#صفحه_نخست_روزنامه_ها
🔺 گزارش کیهان از دیدار وزیر خارجه با مراجع:
انتقاد مراجع از #برجام_عوامانه و حمایت از رویکرد جدید ایران در #دیپلماسی
🔺گزارش فرهیختگان از سفر #قالیباف به ترکیه:
کاهش 64 درصدی تجارت با ترکیه در 8 سال
🔻گزارش آمارن ملی از بحرانی بودن #آلودگی_هوا در هفته پیش رو:
باز هم جان های بی ارزشِ ما
🔻گزارش شرق از مصاحبه با حسین مرعشی درباره حمایت از #روحانی:
اقرار میکنم تسامح کردیم
مشاهده کامل خبر در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=33080
🆔 @sedayehowzeh
🔊 در گفتوگوی #صدای_حوزه با معاون پژوهشی حوزه علمیه مطرح شد؛
خیز معاونت پژوهش حوزه برای تقویت دروس پژوهش محور / لازم نیست همه طلاب سی سال در حوزه بمانند
🔺حجت الاسلام والمسلمین مقیمی:
🔹وضعیت #پژوهش در حوزه را باید در دو عرصه مورد بررسی قرار دهیم، نخست عرصه پژوهش در سطح #نظام_آموزشی و مدارس حوزه است و دیگری پژوهش در کلان #حوزههای_علمیه میباشد، که در سنت حوزههای علمیه، تحقیق و پژوهش با ساختار آموزشی عجین شده است، یعنی “پژوهش” از نقاط قوت حوزه است.
🔻 نشریات مدرسهای داریم که سال گذشته ۵۰ نشریه مدرسهای داشتیم و امسال این تعداد را به ۹۰ نشریه رساندهایم.
🛎 در حال حاضر کارگاه آموزش #مهارت_پژوهشی راهاندازی کردهایم که حضور تمامی اساتید کل کشور در رشتههای فقه، اصول، منطق، فلسفه، عقاید، اخلاق و ادبیات الزامی است و تا پایان سال باید کارگاه مهارت پژوهشی را تمام کنند.
🔹 در دوره سطح یک، دوره آشنایی با مهارتهای عمومی پژوهِش، برای افرادی که میخواهند مبلغ شوند، است، اما حوزه در سطح بالاتر باید به سوی کار ویژهها برود.
🛎امروز طلاب در حوزه علمیه در ۷۰ رشته مختلف در حال تحصیل هستند و مهارتهای درختواره از ۳۵۰ رشته گذشته است و این یعنی، یک طلبه بر اساس فراخور و نیاز جامعه میتواند از بین این رشتهها یکی را انتخاب کند و مهارت لازم را کسب و برای خود کارویژه تعریف کند و نیازی نیست برای تبدیل شدن به یک نیروی کارآمد، سی سال در حوزه ها بماند!
متن کامل خبر در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=32894
مشاهده فیلم کامل مصاحبه:
www.aparat.com/v/Tcqgb/
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| بحث داغ و آموزنده مرحوم آیتالله سید رضی شیرازی (موافق فلسفه اسلامی) و مرحوم آیتالله موسوی خلخالی (مخالف فلسفه اسلامی)
🔴 بوعلی سینا مزخرف میگوید؟ برو پی کارت 😄
✍️پ.ن #صدای_حوزه:
🛎 دو قطب یک مساله نهایت سخنشان در اوج صمیمیت این است که برو پی کارت و تمام...نه اهانتی و نه برچسب زدنی!
🔺 اینروزها چقدر در مباحثات #طلبگی نیاز به اخلاق همگرا داریم، تا رفتارهای تکفیری و ادبیات تند، بدنهی حوزه را از همدیگر منزجر نکند.
🔻 لطفا سر یک میز بنشینیم و به بهانه #واکسن یا هرعنوان دیگری، تیغ تکفیر هم لباسی و غیر هم لباسی را به نفع جامعه و تصویرسازی درست از حوزویان، غلاف کنیم!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| مهدی سعادتی، نماینده شهرستان بابل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که نماز خواندنش در جلسه حاشیههای بسیاری به دنبال داشت، در جلسهای دیگر مجددا بعد اقامه اذان در حین برگزاری جلسه شروع به نماز خواندن کرد.
✍️پ.ن #صدای_حوزه:
🔺 اینکه نماز رو باید اول وقت خوند حرفی نیست اما چرا پشت میز و مقابل همه؟!
اونطرفا #نمازخونه پیدا نمیشه؟
🔻 کلیپ دوم مربوط به نمازخواندن یک دستفروش جوان چند سال پیش بازهم در شمال و این بار در ساری می باشد.
⁉️ به نظر شما کدامیک از این دو کلیپ می تواند در ترغیب نمازگزاران به نماز اول وقت موثرتر باشد؟!
📎 @vohadmin
🆔 @sedayehowzeh
#صدای_طلاب
1️⃣ کاربر حسنی:
🔺 من توی این دوسال که #کرونا اومده، هیچ جا نرفتم، نه مهمونی نه سفر، نه خرید، به لطف خداهم هنوز کرونا نگرفتم، چون خانوادگی مشکل تنفسی داریم، بخاطر بچه کوچیکم.
🔻 من آزمون بازپذیر شرکت کردم که چند واحد باقی مانده رو تموم کنم، و واقعا برام مقدور نیس که حضوری برم برای امتحان، اگر امتحانا حضوری شه، من دیگه قادر به ادامه تحصیل نیستم و واقعا حیفه فقط نوزده واحد دیگه دارم.
2️⃣ کاربری دیگر:
🔺 خواشمند است امتحانات این ترم مجازی برگزار شود چرا که با توجه به وضعیت کرونا، امکان جابجایی با اتوبوس نیست و باید روزانه۱۰۰تومان هزینه اسنپ پرداخت کنم.
🔻 علاوه بر آن با یک فرزند کوچک که کسی هم نیست از او نگهداری کند چگونه برای امتحان حضوری حاضرشوم؟
🛎 میگویند اگر برای امتحانات حاضر نشوید، غیبت موجه درج می شود و در نهایت شهریور امتحان دهید، در این حالت دروس پیش نیاز را چکار کنیم؟
🔺 لذا خواشمند است با توجه به مطالب مطروحه امتحانات این ترم #مجازی برگزار گردد.
3️⃣ کاربر مهربانی نسب:
🔺 بنده طلبه ی ترم آخر هستم و اطلاع دادن که امتحانات حضوری هست، ولی با توجه به اینکه کلاس ها مجازی برگزار شده، از #عدالت_آموزشی به دور هست که کلاس ها مجازی و امتحانات حضوری باشن.
🔻 من مادر هستم و دخترم کلاس دومی هستن و هر روز صبح تا ساعت ۱۲ کلاس دارن، پسرم هم پنج ساله هستن؛ چطور میشه این بچه ها رو تو خونه تنها گذاشت و امتحان حضوری داد؟؟؟؟
🔺 خب اول شرایط کلاس حضوری دانش آموزان رو مهیا کنند، تا ما با خیال آسوده امتحان حضوری بدیم.
🔻 با وجود شرایط بارداری، #واکسن نزدم، چون اوایل اجازه زدن واکسن به خانم های باردار رو نمیدادند بعد هم گفتن که واکسن سینوفارم بزنید ولی از اونجایی که کسانی که واکسن میزنن امکان ابتلای بیشتری دارن فعلا بنده واکسن نزدم چون اواخر بارداری هستم.
▪️ آیا سلامت مادر و جنین حائز اهمیت هست؟؟؟
4️⃣ کاربر طراوت روی:
🔺 من دخترم 4سالشه. چجوری با وضعیت کرونا با اتوبوس رفت و امد کنم، در صورتی ک هنوز کرونا ادامه داره و اینکه بچه ها سخته براشون رعایت کنن!
🔻 اگر اتفاقی براش بیفته کی مسئولیتش رو قبول میکنه؟؟
5️⃣ کاربر حسنی:
🔺 باتوجه به اینکه گفتند این ترم امتحان حوزه ها حضوری خواهد بود درصورتی که کلاس ها غیر حضوری بوده واقعا برگزار کردن امتحانات ناعادلانه خواهدبود.
