#هدف_باطل
آنان[#خوارج] پاسخ میدهند :
" ما آنروز اشتباه و گناهی بزرگ انجام دادیم ؛
نباید #حکمیت را میپذیرفتیم و با #معاویه میجنگیدیدم ،
اما از #گناه خود توبه کردیم
و حال تو نیز باید توبه کنی ."
از آن پس
آزار و اذیتهای این قشر شروع میشود .
هر روز به #مسجد میآیند
و #شعار میدهند :
" #لا_حکم_الّا_لللّه "
و #امام پاسخ میدهد :
" #سخن_حقّی را بر زبان میآورند اما
#هدف_باطلی را دنبال میکنند . "
آنان درصدد هستند که
#نظم_شهر و
#وحدت_مردم را آسیبپذیر کنند .
یک روز #علی خطاب به آنها میگوید :
" #اعتراض و خواستهای نابجایی دارید .
هر روز به #مسجد میآیید و
اسباب #تفرقه را فراهم میسازید ؛
اما این را بدانید
که شما را از ورود به #مسجد باز نمیدارم ،
#حقوق شما را از #بیتالمال قطع نمیکنم ،
از شهر بیرونتان نمیافکنم و
تا وقتی علیه من ،
وارد #جنگ نشده و
#سلاح به دست نگرفتهاید ،
با شما نمیجنگم . "
#قدیس ص ۱۵۶
#ابراهیم_حسنبیگی
شبیه نان
@shabihenan
#مهارزُدایی_و_ناهمکاری_شناختی
در #جنگ_شناختی ،
هنگامی که بخواهند رفتاری مغایر با
#هنجارهای موجود در #جامعهای را رواج بدهند ،
ابتدای امر
با #نمایش_مکرر و
#عادی_جلوهدادن ،
از آن رفتار #قُبحزدایی و
#مهارزُدایی_ذهنی
نزد #مخاطبین انجام میدهند .
معمولا #مهارزُدایی
موجب کاهش
#حساسیتها به رفتارهای نمایش داده شده
و برانگیختگی و ناراحتی
ناشی از مشاهدهی رفتار ناهنجار میشود .
در تضعیف
#کنترلهای_درونی_و_مهارزدایی ،
عمدتاً تلاشهای غیرمستقیم بوده و
نقطه اثر را روی بخش
#ناخوادآگاه متمرکز و تنظیم میکنند
که از دو طریق و معمولاً همزمان انجام میشود :
الف ) آماده کردن #مخاطب از راه
سست کردن و
تضعیف دیدگاههای عادی او
که معمولاً با
#ایجاد_شک_و_تردید_غیرمستقیم
همراه میشود
ب ) پذیرش رفتارهای مشاهدهشده
در اثر #تکرار_زیاد .
...تحقیقات نشان میدهد
در #بازیهای_خشن_کامپیوتری
بچهها اول #شلیک میکنند
و بعد سوال میپرسند .
درمورد #جرائم تاثیرپذیرفته و
الگوگرفته از #رسانهها با
#نمایش_مستمر تصاویر فریبنده و
خوشایند از ارتکاب #جرم و
#اسطورهسازی از مجرمان ،
#کنترلهای_درونی را تضعیف میکنند .
#علوم_شناختی_در_جنگ_شناختی ص ۱۳۰ و ۱۳۱
#محمد_جوانی
شبیه نان
@shabihenan
#دستکاری_روانشناختی_و_مهندسی_رضایت
" برنایز " اولین کسی بود که
ایدهی #مصرفگرایی را
برای تودهی مردم مورد استفاده قرار داد و
او بود که اولین بار به شرکت های آمریکایی
یاد داد تا بتواند از طریق
مرتبط کردن #کالاهای انبوه تولیدشده با #امیال_ناخودآگاه افراد ،
آنها را به آنچه نیاز ندارند متمایل کنند ؛
که نتیجه آن
ایدهی #سیاسی جدیدی
درمورد چگونگی کنترل تودهی مردم بود .
"برنایز " معتقد بود که
میتوان با #ارضای_امیال_درونی_خودخواهانهی_مردم،
آنها شاد و مطیع ساخت و
نام این مدل را " #مهندسی_رضایت " گذاشت ؛
درواقع باید گفت این مدل تجویزشده توسط "برایز"
همان سرآغاز
#مصرفگرایی همه جانبهای است که
امروزه بر جهان ما حاکم شده است .
#علوم_شناختی_در_جنگ_شناختی ص ۱۵۵
#محمد_جوانی
شبیه نان
@shabihenan
#حسین
#خون_حسین و اصحابش
کهکشانی است که بر آسمانِ #دنیا
راه #قبله را مینمایاند .
بگذار #اصحاب_دنیا ندانند .
کِرم لجنزار چگونه بداند که
بیرون از دنیایی که او تن میپرورد ،
چیست ؟
زمین و آسمان او همان است ،
و اگر او را از آن لجنزار بیرون کشند ،
میمیرد .
#فتح_خون "روایت محرم" ص۳۶
#سیدمرتضی_آوینی
شبیه نان
@shabihenan
#بدبینی
در وجه #منفی پارادایم
باید گفت که بسیاری از #محدودیتهای_ذهنی ،
ساختهی دست #خودمان و
#محیط_اطرافمان هستند ،
پیشنویس ها و قواعد نادرست #ذهنی
اغلب در اثر
#تکرار گفتههای خود ما به وجود میآیند که
میتواند مانعی برای #رشد و تکامل ما
در ابعاد مختلف زندگیمان شود .
اگر #بدبینی و #منفینگری
فضای #ذهن را تصرف کند
ما را از درون نابود و تهی میکند .
به ما میگویند یا ما به خود میگوییم
نمیتوان فلان کار را انجام داد و
این برای ما تبدیل به یک واقعیت میشود .
#محدودیتهای_ذهنی به
#محدودیتهای_واقعی تبدیل میشود .
#علوم_شناختی_در_جنگ_شناختی ص ۱۶۳
#محمد_جوانی
شبیه نان
@shabihenan
#خواص
#خواص جامعه
همواره #بار_سنگین را بر #حکومت تحمیل میکنند ،
زیرا در روزگار #سختی ، یاریشان کمتر است ،
در اجرای #عدالت از همه ناراضیتر و
در خواستههایشان پافشارتر و
در عطا و بخشش کمسپاستر و
به هنگام منع خواستهها دیر عذرپذیرتر و
در برابر #مشکلات کم استقامتتر میباشند .
درصورتی که #ستونهای_استوار دین و
اجتماعات پرشور مسلمین و
نیروهای ذخیره دفاعی ،
عموم #مردم هستند ...
#قدیس ص ۱۶۸
#ابراهیم_حسنبیگی
شبیه نان
@shabihenan
#محدودیت_ذهنی
گاهی ما #انسانها نیز
#محدودیتهایی را قبول میکنیم که
#حقیقی نیستند ؛
به ما میگویند
یا ما به خود میگوییم
نمیتوان فلان کار را انجام داد و
این برای ما
تبدیل به یک #حقیقت میگردد .
#محدودیت_ذهنی به
#محدودیتی_حقیقی
به همان استحکام قبلی تبدیل میگردد .
چه مقدار از آنچه ما #حقیقت میپنداریم ،
#حقیقی نیستند بلکه
#پذیرش ما میباشد .
درمواردی هم ممکن است
این #محدودیتها و
#قالبهای_ذهنی
به ابعاد #فردی ختم نشود و
به ابعاد #گروهی و
#اجتماعی سرایت کند و
دیگران را نیز
#محصور در #پارادایمهای_ذهنی
یک نفر یا یک گروه کند .
#علوم_شناختی_در_جنگ_شناختی ص ۱۶۶
#محمد_جوانی
شبیه نان
@shabihenan
#الرّحیل
یاران !
شتاب کنید که زمین نه جای ماندن ، که گذرگاه است ...
گذر از نفس به سوی رضوان حق
#فتح_خون " روایت محرم " ص ۴۸
#سیدمرتضی_آوینی
شبیه نان
@shabihenan
#کاروان_کربلا
قافله عشق
در
سفر تاریخ است
و این
تفسیری است بر آنچه فرمودهاند :
کُلُّ یَومِِ عاشورا و کُلُّ اَرضِِ کربلا ...
این سخنی است که پشت #شیطان را میلرزاند و #یاران_حق را به فَیضان دائم #رحمت او امیدوار میسازد .
#فتح_خون " روایت محرم " ص۵۰
#سیدمرتضی_آوینی
شبیه نان
@shabihenan
#قافله_عشق
تو را نیز عاشورایی است
و
کربلایی که تشنه خون توست ...
#فتح_خون " روایت محرم " ص ۵۱
#سیدمرتضی_آوینی
به شبیه نان بپیوندید
@shabihenan