فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| چرا ونزوئلا برای ایران مهم است؟
🎙مصطفی #خوشچشم (کارشناس مسائل بینالملل):
🔹جایگزین غرب، شرق سیاسی است، مثل #ونزوئلا و کشورهای منطقه
🔸ونزوئلا کشوری است که میتوانیم انواع کود و سموم، ماشین آلات کشاورزی و خودرو تا تجهیزات استخراج نفت و گاز به آنجا صادر کنیم.
🆔 @sedayehowzeh
#صدای_طلاب
#یادداشت_رسیده
✍️نهادهای تبلیغی؛ بزرگترین موانع تبلیغ دینی!
🔹امیدوارم نهادهای تبلیغیِ مسئول این سخنان را از باب نصیحۀ للائمه المسلمین لحاظ کرده و اندکی انصاف به خرج داده و تکانی به خود بدهند.
🔸متأسفانه هنوز که هنوز است، طلاب مبلّغ و کسانی که در رشته های مرتبط با #تبلیغ تحصیل میکنند، انگار شهروندان درجۀ دو در جامعۀ روحانیت هستند!
🔹کافی است پای حرفهای تمام طلاب موفق در عرصۀ تبلیغ بنشینید تا بدانید که همین نهادها کوچکترین کمکی به این بزرگواران نکرده اند که هیچ، گاهی با پر رویی تمام سنگ جلوی پایشان انداخته اند!
🔸ما در #حوزه_علمیه هرگز چیزی به نام #شفافیت_مالی نداشته و نداریم و انگار این قضیه یک تابوی صنفی به شمار میرود که مثل یک راز باید همواره پوشانده شود!
⁉️ولی باید بارها و بارها فریاد برآوریم که آقایان مسئول؛ این همه بودجه و قدرت و نفوذ و اختیارات در چه راهی صرف میشود؟
⁉️سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و…. چرا گزارش سالانه واقعی ارائه نمیدهند؟ چرا به صورت واقعی از خودِ مبلغان این نهادها دربارۀ وضعیت اسفناک این نهادها استفسار نمیشود؟
🌐http://v-o-h.ir/?p=43842
✔️ #صدای_حوزه را بدون پارازیت بشنوید 👇
https://eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
📣حمایت ۲۶۰ نماینده مجلس از توقف فعالیت دوربینهای نظارت فراپادمانی
📌 جمعی از #نمایندگان_مجلس در محکومیت قطعنامه شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی بیانیهای صادر کردند.
🔹در این بیانیه آمده است:
➖ سوال اینجاست که اگر همکاری با بازرسی های آژانس به تکرار بهانه گیرانه ابهامات دامن می زند، چرا باید این فرصت دادن ها تکرار شود؟
➖ با کمال تأسف، شخص مدیر کل و بالتبع آن دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی وجاهت فنی خود را آشکارا از دست داده اند.
🔸گفتنیست علی رغم همکاریهای کامل ایران با آژانس بین المللی اتمی، رئیس این سازمان پس از سفر به سرزمین های اشغالی فلسطین، در سخنرانی خود در جلسه شورای حکام، ایران را به مخفی کاری متهم کرد.
🆔 @sedayehowzeh
📸بخوانید| اینکه اساتید محترم سال96 در نامهای رویکرد آقای #روحانی را "مانع تورم" معرفی کنند و 5سال بعد بجای تجدیدنظر در آراء خود، همان نامه را بازنویسی کنند، نه تنها وهن علم است بلکه دانشجویان اقتصاد راهم به مهاجرت ترغیب میکند وقتی ببینند چنین آیندهای در دانشکدههای اقتصاد کشور خواهند داشت.
✍️ پ.ن:
🔹40 نفر از این 61 عزیز سال 96 در ایام انتخابات ریاست جمهوری نامه دعوت از مردم برای انتخاب آقای روحانی را با استدلالهایی امضا کردند که مهمترین آن استدلالها این بود که:
" تداوم دولت آقای روحانی مانع رشد تورم، رکود گسترده و عمیق، فقر و نابرابری خواهد شد" /محمد طاهر رحیمی
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| آیا درب ایران خودرو و سایپا را گل بگیریم؟!
