eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
92 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰تربیت صحیح و تهذیب جامعه، وظیفه رسانه های گروهی: 🔹رسانه های گروهی به ویژه ، این مراکز آموزش و پرورش عمومی می توانند خدمت های گرانمایه ای را به فرهنگ و ایران نمایند. بنگاه هایی که شب و روز ملت در سراسر کشور با آن ها تماس سمعی و بصری دارند، چه در و نوشتارهای خود و چه صدا و سیما در برنامه ها و نمایشنامه ها و انعکاس ها و انتخاب ها و هنرهای آموزنده باید همت گمارند و بیشتر کار کنند و از گردانندگان و متعهد بخواهند تا در راه تربیت صحیح و تهذیب جامعه، وضعیت تمام قشرها را در نظر گرفته و راه و روش زندگی شرافتمندانه و آزادمنشانه را با هنرها و ها به ملت بیاموزند و از هنرهای بدآموز و جلوگیری کنند. امام خمینی (ره) صحیفه نور، ج 19، ص 109. @savad_rasaneh
🔰دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی از پایان‌نامه‌های حوزوی مرتبط با موضوعات حمایت می کند. 🔹علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به آدرس اینترنتی http://csri.majazi.ir/ مراجعه و یا با شماره تلفن 09187070530 در پیام رسان ایتا ارتباط برقرار کنند. @savad_rasaneh
🔰فراخوان ‌ثبت‌نام در نخستین دوره‌ی مدرسه‌ی کارگاهی فیلم‌نامه‌. ، جانِ تولید نمایشی است و همه‌ی دست‌اندرکاران تولید به گونه‌ای غیرمستقیم در خدمت آن هستند. دانشگاه با قدمت ۵۰ ساله‌ی خود در حوزه‌ی آموزش و پژوهش و با بهره‌گیری از اساتید مجرب و زیرساخت‌های فنی و تولیدی مناسب، بر آن است تا نخستین دوره‌ی آموزشی مدرسه‌ی کارگاهی فیلم‌نامه را با حمایت سازمان هنری و رسانه‌ای برای تربیت خلاق، مستعد، پر تلاش و معتقد اجرا کند. این دوره به صورت کارگاهی وبا حضور استادان راهنمای برجسته؛ ابراهیم ، احمدرضا ، بهروز ، رضا ، محمدمهدی ، پرویز ، هادی و محمدحسین ، برگزار خواهد شد. در طول دوره، هر یک از هنرجویان، نگارش یک فیلم‌نامه را از مرحله‌ی ارائه‌ی ایده تا تبدیل به طرح، سیناپس و فیلم‌نامه به صورت عملی زیر نظر یکی از استادان راهنما، تجربه می‌کنند. ثبت‌نام: یکم مرداد ۱۳۹۹ - تا روز پنج‌شنبه، سی‌ام مرداد ۱۳۹۹ اطلاع از شرایط شرکت در فراخوان و ثبت‌نام در دوره: http://script.iribu.ac.ir برای طرح سوالات مکاتبه با پست الکترونیک: script@iribu.ac.ir همچنین تعدادی از فیلم‌نامه‌های برتر به انتخاب سازمان هنری رسانه‌ای اوج، با کارگردانی یکی از ‌های مورد نظر این سازمان به مرحله‌ی تولید خواهند رسید. @savad_rasaneh
🔰🔰دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی برگزاری می کند: 🔹اولین جشنواره طراحی سوالات فقهی فضای مجازی مهلت ارسال آثار تا 31 مرداد ماه @savad_rasaneh
🔰رسانه شدن یا در رسانه دیده شدن؟ کمی مثل خمینی ... 📺 این روزها، قدرت سیاه‌پوست‌های آمریکا تو از همیشه بیشتره. لااقل اینطور به نظر میاد. از سی ان ان و بی بی سی تا و ، همه دارن و تظاهرات آمریکایی رو نشون میدن. و ما فکر می‌کنیم این حضور رسانه‌ای قدرت تغییر شرایط رو داره… البته دیده شدن تو رسانه خیلی مهمه. رسانه می‌تونه مردم رو همراه کنه و به حرکت قدرت بده. ولی اینکه کدوم حرکت، چقدر و چطور دیده بشه، یا به کدوم طرف هدایت بشه، تصمیمش خیلی بیشتر با شرکت‌های منبع مالی رسانه هست تا مردم. 🔹واسه همین "رسانه شدن خیلی مهم‌تره، تا تو رسانه دیده شدن…" رسانه‌ ای که مؤثره و محدود به نیست، درست کردنش خیلی بیشتر از ایجاد و مدیریت یه حساب کابری یا انرژی می‌بره. ولی خب تاثیرش از هر رسانه‌ای عمیق‌تر و طولانی مدت تره. 🔸یکی از موفق‌ترین سازنده‌های این مدل رسانه در تاریخ، خانم هاجر و آقای مصطفی (والدین امام خمینی) بودن. دو نفر که هدفشون اصلاً دیده شدن نبود. می‌خواستن یه پیام بزرگتر از خودشون رو پخش کنن. اونا با یه قوی ازدواج کردن و یه رسانه درست کردن که پیامش از یه شهرستان تو ، رسید به من و خیلی‌های دیگه اونور دنیا و زندگی‌مون رو عوض کرد. رسانه‌ای که هنوز کسی نتونسته خاموشش کنه. 👈رسانه قدرتمند ! حرکت ضد امام، از باور به خدا و از یه خانواده محکم و معتقد شروع شد. و دنیا رو تکون داد. خیلی‌ها توی دنیا دوست دارن حرکت‌های مشابه انجام بدن ولی شرایط مشابه رو ندارن. کسانی مثل سیاه‌پوستان که سالهاست بینشون و و رواج داده می‌شه. پدرهاشون رو با هر بهانه‌ای می‌ندازن زندان و مادرهاشون رو تمام وقت درگیر می‌کنن تو کار واسه یه لقمه نون! ✊🏿حالا حرکت عدالتخواه سیاهپوستان آمریکا زیادی داره. ولی این به نظر من نشون دهنده احتمال موفقیت این حرکت نیست. آیا ممکنه این حرکت به جایی برسه؟ به چیزهای مختلفی بستگی داره. مثلاً به اینکه این مردم چقدر خدا دارن و چقدر خانواده. و آیا بینشون کسی پیدا میشه، کمی مثل ؟ - مجری @savad_rasaneh
📚 "مبانی فقهی جنگ نرم رسانه ای" منتشر شد 🔰به گزارش خبرگزاری ، کتاب " جنگ نرم رسانه ای" تالیف حجت الاسلام و المسلمین روانه بازار نشر شد. 🔹امروزه رسانه های گروهی، ها، جراید، و میدان نبرد جبهه و باطل است و در این کارزار شبکه های پرشمار معاند و مخالف از هر ابزاری برای ضربه زدن به فکر و ناب اسلامی استفاده می کنند. 🔻بهره گیری از ابزارهای رسانه ای جهت انحراف اخلاقی به نام و آزادی افکار، بزرگترین جنایت عصرمدرن رسانه ای است. تلاش این تحقیق در سلسله پژوهش های و که توسط مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) در ۴۹۳ صفحه آماده انتشار شده، تبیین مبانی و ضوابط فقهی مواجهه با شبکه های رسانه ای معاند و مخالف در شرایط و بررسی شیوه های مجاز شرعی در مواجهه با آنها است. 🔸این اثر ارزشمند در پنج فصل تبویب و در اختیار فقه پژوهان حوزه و قرار گرفته است. @savad_rasaneh
☑️ فهرست ۱۰ برنامه پرمخاطب در تیر ماه 🔸«» شبکه ۳ - ۵۳.۸ درصد 🔸«» شبکه نسیم - ۴۶.۵ درصد 🔸تکرار «» شبکه نسیم ۳۳.۹ درصد 🔸«» شبکه نسیم - ۲۵ درصد 🔸مستند «حیات وحش» شبکه مستند ۲۴.۳ درصد 🔸«» شبکه ۳ - ۲۳.۳ درصد 🔸 «به خانه بر می‌گردیم» شبکه ۵ - ۲۲.۷ درصد 🔸«اعجوبه‌ها» شبکه ۳ - ۲۰.۷ درصد 🔸«دستپخت» شبکه یک - ۱۸.۸ درصد 🔸«طبیب» شبکه ۳ - ۱۷.۳ درصد @savad_rasaneh
🔰جریان تحریف چگونه در حال پیشروی است؟ 🔷تحلیلی بر منطق قرآنی «جریان تحریف» در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به قلم رامین طیاری‌نژاد 🔗 مطالعه متن کامل یادداشت: https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=46167 🔻 با 💻 @khamenei_maaref @savad_rasaneh
🔰قابل توجه سراسر کشور: 🔸واحد سواد رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می کند: دوره های و آموزش عناوین دوره ها: 🔹 و 🔹 و 👈 با ما همراه باشید، دوره های جدید دیگری نیز در راه است ... 💻 این دوره ها کاملا بصورت مجازی در سامانه آموزش مجازی معاونت برگزار شده و نیاز به حضور ندارد. 📃به کسانی که دوره را با موفقیت به پایان برسانند، گواهی اعطاء خواهد شد. ثبت نام و کسب اطلاع: http://lms.eshragh.ir/ کانال انجمن سواد رسانه طلاب: https://eitaa.com/savad_rasaneh @savad_rasaneh
🔰معرفی اجمالی دوره دین و سینما: 🔹معرفی دوره: اکنون که بيش از صد سال از عمر مي‌گذرد و توجه رسانه‌هاي جهاني، به حضور دين در زندگي بشر به نحو شگفت‌آوري رشد کرده است، مضامین دینی در فیلم‌های ظاهراً سکولار نیز مورد تأمل و تکرار قرار گرفته است و سينماي ديني، قدسی و معناگرا، به عنوان يکي از پيشروترين و پرمخاطب‌ترين انواع سينمايي مطرح شده است، پس ضروری است که محققین حوزوی و دانشگاهی به سمت فهم و تحلیل مدققانه آن بروند و اهالی و نیز در مطالعات خویش این بخش مهم را بیشتر از قبل در نظر داشته باشند. در اين دوره، همت بر آن بوده است که نحوه تعامل نگره‌ها و مؤلفه‌ها و عناصر ديني و شبه دینی مکاتب و آئین‌های مهم جهان و سينماهای مطرح در جهان مورد بررسي قرار گيرد. 🔸سرفصل‌های اصلی دوره: 1. در سينما 2.، مکاتب وابسته و سينما 3.بررسی انواع روش های نقد و تحلیل 🗣معرفی اساتید دوره: – دکتر : رئیس انجمن – دکتری فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم – درس خارج حوزه – استاد محمد حسین فرج نژاد: عضو هیات مدیره انجمن سواد رسانه – دکتری حکمت هنر دینی دانشگاه ادیان و مذاهب – درس خارج – حجت الاسلام والمسلمین سعید ارجمند فر: عضو هيئت علمي جامعه المصطفي العالميه– دکتری حکمت متعالیه موسسه علوم انساني و مطالعات فرهنگي – درس خارج حوزه لینک دوره: yun.ir/0mgpa6 @savad_rasaneh
🔰معرفی اجمالی دوره رسانه و 🔸سرفصل‌های اصلی دوره: 1.آشنایی با بصری 2.چیستی و مولفه های سبک زندگی 3.، و سبک زندگی 4. و سبک زندگی 5. های هالیوودی و سبک زندگی 🗣معرفی اساتید دوره: – استاد ابراهیم سلیمانی: دانش آموخته حوزه علمیه قم و هنر آموخته مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم – استاد و داور دوره ها و جشنواره های عکاسی و گرافیک. – دکتر سید حسین شرف الدین: عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی و دانشیار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) – استاد و پژوهشگر در حوزه های جامعه شناسی، سبک زندگی و . – حجت الاسلام و المسلمین علی جعفری: دکتری فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم – استاد و پژوهشگر و مطالعات فرهنگی – مدیر سابق گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی – استاد سید محمد رضا خوشرو: دکتری علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایي – مدیر سابق گروه پژوهشي ، ارتباطات و اداره کل پژوهش های اسلامي صداوسيما – پژوهشگر حوزه رسانه، جنگ نرم، شبکه های ماهواره ای و سواد رسانه ای. – حجت الاسلام و المسلمین علی قهرمانی: عضو هیئت مدیره انجمن طلاب – استاد و پژوهشگر در حوزه های سواد رسانه، سبک زندگی و نقد و تحلیل فیلم. لینک دوره: yun.ir/a1fbib @savad_rasaneh
🔰نگاهی به تحریف در جامعه رسانه‌ای شده و راه مقابله با آن: «به موازات تحریم یک هم هست؛ تحریف حقایق، واژگون نشان دادن واقعیّات؛ چه واقعیّات کشور ما، چه واقعیّات مرتبط با کشور ما» ۱۳۹۹/۰۵/۱۰ بخشی از سخنرانی تلویزیونی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت عید قربان درباره‌ی مسئله‌ی تحریفِ حقایق کشور برای ناامید کردن مردم و به سازش کساندن مسئولین کشور بود. ایشان تحریف را مکمل تحریم دانستند و شکستِ جریان تحریف را زمینه‌ساز شکست دشمن دانستند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این یادداشت به قلم آقای ناصر نعمتی کارشناس رسانه به تحلیل و بررسی این بحث پرداخته است: 🔹مخاطب‌شناسی تحریف روایت واقعیت‌های اجتماعی همیشه دستخوش تحریف بوده و گلایه‌های تاریخی در این باره هیچ‌وقت تمامی ندارد به‌گونه‌ای که از دیدگاه انتقادی شاید تنها چیزی که دچار تحریف نمی‌شود، واقعیتِ تحریف است! تحریف نه به‌عنوان یک واقعیت بلکه به عنوان یک جریان که در سخنرانی اخیر به آن اشاره شد با تنیدن در سیستم ادراکی جامعه، پروژه خود را تبدیل به پروسه «خود‌پیشران» می‌کند. این اتفاق شاید مهمترین خطری است که به مرز هشدار رسیده و باید برای آن یک برنامه شناختی داشت چرا که «اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد». برای درک دقیق‌تر از این پروسه خودپیشران باید ابتدا از این پرسش رمزگشایی کرد که مخاطبان پروژه تحریف چه کسانی هستند؟ جواب این سوالِ ساده، پیچیده است؛ ! 🗒 مطالعه کامل یادداشت در: https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=4 @savad_rasaneh
◾️فرا رسیدن ماه محرم، ماه عزای حسینی (ع) را تسلیت عرض می کنیم. 🔳پيامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: إنّ لِقَتلِ الحُسينِ حَرارَةً في‌ قُلوبِ المُؤمِنينَ لاتَبرُدُ اَبَداً. 🔰نهضت حسینی بزرگ‌ترین حماسه تاریخ 💠رهبرانقلاب: اگر امام حسین قیام نمیکرد، اسلام از بین میرفت. امام حسین در واقع مثل آن میخ عظیمى شد که این خیمه‌اى را که طوفان داشت [آن را] میبرد، با خون خودش نگه داشت. خب این بزرگ‌ترین حماسه‌ى تاریخ اسلام بلکه بزرگ‌ترین حماسه‌ى تاریخ است؛ این را باید حفظ کرد، این را باید زنده نگه داشت، این را باید به عنوان یک گره‌گشا در امورِ همیشه‌ى تاریخ مسلمین، مورد استفاده قرار داد. بیانات رهبرانقلاب در آستانه محرم ١٣٨٠ 🔗 مطالعه متن کامل بیانات: farsi.khamenei.ir/speech-content?id=46253 @savad_rasaneh
🔰جنگ شناختی چیست؟ (Cognitive warfare) به معنای هدف قرار دادن قوه شناخت عموم مردم و نخبگان جامعه هدف با تغییر هنجارها، ارزش‌ها، باورها، نگرش‌ها و رفتارها از طریق مدیریت ادراک و برداشت است. این نوع جنگ شکل تکامل یافته تر، پیشرفته‌تر، عمیق‌تر و وسیع‌تر جنگ روانی است که مبتنی بر جامعه شبکه‌ای (با زیرساخت رسانه‌های نوین) بوده و با مدیریت ادراک و برداشت انجام می‌گیرد. 🔹مهم‌ترین و دلهره آمیزترین قسمت این جنگ، تلفات انسانی آن است. در جنگ سخت وقتی یک نفر مجروح یا کشته می‌شود یک نفر از جبهه خودی کم خواهد شد، اما در جنگ شناختی وقتی یک نفر نسبت به اعتقادات و تفکر خود بدبین می‌شود علاوه بر این‌که یک نفر از گروه خودی کم شده، یک نفر هم به گروه دشمن زیاد می‌شود. 🔻هدف اصلی در هر جنگی شکست و از میدان به در کردن رقیب هست، اما هدف در جنگ شناختی، شیوه‌های متفاوت‌تری نسبت به همه جنگ‌ها دارد؛ شیوه‌هایی که در نوع خود نشان از پیچیدگی این نوع جنگ دارد شیوه‌هایی مانند: اعتمادزدایی، اعتبار زدایی، مشروعیت زدایی، قداست ‌زدایی، ناامیدسازی و ناکارآمدنمایی یک کشور و جامعه را به افراد آن جامعه تلقین می‌کند و درواقع مردم جامعه که اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی یک کشور هستند را به‌راحتی بدبین می‌کنند و امید به آینده را در آن‌ها از بین می‌برند و مردم نسبت به اعتقادات به چشم خرافات نگاه می‌کنند و حالت رویگردانی اجتماعی به آن‌ها دست می‌دهد. 🔸بهترین راه برای مقابله با این نوع جنگ شناختی، ارتقای آگاهی و سطح بالای در جامعه و افزایش هوشیاری عمومی است. @savad_rasaneh
🔰 اهمیت فضای مجازی در کلام مقام معظم رهبری در دو دیدار تصویری که اخیراً با هیئت دولت و مسئولان آموزش و پروش داشتند، تاکیدات چندباره ای نسبت به لزوم توجه و دقت در باب فضای مجازی فرمودند: 🔷 اهمّیّت فضای مجازی و لزوم راه‌اندازی شبکه‌ی ملّی اطّلاعات مسائل دیگری هم البتّه در کشور وجود دارد. یک مسئله که من اصرار دارم روی آن تکیه بکنم، مسئله‌ی است؛ خب فضای مجازی خیلی مهم است. آقایانی که در زمینه‌ی فضای مجازی نظراتی دارند و ابراز میکنند و گاهی میگویند که این جزو زندگی اصلی مردم است -که ما هم قبول داریم؛ الان واقعاً فضای مجازی، یک بخش حقیقی از زندگی مردم شده؛ حالا و از این قبیل که به جای خود محفوظ است- شکّی نیست [امّا] آنچه عرضِ من است و من روی آن تکیه میکنم این است که فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود؛ بحث این است. فضای مجازی یک چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که میخواهد از آن استفاده بکند؛ دیگران دارند این آب را به یک سمتی که خودشان میخواهند هدایت میکنند؛ آنها دارند میکنند این فضا را. خب وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را -که ما هم دست‌اندرکارش هستیم و مبتلابهِ ما است- هدایت میکنند و مدیریّت میکنند، ما نمیتوانیم بی‌کار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره میکند. عوامل مسلّط بین‌المللی در این زمینه‌ها بشدّت فعّالند: از لحاظ خبردهی، ، و امثال گوناگون؛ هزاران کار دارد انجام میگیرد روی فضای مجازی. برای خاطر این است که بنده روی مسئله‌ی این‌ همه تأکید میکنم. این و که تشکیل داده‌ایم و بنده اصرار داشتم و دارم که این [شورا] تشکیل بشود و رؤسای محترم در آن شرکت کنند و تصمیم‌گیری کنند و اجرا کنند، به خاطر اهمّیّت این مسئله است؛ نمیشود این مسئله را رها کرد. و من میبینم که آن اهتمام لازم به خرج داده نمیشود. خب الان شبکه‌ی ملّی اطّلاعات اجزائی دارد، این اجزا باید در زمان‌بندی‌های مشخّص تحقّق پیدا کند؛ آدم میبیند که تحقّق پیدا نمیکند، از زمان‌بندی‌ها عقبند؛ یا سیاستهای اصولی‌ای در زمینه‌ی پهنای باند وجود دارد که مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و تأکید مؤکّد اینجانب است. ۱۳۹۹/۰۶/۰۲ 📶 آفات و زیانهای احتمالی در آموزش مجازی در باب ، یک نکته‌ی دیگر هم وجود دارد و آن، زیانهایی است که احتمالاً در آموزش مجازی وجود دارد. حالا این که به وجود آمده، بسیار چیز خوبی است منتها بایست مراقبت کنید تا این موجب این نشود که جوانها وارد فضای بی ‌بند و بار و رهای بشوند و سرشان گرم بشود به یک چیزهای دیگری که هم از لحاظ اخلاقی، هم از لحاظ اعتقادی خطرهای بزرگی برای اینها دارد؛ این را باید کاملاً مراقبت بکنید، یعنی پیش‌بینی کنید. ... باید کار کنید در این زمینه؛ یعنی کاری است که نمیشود رها کرد این را؛ چون بحث به‌اصطلاح اُنس بچّه‌ها با فضای مجازی، محسّناتی دارد، عیوبی هم دارد. یکی از عیوبش این است که گفتم؛ یکی از عیوبش منزوی شدن بچّه‌ها در خانه است؛ وقتی که با این و مانند اینها آشنا شدند، میروند سرگرم آن کار میشوند و از محیط خانه و خانواده در واقع بتدریج دور میشوند. باید به اینها توجّه کنید و مراقبت کنید. ۱۳۹۹/۰۶/۱۱ @savad_rasaneh
♦️انتشار برخی محتواهای عجیب (اشرافی‌گری، ابتذال و ...) در سریال‌های نمایش خانگی موجب اعتراض مخاطبین و منقدین شده است. 🔰 به ما می آموزد هر محصولی که تحت عنوان محصول فرهنگی عرضه می شود، برای استفاده و بخصوص ما مفید نیست. 📣 یادمان باشد خانواده خود را خودمان مشخص کنیم. منبع کاریکاتور: خبر فوری @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بیانات رهبر انقلاب به مناسبت ۲۱ شهریور روز سینما 🔰سینما، کلید پیشرفت؛ سوء استفاده از سینما در دنیای غرب؛ روز ملی سینما و یاد و خاطره هنرمندان متعهد این هنر گرامی باد. 🎥📽 @savad_rasaneh
🔰دوره های هنری رسانه ای پاییز معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی 📣ثبت نام: eshragh.ir @savad_rasaneh
🔔 نشست تخصصی و برگزار می‌شود به همت مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، اولین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی «حوزه و فضای مجازی»، ⏱ سه‌شنبه، ۲۵ شهریور، ساعت ۱۱ صبح 📌در خبرگزاری حوزه برگزار می‌شود. @savad_rasaneh
🔰 هر یک دقیقه در اینترنت چه می‌گذرد؟ @savad_rasaneh
🔻در نشست تخصصی حوزه و فضای مجازی در خبرگزاری حوزه بیان شد: ◻️تصمیمات فضای مجازی سیاسی شده است ◻️برخی از سیاستمداران از فقدان شبکه ملی اطلاعات بهره سیاسی می‌برند ◻️با رفتن کرونا همه چیز به حالت قبل بر نمی گردد ◻️کرونا پیشران پیوند بیشتر بشر با فضای مجازی ◻️با تغییر وزیر مشکلات ما حل نمی شود ◻️در معادلات انفورماتیک و هوش مصنوعی نهادهای رسمی حوزه پیشران بودند ◻️فقه فضای مجازی هنوز توسعه نیافته است ◻️نمی توانیم حوزه علمیه منهای فضای مجازی داشته باشیم ◻️فروش پهنای باند آمریکایی به شبکه های داخلی! مشروح نشست: https://hawzahnews.com/x9PTN @savad_rasaneh
📚 دوازدهمین شماره از آثار پژوهشی دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی با عنوان «وضعیت شناسی پژوهش های زنان و فضای مجازی» اثر فاطمه کریمی دردشتی در پورتال پژوهشگاه منتشر شد. 📌برای دریافت گزارش بر روی لینک زیر کلیک کنید: b2n.ir/942156 📌برای دریافت گزارش‌های منتشر شده از سوی پژوهشگاه بر روی لینک زیر کلیک کنید. b2n.ir/55046 منبع: @oisc_majazi @savad_rasaneh
🚨 چرا افراد عکس سلفی منتشر می کنند؟ چه کسانی بیشتر عکس سلفی منتشر می کنند؟ @savad_rasaneh
📖 مقام معظم رهبری: مقوله بسیار مهمی است. البته من به کارهای و تصویری ، ، یا از این قبیل چیزها خیلی اعتقاد دارم؛ اما کتاب نقش مخصوصی دارد. جای کتاب را هیچ چیزی پر نمی کند. 🔰سهم صفحه‌های از نشر کشور چقدر است؟ @savad_rasaneh
🔺حواستان به این مثلث باشد ◾️ یعنی کمی بعد و قبل رویدادها را دیده و بررسی کنیم. وقتی بنا داریم از هشتگی حمایت کنیم در نظر بگیریم این هشتگ در نهایت چه تبعاتی ایجاد می‌کند؟ به سود کیست؟ به ضرر کیست؟ من درباره اصل ماجرا چه می‌دانم؟ این دانسته‌های من برگرفته از شنیده‌هاست یا بر اساس تحقیق و بررسی؟ آیا قبل از جریان سازی‌ رسانه‌ای درباره آن موضوع چیزی خوانده یا شنیده بودم؟ و... ◾️هشتگ را شاید برخی‌ها از سر دلسوزی یا نداشتن علم به اصل موضوع مورد استفاده قرار دادند اما به محض حمایت چهره‌هایی مانند نتانیاهو، ترامپ، پامپئو، بایدن، مریم رجوی، فرح پهلوی، رضا پهلوی و موج بی‌امان رسانه‌های فارسی زبان را دیدیم باید به عنوان یکی از نشانه‌های از موضوع فاصله می‌گرفتیم. امروز همان هشتگ و همان جریان رسانه‌ای موجب تشدید تحریم‌ها بر ایران و صدور قطعنامه علیه کشور شده است. 📣اما نگاهی به عملکرد برخی شبکه‌های فارسی زبان درباره نوید افکاری ⬅️اینستاگرام ایران‌اینترنشنال = حدود ۳۵ درصد از مطالب این صفحه در طول یک هفته به نوید افکاری اختصاص داشته و از ۲۲ تا ۲۸ شهریور از ۲۶۶ پست منتشر شده ۹۴ پست آن مرتبط با نوید افکاری بوده است. ⬅️اینستاگرام بی‌بی‌سی فارسی = در طول یک هفته بی‌بی‌سی، ۳۳۰ مطلب در اینستاگرامش منتشر کرد که ۴۷ پست آن به نوید افکاری اختصاص داشت. از مجموع ۳۸ مطلبی که در ۲۳ شهریور در اینستاگرام بی بی سی منتشر شد، ۱۱ پست به این قاتل اختصاص داده شد، یعنی از هر ۳ پست یک مطلب درباره نوید افکاری بوده است. ⬅️ من‌و‌تو = ۲۰ درصد مطالب صفحه این شبکه در اینستاگرام به نوید افکاری اختصاص داشته است. این شبکه در طول یک هفته مذکور ۲۹۵ پست اینستاگرامی منتشر کرده که ۵۹ پست آن در حمایت از نوید افکاری بوده است. ✅به این سوالات فکر کنید به نظر شما آیا افراد نام برده و رسانه‌های مورد اشاره دلشان برای نوید افکاری سوخته است؟ آیا دلشان برای مردم سوخته است؟ آیا این جریان‌سازی با هدف تشدید فشار بر مردم ایران صورت نگرفته است؟ چرا یک فرد به یکباره برای برخی جریانات و رسانه‌ها مهم می‌شود؟ ما کجای این بازی ایستاده‌ایم؟ کنشگری رسانه‌ای ما چه میزان دقیق است؟ و... 💠حواستان به مثلث «رسانه‌ها و سیاست‌مداران خارجی»، «برخی سیاسیون داخلی» و «برخی سلبریتی‌ها» باشد. هرگاه این مثلث فعال شد مخاطب هوشمند چند قدم از موضوع فاصله گرفته، احساساتی نشده و موضوع را از زوایای مختلف و بدون تعصب بررسی می‌کند. ✍️معصومه نصیری @asrehooshmandi @savad_rasaneh