🇮🇷 ثاقبین 🇮🇷
🍃❤️🍃❤️ ❤️🍃❤️ 🍃❤️ ❤️ #داستان_شهدا #خداحافظ_سالار قسمت هجدهم با همۀ نزدیکی بیروت تا دمشق، چقدر فاصل
🍃❤️🍃❤️
❤️🍃❤️
🍃❤️
❤️
#داستان_شهدا
#خداحافظ_سالار
قسمت نوزدهم
یک نفرشان که از همه لاغرتر و قدبلندتر بود و اگر لباسی را که به تن داشت نادیده میگرفتم بیشتر شبیه بسیجیهای بیریای خودمان بود، جلوتر آمد. طوری که اول جا خوردم. گفت: از کارکنان سفارت ایران هستم خیلی خوش آمدید. و تا دید که شُرشُر، عرق میریزیم، سرایدار را صدا کرد و از او خواست با موتور برق کولر را روشن کند.
باد کولر هر چند فقط باد گرم میداد به تنمان که خورد، کمی حال آمدیم.
دیپلمات که انگار از قبل ما را میشناخت، گفت: خانم همدانی! شما خونواده محترمتون، مثل خونواده خود من هستید، ولی امکانات بیروت، بیشتر
و بهتر از این نیست. تنها دلخوشی ما تو اینجا همراهی و همدلی مسلمونها و حتى غير مسلمونها با ایران و ایرانی است. از فردا که میون مردم برید این مهر و محبت و ارادت رو خودتون از نزدیک خواهید دید. اگرچه پای تکفیریها به لبنان هم بازشده، اما اینجا مثل سوريه ناامن نیست.
کارکنان سفارت که رفتند ما هم پشت سرشان از خانه زدیم بیرون. بیروت و مردم آن، همانی بودند که آقای دیپلمات گفته بود. همین که میدیدند ایرانی هستیم، تحویلمان میگرفتند و ابراز محبت میکردند. عربی که بلد نبودیم اما به هر زوری که شده، با ترکیب حرکات دست و سر و عربی دست و پاشکسته ای که بچه ها توی مدرسه و دانشگاه یاد گرفته بودند، خریدهایمان را انجام دادیم. همه چیز گران بود و یک بستنی ساده، به پول ما بیست و پنج هزار تومان میشد!
به خانه برگشتیم و اولین شب ماه رمضان را بدون حسین و در هوایی دم کرده گذراندیم. از فردا، هم برای فراموش کردن سختی و غصه دوری از حسین و هم برای آشنایی با دیگر ایرانیهای داخل ساختمان، یا همسایه ها میهمان ما میشدند یا ما میهمان آنها. به همین منوال تا ده روز، بدون اینکه از ساختمانمان دور شویم، گذشت.
دقیقاً روز دهم بود که ابوحاتم آمد و خبر خوشی را به ما داد. آن خبر خوش چیزی جز خبر بازگشتنمان به دمشق نبود. دمشق با همۀ غربتش برای ما از بیروت، آرامش بخش تر بود چرا که هم در کنار حسین بودیم و هم در متن حوادثی که بعدها می بایست روایتش میکردیم.
به دمشق که رسیدیم تازه فهمیدیم امین - شوهر دختر بزرگم، زهرا چند روزی بود که از ایران آمده و تا ما از بیروت برگردیم، پیش حسین بوده. او میتوانست حلقه ارتباطی خوبی بین ما و حسین باشد و کمی از حرفهایی را که حسین برای ما نمیزد بگوید. شاید همین آمدن امین، باعث شده بود حسین راضی شود تا ما را به دمشق برگرداند چرا که با وجود امین، بودن ما برای حسین راحت تر و کم
درد سرتر می شد. امین میتوانست کمی جای خالی او را که غالباً یا در جلسه بود یا در میدان نبرد، برای ما پر کند.
شرایط دمشق هیچ تفاوتی با قبل از رفتن ما به بیروت نداشت. هر شب، صدای تیراندازی میآمد و گوشمان به صدای انفجار و لرزیدن شیشه ها عادت کرده بود. این بار محل استقرارمان در ساختمانی ۱۷ طبقه بود که ما در طبقه هفدهم آن ساکن بودیم و برای ما به ساختمان ۱۷ معروف شد. گاهی شبها، سر بالکن میرفتیم و از برق انفجارها و ردّ سرخ تیرها، به مکان درگیری نیروهای دولتی با مسلحین نگاه می،کردیم. امین خیلی زود با جغرافیای دمشق آشنا شده بود و برایمان تعریف میکرد که مسلحین چه مناطقی را تصرف کردند و چه خیابانهایی امن و چه خیابانهایی ناامن هستند. میگفت: حاج قاسم، چند نفر محافظ و چند خودروی اسکورت رو برای محافظت از جان حاج آقا در اختیار او قرار داده ولی حاج آقا همه رو پیچونده و کار خودش رو مثل گذشته فقط با ابوحاتم، انجام میده.
فردا وقتی حسین به خانه آمد زهرا در خلال صحبت هایمان با او پرسید: بابا
ماجرای این محافظ هایی که میگن حاج قاسم برای شما گذاشته چیه؟!
حسین فهمید که قضیه را امین لو داده است خندید و گفت: با وجود اون اسکورتها خیلی تابلو شده بودم درست مثل به هدف متحرک که هر وقت مسلحین اراده میکردن میتونستن، این هدف رو بزنن و من نمیخوام به این آسونی شکار اونا بشم.
آن شب حسین سر سفره بیشتر و آزادانه تر از گذشته در مورد روشهای جنگ تکفیریها یا به قول خودش مسلحین صحبت کرد و این خاطره را گفت: تازه اومده بودم سوريه. چَمُّ وخَمِ کار هنوز دستم نبود اما مسلحین خیلی زود منو شناسایی کرده بودن. یادمه که جمعه بود. اومدم خونه. همین که چراغ رو روشن
کردم، شیشه دوجداره خرد و ریز ریز شد. تک تیرانداز از آپارتمان روبه رو، زد وسط پنجره، گلوله از بالای سرم رد شد و توی دیوار نشست. بچه های سپاه قدس که از ماجرا خبردار شدند ازم خواستن تا برم یه خونه دیگه.
پرسیدم: رفتی؟
گفت: آره ولی خونه های دیگه، امن تر از اونجا نبود.
فکرکردم که حسین با چه هدفی این قدر صریح از زندگی پرمخاطره در دمشق برای ما حرف میزند؟
❤️
🍃❤️
❤️🍃❤️
🍃❤️🍃❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 #روزشمار | ۲ مردادماه ۱۴۰۲
💫 #رهبر_معظم_انقلاب:
تحقیقاً یکی از مهمترین امتیازات جامعه شیعه بر دیگر جوامع مسلمان، این است که جامعه شیعه، برخوردار از خاطره عاشوراست.
🗓 ۱۳۷۳/۰۳/۱۷
#تقویم۱۴۰۲
#کار_گروه_تخصصی_خادمان_عصرظهور
@saghebin
🇮🇷 ثاقبین 🇮🇷
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ اَعْدائُهُمْ اَجْمَعینْ
⚫️ کربلا، نماد همه تاریخ - قسمت هشتم
⚫️ خداوند نیروهائی درون انسان به امانت گذاشته، از جمله عقل و عاطفه، هر یک از اینها نشانهای دارد، نشان عقل در گفتار انسان نمایان میشود، تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد، آدم وقتی حرف میزند، از حرف زدنش میفهمیم چقدر عقل دارد، اگر عقل قوی بود بیان هم منطقی است، اگر عقل ضعیف بود، بیان هم ضعیف است، بیان تابلو عقل است...
🔸 و اما عاطفه، نشان عاطفه چشم است، چشم گریان نشان از وجود عاطفهای قوی دارد، نشان از قلبی رقیق دارد، چشمی که گریه نمیکند دلیل اصلیاش بی عاطفگی است، قساوت قلب است...
🔸عزاداری برای شهادت مظلومین ریشههایی در قرآن دارد، قرآن در سوره بروج نوحه خوانی میکند:
مرگ بر اصحاب اخدود، اصحاب اخدود چه کسانی هستند؟ مسیحیانی که به دست یهودیان زنده زنده در آتش سوزانده شدند، به جرم ایمان به مسیحیت زنده زنده آنها را در گودال آتش انداختند، یهودیان گودالی کندند، و در آن گودال آتش بزرگی برافروختند، مسیحیان را انداختند توی آن گودال و خودشان از بالای گودال تماشا میکردند، قرآن میفرماید اینها فقط به جرم اینکه مؤمن بودند سوزانده شدند، خداوند در قرآن بر سوزانده شدن این مظلومین مؤمن مرثیه سرائی میکند...
♦️ ممکن است کسی بپرسد آقا این روضه خوانی ریشه قرآنی هم دارد یا خیر؟ میگوئیم بله، قرآن در سوره آلعمران آیه ۱۴۶ میفرماید: چه بسیار پیامبرانی بودند که یاران مخلصی داشتند که این یاران مخلص تلاش و جهاد میکردند، خسته نمیشدند، سست نمیشدند، اینها تا آخرین نفس، تا آخرین نفر جنگیدند، یعنی قرآن دارد از ایثار آنها تعریف میکند، قرآن مرثیه سرائی میکند...
❌ ما باید واقعه کربلا را زنده بداریم، به چه دلیل قرآنی؟ بدلیل اینکه در سوره مریم آیه ۱۶ و آیه ۴۱ خداوند فرمان میدهد از کسانی که در راه خدا فداکاری کردند تجلیل کنید، یاد آنها را زنده نگه دارید، در سوره تکویر ذکر مصیبت مظلومان شده، قرآن مرثیه میخواند، میفرماید روز قیامت که نور خورشید گرفته میشود، دریاها به جوش میآید، اموال رها میشود و مردم پا به فرار میگذارند، آن روز سؤال میشود که به چه گناهی این مظلوم را کشتید، خداوند در سوره تکویر مرثیه خوانده، در سوره بروج مرثیه خوانده، پس ما در قرآن هم تجلیل داریم و هم مرثیه، الگوی اصلی ما برای زنده نگهداشتن ایثار حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یارانش قرآن است...
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
✍️ حبیبالله یوسفی
#معارف_قرآنی
#کار_گروه_تخصصی_خادمان_عصرظهور
@saghebin
به نام خدای مصیبت زدگان
سلام
خداوند آرامبخش دلها در قرآن هدایتگر انسانها فرمودند
الَّذينَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصيبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ
همانان که چون پیشامد ناگواری به آنان برسد می گویند: ما از آنِ خداییم و به سوی او باز می گردیم
سوره بقره آیه 156
امام حسین علیه السلام هنگام شنیدن شهادت حضرت مسلم این آیه را تلاوت فرمودند و برای برخی دیگر از شهدا نیز این آیه شریفه را تلاوت فرمودند.
صابران، به جاى خود باختگى وپناهندگى به دیگران، تنها به خدا پناه مىبرند. زیرا از دید آنها، تمام جهان کلاس درس و میدان آزمایش است که باید در آن رشد کنیم. دنیا جاى ماندن نیست، خوابگاه و عشرتکده نیست و شداید و سختىهاى آن نیز نشانهى بىمهرى خداوند نیست. ناگوارىها براى آن است که زیر پاى ما داغ شود تا تندتر و سریعتر حرکت کنیم، بنابراین در تلخىها نیز شیرینى است. زیرا شکوفا شدن استعدادها وکامیابى از پاداشهاى الهى را بدنبال دارد. ریشهى صبر، ایمان به خداوند، معاد و امید به دریافت پاداش است.
مصیبتهایى که از طرف اوست، تصرف مالک حقیقى و خداوند در مملوک خود است. اگر انسان بداند که خداوند حکیم و رحیم است و او نیز بندهاى بوده که قبلاً هیچ نبوده؛ و حتّى بعد از مراحلى هم چیز قابل ذکرى نبوده است؛ «لم یکن شیئاً مذکورا» خواهد پذیرفت که من باید در اختیار او باشم. او مرا از جماد به نبات، و از نبات به حیوان و از مرتبهى حیوانیّت به انسانیّت سوق داده و این حوادث را براى رشد و ارتقاى من قرار داده است. همانگونه که ما دانهى گندم را زیر فشار، آرد مىکنیم و بعد نیز در آتش تنور، تبدیل به نان مىکنیم تا مراحل وجودى او را بالا بریم.
✍مشاور
#کار_گروه_تخصصی_خادمان_عصرظهور
@saghebin
🔰أصحاب الحسین
شیخ شهید (حبیب بن مظاهر اسدی)
#کار_گروه_تخصصی_خادمان_عصرظهور
@saghebin
🔰أصحاب الحسین
نوجوان کربلا (قاسم بن الحسن علیهالسلام)
#کار_گروه_تخصصی_خادمان_عصرظهور
@saghebin
هفت شهر عشق قسمت هفتم.mp3
1.93M
📚کتاب صوتی هفت شهر عشق
✍️مهدی خدامیان
🎙امین اخگر
قسمت هفتم 7️⃣
#هفت_شهر_عشق
#کار_گروه_تخصصی_خادمان_عصرظهور
@saghebin
#معرفی_کتاب
📙معجزه عاشورا
🔰رویکردی متفاوت و نو در بررسی نهضت عاشورا
✍حسین غفاری
@SAGHEBIN
May 11
🇮🇷 ثاقبین 🇮🇷
💠زن، بندگی و خانه داری ✨درنگاه برخی افراد خانه داری باارزش نیست اما از نگاه دینی از برترین کارها ک
هفت شهر عشق قسمت هشتم.mp3
3.62M
📚کتاب صوتی هفت شهر عشق
✍مهدی خدامیان
🎙امین اخگر
قسمت هشتم8⃣
#هفت_شهر_عشق
@SAGHEBIN
💠 قضا شدن نماز به جهت طولانی شدن عزاداری
💬 سوال:
در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام شرکت میکنم گاهی اوقات پیش می آید که مراسم تا پاسی از شب طول میکشد و نمازم قضا میشود، آیا این کار، جایز است؟
✅ پاسخ:
شرکت در مراسم عزای سیدالشهدا علیه السلام فضائل و برکات زیادی دارد اما ترک نماز و قضا کردن آن، به دلیل طولانی شدن مجالس عزاداری جايز نيست؛ باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که هم نماز قضا نشود و هم بتوانیم در این مراسمات با ارزش شرکت کنیم.
📚 بخش استفتائات پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
#احکام
@SAGHEBIN
هفت شهر عشق قسمت نهم.mp3
1.79M
📚کتاب صوتی هفت شهر عشق
✍مهدی خدامیان
🎙امین اخگر
قسمت نهم9⃣
#هفت_شهر_عشق
@SAGHEBIN
May 11
35.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پادکست شخصیت محوری
قسمت اول
استاد عباسی ولدی
#تربیت_فرزند
@SAGHEBIN
🌸بسم الله الرحمن الرحیم 🌸
✨«رسانهها و نقش آنها در ایجاد آشوب یک جامعه»✨
⭕شایعه:
انتشار خبر ساختگی و غیر واقعی با هدف ایجاد رعب و بی انگیزگی در جامعه و تأثیرگذاری بر افکار عمومی داخلی و جهانی یک کشور
🔹شایعه می تواند به عنوان یک ابزار جنگ نرم در جنگ های ترکیبی علیه یک کشور به کار گرفته شود
🔹 و البته این حربه کثیف(سیاست کثیف) به طور معمول توسط کشورهایی با حکومت شیطانی، علیه کشورهای دیندار به کار گرفته می شود و هیچگاه کشورهای معتقد به خدا و قرآن، و پیامبر و ائمه معصومین علیهمالسلام از چنین ابزاری در جنگ استفاده نمی کنند.
🔹موضوع شایعه با توجه به شرایط زمانی و مکانی می تواند متفاوت باشد، به عنوان مثال افزایش قیمتها در کشورهای تحت تحریم مثل ایران، یا کشته شدن شمار زیادی از سربازان کشور روسیه در جنگ اکراین با هدف تضعیف روحیه سربازان آن کشور و ...
🔹نمونه بارز استفاده شایعه در جنگ، جنگ های صدر اسلام است از جمله جنگ احد که دشمن با انتشار شایعه کشته شدن پیامبر اسلام صلوات الله علیه، باعث تضعیف روحیه سربازان سپاه اسلام و فرار افراد سست ایمان از جنگ و نهایتاً شکست سپاه پیامبر برخلاف پیروزی اولیه در جنگ گردید.
♦️امروزه بر خلاف دوران های گذشته که شایعه از طریق افراد به طور تدریجی توسعه پیدا می کرد، از طریق رسانه های خبری و شبکه های اجتماعی در مدت زمان کوتاهی، به طور گسترده و به صورت هوشمندانه منتشر می شود و بی شک نبود بصیرت دینی و اخلاقی و سواد رسانهای منجر به فریب افراد(اغوای شیطانی) و قرار گرفتن ناخواسته آنان در جبهه دشمن و جبهه باطل و دام شیطان می شود..
🛑به طور خلاصه، ترویج یک شایعه در یک جامعه می تواند میزان زودباوری افراد یک جامعه را مشخص کند و این میزان زودباوری افراد یک جامعه در طراحی نقشه های دشمنان یک جامعه توسط کارشناسان اطلاعاتی و امنیتی آنها، جهت رسیدن به اهداف نهایی وغلبه بر آن جامعه تأثیر بسزایی خواهد داشت.
ادامه دارد......
#روشنگری
@saghebin