eitaa logo
پایگاه تحلیلی صراط
9.8هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.1هزار ویدیو
68 فایل
پایگاه خبری تحلیلی #صراط رسانه حوزه و روحانیت انقلابی www.seratzanjan.ir راه ارتباطی_ارسال سوژه: @masir1403 صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/serat_ir1/
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 ۳ حوزه و روحانیت زنجان 💥 به نام آخوند، به کام تقی زاده ♨️ شیخ ابراهیم زنجانی در مجلس اول به جناح سکولار مشروطه به رهبری تقی زاده و اعضای پیوست. «لژ بیداری» یکی از مراکز مهم در عصر مشروطه محسوب میشد. 💢 وی درباره ورودش به مجلس و نقشش در دوران نزد علمای نجف ادعاهایی داشت و مصراً در پی این بود تا عملکرد خود را مطابق با رأی و نظر علمای قلمداد کند که صادق بودن آن طبق شواهد، نادرست به نظر می رسد. 🔹️زنجانی در ادعایی می گوید که در صدر مشروطیت، تنها به وی اعتماد کرده و در نجف چنین بیان کرده که: در این امر مهم مملکت کاغذها که به من می‌آید، هرکس موافق غرض خود می‌کند، تا این که از ابراهیم زنجانی که به من مکتوب می‌آید، اطمینان پیدا می کنم و می‌دانم او جز راست نمی‌نویسد! 🔹️ این در حالی است که نه تنها مکتوبی از ایشان ثبت نشده بلکه نامه ها و مکتوباتی وجود دارد که نشان از کمال اعتماد آخوند خراسانی به اشخاص دیگری غیر از شیخ ابراهیم زنجانی است. 🔻در ادامه یادداشت، در باره رابطه تنگاتنگ شیخ ابراهیم با تقی زاده مطالعه کنید:⬇️ 🌐 https://eitaa.com/serat_zanjan @serat_zanjan
پایگاه تحلیلی صراط
📌 #جریان_روشنفکری۳ #جریان_شناسی حوزه و روحانیت زنجان 💥 به نام آخوند، به کام تقی زاده ♨️ شیخ ابراهی
📌 ۳ جریان شناسی حوزه و روحانیت زنجان 💢 شیخ ابراهیم درباره ورودش به مجلس و نقشش در دوران نزد علمای نجف ادعاهایی داشت و مصراً در پی این بود تا عملکرد خود را مطابق با رأی و نظر علمای قلمداد کند که صادق بودن آن طبق شواهد، نادرست به نظر می رسد. 🔺️ وی ادعا داشت که مردم زنجان در انتخابات مجلس به اتفاق آراء حامی او بودند و تنها و اطرافیانش با او مخالفت کرده اند! در حالیکه با توجه به نفوذ ملاقربانعلی زنجانی به عنوان مجتهد بزرگ شهر و تبعیت شدید مردم از ایشان، چنین ادعایی نمی‌تواند صحیح باشد. 🔺زنجانی در ادعای دیگری میگوید که در صدر مشروطیت، تنها به وی اعتماد کرده و در نجف چنین بیان کرده که: در این امر مهم مملکت کاغذها که به من می‌آید، هرکس موافق غرض خود می‌کند، تا این که از ابراهیم زنجانی که به من مکتوب می‌آید، اطمینان پیدا می کنم و می‌دانم او جز راست نمی‌نویسد! 🔹️ این در حالی است که نه تنها مکتوبی از ایشان ثبت نشده بلکه نامه ها و مکتوباتی وجود دارد که نشان از اعتماد آخوند خراسانی به اشخاص دیگری غیر از شیخ ابراهیم زنجانی است.(یعنی آخوند خراسانی به پسرش یا به افرادی چون سید حسن مدرس که به عنوان فقهای طراز اول ناظر بر مصوبات مجلس توسط خود آخوند و علمای نجف انتخاب شده بودند اعتماد نداشت؟!) 🔹️این امر نشان می دهد که ابراهیم زنجانی که با دروغ و دغل در پی ساختن جایگاهی برای خود بود، ابایی از جعل و تحریف سخنان علمای نجف نیز ندارد. 🔹️ همچنین شواهد زیادی وجود دارد که نشانگر عدم تبعیت شیخ ابراهیم زنجانی ازمراجع نجف است. 🔺 رابطه تنگاتنگ و نزدیک او با حسن تقی زاده (نماینده تندرو و ضد دین عصر مشروطه) به حدی بود که زمانیکه حکم «ضدیت مسلک» تقی زاده با اسلام و لزوم اخراج او از مجلس که توسط آخوند خراسانی صادر شد، ابراهیم زنجانی حکم آخوند را به سخره گرفت و تلویحا ایشان و ملاعبدالله مازندرانی را «علمای سوء» خواند! ♨️ او حتی از آخوند با تعابیر زشت و موهنی مانند «فلان و بهمان»، «متحیر» و «نافهم» یاد کرد و به تمجید از پرداخت و حتی «تکفیر و تضلیل» تقی‌زاده از سوی آخوند را دلیل «بزرگواری و مقام عالی» تقی زاده شمرد! @serat_zanjan
۴ ♨️فزارهایی از وصیتنامه سردار شهید : 🖋برادران و خواهران عزیز ایرانی من 🔺️مردم پر افتخار و سربلند که جان من و امثال من، هزاران بار فدای شما باد، کما اینکه شما صد‌ها هزار جان را فدای اسلام و ایران کردید؛ ♨️از اصول مراقبت کنید. اصول یعنی ، خصوصاً این حکیم، مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت؛ ♨️خامنه‌ای عزیز را عزیزِ جان خود بدانید. حرمت او را حرمتِ مقدسات بدانید. @serat_zanjan
♨️انتشار پیام مشکوک در کانال رسمی دفتر آیت الله . @serat_zanjan
پایگاه تحلیلی صراط
#شاخص ♨️انتشار پیام مشکوک در کانال رسمی دفتر آیت الله #بیات_زنجانی. @serat_zanjan
♨️کانال رسمی دفتر آیت‌الله دیروز با‌انتشار پیامی از تماس تلفنی به ایشان خبر‌ داد. 🔺️فارغ از پیشینه ارتباطی نزدیک و تنگاتنگ ایشان با و حمایت بی چون و چرای وی از در سال ۸۸ و همچنین درخواست رفع حصر آنها از حکومت در سال ۹۶، نکته ابهامی که از تماس‌ موسوی با وی و انتشار این پیام مرموز آن هم در آستانه ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و ۱۴۰۰ به اذهان متبادر می شود اینست که: ♨️ سران فتنه چه پروژه‌ای را در انتخابات ۱۴۰۰ رقم خواهند زد و نقش مراجع خودخوانده ای همچون بیات زنجانی در پازل طراحی شده آنها چه می تواند باشد؟! @serat_zanjan
⛔️ ۴ 🖋 حوزه و روحانیت زنجان 🔺 عصر رضا شاه را میتوان یک پدیده مهم سیاسی و اجتماعی در تاریخ ایران محسوب کرد. این اقدام عکس العمل های متعددی از جانب گروه های اجتماعی به ویژه به دنبال داشت. ♨️به اعتقاد برخی از تحلیل گران، ورود تجدد به ایران، مهمترین را در جامعه ایران رقم زده است. 🔸بعد از نخستین رویارویی ایرانیان با روس ها، ضعف شیوه های سنتی بر گروهی از نخبگان جامعه مسلم شد و افرادی از این طیف در صدد برآمدند ریشه این به اصطلاح عقب ماندگی را پیدا کنند(...) 🔸پاسخ هایی که به این مسأله داده شد، متعدد بود ولی از نظر ، غربی شدن اصلی ترین راه رهایی از این مشکل بود(...) ♨️به اعتقاد این طیف، مذهب و سنت، مهمترین مانع در راه رسیدن به جامعه غربی محسوب می شد و رضاشاه مهمترین نماینده اجرائی این طیف بود(...) 🔸بسیاری از روشنفکرانی که در پشت صحنه، کارگردانی را برعهده داشتند با برداشتی سطحی از و سعی در اجرای آن در ایران، فکر می‌کردند بر معضل بزرگ کشور غلبه خواهند کرد. 🔻ادامه سرفصل های فوق را در پایگاه تحلیلی مطالعه کنید.⬇️ 🌐 https://eitaa.com/serat_zanjan @serat_zanjan
پایگاه تحلیلی صراط
⛔️#توهم_تجدد #جریان_روشنفکری۴ 🖋#جریان_شناسی حوزه و روحانیت زنجان 🔺#نوسازی عصر رضا شاه را میتوان یک پ
جریان روشنفکری۴ ♨️نوسازی رضا شاه را میتوان یک پدیده مهم سیاسی و اجتماعی در تاریخ ایران محسوب کرد. این اقدام متناسب با دگرگونی هایی که در جامعه ایجاد میکرد عکس العمل های متعددی از جانب گروه های اجتماعی به ویژه به دنبال داشت. 🔺به اعتقاد برخی از تحلیل گران ، ورود تجدد به ایران، مهمترین را در جامعه رقم زده است. 🔺بعد از نخستین رویارویی ایرانیان با روس ها، ضعف شیوه های سنتی بر گروهی از جامعه مسلم شد و افرادی از این طیف در صدد برآمدند ریشه این به اصطلاح عقب ماندگی را پیدا کنند. پاسخ هایی که به این مسأله داده شده، متعدد بود. ولی از نظر روشنفکران وابسته، غربی شدن اصلی ترین راه بود. این گروه که نماد عینی پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی را در چهره متبلور می دید اتخاذ روش های غریبان را برای ورود به نوسازی ها پیشنهاد کردند. 🔺به اعتقاد این طیف، و ، مهم ترین مانع در راه رسیدن به جامعه غربی محسوب می شد و رضاشاه مهم ترین نماینده اجرائی این طیف بود. او با کسب قدرت سیاسی در صدد برآمد تا منویات خود را برای از میان بردن این مانع را عملی نماید و بدیهی بود که شیعه، به عنوان بزرگترین در قبال این عمل واکنش نشان دهد. 🔺همچنین مروری بر سخنرانی‌ها و نوشتارهای آن زمان نشان می‌دهد که از دید آنان، گسترش زندگی غربی به عنوان تنها سبک زندگی مطلوب بود. بر همین اساس تقلید و اقتباس از پوسته بیرونی و ظاهری تمدن غرب، بدون توجه به تحولات تاریخی و زیرساخت‌های جامعه غربی، ویژگی مهم این دوره است. 🔺بسیاری از روشنفکرانی که در پشت صحنه، کارگردانی را برعهده داشتند با برداشتی از مدرنیسم و سعی در اجرای آن در ایران، فکر می‌کردند بر معضل بزرگ کشور غلبه خواهند کرد؛ لذا در دوران رضاشاه مسائلی چون تغییر نوع پوشاک مردان و زنان، رواج مدهای غربی و وسایل زندگی نو، ایجاد کلوپ‌ها و باشگاه‌ها و بسیاری از چیزهای دیگر شد. ... @serat_zanjan
♨️اگر گمان کنیم بدون «اصلاح سیاسی»جامعه می‌شود به معنویت رسید، دراشتباهیم. 🔹️تردیدی نیست که هدف نهایی انبیا، رساندن مردم به اوج عبودیت، تقرّب، تزکیه و اخلاق است، ولی معمولاً سیاسیون مانع این راه هستند و تا موانع سیاسی از بین نرود، نمی‌شود برای عموم جامعه، زمینۀ معنویت و تقرب به خدا را فراهم کرد. 🔹️البته همیشه عده‌ای از نخبگان معنوی هستند که حتی در شرایط بد سیاسی هم می‌توانند خودشان را به خدا برسانند؛ اما عموم جامعه تا مشکلات سیاسی حل نشود نمی‌توانند به خدا تقرب پیدا کنند. ♨️هدف قیام فاطمه(س)نهایتاً تقرّب بود ولی عملاً علیه موانع سیاسی بود.کارکرد ولایت هم در درجۀ اول این است که موانع سیاسی را برطرف کند. درگیری‌های پیامبر(ص) هم برای این بود که موانع سیاسی را برطرف کند. 🔹️امروز هرمقدار دین‌گریزی در جامعۀ ما و حتی در جامعۀ جهانی دیده می‌شود، در درجۀ اول مقصّرش مسائل سیاسی، اشخاص سیاسی و مدیریت‌های خرد و کلان هستند. 🔹️اگر مدیریت در جامعۀ‌مان اصلاح بشود و فضای سیاسی جامعه سالم بشود به‌طوری که از آن، مدیریت‌های خوب در بیاید و خدمت به مردم به‌خوبی انجام شود، اکثر دین‌گریزی‌ها برطرف خواهد شد. ♨️هنوز در جامعۀ ما نقش سیاست در تحقق معنویت در جامعه، زیاد روشن نیست.لذا مردم موقع رأی دادن، زیاد انتظار ندارند فرد مورد نظرشان، آدم باتقوایی باشد و اگر از او بی‌تقوایی دیدند می‌گویند «عیبی ندارد!» چون نمی‌دانند بی‌تقوایی در عرصۀ سیاست، سمّ مهلک است. 👤علیرضا پناهیان 🔻متن کامل در وب سایت صراط ⬅️ 🌐 http://serat-zanjan.ir/post/85 @serat_zanjan
