در آئین مهر سینمای ایران از محمد رضا دهستانی فارغالتحصیل کارگردانی آموزشگاه سینمایی سیمای مهان بعنوان فیلمساز برتر تجلیل شد.
برای این هنرمند خوش آتیه که چندین جائزه از جشنواره های استانی و ملی دریافت کرده موفقیت های بیشتر را آرزومندیم.
🔎 #تمدید #فراخوان
🚩 دوازدهمین سوگواره عاشورایی عکس هیأت
💠 در بخشهای
- روایت هیأت
- پیادهروی اربعین
- عکسهای قدیمی و کهن
⭕️ جوایز:
🔹 بخش اصلی مجموعه عکس
رتبه اول: ۱۵ میلیون تومان
رتبه دوم: ۱۰ میلیون تومان
رتبه سوم: ۵ میلیون تومان
🔸 بخش اصلی تک عکس
رتبه اول ۱۰ میلیون تومان
رتبه دوم ۸ میلیون تومان
رتبه سوم ۵ میلیون تومان
🔹بخش جنبی
رتبه برتر ۱۰ میلیون تومان
🔸بخش ویژه مجموعه عکس
رتبه اول: ۱۵ میلیون تومان
رتبه دوم: ۱۰ میلیون تومان
رتبه سوم: ۵ میلیون تومان
🔹 بخش ویژه تک عکس
رتبه اول ۱۰ میلیون تومان
رتبه دوم ۸ میلیون تومان
رتبه سوم ۵ میلیون تومان
🔸 مهلت ارسال اثر: ۱ آبان ماه ۱۴۰۲
🌐 ارسال اثر و کسب اطلاعات بیشتر:
Honareheyat.com
🔰 با #هنرستان از برنامه های فرهنگی هنری #استان_قم باخبر باشید 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/38469926C37cb57d229
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدای های ماندگار سینمای ایران که ما با این صدا ها خاطره داریم،وهمه ی این صداها واستادها ماندگار هستن..
آموژش گویندگی و دوبله در سیمای مهان
#آموزشگاه_سینمای_سیمای_مهان 🎬🎭
#فن_بیان #دایره_واژگان_کاربردی
بسیاری از افراد هنگام سخنرانی و سخن گفتن، مکث ها و سکوت های طولانی دارند و منقطع و گسسته صحبت می کنند. همه ما تجربه فقر دایره واژگان کاربردی را تجربه کرده ایم. صریح ترین حالت آن، این است که هنگام حرف زدن دنبال واژه ای برای بیان مقصود و منظور خود می گردیم و آن را پیدا نمی کنیم و از دیگران می خواهیم که در پیدا کردن لغت به ما کمک کنند.
اما در فرم خفیف تر و پنهان تر به این صورت است که مجبور می شویم در ذهن خود به دنبال کلمه مورد نظر بگردیم و این مسئله باعث کندی و سکته در کلام و گفتار و نقص و ضعف در فن بیان می شود. فقر دایره واژگان کاربردی یکی از مهمترین مواردی است که به روان حرف زدن آسیب می رساند. علاوه بر آن این کندی و سکته های کلامی پی در پی، تصویر ذهنی مخدوشی از سخنران را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
#آموزشگاه_سینمای_سیمای_مهان 🎬🎭
#فن_بیان
#معرفی_خود
اگه حس بهتری به خودت داشته باشی با قدرت و احساس بهتری میتونی خودت رو به دیگران معرفی کنی!
باور تو و اون تصویری که تو از خودت در ذهنت داری در معرفی تو به دیگران سهم خیلی زیادی داره....
دوست خوبم
به این توجه کن که معرفی تو باید به نوعی یک ویژگی خاصی رو به مخاطبت از تو بشناسونه؛همین شناسوندن ما به دیگران خیلی اهمیت داره و اصولا انسانها به افرادی اعتماد میکنن که اونها رو میشناسن.
تلاش کن معرفی خودت رو غیر مستقیم و با ظرافت انجام بدی.
فن بیان و مذاکره، ارتباطات حرفهای
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
#آموزشگاه_سینمای_سیمای_مهان 🎬🎭
🔴راهکارهای جذاب صحبت کردن:
🔺لحن خوبی داشته باشید لحن صحبت
🔸کردن به معنی آهنگ صدای ما می باشد.
🔺 شمرده و واضح صحبت کنید
🔸بلند و رسا صحبت کنید
🔺 با اعتماد به نفس صحبت کنید
🔸 زبان بدن مناسب داشته باشید
🔺احساسات خود را کنترل کنید
🔸زیاد از تیکه کلام ها استفاده نکنید
🔺پر انرژی صحبت کنید
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
28.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حمید آقای مدارای
هنرجوی درجه یک بازیگری
آموزشگاه سینمایی سیمای مهان قم
ایشان با توسل به اهل بیت علیهم السلام توانستند دوره سخت شیمی درمانی و درد و رنج بیماری سرطان را تحمل و درمان کنند و با عشق و علاقه فراوان به دنیای بازیگری در طول درمان کلاس های خود را نیز شرکت کنند و موفق به دریافت گواهینامه بازیگری شوند.
آرزوی سلامتی و موفقیت برایشان...
👏👏👏👏👏
.
دوربین 90D canon
Lenz18-135
.
قیمت: ۶۰.۰۰۰.۰۰۰
تخفیف ویژه برای کاربران سیما مهلت .
خرید و فروش و معاوضه انواع دوربین و تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری 📷🎥
.
خرید و فروش به صورت آنلاین و حضوری
.
.
اینستاگرام: _mrdorbin@
تماس: 09122537850
.
.
#مستر_دوربین #مستر_دوربین_قم #دوربین_سونی #دوربین_کنون #دوربین_قسطی #دوربین_عکاسی
فرهنگ واژگان سینمایی.pdf
9.9M
#آموزشگاه_سینمای_سیمای_مهان 🎬🎭
#pdf
کتاب فرهنگ واژههای سینمایی
شامل اصطلاحات فنی ، هنری ، سبکها ، مکاتب و انواع فیلم
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیل شعر خوانی موفق سرکار خانم صبا اکبری ...
ویژگیهای موفقیت اجرای این اثر را ابتدا باید در زبان بدن مناسب.زبان نگاه مناسب دانست...
سپس استفاده از مکث و سکوت بجا
لحن صحیح برای نشان دادن احساس و سپس ریتم مناسب
همه این موارد در کنار هم باعث اجرای یک اثر موفق شده است...
پیروز باشید.
M.elyasi
https://eitaa.com/simayemahan1383
#آموزشگاه_سینمای_سیمای_مهان 🎬🎭
#خط_فرضی چیست؟
جای دوربین باید روی خط سبز یا قرمز باشد. حرکت دوربین روی این خط نباید بیشتر از ۱۸۰ درجه باشد.
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
#آموزشگاه_سینمای_سیمای_مهان 🎬🎭
#خط_فرضی (انگلیسی: Imaginary Line) یا قانون ۱۸۰ درجه خطی راهنما و فرضی در مباحث فیلمبرداری و ادیت فیلم است که بر اساس آن باید یکسانی روابط چپ و راست دو کاراکتر در یک سکانس حفظ شود.(تا بیننده از نظر بصری و فهم درست موقعیتها یا حرکتها دچار اشتباه نشود.)
خطی که دو بازیگر یا سوژه را به هم وصل میکند. Axis of Action نامیده میشود. عبور دوربین از این خط crossing the line و نمایی که از آن سوی خط گرفته شود reverse angle نام دارد.
اهمیت خط فرضی
رعایت نکردن خط فرضی و شکستن آن، موجب میشود که، وقتی چند نما از چند فاصله یا زاویه مختلف به هم پیوند می خورند، در دید بیننده اخلال ایجاد شود، برای مثال وقتی از دو نفری که روبه روی هم هستند و به هم نگاه می کنند و یا در حال گفتگو با یکدیگر هستند، دو نما گرفته شود و در گرفتن این دو نما خط فرضی توسط دوربین شکسته شود، به نظر می رسد هر یک از آنها به یک سوی دیگر نگاه می کنند و با یکدیگر گفتگو نمیکنند، همچنین شکستن خط فرضی در حالتی که سوژه در حال حرکت است، موجب میشود در دو نمای پی در پی از آن سوژه، حرکت در نمای دوم معکوس و یا در جهتی دیگر از نمای اول به نظر برسد.
رعایت خط فرضی در صحنه هایی که تعداد شخصیتها در آن زیاد است، برای مثال چند نفر در حال تعامل و گفتگو با هم هستند دشوار است. در این حالت کارگردان جزئیات هر نما و محل قرار گرفتن دوربین را به منشی صحنه می گوید، که دقیقاً بنویسد، تا در هنگام فیلم برداری از نمای بعدی، ناخواسته خط فرضی را نشکند.
چند نکته
در حالتی که تنها یک شخصیت در صحنه وجود دارد، خط فرضی جهت نگاه او است. حتی اگر سرش به سمت دیگری بچرخد و جهت نگاهش عوض شود، خط فرضی همان جهت نگاه اوست.
در صورتی که سوژه ای غیر از شخصیت در صحنه باشد، برای مثال یک ماشین که حرکت میکند، خط فرضی جهت حرکت آن سوژه است.
در حالتی که دو سوژه در صحنه وجود دارد که یا روبه روی هم هستند و یا پهلوی هم، برای مثال دو شخصیت که با هم گفتگو می کنند، یا دو شخصیت که در کنار هم در صندلی جلوی یک ماشین نشستهاند، خط فرضی خط واصل بین آنهاست.
در حالتی که بیش از دو شخصیت در صحنه داریم، برای گرفتن هر نما از دو به دوی آنها، یک خط فرضی بین آن دو که همان خط واصل بین آنهاست رسم می شود.
در حالتی که یک نفر یا دو نفر، یا بیشتر ( در یک قاب ) طرف گفتگوی یک نفر یا دو نفر، یا بیشتر ( در یک قاب دیگر ) قرار می گیرد، باز خط فرضی خط واصل بین آن یک نفر یا دو نفر یا … با آن یک نفر یا دو نفر یا … است.
در همه این موارد، برای گرفتن چند نما از یک صحنه، باید دوربین همواره در یک جهت خط فرضی، یعنی همان جهتی که در نمای اول دوربین قرار داشته قرار بگیرد، زیرا در غیر این صورت خط فرضی شکسته شده و در تصویر اخلال ایجاد می شود.
نکته: در صورت نیاز می توان از روی خط فرضی عبور کرد، به شرط آنکه بین پلان اول و دوم پیوستگی و تداوم وجود داشته باشد، به این معنی که در حین فیلم برداری بدون قطع دوربین و قطع نما از روی خط فرضی عبور کرده و به طرف دیگر آن برویم. در این حالت چون تماشاگر در حین شکسته شدن خط فرضی با فیلم بردار همراه بوده اخلالی در تصویر حس نمیکند.
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
18.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آموزشگاه_سینمای_سیمای_مهان 🎬🎭
#انواع___نما__در___سینما 📽🏞
#فیلم
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
#آموزشگاه_سینمای_سیمای_مهان قم🎬🎭
آموزش تخصصی #عکاسی
آموزش تخصصی #بازیگری
آموزش تخصصی #تدوین_فیلم
آموزش تخصصی #گویندگی_دوبله
آموزش تخصصی #فیلمنامه_نویسی
آموزش تخصصی #کارگردانی
آموزش تخصصی #فیلمبرداری
آموزش تخصصی #فتوشاپ_آتلیه استان قم
ارائه معتبر ترین گواهینامه از وزارت فرهنگ و ارشاد
🔻🔻🔻🔻
☎️٣۶۶٠٠٩١٠ تلفن آموزشگاه
🔹🔹🔹🔹
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
چند نکته در مورد خرید دوربین دست دوم یا استوک
1️⃣وقتی از سایت دیوار خرید می کنید اطمینان حاصل کنید دوربین سرقتی نیست یعنی کارتن و تمام وسایل کامل هست برچسب سریال زیر دوربین با کارتن هماهنگی دارد
2️⃣تعداد شات با عکسهای گرفته شده ، هرچقدر کمتر باشد ، بهتر هست مثلا
تعداد شات زیر ۱۰ عالی هست
و شاتر ۲۰ و ۳۰ هزار خوب و
شات های بالای ۵۰ هزار خیلی مناسب خرید نیست
3️⃣عکس دوربین نباید پیکسل سوخته داشته باشد یعنی از کاغذ سفید عکاسی کنید در آن نقط ریز سیاه یا رنگی دیده نشود
فیلم ساعت یازده
به نویسندگی و کارگردانی محمود الیاسی
تقدیر شده در جشنواره فیلم رشد.
👇👇
33.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تهیه شده در سیمای مهان.
#آموزشگاه_سینمای_سیمای_مهان 🎬🎭
#تکنیک_بازیگری_چخوف 🎭
#میخائیل_چخوف🎬
میخائیل چخوف در مقام بازیگر كه بدن را همچون ركن اساسی در خدمت گرفته، به شناخت حقیقی و کتمان ناپذیری درباره بدن رسیده است. او میگوید«بدن میتواند بهترین دوست و بدترین دشمن ما باشد.» و در ادامه نوشته است:«همه میدانند كه جسم و روح رابطه تنگاتنگی با یكدیگر دارند و مدام روی همگان اثر میگذارند. كم كار كردن روی بدن یا به عكس، بیش از حد عضلانی كردن آن، سستی اراده و افت تواناییهای فكری و عاطفی را در پی دارد. عادتها، وسواسها و از شكل افتادگیهای خاص بدنی، نتیجه فعالیتهای مختلف و زندگی شغلی متفاوت است. برای همین، پیدا كردن آدمهای كاملاً متعادل، كار سختی است؛ آدمهایی كه جسم و روحشان در هماهنگی آرمانی پرورش یافته باشد.
بازیگری كه میخواهد به بدن، جنبشهای ذهن و احساسش را بیان كند، باید به این هماهنگی برسد. لازمه این هماهنگی، تعادل كامل بین جسم و روح است.
بازیگر با استناد به نظریهها، در پلاتوی تمرین میتواند برای رسیدن به ایدههای موجود براساس تمرینهای پیشنهادی وارد عمل شود. در نهایت نیز عمل موجب درك آسانتر مفاهیم میشود.
یك حركت ساده انجام دهید: چیزی را از روی میز بردارید. پنجره را باز كنید یا ببندید. بنشینید. بلند شوید. دور اتاق راه بروید یا بدوید و... این حركت را آن قدر تكرار كنید كه حالتان را به هم بزند. بعد نیت خاصی را سوار كنید: آرامش، اطمینان، عصبیت، غم، درد، حیلهگری، محبت و... بعد سعی كنید همین حركت را با شكل دادن به فضا، در حال غوطهوری، پرواز و پرتوافكنی انجام دهید. سپس همین حركت را با ریتمهای مختلف تكرار كنید. حركت را آن قدر تكرار كنید كه به تمام بدنتان سرایت كند و احساساتتان را به شكل كاملاً طبیعی بیدار كنید. به تكنیك اعتماد كنید و بگذارید احساسات خودشان ظاهر شوند. فكر سریع به نتیجه رسیدن را از سر بیرون كنید.
میخائیل چخوف به زبان ساده و قابل فهم نظریه و عمل را در هم میآمیزد تا بازیگر كه به عنوان یك فرد عمل گرا و پراگمانیست باید در صحنه خلاقیتهای فردی خود را به عنوان هنر بروز دهد،و به راحتی از عهده این كار برآید.
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
#آموزشگاه_سینمای_سیمای_مهان 🎬🎭
#تکنیک_بازیگری_چخوف
🎭باید بعنوان بازیگر ذهنمان را پرورش دهیم تادیدن،طبقه بندی و آرشیو کردن را حرفه ای تر انجام دهیم و یاد بگیریم چگونه سر بزنگاه به آرشیو مراجعه کنیم و پرونده ی مورد نظر را بیرون بکشیم .باید آموزش ببینیم چگونه به بایگانی ناخودآگاه مان دسترسی مستقیم داشته باشیم .
بازیگر باید با یگانی ذهن و ناخودآگاه اش را فعال نگه دارد.
با این حساب ادعا میکنم که همه ی ما حتی قتل و خود کشی را تجربه کردیم .حتما زمانی آنقدر عصبانی بوده اید که بخواهید کسی را بکشید . حتما زمانی بوده که آنقدر ناراحت بودید که نخواهید زندگی کنید . همه را میشناسید پس بهتر است به ذهنتان مراجعه کنید .
از بازیگر انتظار می رود که بر روی صحنه معجزه کند . او باید شخصیتی بیافریند که شب های پیاپی تماشاگر را باخود در گیر کند.
تماشاگران فقط به این دلیل به تئاتر قدم می گذارند که لذت ببرند و به اعماق وجود انسان دست یابند-که تکان داده شوند ، که به تجربه ای هنرمندانه دست یابند.
شخص نمیتواند در هر زمینه ای جلوی خود را بگیرد و بازیگر هم باشد. تمام اینها با آگاهی به خویشتن آغاز می شود.
پس با نوشتن کمبودها و توانایی های خود میتوانیم نسبت به خود به آگاهی برسیم.
مثال:
توانایی های من”
علاقه خواندن به نمایشنامه های مختلف و تحلیل آنها .
صوتی پر طنین.
کمبودهای من”
صدای تعلیم ندیده .
نداشتن بیان خوب .
شلختگی در حرکت بدنی .
و…
کار کنید. هنجار جدید شما روشن است
عزم به سلامت گذاشتن از همه موانع. درون شما باید از فولاد ساخته شده باشد.
این حق بازیگر است که از این راه پر مخاطره به سلامت بگذرد و به عنوان یک هنرمند رشد کند. این مستلزم قدرتی خاص ،انضباطی جدید و آگاهی بر خویشتن است .
بدانید که چه میخواهید و شجاعت پیگیری آن را داشته باشید.
به عنوان بازیگر ،شما باید بطور مداوم بر روی
بدن
بیان
ذهن
و احساسات خود کار کنید.
انرژی لازم را برای کار خود بدست آورید . منتظر نباشید که خداوند آن را برای شما بفرستد . بدون این انرژی ،کار شما بسیار خسته کننده خواهد بود.
تمرین را با نیروی صوتی بسیار شروع کنید،بعد میتوانید آن را تعدیل کنید . بلندی صدا کمتر خواهد شد . اما انرژی همچنان در حد بالا باقی خواهد ماند.
خواندن با سخن گفتن از روی کلماتی که بر کاغذ نوشته شده اند انجام می شود،اما درک بازیگر ازاین کلمات باید کاملا روشن و دقیق باشد.
برای تقویت در انرژی صدا تمرین زیر را انجام دهید:
-هر روز سر مقاله یک روزنامه را با صدای بلند بخوانید.
-از فاصله ده،پنجاه و صد پایی مطلبی را برای کسی بخوانید یا با او صحبت کنید،تا برد صدای واقعی خود را دریابید.
هنگام تمرین روزانه که با صدای بلند می خوانید ،باید سخن گفتن خود را ،خودتان بشنوید.وقتی مشغول خواندن هستید تمام ویرگول ها را ندیده بگیرید.این علامات مانع سخن گفتن طبیعی شما می شود.
گرچه ممکن است در صحنه به گونه ای خصوصی با بازیگر مقابل صحبت کنید ، تماشاگران نیز باید به خوبی گفته شما را بشنوند،بنابراین نمی توانید.صدایی را که هر روزه در صحبتهای خصوصی از آن استفاده میکنید به کار برید. همانطور که مطلب را به گوش بازیگر مقابلتان می رسانید ،باید آن را به گوش تماشاگر هم برسانید .
هرگز به شکل نامفهوم گفت وگو نکنید.
هنگامی که درباره افکاری بزرگ صحبت میکنید “نمیتواند خود را حقیر نشان دهید. صدای شما باید به اندازه فکر بزرگ نویسنده طنین داشته باشد. به این ترتیب ،بدون اینکه ضرورتی به فریاد کشیدن باشد ،فکر مورد نظر حتی به فراسوی بینندگان می رود .
مسولیت های حرفه ای شما بر روی صحنه آن است که بازیگر مقابل خود و تماشاگر را وادار کنید که گفته شما را بفهمد.
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
#آموزشگاه_سینمای_سیمای_مهان 🎬🎭
🔰 #تنش
تنش ،نه تنها کمکی به بازیگری نمی کند بلکه یکی از دشمنان مطلق اوست . تنش عمدتا حاصل وابستگی و توجه زیاد به کلمات نمایشنامه است . حاصل فراموش کردن این اصل است که در واقع مکان و رویداد نمایشنامه را می سازد ،نه کلمات .
وقتی به کلمات توجه دارید معنی اش این است که عمدتا نگران خودتان هستید.این احساس نگرانی مانع آن می شود که بر روی صحنه ،در گفتار و رویداد،صادق و صمیمی باشید و در نتیجه آن توجه تماشاگر را از دست می دهید.
اما هنگامی که توجه خود را به رویداد تمرکز کنید ،تنش کاهش می یابد . وقتی احساس میکنید که تنش دارد به سراغتان می آید، محل تنش را مشخص کرده و با دقت فشار را از روی آن بردارید . اصل در بکار بردن عضلات آن است که فقط عضلانی را که به آن احتیاج دارید به کار برید.
باید در آنچه که می کنید و آنچه که می گوئید صادق باشید.این صداقت را در درون خود حس کنید . مهمترین چیز برای بازیگر این است که صداقت خود را حس کند.
💠 تمرین:
تمام بدن خود را به جز یک دست شل کنید . تمام تنش را روی این دست بگذارید و در چنین حالتی بنشینید و بلند شوید.
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69