eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
5.35M
| 🔊 مسئله رسانه و رقبای منطقه‌ای 🎙 استاد علی قهرمانی @qahramani 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از عصر زنان
▫️یک‌شنبه‌های مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی (این هفته ویژه بانوان نویسنده) 🎙با حضور و مشاوره استاد جواد محدثی 🔻فرصتی برای تبادل نظر درباره مهارت‌های یادداشت‌نویسی تحقیقی و اندیشه‌ای نخستین گعده👇 📆 زمان: یک‌شنبه هفدهم اردیبهشت، ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ 🏢 مکان: خیابان هنرستان، بعد از خیابان شهید تراب نجف‌زاده، مؤسسه شناخت با همکاری 🖌 پایگاه اندیشه‌ای فکرت 🖌 تحریریه عصر زنان 🖌 تحریریه بانو مجتهده امین جهت ثبت نام و حضور در گعده نویسندگان از آیدی‌های زیر اقدام بفرماید: 🆔 @Es_shafiee 🆔 @danial_basir 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🎥 شکل گیری تمدن غرب ▪️طبيعي است که زیست بومِ تهيه کنندگان وکارگردانانِ انيميشن ها و فيلم هاي مطرح هاليوودي، مسيحيت و یهودیت امروزي است که جهانِ خلقِ آثار پویانمایي شاخص غرب مي باشد؛ ▫️منظور از تمدن غرب یا تمدن مدرن، تمدني است که پس از رنسانس با محوریت اومانيسم)انسان خدا انگاري( و نقد مسيحيت، از شمال ایتاليا و جنوب فرانسه آغاز شد و کمکم از وجوه ادبي و هنري به سمت وجوه فلسفي رفت و سپس تکنولوژي مورد نظر خود را ایجاد کرد و سيستم فکري و اقتصادي و سياسي خاصي را در جهان پيگيري کرد و پيشرفت را منحصراً در غربي شدن دانست (سایر تعاریف پيشرفت در مباحث فلسفه تاریخ را از رسميت انداخت). ▪️البته اگر با دید تحقيقي به پایه هاي شکلگيري این تمدن دقت شود، تأثير اندیشه هاي قرون وسطي بر جهان مدرن غيرقابل تردید است. ▫️مسيحيت ممسوخي که در قرون وسطي در جریان بود، ممزوجي از اساطير هِلني و بابلي و رومي و ميترائيسم و گنوستي سيزم و فلسفه هاي نوافالطوني و رواقي و اپيکوري بود و همچنين آميخته به نوعي یهودزدگي و کاباليسم بود که توضيح مختصري از هر کدام از این موارد و بازتاب آن در آثار توليدي ایشان خواهد آمد. ▪️ یهودیتي که در قرون 14-16 در اروپا رواج داشت نيز، مرکب از عناصر گنوسي و هلني و فرهنگ نژادِ یهودي بود و از معنا تهي شده بود و متاثر از کاباليسم خاص آن دوران بود. ✍️استاد محمد حسین فرج نژاد رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔸نخستین پیش نشست های رویداد پاسخ 🔖با محوریت ظرفیت ها و فناوری‌ها توزیع پاسخ در مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات 🔰 با همکاری مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه، مرکز رشد و خانه خلاق و نوآوری پژوهشگاه، خانه مصلحان و خانه اندیشه ورزان برگزار می‌شود: 1️⃣ نشست اول: سبک توزیع پاسخ به شبهات و گستره مخاطبین در فضای چند رسانه‌ای با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین دریاباری 2️⃣ نشست دوم: شیوه ارتباط با مخاطب و پاسخ به شبهات و گستره مخاطبین در فضای مکتوب با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی ✍️ دبیر علمی: حجت الاسلام و السلمین پیشاهنگ ⏰ یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه۱۴۰۲، ساعت ۱۷ 🏢قم، خانه مصلحان 📱کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام: ۰۹۳۳۱۰۰۲۶۷۲ (آقای جهانی) 🆔 @iictchannel
| 🎥 انیمیشن ماشین کوکی ها ، و انیمیشن حبابی ها و قطار ربات ها ... ▪️این سه انیمیشن و چند انیمیشن دیگر برای نونهالان و کودکان در صدا و سیما (در شبکه پویا) در حال پخش است که اصرار عجیبی دارد به روح بخشیدن به ماشین آلات ... ▫️اگر والدین توجه نکند تاثیر مخرب و پیام پنهان این دست آثار در ضمیر ناخودآگاه فرزندانشان حتما تأثیر گذار است. تاثیری که در "داروینیسم جدید" مدنظر است... ▪️حالا باید چیکار کرد؟ کافیست والدین با بچه ها کمی دوست باشند؛ توضیح بدهند که چیزهایی که این سریال ها یاد می‌دهند مثل دوستی، وفاداری ، تعاون و همکاری و غیره خیلی خوب هستند اما متذکر شوند که: ▫️ مسلما هیچ وقت اجسام و ماشین آلات و ربات ها نمی توانند جای انسان ها رو بگیرند و دوست به واسطه‌ی محبتیست که بین قلوب افراد ایجاد می‌شود و ماشین‌ها از این محبت بی بهره‌اند. ✍️ابوفاضل سیدی رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎥 کمدی سیاه در فسیل ▪️بر سر این فیلم شاید حرف های زیادی زده شود اما مهم محتوای فیلم است آنچه نقل می‌شود مهم است و آنچه برداشت میشود مهم تر ... ✍️علیرضا لطفی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی| #تحلیل 🎥 کمدی سیاه در فسیل ▪️بر سر این فیلم شاید حرف های زیادی زده شود اما مهم محتوای فی
🎥 کمدی سیاه در فسیل ▪️بر سر این فیلم شاید حرف های زیادی زده شود اما مهم محتوای فیلم است آنچه نقل می‌شود مهم است و آنچه برداشت میشود مهم تر ... ▫️ژانر کمدی معمولا ژانری است که هدفش خنداندن مخاطب است اما گاهی اوقات محتوایی عمیق تر را به مخاطب خود تزریق میکند. مخاطب برایش مهم نیست که چه چیزیی را می شنود یا می بیند مهم خنده‌ایست که از فیلم دریافت میکند. ▪️ این فیلم در خنده‌گرفتن به لحظه موفق نبود؛ شوخی‌هایی که متاسفانه دیگر برایمان در فیلم های کمدی عادی شده و بیننده از حرف های رکیک سکانس‌های لودگی وادار به خنده می شود. ▫️ داستان فیلم درباره سه جوان به نام های اسماعیل ( بهرام افشاری ) ؛ سعید ( هادی کاظمی ) ؛ و صفا ( ایمان صفا) که آرزو اجرای کنسرت و شهرت را دارند. ▪️ زمان فیلم در زمان قبل از انقلاب قرار دارد و بر اساس شرایط موجود آنها را مجبور به چیزی می‌کنند که در ظاهر علاقه ای به آن ندارند؛ اما اسماعیل برای رسیدن به نامزدش فرنگیس ( الناز حبیبی ) بر خلاف میلش قبول می‌کند که برای اعلا حضرت شعر بخواند. ▫️ سعید (هادی کاظمی ) ؛ شخصیتی بی طرف و ترسو که زود شرایط را قبول می‌کند؛ در سکانسی که از طرف ساواک به کافه می آیند اسماعیل و صفا از خود مقاومت نشان می‌دهند اما سعید تسلیم می‌شود. سعید حتی از ابراز علاقه اش به پری، خواهر اسماعیل ( الهه حصاری) خود داری می‌کند و کاملا محتاط است، همین شخصیت بعد از انقلاب در کمیته مشغول است؛ او که آهنگساز کاواره بود حالا به شخصیتی مذهبی و انقلابی تبدیل شده است. ▪️صفا؛ ( ایمان صفا ) شخصیتی که قبل از انقلاب مخالف رژیم پهلوی است؛ او آزاد منش است و برای خواسته‌اش می‌جنگد؛ سست عنصر نیست، پای انتخابش می ماند و مجازاتش را هم می‌کشد. شخصیتی که قبل از انقلاب در اشعارش به رژیم توهیین می کند، بعد از انقلاب منافقی علیه انقلاب است. این شخصیت با بازی بی نظیر ایمان صفا برای بیننده دارای پیام است. ▫️ به نظر می‌رسد نقطه اوج دراماتیک فیلم ایمان صفا است، فردی که بعد از انقلاب در مقابل دوستان خود می‌ایستد، این رو در رویی فیلم را به اوج خود می ‌رساند. ▪️فیلم فسیل یک فیلم کمدی معمولی نیست، این فیلم را نمی توان با هزارپا یا با مطرب مقایسه کرد. فسیل حاوی نکاتی است که چالش های جدی دنیای هنر بعد از انقلاب را به تصویر می ‌کشد. ▫️سکانس هایی از میدان آزادی در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و تغییر موقعیت اسماعیل رمز هایی در بر داشت که معنی تازه ای را برای بیننده تداعی می کرد. فیلم فسیل به زبان کمدی و طنز پیامش را خوراک مخاطبی می‌کرد که در گیر موقعیت های خنده دار فیلم بود. ▪️اما نام فسیل انتخاب هوشمندانه ایست برای فیلم که بیان می‌کند همانگونه که آثار به جامنده از اعصار گذشته ارزشمند هستند و دست یابی به اصل آنان غیر ممکن است، چیز هایی که در دوران گذشته از دست ما رفته ارزشمند بوده و دیگر قابل دست یابی نیست. ✍️علیرضا لطفی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🎥 تحلیل سریال دیدن (see) ▫️از ویژگی‌های این سریال کشش و تعلیقی است که برای مخاطب ایجاد میکند. هر چند مخاطبانی در نیمه‌یِ راه متوجه می‌شوند، دیدن این سریال در نهایت برای شان ثمره‌یِ چندانی نخواهد داشت، اما این کشش در حدی است که باز هم آن‌ها را به دیدن ادامه سریال علاقمند می‌کند. ▪️این مجموعه که قطعا با صرف هزینه بسیار ساخته شده است، نکات منفی زیادی دارد؛ ✍️بارگزی رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی| #تحلیل 🎥 تحلیل سریال دیدن (see) ▫️از ویژگی‌های این سریال کشش و تعلیقی است که برای مخاطب
| 🎥 تحلیل سریال دیدن (see) ▪️دیدن (see)، یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به کارگردانی فرانسیس لارنس است. این سریال در سه فصلِ هشت قسمتی در ژانر درام_اکشن_علمی که با تخیل همراه است، ساخته شده است. ▫️در این مجموعه مردم کره زمین به ویروسی مبتلا و نابینا می‌شوند.به خاطر این بیماری، جمعیت کره زمین کاهش می‌یابد و مردم به صورت قبیله‌ای زندگی می کنند. نابینایی به صورت موروثی به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود. ▪️در میان این مردم که بینایی را گناه می‌دانند، دختر و پسر دوقلویی به دنیا می‌آیند که می ‌بینند.آن‌ها باید از خود محافظت کنند و همچنین کاری برای مردم انجام دهند. ▫️از ویژگی‌های این سریال کشش و تعلیقی است که برای مخاطب ایجاد میکند. هر چند مخاطبانی در نیمه‌یِ راه متوجه می‌شوند، دیدن این سریال در نهایت برای شان ثمره‌یِ چندانی نخواهد داشت، اما این کشش در حدی است که باز هم آن‌ها را به دیدن ادامه سریال علاقمند می‌کند. ▪️این مجموعه که قطعا با صرف هزینه بسیار ساخته شده است، نکات منفی زیادی دارد؛ ▫️در بخش‌هایی از این سریال خشونت به بدترین شکل ممکن دیده می‌شود. باباواس (جیسون موموآ) که نقشِ اول مرد را بازی می‌کند، قهرمانِ فیلم است و مخاطب او را دوست دارد. وقتی او با کسانی که پسرش را به بردگی برده‌اند، روبرو می‌شود به وحشیانه ترین شکل ممکن شمشیرش را وارد دهان و گلوی یکی از آن‌ها کرده و تا انتها فشار میدهد، که قطعا این صحنه و صحنه های مشابه آن به خاطر هم ذات پنداری که مخاطب با قهرمان داستان دارد، او را به خشونت تشویق می‌کند. ▪️با توجه به ترجمه سریال، در جایی پاریس (الفری وودارد) می‌گوید: مسبب بدبختی‌های انسان مذهب هست. ▫️یعنی اگر دین نباشد، مردم دچار اختلافات اعتقادی و مشکلات نخواهند شد و زندگی راحت‌تری خواهند داشت. ▪️در این مجموعه مشکلات اخلاقی همچون؛ همجنس‌بازی، بودن با محارم، همراهی یک زن با دومرد و تعهّدِ ازدواج را فدای مسولیت‌های سیاسی کردن بی‌داد می‌کند. قطعا این مسائل، برای خانواده‌ها و جوانان آسیب‌زا است. ▫️دونکته‌یِ قابل توجه در این سریال وجود دارد، یکی پایبندیِ شدید باباواس به خانواده‌اش است. او تا آخرین لحظه از خانواده ‌اش حمایت و تلاش می‌کند آن‌ها را در کنار هم حفظ کند. با توجه به این مطلب، این مجموعه، سرپرستی و حمایت مرد را نسبت به خانواده‌اش، امتیاز بزرگی برای او می‌داند. ▪️اما دشمنان اسلام مخصوصا افرادی که گرایش فمینیستی دارند، مسئله ‌یِ سرپرستی مرد را به گونه ‌ای تبلیغ می کنند که در اسلام به زن بهایی داده نشده است و این موضوع، ظلمِ به زن است. ▫️نکته دیگر، فدا شدن باباواس برای مردمی است که جانشان با مواد منفجره در خطر بود. در حالی‌که آمریکا، خود، منبع تولید و ارسال اسلحه و بمب به سایر کشورها است. ✍️بارگزی رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🎥خشونت در نمایش خانگی! ▪️مصاحبه بازیگر سریال « آکتور» با همشهری: ▫️ مجید پتکی: قبول دارم که سریال های شبکه نمایش خانگی مدت‌هاست با تنش و همراه بوده‌اند. از «میدان سرخ»ی که خودم در آن بازی داشتم تا بقیه‌ سریال های دیگر که نام نمی برم همه با خشونت و تنش همراه بوده‌اند. نمی‌دانم به چه دلیل؟ چند سالی است که انگار از نویسندگان که فقط قصه های خشونت آمیز بنویسند؛ البته ناگفته نماند که خواسته مردم هم مهم است و واقعا هم از چنین داستان‌هایی استقبال می شود. البته مسلم است که مردم دوست ندارند خشن باشند اما خوراک فرهنگی ای که اخیرا برای مردم در شبکه نمایش خانگی یا سینما در نظر گرفته شده مردم را بیشتر به این سمت سوق می دهد. 🔗لینک مصاحبه کامل hamshahrionlin 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎥 تحلیل فیلم سینمایی فینچ ... ▪️تنازع بر سر بقا سرنوشت محتوم بشری نمایش داده می شود و همان طور که داروین وجود حال دنیا و تمام موجوداتش را حاصل تنازع بقای موجودات گذشته می داند، فیلم قصد دارد تا آینده دنیا را نیز به همین ترتیب متصور باشد؛ اگر در گذشته موجوداتی بوده‌اند که امروز از آنها اثری باقی نیست و تصورشان برای ما مشکل است در آینده نیز باید منتظر موجوداتی باشیم که اکنون تصورش شاید بعید باشد مانند ربات ها. و چه بسا این ربات ها باشند که در ادامه حیات در عصر آینده بسیار موثر و تاثیرگذار باشند حتی بیشتر از انسانها... ✍️تحلیلگر: ابوالفضل موسوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🎥 واقعیت پنهان مرد عنکبوتی ▪️مرد عنکبوتی در واقعیت پنهان خود در تعارضی آشکار با دین حَق و این فرموده‌ی خداوند متعال در قرآن کریم که می‌فرماید: مَثَلُ الَذینَ اتَّخذوا مِنْ دونِ اللّهِ اولیاءَ کمَثلِ العنکبوتِ اتَّخَذَتْ بیتاً وَ اِنَّ أَوْهَنَ البیوتِ لبیتُ العنکبوتِ (عنکبوت : ۴۱) سعی می‌کند تا تنها با کمک نیش یک عنکبوت، اسطوره‌ای شکست‌ناپذیر خلق نماید که فقط با اتکا به قدرت انسانی خود با بدی‌ها به مبارزه برخاسته! و بدین‌ترتیب مخاطبان خود را به چنان شگفت‌زدگی بصری می‌رساند که آرزوی دوستی و محبت با او را در دل می‌پرورانند. ✍️نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#بازنشر | #تحلیل 🎥 واقعیت پنهان مرد عنکبوتی ▪️مرد عنکبوتی در واقعیت پنهان خود در تعارضی آشکار با د
| 🎥 واقعیت پنهان مرد عنکبوتی ▪️مرد عنکبوتی قهرمانی افسانه‌ای است که پیش از حضورش در عرصه‌ی سینما، نخست در سال ۱۹۶۲م، توسط پدیدآورنده‌ی اصلی‌ترین شخصیت‌های کمیک در جهان و بازیگر، تهیه‌کننده و نویسنده یهودی آمریکا، یعنی استن لی (Stanley Martin Lieber) به‌وجود آمد و توسط استیو دیتکو (Steve Ditko) طراحی و با سرمایه‌ی شرکت جهان‌گستر مارول (Marvel Comics) و در قالب مجله و کتاب کمیک (Comic book) به جهانیان عرضه گردید. ▫️مرد عنکبوتی در واقعیت پنهان خود در تعارضی آشکار با دین حَق و این فرموده‌ی خداوند متعال در قرآن کریم که می‌فرماید: مَثَلُ الَذینَ اتَّخذوا مِنْ دونِ اللّهِ اولیاءَ کمَثلِ العنکبوتِ اتَّخَذَتْ بیتاً وَ اِنَّ أَوْهَنَ البیوتِ لبیتُ العنکبوتِ (عنکبوت : ۴۱) سعی می‌کند تا تنها با کمک نیش یک عنکبوت، اسطوره‌ای شکست‌ناپذیر خلق نماید که فقط با اتکا به قدرت انسانی خود با بدی‌ها به مبارزه برخاسته! و بدین‌ترتیب مخاطبان خود را به چنان شگفت‌زدگی بصری می‌رساند که آرزوی دوستی و محبت با او را در دل می‌پرورانند. ▪️واقعیت پنهان مرد عنکبوتی شاید برای بسیاری مشخص نباشد و تا به آینده نیز هیچ‌گاه ستیز مستقیم او با دین حَق برای بسیاری از مخاطبان معلوم نگردد؛ اما آن‌چه که بدون هیچ تردیدی برای هر مخاطبی قابل فهم و درک می‌باشد، حضور مرد عنکبوتی به‌عنوان شخصیتی لیبرال و بر بستر تفکر سکولاریسم است که به‌نوعی ویژه از ماهیت قُدسی قانون و قراردادهای اجتماعی در جامعه‌ی پیرامونی خود دفاع می‌نماید. ▪️سخن در باب سکولاریسم بسیار است، اما آن‌چه که اهمیت دارد، فهم این نکته است که تفکر سکولار به‌عنوان مروّج دینی بَشرمحور در قالب لیبرالیسم، به‌گونه‌ای تنظیم شده که از قابلیت جذب تمامی تفکرات مختلف خدامحور برخوردار باشد و حضور تمامی ادیان را در حوزه‌ی روابط فردی هریک از انسان‌ها محترم بشمارد. این دین بشری تنها تفکر متعارض خود را دین حَق می‌داند که ادعای پاسخ‌گویی به تمامی نیازهای بَشری را داشته و برنامه‌ای برای رهیافت انسان به سعادت در دنیا و آخرت ارائه می‌دهد. ▫️به این ترتیب، تنها تعارض سکولاریسم با سایر ادیان در نفی دین حَق و تقابل مستقیم با آن است که در این مسیر و در گام نخست، سکولارها با ارائه‌ی ذهنیتی مُتحجرانه از این دین، سعی می‌نمایند تا مشروعیت حضور اجتماعی و مُوجّه بودن اظهار نظر کتاب آسمانی مبتنی بر دین حَق را به عصر سُنّت (Tradition) محدود نموده و با یادآوری تکامل انسان، تجدد یا مدرنیسم (Modernism) را سرآغاز فصل جدیدی معرفی سازند که لازم است در آن تبیین مناسبات شهروندی به‌گونه‌ای بَشری و منطبق با نیازهای جدید انسان مُدرن، مورد بازبینی قرار گرفته و در این مسیر، شعار فریبنده‌ی جدایی دین از سیاست، برای تببین نحوه‌ی کنار کذاشتن دین حَق و اتخاذ روش برآمده از دین لیرالیسم، در جهت اداره‌ی بهتر امور دولت‌ها و حکومت‌ها فریاد زده می‌شود. ✍️نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
🔘 | چهارمین محفل گفت‌وگو محور فکرت با موضوع: ✅ گِره حجاب؛ بازفهمی و‌ بازطراحی با حضور؛ مهدی جمشیدی، پژوهشگر فرهنگ زمان: چهارشنبه،۲۰ اردیبهشت ماه۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۳۰ مکان: قم، بلوار بسیج، نبش خیابان نجف‌زاده. ♦️پخش زنده از کانال فکرت در ایتا 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ https://eitaa.com/joinchat/4114284562C3b2a6d7655
