eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
فکرت
#تیزر 🔘 قسمت پنجم #درنگ ✅ مشکلات اتباع خارجی در ایران انتشار به‌زودی... 📮فکرت، رسانه اندیش
| مشکلات اتباع خارجی در ایران با حضور کارشناسان: 👤دکتر حسین میرزایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی 👤محمدرضا زهرایی، پژوهشگر حوزه مهاجرت 👤پیمان حقیقت طلب، پژوهشگر حوزه مهاجرت 💢 تماشای کامل برنامه درنگ در: 🔗 آپـــارات | 🔗یوتــیوب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از رادیو فکرت
علم ومعنویت-نهایی.mp3
6.57M
| 🔰 حکمتانه | شماره 100 📻 نسبت علم و معنویت 🔸در این شماره از حکمتانه به پیشینه و وجه تاریخی تقابل دو مقوله علم و معنویت از جهان غرب و دین مسیحیت پرداخته‌ایم و چگونگی تسری آن بصورت نسبی در سایر جوامع و ادیان دیگر اشاره کرده‌ایم. 🔹در واکاوی مفاهیم دینی اسلام، هیچ مسلمان روشنفکری به واگرایی امور علمی و معنوی ترغیب و تشویق نشده اما مبشرین دین مسیحیت به خاطر اتخاذ روش‌های افراط‌گونه کلیسا در قرن هفدهم، به صورت ناخودآگاه موجب نوعی شک‌گرایی همگانی به مسایل دینی و تقابل آن در مواجهه با امور دنیوی شدند. 🔻شما را دعوت به شنیدن این پادکست می‌کنیم. 🗞سردبیر: دانیال بصیر 📝پژوهشگر: میلاد پورعسگری 🎙گوینده:شهناز خواجه‌وند 📽کاری از تیم تولید فکرت 📎 شماره 99 حکمتانه را اینجا بشنوید. 🔻 کانال رادیو فکرت: ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🔘 | ✅ فرصتی برای امیدآفرینی و نشاط اجتماعی 🖋حجت الاسلام دکتر محمد ملک‌زاده، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه ▪️ماه مبارک رمضان زمینه مساعدی برای احیای ارزش‌های دینی به ویژه تحکیم روابط و نشاط اجتماعی فراهم است. ▪️احیا و ترویج ارزش‌های دینی از جمله حجاب، نه تنها بر خلاف تفکر عده‌ای، نامش دو قطبی‌سازی در جامعه نیست؛ بلکه تقویت نرم‌افزار واقعی قدرت ملی و امیدآفرینی در جامعه اسلامی است. ▪️جلوه‌نمایی معدود افراد غیر متعهد در طول این مدت که با کشف حجاب در اماکن عمومی قلوب مؤمنین را جریحه‌دار کردند، در واقع بخشی از توطئه فرهنگی دشمنان در جامعه اسلامی ایران محسوب می‌شود که باید ابعاد مختلف آن تشریح و تفسیر شود. 🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
| ✅ تمدن غربی از دین یاد گرفت که از مناسک شروع کند و از مناسک به محتوا برود با این تفاوت که مردم را با ساخت مناسک نوظهور و کاذب مشغول می‌کنند تا به تدریج آنها را به اهداف و سیاست‌های خودشان بکشانند. 🖇 ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
🔍 | ✅ برای یک جامعه رشد یافته التزام نظری و عملی عموم مردم به اصول اعتقادی یک مکتب وحیانی ضروری است ▪️سید حسین شرف الدین در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به جایگاه «معاد» و برانگیختن انسان‌ها در روز حساب در آیات و روایات، عنوان کرد: اعتقاد به معاد و استمرار حیات انسان در جهان آخرت (در رتبه بعد از اعتقاد به مبدآ) از مؤلفه‌های بنیادین اعتقادی در جهان بینی ادیان الهی از جمله اسلام و از اصول خدشه ناپذیر اعتقادی شمرده می‌شود. ▪️وی افزود: در اهمیت و جایگاه محوری این اصل و نقش راهبردی آن در تعیین سرنوشت فرد و کیفیت حیات جاودانه او، همین بس که به شهادت برخی مفسران، بیش از دو هزار آیه از آیات قران کریم، و صدها روایت به طرح مستقیم و غیر مستقیم آن اهتمام کرده اند. به دلیل همین جایگاه و موقعیت کانونی است که باور بدان جزو ضروریات و شرط لازم برای ورود به جرگه مؤمنان شمرده شده است. 