💠 نقش در گام دوم انقلاب 🖋رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم با هدف «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» توصیه‌هایی خطاب به مردم عزیز ایران ارائه می‌دهند. 🔻می توان گفت روح حاکم دراین بیانیه ، مخاطبینش در درجه اول جوانان و در بحث تخصصی ما هستند. اما باید یک بحثی را دنبال کنیم که طلاب جوان یعنی چه کسانی؟ 🔹️مراد ما در بحث، این نیست که طلاب نسل جوان را در مقابل طلاب قرار دهیم، بلکه منظور اینست که طلاب نسل جوان در امتداد طلاب نسل کهن هستند و بین دو نسل و نیست. اما این جا دیگر آن وظیفه ای که به دوش طلاب جوان گذاشته می شود سنگین تر از وظایف نسل کهن است. 🔻مقام معظم رهبری طبقه بندی پنجگانه ای را از نظام سیاسی به سمت تمدن اسلامی ترسیم کردند. 🔹️اگر تا دیروز نسل کهن، بر روی انقلاب و نظام اسلامی متمرکز بودند، نسل جدید بایستی روی بحث اسلامی، اسلامی و متمرکز شود. بنابراین توجه رهبری به جوان یک توجه تعارفی و تشریفاتی نبوده است. 🔹️ایشان آن استعداد و ظرفیت و قابلیت ها و مسیری که در چهل سال آینده باید به سمت آن بروند، را به طور واقعی در جوانان دیده است. ... با ما همراه باشید. @serat_zanjan
▪️حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید جواد مظلومی در سال 1343 شمسی در زنجان متولد و در سال 1361 شمسی وارد حوزه علميه قم شد. او از سال 1371 به تحصیل در درس خارج فقه و اصول اشتغال داشت و مدرک دکتری فلسفه تطبیقی را از دانشگاه قم به دست آورد. حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید جواد مظلومی از جمله فعالان قرآنی بود که در جبهه در دوران دفاع مقدس حضور بسیجی و داوطلبانه داشت و همچنین و از شاگردان حضرت آیه الله العظمی آشیخ جواد تبریزی به شمار می رفت که در طول سالیان عمربابرکتش در دوره اول شورای عالی فضای مجازی عضو این شورا و در دوره جدید مدیریت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به سمت مشاور رئیس این مجموعه منصوب شد. ▪️این عالم فرزانه همزمان با تحصیل، تدریس ادبیات، فقه و فلسفه را در حوزه تخصصی در دانشگاه انجام می‌داد و تسلط خوبی به زبان های انگلیسی، عربی و آذری داشت و از فعالان تبلیغی در حوزه بین الملل از جمله در شرق آسیا و اروپا به شمار می‌رفت. وی به‌ واسطه تلاش‌ مستمر در توليد نرم‌افزارهای قرآنی از جمله «نورالجنان» و «جامع‌الاحاديث» به‌همراه «رضا آسيابانی» در سال 1380 شمسی توسط مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان خادم‌ القرآن انتخاب شد. او از سال 1388 مسئولیت معاونت امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری را بر عهده داشت و در سال 1398 به عنوان معاون امور بین‌ الملل بعثه مقام معظم رهبری، منصوب شد. @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا