eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹9 پیشنهاد سواد رسانه ای به مادران: محسن مهدیان روزنامه نگار و فعال فضای مجازی در کانال خودش نوشت: 🔻مسئولین کم کاری می کنند؟ هم مصیبت شده است؟ میلیاردها دلار خرج می شود تا فرزندتان را از خودش و از شما بگیرند؟ همه اینها درست. اما نقش کلیدی است. سواد رسانه ای مادر کارگشا است. در روزگاری که همه خوابند هیچ کس مثل مادر هوشیار نیست و موثر. این متن از جهت به نقش مادرانه می پردازد؛ فقط از جهت سواد رسانه ای و نه بیشتر. شما می خواهید به فرزندتان کمک کنید. حالا فرض کنید سردبیر یک رسانه اید و او . باید چه کرد؟ تغییر در مخاطب از طرق فرآیند انجام می شود. رسانه با اقناع بینش و گرایش و رفتار مخاطب را تغییر می دهد. با این مقدمه باید چه کرد؟ 1️⃣نگران باشید نه مضطرب گام اول خودتان اید. شما رسانه اید. اما هیجانی وعصبانی هیچ وقت نمی تواند موثر باشد. پس بر خود مسلط باشد. نه خودتان احساس گناه کنید و نه به فرزند احساس گناه دهید. صبور باشید و همه چیز را تمام شده نپندارید. 2️⃣مقتدرانه عمل کنید نه مستبدانه. مستبدانه تصمیم نگیرید و برخورد متصلبانه نکنید. با این حال مقتدر باشید. آدم مقتدر، قدرتش از اعتبارش است. هم قدرت دارد و هم مشروعیت. مادر به خودی خود اعتبار دارد. این اقتدار را نگه دارید که بسیار از آن کار بر میاید. اولین گام برای اقناع اعتبار منبع است که مادر در اوج آن قرار دارد. 3️⃣اهل مدارا باشید نه مسامحه. فرق ظریفی ایندو دارند. با فرزندتان متناسب با شرایطی که دارد مدارا کنید. اما مسماحه نکنید. یعنی بی خیال نباشید. ادمی که مدارا می کند تلاش می کند متناسب با شناخت و ظرفیت فرزند او را گام به گام به مقصد هدایت کند. اما ادم اهل مسامحه فرزندش را رها می کند. 4️⃣نظارت کنید نه مچ گیری. نرم افزارهای مختلفی برای نظارت بر فرزند وجود دارد؛ از آنها استفاده کنید. برای نظارت وقت بگذارید اما هر اطلاعی کسب کردید جار نزنید. مچ نگیرید تا حریم ها حفظ شود و فرزندان احساس نکند راه بازگشت وجود ندارد. فقط اطلاع کسب کنید تا متناسب با آگاهی تصمیم بگیرید. 5️⃣فعال باشید نه منفعل مرحله بعدی شکستن مقاومت است و در اینجا شکستن تابو. ماجرا را عادی کنید تا حس کنجکاوی بر دیگر هیجان ها اضافه نشود. خیلی صادقانه و تا دیر نشده موضوعی که نگرانش هستید را با او در میان بگذارید. مثلا اگر اطمینان دارید که فرزندتان در معرض مواجه با کلیپ است خودتان زودتر او را مطلع کنید که ماجرا چیست وحس کنجکاوی را تعدیل کنید. بگذارید از شما بشنود تا دیگری. 6️⃣تذکر دهید نه تعلیم مرحله بعد از شکستن مقاومت، ایجاد تردید است. برای ایجاد تردید استدلال کافی نیست. از عواطف استفاده کنید. از ابزارهایی که می تواند یک تلنگر برای فرزندان محسوب شود. آنچه فرزندتان می داند را در این مرحله تذکر دهید. مثلا توجه دادن به خودش؛ به بزرگیش و هویتش. یا تذکر دادن به عقوبت های دنیایی و غیردنیایی. یا حتا اینکه هر آدم عاقلی در هر جای دنیا نسبت به این موضوع نوعی نفرت دارد. این مرحله تذکر است نه تعلیم. بین ایندو تفاوت است. مثل تفاوت حکمت و موعظه. در تذکر، برخلاف تعلیم شخصیت متذکر و اعتبار منبع بسیار مهم است. مادر و مادری ازین جهت خیلی موثر است. 7️⃣تعلیم دهید نه تخدیر حالا نوبت شناخت است. فرزنداتان را در مرحله دودلی رها نکنید. تحمیق یا تخدیر یعنی بی اعتنایی به آگاهی بخشی و رها کردن فرزند در جهل. با زبان همدلی و متکی به نقاطه مشترک با فرزند برای او استدلال کنید. استدلال درباره چی؟ سه چیز. اولا صاحب اثر کیست و چه ویژگی هایی دارد. دوم درباره خود اثر. اینکه چه مشخصاتی دارد. موسیقی و شعر و بازیگران و .... مرحله سوم نیز اینکه این کلیپ در شرایط امروز جامعه چه کارکردی دارد؟چه چیز را در مخاطب هدف گرفته است. چرا برایش تخریب این وجه در مخاطب اهمیت دارد؟ 8️⃣تشویق کنید نه تادیب واپسین مرحله در اقناع ترغیب است. یعنی ایجاد رفتار. این مرحله را با تشویق امتحان کنید تا تادیب. مثلا تشویقش کنید همین مسیر را برای کمک به دوستانش دنبال کند. تلاش کنید در این ایام بیشتر سمت کارهای دلپسند و دوست داشتنی برای خودش و خانواده برود. بیشتر سمت معنویت برود و کمتر در تنهایی و خلوتی شبکه های اجتماعی باشد. 9️⃣پیروزید نه شکست خورده توجه کنید که در هر شرایطی پیروزید. زیبایی نزد فرزند شماست به امانت. بخواهد و نخواهد درونش خوبی ها را فریاد می کند. هم از درون به فضائل کشش دارد و هم از بیرون. هرکاری از دستتان ساخته است انجام دهید اما توجه کنید که هدایت اصلی دست من و شما نیست. دست اوست که حاضراست و ناظرست و باقی است. اوست که هادیست. به اسم رب ظاهر است و مربی است و تربیت با اوست. پس اول تلاش و بعد هم با حسن ظن و ایمان به پیروزی دعا کنید. @savad_rasaneh
: 📚کتاب «فرهنگ لغات و اصطلاحات سواد رسانه‌ای» منتشر شد. 🔹سیده سارا میرقاسمی، ایده‌پرداز اصلی کتاب فرهنگ لغات و اصطلاحات درباره اهمیت انتشار این کتاب گفت: نیاز ادبیات واحد با ساختار علمی مشخص در حوزه تدریس سواد رسانه‌ای، علت اصلی شکل‌گیری ایده اولیه انتشار کتاب مرجع فرهنگ لغات و اصطلاحات سوادرسانه‌ای بود. وی با بیان اینکه اغلب واژگانی که برای تدریس مهارت‌های سواد رسانه‌ای در کشور استفاده می‌شوند و به کتاب‌ها و مقاله‌های این حوزه راه یافته‌اند ریشه علمی و بین‌المللی ندارند افزود: چندگانگی و اعمال سلیقه شخصی در واژه‌پردازی علوم مختلف و خلق و به کاربردن واژگانی که ریشه علمی ندارند، متخصصان هر حوزه علمی را به خصوص در هنگام پژوهش با مشکلات بزرگ روبرو می‌کند. برای مثال واژه متداول معادلی در زبان اصلی ندارد و همین امر باعث ایجاد مشکلات عمیقی برای پژوهشگران در روند تحقیقات علمی آنان می‌شود. میرقاسمی با تاکید بر استقبال اساتید برجسته علوم ارتباطات از انتشار این کتاب، اظهارامیدواری کرد با انتشار کتاب فرهنگ لغات و اصطلاحات سوادرسانه‌ای از این پس شاهد استانداردسازی در ادبیات سواد رسانه‌ای در کشور باشیم. کتاب مرجع فرهنگ لغات و اصطلاحات سوادرسانه‌ای به قلم محمد سلطانی‌فر، سیده‌سارا میرقاسمی، سیما میربخش، ناصر اسدی و نوید احمدزاده از متخصصان رشته علوم ارتباطات نگاشته شده است. این کتاب را انتشارات پشتیبان، مرجع نشر کتاب‌های سواد رسانه‌ای در کشور بهمن ماه امسال در ۲۲۵ صفحه و قطع رقعی منتشر کرده است. @savad_rasaneh
مصاحبه تفصیلی رئیس انجمن سواد رسانه طلاب دکتر رفیع الدین اسماعیلی با خبرگزاری ایکنا عناوین مهم مصاحبه: ۱. دلایل شکل گیری انجمن سواد رسانه ۲. گزارش از فعالیت های آموزشی و گفتمانی انجمن ۳. نیاز و ضرورت طلاب برای آموزش سواد رسانه ۴.تبلیغ دین و سواد رسانه ۵.دلیل رکود یک سال گذشته انجمن سواد رسانه طلاب متن مصاحبه: رفیع‌الدین اسماعیلی، رئیس انجمن سواد رسانه‌ای طلاب، در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح اقداماتی پرداخت که این انجمن برای توسعه و ترویج سواد رسانه‌ای انجام داده است و در خصوص ضرورت مطرح شدن مبحث سواد رسانه‌ای به طلاب گفت: سال ۹۳ متوجه اهمیت سواد رسانه‌ای و ترویج آن در کشور شدیم؛ متأسفانه در آن زمان منابع قوی در ایران وجود نداشت و هیچ انجمن و مؤسسه‌ای نیز به طور جدی فعالیت نمی‌کرد. ما ابتدا در دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم این ایده را مطرح کردیم و با توجه به اینکه مخاطب جدی این دفتر طلاب بودند و آنان با بخش قابل توجهی از مردم جامعه در ارتباط هستند، دریافتیم که شروع کار با طلاب ضرورت دارد. مصاحبه کامل در لینک زیر: https://iqna.ir/00GbfG @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: جوانان در فضای مجازی امیدآفرینی کنند 🔹دشمنان حقایق عالم را به دروغ وارونه نشان می‌دهند. وقتی امیدها و جرأت‌ها کم شد و اراده‌ها ضعیف شد،‌ قهراً‌ هدف‌های عالی و متعالی کم‌رنگ می‌شود و به دست فراموشی سپرده می‌شود که این افسران یعنی جوانان نباید اجازه دهند چنین اتفاقی رخ دهد. 🔹جوان‌های عزیز اینطور از استفاده کنید برای امیدآفرینی و توصیه به حق و بصیرت‌آفرینی و توصیه به تنبلی نکردن. @savad_rasaneh
: 📚"رسانه‌ها و دین: از رسانه های سنتی اسلامی تا تلویزیون" تالیف دکتر ناصر باهنر ناشر: مرکز تحقیقات صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران 🔹کتاب"رسانه ها و دین: از رسانه‌های سنتی اسلامی تا تلویزیون" دارای پیشگفتار، مقدمه و پنج فصل با عناوین زیر است: فصل اول: دین و ‌ها در جریان نوگرایی فصل دوم: رسانه‌های سنتی دینی در ایران: تحولات، عناصر و کارکردهای ارتباطی فصل سوم: و دین در ایران فصل چهارم: مسیحیت و تلویزیون در غرب فصل پنجم: الگویی برای آموزش دین از تلویزیون 🔹دکتر باهنر عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در مقدمه کتاب خود با یادآوری این مطلب که این کتاب برگزیده‌ای از رساله دکتری وی در رشته در دانشگاه امام صادق (ع) است پرسش‌هایی که این پژوهش درصدد پاسخگویی به آن است را چنین بیان کرده است: 1- دیدگاه نظری مطلوب برای تبیین فرایند ارتباطات دینی در عصر نوگرایی چیست؟ 2- تلویزیون جمهوری اسلامی ایران از چه جایگاه ارتباطی در میان رسانه‌های سنتی و مدرن کشور برخوردار است؟ 3- امکان مطلوب آموزش از طریق نوین (با تاکید بر تلویزیون جمهوری اسلامی ایران ) با چه اصولی تبین می‌شود؟ دریافت فایل کتاب: https://basirat.ir/files/fa/news/1399/1/28/71980_988.pdf @savad_rasaneh
📲چند آمار قابل تامل از حضور مردم در دنیای مجازی پس از کرونا‌: ‌در روزهای پس از ، در جهان شاهد چه خواهیم بود؟ رسانه‌ها و تعامل مردم در این دنیای تازه چه سروشکلی به خود خواهند گرفت؟ به نظر می رسد که در پس تمام تغییرات و تحولات یک سال اخیر، ضریب نفوذ رسانه‌های نوین در دل و جان ساکنان زمین بیشتر شده است. حداقل آمارها به ما خبر می‌دهند که انسان سال 2021 در آستانه ورود به دنیای جدیدی از تعامل و قرار دارد. آمارهایی که می‌خوانید، از پژوهشی با عنوان «وضعیت‌شناسی‌ » از مجموعه تحقیقات دفتر مطالعات رسانه‌های نوین استخراج شده است. 🔹تعداد کاربران منحصربه‌فرد در ایران: 127میلیون نفر‌ 🔹ضریب نفوذ موبایل در : 152درصد‌ 🔹تعداد کاربران در ایران: 58میلیون و 420هزار‌ 🔹ضریب نفوذ اینترنت در ایران: 70درصد‌ 🔹تعداد کاربران فعال رسانه اجتماعی در ایران: 33میلیون و 400هزار کاربر ‌ 🔹ضریب نفوذ رسانه‌های اجتماعی در ایران: 40درصد 🔹سهم بازار در ایران در سال 2020: بیش از 87 درصد‌ 🔹سهم بازار آی‌اواس در ایران حدود 12 درصدی ‌ 🔻ضریب نفوذ اینترنت در جهان: 59.5 درصد 🔻کاربر فعال رسانه‌های اجتماعی در جهان: 4 میلیارد و 200 میلیون نفر 🔻ضریب نفوذ در جهان: 53.6 درصد‌ ‌🔻کاربران اینترنت در سال 2021 در جهان: 316 میلیون نفر ‌ 🔻کاربران فعال رسانه اجتماعی در سال 2021 در جهان: 490 میلیون نفر ‌ ‌ 🔹بیش از 98 درصد کاربران حداقل از یک پیام‌رسان ماهانه استفاده می‌کنند‌ ‌ 🔹میانگین تعداد حساب‌های کاربری هر کاربر در رسانه‌های اجتماعی مختلف: بیش از 8 حساب 🔹میانگین مصرف روزانه کاربران از رسانه‌های اجتماعی: 2 ساعت و 25 دقیقه‌ ‌ 🔹درصد تعداد کاربرانی که از رسانه‌های اجتماعی با اهداف شغلی استفاده می‌کنند: 4.40 درصد‌ ‌ 🔻بیشترین مصرف رسانه‌ای پس از کرونا:‌ استفاده از ‌گوشی‌های هوشمند: 70 درصد‌ استفاده از لپ‌تاپ: رشد 47 درصدی‌ استفاده از رایانه شخصی: رشد 33 درصدی‌ استفاده از تبلت: رشد 23 درصدی‌ استفاده از تلویزیون‌های هوشمند یا بسترهای استریمینگ رسانه: رشد 32 درصدی‌ استفاده از کنسول‌های : رشد 18 درصدی ‌ ‌ 🔹برترین پیام‌رسان در جهان به ترتیب: ، فیس‌بوک مسنجر، وایبر و ایمو‌ گزارش را اینجا بخوانید: http://fdn.ir/52796 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیت الله محسن اراکی: قدرت اول است برخلاف گذشته که قدرت نظامی حرف اول را می زد. رسانه به جامعه جهت میدهد. رسانه آراء عمومی را می سازد و می تواند به سمتی ببرد که برخلاف باشد. 🔸 نظام سیاسی @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: رهاسازی فضای باعث افتخار نیست بلکه باید مانند همه دنیا آن را مدیریت کرد. سخنرانی نوروزی - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ @savad_rasaneh
🔷مهمترین توصیه ها و تأکیدات مقام معظم رهبری در فرمایشات سال ۱۳۹۹ در خصوص و مدیریت آن: 1️⃣اهتمام به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات عوامل مسلّط بین‌المللی در این زمینه‌ها بشدّت فعّالند: از لحاظ خبردهی، خبررسانی، تحلیل داده‌ها و امثال گوناگون؛ هزاران کار دارد انجام میگیرد روی فضای مجازی. برای خاطر این است که بنده روی مسئله‌ی این‌ همه تأکید میکنم... خب الان شبکه‌ی ملّی اطّلاعات اجزائی دارد، این اجزا باید در زمان‌بندی‌های مشخّص تحقّق پیدا کند؛ آدم میبیند که تحقّق پیدا نمیکند، از زمان‌بندی‌ها عقبند. (بیانات مورخه ۲ شهریور ۱۳۹۹) 2️⃣مقابله با دشمن در جنگ نرم در فضای مجازی دشمن دو هدف را به نظرما در دنبال میکند -حالا یک جنگهای آشکار نظامی و سخت و خشن هست که آنها حکم خودش را دارد، امّا جنگ نرم مشکل‌تر علاج میشود و به یک معنا از جنگ سخت خطرناک‌تر هم هست- دشمن در این جنگ نرم دو حرکت را انجام میدهد: یکی این است که این زنجیره‌ی تواصی به حق و به صبر را قطع کند؛ دوّم اینکه حقایق را وارونه نشان بدهد که تبلیغات فراوانی هم دارند که حقایق عالم را راحت بعکس و بدروغ وارونه نشان بدهند... جوانها نباید اجازه بدهند یک چنین اتّفاقی بیفتد و باید امیدآفرینی کنند، باید توصیه‌ی به ایستادگی، توصیه‌ی به تنبلی نکردن، توصیه‌ی به خسته نشدن کنند؛ اینها کارهایی است که جوانهای ما که گفتیم افسران جنگ نرم هستند بر عهده دارند. امروز فضای مجازی یک فرصتی است برای این کار. (بیانات مورخه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹) 3️⃣امیدآفرینی در فضای مجازی حالا دشمنان از فضای مجازی جور دیگر استفاده میکنند امّا شما جوانهای عزیز این جوری از آن استفاده کنید: از فضای مجازی استفاده کنید برای ، برای توصیه‌ی به صبر، برای توصیه‌ی به حق، برای بصیرت‌آفرینی، برای توصیه‌ی به خسته نشدن، تنبلی نکردن، بیکاره نماندن و مانند اینها. (بیانات مورخه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹) 4️⃣ضرورت قوی شدن در فضای مجازی قوی شدن کشور جزو هدفهای ما است... امروز قوّت در فضای مجازی حیاتی است؛ امروز فضای مجازی حاکم بر