعه مباحث تنظیم شده توسط ایشان) بازخورد گیری است و این جلسه بر همین مبنا تشکیل شده است. ما نمی گوییم این بحث ها مهم ترین است ولی از مباحث مهم است.
• آقای مهدی تنها: ما تا کنون همراهی کرده ایم و اگر شما بگویید، کم است تغییراتی برای همراهی بیشار می دهیم اما در مدرسه کسانی را داریم که در عین ندیدن بحث، نظراتی پیرامون آن دارند (احتمالا منظورشان آقای دولتی (محمد) است).
• آقای امین خراتی: ما در مباحث بیدارباش، همراهی اولیه مان کم است. من تصور می کنم علی رغم ادعاها همراهی کافی با بچه ها نداریم. بچه ها زود می فهمند! زود دست ما را می خوانند! در جلسات دانش افزایی ما یک وظیفه برای خودمان تعریف کرده ایم که با شرح برنامه ی بیدارباش متفاوت است و باید به این تفاوت در اجرای برنامه توجه کرد. همچنین داستان «گزارش هوا» ی ما به نظر می رسد درست منتقل نشده است!
• حرفی که ما به معلم می زنیم این است که شما باید در تدریست 6 تکنیک را رعایت کنی؛ این را به بچه ها نمی گوییم. به مدرس می گوییم اگر شما با رگ گردن ورم کرده بروید و از بدی فوتبال بگویید کار خراب می شود! اگر با گارد حمله جلوی بروی حذف می شوید! سخن «ابناء الدلیل» روح قضیه است؛ ما خونسرد دلایلمان را می گوییم شما هم خونسرد دلائلتان را بگویید؛ مهم این است که ادله ی ما کافی باشد.
• آقای علیرضا مؤذن: اگر پیش فرض شما این است که این بحث ها فاصله ایجاد می کند، همین الآن بحث را متوقف کنید؛ ما در مباحثی مثل فوتبال حتی تصریح این گونه داشتیم که هویتت را پای فوتبال نگذار! بحث سر ندیدن و بازی نکردن نبوده! اگر بحث های ما مخاطب را به فلج عصبی برساند همه باید تجدید نظر کنیم.
• ما خودمان برای خودمان ادعا داریم؛ ما دو نقطه را باید در بحث هایمان رصد کنیم؛ بحث های معنوی اتمام حجت روحی می کند و بحث های بیدارباش و بصیرت بخش، اتمام حجت عقلی می کند.
https://ble.ir/S_M_Kheradmand
#معرفی
#کارگاه_های_تک_جلسه_ی_مجازی (3)
عنوان: در خواستگاری، چه بپرسیم؟ چگونه بپرسیم؟ (روال مناسب خواستگاری - سوالات)
تاریخ برگزاری: دوشنبه - 1402/4/19 - ساعت 14 الی 16 (20 دقیقه استراحت در میان جلسه)
محل برگزاری: فضای اسکایپ
هزینه: 300/000 تومان
اداره ی کارگاه توسط: سیدمحمد خردمند
کارگاه ضبط نمی شود.
برای شرکت در این کارگاه، در اسکایپ (Kheradmand S.M) پیامی ارسال نمائید تا در گروه عضو شوید.
تشکیل این کارگاه، وابسته به تعداد داوطلبان نیست؛ با هر تعداد علاقه مند تشکیل می شود، ان شاء الله.
کارگاه به شکل مشاوره ی گروهی اداره می شود و ان شاء الله تجربه ی خوبی برای خانم های جوان خواهد بود.
شرکت مادرانِ عروس خانم ها و آقا داماد ها نیز بسیار مناسب است.
در این زمان که شاید انتخاب همسر همراه و با وفا و متعهد بسیار سخت تر از قبل باشد، هر چه از این مطالب بشنویم و مورد تأمل قرار دهیم مفید است.
پیشنهاد حضور در این برنامه به آنان که دوستشان داریم! ...
https://t.me/S_M_Kheradmand