💡 ابوبکر فدک را از حضرت زهرا سلام الله علیها گرفت تا آلوده به دنیا نشود
▪️عطار نیشابوری (م۶۱۸ق)، شاعر صوفی سنّی قرن هفتم در کتاب مصیبتنامهاش، توجیهات سخیفی دربارۀ غصب فدک توسط ابوبکر تراشیده تا فردای قیامت در صف ظالمان به اهلبیت محشور شود و از شکایت صدیقه کبری سلاماللهعلیها بینصیب نماند!
▪️عطار، ظلم عظیم غصب فدک توسط غاصبین خلافت را با ماجرای آموختن تسبیح مشهور به حضرت زهرا سلاماللهعلیها توسط رسول خدا صلّیاللهعلیهوآله بجای بخشش خدمتکار به ایشان، مقایسه و توجیه میکند و در قالب شعری توهینآمیز به این مضمون میگوید:
✖️ «اینکه ابوبکر، فدک را از حضرت فاطمه علیهاالسلام منع کرد که عملی صحیح و بجا بود، مانند آن است که پیغمبر اکرم صلّیاللهعلیهوآله برای خدمتکاری حضرت به ایشان کنیزی نبخشید و به جایش تسبیحات معروفه را آموخت!!»
❓❓با این چنین اندیشه ای که عطار در مورد غصب فدک دارد؛ آیا می توان در جامعه شیعی، این چنین شخصی را به عنوان الگوی عرفان اسلامی مطرح کرد و برای او بزرگداشت گرفت؟؟
📚 مصیبت نامه (عطارنیشابوری)، بخش۱۹
#حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها
#انحرافات_اعتقادی
#غصب_فدک
#عطار
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
⚫️شباهت عجیب مقبره عطار نیشابوری به ابلیسک (از نمادهای فراماسونری) !
#عطار_نیشابوری
#مقبره_اقطاب
#ابلیسک
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
⚫️در اقصینقاط جهان از مسجد بزرگ سلطان احمد ترکیه تا صحن کلیسای اعظم سنت پیتر در واتیکان و محوطه کاخ سفید آمریکا شاهد ستونهایی با رأی هرمی شکلی هستیم که سر به فلک کشیدهاند.
🔚این ستونها نمادهایی از الحاد و پاگانیسم نزد ادیان باستانی مصر بودند که در بازههای مختلف زمانی تفاسیر مختلفی از آنها شده است.
🔚امروزه ابلیسکها تبدیل به یکی از نمادهای مورد احترام فراماسونری و پیروان فرقههای شیطانپرستی شده و این گروههای در چند قرن گذشته سعی داشتهاند که آنها را در جای جای جهان پراکنده سازند.
#عطار_نیشابوری
#مقبره_اقطاب
#ابلیسک
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
5.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 فرمانده کل قوا :
اگر غلطی از رژیم صهیونیستی سر بزند جمهوری اسلامی حیفا و تل آویو را با خاک یکسان خواهد کرد.
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
📌 یکشنبه
☀️ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۵ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری
🎄 14 آوریل 2024 میلادی
📎 #تقویم
صوفی پژوهی
💡 ابوبکر فدک را از حضرت زهرا سلام الله علیها گرفت تا آلوده به دنیا نشود ▪️عطار نیشابوری (م۶۱۸ق)، شا
◾️آقای موسوی مطلق در ص ۲۸۲ کتاب قبول اهل دل
ضمن نقل داستان شهادت عطار می نویسد:
این مرد بزرگ یک موحد کامل بوده و در توحید افعالی ، اخلاصی تام داشته ، هنگام شهادتش یکی از ترک های ترکستان شمشیر به دست وارد اتاق عطار شد. عطار گفت: کلاه تاتار بر سر می گذاری ، شمشیر هندی به دست می گیری و به قصد ریختن خونم می آیی! فکر می کنی که من تو را نمی شناسم! فدای خودت و شمشیرت!
❌در این داستان ، عطار ، قاتل را خود خداوند می بیند و آن فرد ترکستانی را تنها آلت و صرف ربط می داند.
❌و اینگونه نویسنده به بیان مبانی باطل و صد در صد انحرافی صوفیان در توحید افعالی می پردازد.
#حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها
#انحرافات_اعتقادی
#موسوی_مطلق
#غصب_فدک
#عطار
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ کوبنده امیرالمومنین علیه السلام به اون دهان شکسته ای که حضرت ابوطالب علیه السلام را جهنمی خطاب کرد
👈 کارشناس : #استاد_بهرامی_زاد
🔻نقد دیدگاه «ابنعربی» در مورد ایمان حضرت ابوطالب علیهالسلام
🔻رویکرد متصوفه در مورد ایمان جناب ابوطالب علیه السلام
🔻ابن عربی و مشرک دانستن حضرت ابوطالب علیه السلام ، پدر بزرگوار حضرت امیرالمومنین علیه السلام
#ابن_عربی
#ایمان_حضرت_ابو_طالب_علیه_السلام
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
صوفی پژوهی
سلسله سازی یکی از انشعاب های تصوف حوزوی که توسط (مروجی سبزواری) جعل شده است و با افتخار خود را به #
🔶جریان عرفانی که از دوران قاجاریه بین علماء شیعه شکل گرفته، به هیچ وجه داعیهای بر ارائه سلسلهالاولیاء نداشته و با این کار تلاش کردهاند که بین جریان عرفانی خویش و جریان انحرافی صوفیه فرقهای فرق گذاشته تا سالکان راه سلوک عرفان اسلامی را از افتادن در دام بسیار خطرناک صوفیه فرقهای نجات بدهند.
🖊سید محمد حسین طهرانی در کتاب الله شناسى، پیرامون عدم رضایت سید علی قاضی از سلسله سازی برای خویش مینویسد: «داستانی از سيّد محمّد حسن طباطبائى قاضى (فرزند مرحوم قاضی) در شرح حال مرحوم والدشان قاضى بزرگ مرقوم داشتهاند:من از پدرم پرسيدم: شما عرفان را از كه اخذ كردهايد؟ فرمودند: از مرحوم آقا سيّد أحمد كربلائى طهرانى. عرض كردم: او از چه كس اخذ كرده است؟
فرمودند: از مرحوم آخوند ملّا حسينقلى همدانى. عرض كردم: او از چه كس؟ فرمودند: از آقا سيّد على شوشترى. عرض كردم: او از چه كس؟ فرمودند: از همان مرد جولا. عرض كردم: او از چه كس؟ با تغيّر فرمودند: من چه مىدانم؟! تو مىخواهى براى من سلسله درست بكنى »[1]
پینوشت:
[1]. سيد محمد حسين تهرانى، الله شناسى، انتشارات علامه طباطبايى، مشهد، چهارم، 1426 ق، ج1 ؛ ص190.
#ذهبیه
#سلسلة_الاولیاء
#تصوف_حوزوی
#مروجی_سبزواری
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
14.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توضیحاتی در مورد فرقه گمراه صوفیه
👈 کارشناس : #استاد_یزدانی
🔵صوفی پژوهی
@sufi110