زندگی انسانها است در همه‌ی دنیا؛ و یک عدّه‌ای همه‌ی کارهایشان را از طریق فضای مجازی پیش میبرند؛ قوّت در این [زمینه] حیاتی است. (بیانات مورخه ۳ فروردین ۱۳۹۹) 5️⃣هدایت و مدیریت فضای مجازی توسط دشمنان ... آنچه عرضِ من است و من روی آن تکیه میکنم این است که فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد میشود؛ بحث این است. فضای مجازی یک چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که میخواهد از آن استفاده بکند؛ دیگران دارند این آب را به یک سمتی که خودشان میخواهند هدایت میکنند؛ آنها دارند مدیریّت میکنند این فضا را. خب وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را -که ما هم دست‌اندرکارش هستیم و مبتلابهِ ما است- هدایت میکنند و مدیریّت میکنند، ما نمیتوانیم بی‌کار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره میکند. (بیانات مورخه ۲ شهریور ۱۳۹۹) 6️⃣رعایت سیاستهای اصولی در خصوص پهنای باند سیاستهای اصولی‌ای در زمینه‌ی وجود دارد که مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و تأکید مؤکّد اینجانب است. (بیانات مورخه ۲ شهریور ۱۳۹۹) 7️⃣ضرورت برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت در زمینه فضای مجازی مسئله‌ی مدیریّت فضای مجازی جزو مسائل مهمّ ما است که این مسئله، مسئله‌ی بلندمدّت هم نیست؛ مسئله‌ی کوتاه‌مدّت و میان‌مدّت و جزو مسائل نزدیک ما است که باید [به آن توجّه بشود] و امثال اینها مسائل کلیدی‌ای وجود دارد. (بیانات مورخه ۲۲ تیر ۱۳۹۹) 8️⃣برنامه ریزی جهت مقابله با زیانهای فضای مجازی بین ... این که به وجود آمده، بسیار چیز خوبی است منتها بایست مراقبت کنید تا این موجب این نشود که جوانها وارد فضای بی ‌بند و بار و رهای اینترنت بشوند و سرشان گرم بشود به یک چیزهای دیگری که هم از لحاظ اخلاقی، هم از لحاظ اعتقادی خطرهای بزرگی برای اینها ... چون بحث به‌اصطلاح اُنس بچّه‌ها با فضای مجازی، محسّناتی دارد، عیوبی هم دارد. یکی از عیوبش این است که گفتم؛ یکی از عیوبش منزوی شدن بچّه‌ها در خانه است؛ وقتی که با این تبلت و مانند اینها آشنا شدند، میروند سرگرم آن کار میشوند و از محیط خانه و خانواده در واقع بتدریج دور میشوند. باید به اینها توجّه کنید و مراقبت کنید. (بیانات مورخه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹) @savad_rasaneh
🌺🌸 میلاد حضرت حجت بن الحسن مهدی موعود و منجی عالم بشریت عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارک باد. به همین مناسبت به معرفی چند کتاب می پردازیم: 🔹انسان 250 ساله بیانات درباره زندگی سیاسی - مبارزاتی ائمه معصومین (ع) ناشر : موسسه فرهنگی هنری ایمان جهادی کتاب «انسان 250 ساله» به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه (ع) است و از این رو، این کتاب یک فراتحلیل تاریخی است که نگاهی کل گرایانه به زندگی هر یک (ع) را با توجه به بستر تاریخی دوره مربوط و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می کردند، ارایه می دهد. 🔸چهارفانوس نویسنده: سعید تشکری ناشر: کتاب جمکران «چهار فانوس»، داستانی است که سعید تشکری در چهار فصل به روایت بخش‌هایی از زندگی نمایندگان خاص امام زمان (عج) و زوایای پنهانی آغاز عصر غیبت و فضای بحث‌برانگیز نیابت ایشان پرداخته است. در این اثر سعی شده آن جامعه چندلایه در قالب داستان به تصویر کشیده شود. 🔸 کمی دیرتر نویسنده: سید مهدی شجاعی ناشر : کتاب نیستان این کتاب نگاهی است متفاوت و نقادانه به فضای انتظار جامعه امروز. ماجرای این داستان از یک مجلس مذهبی شروع می‌شود. 🔺فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی (عج) نویسنده: آیت الله علی کورانی ناشر:کتاب «فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی عج» شامل ۴۰ فصل بوده و دسته بندی کاربردی و منظمی دارد. به نحوی که می تواند برای محققان و مشتاقان در موضوعات آخرالزمانی و موعودشناسی، بسیار کارآمد باشد. 🔹حاء مشدد نویسنده: عترت اسماعیلی ناشر: انتشارات نیستان «حاء مشدد» عنوان متفاوت رمانی است که با هدف پرداخت به روزهای ابتدایی امامت (عج) نگاشته شده است. این رمان با پرداختن به زندگی حکیمه خاتون(س) و حدیثه خاتون(س) از منظری متفاوت به جریانات دوره غیبت صغری می‌پردازد. 🔺دوازدهم نویسنده: علی مؤذنی ناشر: نشر اسم این رمان با تم زندگی و زمانه آغاز امامت امام عصر(ع) نوشته شده و به گفته نویسنده برخوردی متفاوت با مسئله و امام زمان (عج) دارد. این کتاب شخصیت‌هایش ترکیبی از حضور در دوران معاصر و فعلی ما و تاریخ را توامان با هم دارند. 🔹مژده گل نویسنده: مجید ملامحمدی ناشر : کتاب جمکران «مژده گل» در بردارنده داستان های کوتاهی از زندگی امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) برای گروه سنی کودک و نوجوان است. 🔸رجعت از نظر شیعه نویسنده: آیت الله نجم الدین طبسی ناشر: کتاب جمکران در این کتاب کوشش شده تا با استناد به آیات و روایات، نخست به معنای لغوی و اصطلاحی رجعت پرداخته و ادله‌ رجعت، از قبیل آیات و تقسیم آن‌ها را بررسی کرده باشد. سپس با بیان روایات و سنی مفسرین این‌گونه کتاب‌ها معرفی شده و نیز به پاره‌ای از شبهات در این خصوص پاسخ داده شده است. @savad_rasaneh
📲 بیانات تازه‌ منتشرشده درباره تولید محتوا در ✅ دستگاه را تقویت کنید ... منتشرشده در شماره ۲۸۲ خط ‌حزب‌الله @savad_rasaneh
🔸فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی معاونت پژوهش حوزه های علمیه 📚کمیته علمی رسانه و فضای مجازی @savad_rasaneh
📖 هنر و هنرمند از منظر : 🔹هنر از لحاظ مضمون و محتوا، عین تفکر و و است و تنها در نحوه بیان و تجلی از آنان متمایز می شود. مایه اصلی هنر نیز عشق وعرفان است. مسیحای عشق است که روح شیدایی در پیکر هنر می دمد و اگر نباشد این روح، هنر نیز جز جسد مرده بیش نیست. 🔸هنر، شیدایی حقیقت است، همراه با قدرت بیان آن شیدایی، و کسی است که علاوه بر شیدایی حق، قدرت بیان آن را نیز از خداوند متعال گرفته است. هر یک از این دو ـ شیدایی حق و قدرت بیان ـ اگر نقص داشته باشد، خلق نمی گردد. ... اصل لازم شیدایی حق است و قدرت بیان، شرط کافی است. 🔹هنر، یاد بهشت است و نوحه انسان در فراق. زبان غربت بنی آدم است در فرقت دارالقرار و از همین روی، همه با آن انس دارند چه در کلام جلوه کند، چه در لحن، و چه در نقش؛ ... اُنسی دیرینه به قدمت جهان. هنر، زبان بی زبانی است و زبان هم زبانی. ⛔️هنر غربی حدیث نفس است؛ نه حدیث شیدایی حق. بیان خودپرستی انسان امروز است، هنری شیطانی است... 🔸هنرمند رازدار خزاین غیب است و زبان او، زبان تمثیل و تمثل است. پس باید رمز و راز ظهور حقایق متعالی و کیفیت حضور و ظهور امر قدسی را در جهان بشناسد. او باید با بصیرت قلبی، راز تمثل حقایق ملکوتی را بیابد و این یافتن، به معنای علم پیدا کردن نیست. به زبان امروز، این یافتن، لزوما با خودآگاهی نیست؛ بلکه روح هنرمند باید منزل نزول ملائکه ای شود که واسطه الهام رموز غیبی به قلوب و اذواق هستند. قلب هنرمند باید جلوه گاه حسن و بهاء حضرت حق باشد و آیینگی نیز بداند. 🔹هنرمند موحد، گذشته از آن که باید جهان را به مثابه نشانه ای برای حق ببیند و به تبعیت از این تعهد، هنر او نیز رو به بالا بیاورد و به حقایق متعالی اشاره داشته باشد، باید زبان سمبولیک اشیا را با توجه به این حقیقت پیدا کند که هر شی ء در واقع آیت و نشانه حق است و از وجه خاصی به حق اشاره دارد و این اشارات نیز با یکدیگر متفاوت است. 🔸هنرمند باید از غرض اندیشی آزاد باشد، اما در عین حال، هنر عین تعهد اجتماعی است؛ چرا که وجود انسان عین تعهد است و هنر نیز به مثابه جلوه انسان نمی تواند از تعهد فارغ باشد. 🔻هنر برای هنر، عنوان توصیفی تلاشی است که سعی دارد هنر را بی نیاز از و حکمت و تعهد در خود هنر معنا کند. اما مگر این کار ممکن است؟ هنرمند امروز، از تعهد و پیام می گریزد و یا تعهد خویش را در انکار تعهد و پیام می جوید، بی آن که بداند و در این معنا اندیشه کند که آیا گریز از پیام و تعهد و انکار آن ممکن است یا خیر. هنر، عین پیام و تعهد است و انتزاع این دو از یکدیگر و انکار نسبتی که مابینشان وجود دارد، از اصلْ بی معناست و محال.... ، نقابی است فریبکارانه بر چهره این معنا: هنر در خدمت خودپرستی هنرمند.... ✅ از نظر ما، ماهیتا متمایز از آن مفهومی است که در دنیای غرب و غرب زدگان به نام هنرخوانده می شود.... هنر انقلاب، قالب و ماده هنر غربی را می گیرد و اما بدان روح و صورتی تازه خواهد بخشید و در نهایت، از لحاظ ماده و قالب کار نیز از هنر غربی تمایز خواهد یافت و در مراحل بعدی سعی خواهند کرد که در ماده هنر و قالب های آن نیز، تغییراتی متناسب با روح و عهد خاص خویش ایجاد کنند. @savad_rasaneh
🔰 فرصت سوزی تاریخی مدیران کشور نگاه مترقی رهبر انقلاب به فضای مجازی را دنبال نمی کنند 🔺گفتگوی پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با دکتر عبدالحسین کلانتری، سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی: 🔹 هرچند فضای مجازی زیادی در اختیار بشر قرار می‌دهد، امّا ورود آن به تمام شئون زندگی انسانی ناشناخته‌ای با خود به همراه می‌آورد که تا پیش‌ از این بشریت تجربه‌ی مواجهه با آن را نداشته است. 🔹تأثیرات به‌صورت فزاینده‌ای بیشتر می‌شود و تمامی حوزه‌ها را متأثر می‌سازد و هم‌افزا با سایر تحولات فناورانه تمدن جدیدی را تصویر می‌کند. ما با فرصت و تهدید مواجهیم. 🔹بخشی از مشکلات، ناشی از ایدئولوژی و منطقی است که پیشران این تحولات در مقیاس جهانی است و ناشی از آن است که این فناوری‌ها در بستر و اهداف مخرب آن تکوین‌یافته و پیش می‌رود. 🔹برخی دیگر از مسائل این حوزه ناشی از سوءمدیریت در مقیاس ملی است... فضای مجازی دست‌مایه‌ی نزاع‌های سیاسی قرارگرفته و بدنه‌ی مدیریتی کشور نتوانسته نگاه مترقی، عمیق، راهبردی و تمدنی در فضای مجازی را فهم و دنبال کند. مطالعه گفتگو در: ⬇️ farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=47654 @savad_rasaneh
✅ جشنواره بین المللی «حل مسائل کلیدی فضای مجازی» تا آخر اردیبهشت ماه تمدید شد. 💎 جوایز و هدایا: 🥇نفر اول: ۳۰ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🥈نفر دوم: ۲۰ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🥉نفر سوم: ۱۰ میلیون تومان هدیه+ ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🏅نفرات چهارم تا دهم: ۵ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه. ⚜️ مزایا: 💠 فهرست شدن مقالات برگزیده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) 💠چاپ آثار برگزیده در نشریات و مجلات علمی پژوهشی معتبر ملی و بین‌المللی 💠اعطاء گواهی علمی حضور در این رویداد بین‌المللی برای مقالات تایید شده 💠چاپ مجموعه آثار برگزیده برتر در قالب کتاب جشنواره 💠استفاده از آثار در پژوهش‌های مطالعات اسلامی فضای مجازی 💠استفاده از پژوهشگران برتر در پروژه‌های پژوهشی دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی کسب اطلاعات بیشتر⏬ 🌐 http://yun.ir/x5pjn9 یا 🌐 @oisc_rooydad @savad_rasaneh
✅ آگاهی بخشی موثرترین راه مقابله با محتوای مخرب در : 🔹اداره کل پژوهش و بررسی های خبری ایرنا این هفته نظرسنجی آنلاین خود را به موضوع روز فعالیت در شبکه های اجتماعی اختصاص داده است. پرسش های این نظرسنجی در روزهای ۱۴ تا ۲۱ فروردین ماه جاری بر روی سایت ایرنا قرار گرفت و حدود ۶ هزار و ۴۰۰ نفر در این نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. 🔸خبرگزاری جمهوری اسلامی در افکارسنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست «موثرترین راه برای مقابله با آثار سوء‌ برخی محتواها در شبکه های اجتماعی »‌را اعلام کنند. براین اساس ۷۱.۲ درصد پاسخگویان «افزایش آگاهی مردم در خصوص نحوه استفاده از این شبکه ها » را موثرترین راه دانستند. «تقویت مدیریت فضای مجازی و قانونمندکردن آن»‌ با ۲۲.۴ درصد و «افزایش فیلترینگ و برخورد قاطع قضایی»‌ با ۶.۴ درصد از دیگر راه های موثر مقابله از سوی پاسخگویان انتخاب شده است. 🔻در این افکارسنجی، چهار پرسش «در شبانه روز چند ساعت از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید؟ از چه پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی بیشتر استفاده می کنید؟ مهم ترین آثار شبکه های اجتماعی را چه می دانید؟ برای مقابله با آثار سوء برخی محتواها و شبکه های اجتماعی چه راه حلی را موثر تر می دانید؟» مطرح شد. 🔹نتایج این گزارش نشان داد؛ ۷۶.۶ درصد پاسخگویان بیشتر از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی «خارجی»‌ استفاده می کنند. ۱۸.۲ درصد در «هردو »‌ شبکه های داخلی و خارجی فعال هستتند و تنها ۵.۲ درصد در « شبکه های داخلی همچون سروش ، بله و ... » فعالیت دارند. 🔸 ۴۱.۷ درصد پاسخگویان اعلام کردند که روزانه «بیش از سه ساعت »‌ از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند . ۳۸ درصد در شبانه روز « بین ۱ تا ۳ ساعت »‌ و ۲۰.۳ درصد «کمتر از یک ساعت » در شبکه های اجتماعی فعال هستند. 🔻 ۳۳.۲ درصد پاسخگویان «آثار اجتماعی » و ۲۹.۲ درصد «آثار فرهنگی »‌ را از مهمترین آثار شبکه های اجتماعی می دانند. ۲۴ درصد مخاطبان اعلام کردند «آثار سیاسی »‌ مهمترین آثار شبکه های اجتماعی است و ۱۳ درصد نیز به «آثار اقتصادی » اشاره داشتند. منبع: خبرگزاری ایرنا @savad_rasaneh
1618031120-9467-1400-1-2.pdf
629.9K
🔹مقاله: کاربست سواد رسانه‌ای دینی در مواجهه با آسیب‌های به‌عنوان یک مسئله مستحدثه 🔸نویسندگان: سید مرتضی اسمعیلی طبا؛ محمد سلطانی فر و علی اکبر فرهنگی 📖 منبع: نشریه پژوهش های فقهی، دوره هفدهم، بهار 1400، شماره 1. 🔻چکیده: در این پژوهش برآنیم که به‌کمک روش مطالعات اسنادی و نظریات کارشناسان مرتبط و با استفاده از مصادیق و نمونه‌های آموزه‌های دینیِ و تطبیق آن با آسیب‌های موجود در فضای رسانه‌های نوین به‌عنوان یکی از مصادیق مسائل مستحدثه، فتح بابی برای انجام دادن پژوهش‌های جامع‌تر و در نهایت ارائۀ مدل آموزش سواد رسانه‌ای دینی باشد. در این پژوهش مشخص شد که در زمینۀ هر سه نقش مخاطبان رسانه‌های جدید (تولید، مصرف و بازنشر پیام‌های رسانه‌ای) در آموزه‌های دینی ما (آیات قران کریم، احادیث و سیرۀ معصومین(ع)، احکام فقهی و تعلیمات اخلاقی) مصادیق فراوانی که مخاطبان را در مواجهۀ صحیح با این رسانه‌ها راهنمایی می‌کند، وجود دارد که با استفاده از ابزارهای گوناگون رسانه‌ای می‌توان از آنها برای ارتقای سواد رسانه‌ای مخاطبان کمک گرفت. از جمله اصطلاحات قرآنی، روایی، فقهی و اخلاقی که در این پژوهش بررسی مصداقی شده‌اند، می‌توان به: افک، مرجفون، خراصون، اشاعۀ فحشا، امر به معروف و نهی از منکر، غفلت، ظن حرام، مسئول بودن گوش و چشم و دل و حرمت آبروی مؤمن اشاره کرد. #️⃣کلیدواژه‌ها: ، ، ، @savad_rasaneh
🔹شبکه های اجتماعی و کودکان: 🔻خطرات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی می توانند خطراتی را داشته باشند که شامل موارد زیر هستند: *مورد خطاب گرفتن کامنت های تهدید کننده، خشن و جنسی *نمایش تصاویر مستهجن و غیراخلاقی *انتشار تصویر و یا فیلم غیراخلاقی از و یا از سوی دیگران و یا حتی خودش *به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی با افراد غریبه همانند شماره تلفن، تاریخ تولد و محل سکونت *آزار و اذیت سایبری *در معرض استفاده تبلیغاتی قرار گرفتن *هک شدن حساب کاربری فرزند شما و سواستفاده از اطلاعات شخصی او 📣 صحبت کردن درباره شبکه های اجتماعی: صحبت کردن درباره شبکه های اجتماعی و نحوه استفاده از آن بهترین راه برای پیشگیری از به وجود آمدن هر گونه خطر برای شماست و این فرصت را به شما می دهد تا در زمینه های زیر به وی کمک کنید: *چگونه در شبکه های اجتماعی صحبت کند و چگونه با دیگران ارتباط برقرار کند *متوجه شود که برخی از رفتارها در شبکه های اجتماعی چقدر خطرناک هستند *متوجه این موضوع شود که چقدر انتشار اطلاعات شخصی در شبکه های اجتماعی خطرناک است *هرگونه رفتار نامتعارف و زشت را به سرعت با والدین خود در میان بگذارد *یاد بگیرد در برابر افرادی که اطلاعات شخصی او را می خواهد چگونه رفتار کند 👥 با فرزند خود همراهی کنید: در رابطه با شبکه های اجتماعی و استفاده فرزند شما از آن می توانید رفتارهای دیگری از خود نشان بدهید. مثلا فرزند خود را مورد سوال قرار بدهید و از او بپرسید بیشتر در چه زمینه هایی علاقه مند است تا در شبکه های اجتماعی مطلب و عکس ببیند. او را مورد سوال قرار بدهید که بیشتر با کدام شبکه اجتماعی راحت تر است. باید مشخص شود که آیا شبکه اجتماعی که کودک یا نوجوان استفاده می کند مناسب سن او هست یا خیر. 🗓 راهنمای استفاده از : راهنمای استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی به فرزند شما می آموزد چگونه از آنها استفاده کند. «راهنما» می تواند شامل موارد زیر باشد: *زمان مناسب برای استفاده از شبکه های اجتماعی *ارزیابی این موضوع که آیا استفاده از آن در زمان انجام تکالیف یا صرف غذا منطقی هست یا خیر *مکان مناسب استفاده ✅ نکاتی درباره ارسال کامنت و کودکان و نوجوانان به این نکات نیز باید بسیار توجه داشته باشند: *هرگز عکس و فیلم خود و دیگران را در شبکه های اجتماعی بارگذاری نکنند *درباره اطلاعات شخصی شان کاملا محتاط باشند *هرگز با کامنت هایی که درخواست ملاقات حضوری دارند موافقت نکنند *هرگز رمز ورود و نام کاربری خود را به دیگران ندهند *وقتی در مکان های عمومی و از کامپیوترهای عمومی برای وارد شدن به شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، حتما پس از پایان کارشان از حساب کاربری خارج شوند *افرادی را که نمی شناسد به سرعت بلاک کند *در صورت مواجه شدن با تهدید و توهین به سرعت خود را در جریان بگذارد *درخواست دوستی کسانی را بپذیرند که آنها را می شناسند منبع:جام جم @savad_rasaneh
📻 رادیو چیست؟ مزایا و معایب : 🔹(به مناسبت روز رادیو در ایران) 🔸گفتار اول: ويژگي‌ها و مزاياي راديو بطور کلي ويژگي‌ها و خصوصيات اين عبارت است از: 1- سيستم ارتباط راديو از طريق امواج مي‌باشد. 2- پوشش وسيع و گستردگي حوزه انتشاراتي بي‌نظير است. 3- قابليت تحرک فرستنده‌هاي راديويي بسيار بالاست. 4- سرعت در مداومت انتشار آن تا حدي است که خبر را به خود واقعه پيوند مي‌دهد. 5- اصالت خاص راديو در توانايي برقراري رابطه مستقيم با شنوندگان است. 6- ويژگي و اصالت کار راديو از طرز دريافت پيام‌ها ناشي ميشود. بطوري که مي‌توان گفت اصالت خاص راديو در توانايي برقراري رابطه مستقيم شنوندگان با وقايع و حوادث در همان زمان وقوع نهفته است. 7- بطور کلي فنون صوتي کاربردي ساده و بسيار کم خرج دارند. 8- راديو ساده‌ترين رسانه همگاني و درنتيجه ارزان‌ترين و نرمش پذيرترين آنهاست. 9- ميزان سودآوري آن به دليل هزينه کمتر، بالا مي‌باشد. 10- استفاده از آن مانع بسياري از فعاليت‌هاي ديگر انسان نمي‌شود. 11- وابستگي زماني و مکاني براي پخش برنامه‌ها وجود دارد. 12- در رسانه راديو درخواست خاصي از گيرنده (مانند قابليت خواندن) مطرح نمي‌شود لذا گسترش آن بيشتر از مطبوعات است. 13- ترتيب و تنظيم برنامه‌هاي راديويي بطورکلي محدودتر از صفحه‌پردازي و تنظيم مطلب يک روزنامه است در حالي که يک برنامه راديويي را به مراتب سريعتر و آسانتر از چاپ يک روزنامه روزانه ميتوان پخش کرد. 14- راديو نيازهاي فوري مخاطب را تامين مي‌نمايد. 15- متنوع ترين رسانه همگاني به حساب مي‌آيد. 16- در راديو امکان ارائه چند برنامه بطور همزمان بويژه به زبان‌هاي بيگانه وجود دارد. 17- پيام آفرين راديو گروه ميباشد (البته امروزه رو به انفرادي شدن مي‌گذارد). 18- گيرنده راديو در مقايسه با تلويزيون داراي حجم، وزن و قيمت کمتري است. 19- راديو در زمان بحران‌هاي داخلي نقش بسيار فزاينده‌اي دارد. 20- ويژگي روشنفکرانه‌تر بودن صداي بدون تصوير در آن مشاهده مي‌شود. 21- راديو قابليت محلي بودن را داراست اين رسانه مي‌تواند بصورت راديو محلي، مورد استفاده گروه کوچکي از شنوندگان محلي قرار گيرد. 22- راديو وسيله‌اي است که هم از نظر مالکيت و توليد برنامه کمتر از همه رسانه‌اي جنبه فراملي پيدا کرده است. 23- راديو مي‌تواند سرچشمه نوآوري‌ها يا اعتراضاتي باشد که آسانتر از وسايل ديگر در دسترس غيرحرفه‌اي ها قرار گيرد. 24- راديو ارتباطات را هرچند ناکامل ولي بهتر برقرار مي‌کند. 25- راديو اولين وسيله تبليغاتي است که صنعت و تکنولوژي قرن 20 به جهانيان اهداء کرده است. 26- راديو به عنوان يک وسيله صوتي، بهترين راه براي فراگرفتن گوش دادن و شکست دادن بيسوادي شنيداري هست. 27- تخيل آفرين است. 🎙🎙🎙🎙🎙🎙🎙🎙🎙 🔻گفتار دوم: معايب و محدوديت‌هاي راديو 1- ادارک برنامه‌هاي راديويي کامل نيست چراکه يکي از حواس يعني حس شنوايي تنها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. 2- برنامه‌هاي راديويي اغلب در شرايط ناقص و نامساعد شنيده مي‌شوند. 3- بهره‌گيري از حس شنوايي نياز به تمرکز کامل دارد فلذا کوچکترين صدا آن را برهم ميزند. 4- فرار بودن پيام راديويي. 5- امکان تحريف و دگرگون شدن پيامهاي راديويي (بوسيله مخاطب). 6- ادارک ناقص پيامها و ثابت نبودن آنها، معمولاً براي بيان راديويي جنبه تجسمي و تخيلي ايجاد مي‌کند. 7- خبرهاي شنيدني اگرچه به خوبي احساسات را برمي‌انگيزند ولي قادر نيستند انسان را از تأمل و تفکر و تجزيه و تحليل و استدلال منطقي باز دارند بلکه برعکس احتياج به کسب دلايل قانع کننده و ايجاد اطمينان و يقين را در افراد افزايش مي‌دهند و بطور غيرمستقيم آنان را ترغيب مي‌کنند که در مورد آنچه ديده يا شنيده اند به تحقيق و مطالعه بپردازند. 8- چون قدرت تفسيرگري ندارد. تفسير مخاطب از آنچه پخش مي‌شود برمعناي آن تحميل مي‌شود. 📣 دکتر حسن خجسته @savad_rasaneh
🔷بازدید معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی از خبرگزاری حوزه ➖➖ 🔻حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ‌الاسلامی، معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی: 🔳 هم‌افزایی مراکز و نهادهای فعال در عرصه فضای مجازی در حوزه ضروری است hawzahnews.com/xb7Vt 🔻حجت‌الاسلام‌والمسلمین برته، مدیر مسئول خبرگزاری حوزه: ◻️حوزه علمیه امروز ریشه در اصالت‌ها، تاریخ کهن و سنت‌های خود دارد ◻️ مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه به دنبال تسهیل گری است hawzahnews.com/xb7Xk 📸 گزارش تصویری: hawzahnews.com/xb7Wp منبع: خبرگزاری حوزه @savad_rasaneh
🔷حجم تبادل اطلاعات در رسانه‌های اجتماعی چقدر است؟ 🔸آیا می‌دانید روزانه چه حجمی از در رسانه‌های اجتماعی مبادله می‌شود؟ 🔸 خودشان را به زندگی اجتماعی تحمیل کرده‌اند و سبک زندگی افراد را تغییر داده‌اند. روزانه بیش از 294 میلیارد فرستاده می‌شود، روزنامه دو میلیون پست وبلاگ نوشته می‌شود، جمعیت حاضر در یکی از شبکه‌های دوست‌یابی معادل سومین کشور بزرگ دنیاست، هر ثانیه دو کاربر جدید وارد یکی از شبکه‌های تخصصی می‌شود، هر روز بیش از دو میلیارد فقط در یکی از شبکه‌ها زده می‌شود روزانه بیش از 340 میلیون پیام کوتاه فقط در منتشر می‌شود. 🔸حدود یک‌سوم مردم دنیا، برندها را از طریق رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. کاربران یکی از شبکه‌های دوست‌یابی هرروز معادل 20هزار سال در آن وقت صرف می‌کنند. این آمارها به ما می‌گویند باید بیشتر فکر کنیم و بهتر تصمیم بگیریم. انتخاب با ماست، جابجایی اخبار گاهاً نه‌چندان معتبر یا سهیم بودن در بخش اقتصادی و فرهنگی؟ رسانه‌های اجتماعی یک ابزار هستند. این ما هستیم که به آن‌ها معنی می‌دهیم. منبع: مجازیست @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مغفول ماندن مباحث فقه رسانه در حوزه های علمیه 🔹حجت الاسلام والمسلمین رفعتی استاد درس خارج فقه رسانه: مکلف به پاسخگویی نیاز های اصحاب رسانه هستند. یک مسأله مستحدثه نیست، بلکه یک کتاب فقهی مستقل است. درس خارج فقه رسانه، ۱۳۹۸ @savad_rasaneh