eitaa logo
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
5.6هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
786 ویدیو
244 فایل
ارسال شبهه @tadbir73 https://tadbirrr.blogfa.com/ هر سوال و شبهه ایی داری بدون تعارف بپرس
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻🔺دکتر زرین کوب / : : 🔷🔸ادامهء قسمت دوم ... اما آن کس که با اصرار در حفظ آیین پدران از ورود بیگانه و از آنچه نخوت و تعدی فاتحان میخواند ناخرسندی نشان می داد، از سلطهء این سواران نیزه گذار خود را در رنج می دید، با آنها به کینه جویی بر میخاست و جان و خواستهء خود و کسانش را در راه این ستیهندگی خویش به زیان می آورد. "" لیکن وی نیز آنچه آن را به عنوان نخوت و تعدی ناروا در نزد برخی ازین فاتحان محکوم می کرد، خود و پدرانش یک دو نسل پیش در نبردهای خسروپرویز و تاخت و تازهای هیاطله در عهد پیروز و خسرو به صورتهای دیگر در نقش غالب یا مغلوب تجربه کرده بود و حتی نیم قرنی پیش ازین خود با کسانش نظیر آن را در نواحی ارمنستان و سوریه و مصر و فلسطین نسبت به کسانی که مقهور دستگاه جنگی سپاه خسرو شده بودند اعمال کرده بود.! "" 📖(فصل افقهای تازه- صفحه14 و 15) 🔷🔸بدینگونه، بنای چهارصدساله یی که در واقع خسروپرویز " با ستیزهای بیحاصل و خونریزیهای بدفرجام خویش " پایه هایش را به شدت سست و متزلزل کرده بود بر سر یزدگرد شهریار که در سنین هشت سالگی سرش در زیر بار مسئولیتهایی که یک تاج لرزان و و نامتعادل بر آن تحمیل می کرد به شدت خم گشته بود فرود آمد! این آخرین ملکان ملکای خاندان اردشیر و شاپور با سلطنت کوتاه سراسر تشویش و آشوب خود جریمهء سلطنتهای طولانی و سراسر تجمل و تعدی اجدادی را پرداخت که آنچه دوران بعد از خسرو پرویز را در آشوبگری و نابسامانی دودمان برانداز دربار و پریشانی و نافرمانی تمام کشور فرو برد(۱) جز حاصل اجتناب ناپذیر آن بشمار نمی آمد و توالی رویدادها بار سنگین تمام مسئولیت های ناشی از آن احوال را بر دوش ناتوان وی افکنده بود. سرانجام مرگی نچندان آبرومند ، اورا در زیر سقف محقر یک آسیاب دور افتاده، تنها و بی پناه ملاقات کرد. (صفحه17) 📖کتاب "تاریخ مردم ایران ۲" - چاپ اول 📝پی نوشت: ۱- ادوارد گیبون مورخ معروف انگلیسی درین باره خاطر نشان میسازد که "هر ولایت، و تقریبا هر شهر ایران صحنهء جدایی طلبی، اختلاف و خونریزی بود" (پیش از حمله اعراب) طول این مدت در روایت یوتیکس که مأخذ گیبون درین باب بوده هشت سال مستمر ذکر شده. مقایسه شود با: Rawlinson, G, The seventh Monarchy/545
🚮 نقدهای ابن سینا بر دین زرتشتی ابوعلی حسین بن عبدالله بن سینا مشهور به «شیخ الرئیس بوعلی سینا» از دانشمندان نامدار ایرانی در جهان است که در قرن 4-5 هجری می‌زیست و هنوز بسیاری از آثار او مورد توجه جهانیان است. از نکات جالب در آثار او یکی این است که وی در دفاع از و رد زرتشتی‌گری، مقالات و مباحثی دارد که به آن اشاره کرده است. 📚 رسائل ابن سينا، استانبول: دانشكده ادبيات استانبول، 1953، ج 2، ص 42. همچنین او در یکی از آثار خود به صراحت، شریعت را "حاوی تعالیم فاسد" می‌نامد و آن را «خالی از تأییدات آسمانی» می‌خواند (فسادها و خلوّها عن التأييد السماوی). 📚 ابن سینا، الأضحوية في المعاد، تهران: انتشارات شمس تبریزی، 1382، ص 106. در "طبيعيات شفا" را آتش پرست می‌نامد و می‌گويد: «آنان در تمجيد و تعظيم آتش راه مبالغه پيش گرفتند و آتش را شايسته تقديس و تسبيح (پرستش) دانستند، بدين جهت كه آتش عنصر نورانی است». 📚 ابن سينا، الشفاء( الطبيعيات)، قم: مکتبة علامه مرعشی، 1404 هـجری قمری، ص 53. جالب است بدانیم مقدونی، به ادعای منابع زرتشتی موجب تضعیف دین زرتشتی شد. از همین روی تقریباً هیچ شخصیت زرتشتی وجود ندارد که از اسکندر به نیکی یاد کند. اما می‌بینیم که از اسکندر به نیکی یاد می‌کند و او را قرآن می‌خواند. 📚 ابوعلی سینا، القصیدة المزدوجة فی علم المنطق، قم: انتشارات کتابخانه آیت الله مرعشی، 1405 ه ق، ص 3. ابوعلی سینا مسلمان بود و در مسلمانی او شک و تردیدی نیست. این را از آثار او می‌توان به روشنی دریافت. حتی کتابی دارد با عنوان "معراج نامه" در شرح و تبیین پیامبر اسلام که علاقه مندان می‌توانند آن را مطالعه کنند.
🔻🔺دکتر زرین کوب / : 🔷🔸باری جاذبهء آیین نو طبقات مختلف از پیروان آیین زرتشت را تدریجا به اسلام جذب کرد، به علاوه امید رهایی از جزیه و نیل به مساوات (شعار اسلام) با سایر مسلمین داعی عمده یی در گرایش عامه به اسلام بود. معهذا کسانی که بر آیین پدران ماندند و پرداخت جزیه و شروط آن را پذیرفتند در جزو سایر اهل کتاب به طور رسمی نزد مسلمین از اهل ذمه تلقی شدند. 👈اما معاملهء مسلمین با آنها در عمل برحسب سیاست خلفا و عمال تفاوت می کرد (بخصوص خلفای ظالم اموی) چنانچه هرچند در اوایل فتح گهگاه طرفین اهل ذمه را نقض میکردند تدریجأ روابط، مبتنی بر حسن تفاهم شد. کتاب "تاریخ مردم ایران ۲" - چاپ اول (فصل افقهای تازه- ص 32) 🔷🔸سیاست حجاج که از طرز حکومت اموی ناشی میشد بر تفوق نژادی اعراب مبتنی بود و آنچه گهگاه اعراب متدین و پارسا را نیز ازین شیوهء فرمانروایی ناراضی میداشت این نکته بود که " این طرز حکومت با تعالیم پیغمبر(ص) که مساوات مسلمین را تاکید کرده بود و قریشی را با حبشی و عربی را با عجمی برابر می شمرده بود آشکارا منافات داشت." " به رغم اخوت و مساوات مسلمین، این خلفا (اموی) و عمال آنها موالی را با آنکه مسلمان بودند همچون اسیران آزاد شده تلقی میکردند..." (صفحه34) 🔷🔸این سیاست مبنی بر تبعیض خلفای اموی، تدریجا مسلمین غیر عرب را با حکومت اموی آشکارا به مخالفت واداشت و سبب شد که با احزاب و فرقه های مخالف خلافت _مخصوصا شیعه و خوارج_ از همان آغاز کار مربوط شوند. چنانچه هرچند در مبارزات شیعه آنچه به قیام حجربن عدی (51ه.ق) و به واقعه یوم طف و خروج حسین بن علی(ع)(61ه.ق) مربوط می شد از موالی کسی نبود، با ظهور نهضت مختار ثقغی موالی نیز در معرکهء مخالفت با امویها وارد شدند چنانچه در لشکر مختار بنابر مشهور بیست هزار کس از موالی کوفه وجود داشت _همه ایرانی الاصل. (صفحه32) 🔷🔸زید بن علی نواده امام حسین و از مخالفان شدید بنی امیه بود و وقتی خشونت و قساوت یوسف بن عمر ثقفی ادامه دهندهء سیاست خشن و خونین حجاج در عراق اورا در کوفه در رأس جماعتی از شیعه وادار به قیام برضد امویها کرد باز هسته اصلی یارانش موالی (ایرانیان) بودند. (همچنین فرزندش یحیی بن زید) (صفحه37) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
آیا و شدن در زمان عمر بن خطاب بوده است❓ ✅ جناب سلمان فارسي زماني تشنه حقيقت و به دنبال اسلام بود كه عمر هنوز كافر بود! 🔸مسلمان شدن اولين و برترين و صحابي ممتاز رسول خدا صلي الله عليه و آله يعني جناب سلمان فارسي رضوان الله عليه در زمان حيات رسول اکرم صلي الله عليه و آله صورت گرفت. 🔹يعني نه تنها هيچگونه ارتباطي به دوران عمر بن خطاب نداشت بلكه دقيقا همان زماني که مشرک بود و به آزار مسلمانان مکه مي ‌پرداخت، جناب در جستجوي پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و تشنه دين آن حضرت بود! 🔸جناب سلمان فارسي رضوان الله عليه در ضمن روايت مفصّلي سرگذشت خود را چنين نقل مي كند: 🔹"... و به صومعه آمدم و چنين گفتم: گواهي مي ‌دهم كه خدايي جز خداي يكتا نيست و عيسي روح الله و محمد صلي الله عليه و آله حبيب خداست. پس به خدمت آن راهب رسيدم . او به من گفت: آيا تو روزبه هستي؟ گفتم: آري! گفت: بيا بالا (داخل صومعه) سپس من داخل صومعه شدم و دو سال كامل در خدمت او بودم . 🔸وقتي هنگام مرگش فرا رسيد، به من گفت: من (بزودي) از دنيا مي‌ روم! به او گفتم: مرا به كه مي ‌سپاري؟ گفت: در اين دنيا كسي را كه (در اعتقادات) همانند خودم باشد نمي ‌شناسم ولي ولادت محمد بن عبدالله صلي الله عليه و آله نزديك شده است. اگر نزد او رفتي سلام مرا به او برسان و اين لوح را تقديم او كن ... 🔹... در اين بين كه پشت سر دور مي‌ زدم ناگاه به من توجه کرده و فرمود : اى روزبه ! آيا در جستجوي مُهر نبوت هستى؟ گفتم: آرى! 🔸 ايشان لباسشان را از شانه خود كنار زدند و چشمم به مهر نبوت در بين دو كتف آن حضرت افتاد كه كمى مو بر آن روئيده بود؛ خود را بر روي پاهاي ايشان انداختم و بر آن بوسه مي زدم ... رسول خدا صلَّى الله عليه و آله و سلَّم مرا آزاد ساخت و نامم را سلمان نهاد." 📚کمال الدين و تمام النعمه، ص 161- 165 🔹از طرفي اسلام آوردن عمر سالها بعد از دوران تلاش جناب براي رسيدن به صل الله عليه و آله بود. جزري درباره تاريخ مسلمان شدن عمر مي ‌گويد: 🔸اسلام آوردن در سال ششم بعثت بود. 📖اسد الغابه في معرفة الصحابه، ج4، ص57 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
‼️ شنیدی میگن را تعطیل کرد؟ برده داری را بر انداختند؟😧 ببینیم نظر بزرگان و تاریخدانان در این زمینه چیه؟😉 👤 تاریخدان و ایران شناس کم نظیر در کتاب خود میگوید برده داری در تمام ایالت های هخامنشیان امری قانونی و معمول بوده است. " اما مسئلهٔ نظام بردگی به مفهوم حقوقی و اجتماعی آن همراه با اشکال دیگر محدودیتهای اجتماعی عملا در بیشتر استانهای تابعه شاهنشاهی از پیش وجود داشت. به دنبال استیلای اسکندر بر این استالها، پیشرفت قابل ملاحظهای در روابط اجتماعی مردم این مناطق پدید نیامد." 📖گرانتوسکی،تاریخ ایران، ترجمه کیسخرو شاهی،صفحه ۱۲۲ goo.gl/uPPu8X 👈 اسکن کتاب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍
📇 یادداشت نشریه اشپیگل آلمان، پیرامون ‼️ Es sieht so aus, als seien die Vereinten Nationen auf einen Schwindel hereingefallen. Anders als vom Schah behauptet, sei der Keilschrift-Erlass "Propaganda", erklärt der Kieler Altorientalist Josef Wiesehöfer: "Dass Kyros Menschenrechtsideen in Umlauf brachte, ist Nonsens." 👈 ترجمه: به نظر می رسد که قربانی يک حقه بازی شده است. بر خلاف ادعای ، اما شرق‌شناس پرسابقه می‌گويد که اين لوح خط ميخی بيش از يک (دروغ تبليغاتی) نيست. او ميگويد: اينکه نخستين بار کوروش انديشه‌های را طرح کرده باشد، سخنی پوچ است. 📚 اشپیگل، شماره 28، سال 2008، گفتاری از ماتیاس شولتس: SPIEGEL ONLINE Wissenschaft, Der falsche Friedensfürst, Ausgabe 28, 07/07/2008, Von Matthias Schulz, Nein 564395, Teil 1-2 👈 لینک مستقیم به مقاله انتقادی، منصفانه و بی‌طرفانه نشریه آلمان پیرامون شخصیت : 💻 http://www.spiegel.de/spiegel/a-564395.html
پروفسور ، شرق شناس و تاریخدان پرآوازه آلمانی، در مورد اعضای خانواده در عهد این چنین مینویسد: "سایر اعضای خانواده: 《زن مقام اول》 یا پادشاه زن؛ با کودکان خود؛ و همچنین بردگان با زن و فرزندان خود، و بلاخره نیز 👈زنانی که در جنگ باسارت گرفته شده بودند با کودکانشان👉" 📖کریستین بارتلمه، زن در حقوق ساسانی،ترجمه دکتر ناصرالدین صاحب الزمانی، صفحه ۴۶ goo.gl/XftPdP 👈 اسکن کتاب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ⚠️ملاحظه کردید که ایرانیان زنان وکودکانشان را به اسیری و زنی میگرفتند؛ پایین ترین و حقیر ترین اعضا از خانواده نیز بودند. ⁉️ حال سوال ما از باستانگرایان، پاسخ شما چیست؟ ✍ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👈 👉 ♻️ ♻️ ، نفرین و کشتار مردمان و ‼️ 🔰در اوستا گیلان و مازندران سرزمین های شوم و اهریمنی معرفی شده و اهورا مزدا تمام تلاش خود را برای کشتار مردم بی گناه مازندران و گیلان انجام داده است ! در ، فصل پنجم از یشت‌ها (معروف به آبان‌یشت)، بند ۲۱ الی ۲۳ آمده است: 🔺 «هوشنگ پیشدادی در پای کوه البرز، صد اسب و هزار گاو و ده هزار گوسفند او [ایزد اردویسورا آناهیتا] را پیشکش آورد... و از وی خواستار شد: ای اردویسور آناهیتا، ای نیک، ای تواناترین، مرا این کامیابی ارزانی دار که من بزرگترین شهریار همه‌ی کشورها شوم که بر همه‌ی دیوان و مردمان [دُروند] و جادوان و پریان و کوی‌ها و کرپ‌های ستمکار چیرگی یابم، که دو سوم از دیوان مازندری و دُروَندان وَرِنا را بر زمین افگنم(بکشم!).» اردویسور نیز او را کامیابی بخشید.🔻 توجه ‼️ 👈 به گفته‌ی موبد ، منظور از ، سرزمین گیلان و دیلمان است. نیز وَرِنَ را معادل سرزمین گیلان دانسته؛ می‌گوید که وَرِن (گیلان) و مازندران محل زندگی دیوان و دیوپرستان بوده است، لذا در اوستا مردمان این دو سرزمین (که دیوپرست نامیده شدند) نفرین گردیده‌اند. 📚منابع: موبد جهانگیر اوشیدری، دانشنامه ی مزدیسنا، نشر مرکز، تهران، ۱۳۸۹، ص ۴۶۹ yon.ir/fLwNa 👈 اسکن کتاب خرده اوستا، ترجمه موبد اردشیر آذرگشسب، تهران، ۱۳۵۴، ص ۴۹ yon.ir/Nfgy4 👈 اسکن کتاب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📝
👈 👉 ♻️ ♻️ اهورا مزدا ،دستور به قتل عام ها و حتی مردان ‼️ 🔰در ادامه دستور به کشتن های اهورامزدا در اوستا، به کشتار انسان هایی میرسیم که جان کسی را نگرفته و به کسی ظلمی نکرده اند اما به دستور باید کشته شوند‼️ به موجب دستور اهورا مزدا در اردیبهشت یشت بند 7 تا 13 دستور قتل عام چندین دسته از افراد صادر شده است : 1.زنان روسپی 2.دروغزن(دروغگو) 3.مرد بد چشم(هیز) و... توجه ‼️ 👈در اردیبهشت یشت بند 10، اهورا مزدای خدای به کشتن یک نفر اکتفا نمیکند و به هر زرتشتی دستور میدهد هر 1000 تن از این (انسان ها) را بکشد! yon.ir/Ua4nr 👈 اسکن کتاب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📝
و کردن برای ‼️ °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•° و ضد دین، همیشه با خرج کردن برای علیهما السلام، نذری دادن و ساخت با شکوه مخالف بودند، و در مقابل این پاسخ را میدهند: ❌که مرده هیچ سود و زیانی به ما نمیرساند، کار های شما خرافی است، این پول هارو به جایی اینکه خرج مرده بکنید خرج فقرا و نیازندان بکنید. ✅و اما پاسخ : 1⃣اولا کمک به نیازمندان و فقرا جز اساسی ترین احکام و است، تا آنجا که رهبر مذهب آقا امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه سلام، در حال عبادت به نیازمندان و فقرا کمک میکردن 2⃣احترام کردن و بزرگداشت برای بزرگان و نیکان، امری عقلانی و تابع فطرت است. زمانی که ما انسان های بزرگ و نیکو کار را گرامی بداریم و مراسماتی برپا کنیم، کار های نیک و پسندیده آنها در جامع نمایان میشود و عده ای به پیروی از آنها اعمال نیک انجام میدهند. 3⃣قربانی کردن و نذری دادن، طلا کاری مقبره ها در تاریخ و فرهنگ ما وجود داشته و امری پسندیده بود. 👈برای نمونه عرض میکنم که مقبره کوروش را از و سنگ های قیمتی ساخته بوند و همیشه بر سر قبر آن گوسفندان و آرد و پخش میشد.j و هرماه یک اسب روی قبر قربانی میشد. 📚منبع: حسن پیرنیا، تاریخ ایران باستان، جلد 2،صفحه 1532 tinyurl.com/y6vnkk38 👈 اسکن کتاب ⁉️حال سوال ما از باستانگرایان این است که ، آیا و ها در قدیم کوروش را میپرستیدند؟ آیا نمیدانستند کوروش مرده و هیچگونه سود و زیانی ندارد؟ چرا این همه طلا و سنگ های قیمتی چون یاقوت و... را به مردم بدبخت و نیازمند نمیدادند؟ هرچه که پاسخ دهید، ما همان را تحویل خودتان میدهیم.😊 به امید آنکه ذره ای بیاندیشید و تفکر کنید... °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•° 📝
⚠️ اعتراف جالب از : مردم در ۵۰ سال گذشته و را نمیشناختند! 📖 حسن پیرنیا،تاریخ ایران باستان،ناشردنیای کتاب،جلد ۴،صفحه ۲۷۹۷
🌸من به عنوان یک دختر ایرانی به اسلام نیاز دارم،چون : 📮 1⃣قبل از ورود اسلام به ایران، در دین زرتشت زن را زاییده اهریمن میدانستند 📚 بندهش، بخش نهم، در باره چگونگی زنان 2⃣من به اسلام نیاز دارم چون، در ایران باستان و دین زرتشت ارثیه زن نصف مرد بود. نصف مرد بودن ارث زن در اسلام، مورد اعتراض عده ای قرار گرفته اما در کتاب «ماتیکان هزار داتستان» (قانون مدنی زرتشتیان در زمان ساسانیان) نیز چنین آمده است: «اگر مردی فوت کند، زن یک سهم و پسران خودش دو سهم و دختران او یک سهم از ماترک او ارث خواهند برد.» 📚 ماتیکان هزار داتستان ،ترجمه موبد شهزادی، ص ۱۰۶ 3⃣من به اسلام نیاز دارم چون، من را مجبور به ازدواج میکردند: در فقه زرتشتی چنانچه پدر نخواهد با دختر خود ازدواج کند، دختر می‌باید منحصراً با مردی ازدواج کند که پدرش برای او معین کرده است. چنانچه در زمینه انتخاب شوهر اختلافی بین پدر و دختر وجود داشته باشد، نظر پدرملاک عمل قرار می‌گیرد و دختر حق اعتراض ندارد. مگر آنکه سن او کمتر از 9 سال باشد که در اینصورت پس از رسیدن به 9 سالگی می‌تواند شوهر فعلی خود را با رضایت او تغییر دهد. 📚برای آگاهی بیشتر بنگرید به: رضی، هاشم، دانشنامه ایران باستان، جلد یکم، تهران، ۱۳۸۱، صفحه 382 تا 391؛ بارتلمه، کریستین، زن در حقوق ساسانی، ترجمه ناصرالدین صاحب‌الزمانی، چاپ دوم، تهران، ۱۳۴۴؛ متن پهلوی روایت آذرفرنبغ فرخزادان، ترجمه حسن رضائی باغ‌بیدی، تهران، ۱۳۸۴، صفحه 1 تا 12. 4⃣من به اسلام نیاز دارم،چون در ایران قبل از اسلام دختران و زنان را میفروختند: دکتر کتایون مزداپور از محققان پرتلاش زرتشتی است که تاکنون کتاب های متعدد در زمینه ی دین زرتشتی نگاشته و کتاب های کهن متعدد از زرتشتیان را احیا کرده است. وی در کتاب «چند سخن» مقاله ای با عنوان «خانواده باستانی ایرانی» دارد که وضعیت زن را در ایران باستان به ویژه در عصر ساسانی بیان می کند. در صفحه ی ۳۹۰ می نویسد: «… با منظور داشتن این واقعیت که تا زن در سالاری مرد بود و در درون دوده می زیست، حتی می شد او را فروخت…» 📚کتایون مزداپور،کتاب چند سخن،صفحه 391