eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.7هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ کانال های شاخه طوبی در پیام رسان ها ی مختلف 🍃شاخه طوبی در تلگرام : https://t.me/shakhehtoba https://t.me/shakhehtoba2 ————————————————-i 🍃شاخه طوبی در ایتا:👇👇👇 https://eitaa.com/shakhehtoba https://eitaa.com/shakhehtoba2 ————————————————-i 🍃شاخه طوبی در روبیکا👇👇👇 https://rubika.ir/shakhehtoba 🍃شاخه طوبی در پیام رسان سروش 👇👇 https://splus.ir/shakhehtoba ————————————————-i 🍃شاخه طوبی در بله https://ble.ir/shakhehtoba ————————————————-i 🍃شاخه طوبی در اینستاگرام 👇👇 http://instagram.com/shakhehtoba http://instagram.com/hamel_asrar http://instagram.com/shakhehtoba2 ————————————————-i وبلاگ شاخه طوبی 👇👇👇 http://shakhehtoba.blogfa.com ————————————————-i
. 🔴 ♦️ 🔺در مسأله امامت،آنچه مهم است،تصرفات متعارف نیست. آنها به اسرار نظام هستی علم پیدا می کنند،می چشند و اسرار عالم را می یابند. 🔺این بزرگواران (اهل بیت علیهم السلام) در حضور مطلق هستند و مظهر اسم شریف "یا من لا یشغله شأن عن شأن"شده اند. 🔺هر چه را که می بینیم،همه شؤون وجودی یک حقیقتند و احکام هر شأن را نمی توان در شأن دیگر پیاده کرد.احکام شؤون وجود نباید با احکام حقیقت وجود خلط شود.وجود در یکجا خود را طوری نشان داده و در جای دیگر طوری دیگر.آب غیر آتش است. 🔺همین یک وجود نفس،در یک شأن به صورت چشم خودش را تجلی داده و احکامی دارد و همین یک نفس ناطقه است که در یک شأن دیگر،خودش را به صورت گوش تجلی داده است. 🔺نفس یک حقیقت است و این یک حقیقت در این همه شؤون،در تجلی است.اما هر یک از این شؤون برای خود اقتضایاتی دارند. #درس_چهل_و_ششم استاد 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید
5-7)_۲۰۲۳_۰۷_۰۴_۰۶_۲۹_۰۱_۱۵۷_۲۰۲۳_۰۷_۰۴_۰۶_۳۲_۱۰_۸۸۴.mp3
4.39M
سلسله حضرت علامه حسن زاده آملی (ره) کاری از گروه 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 💢
إلهی،‌ اگر گُلم یا خارم از آنِ بوستان یارم. فراز۷۸ @shakhehtoba
♻️ نماز معراج عشق 💠 ♦️سعى كنيد بفهميد كه نمازتان در محضر خداست. اشراق قلبى: «أَقِم الصلوةَ لِذِكرى»(23)؛ خطابِ خدا به موسى است كه اى موسى، غرضت از نماز ياد من باشد. ♦️غفلت با ذكر سازگار نيست، كسى كه در تمام نماز غافل است، چگونه اقامه نماز كرده، «يا أَيُّها الَّذين آمنوا لاتَقْرَبُوا الصلوةَ وأنتم سُكارى حتى تَعْلموا ما تقولون»(24)؛ اى مؤمنين در حالت مستى به نماز نزديك نشويد، تا بدانيد چه مىگوييد. ♦️سَكران كسى است كه غرق هُمُوم وافكار دنيوى است وكسى كه دلش جاى ديگر است، چگونه مىفهمد كه چه مىگويد. رسول خدا (صلّى الله عليه وآله وسلّم) فرمود: «مَن لم تنهَ صلاتُهُ عَنِ الْفَحْشاء والْمُنْكر لم تَزِدْهُ مِنَ اللّهِ اِلاّ بُعداً»؛ نماز غافل صاحبش را از فحشا باز نمىدارد، واصلاً نمىفهمد چه مىگويد لذا نمازش هم جز دورى از خدا نيست. هم چنين رسول اللّه (صلّى الله عليه وآله وسلّم) فرمود: «كَم مِن قائمٍ حظُّهُ مِن صَلاتِه التَّعب والنّصب»؛ يعنى بسيارى از نمازها جز رنج وزحمت براى نمازگزار چيزى نيست. ♦️وقال رسول اللّه (صلّى الله عليه وآله وسلّم): «ليس لِلْعَبْد مِنْ صلاته الاّما عقل»؛ بهره بنده از نمازش همان است كه تعقّل كرده كه اين با غفلت نمىسازد. ♦️«إنّ الصَّلوةَ تَنْهى عَنِ الفَحشاءِ والْمُنْكَر ولَذِكرُ اللّهِ اَكبرُ واللّه يَعلمُ ما تَصْنَعون»(25)؛ يعنى نماز بايد انسان را از شهوت وزشتكارى باز دارد وياد خدا بالاترين ذكر است وخدا به اعمال شما آگاه است ♦️و رُوى مسنداً عن النبى (صلّى الله عليه وآله وسلّم) إنه قال: «إنّ العبد لَيُصَلّى الصلاةَ لايُكْتَبُ له سُدُسُها ولاعُشرها وإنما يُكْتَب للعبد مِن صلاتِه ما عَقَلَ مِنها»(26)؛ ♦️ واز پيامبر (صلّى الله عليه وآله وسلّم) روايت شده كه فرمايد: از نمازى كه بنده مىخواند يك ششم ويك دهم عايدش نمىشود، مگر آن‏چه تعقّل كرده است. ♦️اين توجه براى غالب مردم در تمام نماز غير ممكن است، مگر لحظه يا لحظاتى وآن هم حال تكبيرة‏الاحرام، مگر اَوْحَدى از مصلّين. واين حضور قلب روح نماز است. اگر نه روى دل اندر برابرت دارم * من اين نماز حساب نماز نگذارم زعشق روى تو من رو به قبله آوردم * وگرنه من زنماز و زقبله بيزارم مرا غرض زنماز آن بود كه پنهانى * حديث درد فراق تو با توبگزارم وگرنه اين چه نمازى بود كه من بىتو * نشسته روى به محراب و دل به بازارم نماز خوان به صفت چون فرشته ماند ومن * هنوز در صفت ديو و دد گرفتارم كسى كه جامه به سگ برزند نمازى نيست * نماز من به چه ارزد كه در بغل دارم ازين نماز نباشد به جز كه آزارت * همان به آن كه ترا بيش از اين نيازارم ازين نماز ريايى چنان خجل شده‏ام * كه در برابر رويت نظر نمىآرم اشارتى كه نمودى به شمس تبريزى *** نظر به جانب ما كن غفور وغفّارم «مولوى» ♦️وعن عائشة قالت: «كان رسول اللّه (صلّى الله عليه وآله وسلّم) يُحدِّثنا ونُحدِّثُه، فإذا حَضَرتِ الصلاة فكأنّه لم يعرفنا ولم نعرفه اشتغالاً بعظمة اللّه»(27)؛ ♦️يعنى همسر پيامبر (صلّى الله عليه وآله وسلّم) گفت: عادت حضرت اين بود كه ما با حضرت گفت وگو مىكرديم، به مجرّد اين كه وقت نماز مىشد، گويى حضرت ما را نمىشناخت وما اورا نمىشناختيم، از بس مشغول عظمت خدا بود. (23). طه (20) آيه 14. (24). نساء (4) آيه 43. (25). عنكبوت (29) آيه 45. (26). محجة البيضاء، ص368. (27). محجة البيضاء، ج1، ص350. منبع : يا معراج عشق از شاگردان حضرت علامه حسن زاده املي ره @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
🌄 هرکس می خواهد به سرّ نزدیک شود، با قرائت سه سوره ی «کهف»، «دخان» و «قدر» به مطلوب خود نایل شود. 🌅 @Shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
حریم یار

🔸 موضوع مساله عمیقی است که خواهران و فرزندان ما باید بدانند هیچ کس مصالح ما را مثل آفریدگار ما نمی داند، «فَإِنَّ اَلشَّعْرَ أَحَدُ اَلْجَمَالَيْنِ»؛ مو یکی از دو زیبایی است، چهره جمال است، مو جمال است و آن آفریدگاری که مو و چهره زیبا و جمال به ما داد به ما فرمود که این شماست، آن را حفظ کنید! 🔸 عزیزان ما! هیچ کس بهتر از آفریدگار ما خیر ما را نمی خواهد. ما مثل درخت نیستیم که بعد مدتی خشک شده و بپوسیم، بلکه ما آن مرغ پرواز کننده ایم که با مرگ پرواز می کنیم و برای ابد زنده ایم «ما زنده بر آنیم که غیر از او نیاندیشیم»! 📚 درس اخلاق تاریخ: 1402/04/15 https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
. 🔴 ♦️نکته ای در وضو و حورالعین 🔺وضو،عجیب نجات بخش است،حقیقت آن حورالعین که در روایات به من و شما وعده دادند،همین حضرت وضو است.که وضو نور چشم انسان می گردد.لذا فرمودند در هنگام وضو گرفتن چشم خود را باز کنید که آب بدان برسد و آن را تطهیر کند. 🔺زیرا انسان وقتی به بازار و مغازه و اداره و کوچه و خیابان می رود و دوستان و آشنایان را زیارت می کند، دایما اشکال و هیآت بسیاری را با چشم خویش ملاحظه می نماید. 🔺انسان نمی تواند بگوید من برای اینکه در اجتماع آلوده و بی طهارت نگردم،پس از صبح تا به شب از منزل نمی روم و با خلق خدا ارتباط برقرار نمی کنم. 🔺این عمل مثل آن است که چشم که شأنی از شؤون نفس است،بخواهد ارتباط خود را با گوش و دهان و بینی قطع کند. 🔺نمی توان آلودگیها را به طور کلی از اجتماع برداشت و هرگز با ورود در اجتماع آلوده نشد،زیرا هر شأنی در شأن دیگر اثر می کند و بدین ترتیب است که حال انسان نوسان پیدا می کند. #درس_چهل_و_هفتم 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید
إلهی، انسان ضعیف کجا و حمل قولِ ثقیل کجا. فراز۷۹ @shakhehtoba
♻️ نماز معراج عشق 💠: شهود حق است و ادب حضور ♦️قيام از ركوع: خدايا تو فرمودى: «قُومُوا للّه قانتين»(41)؛. بقره (2) آيه 238. خاضعانه در اطاعت خدا باشيد. ما با ادب ركوع كرديم و خاضعانه سر از ركوع برداشتم، خدايا قلب‏ها به دست تواست و تو مقلّب القلوب هستى، توقلب‏ها را دگرگون مىكنى، توعبادات را بر پيامبرت، به قول وعمل، براى ما تشريع كردى وپيامبرت نماز به پا داشت ♦️وفرمود: «صلّوا كما رأيتمونى أصلى»؛ اين‏طور كه مى بينيد من نماز مى خوانم بخوانيد ♦️وتوفرمودى: «وما يَنْطِقُ عَنِ الهَوى * إنْ هُوَ إلاّ وحى يُوحى»(42) . نجم (53) آيه 3 ـ 4. پيامبر از هواى نفس سخنى نمىگويد و گفتارش فقط وحى است، قبول كرديم ♦️وفرمودى: «مَن يُطع الرسول فقد أطاع اللّه»(43)؛ نساء (4) آيه 80. هر كس فرمان پيغمبر را اطاعت كند خدا را اطاعت كرده، چون سخنش سخن خداست، ودَأْبِ پيامبرت اين بود كه: خدايا، در مناجاتم، گوش جانم به فرمان توست وچشم دلم جز تورا نمىبيند ومن مىدانم در اين نماز وركوعم در چشم توام ودر حضور تو، و تو در قبله منى، بلكه تو خود قبله منى ودر تمام نماز تومشهود منى ومىدانم كه تومرا مىبينى ♦️«وما يَعزُبُ عن ربك مِن مِثقالِ ذَرّةٍ فى الأرضِ وَلا فى السماءِ»(44)؛ . يونس (10) آيه 61. ذرّه‏اى چيز از پروردگارت پنهان نيست نه در زمين ونه در آسمان. ♦️«لا تُدرِكه الأبصارُ وَهُوَيُدْرِك الأبصارَ وهوالَّلطيفُ الخبير»(45)؛ چشم‏ها او را نمىبيند و عقل‏ها او را در نمىيابد و او همه را مىبيند و به همه عالم است. (45). انعام (6) آيه 103. منبع : يا معراج عشق از شاگردان حضرت علامه حسن زاده املي ره @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
302_۲۰۲۳_۰۷_۰۹_۰۴_۱۴_۴۳_۶۴۱_۲۰۲۳_۰۷_۰۹_۰۴_۱۷_۲۴_۳۷۶.mp3
