✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️امام علی (علیه السلام) در خطبه ۱۶۱ نهج البلاغه با چه اوصافی از «پیامبر اكرم» (صلی الله علیه و آله) تجليل میكند؟
🔹#امام_علی (عليه السلام) در آغاز خطبه ۱۶۱ «نهج البلاغه» به معرفى #پيامبر_اكرم (صلی الله علیه و آله) مى پردازد و میفرمايد: «ابْتَعَثَهُ بِالنُّورِ الْمُضِيءِ، وَ الْبُرْهَانِ الْجَلِيِّ، وَ الْمِنْهَاجِ الْبَادِی وَ الْكِتَابِ الْهَادِی» (خداوند او را با نور روشنى بخش و #برهانِآشكار و #طريقِواضح و #كتابِهدايتكننده برانگيخت). منظور از «نور مضىء» همان #نور_نبوّت اوست كه همه جا را روشن ساخت و «برهان جلى» اشاره به #معجزات_آشكار اوست. «منهاج بادى» #شريعت_واضح او را بيان میكند و «كتاب هادى»، #قرآن است كه هدايتگر خلايق تا دامنه قيامت است.
🔹بعضى از شارحان نهج البلاغه هر چهار جمله را اشاره به «قرآن مجيد» میدانند كه امام (عليه السلام) از زواياى مختلف به آن نگريسته است؛ ولى آنچه در تفسير آن گفتيم كه هريك به چيزى اشاره میكند، مناسبتر به نظر میرسد و جمعى از شارحان نهج البلاغه آن را پذيرفته اند. در هر حال، كلام #امام (عليه السلام) اشاره به اين دارد كه اركان چهارگانه دعوت #پيامبر (صلی الله علیه و آله)، از هر نظر كامل و قوى و سرچشمه آن، نور #وحى بود و #معجزات مختلف، #برهان و دليل آن و كتاب هدايت كننده اى همچون #قرآن، بيانگر آن و قوانين و احكامش روشن، حساب شده و حكيمانه بود.
🔹سپس به معرفى #پيامبر_اكرم (صلی الله علیه و آله) در هشت جمله كوتاه مى پردازد و میفرمايد: «أُسْرَتُهُ خَيْرُ أُسْرَةٍ، وَ شَجَرَتُهُ خَيْرُ شَجَرَةٍ؛ أَغْصَانُهَا مُعْتَدِلَةٌ، وَ ثِمَارُهَا مُتَهَدِّلَةٌ، مَوْلِدُهُ بِمَكَّةَ، وَ هِجْرَتُهُ بِطَيْبَةَ عَلَا بِهَا ذِكْرُهُ وَ امْتَدَّ مِنْهَا صَوْتُهُ» «#خاندانش بهترين خاندانها، #شجره فاميل او [بنى هاشم] بهترين شجره ها، شاخه هايش موزون و ميوه هايش در دسترس همگان قرار داشت. زادگاهش #مكّه [مركز خانه خدا] و هجرتگاهش، #مدينه طيّبه [مركز جمعى از پاكبازان] بود. آوازه اش از آن شهر برخاست و صدايش از آنجا به همه رسيد». «متهدل» به معناى آويزان است و در اينجا به معناى ميوه اى است كه در دسترس همگان قرار دارد.
🔹پيروزى و موفقيّت انسان در سايه امور مختلفى به دست مى آيد. شرافت خانواده و كرامت اصل و نسب و شخصيت والاى بستگان و فرزندان، تولّد در محلِّ با ارزش و فعاليّت در محيط آماده، هريك سهمى در پيروزى انسان دارد. و هر گاه در زندگى #پيامبر_اكرم (صلی الله علیه و آله) درست دقت كنيم مى بينيم علاوه بر #شرف_ذاتى آن حضرت، خداوند #عوامل_پيروزى را براى او فراهم ساخته تا بندگانش را از اين طريق هدايت كند؛ نسب او به #حضرت_ابراهيم (عليه السلام) و فرزندش #اسماعيل (عليه السلام) میرسد و از آن پدر و فرزند، شجاعت و ايثار را به ارث برده است.
🔹خاندانش #بنىهاشم كه از بهترين طوايف عرب بودند. «پدرى» همچون #عبدالله و «جدّى» چون #عبدالمطلب، «عمويى» همچون #حمزه و #ابوطالب و «عموزاده اى» مانند #امام_علی و #جعفر و فرزندانى همچون #حضرت_زهرا و #ائمه_معصومين (عليهم السلام) داشت. #مكّه حرم امن الهى زادگاه او بود و هجرتگاهش #مدينه طيّبه مركز گروهى از مردم ايثارگر و فداكار بود. دعوت خود را از آنجا گسترش داد و صداى او در تمام جهان پيچيد.
🔹«اسره» كه از مادّه «اسر» (بر وزن عصر) به معناى قدرت و قوّت گرفته شده، اشاره به خاندان #بنىهاشم و فاميل نزديك حضرت است. «شجره»، اشاره به ريشه اصلى اين خانواده است كه به #حضرت_ابراهيم (عليه السلام) باز مى گردد و «اغصان معتدل» اشاره به شاخه هاى او همچون عبدالمطلب، ابوطالب، حمزه، جعفر، اميرمؤمنان علی و ائمه هدى (علیهم السلام) مى باشد كه از نظر #فضل و #كمال و عدم اختلاف همچون شاخه هاى هماهنگ يك درخت بودند و «ثمار»؛ (ميوه ها)، #علوم و دانش هايى است كه از اين خاندان در طول تاريخ نصيب مردم شد.
🔹آنگاه به سراغ معرفى «برنامه هاى عملى #پيامبر» (صلی الله علیه و آله) میرود و میفرمايد: «أَرْسَلَهُ بِحُجَّةٍ كَافِيَةٍ، وَ مَوْعِظَةٍ شَافِيَةٍ، وَ دَعْوَةٍ مُتَلَافِيَةٍ». «خداوند او را با دليل كافى و اندرز شافى و دعوت اصلاح گرانه، فرستاد». آرى، او داراى #دلايل #عقلى، #فطرى و انواع #معجزات_حسّى بود و انسانها و جامعه هاى بيمار را با سخنان خود درمان كرد و ويرانى هاى فراوانى از عصر جاهليّت - كه در تمام شئون اجتماعى وجود داشت - اصلاح و آباد ساخت. «دعوت #پيغمبر_اكرم» (صلی الله علیه و آله) از نظر ريشه با حجت و #برهانقانعكننده همراه بود و از نظر محتوا، #برنامهاى_شفابخش در بر داشت، و از نظر نتيجه به اصلاح مفاسد و ترميم ويرانیهاى فكرى و اخلاقى و اجتماعى منتهى شد.
🔹#امام_علی (عليه السلام) سپس به كارهاى مهمّى كه #پيامبر_اكرم (صلی الله علیه و آله) انجام داد پرداخته، چنين میفرمايد: «أَظْهَرَ بِهِ الشَّرَائِعَ الْمَجْهُولَةَ، وَ قَمَعَ بِهِ الْبِدَعَ الْمَدْخُولَةَ، وَ بَيَّنَ بِهِ الْأَحْكَامَ الْمَفْصُولَةَ». «خداوند به وسيله او احكام ناشناخته [الهى] را آشكار ساخت و بدعت هايى كه به نام دين در شريعت الهى وارد شده بود ريشه كن كرد و احكامى را كه اكنون نزد ما روشن است بيان داشت». در واقع #پيامبر_اكرم (صلی الله علیه و آله) به سه كار مهم دست زد: #عقايد_حقّه را آشكار ساخت؛ #بدعتها و #خرافات را از ميان برداشت و #احكام_الهى را به طور روشن براى همه مردم تبيين كرد كه هريك از اينها با مجاهدات بسيار و تحمّل رنجهاى فراوان صورت گرفت.
📕پيام امام اميرالمؤمنين(ع)، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلاميه، چ اول، ج ششم، ص ۲۶۶
منبع؛ وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#پيامبر #پیامبر_اکرم
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
⭕️امام جعفر صادق (عليه السلام):
🔸«يَجِبُ لِلوالِدَينِ عَلَى الوَلَدِ ثَلاثَةُ أشياءَ؛ شُكرُ هُما عَلى كُلِّ حالٍ و طاعَتُهُما فِيما يأمُرانِهِ و يَنهَيانِهِ عَنهُ فی غَيرِ مَعصِيَةِ اللهِ و نَصيحَتُهُما فِی السِّرِّ وَ العلانِيَةِ».
🔹«#پدر و #مادر را بر #فرزند سه حقّ است: در همه حال #شكرگزار آنها باشد؛ در هر چه او را امر و نهى مى كنند، به جز معصيت خدا، #اطاعتشان كند و در نهان و آشكار #خيرخواه آنان باشد».
📕تحف العقول، ص ۳۲۲
#امام_صادق
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️چه احادیثى از «امام صادق» (علیه السلام) در کتاب های اهل سنت نقل شده است؟
🔸با مراجعه به کتب اهل سنت به وجود احادیث ارزشمندى از #امام_صادق (علیه السلام) پى مى بریم که در اینجا به برخى از آن ها اشاره میکنیم:
1⃣«هرگاه خداوند بر تو #نعمتى عنایت فرمود و دوست داشتى که آن #نعمت باقى مانده و دوام داشته باشد، بسیار بر آن #حمد و شکر نما؛ زیرا خداوند عزّوجلّ در کتابش فرمود: "اگر شما #سپاسگزار باشید من بر شما زیاد خواهم کرد"؛ و هر گاه #روزى به تو دیر رسید، زیاد #استغفار نما، زیرا خداوند متعال در کتابش فرمود: "از پروردگار خویش #آمرزش بطلبید که او بسیار آمرزنده است، تا بارانهاى پر برکت آسمان را پى در پى بر شما بفرستد و شما را با اموال و فرزندان فراوان کمک کند و باغ هاى سرسبز و نهرهاى جارى در اختیارتان قراردهد". اى سفیان! هرگاه امرى از سلطان یا غیر سلطان تو را محزون کرد بسیار «لا حول و لا قوّة الاّ بالله» بگو، زیرا آن ذکر #کلید_گشایش و گنجى از گنج هاى بهشت است...». [۱]
2⃣«اصل الرجل عقله، و حسبه دینه، و کرمه تقواه، و الناس فى آدم مستوون» [۲] (اصل #مرد #عقل او است، و حسب او #دینش، و بزرگوارى او #تقواى او است؛ و مردم در این که از آدم زاده شده اند با یکدیگر مساوى هستند).
3⃣«یابن آدم! ما لک تأسف على مفقود لایردّه الیک الفوت، و ما لک تفرح بموجود لایترک فى یدیک الموت» [۳] (اى فرزند آدم! تو را چه شده که تأسّف مى خورى بر شىء مفقودى که گذر زمان، آن را به سوى تو باز نمیگرداند، و تو را چه شده که به شىء موجودى شاد مى شوى که #مرگ، آن را در دست تو رها نخواهد کرد).
4⃣«الغضب مفتاح کلّ شر» [۴] (#غضب کلید هر پلیدى است).
6⃣«رأس الخیر التواضع. فقیل له: و ما التواضع؟ فقال: ان ترضى من المجلس بدون شرفک، و ان تسلّم من لقیت، و ان تترک المراء و ان کنت محقّاً» [۵] (رأس خیر #تواضع است. به حضرت عرض شد: تواضع چیست؟ فرمود: این که در مجلس به مکانى پایین تر از شرفت راضى شوى، و اینکه هر کس را مشاهده نمودى بر او #سلام کنى، و #جدال را ترک کنى گرچه حقّ با تو باشد).
6⃣«من اراد عزّاً بلاعشیرة و هیبة بلاسلطان، فلیخرج من ذلّ المعصیة الى عزّ الطاعة» [۶] (هر کس عزّتى بدون عشیره و هیبتى بدون سلطنت مى خواهد، باید از بار #ذلت_معصیت خارج شده و در #عزّت_اطاعت وارد شود).
7⃣«من یصحب صاحب السوء لایسلم، و من یدخل مدخل السوء یتّهم، و من لایملک لسانه یندم» [۷] (هر کس با #انسان_بدکار مصاحبت کند سالم نمى ماند، و هر کس در #مکان_بد داخل شود متّهم میشود، و هرکس #زبانش را مالک نباشد پشیمان مى گردد).
8⃣«حکمة تحریم الربا ان لایتمانع الناس المعروف» [۸] (حکمت تحریم #ربا آن است که مردم از کار خیر بى بهره نشوند).
9⃣«کفّارة عمل السلطان الإحسان الى الإخوان» [۹] (کفاره کار کردن براى سلطان، احسان و نیکى به برادران دینى است).
🔟«المؤمن اذا غضب لم یخرج عن حقّ، و اذا رضى لم یدخله رضاه فی باطل» [۱۰] (مؤمن هرگاه #غضب کند، غضبش او را از حق خارج نمیکند و هر گاه #راضى شود رضایتش او را در باطل داخل نمیکند).
1⃣1⃣«ثلاثة لایزید الله بها الرجل المسلم الاّ عزّاً: الصفح عمّن ظلمه، و الإعطاء لمن حرمه، و الصلة لمن قطعه» [۱۱] (سه عامل است که خداوند توسط آن ها #عزّتمردمسلمان را زیاد میکند: #گذشتن از کسى که به او ظلم کرده است؛ و #بخشش بر کسى که او را محروم ساخته است؛ و #صله_رحم با کسى که از او قطع رحم کرده است).
2⃣1⃣«الفقهاء أمناء الرسل مالم یأتوا ابواب السلاطین، فاذا رأیتم الفقهاء قد رکنوا الى ابواب السلاطین فاتّهموهم» [۱۲] (#فقیهان، امین انبیاء هستند مادامى که به درب خانه هاى سلاطین نروند، و هرگاه فقها را مشاهده کردید که به درب خانه هاى سلاطین آمده اند آنان را متّهم سازید).
3⃣1⃣«منع الجود سوء الظنّ بالمعبود» [۱۳] (امتناع از #بخشش، سوء ظن به خدا است).
4⃣1⃣«البنات حسنات و البنون نعم، و الحسنات یثاب علیها و النعم مسؤول عنها» [۱۴] (#دختران حسنات، و #پسران نعمتهاى الهىاند، بر حسنات ثواب داده میشود، و از نعمتها سؤال میگردد).
5⃣1⃣«توشه اى بهتر از #تقوا نیست؛ و چیزى بهتر از #سکوت نیست؛ و دشمنى زیانبارتر از #نادانى نیست؛ و دردى بى درمان تر از #دروغ نیست». [۱۵]
پی نوشتها؛
[۱] حلیة الاولیاء، ج۳، ص۱۹۳. [۲] صفة الصفوة، ج۲، ص۱۷۰. [۳] تفسیر فتح البیان، ج۹، ص۲۳۸. [۴] ربیع الابرار، ص۱۷۳. [۵] نهایة الارب، ج۳، ص۲۳۶. [۶] اسعاف الراغبین، ص۲۵۲. [۷] همان. [۸] همان. [۹] الفصول المهمة، ص۲۱۰. [۱۰] همان. [۱۱] همان. [۱۲] حلیة الاولیاء، ج۳، ص۱۹۴. [۱۳] الفصول المهمة، ص۲۱۰. [۱۴] همان. [۱۵] حلیة الاولیاء، ج۳، ص۱۹۶
📕اهل بیت از دیدگاه اهل سنت، على اصغر رضوانى، مسجد مقدس جمکران، قم. ۱۳۸۵ش، ص۱۱۲
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_صادق
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
⭕️صفت رذیله «خشم»
🔹روشنترین مصداق افراط در قوه غضبیه، #خشم است که از بدترین و خطرناکترین #صفات_رذیله است. کسی که #خشمگین شد، خواسته یا ناخواسته مرتکب دشنام، بدگویی، دروغ و تهمت، شماتت، افشای اسرار مردم و گناهانی دیگر خواهد شد، که هریک از آنها برای فرو انداختن فرد از درجه انسانیت و اسلامیت بس است. #امام_صادق (علیه السلام) می فرماید: «الغَضبُ مِفتاحُ كُلِّ شَرٍّ» (#خشم کلید هر بدی است).
📕 #نردبان_سعادت (تلخیص و تحریر کتاب معراجالسعادة)، ص ۱۸۹
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#خشم #عصبانیت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️قرآن کریم چه عاملی را دلیل طغیان انسان ها معرفی می کند؟
🔹#انسانهای_كمظرفيّت وقتى به جايى مى رسند، دست و پاى خود را گم كرده و #طغيان مى كنند. آيات شريفه ۶ و ۷ سوره علق: «كَلَّا إِنَّ الْإِنسَانَ لَيَطْغَى - أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَى» (چنين نيست كه شما می پنداريد به يقين انسان #طغيان مى كند - از اين كه خود را #بینياز ببيند) اشاره به همين مطلب دارد.
🔹افراد كم ظرفيّتى را مى شناسيم كه وقتى به #پست و #مقامى رسيدند همه چيز را به فراموشى سپردند و گاه دوستان چندين ساله را هم نشناختند. گاه ظرفيت ها آنقدر كم است كه در برابر خداوند هم #طغيان مى كنند و #دستورات_الهى و بلكه اصل وجود خود را نيز منكر مى شوند.
🔹در مقابل، افرادى هستند كه ظرفيت وجودى آنها از اقيانوس هم بيشتر است. اگر ظرف آبى به آب اقيانوس اضافه شود اثرى براى آن ندارد، همان گونه كه اگر ظرف آبى هم از آن برداشته شود اثرى ندارد.
🔹#امام_علی (عليه السلام) از جمله اين افراد است، آن قدر دريادل است كه وضعيت زندگيش پس از خلافت تفاوتى با دوران خانه نشينى اش ندارد. خوشا به حال انسان هاى پرظرفيت كه آمد و رفت #دنيا آنها را تكان نمى دهد.
📕داستان ياران، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: عليان نژادى، ابوالقاسم، مدرسه امام على بن ابى طالب (ع)، قم، ۱۳۹۰ ش، چ اول، ص ۱۰۱
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
⭕️اهمیت اتحاد و همبستگی در امت اسلامی
🔹البتّه این را هم ما خودمان و مردم کشور خودمان توجّه داشته باشیم که اگر ما می خواهیم پیام ما، پیام #وحدت ما، در دنیا صادقانه تلقّی بشود، باید بین خودمان این #اتّحاد را ایجاد کنیم. #اختلاف_سلیقه و اختلاف نظر و #اختلافات_سیاسی و امثال اینها نباید در همدستی و همبازویی و همگامی ملّت و #همدلی_ملّت تأثیر بگذارد؛ دنبال اهداف حقیقی باید حرکت کنیم.
🔹اگر این اتّفاق افتاد، آنوقت دیگر #دشمن نمیتواند به موجود لجنِ فاسدِ خبیثی مثل #رژیم_صهیونی این اجازه را بدهد که این همه #جنایت را در این منطقه انجام بدهد. امروز ببینید #رژیم_صهیونی چه میکند! یعنی جنایتهایی که انجام میدهند بدون شرم، بدون پنهانکاری [است]؛
🔹در #غزّه یکجور، در #کرانه_باختری یکجور، در #لبنان یکجور، در #سوریه یک جور؛ #جنایت می کنند به معنای واقعی کلمه. طرفشان مرد جنگی نیست، طرفشان آحاد مردماند. در #فلسطین به مردان جنگی نتوانستند ضربهای وارد کنند، #خشم_جاهلانه و خباثتآلود خود را سر #بچّههای_کوچک، سر بیماران بیمارستانها، سر مدارس فرزندان نورسیده خالی کردند.
🔹این به خاطر این است که ما از قدرت درونی خودمان استفاده نمیکنیم؛ باید استفاده کنیم. این قدرت درونی میتواند #رژیم_صهیونی را، این غدّه سرطانی خبیث را از قلب جامعه اسلامی یعنی #فلسطین بردارد و ازاله کند و نفوذ و تسلّط و دخالت زورگویانهی #آمریکا را در این منطقه از بین ببرد؛[ما] میتوانیم.
بیاناتمقاممعظمرهبری ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
منبع؛ وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️دشمنی اسرائیل (بخش اول)
🔹#اسرائیل رژیمی است وابسته به جریانی که سالیان سال دغدغه تأسیس آن را داشته است. این جریان که ریشه در اندیشههای برخی #افراطیون_یهودی دارد، تحت عنوان #اندیشههای_صهیونی مشهور است. بر این اساس #رژیمجعلیاسرائیل، آرمان اندیشمندان صهیونیسم در طول تاریخ بوده است، تاریخی که ریشه های آن را میتوان در #تشکیلات_فراماسونری جستجو نمود. این اندیشه در دورانی از تاریخ، به واسطه ثروت قابل توجه، در برخی دربارهای اروپایی نفوذ کرده و به قدرت افزایی هرچه بیشتر توجه کرد.
🔹این جریان تنها سد راه خود در دستیابی به اهداف را #اندیشههای_اسلامی میدانست، زیرا #مکتب_اسلام به عنوان تنها اندیشهی الهی بود که برای زندگی اجتماعی سیاسی دارای برنامه بود. جریان های افراطی #یهودی، به دنبال ترویج این اعتقاد بودند که یگانه اندیشهای که توانایی اداره جهان را دارد، اندیشههای انسانمحور #صهیونی است و دیگر افراد و اندیشهها اگر میخواهند در جهان کنونی حرفی داشته باشند، لازم است به تبعیت از این اندیشه بپردازند!
🔹این در حالی بود که اندیشه های #اسلامی، بر خلاف اندیشههای #مسیحی، با این جریان در تضاد شدید بوده، قائل به این بود که #اندیشه_اسلام به مراتب کاملتر از اندیشه های انحرافی و تحریف شدهی افراطیون #یهودی است. از همین روست که جریان #صهیونیسم در طول تاریخ هماره در تعارض با مکتب اسلام بوده و سعی در از بین بردن آن به هر صورت ممکن داشته است. #صهیونیستها پس از آزمون و خطاهای بسیار، در نهایت به این نتیجه رسیدند که باید رژیمی قدرتمند در دل جهان اسلام تأسیس کرد، تا در پرتو آن بتواند ضربهای اساسی بر پیکره #جهان_اسلام وارد کند. تفکر «سیطره از نیل تا فرات» که در زبان اندیشمندان #صهیونیسم مطرح میشد، نشانهای از این امر است.
🔹البته در این موقعیت یابی نقطهای استراتژیک در قلب خاورمیانه (غرب آسیا) در نظر گرفته شد و به بهانه کشتار یهودیان در بخشی از اروپا، بخشی دیگر از جهان، یعنی دنیای اسلام باید تاوان پس دهد، که البته همانگونه که ذکر شد این امر بهانهای بیش نبود، زیرا این منطقه از قبل به عنوان منطقهای استراتژیک مورد انتخاب نخبگان اندیشه صهیونی قرار گرفته بود. بنابراین #مخالفت_ایران با این #رژیم_جعلی ریشه در همین مسائل مطرح شده دارد. از همین رو یکی از آموزه های مهم انقلاب اسلامی نیز مخالفت با #اسرائیل بوده و هست.
🔹از دیگر دلائلی که این مخالفت را شدیدتر کرده است اینکه نه تنها #جمهوری_اسلامی_ایران، که هیچ ملت آزادهای نمیتواند در برابر حکومتی که در ابتدای تأسیس، اقدام به #قتل و #غارت انسانهایی دیگر نماید، ساکت باشد. غیر از اینکه این حکومت به دنبال محو جریان اصیل اسلامی در جهان، به عنوان یکی از تمدن های صاحب نظر در مسائل اجتماعی است. تمدنی که اعتقاد دارد پایان تاریخ نه در دستان سردمداران اومانیستی که در دستان #صالحان_الهی خواهد بود و در آن جایی برای جریان های ضدانسانی و جعلی نخواهد بود. #ادامه_دارد...
منبع: وبسایت پرسمان
#اسرائیل #صهیونیسم
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
⭕️خطر «اسرائيل» نه تنها برای ملت عرب، بلکه برای همه خاورمیانه می باشد
🔹سران کشورهایاسلامی باید توجه داشته باشند که این #جرثومه_فساد را که در قلب کشورهای اسلامی گماشتهاند، تنها برای سرکوبی #ملت_عرب نمیباشد، بلکه خطر و ضرر آن متوجه همه #خاورمیانه است.
🔹نقشه، استیلا و سیطره #صهیونیسم بر #دنیای_اسلام و استعمار بیشتر سرزمین های زرخیز و منابع سرشار #کشورهای_اسلامی میباشد؛ و فقط با #فداکاری، #پایداری و #اتحاد دولت های اسلامی میتوان از شرّ این #کابوسسیاهاستعمار رهایی یافت.
🔹و اگر #دولتی در این امر حیاتی که برای #اسلام پیش آمده کوتاهی کرد، بر دیگر دولت های اسلامی لازم است که با توبیخ و تهدید و #قطع_روابط، او را وادار به همراهی کنند. دولت های ممالک نفتخیز اسلامی لازم است از نفت و دیگر امکاناتی که در اختیار دارند به عنوان حربه علیه #اسرائیل و #استعمارگران استفاده کرده از فروش نفت به آن دولت هایی که به اسرائیل کمک میکنند خودداری ورزند.
بیانات حضرت امام در پیام به سران دولت های اسلامی و ملل مسلمان (جنگ سوم اعراب و اسرائیل) ۱۶ مهر ۱۳۵۲
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد