eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
92 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔘چرا بازی های رایانه ای جذاب هستند؟ 5️⃣ پاداش مستمر ◾️اساسی ترین عنصر در جذابیت بخشیدن به بازی های رایانه ای، وجود پاداش‌های کوچک و مستمر است که یک اصل روانشناختی به شمار می‌رود. ▫️بر اساس این اصل، دادن یک پاداش کوچک به صورت زنجیره وار، شما را به سمت پاداش‌های بعدی هدایت می کند. ◾️بدین ترتیب، بازی ها به صورت ترکیبی از مانع - پاداش در می‌آیند. ▫️وقتی شما از هر مانع عبور می‌کنید، یک پاداش کوچک دریافت می‌کنید و همین موضوع باعث می‌شود ناخودآگاه بخواهید بازی را ادامه دهید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از عصر زنان
36.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان ♨️ موضوع: مواجهه حاکمیت با سلبریتیسم ♨️ نشست چهارم ▫️دکتر احسان شاه‌قاسمی 📅 برگزارشده در: ۲۵ اردیبهشت‌ماه 📻 فایل کامل صوتی 📺 فایل کامل تصویری 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
ا ▪️«تجدد» و غرب‌زدگی در حکومت شاهنشاهی، تنها مانع پیش‌ ِ روی امام نبود که با انقلاب ۵۷ کنار زده شد. «تحجر» نیز به مثابه‌ی غل و زنجیری سنگین که عقبه‌ای به قدمت زیست متشرعین قشری‌مسلک داشت، حرکت امام خمینی را به عقب می‌راند. ▪️اما ایده‌ی فرهنگی و سیاسی امام خمینی(ره) چه بود که توانست این دو مانع عظیم را از میان بردارد؟ ✅ ششمین محفل گفتگومحور فکرت، به «بازخوانی ایده‌ی سیاسی و فرهنگی امام(ره) در مواجهه با تحجر و تجدد» 👤 حجت‌الاسلام محسن قنبریان؛ استاد حوزه و دانشگاه زمان: یکشنبه ۷ خرداد 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
| 🎥 فیلم داستان اسباب بازی های ۴ ▪️در سکانسی احساسی و بسیار پرکشش ، عروسک کلانتر که از داشتن یک صاحب واحد ناامید شده به پیشنهاد عروسک دختر چوپان پاسخ مثبت می ده و از همراهی و ادامه زندگی با سایر اسباب بازی ها که سالهاست با اونها زندگی کرده صرف نظر می کنه... ▫️بعضی از بچه ها حتی با دیدن این صحنه بغض می کنن و می گن کاش کلانتر نمی رفت، کاش صاحبش قدرش رو بیشتر می دونست، ولی وقتی در ادامه داستان پذیرش منطقی سایر عروسک ها رو از تصمیم کلانتر میبینن، قانع می شن، تازه کلانتر در زندگی جدیدش حال خوبی داره و با دوست جدیدش ماجراهای جذابی رو داره رقم می زنه، حتی اگر دیگه نتونه هیچ وقت دیگه ای به زندگی قبلی‌ش برگرده و یا نتونه دیگه به دوستان قبلی‌ش سربزنه، اون حتی یه یادگاری هم از اون دوران دیگه نداره، ولی خب ... حتما این درسته دیگه... . ◾️"جدایی" و "انتخاب جدید" دو شاخصه مهم در آثاری ایست که به تبلیغ می پردازند و جز لاینفک آنهاست؛ چون لیبرالیسم چیزی جز جدایی از هرچه که ماهیت و هویت فردی را تشکیل می دهد نیست. ▫️جدایی از خدا و معنویات، تقیدات اخلاقی، تعصبات ملی و میهنی، و حتی وابستگی های خونی و خانوادگی و همه این ها به نام یک "انتخاب جدید" ؛ لیبرالیسم دست برده خود را که از خود بی خود شده حتی برای انتخاب مقدرات الهی برای جسم و جان و روح هم آزاد می گذارد؛ انتخاب جنسیت، انسان یا حیوان بودن، زنده بودن و یا مردن. ◾️البته هزینه های آزادی گزاف است و گران و چاره چیست بالاخره کمپانی ها و لابی های استکبار و صهیونیسم هم باید از یک جا ارتزاق کنند...(!!!) ✍️تحلیلگر: ابوفاضل سیدی
🎥 | 💠 نمایش کاریکاتوری از زن 📽 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی ابلق با حضور: ▫️معصومه قمقامی _ تحلیلگر سینما ◾️الهه شفیعی _ پژوهشگر حوزه زنان ▫️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