🛑 دکوپاژ ... 🔻اهل تفکر و مطالعه، والدین، معلمان و دانش آموزان، اساتید و دانشجویان ... ❓آیا فیلم هایی که میلیون ها دلار هزینه داشته اند فقط صرف سرگرمی ساخته می شوند؟! ✅ گروه دکوپاژ محفل مجازی انجمن سواد رسانه جهت نقد و بررسی و جریان شناسی سینمای ایران و جهان 👇 لینک گروه دکوپاژ👇 https://eitaa.com/joinchat/193462645C745c7f70f3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔘 واژه‌ای غلط انداز ▪️مفهوم « بازی »، آن قدرها هم بازی و شوخی و فانتزی نیست؛ بلکه یک مفهوم بسیار جدی و اثرگذار تلقی می‌شود. بازی یکی از شیوه‌های مهم آموزش، جامعه پذیری، سبک زندگی، انتقال مفاهیم، تغییر نگرش، افزایش مهارت، تفریح و گذران وقت، ایجاد مشغله‌ی ذهنی، ارتقای توانمندی‌های فردی و گروهی، کنترل هیجانات، اقناعِ مخاطب، تغییر ارزش‌ها و جابجایی خوب و بد در ذهن بازیگر، ایجاد ذائقه‌ی جدید و... است. ▫️مفهومی با این همه کارکردِ متفاوت که می‌تواند دارای آثار مثبت و منفیِ متعددی باشد را نباید به بازی گرفت؛ برعکس باید آن را بسیار جدی، به ویژه برای کودکان تلقی کرد. ▪️بازی‌های رایانه‌ای از جمله رسانه‌های جدید است. این رسانه‌ها تعاملی و پر تنوع هستند. یعنی در بسیاری از موارد شما تعیین نمی‌کنید در یک رسانه خاص مثلا تلویزیون برنامه‌ای خاص مثل پخش فوتبال ساعت 8 شب باشد تا با پخش سریال محبوبتان که در همان ساعت است تداخل پیدا نکند و یا شما نمی توانید از پخش یک برنامه که از آن متنفرید جلوگیری کنید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔘چرا آواتارها برایمان جذاب هستند؟ ▪️آواتار، شخصیت مجازی غالبا کارتونی و انیمیشنی است که جای شما در بازی نشان داده می‌شود. ▫️این شخصیت ممکن است انسان، حیوان و یا هر چیز دیگری باشد و در اغلب بازی‌ها وجود دارد. ▪️آواتارها با توجه به فضا و قوانین بازی خصوصیات و توانایی‌های خاصی دارند که گاهی اوقات مخاطب آنچه که خود ندارد را در وجود او می‌بیند. ▫️از آنجا که انسان همیشه به دنبال کمال گراییست این آواتارها که اغلب از خود فرد کامل تر هستند برای گیمر جذابیت بالایی دارند و او را متمایل می‌کند که در کالبد این آواتار فرو رفته و به زندگی و کسب تجربه بپردازد. ✍️سلمان ایرانمنش 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🔘ترویج تک فرزندی بواسطه انیمیشن ها ▪️انیمیشن ها در تربیت نسل بعد یک کشور تاثیر دارند. ▫️حال به شخصیت اصلی های انیمیشن های زیر دقت کنید تا ببینید با چه حجم عظیمی از ترویج تک فرزندی مواجه هستیم. ▪️لوکا، دنیای عجیب، رامبل، من نفرت انگیز، روح، هوم، قرمز شدن، دنیای عجیب، فردیناند، رایا و آخرین اژدها، عصریخبندان، ران خراب شده، ترول ها، اژدهای آرزو، هتل ترانسیلوانیا، پاکوچولو، پارک عجایب، پاگنده، خانه هیولا، موآنا، نام تو، لوراکس، شیرشاه، گیسوکمند و... ▫️چه انتظاری از نسلی که با این آثار فرهنگی بزرگ شده می رود؟ آیا تمایلی به فرزندآوری خواهند داشت؟ @inaghd_ir 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از عصر زنان
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار می‌کند: ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان ♨️ موضوع: لایحه‌ی ارتقای امنیت زنان؛ فرصت‌ها و تهدیدها ♨️ نشست سوم: ▫️دکتر سمیه سادات حسنی حلم ▫️ حجت‌الاسلام محمدرضا کدخدایی 📅 زمان: ۵شنبه ۲۱ اردیبهشت 🕰 ساعت ۱۰ ✅ امکان حضور ویژه مخاطبین تخصصی، به تعداد محدود فراهم خواهد بود. برای ثبت‌نام و اعلام حضور به آیدی زیر مراجعه فرمایید: 🔹 @Es_shafiee 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از فکرت
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهارمین محفل گفت‌وگو محور فکرت با موضوع: ✅ گِره حجاب؛ بازفهمی و‌ بازطراحی با حضور؛ مهدی جمشیدی، پژوهشگر فرهنگ @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
صوت محفل ۴- گره حجاب.mp3
18.59M
🔘 | چهارمین محفل گفت‌وگو محور فکرت با موضوع: گِره حجاب؛ بازفهمی و‌ بازطراحی با حضور؛ 👤مهدی جمشیدی، پژوهشگر فرهنگ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | ایتا | اینستاگرام | تلگرام
هدایت شده از فکرت
📷 | 💠 چهارمین محفل گفت‌وگو محور فکرت با حضور استاد مهدی جمشیدی برگزار شد. 🔘 متن کامل گفت‎وگوی محفل به‌همراه گزارشات جلسه به‌زودی در پایگاه اندیشه‌ای فکرت منتشر خواهد شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔘چرا بازی های رایانه ای جذاب هستند؟ 1️⃣ قدرت انتخاب ▪️کاربران در بدو ورود به بازی‌ها، با انتخاب‌های متعددی مواجه و روبرو می‌شوند. ▫️ادامه بازی و رفتن به مراحل بالاتر به تصمیم گیری و انتخاب درست کاربران بستگی دارد. این انتخاب های متعدد شما را درگیر می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید و وقتی بتوانید چند مرحله را به راحتی پشت سر بگذارید دیگر طاقت رها کردن بازی را ندارید و عمیقا درگیر آن می‌شوید که از دلایل مهم بروز اعتباد رسانه‌ای در مخاطب است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از رادیو فکرت
حکمتانه 3 نهایی.mp3
6.99M
| 🔰 حکمتانه | شماره 104 📻 مطهری، فیلسوف ارزشمند 🔸معلم فلسفه کسی است که کلمات و فکر و نظر فیلسوفان را می‌شناسد و با روش‌های مختلف تعلیم و تربیت و هنر معلمی، افکار و نظرات سخت فلسفه را در حد و اندازه شاگرد توضیح می‌دهد. 🔻شما را دعوت به شنیدن این پادکست می‌کنیم. 🗞سردبیر: دانیال بصیر 📝پژوهشگر: میلاد پورعسگری 🎙گوینده:محمدحسین ناصری 📽کاری از تیم تولید فکرت 📎 شماره 103 حکمتانه را اینجا بشنوید. 🔻 کانال رادیو فکرت: 🌐 وبگاه| ایتا | روبیکا | تلگرام |اینستاگرام
32.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎥 تحلیل انیمیشن هیولای دریا ▪️داستان انیمیشن هیولای دریا 2022 این‌گونه آغاز می‌شود: در دورانی که جانوران وحشتناکی در دریاها پرسه می‌زدند، شکارچیان هیولا قهرمانان مشهوری بودند که بین مردم احترام فراوانی داشتند. قهرمانی به نام جیکوب هالند نیز یکی از همین شکارچیان پرافتخار بوده که با کشتی دریایی به همراه ناخدا به سفرهای شکار هیولاهای دریایی می‌رفته است. ▫️میزی برامبل، دختری است که در یتیم‌خانه زندگی می‌کند، چون پدر و مادرش را در همین نبردهای با هیولاهای دریایی از دست داده است. در یکی از این سفرها که میزی با جیکوب همراه می‌شود، ناگهان شکل ماجرا تغییر می‌کند و تاریخ پرافتخار مبارزه قهرمانان با هیولاهای دریایی به کل زیر و رو می‌شود... . ✍️نویسنده: حسین عبداللهی کرمانی 💻 پژوهشگر: حسین عبداللهی کرمانی و علیرضا محمد زاده 🎙گوینده: فائزه کمال الدینی 🔘 تولید مشترک انجمن سواد رسانه طلاب با سایت آی نقد www.inaghd.ir @inaghd_ir 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh