eitaa logo
🇮🇷 ثاقبین 🇮🇷
1.7هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
5.7هزار ویدیو
170 فایل
🏵️ﺳﻮﮔﻨﺪ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻭ ﺑﻪ ﭼﻴﺰی ﻛﻪ ﺩﺭ ﺷﺐ ﭘﺪﻳﺪﺍﺭ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﻲ ﭼﻴﺰی ﻛﻪ ﺩﺭ ﺷﺐ ﭘﺪﻳﺪﺍﺭ ﻣﻰﺷﻮﺩ، ﭼﻴﺴت؟ النَّجْمُ الثَّاقِبُ🌠 ﻫﻤﺎﻥ ﺳﺘﺎﺭﻩ ﺩﺭﺧﺸﺎنیﻛﻪ ﭘﺮﺩﻩ ﻇﻠمت را می شکافد ناشناس: https://gkite.ir/es/nashenas1401 @Sarbaze_Fadaei_Seyed_Ali ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 فرق همزات شیطان با خطوات شیطان چیست؟! «همزات» و «خطوات»در آیه سوره مبارکه مؤمنون: 🌸«وَقُل رَّبِّ أَعُوذُ بِکَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّیَاطِینِ» و سوره بقره «...وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ»🌸، چیست؟ 🔷پاسخ اجمالی 1. خدای متعال در آیه «قُلْ رَبِّ أَعُوذُ بِکَ مِنْ هَمَزاتِ الشَّیاطِینِ»،[1] خطاب به پیامبرش می‌فرماید که از همزات و وسوسه‏هاى شیطان‌ها به خدا پناه ببر. «همزات» جمع «هُمَزَه» به معناى دفع و تحریک با شدت است، همزات شیاطین وسوسه‏هاى شیطان است که در قلب می‌افتد و انسان را به سوى گناه و نافرمانی می‌کشاند. در تفسیر قمى از امام علی(ع) نقل شده است: (همزات) وسوسه شیاطین است که در قلبت می‌افتد؛ یعنى بگو خدایا از وسوسه‏هاى شیاطین بتو پناه می‌برم، و بتو پناه می‌برم از این‌که کنار من حاضر شوند و اغوایم کنند. با توجه به این‌که واژه «شیاطین»، جمع است، شامل همه شیطان‌هاى آشکار و پنهان، انس و جن خواهد شد.[2] 2. «یا أَیُّهَا النَّاسُ کُلُوا مِمَّا فِی الْأَرْضِ حَلالاً طَیِّباً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبینٌ»؛[3] اى مردم، از آن چیزهاى حلال و پاکیزه که در زمین است بخورید و پاى به جاى پاى شیطان مگذارید که دشمن آشکار شما است. «خطوات» جمع «خطوه» فاصله میان دو پا در راه رفتن است؛[4] یعنی گام و قدم، و خطوات شیطان؛ یعنى آثار و جاهاى پاى او. تابع شدن به خطوات شیطان پیروى از او و پا گذاشتن در جاى پاى او است. به بیان روشن‌تر، منظور پیروی از وسوسه‌های شیطان است. تعبیر گام به گام در آیه شاید به این نکته اشاره داشته باشد که شیطان به تدریج و مرور زمان انسان را از گناهان کوچک به سوی گناهان بزرگ سوق می‌دهد(مثل ترغیب به بدحجابی و سپس بی حجابی) ⭕بنابراین، تفاوت این دو واژه در این است که «هَمَزِات» تعبیر نسبتاً صریحی از وسوسه‌هایی است که از سوی شیطان به انسان القا می‌شود، و «خطوات» گرچه به معنای گام‌های شیطان است، اما پیروی از این گام‌ها تعبیری کنایی از تأثیرپذیری از وسوسه‌های شیطان خواهد بود. [1]. مؤمنون، 97. [2]. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج ‏14، ص 308، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ اول، 1374ش. [3]. بقره، 168. [4]. راغب اصفهانی، حسین بن محمد، المفردات فی غریب القرآن، تحقیق، داودی، صفوان عدنان، ص 288، دمشق، بیروت، دارالقلم‏، الدار الشامیة، چاپ اول، 1412ق. آیات مرتبط سوره البقرة (168) :🌸 يَا أَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا مِمَّا فِي الْأَرْضِ حَلَالًا طَيِّبًا وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ🌸 سوره البقرة (208) :🌸 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ🌸 سوره الأنعام (142) : 🌸وَمِنَ الْأَنْعَامِ حَمُولَةً وَفَرْشًا ۚ كُلُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ🌸 سوره المؤمنون (97) : 🌸وَقُلْ رَبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ🌸 سوره النور (21) : 🌸يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ وَمَنْ يَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ ۚ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَكَىٰ مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يُزَكِّي مَنْ يَشَاءُ ۗ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ🌸 @saghebin
🔷 یک مرداد سالروز شهادت دانشمند هسته ای جبهه مقاومت، داریوش رضایی نژاد از آبدانان ایلام گرامی باد. 🔹 شهید آوینی: «معیار قدرت در جهان امروز ابزار است و آن که ابزارهای نظامی مهلک‌تری در اختیار دارد قدرتمندتر است. 🔹آیا به‌راستی در این دنیای وارونه که منطق دیوانگان حکم فرماست، ما نیز با همین معیارها پای به میدان نهاده‌ایم؟ 🔹خیر، ما به حول و قوه‌ خدا بر قوه‌ اتم نیز دست خواهیم یافت، اما هرگز بر آن تکیه نخواهیم کرد. قدرت حقیقی در جایی دیگر است.» 🔸منبع: کتاب «گنجینه آسمانی»
🇮🇷 ثاقبین 🇮🇷
🍃❤️🍃❤️ ❤️🍃❤️ 🍃❤️ ❤️ #داستان_شهدا #خداحافظ_سالار قسمت هجدهم با همۀ نزدیکی بیروت تا دمشق، چقدر فاصل
🍃❤️🍃❤️ ❤️🍃❤️ 🍃❤️ ❤️ قسمت نوزدهم یک نفرشان که از همه لاغرتر و قدبلندتر بود و اگر لباسی را که به تن داشت نادیده می‌گرفتم بیشتر شبیه بسیجی‌های بی‌ریای خودمان بود، جلوتر آمد. طوری که اول جا خوردم. گفت: از کارکنان سفارت ایران هستم خیلی خوش آمدید. و تا دید که شُرشُر، عرق می‌ریزیم، سرایدار را صدا کرد و از او خواست با موتور برق کولر را روشن کند. باد کولر هر چند فقط باد گرم می‌داد به تنمان که خورد، کمی حال آمدیم. دیپلمات که انگار از قبل ما را می‌شناخت، گفت: خانم همدانی! شما خونواده محترمتون، مثل خونواده خود من هستید، ولی امکانات بیروت، بیشتر و بهتر از این نیست. تنها دلخوشی ما تو اینجا همراهی و همدلی مسلمون‌ها و حتى غير مسلمون‌ها با ایران و ایرانی است. از فردا که میون مردم برید این مهر و محبت و ارادت رو خودتون از نزدیک خواهید دید. اگرچه پای تکفیری‌ها به لبنان هم بازشده، اما اینجا مثل سوريه ناامن نیست. کارکنان سفارت که رفتند ما هم پشت سرشان از خانه زدیم بیرون. بیروت و مردم آن، همانی بودند که آقای دیپلمات گفته بود. همین که می‌دیدند ایرانی هستیم، تحویلمان می‌گرفتند و ابراز محبت می‌کردند. عربی که بلد نبودیم اما به هر زوری که شده، با ترکیب حرکات دست و سر و عربی دست و پاشکسته ای که بچه ها توی مدرسه و دانشگاه یاد گرفته بودند، خریدهایمان را انجام دادیم. همه چیز گران بود و یک بستنی ساده، به پول ما بیست و پنج هزار تومان می‌شد! به خانه برگشتیم و اولین شب ماه رمضان را بدون حسین و در هوایی دم کرده گذراندیم. از فردا، هم برای فراموش کردن سختی و غصه دوری از حسین و هم برای آشنایی با دیگر ایرانی‌های داخل ساختمان، یا همسایه ها میهمان ما می‌شدند یا ما میهمان آن‌ها. به همین منوال تا ده روز، بدون اینکه از ساختمانمان دور شویم، گذشت. دقیقاً روز دهم بود که ابوحاتم آمد و خبر خوشی را به ما داد. آن خبر خوش چیزی جز خبر بازگشتنمان به دمشق نبود. دمشق با همۀ غربتش برای ما از بیروت، آرامش بخش تر بود چرا که هم در کنار حسین بودیم و هم در متن حوادثی که بعدها می بایست روایتش می‌کردیم. به دمشق که رسیدیم تازه فهمیدیم امین - شوهر دختر بزرگم، زهرا چند روزی بود که از ایران آمده و تا ما از بیروت برگردیم، پیش حسین بوده. او میتوانست حلقه ارتباطی خوبی بین ما و حسین باشد و کمی از حرف‌هایی را که حسین برای ما نمی‌زد بگوید. شاید همین آمدن امین، باعث شده بود حسین راضی شود تا ما را به دمشق برگرداند چرا که با وجود امین، بودن ما برای حسین راحت تر و کم درد سرتر می شد. امین میتوانست کمی جای خالی او را که غالباً یا در جلسه بود یا در میدان نبرد، برای ما پر کند. شرایط دمشق هیچ تفاوتی با قبل از رفتن ما به بیروت نداشت. هر شب، صدای تیراندازی می‌آمد و گوشمان به صدای انفجار و لرزیدن شیشه ها عادت کرده بود. این بار محل استقرارمان در ساختمانی ۱۷ طبقه بود که ما در طبقه هفدهم آن ساکن بودیم و برای ما به ساختمان ۱۷ معروف شد. گاهی شب‌ها، سر بالکن می‌رفتیم و از برق انفجارها و ردّ سرخ تیرها، به مکان درگیری نیروهای دولتی با مسلحین نگاه می،کردیم. امین خیلی زود با جغرافیای دمشق آشنا شده بود و برایمان تعریف می‌کرد که مسلحین چه مناطقی را تصرف کردند و چه خیابان‌هایی امن و چه خیابان‌هایی ناامن هستند. میگفت: حاج قاسم، چند نفر محافظ و چند خودروی اسکورت رو برای محافظت از جان حاج آقا در اختیار او قرار داده ولی حاج آقا همه رو پیچونده و کار خودش رو مثل گذشته فقط با ابوحاتم، انجام میده. فردا وقتی حسین به خانه آمد زهرا در خلال صحبت هایمان با او پرسید: بابا ماجرای این محافظ هایی که میگن حاج قاسم برای شما گذاشته چیه؟! حسین فهمید که قضیه را امین لو داده است خندید و گفت: با وجود اون اسکورت‌ها خیلی تابلو شده بودم درست مثل به هدف متحرک که هر وقت مسلحین اراده می‌کردن میتونستن، این هدف رو بزنن و من نمیخوام به این آسونی شکار اونا بشم. آن شب حسین سر سفره بیشتر و آزادانه تر از گذشته در مورد روش‌های جنگ تکفیری‌ها یا به قول خودش مسلحین صحبت کرد و این خاطره را گفت: تازه اومده بودم سوريه. چَمُّ وخَمِ کار هنوز دستم نبود اما مسلحین خیلی زود منو شناسایی کرده بودن. یادمه که جمعه بود. اومدم خونه. همین که چراغ رو روشن کردم، شیشه دوجداره خرد و ریز ریز شد. تک تیرانداز از آپارتمان روبه رو، زد وسط پنجره، گلوله از بالای سرم رد شد و توی دیوار نشست. بچه های سپاه قدس که از ماجرا خبردار شدند ازم خواستن تا برم یه خونه دیگه. پرسیدم: رفتی؟ گفت: آره ولی خونه های دیگه، امن تر از اونجا نبود. فکرکردم که حسین با چه هدفی این قدر صریح از زندگی پرمخاطره در دمشق برای ما حرف می‌زند؟ ❤️ 🍃❤️ ❤️🍃❤️ 🍃❤️🍃❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 | ۲ مردادماه ۱۴۰۲ 💫 : تحقیقاً یکی از مهمترین امتیازات جامعه شیعه بر دیگر جوامع مسلمان، این است که جامعه شیعه، برخوردار از خاطره عاشوراست. 🗓 ۱۳۷۳/۰۳/۱۷ @saghebin
🇮🇷 ثاقبین 🇮🇷
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ اَعْدائُهُمْ اَجْمَعینْ ⚫️ کربلا، نماد همه تاریخ - قسمت هشتم ⚫️ خداوند نیروهائی درون انسان به امانت گذاشته، از جمله عقل و عاطفه، هر یک از اینها نشانه‌ای دارد، نشان عقل در گفتار انسان نمایان می‌شود، تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد، آدم وقتی حرف می‌‏زند، از حرف زدنش می‌‏فهمیم چقدر عقل دارد، اگر عقل قوی بود بیان هم منطقی است، اگر عقل ضعیف بود، بیان هم ضعیف است، بیان تابلو عقل است... 🔸 و اما عاطفه، نشان عاطفه چشم است، چشم گریان نشان از وجود عاطفه‏‌ای قوی دارد، نشان از قلبی رقیق دارد، چشمی که گریه نمی‌کند دلیل اصلی‌اش بی عاطفگی است، قساوت قلب است... 🔸عزاداری برای شهادت مظلومین ریشه‌‌‏‌هایی در قرآن دارد، قرآن در سوره بروج نوحه خوانی می‌کند: مرگ بر اصحاب اخدود، اصحاب اخدود چه کسانی هستند؟ مسیحیانی که به دست یهودیان زنده زنده در آتش سوزانده شدند، به جرم ایمان به مسیحیت زنده زنده آنها را در گودال آتش انداختند، یهودیان گودالی کندند، و در آن گودال آتش بزرگی برافروختند، مسیحیان را انداختند توی آن گودال و خودشان از بالای گودال تماشا می‌کردند، قرآن می‏‌فرماید اینها فقط به جرم اینکه مؤمن بودند سوزانده شدند، خداوند در قرآن بر سوزانده شدن این مظلومین مؤمن مرثیه سرائی می‌کند... ♦️ ممکن است کسی بپرسد آقا این روضه ‏خوانی ریشه قرآنی هم دارد یا خیر؟ می‌گوئیم بله، قرآن در سوره آل‌عمران آیه ۱۴۶ می‏‌فرماید: چه بسیار پیامبرانی بودند که یاران مخلصی داشتند که این یاران مخلص تلاش و جهاد می‌‏کردند، خسته نمی‏‌شدند، سست نمی‌‏شدند، اینها تا آخرین نفس، تا آخرین نفر جنگیدند، یعنی قرآن دارد از ایثار آنها تعریف می‏‌کند، قرآن مرثیه سرائی می‌کند... ❌ ما باید واقعه کربلا را زنده بداریم، به چه دلیل قرآنی؟ بدلیل اینکه در سوره مریم آیه ۱۶ و آیه ۴۱ خداوند فرمان می‌دهد از کسانی که در راه خدا فداکاری کردند تجلیل کنید، یاد آنها را زنده نگه دارید، در سوره تکویر ذکر مصیبت مظلومان شده، قرآن مرثیه می‏‌‌خواند، می‏‌‌فرماید روز قیامت که نور خورشید گرفته می‏‌‌شود، دریاها به جوش می‌‏‌آید، اموال رها می‌‏شود و مردم پا به فرار می‌‏‌گذارند، آن روز سؤال می‏‌‌شود که به چه گناهی این مظلوم را کشتید، خداوند در سوره تکویر مرثیه خوانده، در سوره بروج مرثیه خوانده، پس ما در قرآن هم تجلیل داریم و هم مرثیه، الگوی اصلی ما برای زنده نگهداشتن ایثار حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یارانش قرآن است... وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى ✍️ حبیب‌الله یوسفی @saghebin
به نام خدای مصیبت زدگان سلام خداوند آرامبخش دلها در قرآن هدایتگر انسانها فرمودند الَّذينَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصيبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ همانان که چون پیشامد ناگواری به آنان برسد می گویند: ما از آنِ خداییم و به سوی او باز می گردیم سوره بقره آیه 156 امام حسین علیه السلام هنگام شنیدن شهادت حضرت مسلم این آیه را تلاوت فرمودند و برای برخی دیگر از شهدا نیز این آیه شریفه را تلاوت فرمودند. صابران، به جاى خود باختگى وپناهندگى به دیگران، تنها به خدا پناه مى‏برند. زیرا از دید آنها، تمام جهان کلاس درس و میدان آزمایش است که باید در آن رشد کنیم. دنیا جاى ماندن نیست، خوابگاه و عشرتکده نیست و شداید و سختى‏هاى آن نیز نشانه‏ى بى‏مهرى خداوند نیست. ناگوارى‏ها براى آن است که زیر پاى ما داغ شود تا تندتر و سریعتر حرکت کنیم، بنابراین در تلخى‏ها نیز شیرینى است. زیرا شکوفا شدن استعدادها وکامیابى از پاداش‏هاى الهى را بدنبال دارد. ریشه‏ى صبر، ایمان به خداوند، معاد و امید به دریافت پاداش است. مصیبت‏هایى که از طرف اوست، تصرف مالک حقیقى و خداوند در مملوک خود است. اگر انسان بداند که خداوند حکیم و رحیم است و او نیز بنده‏اى بوده که قبلاً هیچ نبوده؛ و حتّى بعد از مراحلى هم چیز قابل ذکرى نبوده است؛ «لم یکن شیئاً مذکورا» خواهد پذیرفت که من باید در اختیار او باشم. او مرا از جماد به نبات، و از نبات به حیوان و از مرتبه‏ى حیوانیّت به انسانیّت سوق داده و این حوادث را براى رشد و ارتقاى من قرار داده است. همانگونه که ما دانه‏ى گندم را زیر فشار، آرد مى‏کنیم و بعد نیز در آتش تنور، تبدیل به نان مى‏کنیم تا مراحل وجودى او را بالا بریم. ✍مشاور @saghebin
🔰أصحاب الحسین شیخ شهید (حبیب بن مظاهر اسدی) @saghebin
🔰أصحاب الحسین نوجوان کربلا (قاسم بن الحسن علیه‌السلام) @saghebin
🌐تاریخ به افق کربلا روز: ششم محرم @saghebin
هفت شهر عشق قسمت هفتم.mp3
1.93M
📚کتاب صوتی هفت شهر عشق ✍️مهدی خدامیان 🎙امین اخگر قسمت هفتم 7️⃣ @saghebin
📙معجزه عاشورا 🔰رویکردی متفاوت و نو در بررسی نهضت عاشورا ✍حسین غفاری @SAGHEBIN
توجه توجه توجه 📣 سلام همراهان کانال ثاقبین ضمن قبولی عزاداری ها در درگاه حق تعالی لایو امشب توسط استاد شفیعی پیرامون محرم؛ فرصت تفکر درباره جامعه کوفه راس ساعت ۹ برگزار می‌شود با حضورتان مارو همراهی بفرمایید. اجرتان با امام حسین علیه السلام
🇮🇷 ثاقبین 🇮🇷
💠زن، بندگی و خانه داری ✨درنگاه برخی افراد خانه داری باارزش نیست اما از نگاه دینی از برترین کارها ک
💠زن، بندگی و همسرداری هر زن شوهرداری، شوهرداری بلد نیست. می شود شوهر داشت و شوهرنداری کرد. شوهرداری که خواسته بکنی حواست باشد داری بهشت پس انداز می کنی برای خودت. نکند پس انداز سکه و اسکناس این و آن تو را از پس انداز بهشت غافل کند. @SAGHEBIN
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐تاریخ به افق کربلا روز: هفتم محرم @SAGHEBIN
هفت شهر عشق قسمت هشتم.mp3
3.62M
📚کتاب صوتی هفت شهر عشق ✍مهدی خدامیان 🎙امین اخگر قسمت هشتم8⃣ @SAGHEBIN
💠 قضا شدن نماز به جهت طولانی شدن عزاداری 💬 سوال: در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام شرکت می‌کنم گاهی اوقات پیش می آید که مراسم تا پاسی از شب طول می‌کشد و نمازم قضا می‌شود، آیا این کار، جایز است؟ ✅ پاسخ: شرکت در مراسم عزای سیدالشهدا علیه السلام فضائل و برکات زیادی دارد اما ترک نماز و قضا کردن آن، به دلیل طولانی شدن مجالس عزاداری جايز نيست؛ باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که هم نماز قضا نشود و هم بتوانیم در این مراسمات با ارزش شرکت کنیم. 📚 بخش استفتائات پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری @SAGHEBIN
🗓تاریخ به افق کربلا روز هشتم محرم @SAGHEBIN
هفت شهر عشق قسمت نهم.mp3
1.79M
📚کتاب صوتی هفت شهر عشق ✍مهدی خدامیان 🎙امین اخگر قسمت نهم9⃣ @SAGHEBIN
سلام همراهان کانال ثاقبین ضمن قبولی عزاداری ها در درگاه حق تعالی لایو امشب توسط استاد فخرالدین موسوی پیرامون تحریفات این روزها در باب مجلس سیدالشهدا علیه السلام راس ساعت ۹ برگزار می‌شود با حضورتان مارو همراهی بفرمایید.
همراهان کانال دعا برای دل مولای غریبمان فراموش نشود
🗓تاریخ به افق کربلا روز نهم محرم @SAGHEBIN
35.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پادکست شخصیت محوری قسمت اول استاد عباسی ولدی @SAGHEBIN