#ایران_خودرو
#سایپا
#خودروسازی
#مافیای_خودرو
🆔 @sedayehowzeh
#صفحه_نخست_روزنامه_ها
🔺گزارش وطن امروز از صحبت های امیرعبداللهیان در مقابل نمایندگان:
#اقتدار مقابل زیاده خواهی
🔺گزارش کیهان از خبری از سی ان ان:
گزینه های آمریکا علیه ایران تمام شده است
🔻گزارش جمهوری اسلامی از خواسته های نمایندگان از دولت:
اعتراض شدید نمایندگان مجلس به #گرانی ها
🔻گزارش آرمان ملی از افزایش سرقت در 12 سال اخیر:
واکاوی آمار تکان دهنده #سرقت خرد
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| اشتباه یک فرد یا یک مسئول را به پای یک سیستم نگذاریم
🎙 #مریلا_زارعی، بازیگر نقش همسر #شهید_رضایی_نژاد در فیلم #هناس:
🔹برای این سرزمین انسانهایی ایستادگی کردند، خون دادند و خانوادههایی بیسرپرست شدند، برای اینکه ما بتوانیم در کنار هم باشیم.
🔸مسئولیت ما این است که چشممان را به روی حوادثی شبیه به ماجرای فیلم هناس نبندیم. منصف باشیم و اگر مسئولی در کشور در تدابیر خود دچار خلل میشود و اشتباه میکند به قیمت کل سیستم نگذاریم و یادمان نرود که آدمهایی به خاطر ما رفته اند و خون داده اند.
📎فیلم #هناس زندگی پر تلاطم داریوش رضایینژاد از #شهدای_هستهای کشور و التهابی که وارد خانواده او شده را روایت میکند.
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مجری برنامه زندگی پس از زندگی: #محسن_چاووشی هم تجربهگر مرگ بوده است!
✍️ ایجاد #هاله_حیرت دور چهره های معروف منجر به تثبیت بیشتر #باورهای_دینی می شود یا باعث تبدیل #تجارب_دینی به ابزار کار سلبریتی ها جهت #شهرت بیشتر؟!
هر چند در این مورد خود چاووشی چیزی نگفته اما ادامه این موج می تواند به #خودافشایی #سلبریتی های تشنه دیده شدن بیانجامد: me too!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #یاغی، سریالی است که اخیرا وارد بازار تماشای شبکه خانگی شده و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. این #سریال به کارگردانی محمد کارت وارد گود شده که در کارنامه خود، ساخت فیلم شنای پروانه برنده چندین سیمرغ بلورین #جشنواره_فجر ۹۸ را دارد.
🔻#آوانتاژ و بچه خور و خونمردگی و ذره بین هم از کارهای کوتاه و نیمه بلند و مستند این #کارگردان جوان بوده که جوایز متعددی را در جشنوارههای مختلف درو کرده و رزومه خوبی را برای این کارگردان ثبت نمودهاند.
🔺بدون اینکه روایت داستان را بازگو کنیم و همچنین به جهت مبتلا نگشتن به خطر #اسپویل (لو رفتن داستان) و صرفا جهت ارائه یک تحلیل فرهنگی،رسانه ای، نکاتی را تقدیم میکنم 👇
🆔 @sedayehowzeh
🎥 سریال یاغی، بحران هویت و ده نکته توصیفی_انتقادی
🔻#خط_روایی و موضوع اصلی غالب فیلمهای کارت، مردم پایین شهر و معضلاتی چون فقر و اعتیاد و کارتن خوابی بوده و در این سریال نیز سراغ همین سوژه #جنوب_شهر ولی با زاویه نگاهی متفاوت تر رفته است.
1️⃣ #دال_مرکزی داستان مساله هویت است که گریبان بچههای پایین شهر و خصوصا #قهرمان داستان به نام جاوید را گرفته که در به در به دلایلی که در سریال خواهید دید، دنبال شناسنامه میگردد که هم پله ای برای تحقق آرمانش باشد و هم او را از وضعیت اسفبار #کودکان_کار در آورد.
2️⃣برجسته کردن این نکته که فضای نابرابر، باعث رقم خوردن قماربازی، #شرط_بندی، #اعتیاد، #دزدی و سرانجام بیهویتی میشود را در تصویرسازی و انتخاب لوکیشن و نماهای بلند سریال شاهد هستیم.
3️⃣ علی شادمان در نقش جاوید، به دنبال کسب #هویت، متوجه میشود که شناسنامه برای این منظور کافی نیست و بایستی شخصیت داشته باشد تا به #عشق خود که دختری بنام “ابرا” است برسد...
4️⃣ در این سریال میان طبقه #فقیر و #غنی، قشر سومی (شارلاتانیزم) را به تصویر میکشد که با ابزار کودکان کار و بچههای بیپناه و گندهلات بازی و نوچه پروری، طبقه غنی را تَلکه کرده و به اصطلاح تیغ میزند.
5️⃣ در طول داستان، مفهوم #خانواده بشدت زخمی میشود. تمامی پدر و مادرها و حتی عمه و دایی های داستان بدلیل بداخلاقی، بی توجهی، فقدان، بی عاطفگی و حتی بیفرهنگی برچسب منفی میخورند و تصویر سیاهی از خانواده به مخاطب منتقل میشود.
6️⃣ تصویر مخدوش دیگر، قانون و #پلیس شهر است. پلیسی که یا در تعقیب متخلف، مستاصل میشود یا #فیک در میآید و یا اینکه توان اثبات جرم را نداشته و کمکی به حال شهروندان در احقاق حقوقشان نمیکند.
7️⃣ تصویر دیگری که منفی و مانع به نمایش در میآید، مقوله #دین و گزارهها و نشانههای #دینی است. شخصی که برای فوتشده ها تلقین و قرآن میخواند و یا عمه ای که اهل #نماز و مسجدی است ولی مانع رسیدن قهرمان داستان به منظورش میشود و بعد از اینکه مجبور به آزمایش DNA شد نیز مدعایش دروغ ازآب درآمده و اینطور برداشت میشود که یک شخصیت #نمازخوان و مسجدی مال یتیم خور بوده و ورثه را از ارثش محروم کرده بود.
8️⃣ محمد کارت در برخی از فیلم و سریال هایش شخصیت اول داستان را در لحظات متعددی به بهانه اصلاح سر یا کشتی گرفتن یا… بدون پیراهن و شلوار و #پوشش عرفی نشان میدهد که جواد عزتی با نقش حجت، در شنای پروانه و علی شادمان با نقش جاوید در این سریال، در تایید این مساله به چشم میخورند. استدلال کارگردان در بازی با برخی خطوط قرمز #عرفی و #شرعی، چه بسا باورپذیر نشان دادن کاراکتر اصلی و القای مفهوم صداقت و بیشیله پیله نشان دادن اوست که جای تامل دارد!
9️⃣ نگاه ترحم آلود مدیریت #کشتی با بازی پارسا پیروزفر به جاوید، پیامی جز تحقیر و نگاه از بالا به پایین ندارد. خریدهای #لاکچری طناز طباطبایی، همسر پارسا پیروزفر در سریال برای جاوید که به جهت تغییر شخصیت او و آماده شدنش برای ورود به دنیای جدید و حرفهای #کشتی صورت میگیرد، نسبت تحقیرآمیزی میان فقر و غنا ایجاد میکند. در واقع محبتی که توام با کرامت نیست و نگاه های عاقل اندر سفیهی که سر سفره به نحوه غذاخوردن جاوید دارند و نوع ادبیات تعاملیشان و چاکرم گفتن ها و سوتیهای متعدد زبانی جاوید، نشانههایی بر این مدعاست که نسبت فقیر و غنی #بالانس نبوده و شکاف فقر و غنا را علاوه بر بحث مالی، بعد شخصیتی میبخشد.
0️⃣1️⃣ #کودک_کاری که بعد بزرگسالی بعنوان مددجو تحت تربیت شارلاتانیزم قرار میگیرد و به نفع همان باند #شارلاتان و در محیطی مملو از اعتیاد، دست به دزدی از بیت المال هم میزند و بر روی تشک کشتی، سر برد و باختش #قمار و شرطبندی میشود تا نانی درآورد، تصویری از بحران هویت به نمایش می گذارد و فرار توام با عشق او با ابرا نیز، فرار به سمت تثبیت و تاسیس هویت جدید بوده که البته به مانع برخورد میکند.
🔺وقتی #لیوتار از ویژگی های عصر جدید، افول #ابرروایت های فراگیر همچون روشنگری و لیبرالیسم و مارکسسیم را بر میشمارد و سبقت گرفتن ارزشهای محلی و خرده روایتها را مطرح میکند، ناظر بر بحرانی است که شامل علم و دین و قانون و اخلاق و خانواده نیز میشود که در این سریال به وضوح شاهد این مختصات #پست_مدرن هستیم.
✍️ حجت الاسلام علیرضا محمدلو، #سردبیر #صدای_حوزه
مشروح یادداشت:
🌐 https://v-o-h.ir/?p=43848
🆔 @sedayehowzeh
🍮 منوی متفاوت کافی شاپی در قم
🍶 ممد حیات میل دارید یا مفرح ذات؟!
🆔 @sedayehowzeh