📌پاندمیِ سخنرانی ✍️ مصطفی گودرزی، پژوهشگر سواد رسانه صبح است و دوباره صفحات مجازی را از بالا به پایین مرور و اخبار را می‌بینم. بازهم کلی نشست، کنگره و اجلاس اما چرا اتفاقی نمی‌افتد و همچنان امروز اگر بد تر از دیروز نباشد همانند دیروز است؟ شاید اگر به جای نشست و اجلاس که مفهوم قعود و سکون را برای انسان تداعی می‌کند نام دیگری می‌گذاشتیم اتفاقات بهتری برایمان رقم می‌خورد. مثلا میگفتم قیام سران فلان نهاد برای فلان موضوع یا حرکت و قیام فعالان فرهنگی برای مساله حجاب و قیام فعالان اقتصادی برای رفع مشکلات و معضلات اقتصاد کشور و ... گویا دغدغه‌مندان آنقدر در نشست‌ها شرکت کرده‌اند که دیگر حال ایستادن پای باورها وحرکت به سمت ارزش هایشان را ندارند. شاید معنای جهاد را به درستی نفهمیده‌ایم اما میدانیم که در جهاد سکون نیست و لازمه آن حرکت است. گفته‌اند: " هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد " برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها را نفی نمی‌کنیم اما گاهی باید سخنت را ایستاده بگویی و شاید در حرکت! و حتی گاهی نباید سخن بگویی و حرکت تو نماد و نشانه‌ای از اندیشه و فهم عمیق توست. باید بررسی کرد که انفکاک ایده و عمل از کجا وارد اجتماع شد که امروز شاهد ایده پردازان بی عمل و عملگرایان بی ایده هستیم. مگر نه اینکه در گذشته‌ی ما ایده‌پردازان همان عملگرایان در صحنه بوده‌اند و نتایج نظریه پردازی‌هایشان در کف میدان عمل مشاهد می‌شد و اگر نتیایج با تصوراتشان همخوانی نداشت به اصلاح تئوری در جهت بهبود عمل می‌پرداختند. و در نتیجه گفته‌اند: به عمل(قیام و حرکت) کار برآید به سخندانی(نشست، همایش، سمینار و اجلاس) نیست! @HOWZAVIAN
در نشست نقد و بررسی فیلم"ابلق" مطرح شد؛ 🔻خودتحقیری سینمای ایران در ترسیم وضعیت زنان، تأسف بار است 🔸کارشناسان و منتقدین حاضر در نشست نقد و بررسی فیلم"ابلق" بر این نکته تأکید کردند که خودتحقیری سینمای ایران در ترسیم وضعیت زنان، تأسف بار است و باید این روند اصلاح شود. ◀️ لینک خبر 🔹خبرگزاری بسیج استان قم🔹 🆔http://eitaa.com/basijqom_ir 🔺 🔻
🎥 | ◾️خودتحقیری سینمای ایران در ترسیم وضعیت زنان، تأسف بار است 🔗لینک مطلب https://b2n.ir/y68277 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | 💠 نمایش کاریکاتوری از زن ◾️کارشناسان و منتقدین حاضر در نشست نقد و بررسی فیلم"ابلق" بر این نکته تأکید کردند که خودتحقیری سینمای ایران در ترسیم وضعیت زنان، تأسف بار است و باید این روند اصلاح شود. با حضور: ▫️معصومه قمقامی _ تحلیلگر سینما ◾️الهه شفیعی _ پژوهشگر حوزه زنان ▫️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس ◀️ لینک خبر 🔻خبرگزاری بسیج استان قم http://eitaa.com/basijqom_ir 🔻خبرگزاری حوزه https://b2n.ir/y68277 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢ابوهاشم جعفر می گوید: 🔻سمعت أباجعفر محمد بن علی(ع) یقول: انّ بین جبلی طوس قبضة، قبضت من الجنة، من دخلها کان آمنا یوم القیامة من النار (شیخ صدوق، 1404ق، ج1، ص286) 🔺از امام جواد علیه السلام شنیدم که فرمود: «میان دو کوه شهر طوس قسمتی از زمین است که از بهشت برداشته شده است؛ هرکس وارد آن سرزمین شود، روز قیامت از آتش جهنم در امان خواهد بود». 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd @toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔹تا ولاء اجتماعی نباشد امر به معروف اصلا شدنی نیست. این ولاء امروز آسیب دیده است اگر ترمیم شود باب گفتگو باز میشود. 🔸از ريان بن صلت مروى است كه گفت قومى در خراسان نزد حضرت رضا(عليه السّلام)آمدند و عرض كردند كه گروهى از اهل بيت تو مرتكب اعمال قبيحه ميشوند كاش آنها را از آن اعمال نهى ميفرمودى فرمود چنين كارى نكنند عرض كردند چرا فرمود زيرا كه از پدر بزرگوارم شنيدم كه «اَلنَّصِيحَةُ خَشِنَةٌ» نصيحت زبر و درشت است بر شنونده و از اين جهت مشكل تاثير كند. ✅ ششمین محفل گفتگومحور فکرت، «بازخوانی ایده‌ی سیاسی و فرهنگی امام(ره) در مواجهه با تحجر و تجدد» 👤 حجت‌الاسلام محسن قنبریان؛ استاد حوزه و دانشگاه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
انجمن سواد رسانه طلاب
📢 انجمن سواد رسانه طلاب با همکاری پایگاه تحلیلی-تخصصی عصر زنان و مدرسه فکرت برگزار می‌کند: 💢سلسله گ
صوت کارگاه عصر زنان.mp3
34.47M
🎥 | 💢سلسله گعده‌های کارگاهی تولید محتوای رسانه‌ای با موضوع: ◾️مسأله زنان در رسانه با حضور: ▫️سرکار خانم الهه سادات شفیعی _ پژوهشگر حوزه زن و خانواده 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
| ▫️تحریف پدیده‌های یگانه‌ی تاریخی همچون شخصیت امام خمینی (ره) در رسانه‌ها مساله‌ای است که این روزها بیش از پیش نیاز به بازخوانی و زدودن تحریف‌ها دارد. ✅ مدرسه‌ی فکرت در هفتمین محفل خود به بازخوانی تحریف ظالمانه «بازکاوی پدیده تحریف امام خمینی (ره) در رسانه» می‌پردازد. با حضور: 👤«دکتر مظفر نامدار»، سردبیر فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد و عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی زمان: پنجشنبه ۱۱ خرداد، ساعت ۱۷ مکان: قم، بلوار بسیج، موسسه شناخت جهت شرکت بصورت حضوری در این محفل، به آیدی زیر پیام دهید: @Madrese_Fekrat ♦️پخش زنده از کانال فکرت در ایتا 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
| 🎥تقابل مدرنیته و سنت؛ این دفعه برنده سنت است ◾️شاید از تک آثاری که سنت بر مدرنیته برتری پیدا می کند انیمیشن تارزان باشد. اثری که در آن جین اعتیاد به تمدن مدرن و زندگی شهری را رها کرده و عشق را انتخاب می کند ▫️عشق او سنتی ترین عشق ممکنه است. دیدارش سنتی است، زندگی اش سنتی است، رفتارش سنتی است و بقیه چیزهایش. تارزان نمادی بسیار اغراق شده از سنت است ◾️سنتی که در ابتدا شکست می خورد و می خواهد به سمت مدرنیته برود. اما در آخر پیروز می شود و انسان مدرن را از قید و بند لباس های شیک و کالاهای لوکس رها می کند و به آزادی می رساند لینک مقاله کامل به علاوه ویدئو👇 https://inaghd.ir/tarzan/ سنتی بودن بهتر است یا مدرن بودن؟ @inaghd_ir 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی | #تحلیل 🎥 نان آور (The Breadwinner) ▫️فیلمی انیمیشن به کارگردانی نورا توومی انیماتور ،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎥توضیح در مورد طالبان در انیمیشن نان آور (The Breadwinner) ✍️نویسنده: حسین عبداللهی کرمانی 🎙گوینده: فائزه کمال الدینی 🎞تدوین: تیم چندرسانه‌ای فکرت 🔘 تولید مشترک انجمن سواد رسانه طلاب با سایت آی نقد www.inaghd.ir @inaghd_ir 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
صوت جلسه استاد نامدار.mp3
28.04M
ا ا 🔘هفتمین محفل با موضوع بازخوانی تحریف ظالمانه «بازکاوی پدیده تحریف امام خمینی (ره) در رسانه» با حضور: 👤«دکتر مظفر نامدار»، سردبیر فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد و عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
| 🎥 تمرین برای لیبرال بودن... ▪️بسیاری از شبکه های تلویزیونی اروپایی و آمریکایی و بسیاری کانال ها و گروه های مجازی مسابقات و چالش های برای مخاطبین خود با عنوان "تهوع آور ترین صحنه، ترسناک ترین صحنه، خنده دار ترین سانحه و حادثه" برگزار می کنند. ▫️همگی این تلاش ها برای قساوت قلب و بریدن عواطف و احساسات و تبدیل شدن به یک موجود بی احساس و بی عاطفه است؛ از هر آنچه برای دیگران اتفاق می افتد ذره‌ای ناراحت نشوی و حتی از آن لذت ببری. این تمرین را می توان بر روی عزیزترین کسان خود انجام داد تا سرعت تبدیل شدن به یک حیوان لیبرال را سرعت داد. ▪️حتی دیدن این صحنه ضمیرناخودآگاه فرد را عادت می دهد در صحنه های مشابه رفتاری مانند آنچه در فیلم می بیند را انجام دهد؛ از زمین خوردن دیگران خنده‌اش بگیرد، از وحشت دیگران خوشحال شود و دیگر هیچ صحنه تهوع آوری حالش را خراب نکند و به خیال خود چه روحیه خوب و قویی پیدا می کند... ▫️شاید این صحنه برای خود ما پیش بیاید و یا در صحنه‌ای مشابه صدمه‌ای جبران ناپذیر برای خود و عزیزانمان‌ رخ دهد، آیا باز هم خنده دار است؟ ▪️انسان رقیق قلبی که با دیدن مصائب و مشکلات و حوادث دیگران احساساتی می شود انسان مترقی تری است یا انسان لیبرال (یا یک حیوان سرخوش و بی احساس) ؟! ✍️ابوفاضل سیدی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎥 سریال جدید صهیونیست‌ها درباره سردار سلیمانی! ▪️سریال "اشباح بیروت"، محصول مشترک آمریکا و اسرائیل درباره حاج قاسم هست. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 | ✅ چرا دچار تحریف امام شدیم؟ ▪️چرا باید اندیشه‌های امام(ره) تحریف شود؟ امام خمینی(ره) یک شخصیت جامع داشت؛ فقیه، فیلسوف، مفسر و متکلم بود و از همه مهم‌تر یک شخصیت اجتماعی و سیاسی بود که موفق شد مبانی فکری و معرفتی اسلام را به یک نظام سیاسی تبدیل کند. تفکر امام(ره) نقشۀ راه ماست. ▪️راه‌حل جلوگیری از انحراف از اندیشه‌ای امام(ره) چیست؟ باید اندیشه‌های امام با سخنان خودِ امام تبیین شود و به بازخوانی اندیشه‌های امام محتاج هستیم. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه |فکرت |مدرسه فکرت |رادیو فکرت ☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از عصر زنان
♦️ جهت ارسال رزومه و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر در ایتا مراجعه فرمایید: @es_shafiee 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از فکرت
📩 سه تحول عظیم و تاریخی که امام خمینی در سطح کشور، امت اسلامی و جهان بوجود آورد چه بود؟ ✏️ رهبر انقلاب، در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی: ✏️ امام بزرگوار ما سه عمل عظیم و بزرگ و تاریخی انجام داد؛ سه تحول بزرگ به وجود آورد. یکی در سطح کشور ایران، یکی در سطح امت اسلامی و یکی در سطح جهان: ۱- تحول در سطح کشور این بود که انقلاب اسلامی را در این کشور به وجود آورد. این انقلاب یک ساخت سیاسی سلطنتی را در هم شکست و مردم سالاری را جایگزین آن کرد. این انقلاب یک نظام دست نشانده و ذلیل در مقابل قدرتها را از میدان خارج کرد و یک نظام مستقل و متکی به عزّت ملی را جایگزین آن کرد. ۲- آنچه در سطح امت اسلامی روی داد، تحول در سطح امت است. جریان بیداری اسلامی را امام به راه انداخت. دوره انفعال و بی تحریکی در دنیای اسلام با حرکت امام به سمت ضعف و نابودی حرکت کرد. مسئله‌ی فلسطین پس از آن که به خیال صهیونیست‌ها و پشتیبانان‌شان یک مسئله‌ی تمام شده به حساب می‌آمد با تحول امام در سطح امت اسلامی به مسئله‌ی اول جهان اسلام تبدیل شد. ۳- تحول سوم تحول در سطح جهان است. امام فضای معنویت و توجه معنوی را در دنیا زنده کرد حتی در کشورهای غیر مسلمان. معنویت در زیر لگدکوبی سیاست‌های مادی‌گری و ضدّ معنوی از بین رفته بود. معنویت از یادها رفته بود. حرکت امام بزرگوار رنگ معنوی را در دنیا دوباره زنده کرد. ✏️ این سه تحول هیچکدام سابقه ندارد. شاید در آینده هم شبیه اینها و نظیر اینها را نتواند انسان پیشبینی کند که به وجود بیاید. این مخصوص امام بزرگوار بود. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net