🔻 وقتی همه جا دم از ورود بیماری کرونای جدید با جهش بالا هست با وجود این آلودگی هوا خصوصا در شهرری که به اوج خود رسیده، چرا باید امتحانات حضوری باشه درصورتی که تازه یه کم این وضعیت به اصطلاح آرام شده؟ چرا میخوان، یه موج جدیدی با کشتار دسته جمعی طلاب راه بندازند؟
🔻 چرا ما باید با استرس اینکه بچه های کوچکمان رو کجا بزاریم و تا در جلسه امتحان حاضر شویم، مواجه شویم درصورتی که بیشتر مهدکودکها بسته اند؟
6️⃣ کاربر ناصری:
🔺اگه دانشگاه یا مدارس اعلام کردن امتحان نیم سال اول حضوریه، تمام درسها رو حضوری برگزار کردن، ولی حوزه چی؟ از اول سال تحصیلی غیر حضوری و آنلاین دارن برگزار میکنن.
🔻 بیشتر طلبه ها تو شهر خودشون هستند و بعضی از طلبه ها برای #امرار_معاش و زندگی، سر کار میرن و #مباحثه آنچنانی هم که نیست . اصلا با چه کسی میخوان مباحثه کنن؟
7️⃣ کاربر قربانی:
🔺 من یه طلبه هستم و متاهل. این ترم سخت ترین ترمی هست که دارم، چون با استرس می گذرونم.
🔻 ازتون خواهش دارم به مسئولين بگین منِ مادر با دوتا بچه، وقی کسی را ندارم که کمکم کنه برای نگهداری بچه ها و مشکل رفت وامد دارم و از ناقل بودن دوستان واطرافیان اطلاعی نداریم، و ناراضی بودن شوهرم؛ ایا این #حق_الناس نیست؟
🆔 @sedayehowzeh
#صدای_طلاب
✍ در پی انتشار انتقادات محمدرضا جوان آراسته از آثار محمدرضا #حدادپور_جهرمی؛
نقدِ نقد یک «محمدرضا» از یک «محمدرضا» / رفتار قاضی وار «جوان آراسته» در نقد «حدادپورجهرمی» پذیرفتنی نیست!
🛎 آنچه میتوان از مجموع نقد آقای محمدرضا جوان آراسته و نگاهی به آثار آقای محمدرضا حدادپور نتیجه گرفت، اختلاف این دو نویسنده در جامعهٔ هدف یا به اصطلاح، گسترهٔ مخاطب یک اثر هنری است. آقای جوان آراسته اصرار دارد گسترهٔ مخاطب یک اثر هنری، محدود به افراد انقلابی، مؤمن و پایبند به ارزشهای اسلام و انقلاب باقی بماند، ولی بر اساس سخنان ارزشمند #رهبر_انقلاب، اگر قرار است ما قلبهای تمامی انسانها را تسخیر کنیم باید روز به روز گسترهٔ مخاطبان خود را افزونتر کنیم.
🖊امیر حامد ولیان
متن کامل یادداشت در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=33108
📣 انعکاس نقدهای وارده که گاه با هشتگ #صدای_طلاب منتشر می شوند، لزوما به معنای تایید آنها نمی باشد.
🆔 @sedayehowzeh
#صفحه_نخست_روزنامه_ها
🔺 گزارش کیهان از صحبت های #رئیس_جمهور:
شرط توافق خوب در #مذاکرات، لغو همه #تحریم ها است
🔺پیشنهاد فرهیختگان:
تغییراتی که مجلس باید در #طرح_صیانت ایجاد کند
🔻 بازخوانی آفتاب یزد از یک برکناری:
تایید رسمی نقش #احمدی_نژاد در عزل علی دایی از تیم ملی پس از 12 سال
🔻 گزارش آرمان ملی از تجمع معلمان در مدارس درباره رتبه بندی معلمان:
مجلس، آخرین امید معلمان معترض
مشاهده کامل خبر در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=33147
🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
🎥ببینید| بحث داغ و آموزنده مرحوم آیتالله سید رضی شیرازی (موافق فلسفه اسلامی) و مرحوم آیتالله موسوی
#صدای_طلاب
🔻 واکنش ها به فیلم مباحثه دو عالم موافق و مخالف فلسفه:
1️⃣ عبدالرضا:
متاسفم که بویی از انصاف نبردید،
اگر همین کلمه رو آقای موسوی خلخالی به آقای شیرازی میزد، تو بوق و کرنا میکردید که ببینید مخالفان فلسفه چقدر بی ادب هستن و توهین میکنند؛ اما حالا که یک موافق فلسفه گفته شده اوج صمیمیت!!!
پ.ن: فضای صمیمی به قولی یک مفهوم متضایف و متکی به طرفین هست و وقتی می گوییم در اوج صمیمیت، یعنی هر دو بزرگوار، با سعه صدر و صمیمیت در حال مباحثه ای مختصر هستند. مقصد ما محتوای بحث این دو عالم ربانی نبود و اشاره ما صرفا به امکان امتداد ارتباط و رفاقت، در عین اختلاف نظر شدید بود. آنها اگر هم حرفی می زنند، مثل اینکه یکی می گوید برو پی کارت یا ... هرگز در قالبی تلخ و زننده و تحقیرآمیز نیست و لذا اصل صمیمیت صدمه نمی بیند.(حداقل ظاهر تصاویر این را نشان می دهد.)
2️⃣ فرخیان:
🔺 جسارتا از این کلیپ که چیزی یاد گرفته نمیشه، از طرفی ایشون مورد احترام حوزویان و علما هستند، اما در این کلیپ چهره ایشون خدشه دار میشه.
🔻 صحیح یا غلط بماند ولی به نظر بهتر بود، روی اسم شریف، ستارالعیوب عمل می کردید، زیرا این کلیپ ظاهر کردن قبیح هست.
3️⃣ یامهدی:
🔺 در مورد این مطلب، حرف دل بنده رو زدید.
چند وقته به بهانه #واکسن هر چی به ذهن فرد میرسه، به طرف مقابلش میگه.
🔻 بعضی از مخالفین به موافقین میگن خائن و برعکسش موافقین به مخالفین میگن #ضدولایت_فقیه.
🛎 بنده که طلبه هستم، از این مورد اعصابم خورد شده چه برسه به مردم ...
🆔 @sedayehowzeh
🔊 به مناسبت ایام ولادت با سعادت حضرت زینبکبری سلاماللهعلیها و #روز_پرستار، جمعی از پرستاران و خانواده شهدای سلامت با حضرت آیتالله خامنهای دیدار کردند.
🔻 بخشهایی از بیانات #رهبرانقلاب در این دیدار:
🛎 زینب کبری سلاماللّه علیها توانست به همهی تاریخ و همهی جهان نشان بدهد ظرفیت روحی و عقلی عظیم جنس زن را. زینب کبری توانست نشان بدهد علوّ مرتبهی زن و عظمت قدرت روحی و عقلانی و معنوی زن را. زینب کبری سلاماللّه علیها دو نکته را نشان داد. یک نکته اینکه زن میتواند اقیانوس عظیمی باشد از صبر و تحمل. دوم اینکه زن میتواند قلهی بلندی باشد از خردمندی و تدبیر.
🔺 پرستار کسی است که کمک میکند به انسانی که در همه چیز محتاج به کمک است.
🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
🎥ببینید| بحث داغ و آموزنده مرحوم آیتالله سید رضی شیرازی (موافق فلسفه اسلامی) و مرحوم آیتالله موسوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| ادامه کلیپ قبلی، به شکلی غیرقابل انکار، نشان داد، بحث داغ این دو بزرگوار در عین صمیمیت و صفا بوده است...
🔺 سلام خدا بر عالمان صبور و مخلص
🆔 @sedayehowzeh
🔊 پژوهشگر حوزه #علوم_اسلامی و فناوری های هوشمند در گفتوگو با #صدای_حوزه؛
چارهای جز قدرتمند شدن در هوش مصنوعی نداریم!/ نگاه نقادانه باعث می شود عوارض جانبی آن به حداقل برسد
🔻 بخشی از متن گفتوگو با حجت الاسلام انبیایی در مطلب بعدی: 👇👇👇👇
🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
🔊 پژوهشگر حوزه #علوم_اسلامی و فناوری های هوشمند در گفتوگو با #صدای_حوزه؛ چارهای جز قدرتمند شدن در
🔺 حجت الاسلام انبیایی:
🛎در مورد #هوش_مصنوعی، برخی اظهار نظرها نشان می دهد که حتی فهم در لایه #پدیدارشناختی شکل نگرفته است که شاهد آن هستیم که هوش مصنوعی را با ربات و یا با شهر هوشمند خلط کرده اند. رابطه مصداق این دو مفهوم با هوش مصنوعی به اصطلاح ما طلبه ها عام و خاص من وجه است.
⏹ باید تصویری روشن از آینده هوش مصنوعی به دست فقیه متخصص داد تا بتواند در باب #حکم_فقهی آن اظهار نظر کند.
🔹 مقصود از هوش مصنوعی سامانه ای است که می تواند محیط اطراف خود را درک کرده و سپس یک تصمیم هوشمندانه مبتنی بر آن درک پیشین اتخاذ نماید. در یک معنای اعم می توانیم بگوییم که هوش مصنوعی قرار است توانمندی های شناختی انسان را #تقلید کرده و در مرحله بعد در اجرای این توانمندی ها از انسان سبقت بگیرد. این بدان معنا نیست که هوش مصنوعی خود هوشمند و دارای ادراک می باشد، بلکه صرفاً قرار است همچون یک موجود هوشمند رفتار کند.
🛎 وظیفه اولیه و ذاتی حوزه نسبت به هوش مصنوعی، آن است که هوش مصنوعی را از چهار منظر فلسفه هوش مصنوعی، الهیات هوش مصنوعی، اخلاق هوش مصنوعی و فقه هوش مصنوعی مورد بررسی قرار دهد که البته بررسی چهارم منوط به کسب نتایج روشن در سه حوزه نخست می باشد.
⏹مخالفت با چنین پدیده ای طبیعی می باشد، چرا که بلاشک استفاده از آن تهدیدهایی را برای ما خواهد داشت، اما مسأله اصلی آن است که این تهدیدها را در کنار فرصت های آن مطالعه کنیم.
🔹 مسأله آن است که وابسته شدن به این فرایند نباید به گونه ای باشد که قدرت استدلال، تجزیه و تحلیل را از طلبه اخذ کند. برای جلوگیری از بروز این مشکل، بایستی ضوابط استفاده از فناوری در جریان کسب علم و … را مورد استفاده قرار دهیم.
🔻 #الهیات_مضاف به دنبال آن است که مجموعه مسائل الهیاتی که حول یک موضوع خاص شکل گرفته است را بررسی کند. الهیات هوش مصنوعی به دنبال این هدف شکل گرفته است. به عنوان مثال برخی سؤالاتی که در این زمینه وجود دارد به این شرح است: آیا انسان همچنان اشرف موجودات است؟ آیا هوش مصنوعی دارای تکلیف و مسئولیت در برابر خداوند می باشد؟ آیا جاودانگی در قالب هوش مصنوعی ممکن می باشد؟
🔴 پیش از آنکه در این حیطه، شبهات و سؤالاتی شکل بگیرد، وظیفه حوزه، شناسایی و پاسخ به این مسائل می باشد.
🛎 هر چند آینده هوش مصنوعی مبهم است، اما اگر حرف #حضرت_آقا را جدی نگیریم در حکمرانی، کشورداری و تعاملات با دنیا دچار مشکل جدی خواهیم شد، ایران یک جزیره نیست که با هیچ کشوری ارتباط نداشته باشد بلکه جزوی از #جامعه_جهانی است و با دنیا تعامل دارد و چاره ای جز مسلح شدن به نیازها و ابزار های روز دنیا ندارد.
⏹ وظیفه فقه در اینجا چیزی بیش از بیان «یجوز» و «لایجوز» می باشد و باید وارد مرحله مدیریت فناوری شود و به جای ترسیم خطوط قرمز برای پدیده های نوظهور، خطوط سبز حرکت آنها را ترسیم کند.
متن کامل مصاحبه در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=33052
🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
🎥ببینید| ادامه کلیپ قبلی، به شکلی غیرقابل انکار، نشان داد، بحث داغ این دو بزرگوار در عین صمیمیت و صف
#طلبگی
🛎 مثل مباحثهی طلبهها با هم بحث کنید!
🔻 آن کسانی که #طلبه بودند و یا هستند، میدانند که طلبهها در مقام بحث، گاهی با همدیگر تندی و خشونت میکنند و به هم بد میگویند. اگر کسی از بیرون نگاه کند، خیال میکند که کدورت بین اینها، تا آخر عمر تمامشدنی نیست. مباحثه که تمام شد، همه چیز تمام میشود؛ مینشینند با همدیگر چای میخورند، صحبت میکنند و با هم به مسافرت و گردش میروند.
🔴 امام به مجلس میفرمودند که با هم اینطور بحث کنید و نگذارید اختلاف شما - از هر جناحی که هستید - به حدی برسد که دشمن خوشحال بشود.
🎤 #رهبر_انقلاب، بیانات در دیدار کارگزاران نظام (1369/09/14)
🆔 @sedayehowzeh
✍ تحلیلی بر بیانات امروز مقام معظم رهبری در جمع پرستاران؛
تبیین سه کانون راهبردی در جنگ روایتها
🔺 #رهبر_انقلاب صبح امروز در دیدار با پرستاران و در بخشی از سخنان خود فرمودند: شما روایت کنید حقایق جامعهی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. اگرشما روایت نکنید دشمن روایت میکند؛ شما اگر #انقلاب را روایت نکنید دشمن روایت میکند؛ شما اگر حادثهی #دفاع_مقدس را روایت نکنید دشمن روایت میکند، هرجور دلش میخواهد. توجیه میکند، دروغ میگوید، ۱۸۰ درجه با این خلاف واقع، جای ظالم و مظلوم را عوض میکند. شما اگر حادثهی #تسخیر_لانهی_جاسوسی را روایت نکنید که متأسفانه نکردید، دشمن روایت میکند و کرده. دشمن روایت کرده، روایتهای دروغ. این کاری است که ما باید انجام بدهیم، این وظیفهی جوانهای ما است. ۱۴۰۰/۹/۲۱
🛎 چیستی و چرایی اینکه #حضرت_آقا درباره بروزترین جنگ عصر معاصر سخن می گویند و روایت صحیح از انقلاب و دفاع مقدس و تسخیرلایه جاسوسی را هم بعنوان مثالهای مهمی برجسته میکنند بسیار حائز اهمیت است. #جنگ_رسانهای، امروزه در دو ساحت شناختی و روانی متمرکز شده و در بُعد شناختی نیز محور روایت سازی برجسته شده و وزن بالایی گرفته است. اما دلیل این روایت سازی و میزان بُرد و امتدادش در سه محور قابل رصد بوده و ضرورت واکاوی دارد.
🔴 در ادبیات #استراتژیک، تاریخ اهمیت ویژه ای دارد و اساس جامعه پردازی و #آینده_پژوهی تلقی میشود. از همین زاویه نگاه می توان مساله #جنگ_روایت_ها را تبیین نمود.
1⃣ تاریخ سازی: فاز اول روایت سازی، بازخوانی موقعیت یا به عبارت دقیق تر، بازسازی موقعیت هاست که مجموعه ای از خرده روایت ها را تبدیل به کلان روایتی در خدمت یک سیاست یا #ایدئولوژی نماید. واقعه #غدیرخم در صدر اسلام را به عنوان شاهد قضیه، مرور کنید که چگونه روایت شد و چه پیامدهایی داشت! مثال های به روزش را نیز در بیانات #مقام_معظم_رهبری مطالعه کردیم.
2⃣ فرهنگسازی: وقتی که تاریخ شکل گرفت و موقعیت جدیدی ساخته یا بازآفرینی شد، فاز دوم کار یا همان تولید ذهنیت اتفاق می افتد. اساس فرهنگ بر باورها و ارزشهایی است که در ذهنیت و ارتکاز عمومی جامعه کاشته می شود. در واقع #فرهنگ_سازی بدلیل ذهنیت سازی و در ادامه تاریخ سازی شکل می گیرد.
3⃣ دکترین سازی: حال که تاریخ صورتبندی شد و ذهنیت و فرهنگ نوینی آفرید، در سطح سیاستگذاری و مطابق ایدئولوژی و فرهنگ عمومی حاکم، بایدها و نبایدهای تازه ای خلق می شود. با چه کسی دوست یا دشمن باشیم، تعریف جدیدی پیدا می کند و خطوط زرد و سبز و قرمز بازسازی می شود. در واقع دکترینهای کشورداری و سیاستگذاری جامعه، رنگ متفاوت تری گرفته و تغییر ایدئولوژی کامل می شود.
⏹ پس وقتی صحبت از جنگ روایت ها میشود، ترجمه اش همان جنگ شناختی در سطح تاریخ(گذشته)، فرهنگ(حال) و دکترین(آینده) را باید در نظرداشت. اینکه چه بودیم، تعیین می کند که، که هستیم و چگونه باید باشیم. تاریخ ما، حال ما را توضیح میدهد یا توجیه میکند و حال ما، آینده ما را پایه گذاری می کند.
🛎 یک روایت دروغین از هشت سال #جنگ_تحمیلی، باعث خالی شدن انقلاب از عقبه مقدس و سوژه های قهرمان می شود و روایت جعلی از تسخیرلانه جاسوسی هم می شود #آرگو که انقلاب را نتیجه حماقت توده ها، اشتباه روشنفکران و موجسواری قشری ضدمدرن، تصویرسازی می کند.
🔴 اضافه کنید به این محورها، عبارتی از ایشان را که فرمودند اگر جریان #تحریف شکست بخورد، جریان #تحریم هم شکست میخورد. روایت سازی های جعلی و موازی، اثر جریان تحریفی است که خروجی اش جاده صاف کنی برای تحمیل گفتمان تحریمی_برجامی بر کشور میشود.
🖊 حجت الاسلام علیرضا محمدلو، #سردبیر #صدای_حوزه
🆔 @sedayehowzeh
#صفحه_نخست_روزنامه_ها
🔺گزارش کیهان از صحبت های #رهبر_انقلاب در رابطه با #جنگ_روایت_ها:
حقایق را اگر روایت نکنید، دشمن جای ظالم و مظلوم را عوض می کند
🔺گزارش فرهیختگان از #بودجه1401:
بودجه ریسک و امید
🔻گزارش اعتماد از بودجه1401:
مهار #تورم، در حوالی رکود
🔻گزارش آفتاب یزد از اقدام ضدفرهنگ شرکت دخانیات جمع خبرنگاران:
نیوزلند:ممنوعیت فروش دخانیات؛ ایران: یک باکس سیگار هدیه به خبرنگاران
مشاهده کامل روزنامه ها در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=33222
🆔 @sedayehowzeh
📸ببینید| #استوری های حجت الاسلام #حامد_کاشانی، در پی اهانت یکی از خطبای اهل سنت در تریبون نماز جمعه آزادشهر :
🔺اگر برخورد قاطع و درس عبرتی به این فرد داده نشود، پیامدهای غیرقابل جبرانی خواهد داشت.
🔻امروز آزمون بزرگی برای برادران اهل سنت هم هست که با اعلام انزجار از بی ادبی و توهین وقیح گرگیج، با شجاعت و برای اثبات محبت به خاندان نبوی، صف خود را از دشمنان اهل بیت علیهم السلام و هتاکان جدا کنند.
🆔 @sedayehowzeh