eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان پیرمرد افغانستانی در مورد وطن: ایکاش 20 سال یا 30 پیش از امروز از اینجا میرفتم... ولی این وطن را خیلی دوست دارم، مثل مادرم دوست دارم، این وطن... در هرجایی که باشی آرامش را در اینجا میگیری در جایی که زاده شده باشی.. بشنو این نی چون شکایت می‌کند از جدایی‌ها حکایت می‌کند کز نیستان تا مرا ببریده‌اند در نفیرم مرد و زن نالیده‌ان تحلیل و بررسی اندیشمندان انقلاب اسلامی! محفلی برای اندیشیدن 🔰لینک کافه فکر https://eitaa.com/joinchat/3961913545Cb5ab2d2c5e لطفا عضو شوید✅
هدایت شده از عصر زنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ▪️۸ مارس یادآور چه جریانی است؟! 🔺فمنیست‌ها حق‌هایی را مطرح کردند که به نفع زنان نبود. 🔻من به آن‌ها می‌گویم، هیچ فِمِنی در دیدگاه شما دیده نمی‌شود، شما مِنیستید! ▪️تکلیف آن آدم‌هایی که در اشتباهات شما بزرگ شدند و پیر شدند و مردند چیست؟! حق آن‌ها را چگونه‌ احیاء می‌کنید؟! ◽در این بین ما چقدر توانسته‌ایم الگوهای اسلامی و قرآنی را برای جوان امروز تبیین کنیم؟! 📎 صوت جلسه 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 فیلم برادران لیلا:خشمی که کارگردان در مقابل نقد سیاست و فرهنگ اشتباه جامعه از خود بروز می‌دهد. 🔻معرفی: برادران لیلا فیلمی ایرانی در ژانر درام به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی است که در ۲۰۲۲ به نمایش درآمد. سعید پورصمیمی، نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، پیمان معادی، فرهاد اصلانی، محمد علی‌محمدی، نیره فراهانی و مهدی حسینی نیا از بازیگران فیلم هستند. ♦️خلاصه داستان: لیلا ، (ترانه علیدوستی) زنی چهل ساله و مجرّد است که در خانواده‌ای درگیر با بحران اقتصادی زندگی می‌کند. او در دفتر اداری یک پاساژ کار می‌کند و تنها درآمد ثابت خانواده را دارد اما نه پدر و نه چهار برادرش به حرف او گوش نمی‌دهند. ✍️علیرضا لطفی 🎙س.کمالی 🆔 @savad_rasaneh
🎞عبادت سینمایی 🔖 شهید آوینی در مقاله «ملاحظاتی در باب سینما» می‌نویسد: «ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تمدن غرب و محصولات و لوازم آن با ساده لوحی برخورد کرده‌ایم.» او در این مقاله سینما را محصول تکنولوژی غربی دانسته و مدعی است: «فیلم خوب از نظر منتقدان فیلمی است که بیننده آن فرصت چون و چرا پیدا نمی‌کند و «ریسمان نامرئی جذابیت» او را مسحور و مفتون به دنبال خویش می‌کشاند. 🖇 این کار ماهیتاً نوعی عبادت است و با توجه به غایت آن ارزش پیدا می‌کند یعنی با توجه به اینکه فیلم او را به سوی حق سوق میدهد یا به سوی شیطان ارزش الهی یا شیطانی پیدا می‌کند. گاه عبادت حق است و گاه عبادت شیطان. فیلمسازان با چه غایتی فیلم می سازند؟ آیا می‌خواهند تماشاگر خویش را به سوی حق بکشانند؟» 📓سینما، دین و سیاست، صفحه 162 🔗 @r_esmaeili 🆔 @savad_rasaneh
🔴بهترین سن تهیه ی تلفن همراه برای کودک چه زمانی است؟ ⭕️سن مناسب برای تهیه ی اولین تلفن همراه برای کودک به عهده خود والدین است. سن به اندازه ی میزان بلوغ فرزند، توانایی پیروی از قوانین خانه (و مدرسه)، احساس مسئولیت و نیازهای خانواده، مهم نیست. ⭕️زمان تهیه ی تلفن همراه برای کودک، تصمیمی بسیار شخصی و خصوصی است و به عهده ی والدین است. اما تعداد زیادی از بچه ها در اوایل دوران دبستان از پدر و مادر خود تقاضای موبایل می کنند و در بسیاری از موارد به خواسته ی خود نیز می رسند! همچنین فشار همسالان در مدسه یا جاهای دیگر نیز باعث می شود تا کار برای والدینی که می خواهند جلوی فرزند خود بایستند یا حداقل آن را به تاخیر بیندازند، سختتر شود! ⭕️هنگامی که برای فرزندانتان تلفن همراه تهیه می کنید، در واقع به آنها ابزارهای ارتباطی و رسانه ای قدرتمند می دهید. آنها می توانند به متن ها، تصاویر و فیلم هایی دسترسی پیدا کنند که بصورت گسترده در وب سایت ها پخش و بارگذاری می شود. والدین واقعاً باید توجه کنند که آیا فرزندانشان می توانند از تلفن های همراه خود در نهایت مسئولیت پذیری و احترام استفاده کنند یا نه. ✍️ سید علیرضا آل‌داود 🆔 @savad_rasaneh
34.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حالتون رو خراب کرد؟ از مقدار دوز تابو شکنی ها و سیاه نمایی در این فیلم عصبی شدید؟ حس میکنید یه جای کار عوامل و دست‌اندرکاران این گونه فیلم‌ها میلنگه؟ پس مستند کلیپ :سرنخی به طول 70 سال رو حتما ببینید 📌 @ponezs 🆔 @savad_rasaneh
42.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔞 پیش به سوی عبور از تابوها‼️ ✍️ نسل امروز ولع شکستن تابوها، محدودیت‌ها و منع‌ها را دارد ؛ یک فیلم معمولی نیست و یکی از دلایلی که خیلی مورد توجه و استقبال قرار گرفت جوهره‌ی فیلم بود که در آن شکستن تابوها یک ارزش به حساب می‌آید. پیام فیلم برادران لیلا این است: هرچه تابو است باید شکسته شود! ارائه‌ای از محمد جواد خواجه‌وند ⛔️تماشای این کلیپ برای مخاطبان زیر ۱۸ سال مناسب نمی‌باشد. 🆔 @savad_rasaneh
📷 یک مرکز امنیت سایبری به همراه یک موسسه اسرائیلی در آذربایجان ایجاد شد. 🔻مرکز مذکور به منظور تقویت توان امنیت سایبری کشور ایجاد شده و قرار است در مدت 3 سال به بیش از 1000 نفر آموزش داده شود. 🔻رشاد نبی اف وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل که در مراسم افتتاحیه شرکت کرده بود، ایجاد این مرکز را گامی مهم در راستای افزایش آمادگی کشورمان در برابر تهدیدات سایبری ارزیابی کرد. 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥توییت یک خبرنگار عرب : 👈در تهران ، مسکو و هنگ‌کنگ نامش است ، 👆اما در پاریس و نظم !! 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑پشت پرده نمایشگری زوجی در فضای مجازی 🔻با بیان شیرین استاد دکتر محمدحسین فلاح منبع @islamic_psychology 🆔 @savad_rasaneh
🔻ایشون همون بازیگر فرانسوی هستن که برای اغتشاشات توی ایران محتوای اختصاصی تولید می‌کرد ولی الان که کشور خودش درگیر این موضوع شده حتی یه پست هم نذاشته! 🔹باور می‌کنید برای سلبریتی‌های فرانسه ایران مهم‌تر از فرانسه است؟ چون پول توشه.... @Monadizaman 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑پدری که باید سیلی بخورد 🔻سکانس سیلی زدن لیلا به پدرش در فیلم «برادران لیلا» ❓ این سیلی چه جایگاهی در سینما دارد؟ ✍مصطفی گودرزی @toolid_mohtava
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
🛑پدری که باید سیلی بخورد 🔻موقعیتی که لیلا در مقابل پدرش قرار می‌گیرد و با سیلی به صورتش می‌زند اگر نقطه اوج دراماتیک قصه نباشد، بی شک یکی از موقعیت های درامتیک ویژه فیلم است، زیرا که لیلا تصمیم میگیرد بزرگی پدر را بشکند و اورا حقیر کند 🔺حتی این اتفاق بخاطر درام بالایی که دارد می‌توانست تیتر روزنامه فردا باشد:«دختری که پدرش را سیلی زد» ♨ به نظرم اینجا یک اتفاق اشتباه افتاد که اگر کارگردان این قصه بودم لیلا ضارب سیلی نبود و سیلی را باید پدر میزد تا بشود بیشتر با لیلا همدردی و همزاد پنداری کرد 👈اما با کمی دقت یک نکته به ذهنم رسید و این بود که اصلا فیلم برای چه ساخته شده؟ ❓و این سیلی چه جایگاهی در سینما دارد؟ ♦این فیلم، یک فیلم ساختار شکن است و تمام تلاش فیلم برای این است که بگوید «بعضی بزرگترها توان و لیاقت تصمیم گیری را ندارند، پس لایق سیلی خوردن هستند» و لیلا هم در دیالوگی این مضمون رو می‌گوید. ☑سلیلی لیلا یعنی عادی سازی این تصمیم برای دیگران که اگر پدر یا مادر اشتباه می‌کنند، تو حق داری دست بلند کنی و به صورتشان بکوبی. 💢درست است که افراد مدرنیزه شده‌ی جامعه‌ای ما هنوز به رسم ادب و سنت احترام پدر و مادر را نگه می‌دارند اما سعید روستایی بذری را می کارد تا سال های بعدی آنرا در کف جامعه و بین اعضای خانواده درو کند. ♦در واقع نام برادران لیلا پوششی است برای سیلی لیلا که مخاطب زمانی که دلسوزی لیلا را برای برادران می‌بیند این سیلی را از روی فشاری که روی لیلاست بپندارد نه از روی عمدی که در ذهن نویسنده و کارگردان شکل گرفته برای هنجار شکنی و از بین بردن سنت‌های گذشته و حرکت به روی مدرنیته افراطی افسار گسیخته. ☑ پس باید حتی غیر منطقی هم که باشد لیلا سیلی را به صورت پدرش بزند و این پدر مستحق سیلی خوردن است چون روستایی ها اینگونه می‌خواهند. ✍مصطفی گودرزی @toolid_mohtava
📸خیانت‌هایی که سلبریتی‌هایی در حق ملت ایران می‌کنند! 🔹نظر کاربر عرب زبان بعد از دیدن فیلم ضدارزش و موهن برادران لیلا 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
🔘 | ✅ فرصتی برای امیدآفرینی و نشاط اجتماعی 🖋حجت الاسلام دکتر محمد ملک‌زاده، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه ▪️ماه مبارک رمضان زمینه مساعدی برای احیای ارزش‌های دینی به ویژه تحکیم روابط و نشاط اجتماعی فراهم است. ▪️احیا و ترویج ارزش‌های دینی از جمله حجاب، نه تنها بر خلاف تفکر عده‌ای، نامش دو قطبی‌سازی در جامعه نیست؛ بلکه تقویت نرم‌افزار واقعی قدرت ملی و امیدآفرینی در جامعه اسلامی است. ▪️جلوه‌نمایی معدود افراد غیر متعهد در طول این مدت که با کشف حجاب در اماکن عمومی قلوب مؤمنین را جریحه‌دار کردند، در واقع بخشی از توطئه فرهنگی دشمنان در جامعه اسلامی ایران محسوب می‌شود که باید ابعاد مختلف آن تشریح و تفسیر شود. 🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 اکران مردمی فیلم غریب 🔻به نقل از روابط عمومی عمار، اکران مردمی عمار فیلم سینمایی «غریب» که از ۲۵ اسفند روی پرده سینماها به نمایش درآمد، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد. ♦️«غریب» روایتی داستانی از بخشی از زندگی «شهید بروجردی» در ابتدای فرماندهی او در کردستان است. 🔺در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «غریب شمایلی است از وقایع کردستان در سال‌های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد. فیلم غریب برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد.» 👈حامد عنقا فیلمنامه این اثر را با نگاهی به کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌الله محمودزاده نوشته است. ✅فعالان فرهنگی جهت اکران این اثر فاخر در مساجد، دانشگاه‌ها، مدارس، کانون‌ها و … می‌توانند درخواست خود را در سایت اکران مردمی ثبت و یا با شماره ۰۲۱۴۲۷۹۵۰۵۰ تماس بگیرند. 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| حقیقت رسیدن به واقعیت! ▪️فیلم «مسیر سبز» به کارگردانی «فرانک دارابونت» در سال‌ ۱۹۹۹ بر اساس رُمانی از اِستیفن کینگ ساخته شده است. جهانِ فرانک دارابونت در فیلمِ «مسیر سبز» جهانى معناشناختى است. فیلم، در بسترى قصه‌گو، شخصیتى متافیزیکى را معرفى مى‌کند. ▪️موضوعِ مهمِ فیلم، این است که همه‌ی ما دیر یا زود می‌میریم. بخش ترسناک این اتفاق، مُردن و جان دادن نیست، بلکه این است که آیا می‌توانیم به مسیری که تا آن لحظه پشت سر گذاشته‌ایم افتخار کنیم یا نه؟ مسیر سبز می‌گوید هر بلایی که سرمان می‌آید،‌ باعث و بانی آن خودمان هستیم. 📺 تماشای فایل با کیفیت در آپـــارات 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
هدایت شده از Light Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▶️ امربه معروف پس چی میشه ؟! امربه معروف یعنی همین ! حَیَّ عَلیٰ خَیرِ العَمل ⏯ سکانسی از فیلم سینمایی غریب به کارگردانی محمد حسین لطیفی ... ┈┉┅━❀▶️❀━┅┉┈ 🆔 @lightmedia
یک قهرمان آشنا هنوز جشنواره فیلم فجر شروع نشده بود که سازمان سینمایی اوج اعلام کرد قرار است فیلمی را در این رویداد به نمایش درآورد که بخشی از زندگی شهید بروجردی را روایت می‌کند. این اولین باری بود که فیلمی با موضوع زندگی این شهید ساخته می‌شد و صحبت‌های زیادی مطرح بود که سازندگان این اثر دوربین‌شان را روی کدام قسمت از زندگی شهید بروجردی زوم می‌کنند، شهیدی که با پذیرش تنوع فرهنگی هم مقابل متحجرین ایستاد هم مقابل دشمن ایران یک قهرمان آشنا... 🆔 @savad_rasaneh
🔻اگر در کودتای ۲۸ مرداد، خانم‌رئیس‌های شهرنو میدان‌دار صحنه شدند و در پانزدهم خرداد خانم‌جلسه‌ای‌های قم، هنوز هم نوادگان آنها در مصب‌های مختلف تاریخی رودرروی همدیگر می‌ایستند. هنوز فرزندان شعبان بی‌مخ در حال تکرار نقش پدرجدشان هستند و از آن‌سو طیب و رمضان‌یخی‌های امروز همان نقش حر دوران را بازی می‌کنند. داستان احزاب جدایی‌طلب ایران و وطن‌دوستانی که از میهن‌شان زیر بیرق دین دفاع می‌کنند هم خیلی جدید نیست. کردستان از مدت‌ها پیش اهرمی برای فشار چند دولت منطقه بر همدیگر بوده است و همیشه قدرت‌های خارج از منطقه هم در این بین دخیل بودند. حتی اگر اکثریت قاطع کردهایی که در ایران و عراق و ترکیه و سوریه زندگی می‌کنند، سوای هویت قومی‌شان به موطنی که در آن زندگی می‌کنند وفادار باشند، کافی است که عده‌ای علم مخالفت بلند کنند و منطقه به آشوب کشیده شود. 🔻نام فیلم را برخلاف کتاب مشهوری که راجع‌به این سردار شهید نوشته‌اند، «غریب» گذاشتند. انگار با یک مرد تنها و درک‌نشده طرفیم. این تم و درونمایه در مورد خیلی از سرداران شهید ایران، خصوصا آنهایی که در دوره‌های اول انقلاب یا اوایل جنگ فعالیت می‌کردند تکرار شده است و در «موقعیت مهدی» هم برادران باکری، خصوصا حمید را در چنین وضعی می‌بینیم. این همان نقش تاریخی است که بروجردی مطابق آنچه گذشتگانش ایفا کرده بودند و همرزمان همان روز او تکرار می‌کردند، داشت آن را جلو می‌برد؛ نقش سردار تنهایی که فقط با عده‌ای راست‌قامت وفادار در میدان باقی مانده است، الگویی پرتکرار بود. 🔻بروجردی در این‌سو و رهبر جدایی‌طلبان کوموله در آن‌سو به شکلی منطقی در نقش‌های تاریخی‌شان فرو می‌روند و دو قطب خیر و شر را به شکل واضحی تشکیل می‌دهند. حالا بخش مهم‌تر و فنی‌تر قصه باقی مانده است؛ بخش‌های چالش‌برانگیز و نقاط خاکستری در مرز خیر و شر. فرماندهان و درجه‌داران ارتشی که در فیلم می‌بینیم و انتخاب جانانه‌ای که وسط چنین معرکه‌ای کردند، بخشی از این نقاط خاکستری هستند و برخورد شهید بروجردی با گروه‌ها و افراد تندرو بخشی دیگر است. بعضی از این تندروها فکر اشتباه و برداشت غلطی از وقایع دارند و باید اصلاح شوند و بعضی دیگر خائن و نفوذی هستند و این تندروی‌ها پوشش‌شان است. 🔻غریب فیلمی است که تا حدود زیادی به معیارهای عامه‌پسند فیلمسازی تکیه کرده اما نمی‌شود گفت به دامن ابتذال یا لوث کردن موضوع افتاده است. چند سکانس فیلم به لحاظ منطق روایی یا منطق اکشن ایرادهای غیرقابل انکاری دارند اما اینها فیلم را از مرز قابل تحمل بودن، حتی برای خیلی از مخاطبان حرفه‌ای و حساس عبور نمی‌دهند و اکثر کسانی که کار را تماشا می‌کنند، هم سرگرم می‌شوند و هم با شخصیت اصلی آن سمپاتی پیدا می‌کنند. 🔻نکته دیگری که تماشای فیلم را برای مخاطبان امروز جذاب می‌کند، ارتباط آن با مسائل امروز است. انگار خیلی از مسائل امروز ما تکرار همان اتفاقات دیروز است و همین تطبیق‌ها باعث نشاط و جذابیت فیلم می‌شود. اساسا مساله‌ای که فیلمی مثل غریب را که به تاریخ معاصر پرداخته، جذاب می‌کند، نه نوستالژی یا احساس رهایی از گذشته‌ای تلخ، بلکه تکرار تاریخ است. تاریخ هر بار ممکن است تکرار شود و نقش‌ها ممکن است بازآفرینی شوند اما نقش‌آفرینان در هر بار ممکن است بتوانند نتیجه را به جهت دیگری بکشانند. این خودش مایه خوب و جانداری برای درام است. یادداشت خبرنگار گروه فرهنگ 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شرایطِ فهمِ سیره 🔸️آیا حجاب در حکومت امیرالمومنین علیه السلام اجباری بود؟ 📍کانال مجله خردورزی: @kheradvarzi_ir
ام‌المؤمنین امّ سلمه: وقتی از خدیجه علیها سلام یاد کردیم، رسول خدا ﷺ گریستند و فرمودند: ✨«و اَینَ مِثلُ خَدیجَةَ صَدَّقَتنی حِینَ کَذَّبَنی النّاسُ» دیگر کجا مثل خدیجه پیدا می‌شود، وقتی همه مرا تکذیب کردند، او تصدیق کرد، در راه دین خدا با من همکاری کرد و با ثروتش در این راه یاری‌ام نمود. 📚 (سفینه البحار، ج ۱، ص ۱ و۳) 🏴🏴 وفات بانوی بزرگ جهان اسلام (س) تسلیت باد. ......................... 💔 درد زایمان که به اوج رسید فرستاد دنبال زنان شهر؛ همان دوستان دوران جوانی، همان‌ها که مدیونش بودند. امتناع کردند و گفتند: مگر نگفتیم همسر یتیم عبدالله نشو و تمام دارایی‌ات را به پایش نریز... 📚 برشی آزاد از کتاب @qahramani 🆔 @savad_rasaneh