🖇مطالعه گفت‌وگو در سایت مهر 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| نسل جوان و آزادی مطلق اجتماعی حجت‌الاسلام فلاحتی؛ محقق و مدرس حوزه و دانشگاه ▪️خدایگان مروّج «لیبرالیسم»در غرب مثل هیوم، هابز و..نیز می‌گویند «آزادی» تا زمانی خوب است که به‌«اجتماع»، به«آرامش عمومی»، به«اقتصاد جامعه»، به«حریم ناموسی افراد» و سایر آزادی‌های دیگران لطمه نزند. ▪️بیشترین محدودیت‌های اجتماعی را در همان فرهنگ سنتیِ اروپایی، خود «فرانسوی‌ها» دارند، در حالیکه فرانسه «مهدآزادی» است. ▪️عقبه‌ی فکری-فرهنگی غلطی حاکم شده است که معتقد است «حکومیت دینیِ روحانیت» و آن دیکتاتوریی که دارد ما را از لذت مدام، از اجتماعیات و از آزادی‌های مشروع انسانی محروم کرده است، این در حالیست که فهم عمیقی از غرب باستان و غرب پست‌مدرن و غرب مدرن ندارند. 🔗تماشای گفتار کامل در آپارات فکرت 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
| ✅ «شاه بیت جریان روشنفکری» در طول حیات دویست و چند سال خود، یک جمله بیشتر نبوده و آن «لزوم تحقق مدرنیته و تجدد در ایران است»؛ از ملکم خان و آخوندزاده گرفته تا سروش، ملکیان و شایگان و شبستری و کدیور و فیرحی، نعمت الله فاضلی و سریع‌القلم و محسن رنانی و همه و همه برای این، قلم‌ها زده‌اند و سخنان گفته‌اند. 🖇 ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
هدایت شده از رادیو فکرت
🗂 ✅ مروری بر مطالب برگزیده رادیو فکرت: ✳️ شماره 100 | نسبت علم و معنویت 📎لینک مطلب ✳️صوت | | معنویت، عرفان و دین 1️⃣ اپیزود اول 2️⃣ اپیزود دوم 3️⃣ اپیزود سوم ✳️صوت | |مقایسه هرمنوتیک با علم اصول فقه | عبدالحسین خسروپناه 📎لینک مطلب ✳️صوت | |نقد و بررسی کثرت گرایی دینی و قرائت تعدد حجت | قدردان قراملکی 📎لینک مطلب ✳️ کلیپ|اتوفاژی یا روزه 📎لینک مطلب ✳️صوت | |معنویت سکولار؛ آب یا سراب | حسین مظفری | ناقد: محمد جعفری 📎لینک مطلب ✳️صوت | |حرفی تازه در پیوند اخلاق و عرفان| حمید پارسانیا 📎لینک مطلب ✳️صوت | |بررسی ظرفیت‌های بی پایان مکتب امام برای عروج انسانی ایرانی| یدالله یزدان پناه 📎لینک مطلب ✳️صوت | |معنویت سکولار، اخلاق سکولار| رحیم‌پور ازغدی 📎لینک مطلب ✳️صوت | | معنویت، عرفان و جامعه 1️⃣ اپیزود اول 2️⃣ اپیزود دوم 🔻 کانال رادیو فکرت: ایتا | روبیکا | اینستاگرام
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| حقیقت رسیدن به واقعیت! ▪️فیلم «مسیر سبز» به کارگردانی «فرانک دارابونت» در سال‌ ۱۹۹۹ بر اساس رُمانی از اِستیفن کینگ ساخته شده است. جهانِ فرانک دارابونت در فیلمِ «مسیر سبز» جهانى معناشناختى است. فیلم، در بسترى قصه‌گو، شخصیتى متافیزیکى را معرفى مى‌کند. ▪️موضوعِ مهمِ فیلم، این است که همه‌ی ما دیر یا زود می‌میریم. بخش ترسناک این اتفاق، مُردن و جان دادن نیست، بلکه این است که آیا می‌توانیم به مسیری که تا آن لحظه پشت سر گذاشته‌ایم افتخار کنیم یا نه؟ مسیر سبز می‌گوید هر بلایی که سرمان می‌آید،‌ باعث و بانی آن خودمان هستیم. 📺 تماشای فایل با کیفیت در آپـــارات 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| تبیین مولفه‌های اصیل انقلاب اسلامی گفتگو با حجت‌الاسلام دکتر سید سجاد ایزدهی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ▪️سه نکته محوری در شعار «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشت، نهفته است: ۱- استقلال: سردمداران رژیم شاهنشاهی، اختیاری در حوزه حکومت نداشتند. آمریکا و کشورهای دیگر بر این کشور سایه افکنده بودند. از شعارهای محوری این بود که ما استقلال خودمان را به رسمیت بشناسیم و استقلال خودمان را تنظیم کنیم. ۲- آزادی: در رژیم طاغوت مردم در یک استبدادی گرفتار شده بودند که برای خودشان نمی‌توانستند تصمیم بگیرند. در کنار شعار استقلال، شعار آزادی هم مطرح شد و منظور از آزادی، آزادی از سلطه، استبداد و رژیم شاهنشاهی‌ست. ۳- جمهوری اسلامی: این استقلال و آزادی به شرطی خوب و تضمین می‌شود که ذیل جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری دینی، جمهوریت (به معنای سپردن امور به دست مردم) و ذیل اسلامیت (به معنای محتوا و مضمون اسلامی) باشد. 💢 تماشای کامل گفت‌وگو در: 🔗 آپــارات | 🔗 یوتیــوب 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 | «داستان انقلاب تناور» به روایت رهبر انقلاب ▪️نهال «جمهوری اسلامی» امروز به «درخت تناوری» تبدیل شده است که نمی‌توانند آن را از جای خودش تکان بدهند؛ این را شما بدانید! جمهوری اسلامی قوی‌تر خواهد شد... 🇮🇷 ویژه روز جمهوری اسلامی ایران 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️@Fekrat_Net
🔲 | رهاوردِ رفراندوم 🖋دکتر حامد نیکونهاد، عضو هیئت علمی دانشگاه قم ▪️پیوند میان «جمهوری» و «اسلامی» در یک نظام سیاسی، هنر قانون اساسی جمهوری اسلامی است. ▪️هدف از تشکیل حكومت در اندیشه زیربنای جمهوری اسلامی، رشد دادن انسان در حركت به سوی نظام الهي دانسته شده است (و إلی‌الله المصير) تا از این رهگذر زمينه بروز و شكوفايی استعدادهای انسانی به منظور تجلی ابعاد خداگونگی انسان فراهم آيد(تخلّقوا بأخلاق الله). ▪️شکوفایی استعدادها و حرکت در جهت خدایی شدن، جز در گرو مشاركت فعال و گسترده تمام عناصر اجتماع در روند تحول جامعه امکان‏پذیر نیست. 🖇مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
حکمت و طبیعت.mp3
24.13M
| 🔰حکمتانه | شماره 101 📻 حکمت و طبیعت، نظام وار جهان هستی 🔹 مولانا، کوه و باد و سنگ و خاک و تمام عناصر عالم طبیعت و محیط زیست را بدلیل تجلی خدا بودن، زنده و دارای روح و مراتبی از فهم و درک دانسته است و از این رو یکپارچگی انسان با طبیعت را مورد توجه قرار داده و عدم درک ما از چنین جریانی را نتیجه غرق شدن ما در مادیات و نفسانیات و دوری از عالم روح می داند؛ در این شماره از حکمتانه به رابطه حکمت و طبیعت پرداخته‌ایم. 🔻شما را دعوت به شنیدن این پادکست می‌کنیم. 🗞سردبیر: دانیال بصیر 📝پژوهشگر: میلاد پورعسگری 🎙گوینده: سجاد اکبری 📽کاری از تیم تولید فکرت 📎 شماره 100 حکمتانه را اینجا بشنوید. 🔻 کانال رادیو فکرت: ایتا | روبیکا | اینستاگرام
| ✅ سیزده بدر واقعی ما این است که از خودمان بیرون بیاییم، از خانه‌های تنگ و تاریک افکار خرافی خودمان به صحرای دانش و بینش خارج شویم، از ملَکات پست خودمان خارج شویم، از اعمال زشت خودمان که مانند تار عنکبوت دور ما تنیده است خارج شویم. 🖇 ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| آیت الله میرباقری: 🔻مبارزه با راننده اسنپ و رستوران‌دار و … در موضوع مبارزه با بدحجابی، اقدام‌ناموفقی است، 🔻در موضوع حجاب، مسئولینی که ۴۰ سال است دنبال اشاعه فرهنگ غربی هستند، باید پاسخگو باشند. کانال مجله خردورزی: @kheradvarzi_ir 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️@Fekrat_Net
| ✅ ایجاد جامعه دو قطبی و تنش اجتماعی آرزوی دشمنان ایران است و از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نمی‌کنند. چه بسا پشت پرده این تحرکات، گروه های سازمان یافته مزدوری باشند که هدفی جز ایجاد آشوب ندارند. 🖇 ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
هدایت شده از رادیو فکرت
33.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| پادکست 🔰حکمتانه | شماره 102 📻 آیا قانون حجاب به معنی توتالیتر بودن جمهوری اسلامی است؟ ⏺ اسلام در مسائل اجتماعى -بر خلاف دولت هاى توتالیتر و یا لیبرال نه دولت را موظف مى کند که همه نیازمندى هاى ، حتى نیازهاى غیرضرورى را در انحصار خود درآورد و نه دولت را به طور کامل از دخالت در کارهاى اجتماعى باز مى دارد؛ بلکه سطح دخالت دولت، متناسب با شرایط متغیرى است که در جامعه پدید مى آید و بایستگى دخالت را در تأمین بخشى از نیازهاى جامعه نمایان مى سازد. ⏺ در نگرش اسلام، اصل بر آن است که نیازمندى هاى جامعه، داوطلبانه از سوى خود مردم تأمین شود. اما از آنجا که سود پرستى و افزون طلبى افراد و گروه هایى، منشأ فساد و تضییع حقوق دیگران مى شود؛ باید وارد صحنه شود و با ارائه راه کارهاى مناسب و رعایت مصالح زمانى و مکانى، تصمیمات لازم را براى جلوگیرى از تخلّفات اتخاذ کند. 🔻شما را دعوت به شنیدن این پادکست می‌کنیم. 🗞سردبیر: دانیال بصیر 📝پژوهشگر: میلاد پورعسگری 📽تولید در رسانه فکرت 📎 شماره 101 حکمتانه را اینجا بشنوید. 🔻 کانال رادیو فکرت: ایتا | روبیکا | اینستاگرام
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 | قانون، جامعِ شرع، عقل و عرف ▪️ دکتر علیرضا شجاعی‌زند، جامعه‌شناس ایرانی و دانشیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: بدون شک قانون، از دل ضرورت‌ها و نیازها بر می‌آید. نه فتوا و شرع به تنهایی برای اداره جامعه کفایت دارد، نه عقل و منطق و نه فرهنگ؛ همه با هم دخیل‌اند. ▪️ شجاعی‌زند در جواب سوال «چرا جمهوری اسلامی به مساله حجاب آن‌قدر حساس است؟‌» گفت: من می‌خواهم بگویم که بیشتر از آن که جمهوری اسلامی نسبت به مساله حجاب حساس باشد،‌ دیگران در مورد حجاب حساس هستند. دیگران در بی‌حجابی تلاش دارند و در برهنگی می‌دمند. ▪️ وی گفت: نظام جمهوری اسلامی تحت فشار دیگران هست و مشکلات مضاعفی از طرف دیگران بر ما وارد می‌شود. این نشانه زنده‌بودن و پویایی ماست و متقابلاً هزینه این زنده‌بودن را نیز می‌پردازیم. 📲 اینستاگرام | تلگرام | بله | ویراستی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
ZOOM0011_1.mp3
21.6M
| 📻 روش تحلیل و نقد انیمیشن 🎙 مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد 🔸در رسانه‌ها به صورت کلی دو مدل روش تحلیل داریم: روش تحلیل کمی، روش تحلیل کیفی. 🔹در روش تحقیقات کمی که مبتنی بر اثبات گرایی یا خرد گراییِ انتقادی راست است، پارادایمِ پوزیتیویستی بر روش تحلیل کمی حاکم است . ▫️از فرمول نمونه گیریِ تصادفی استفاده می‌شود. در واقع پژوهشگر در تحقیق خود از سه روش پوزیتیویسمِ اثبات گرا، تایید گرا و یا ابتال گرا استفاده می‌کند. 🔹 لذا با استفاده از روش‌های کمی که در کتاب‌های روش تحلیل رسانه‌ای هم ذکر شده به نتایج خوبی دست می‌یابند که کارآیی هم دارد. اما نه کارآییِ کامل. 🔸در روش‌های تحلیل کیفی فیلم‌های شاخص یا فیلم‌هایی که ذیلِ جریان خاص ساخته می‌شوند ( مثلا جریان فمینیستی) را انتخاب می‌کنید و با تحلیلِ مثلا دو فیلم جدی در این جریان به تحلیل‌های کیفی می‌رسید که ارزش بسیار جدی دارد و می‌توانید تحلیل‌های بعدیتان را هم روی اینها سوار کنید. 🔸تعداد روش‌های تحلیل کیفی بسیار زیاد است. کسانی که علاقه دارند در این زمینه اطلاعات کسب کنند، می‌توانند به کتاب «دین در سینمای شرق و غرب» مراجعه کنند. 📎تولید در رسانه فکرت 🔻 کانال رادیو فکرت: ایتا | روبیکا | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| «حجاب»؛ نماد قدرت دین‌داری 🔸امروزه تمدن غربی براساس باطن، محتوا و تفکر شکل نمی‌گیرد؛ بلکه براساس سبک زندگی شکل می‌گیرد و به‌واسطه‌ی همین سبک زندگی، کم‌کم باور و محتوای تمدنی صورت خواهد گرفت. 🔹تمدن غربی در زیست خانوادگی، پوشش، ازدواج و... الزامات خاص خود را دارد. اما چرا غرب اصرار دارد که نمادهای دینداری اسلام خصوصاً حجاب نباشد؟ زیرا در صورت وجود این نمادها، مشخص می‌شود که فضای مؤمنانه و قدرت دینداری چقدر است! 🎙 دکتر سید سجاد ایزدهی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔲 | بدون قرار قبلی؛ از هویت ایرانی اسلامی تا دیگریِ تجدد 🖋 حوریه بزرگی، پژوهشگر حوزه سینما ▪️کدام جهان ایرانی می‌تواند بر هم زننده ساختار‌های پیچیده نئولیبرالیسمی باشد که اتفاقا در پی احیای امرنوستالیژیک و ناسیونالیستی با چاشنی رمانس است و اصل اساسی‌اش حال خوب فردی است؟ ▪️کارگردانِ «بدون قرار قبلی» دغدغه روایت هویت اسلامی_ایرانی را دارد. او برای بازنمایی این هویت از تقابل «ایرانیت _ اسلامیت» با «تجدد غربی» بهره می‌برد. ▪️سکانس‌های مختلف فیلم با بازنمایی روایت‌هایی نوستالژیک از نماد‌های ایرانی و روابط گرم، پرنشاط و صمیمی از خانواده نرگس همراه است. ▪️در نگاه کارگردان این فیلم، زن در کنار مرد معنادار می‌شود و نه در تقابل با او. هویت با سرزمین و پدر در ارتباطی تنگاتنگ است و حال خوب و تجربه آرامش درونی در بازگشت به هویت ایرانی‌ای تعریف می‌شود که ایرانیت و اسلامیت را ممزوج کرده و در نظام معنایی تجدد هضم نشده است. ▪️گفتمان شهرگریزی و روستاگرایی، سکوت در برابر امر سیاسی، در کنار بهره بردن از وجوه رمانیتک از جمله مؤلفه‌هایی است که در سینمای ایران نمادی برای رجوع به خود و سلوک درونی است. 🖇مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وبگاه | ایتا | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
| ✅ بهترین فعالیت، تاثیرگذاری فکری است. با زور و افسار و زنجیر و شکنجه چیزی عوض نمی‌شود. ما نمی‌خواهیم با دیگران، با دشمنان و مخالفین‌مان یا با افراد جاهل، یک برخورد متعصبانه، زورمدارانه و برتری‌طلبانه داشته باشیم. ما می‌خواهیم کاری کنیم که خدا دوست دارد. 🖇 ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | ایتا | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
🔘 | ✅ چرایی جولان معنویت‌های سکولار؛ انفعال نهادهای دینی/ بازگشت ناقص انسان پسامدرن به معنویت 🎙حمیدرضا مظاهری سیف، پژوهشگر، فعال رسانه‌ای و مدیر مؤسسه بهداشت معنوی ▪️انسان مدرن فهمید که اگر دین را هم کنار بگذارد باز رابطه با یک قدرت متعالی نامحدود را به ‌راحتی نمی‌تواند انکار کند. او به این تجربه نیاز دارد و آن را می‌فهمد. ▪️شما بین دینی مثل هندوئیسیم و اسلام مقایسه کنید. در هندو خدایان گوناگونی به شکل و شمایل متفاوت را ارائه می‌کند. این دین آموزه‌ای تحت عنوان «خدای دلخواه» دارد. ▪️پیروان ادیان ابراهیمی و توحیدی، باورهای واضح‌تری در مورد توحید، معاد، نبوت و ... دارند؛ از این تجربه‌های معنوی والاتری را درک می‌کنند. ▪️باید برای مردم توضیح داد که چگونه شاد زندگی کنند. چگونه به خدا توکل کنند. چگونه لذت دینی را بفهمید و درک کنید. اتفاقاً این امر مهم‌تر و زیربنایی‌تر است. اگر فهم معنوی درست شود التزامات دینی هم درست خواهد شد. 🖇مطالعه کامل گفت‌وگو در سایت فکرت وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net