5.99M
سلسله حضرت (ره) کاری از گروه 🌱همت بلند دار که مردان روزگار 🌱از همت بلند به جایی رسیده اند 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک لطفا🙏 💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸میلاد هفتمین ستاره تابناک آسمان امامت، فرو برنده خشم در دشواری‌ها، امام موسی کاظم(ع) مبارک باد.🌸. 💐كانال شاخه طوبي 💐 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
🍃امام موسی کاظم (علیه السلام) : 🌸واللّه‏ِ ما اُعطِىَ مُومِنُ قَطَّ خَیرَ الدُّنیا وَالآخِرَةِ، اِلاّ بِحُسنِ ظَنِّهِ بِاللّه‏ِ عَزَّوَجَلَّ وَ رَجائِهِ لَهُ وَ حُسنِ خُلقِهِ وَالکفِّ عَنِ اغتیاب المُؤمِنینَ 🌾به خدا قسم خیر دنیا و آخرت را به مؤمنى ندهند مگر به سبب حسن ظن و امیدوارى او به خدا و خوش اخلاقى اش و خوددارى از غیبت مؤمنان. 📘بحارالأنوار، ج 6، ص 28، ح29 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a ‎‌‌‌‎ ‌ ‎‌‌‌‎
✏️ آن كه در معرفت نفس دقيق شود، می‌بيند كه او را دو قوه نظری و عملی است: قوه نظری را قوه علاّمه و نيروی بينش گويند، و عملی را قوه عمّاله و نيروی كنش گويند. اين دو قوه به منزلت دو بال نفس‌اند كه بدان‌ها به اوج حقایق طيران می‌کند تا به جنة اللقاء و جنت ذات «و ادخلي جنتي» می‌رسد. رئيس كمالات معتبر در قوه نظری معرفة اللّه است، و در قوّه عملی طاعة الله. و به حسب مراتب فعليت اين دو قوه، انسان را درجات است. «يرْفَع اللَّه الَّذِينَ آمنُوا مِنْكُم و الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْم دَرَجاتٍ» «وَ لِکُلٍّ دَرَجَاتٌ مِّمَّا عمِلُوا» «إِلَيهِ يصعد الْكَلِم الطَّيب وَالْعملُ الصالِح يرْفَعه» كلم طیّب ارواح طاهره مؤمنان است و عمل صالح كردار نيكو و معارف عقليه است كه رافع روح طيّب است. 🌿 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
. 🔴 ♦️فرق بین و 🔺فرمودند هر کار خیری که از شما سر می زند و هر کمالی که از شما ظاهر می شود را،هم ایجادا به وجود نسبت دهید،هم اسنادا.اما اگر در مسیر خلاف قدم برداشتید،درست است که وجود با شماست،اما آن را به وجود اسناد ندهید. 🔺در مقام تقوی سعی کنید دایما،غیر کمال را به خودتان اسناد بدهید.همه کمالات وجودی اعم از علم و قدرت و اراده و سمع و بصر را به خدا اسناد دهد و بگوید،هر چه کمال دارم همه از اوست،اما در موطن گناه من بد پیوند زدم. 🔺پس ایجادش از حق ولی اسنادس به بنده است: "به حول الله و قوته اقوم و اقعد" ،که به حول و قوه الهی که عین کمال است برمی خیزم و می نشینم. پس ایجاد آن به حول و قوه الهی است،ولی اسناد قیام و قعود که عین نقص است،به بنده است.زیرا در غیر این صورت اسناد نقص به حق داده است و باز او را وحدت عددی کرده است،چه اینکه,اگر ایجاد را به خودش اسناد دهد،باز هم وحدت عددی است و حضور عرفانی نمی شود. 🔺پس ای عزیز!در حضور و مراقبت عرفانی،باید بین ایجاد و اسناد فرق بگذاری،که : "بحول الله و قوته اقوم و اقعد"،را نماز به من و شما آموخته است که نماز یعنی حضور و مراقبت عرفانی قرآنی.فافهم! #درس_چهل_و_هشتم استاد 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید