eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
4.3هزار دنبال‌کننده
809 عکس
242 ویدیو
3 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 پیچیدگی ایمانی در ایران فرهنگی، سپری تاریخی در برابر سکولاریسم ▫️انباشت تاریخی سکولاریسم در غرب: جامعهٔ مدرنی مثل اروپا و امریکا به لحاظ تاریخی و نظری، در فضای انباشته شده‌ای از سکولاریسم قرار دارند. یعنی نوعی از تراکم فرهنگ سکولار آنجا دیده می‌شود که حالا حالاها امکان بازگشت دین به زندگی برایشان فراهم نمی‌شود. وضعیت سکولار در غرب از دوران یونان باستان آغاز شد، در آتنِ عصر پریکلس خودش را بیشتر آشکار ساخت، در دوره امپراتوری روم باستان ادامه یافت و حتی در قرون وسطی، فضای فرهنگیِ سکولارِ امپراتوری روم بر اروپا حاکم بود و در دوران مدرن و اصلاحات دینی و انقلاب‌های بعدی همچنان امر سکولار غلبه داشت. به همین جهت است که برخی سکولارشدگی را ذاتیِ غرب می.دانند چراکه آنرا در تاریخ بلندمدتی از مغرب زمین مشاهده می‌کنند. ▫️انباشت تاریخی دین و باور مذهبی در ایران و جوامع مسلمان: در مقابل اما اگر جوامع اسلامی و حتی جوامع دیگر را کم و بیش بررسی کنید و به پسِ تاریخِ آنها بروید، خواهید دید که نوعی از انباشت دین‌داری و باورهای مذهبی وجود دارد که امکان سکولارشدگی را دست کم به معنای سومش برای ما ایرانیان و مسلمانان ناممکن می‌سازد. بنابراین ما در سرزمین، تاریخ و موقعیتی قرار داریم که به لحاظ فرهنگی، نظری و تاریخی، در یک پیچیدگی ایمانی قرار گرفته ایم. این پیچیدگی ایمانی، مسیر سکولارشدگی را برای ما دشوار می سازد و به آسانی نمی.توانیم به سمت سکولارشدگی سر بخوریم. به همین جهت است که نباید مراتب ایمانی‌ای که علامه طباطبایی در المیزان یا خواجه نصیر در اوصاف الاشراف مطرح می‌کنند را مراتبی صرفا آموزه‌ای دانست و دقت در آن است که علاوه بر آن، مراتب مذکور را مرتبه‌های فرهنگیِ ایمان نیز بدانیم؛ یعنی اگر بخواهید جامعه شناسی ایمان را در گذشته تاریخی ایران بررسی کنید، به گونه‌هایی از ایمان و با درهم تنیدگی‌های ایمانی‌ای مواجه می‌شوید که خواهید دید این شبکهٔ ایمانیِ شکل گرفته در گذشتۀ ما، امکان به محاق و حاشیه رفتن دین را سخت کرده و در حال مقاومت در برابر سکولاریزاسیون است. 🔻برشی از جلسه دوم درسگفتار ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مهم‌ترین مسئله‌ی جمهوری اسلامی ... ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
🔻مسکن، حق ملت و تکلیف دولت برای باز کردن قفل وضع موجود شهر و مسکن دو کلید اصلی وجود دارد: 1_ زمین 2_ تنظیم‌گری بازار یکی از مهم‌ترین ادله قیام مردم علیه حکومت پهلوی، مسئله زمین و مسکن بود که حضرت امام نیز این موضوع را لحاظ فرموده و درباره آن به عنوان یک بحران و چالش نام می‌برد. امام خمینی در موارد متعددی موضوع بهره‌مندی از مسکن برای همه شهروندان به ویژه محرومان جامعه را یک حق انسانی شمرده که دولت در برابر آن وظیفه و تکلیف دارد. این درحالیست که برخی از ارکان حاکمیت دست به احتکار زمین و مسکن زده و رفتار آنها در داشتن زمین و مسکن خالی در تعارض عینی با فرمایش امام خمینی و منویات رهبرانقلاب است. ▫️تبدیل کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای سیاست‌های اشتباه در عرصه مدیریت زمین و تنظیم بازار اتفاقی را رقم زده که سرمایه‌گذاری در حوزه خرید زمین و مسکن در نسبت با سایر سرمایه‌گذاری‌ها دارای سود بیشتر با خطرپذیری کمتر است. لذا تقاضای حوزه مسکن از جهت سرمایه‌ای بودن آن است و مسکن کالای گرانی است که به دست مصرف کننده نمی‌رسد. ▫️بی‌ثمر بودن راه حل عرضه‌ی زیاد در پی حل این موضوع یکی از سیاست‌های به کار گرفته شده، عرضه زیاد مسکن بود تا بتوان با ساماندهی بازار عرضه و تقاضا، قیمت مسکن را کنترل کرد. اما نتیجه واقعی آن شد که با افزایش عرضه مسکن باز خانه‌ها به دست مصرف کننده نرسید و سرمایه‌داران به خرید مسکن‌ها و تراکم شهری روی آوردند. تا جایی که برخی افراد یا سازمان‌ها و حتی بانک‌ها دارای صدها مسکن خالی هستند. ▫️احتکار زمین این گرانی مسکن و سپس تراکم‌فروشی که با قانون بسته شدن کمربند شهری رخ داده است، از تبعات احتکار زمین است که به دست مصرف کننده واقعی نمی‌رسد. با محاسبه آماری می‌توان گفت اگر به هر خانواده ایرانی هزارمتر زمین داده شود، تازه کمتر از 2درصد مساحت کشور درگیر می‌شود. 🔻برشی از جلسه پنجم درسگفتار ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah💠
◾️«مرگ سرشار» شاخصی متفاوت در ارزیابی تمدن‌ها 🔻حجت‌الاسلام دکتر حبیب‌الله بابایی: چارلز تیلور در مقدمه کتاب «عصر سکولار» به مفهوم «سیری و سرشاری» (fullness) اشاره می‌کند و آن را در صورتبندی عصر سکولار در غرب، عاملی هدایت‌گر و بلکه مهم‌ترین غایت تلقی می‌کند. انسان جدید با عبور از دین در تاریخ غرب، در پی رسیدن به آنات سرشاری و سیری از زندگی دنیویِ اینجایی و اکنونی است و اساسا فلسفۀ زندگی نیز در این جهان چیزی جز سرشارشدگی از لذت‌های مادّیِ در اوج نیست (فرهنگ enjoy it). امتلاء و سرخوشی‌های ازحدّ گذشتۀ انسان مدرن گاه در حس سرخوشیِ خودخداپنداری، گاه با زیاده‌روی‌های بی‌حدّ جنسی، و گاهی در خودفراموشی‌ها (forgetfulness) و حس بی‌معنایی، و گاهی هم با نوعی از خشونت‌های شورانگیز یا بی‌رحمی‌های بی‌حساب رخ می‌نماید. این گونه از سرشاری‌های اینجایی و اکنونی برآمده از پوچی و نبود معناست همان‌طور که خودهمین سیری‌ها و سرشاری‌ها هم منتهی به سطحی عمیق از بی‌معنایی و حس تهی‌بودگی می‌شود. تیلور به گونه‌ای دیگر از سرشاری (سرشاری متافیزیکی) هم در ادبیات و فرهنگ دینی اشاره می‌کند. جنس سرشاری در ادبیات دینی (و مسیحی در تعبیر ایشان) در کامجویی‌های سرشار از دنیا نیست، بلکه در سرشارشدگیِ حاصل از خودگذشتگی و فداکاری، و نیز سرشاری حاصل از سرسپردگی به خدا است. در این منظر، نسبتی هست بین خود و خدا، و رابطه ای هست بین فیض الهی و جوشش انسانی. حال، اینکه تیلور این بحث را به کجا می‌برد بماند، لیکن از منظر فلسفی ـ الهیاتی و همین طور از نگاه تاریخی و تمدنی و در تضاد بین اسلام و غرب، با دو نوع تمدن و با دو فلسفه زندگی و اکنون در دو نقطه جوشِ تاریخی قرار داریم: تمدنی سکولار که سرشاری‌های سیری‌ناپذیرش را در اوج دنیاگرایی و خشم و نفرت حاصل از آن پی می‌گیرد، و تمدنی اسلامی که در اوج مقاومت و صبوری، سرشاری‌های حاصل از سرسپردگی به خدا را پیش می‌برد. در تمدن سکولار، مرگ، پایانی هولناک برای سرشاری‌های مادی و دنیوی است (در این نگاه مقولۀ «مرگ» نمی‌تواند اخلاقی باشد) و در تمدن اسلامی مرگ و شهادت (به مثابه احدی الحسنیین) تصمیمی است اخلاقی برای سرشاری‌های مستانه و ابدی از یک سو، و برای صیانت از ارزش‌های انسانی در همین دنیا از سوی دیگر. البته برندۀ معرکه هم کسی خواهد بود که از چنین مرگی نمی‌هراسد و زندگی واقعی را در عنصر «عزت» (و نه صرفا کرامت) پی می‌گیرد: «الموت فی حیاتکم مقهورین و الحیاه فی موتکم قاهرین» (مرگ در زندگی ذلت‌بار، و زندگی در مرگ عزت‌مندانه). https://eitaa.com/Habibollah_Babai ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ما هنوز در مشکل زمانه‌ی شهید صدر زیست می‌کنیم! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشست علمی |فِلِسْطیٖن؛ پیشینه تاریخی و تمدنی| ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
آقای دکتر الویری ادیت شده.mp3
9.38M
|فِلِسْطیٖن؛ پیشینه تاریخی و تمدنی| ارائه‌دهنده: حجت‌الاسلام دکتر الویری موضوع: پیشینه غزه و نقش کنونی تمدنی آن ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
خانم دکتر امیری ادیت شده.mp3
8.73M
|فِلِسْطیٖن؛ پیشینه تاریخی و تمدنی| ارائه‌دهنده: سرکار خانم دکتر امیری موضوع: " نام‌بَری از فلسطین " گزارشی از منابع تاریخی متقدم ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
آقای دکتر قرائتی ادیت شده.mp3
9.42M
|فِلِسْطیٖن؛ پیشینه تاریخی و تمدنی| ارائه‌دهنده: حجت‌الاسلام دکتر قرائتی موضوع: بررسی جایگاه و نقش مسجد الاقصی در تراث شیعه و عامه ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
آقای دکتر فلاح زاده ادیت شده.mp3
9.78M
|فِلِسْطیٖن؛ پیشینه تاریخی و تمدنی| ارائه‌دهنده: دکتر فلاح زاده موضوع: مناسبات اعراب با اسرائیل پس از تشکیل رژیم اشغالگر ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
🔰 منتشر شد استاد ما شرحی گذرا بر زندگانی استاد شهید سید محمدباقر صدر «استاد ما»، ترجمۀ کتاب «الشهید الصدر؛‌ سموّ الذات و سموّ الموقف» نوشتۀ آیت‌الله سید کاظم حائری است؛ با این تفاوت که دراین کتاب، ترجمۀ دوازده نامۀ شهید صدر به معظم‌له برای اولین بار منتشر شده است. افزون‌بر این گفت‌وگویی با معظم‌له و نیز پیام ایشان به نشست «طلایه‌داران صلح و وحدت اسلامی» در سال ١٣٩٧ش که به بیان جنبه‌های تقریبی و وحدت‌آفرین اندیشه و سیرۀ شهید صدر پرداخته است به این کتاب افزوده شده است. جایگاه ویژۀ آیت‌الله حائری در حلقۀ شاگردان استاد شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر و عمق و گسترۀ ارتباط میان این شاگرد و استاد، کتاب «استاد ما» را به اثری بی‌بدیل برای علاقه‌مندان به سیره و اندیشۀ آن نابغۀ بی‌نظیر تبدیل می‌کند. این کتاب که دومین اثر از مجموعه‌کتاب‌های خاطرات شاگردان شهید صدر پس از کتاب «شرح‌صدر» است، در ٢۴١ صفحۀ رقعی در آبان ١۴٠٢ برای نخستین بار توسط پژوهشگاه تخصصی شهید صدر به چاپ رسیده است. 🛒 برای خرید این کتاب اینجا را کلیک کنید 🆔 @shahidsadr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔻مساجد تفریحی _تجاری! مدرنیته و تغییر معکوسِ شهر در ایران معاصر برشے‌‌ از جلسه‌‌ی سوم درسگفتــار استاد ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 تیزر دوره تخصصی فقه المقاومة 📝 این دوره فشرده فقهی ۴ آبان ۱۴۰۲ با ارائه‌ی اساتید ذیل در قم برگزار گردید. گفتنی است این ابتکار دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه جای تقدیر دارد و امیدواریم چنین اقدامات علمی، استمرار و تداوم داشته باشند. 🎚 صوت کامل ارائه‌ی اساتید از طریق لینک‌های مرتبط در دسترس است: 🎙 قتل نساء و صبیان در جنگ 👤 استاد سیدمحمدعلی مدرسی یزدی https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/91 〰〰〰〰〰 🎙 پیامدهای فقهی رضایت به ظلم و معصیت 👤 استاد قائنی نجفی https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/86 〰〰〰〰〰 🎙 موضوع‌شناسی فقه‌المقاومة 👤 استاد مبلغی https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/90 〰〰〰〰〰 🎙 نظریه جهاد ذبی 👤 استاد فاضل لنکرانی https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/93 〰〰〰〰〰 🎙 چیستی فقه مقاومت و ابعاد آن 👤 استاد عبدخدایی https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/94 @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻نقاط ضعف نظام اسلامی با کدام روایت از ولایت فقیه حل می‌شود؟ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
💢 سرشاری و سرخوشی‌های انسان سکولار از منظر چارلز تیلور ▫️سرشاری در بیان چارلز تیلور همراه با سرخوشی است. انسان سکولار در آناتِ لذتی که تجربه می‌کند، علاوه بر حس رضایت، احساس سرخوشی و سرمستی را نیز همراه خود دارد. همین معنای مرکب از سرشاری و سرخوشی است که تیلور آنرا «Fullness» نامیده و شامل سرشاری‌های فیزیکی و متافیزیکی دانسته است. در زندگی سکولار علاوه بر اینکه سرشاری، نیرویی محرِّک است که انگیزه‌بخشی می‌کند، غایتی است که انسان ورای آن هیچ غایت دیگری را تصور نمی‌کند. ▫️به همین جهت تیلور در مقام توصیف، فلسفه زندگی سکولار را رسیدن به لحظه‌های سرشاری و سرخوشی معرفی کرده است. او می گوید در فرهنگ سکولار نباید به چیزی اعتقاد داشت که مانع سرشاربودگی و سرخوشی دنیوی بشود. این سرخوشی‌ها زمانی حاصل می‌شود که انسان مدرن حس می کند از قید و بند دین آزاد شده و حسِ بسندگیِ عقل و حسِ خودخدایی به او دست میدهد. حتی گاهی به او حس خودفراموشی یا بی معنایی دست میدهد ولی او مست از این خودفراموشی است. ▫️بنابراین آنچه در روایات اسلامی وجود دارد مبنی بر اینکه انسان متقی باید لجام بزند بر غرایض و شهواتش، تعابیری است که در سرشاریِ برآمده از فرهنگ سکولار پذیرفته شده نیست. چنین کارهایی هدف زندگیِ سکولار را از بین می برد. در نتیجه شما در فرهنگ سکولار نباید به چیزی اعتقاد داشته باشید که جلوی سرخوشی هایتان را بگیرد. 🔻برشی از جلسه سوم درسگفتار ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سرمستی و سرشاری انسان‌ِسکولار ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شهید صدر و منطق تبیین حجاب ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
◾مصطفی چند صباحی است که رفته‌است ولی وحی پشت درِ این خانه نشسته‌است هنوز... ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
ما شیعیــان اعتقادی در طول این قرون اســلامی، در توجه به دختــر رسول خدا، انگیزه‌ای بسیار شدید پیدا کرده‌ایم و دلمان می‌خواهد که باقی امت اســلامی نیز این توجه را به‌دست بیاورند. از قضا در نیم‌قرن اخیــر، فرصتی برای شیعیان پیش آمده تا این خواسته را ابتدا در مرزهای ملی ســرزمین‌های شیعی و سپس در دنیای اســلام محقق کنند. اما اولین خلاء همان «خبــر» است! ما هنوز در روایت‌کردن ســه‌مــاه پرماجــرای پس از شهادت رسول خدا لکنت داریم. پس گام اول برای این آرمان بزرگ، «روایت فاطمیه» است! 🎙ویژه‌برنامه‌ی صوتی «آن ســه‌ماه» درآمدی است بر روایت این سه ماه پر آه و درد که شاید گامی برای تحقق این آرمان باشد. 🔻لینک صوت جلسات: صوت جلسه اول صوت جلسه دوم ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معــرفی کوتاهی از مدرسه نگــاه با عنوان «آن ســه‌ماه» از زبان مجری‌کارشناس این برنامه، «سید میثم میرتاج‌الدینی» ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
مسئولیت فوری در قبال فاطمیه.mp3
7.46M
«آن ســه‌ماه» ویــژه‌بــرنامه فاطمیـه: روایتی از نقش حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبــر(ص) 🎙 | قسمت اول موضــوع: مسئـولیت فــوری ما در قبــال فاطمیــه گفت‌وگو با حجت‌الاســلام حسین مهدیــزاده ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻رسانه و گذر انسان از برده‌ی شاکی به برده‌ی راضی! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
امر جدید و پایان عصر خدابازی ها.mp3
9.74M
«آن ســه‌ماه» ویــژه‌بــرنامه فاطمیـه: روایتی از نقش حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبــر(ص) 🎙 | قسمت دوم موضــوع: امـر جدید و پایان عصــر خدابازی‌ها گفت‌وگو با حجت‌الاســلام حسین مهدیــزاده @social_theory ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
🎙ویژه‌برنامه‌ی صوتی «آن ســه‌ماه»
جــدال صابــرین
؛ روایتی متفاوت از نقش حضـرت زهــرا(س) در سه ماه بعد از رحلت پیــامبر(ص) 🔻۱۱ جلسه گفتگـوی مدرسه نگـاه با حجت‌الاسلام حسین مهدیـزاده @social_theory 🎙صوت جلسات را از اینجا بشنوید. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah