eitaa logo
تأمُّلاتِ نظری
1.7هزار دنبال‌کننده
243 عکس
166 ویدیو
23 فایل
🔸️طلبه سطح سه حوزه علمیه قم، #اقتصادخون 📚 تحقیق و پژوهش: مطالعاتِ #علوم_انسانی 🔸️علاقه مندی: #کتاب و #کتابخوانی 💠 راه ارتباطی: @s_mortezahoseini
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️🏼 با روی کار آمدنِ دولت چهاردهم و مساعد شدنِ فضا برای ، چند کار اساسی در دستور کارِ این جریانِ منحط قرار گرفته است [فقط کافیست رسانه هاشان رصد شود] که اجمالا بدین قرار است: 1️⃣ کار رسانه ای منسجم و دقیق به جهتِ تطهیرِ با محوریت شعارِ وفاق ملی [قطعا وفاق ملی خوب است، اما مخفی شدن در پشت شعارها و سوء استفاده از آن بی تردید مذموم است.] 2️⃣ تضعیف، تحریف و تخریبِ فعالیت ها و اقدامات و عملکردهای مثبت و اثرگذارِ خصوصا شخصِ رئیس جمهور فقید، از ذهنیتِ آحادِ افراد جامعه 3️⃣ دمیدنِ به فضای آن هم با همان رویکردِ خفت بار و واداده در دهه ی ۹۰ و گره زدن تلویحیِ رفع مشکلاتِ خاصتا اقتصادی به مذاکرات @taammolatenazari
السلام علی المهدی و علی آبائه
نئولیبرال های ایرانی با اسمِ رمزِ مشغول کارند!
با دقت تماشا شود.
✍️🏼 چقدر بَد است که نسبت به برخی اشخاص و جریان های اجتماعی و سیاسی، تعصبات کورکورانه و غلط و نا به جا داشته باشیم.
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
✍️ با توجه به تعریفی که از معنای عدالت شد، از میانِ چهار معنای مذکور، سه معنا از آن مورد استفاده قرار می گیرد. 1️⃣ تحققِ عدالت در جامعه، گاه به معنای است؛ فی المثل یعنی در حوزه ی آموزش و امکانات و برخورداری های آموزشی، عدالت اقتضاء می کند؛ به طور مساوی و برابر، امکاناتِ آموزشی بین افراد جامعه توزیع و تقسیم شود. 2️⃣ و نیز تحققِ عدالت در جامعه، به معنای است؛ بدین نحو که، زیستِ اجتماعی اقتضاء می کند، انسان ها در زندگیِ اجتماعی شان نوعی حقوق نسبت به هم پیدا کنند. فی المثل کسی که با کارِ خود، محصولی تولید می کند، طبعا نوعی اولویت نسبت به آن محصول پیدا می کند، و منشاءِ این اولویت هم، کار و فعالیت اوست. یا مثلا در زمینه ی پاداش و دستمزد دادنِ به افراد، عدالت به این معنا اقتضاء می کند؛ حقِّ هر صاحبِ حقّی را به میزانِ تلاش و فعالیتی که انجام داده است، داده شود. طبعا، نوعِ کار،کیفیت کار، میزانِ کار، در دادنِ پاداش و دستمزد اثر گذار است. 3️⃣ و گاه تحققِ عدالت در جامعه به معنای می باشد. به عنوان مثال، عدالت به این معنا اقتضاء می کند؛ در زمینه ی دادنِ مسئولیت ها و سِمَت ها به اشخاص، هر کسی در جایگاه حقیقیِ خودش که استحقاقش را دارد، قرار گیرد. 🔸️ اجمالا بخشِ چهارم به اتمام رسید. در بخشِ پنجم؛ اقسام عدالت و نسبتِ بینِ و را بیان خواهیم کرد و بحثِ مورد نظر را به اتمام خواهیم رساند. 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 @taammolatenazari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صحبت‌های عجیب برنی سندرز، سناتور و سیاستمدار آمریکایی در مورد رو بشنوید: 💭 در طول ۵۰ سال گذشته، ۵۰ تریلیون دلار ثروت از ۹۰٪ پایین جامعه به ۱٪ بالای جامعه منتقل شده است! 💭 می‌خواهید بدانید چرا مردم عصبانی هستند؟ چون نسبت به قبل، ساعت‌های بیشتری برای دستمزد کمتری کار می‌کنند! ✍️توکلی eitaa.com/eqmoq2
🔰 گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟ 🖋عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران 🔸از جمله آسیبهای جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود. 🔸جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولتها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولتها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی میشود. 🔸خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند. 🔸مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند. کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت میرسانند. 🔸بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوبها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند. 🔸اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد. @taammolatenazari
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
؛ وجوه و اقسام عدالت، و بررسیِ نسبتِ بینِ و ✍️ عدالت هم همانندِ آزادی، گاه از منظرِ فردی مورد توجه و نظر قرار می گیرد و گاه از منظر اجتماعی. 1️⃣ عدالتِ فردی؛ یعنی آدمی همواره در ارتباط با خودش و اعمالِ شخصی اش، موضعِ اعتدال را رعایت کرده، و در ارتباطِ با دیگران؛ جانبِ تساوی و برابری و نفیِ تبعیض و إعمالِ انصاف را رعایت کند. بی جهت نیست که حضرات معصومین علیهم السلام فرمودند: "خیر الاعمال اوسطها"؛ بهترین کارها، متعادل ترینشان می باشد. 2️⃣ عدالت اجتماعی؛ خود اجزائی دارد، از جمله: ؛ فی المثل رعایت تساوی در حوزه ی آموزش و برخورداری های آموزشی میان افراد جامعه، رعایتِ شایسته سالاری در اعطای مسئولیت ها، رعایت حقوق اقوام و مذاهب در یک جامعه و... ؛ یعنی مهیا کردنِ شرائط و دادنِ امتیازاتِ برابر به جریان های مختلف سیاسی در کشور به جهتِ رقابت های سالم سیاسی. ؛ یعنی تولید، توزیع و مصرف در کشور بصورت عادلانه و بدور از هرگونه تبعیضی صورت گیرد. 🔰و اما نسبتِ بینِ عدالت و آزادی؛ در این رابطه این سوال ممکن است مطرح شود؛ "چه نسبتی بینِ دو مفهومِ عدالت و آزادی برقرار است؟ آیا این دو مفهوم متساویین هستند یا متباینین؟ و یا نسبت شان عام و خاص مطلق است یا من وجه؟" 🔸️ همانطور که سابقا ذکر شد؛ هنگامی که می خواهیم نسبت سنجی بینِ این دو مفهوم کنیم، بایستی حوزه ی فردی را از حوزه ی اجتماعی تفکیک نمائیم. از آنجایی که محل بحث ما از آغاز، موضوعاتِ اجتماعی بود، بنابراین این نسبت سنجی بینِ عدالت و آزادی را هم از منظر اجتماعی انجام خواهیم داد. بدین ترتیب سوالی را که ابتدای سخن مطرح کردیم، مجددا طرح می کنیم: "چه نسبتی بینِ عدالت اجتماعی و آزادی های اجتماعی وجود دارد؟ به تعبیر دیگر: عدالتِ اجتماعی مقدم است یا آزادی های اجتماعی؟" 🔸️ در پاسخ باید چنین گفت: "با توجه به مفهوم شناسیِ عدالت و آزادی که سابقا انجام شد، می گوییم: تحققِ عدالتِ اجتماعی به مثابه یک بستری است که اگر در جامعه شکل نگیرید، آزادی های اجتماعی اساسا محقق نخواهد شد. به عنوان مثال: چه زمانی ما می توانیم رقابت های سالمِ سیاسی بین احزاب و جریان های مختلف در کشور را آزادانه تحقق ببخشیم؟ طبعا زمانیکه "عدالتِ سیاسی" به معنای دادنِ امتیازات برابر و شرایط فعالیتِ متساوی بین احزاب و جریان ها، از سوی حاکمیت صورت بگیرد. یعنی تحققِ آزادی های سیاسی در گروِ تحقق عدالتِ سیاسی در جامعه است. 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 @taammolatenazari
⛔️ «جراحی» را از «مردم» شروع نکنید... 1️⃣ در «بنزین»: 🔖مردم پُرمصرف نیستند، بلکه: 📍خودروهای ما پرمصرف‌اند، 📍وسایل نقلیه فرسوده هستند، 📍سبد سوختی کشور ده‌ها سال متنوع نشده‌است، 📍سیستم حمل‌ونقل عمومی سالها توسعه نیافته است‌. 📍مدل حمل‌ونقل در کشور جاده‌محور است. 📌جراحی را از سازمان برنامه و وزارت صمت، نفت، راه و ... شروع کنید. 2️⃣ در «برق»: 📍فقط حدود ۳۰ درصد مصرف برق، خانگی است. 📍به میزان ۳۳۰ میلیون بشکه معادل نفت‌خام اتلاف داریم. 📍طبق آمار ایمیدرو، فقط ارزش برق هدررفته سالانه صنعت فولاد ۱.۳ میلیارد دلار است(معادل ۴ نیروگاه سیکل‌ترکیبی مدرن). 📌جراحی را از وزارت نیرو، راه، صمت، جهادکشاورزی و ...شروع کنید 3️⃣ در «گاز»: 📍۷۰٪ مردم کمتر از ۱۰٪ گاز کشور را مصرف می‌کنند. 📍کل مصرف بخش خانگی کمتر از ۲۷٪ کل گاز کشور است. 📍۷۰۰ شرکت بزرگ ۵۴٪ گاز کشور را مصرف می‌کنند. 📍به میزان ۲۴۵ میلیون بشکه معادل نفت‌خام اتلاف گاز داریم. 📌جراحی را از وزارت نفت و نیرو‌ و صندوق توسعه و سازمان برنامه شروع کنید. 4️⃣ در کل حوزه «انرژی»: 📍به میزان ۷۲۱ میلیون بشکه معادل نفت خام هدررفت انرژی تا قبل از رسیدن انرژی به دست مصرف‌کننده داریم که مقصرش مردم نیستند. 📌جراحی را از دولت شروع کنید. ⁉️چرا کسی از موارد فوق و نیز از اتلاف گاز برای مثال در شرکت‌های متانولی سخن نمیگوید که در ۱۲ سال گذشته عملا ۱۲ میلیارد دلار از محل عدم‌النفع صادرات گاز به کشور خسارت زده‌اند؟ ⁉️چون منافع تعداد محدودی دلال و سفته‌باز و سیگنال‌فروش بورسی و‌ پکیج‌فروش‌های هوچی‌گر به خطر می‌افتد؟ ✍ محمد طاهر رحیمی @Economics_Finance
💥 بنزین زودتر گران شود! 🔹🔸روزنامه اعتماد که مدیرمسئول آن الیاس حضرتی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت چهاردهم است، در مطلبی خواستار گران شدن بنزین شد. ♦️در مطلب این روزنامه آمده است:‌ البته كه بنزين ارزان نيز موجبات سفرهاي تهاجمي به شمال را فراهم مي‌كند. ♦️ترافيك سنگين، بنزين كه سرمايه‌اي ملي محسوب مي‌شود را مي‌سوزاند و به هدر مي‌دهد. در حالي كه براي ساخت اين فرآورده زحمت زيادي كشيده شده و هزينه بالايي برده است. ♦️اما بهتر است دولت براي بحران بنزين و ركوردزني مصرف آن زودتر تصميم‌گيري كند. اگر ناياب و كمياب شدن بنزين در شهرهاي شمالي به واسطه قيمت پايين آن بوده، با يك تصميم درست و صادقانه به مردم گفته شود. ♦️هفته قبل هم روزنامه اطلاعات که مدیرمسئول آن عباس صالحی وزیر ارشاد دولت چهاردهم است، خواستار گران شدن بنزین شده بود. ♦️به نظر می‌رسد انتشار سلسله مطالبی درباره لزوم گران شدن بنزین در رسانه‌هایی که مستقیما توسط مدیران ارشد دولت پزشکیان اداره می‌شوند، نتیجه تصمیمات در سطوح بالای دولت برای آماده کردن مردم جهت گران کردن بنزین است. ♦️این در حالی است که مسعود پزشکیان در زمان انتخابات بارها تعهد داد که دولت او بنزین را گران نخواهد کرد. ‌‌‌‌@taammolatenazari
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
✍️🏼 در ادامه ی سلسله مباحثِ ، بزودی عقائد و اندیشه ها و سیر تطورِ مکتب نهایی گرایی [Marginalism] و نئوکلاسیک ها تقدیم حضور خواهد شد.
✍️🏼 وقتی در جامعه ای عقلانیت و اندیشه ورزی مهجور واقع شد، لاجرم سفهاء و ناآگاهان زمام امور را به دست خواهند گرفت.
💢برآورد یک نهاد امنیتی از عملکرد ۴ روزنامۀ اصلاح‌طلب 🔹🔸برآوردهای یک نهاد امنیتی نشان می‌دهد در تابستان جاری بیشترین محتوای آسیب‌زننده به عناصر قدرت جمهوری اسلامی را ۴ روزنامۀ ، ، و ‎میهن منتشر کرده‌اند. ♦️براساس این گزارش؛ سلب اعتماد و حمایت مردم از نظام و نهادهای حاکمیتی، هجمه به رویکرد وفاق ملی دولت و القاء تحویل زمین سوخته به دولت چهاردهم از جمله خطوط خبر آنها بوده است. پ.ن ۱: دو قطبی سازهای اصلی در فضای رسانه را بشناسید. پ.ن ۲: بی تردید وفاق ملی مطلوب بوده و هست، لکن سوء استفاده از مفهوم وفاق ملی و پنهان شدن در پشت آن مذموم و مذبوحانه است. @taammolatenazari
💰 و ما ادراک ما البانک! 💥 بانک ها با اعطای وام به شرکت های خودشان از جیب مردم دزدی می کنند! عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با : 1️⃣ بانک‌ها به ویژه بانکی‌های خصوصی وام‌هایی را به شرکت‌های خودشان می‌دهند که فراتر از شاخصی است که بانک مرکزی برای آنها اعلام کرده است. این امر به منزله دزدی از جیب مردم است؛ تاکید می‌کنیم که این کار یک سرقت سازمان‌ یافته از منابع عمومی کشور از جیب مردم است. 2️⃣ بانک‌های خصوصی مجوز این را گرفته‌اند که با استفاده از منابع خود در چهارچوب اقتصاد ملی قدم بردارند، اما بر خلاف این موضوع آنها با پرداخت وام به شرکت‌های ‌زیر مجموعه خود، تسهیلات پرداخت شده را به سمت منافع سوداگرانه خود هدایت می‌کنند. 3️⃣ منافع عمده بانک‌های خصوصی مبتنی بر مسائل سفته بازی و دلالی است؛ متاسفانه با انجام این کار سرمایه در گردش مورد نیاز برای واحد‌های صنعتی از نظام بانکی کشور خارج شده و به دنبال آن شرایط تولید هم در وضعیت فلج گونه‌ای قرار خواهد گرفت. @taammolatenazari
🔰 رهبر معظم انقلاب: ، یک گفتمان اساسی است و همه چیز ماست؛ منهای آن، جمهوری اسلامی هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت؛ باید آن را داشته باشیم. این گفتمان را باید همه گیر کنید؛ به گونه ای که هر جریانی، هر شخصی، هر حزبی و هر جناحی سر کار بیاید، خودش را ناگزیر ببیند که تسلیم این گفتمان شود. [۱۳۸۳/۰۸/۱۰] @taammolatenazari
‍ 💥 ۴۰ روز تاخیر در انتقام ترور اسماعیل هنیه؛ تاکتیک یا عقب نشینی غیرتاکتیکی؟ 🔹🔸 بامداد ۱۰ مرداد حادثه امنیتی در محل اقامت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران باعث شهادت اسماعیل هنیه و محافظ او شد. این ترور که یک روز پس از حضور او در تهران برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان صورت گرفته بود با واکنش گسترده مردم روبه‌رو شد و همگی خواستار انتقام از رژیم صهیونیستی بودند؛ اتفاقی که در پیام رهبر معظم انقلاب نیز به آن تاکید شد اما با گذشت ۴۰ روز از شهادت هنیه، هنوز به وقوع نیجامیده است. 🔸️ ساعاتی پس از اعلام خبر شهادت اسماعیل در تهران، رهبر معظم انقلاب در پیامی ضمن تسلیت این حادثه تاکید کردند: «رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.» 🔸️ با گذشت ۴۰ روز از این اعلام خونخواهی، هنوز واکنشی از سمت ایران مشاهده نشده است و تنها در سخنان فرماندهان نظامی بر آن تاکید می‌شود. در میان تحلیل‌گران اما مهمترین علت این تاخیر طولانی مدت، تغییر دولت و روی‌کار آمدن دولتی غرب‌گرا معرفی می‌شود. دولت مسعود پزشکیان و تئوریسین‌های آن از همان ابتدا سعی کردند زمین بازی را طوری جلوه دهند که در آن نتانیاهو قصد گسترش جنگ را دارد و ایران باید برخلاف خواسته او باید به ترور اسماعیل هنیه پاسخ ندهد. 🔸️ نشانه‌هایی از فشارهای دولتی برای عدم پاسخ ایران را می‌توان در سخنان رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله مشاهده کرد. رهبر معظم انقلاب دو هفته پس از شهادت اسماعیل هنیه در دیدار با دست‌اندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد سخنان مهمی درباره عقب‌نشینی غیرتاکتیکی و جنگ روانی دشمن فرمودند که برخلاف جلسات این‌چنینی، بخش‌های مهم آن جلسه در همان روز منتشر شد. رهبر انقلاب اسلامی در آن جلسه هدف دشمن از جنگ روانی در عرصه نظامی را ایجاد ترس و عقب‌نشینی خواندند و فرمودند: به تعبیر قرآن کریم، عقب‌نشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدان‌های سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی را به دنبال دارد.» این سخنان درحالی ایراد شد که ۵ ماه قبل و در زمان شهید رئیسی با اعلام انتقام توسط رهبر انقلاب، مقدمات انتقام به سرعت آماده شد و کمتر از دوهفته پس از آن عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست و هرگز نیاز به تذکر مجدد رهبری نبود. 🔸️ پس از عملیات انتقامی «اربعین» توسط حزب الله لبنان، سید حسن نصرالله نیز در سخنرانی خود اعلام کرد مقاومت لبنان حاضر نبود پاسخ به ترورها بیش از حد به تاخیر بیافتد. اما توییت حساب کاربری مسعود پزشکیان پس از دیدار با فرماندهان نظامی ارتش و سپاه بهترین نشانه برای فهمیدن چرایی تاخیر در انتقام ایران و عقب‌نشینی غیرتاکتیکی مورد نظر رهبر انقلاب است. اکانت توییتری مسعود پزشکیان که در ایام انتخابات نیز بدون اطلاع او توییت‌های حاشیه‌برانگیز منتشر می‌کرد با تحریف سخنان پزشکیان نوشت: «قدرت و توان نظامی باید در جهت خدمت به مردم و ‌برای ایران⁩ به کار گرفته شود.» این درحالی است که پزشکیان در این سخنان در حال تعریض به ارتش‌های کودک‌کش جهان بوده و تاکید کرده بود که قدرت و توان نظامی باید در جهت خدمت به مردم به کار گرفته شود، نه برای کشتن زنان و کودکان مظلوم و بی‌گناه! 🔸️ این توییت خیلی زود با واکنش مهمترین رسانه فلسطینی در شبکه اجتماعی تلگرام به نام غزه الآن نیز قرار گرفت و این رسانه در پیامی به زبان فارسی نوشت: «آقای رئیس جمهور یعنی چی؟ آیا اسماعیل هنیه رهبری نیست که شب قبل از ترورش در خاک ایران با او نشسته بودید؟ آیا این توئیت به این معنی است که خون رهبران مردم ما ارزان است، تمام اظهارات قبلی پوچ بوده و هیچ پاسخی به ترور داده نخواهد شد؟ آیا لازم نبود ۴۰ روز پس از ترور اسماعیل هنیه ضربه دردناکی به رژیم صهیونیستی وارد شود و ما خون آنها را مانند آبشار در خیابان ها ببینیم؟ ما همیشه با همه پیام هایمان از ایران دفاع می کنیم. آیا زمان آن نرسیده که پاسخی داده شود؟» 🔸️ حالا با کنارهم گذاشتن پازل اتفاقات و سخنان در این ۴۰ روز می‌توان علت عدم پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه را بهتر متوجه شد و البته باید امیدوار ماند کنشگری‌‌های دولت جدید خیلی زود در زمینه انتقام از رژیم صهیونیستی تغییر کند و دست‌های پشت پرده‌ای که در دولت درحال تغییر و تحریف سخنان پزشکیان هستند کنار گذاشته شوند، چراکه قطعا پاسخ ندادن ایران پس از اعلام خونخواهی رهبر معظم انقلاب باعث جری‌تر شدن رژیم صهیونیستی و ناامنی دائمی ایران خواهد شد. @taammolatenazari
✍️🏼 و گمشده ی امروز عناصر معتقد و متعهد به انقلاب اسلامی است. حرکتِ دقیق، عمیق و سریع در مسیر انقلاب اسلامی، بدونِ این دو، آنگونه که باید محقق نخواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | روحانی مردمی عدالتخواه و تراژدی هفت‌ تپه! 🔺روایت شنیدنی حجت‌الاسلام محسن ریسمان‌سنج، فعال مردمی عدالتخواه خوزستانی از ماجرای ورود طلاب به اعتراضات کارگران @sorayatv
✍️🏼 ما در حوزه ی مبارزه و مقابله با ها در کشور، به کارهایی میدانی از جنسِ کارهای شیخ محسن ریسمان سنج نيازمنديم. نفی نمی کنم که کارهای نظری و تئوریک هم ضروری است، لکن آنچه که موجب اثربخشی در این برهه می باشد، حضور میدانی در صحنه است تا صرفا نظریه پردازی کردن. باید توازن برقرار کرد بین کار میدانی و کار نظری. چرا که هر دو ضروری است.
63.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️ در سخنرانی رویداد عصر پیشرفت، خساراتی که شدن اقتصاد ایران به مردم، تولیدکنندگان و دولت وارد کرده است را شرح داده‌ام. پ.ن: با دقت این ویدئوی ۱۴ دقیقه ای رو مشاهده و استماع بفرمایید. @taammolatenazari
مسئولین نظام ایرانِ انقلابی باید بدانند که عده‌ای از خدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هرکس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی» می‌خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. باید خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا به کار گرفت و از هیچ تهمتی نترسید. امریکا و استکبار در تمامی زمینه‌ها افرادی را برای شکست انقلاب اسلامی در آستین دارند، در حوزه‌ها و دانشگاهها مقدس نماها را که خطر آنان را بارها و بارها گوشزد کرده‌ام. اینان با تزویرشان از درون محتوای انقلاب و اسلام را نابود می‌کنند. اینها با قیافه‌ای حق به جانب و طرفدار دین و ولایت همه را بی دین معرفی می‌کنند. باید از شرّ اینها به خدا پناه بریم| امام خمینی(قدس سره) @taammolatenazari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ واپسين‌ سفارش‌هاي امام حسن عسکري -علیه السلام- به جامعة‌ شيعيان 🔰 أوصِيكُمْ؛ شما را وصيت مي‌کنم به: 1️⃣ بِتَقْوَى اللَّهِ؛ تقواي الهي را مراعات کنيد؛ 2️⃣ وَ الْوَرَعِ فِي دِينِكُمْ؛ مواظب دين خود باشيد؛ 3️⃣ وَ الِاجْتِهَادِ لِلَّهِ؛ براي خدا کار و تلاش کنيد؛ 4️⃣ وَ صِدْقِ الْحَدِيثِ؛ سخن راست بگوييد؛ 5️⃣ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ إِلَى مَنِ ائْتَمَنَكُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ؛ امانت‌ را به کسي که شما را امين کرده است، برگردانيد، چه نيکوکار باشد و چه فاجر. 6️⃣ وَ طُولِ السُّجُودِ؛ سجده‌هاي طولاني کنيد. 7️⃣ وَ حُسْنِ الْجِوَارِ فَبِهَذَا جَاءَ مُحَمَّدٌ ص؛ همسايه‌داران خوبي براي همسايگانتان باشيد که پيامبر به اين مبعوث شد (سفارش پيامبر بود) 8️⃣ صَلُّوا فِي عَشَائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ‏؛ (دربارة مخالفان و منکران ولايت اهل بيت. شما را سفارش مي‌کنم که) در ميان آنان نماز بخوانيد؛ در تشييع جنازة آنان حاضر شويد؛ به عيادت بيمارانشان برويد و حقوقشان را ادا کنيد. 🔸 «فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ إِذَا وَرِعَ فِي دِينِهِ وَ صَدَقَ فِي حَدِيثِهِ وَ أَدَّى الْأَمَانَةَ وَ حَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ النَّاسِ قِيلَ هَذَا شِيعِيٌّ فَيَسُرُّنِي ذَلِكَ؛ زيرا وقتي کسي از شما در دينش پارسايي بورزد و در سخنش راست‌گو باشد و امانت را ادا کند و با مخالفان و مردم، اخلاق نيک داشته باشد، گفته مي‌شود که اين شيعه است و همين مرا شاد مي‌کند. 9️⃣ اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا زَيْناً وَ لَا تَكُونُوا شَيْناً؛ پرواي خدا را داشته باشيد و زينت [ما] باشيد و ماية ننگ [ما] نشويد. 0️⃣1️⃣ جُرُّوا إِلَيْنَا كُلَّ مَوَدَّةٍ وَ ادْفَعُوا عَنَّا كُلَّ قَبِيحٍ فَإِنَّهُ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ حُسْنٍ فَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ سُوءٍ فَمَا نَحْنُ كَذَلِكَ لَنَا حَقٌّ فِي كِتَابِ اللَّهِ وَ قَرَابَةٌ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ تَطْهِيرٌ مِنَ اللَّهِ لَا يَدَّعِيهِ أَحَدٌ غَيْرُنَا إِلَّا كَذَّابٌ؛ محبت‌ها را به سوي ما جلب کنيد و زشتي‌ها را از ما دور کنيد؛ زيرا هر چه از خوبي در حق ما گفته شود، ما اهل آنيم؛ و هر عيبي به ما نسبت دهند ما چنان نيستيم. ما را در کتاب خدا حقي است و با رسول خدا پيوندي و از جانب خدا طهارت و عصمتي؛ هيچکس غير از ما چنين ادعايي نمي‌کند؛ جز دروغگو. 1️⃣1️⃣ أَكْثِرُوا ذِكْرَ اللَّهِ؛ فراوان ياد خدا کنيد؛ 2️⃣1️⃣ وَ ذِكْرَ الْمَوْتِ؛ فراوان در انديشه مرگ باشيد؛ 3️⃣1️⃣ وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ؛ فراوان قرآن تلاوت کنيد؛ 4️⃣1️⃣ وَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِيِّ ص فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَاتٍ؛ و فراوان بر پيامبر خدا صلوات بفرستيد؛ چرا که صلوات بر رسول الله ده حسنه دارد. 5️⃣1️⃣ احْفَظُوا مَا وَصَّيْتُكُمْ بِهِ؛ وصيت و سفارش مرا به خاطر بسپاريد. 🔸️ و أَسْتَوْدِعُكُمُ اللَّهَ وَ أَقْرَأُ عَلَيْكُمُ السَّلَامَ. شما را به خدا مي‌سپارم و بر شما سلام مي‌فرستم. @taammolatenazari
✍️ هیچ چیز به اندازه ی مأنوس بودن با به فکر و اندیشه ی آدمی انضباط و انسجام نمی دهد. صبح خیزی و سلامت طلبی چون حافظ هر چه کردم همه از دولت قرآن کردم