eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠سعی کنید برای کودک خود نام نیکو انتخاب کنید 🔷گذاشتن و زیبا برای فرزند بر روی او دارد. فرزندی که نام خود را دوست داشته باشد خجالت نمیکشد.   💠برای کودک خود لباس های خوشرنگ و زیبا بگیرید 🔷انتخاب لباس های زیبا برای فرزندتان، برای روحیه کودک شما بسیار عالیست. اگر کودک تان لباس های زیبا بپوشد در میان دوستان خود مورد تحسین قرار خواهد گرفت و در نتیجه بر روی روان او نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت.   💠اجازه ندهید بدون اجازه به موبایل و وسائل شخصی شما دست بزند 🔷به کودک خود بیاموزید که به وسائل شخصی تان مخصوصا موبایل و لپ تاپ دست نزند زیرا زمانی که این کار را انجام میدهد پس از مدتی که بزرگ شد این عادت زشت در سرش میماند و مدام سراغ وسائل شخصی تان خواهد رفت.   💠با کودک خود مشورت کنید 🔷کودکان نیز دوست دارند در بعضی مسائل با آنها کنید. این باعث میشود کودک شما احساس کند وجود دارد و صاحب شخصیت است.   💠عدالت را رعایت کنید 🔷یکی از مهمترین روشهای تربیت کودک این است که سعی کنید در تربیت فرزندان خود  را رعایت کنید، زیرا اگر عدالت رعایت شود کودک نیز در آینده در زندگی شخصی و اجتماعی خود عدالت را رعایت خواهد کرد.   💠سعی کنید با کودک خود کودکانه حرف بزنید 🔷سعی کنید با کودک به شکل کودکانه حرف بزنید زیرا روابط با او به این شکل بسیار ساده تر خواهد شد.   💠کودک خود را با سختی ها آشنا کنید 🔷بهتر است کودک خود را بسیار بردبار و بار بیاورید زیرا اگر نتواند در کودکی با بعضی سختیهای کوچک مقابله کند در بزرگسالی نیز نمیتواند این کار را انجام دهد و به سرعت می شکند. |منبع: وبسایت راسخون به نقل از مرکز مشاوره رهیاب @tabyinchannel
@Farsna(3).mp3
799.5K
🎙توکل بر خدا...آیت‎الله فاطمی‎نیا @Farsna
⭕️معیاری جدی برای 💠هرگاه سیر کلی افرادی از جامعه اسلامی در جهت خواست دشمن باشد، باید بدانند که قطعا اشتباهی در رفتار آنها وجود دارد. 🔷قرآن کریم در آیه ای، خشم و کینه اهل کتاب[۱] که عقبه مستکبران فعلی هستند، را نسبت به مسلمانان شرح می‌دهد. «إِذا لَقُوكُمْ قالُوا آمَنَّا وَ إِذا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنامِلَ مِنَ الْغَيْظِ قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ‏[آل عمران، ۱۱۹] چون با شما ملاقات كنند گويند: ايمان آورديم؛ و هنگامى كه با يكديگر خلوت كنند از شدت خشم بر شما، سر انگشتان خود را مى‏‌گزند. بگو: از خشمتان بميريد». 🔷همواره همینگونه بوده است که هر جا ایران، پیشرفتی داشته است، دشمنان انقلاب، خشم خود را بروز داده و مخالفت کرده‌اند؛ مثل صنعت دفاعی، و هر جا ایران در جهت خواست آنان بوده و یا مماشات کرده است، دشمنان انقلاب به صورت تلویحی و یا علنا، موافقت موقتی و مشروط خود را با ما اعلام داشته‌اند. اگر دشمنانِ اسلام، از  قاطعیت و حرکت ما خشمگین نباشند، باید در مفید بودن خود شک کنیم.»[۲] پی نوشت: [۱] تفسير نمونه‏ (دار الكتب الإسلاميه) ج۳، ص۶۵ [۲] مقام معظم رهبری ۹۶/۶/۶ نویسنده: سیدی |منبع: راهروان ولایت @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیه السلام: 💠خداوند متعال، هر ، از آغاز شب تا پايان آن، از خويش ندا میدهد: 🔷«آيا بنده مؤمنى نيست كه تا پيش از سپيده‌دَم، مرا براى و بخواند و من، پاسخش دهم؟ 🔷آيا بنده مؤمنى نيست كه تا پيش از سپيده‌دَم از گناهانش به درگاه من، توبه كند و من هم به سوى او بازگردم [و توبه اش را بپذيرم] ؟ 🔷آيا بنده مؤمنى نيست كه من روزى‌اش را بر او تنگ كرده باشم و او تا پيش از سپيده‌دَم، افزايش در روزى‌اش را از من بخواهد و من بر روزى او بيفزايم و به آن گشايش دهم؟ 🔷آيا بنده مؤمنِ زندانى و غمزده‌اى نيست كه از من بخواهد از زندان آزاد و رهايش كنم؟ 🔷آيا بنده مؤمنِ ستم‌ ديده‌اى نيست كه تا پيش از سپيده‌دَم از من بخواهد كه دادش را بستانم و من انتقام او را بگيرم و داد وى بستانم؟» و تا سپيده‌دَم، به اين ندا ادامه مى‌دهد. 📕تهذيب الأحكام، ج ۳، ص ۵، ح ۱۱ @tabyinchannel
عليه السلام: 🔷اگر كسى در اين گوش من (اشاره كردند به گوش راست) ناسزا گويد و در گوش ديگرم عذر خواهى كند، پوزش او را قبول مى كنم. 💢نکته: از نشانه هاى روح بلند، است؛ اين صفت، از صفات خداست؛ هر كه به درگاه خدا به خطاى خويش اعتراف كند و از او عذر و بخشايش بخواهد، خداوند هم عذر خواهى او را مى پذيرد و از گناهانش میگذرد. صفت «غفّار»، «توّاب»، «عفوّ»، «غفور» همه اشاره به اين نكته دارد و خوب است مؤمنان هم نسبت به هم كينه به دل نگيرند و از خطا و بدى يكديگر درگذرند. 📕احقاق الحق ج ۱۱، ص ۴۳۱ @tabyinchannel
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️چرا (ع) به رنگ سرخ است؟ 🔶 در ميان همه اقوام و ملل جهان از جمله عرب‌ها بوده است. در ميان اعراب رسم بر اين بوده كسي كه و مظلومانه بر زمين ريخته مي‌شد و انتقام آن به نحو شايسته‌اي گرفته نمي‌شد بر مزار او مي‌گذاشتند. افراشته شده بر (ع) نيز از همين باب مي‌باشد. 🔷در زيارتي كه امام صادق (ع) به «عَطِيّه» آموخت آمده است: «شدت همبستگي و پيوند سيدالشهدا با خدا به نحوي است كه شهادتش همچون ريخته شدن خوني از قبيله خدا مي‌ماند كه جز با انتقام‌گيري و خونخواهي اوليا خدا، تقاص نخواهد شد».[۱] از همين روي است كه امام حسين(ع) را يعني خون خدا مي‌نامند و خونخواهانش را لثارات مي‌نامند. 🔷پس پرچم امام حسين(ع) هم به رنگ سرخ است تا نشان دهنده اين موضوع باشد كه (ع) خود ٫خداوند تبارك و تعالي است و خون آن بزرگوار هرگز فراموش و پايمال نخواهد شد. از طرف ديگر اين رنگ بيدار كننده همه عاشقان و دلباختگان آن حضرت مي‌باشد كه بدانند كه امامشان چگونه و با چه مظلوميتي به شهادت رسيده و همانند آن حضرت هميشه آماده جانفشاني در راه خدا باشند. 🔷 (ع) به است تا به من و شما و اهالي دنيا بفهماند كه كه پرچم سرخ را بر فراز چادر حسين بن علي عليه السلام برافراشتند، تاكنون همچنان آن حضرت ادامه دارد و اين امر تا (عج) كه منتقم خون آن بزرگوار است ادامه خواهد داشت. 🔷از اين‌روست كه در فرازهاي آخر دعاي ندبه مي‌خوانيم: «اين الطالب بدم المقتول بكربلا»؛ كجاست طلب كننده خون كشته كربلا؟ امام زمان(عج) شخصاً طالب خون بناحق ريخته جد مظلومش حسين بن علي عليه السلام است و تا قيام ايشان همچنان پرچم خونخواهي مظلوم كربلا به دست با كفايت ايشان است، اميد است كه انشاء الله ما هم جزو سربازان آن بزرگوار در زمان ظهورش باشيم تا از منتقمان خون سيدالشهداء قرارگيريم. پی نوشت: [۱] بحار الانوار، ج۹۸، ص۱۴۸ و ۱۶۸ |منبع: وبسایت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت @tabyinchannel
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ چه سنی است؟ 🔶روانشناسان، جامعه‌شناسان، مشاوران خانواده و... هر کدام ایده‌هایی در مورد سن مناسب ازدواج برای دختران و پسران مطرح میکنند. اما واقعیت این است که نمیتوان نسخه‌ی یکسانی برای همه پیچید؛ سن مناسب ازدواج بسته به نوع تربیت، شرایط جسمانی، ویژگیهای خلقی و... در افراد مختلف، متفاوت است. در این یادداشت به بعضی نکات در این زمینه میپردازیم. 1⃣هر وقت که وقتش بود! 🔷ازدواج از آن چیزهایی است که به وقتش باید انجام شود. اگر زودتر یا دیرتر انجام شود، آسیب هایش شاید تا آخر عمر دست از سر انسان برندارد. رهبر معظم انقلاب نیز در مورد لزوم ازدواج به موقع میفرمایند:«اسلام اصرار دارد که پسرها و دخترها در همان سنینی که برای ازدواج آماده‌اند، ازدواج نمایند». این آمادگی را معمولا ابتدا دختر یا پسر در وجود خود احساس میکنند و بعد والدین‌شان متوجه میشوند. 2⃣در زمان اوج اشتیاق 🔷جوانی، دوره‌ی شادابی و سرزندگی است. در این دوره، انسان بزرگترین و مهم‌ترین تصمیمات را میگیرد که سرنوشت بقیه‌ی زندگی‌اش را رقم میزند. به فرمایش رهبر معظم انقلاب «پیامبر اکرم (ص) اصرار داشتند جوانها زود ازدواج کنند، چه دخترها و چه پسرها؛ البته با میل خودشان و اختیار خودشان، نه اینکه دیگران برایشان تصمیم بگیرند... جوانها در سنین مناسب،‌ وقتی از دوران جوانی خارج نشده‌اند، در همان حال گرمی و شور و شوق، باید ازدواج کنند... اگر ازدواج‌های سنین جوانی درست باشد، اتفاقا ماندگار خواهند بود و صمیمیت بیشتری بین زوجین ایجاد میشود» 3⃣آغاز احساس نیاز 🔷وقتی تشنه یا گرسنه‌اید، آیا به خودتان وعده‌ی آب و غذا در سال آینده را میدهید؟! هر نیاز طبیعی و فطری را باید در نزدیکترین زمان ممکن پاسخ داد، وگرنه عواقبش گریبانگیر خواهد شد. در مورد این نیاز به خصوص، قضیه جدی‌تر هم هست؛ زیرا طبق روایت «من تزوّج احرز نصف دینه» (هرکس ازدواج کند، نیمی از دین خود را حفظ کرده) معلوم میشود نصف تهدیدی که درباره‌ی دین انسان وجود دارد، از طرف طغیانهای جنسی است. رهبر انقلاب میفرمایند:«اسلام اصرار دارد که این پدیده [ازدواج] در اوان خود، هر چه زودتر، از آغاز احساس نیاز انجام گیرد. زود یعنی از همان وقتی که دختر و پسر احساس نیاز میکنند به داشتن همسر، هر چه این کار زودتر انجام بگیرد، بهتر است» 4⃣نه به آن بی‌نمکی! 🔷ازدواج، میوه‌ای است که باید به وقتش چیده شود. رهبر فرزانه‌ی مان میفرمایند:«سنین ازدواج، نه به آن شوری شور باید باشد که بعضیها فکر کردند باید در سنین کاملاً جوانى زودرس باشد (نه این‌که من آن را نفی کنم؛ ایرادی ندارد. اگر کسی خواست در آن سنینِ خیلی زود هم ازدواج کند، هیچ اشکالی ندارد؛ اما حالا لزومی ندارد که ما اصرارمان را روی آن ببریم.)، نه هم به آن بی‌نمکی که غربیها انجام میدهند و در سن سی-چهل سالگی ازدواج میکنند» 5⃣به انضمام «قصد ادامه‌ی تحصیل»! 🔷خیلی از جوانها ازدواج را آن‌قدر به تأخیر می‌اندازند که درس شان تمام شود، شغل مناسبی دست و پا کنند، خانه و امکاناتی به دست آورند و... که ناگهان می‌بینند تار موی سیاهی بر سرشان نمانده و مفصل‌هایشان به سر و صدا افتاده! ازدواج بعد از اتمام تحصیلات، فرهنگ وارداتی غربی است. به بیان رهبرمان «این رسم اروپایی‌ها بود، خیلی هم چیز بدی بود. چون آنها که ازدواج را به تأخیر می‌انداختند... معتقد بودند که نیاز جنسی را در دوران جوانی بایستی جوان‌ها آزادانه تأمین کنند؛ یعنی همان چیزی که از نظر ما فساد و فسق و گناه و موجب خراب کردنِ وضع اجتماع است. برای همین هم بود که زن و شوهر اروپایی و اروپایی‌منش، پیوندشان یک پیوند محکم نبود. زن و شوهر، دوران جوانی‌شان را گذرانده‌اند (نمیگویم همه، خیلی‌ها این‌جور بودند و این‌جورند)، بدون اینکه به همدیگر احتیاج داشته باشند، بعد هم سرِ سیری با هم ازدواج کرده‌اند... اسلام این را قبول ندارد» 6⃣زمانی برای پدر شدن و مادر شدن 🔷به تأخیر انداختن ازدواج یعنی به خطر افتادن و محدود شدن فرصت پدر شدن یا مادر شدن. با ازدواج دیرهنگام، این شانس بزرگ و لذت عمیق را از خودتان دور نکنید. آیت‌الله خامنه‌ای در این باره میفرمایند: «بلاشک یکی از چیزهایی که باروری را محدود میکند، بالا رفتن سن ازدواج است؛ این یکی از کارهایی است که باید در کشور فکر بشود. چرا سن ازدواج در کشور ما بالا رفته؟ مگر جوان هفده ساله، هجده ساله، نوزده ساله، احتیاج ندارد به اطفاء نیاز جنسی و غریزه‌ی جنسی؟ ما باید به این فکر کنیم» بنابراین جوان ۱۷ساله، کودک نیست و میتواند تشکیل خانواده بدهد.از طرفی میفرمایند:«واداشتن دختران کم سن و سال به ازدواج،حرکتی در جهت تضعیف زن و نادیده گرفتن حقوق اوست و قانون باید با آن مقابله کند و زنان نیز با آگاهی، هوشیاری و رشد و معرفت خود در مقابل اینگونه تعدیات بایستد». @tabyinchannel
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️بایدها و نبایدهای ورود به / مادرها به این نکات توجه کنند 🔶یادگرفتن درس و در ، نیاز به مقدماتی دارد که باید از الان فراهم کرد. این ضرورت‌هایی دارد که باید کم کم مقدماتش را فراهم کنید تا بچه به درستی درس را یاد بگیرد و تکالیفش را انجام دهد. 💠مکان آرام 🔷همیشه یک و بدون سروصدا را انتخاب کنید؛ دقت کنید در مکانی که کودک می‌خواهد تکالیفش را انجام دهد، مواردی که باعث حواس‌پرتی او می‌شود مانند تلویزیون و... نباشد تا با حواس جمع و بتواند کارش را انجام دهد. 💠فناوری، تعطیل! 🔷وقتی کودک می‌خواهد تکالیفش را انجام دهد، موبایل و و هرگونه وسیله بازی را که باعث می‌شود حواس کودک پرت شود، از او بگیرید. وقتی هم که قرار است آنلاین درس بخواند به او بیاموزید که ابزار فقط برای درس در اختیار اوست. 💠برنامه‌ریزی داشته باشید 🔷اگر برای کودک کنید و در منزل داشته باشید؛ به انجام دادن کارها عادت می‌کند و آن‌ها را بدون هیچ اجباری انجام می‌دهد. حتما در برنامه روزانه کودک، استراحت و زنگ تفریح را فراموش نکنید و با چیدن برنامه‌های جذاب او را به انجام تکالیف تشویق کنید. 💠صریح بیان کنید از کودک چه می‌خواهید 🔷کودک باید بداند شما چه توقعی از او دارید و دقیقا چه کارهایی باید انجام بدهد. برای روشن شدن برنامه‌ها حتما با حوصله و سر فرصت با او صحبت کنید و قوانین‌تان را صریح به او بگویید. 💠تشویق فراموش نشود 🔷کودکان دوست دارند مورد و تمجید قرار بگیرند. اگر بعد از انجام به موقع تکالیفش او را تشویق کنید و بگویید که به او افتخار می‌کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. می‌توانید برای کارهای سخت‌تر و مهم‌تر هم در نظر بگیرید؛ البته نه به صورتی که تبدیل به وظیفه شود. حتما به کودک بگویید از این‌که تکالیفت را به موقع و مرتب انجام داده‌ای از تو راضی هستم. مهم است که بداند به چه دلیلی از او راضی هستید. 💠رشوه ممنوع 🔷برخی والدین برای این‌که کودک تکالیفش را انجام دهد، به او می‌دهند. رشوه دادن برای این‌که فرزند درس بخواند و تکالیفش را انجام دهد، بدترین کار ممکن است؛ چون کودک هیچ تمایلی به انجام این کارها ندارد و فقط برای امتیازهایی که در نظر گرفته‌اید، دارد درس می‌خواند و هیچ لذت و بار مثبتی در این کار وجود ندارد. 💠صبور باشید 🔷همیشه کارها همان‌گونه که ما می‌خواهیم پیش نمی‌رود. ممکن است گاهی فرزندان در یک زمان‌هایی انرژی لازم برای انجام تکالیف را نداشته باشند، داشته باشید و اجازه بدهید فرزند با حال خوب به انجام تکالیف بپردازد تا حس خوبی به آن کار داشته باشد و حس اجبار را از او دور کنید. 💠با وظایف‌تان آشنا باشید 🔷درس خواندن، انجام تکالیف، آماده کردن وسایل و... همه از وظایف کودک است؛ مسئولیت‌های فرزندتان را به دوش نکشید و به جای او درس نخوانید و تکالیف را انجام ندهید. شما به عنوان فقط باید و در کنارش باشید، بقیه کارها وظیفه اوست. @tabyinchannel
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ 🔶بحث درباره از ديرباز مورد توجه بوده است؛ زيرا از روزي كه بشر پا به عرصه خاك نهاد و با خانواده و قوم و قبيله زندگي اجتماعي را آغاز نمود، انديشه مديريت و سرپرستي همان مجموعه كوچك را در ذهن خود پروراند. در جهان امروز نيز كه علوم، تكنولوژي و دانش پيشرفت نموده و سازمانهاي بزرگ صنعتي و توليدي به وجود آمده است، ‎ترين_مسئله، ‎های_عظيم_انساني است. امروزه از يك سو جهان هر روز به سمت بي‎عدالتي اداري پيش میرود و از ديگر سو، به فني پيچيده و تكنيكي تبديل شده است، لذا لازم است با و با استفاده از كتاب و سنت و... و ارائه شود؛ زيرا اسلام در هيچ موردي، بدون ارائه ي طريق نيست. 🔷 منحصر به اداره زندگي مادي نيست، بلكه در امور مذهبي و معنوي هم ضرورت دارد؛ سبحان مديراني چون را براي هدايت مردم فرستاد، و ايشان با اين‎كه بيش‎تر داعيه معنوي داشتند، در حد قابل توجهي در هم موفق بودند و جوامع خود را به سوي رشد و تكامل و پويايي سوق مي‌دادند. امام علي(ع) در ضرورت مديريت مي‎فرمايند: «مردم از امير حاكم (مدير) ناگزيرند، چه خوب و چه بد». هم‎چنين‎ مي‎فرمايند: «والي ظالم و غاصب بهتر است از فتنه و آشوبي كه تداوم يابد». امام رضا(ع) نيز مي‎فرمايند: «نديديم گروهي از مردم و ملتي از ملت‎ها، زندگي بادوام داشته باشند، مگر اين‎كه سرپرست و قيّم داشته‎اند؛ زيرا در امر دين و دنيا، چاره‎اي جز وجود سرپرست و پيشوا نيست». 🔷قرآن كريم مي‎فرمايد: «اي پيامبر، آنچه از جانب خداي تو (درباره معرفي علي عليه‎ السلام) بر تو ابلاغ گرديد ابلاغ كن، اگر اين كار (معرفي مديريت امت اسلامي) انجام نگيرد، رسالت خود را انجام نداده‎اي؛ دلهره نداشته باش كه خداوند تو را از شر مردم بدخواه حفظ خواهد كرد». در اين آيه چند نكته مهم مديريتي وجود دارد: ۱. عنايت مخصوص خداوند به امامت و مديريت جامعه (بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ). ۲. امامت و سرپرستي و مديريت جامعه بعد از آن حضرت به اندازه‌اي اهميت دارد كه اگر در جامعه نباشد، ۲۳ سال رحمت پيامبر(ص) به هدر خواهد رفت (وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ). ۳. هيچ مشكلي نمي‎تواند مانع معرفي امامت شود (وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ). 🔷 معتقد است كه سرمايه‎هاي نهفته در وجود انسان، نياز به اكتشاف و استخراج دارند و پيامبر(ص) و ائمه‌ي اطهار عليهم السلام براي همين مبعوث و منصوب شده‎اند. «پيامبر مبعوث شد تا (با مديريت خويش) بار سنگين و كمرشكن را از دوش جان انسان‎ها بردارد و زنجيرهايي را كه بر گردن روح خود نهاده‌اند، بگشايد». اميرالمؤمنين(ع) نيز مي‎فرمايند: «خداوند پيامبران خود را در ميان مردم برانگيخت تا (با مديريت خويش) ذخاير پنهان استعدادها را استخراج نمايند». 💠 🔷برخي مديريت را چنين تعريف كرده اند: «مديريت عبارت است از: علم و هنر هماهنگ كردن، رهبري و كنترل، فعاليت هاي دسته جمعي، براي نيل به هدف هاي مطلوب، با حداكثر كارايي». شهيد مطهري در تعريف مديريت ميفرمايد: «فن بسيج كردن و بهتر سامان دادن و بهتر سازمان دادن و بهتر كنترل كردن نيروهاي انساني و به كار بردن آنها». 💠مديريت از ديدگاه اسلام 🔷 را چنين تعريف كرده اند: «مديريتي كه (الی الله المصير) را فراهم نمايد و مطابق كتاب و سنت و سيره و روش پيامبر اکرم(ص) و امامان معصوم عليهم السلام و علوم و فنون و تجارب بشري، براي رسيدن به اهداف يك نظام در ابعاد مختلف، همانند يك محور و مدار و قطب عمل كند را مديريت اسلامي گويند». امام رضا(ع) در اين باره مي‎فرمايند: «والی مسلمين، همانند ستون وسط خيمه است كه اولاً، تمام بار سقف بر روي آن استوار است و ثانياً، مانند نقطه مركزي دايره شعاعش نسبت به همه ي جوانب يكسان است، به طوري كه هركس در هر زمان و از هر طرف كه اراده كند به آن دسترسي دارد». 💠خصوصيات مديريت از ديدگاه اسلام 🔷 وسيله‎اي براي رسيدن به اميال شخصي نيست. نبايد را وسيله افتخار و نردبان نخوت و در جهت اميال شخصي و نفساني خود قرار دهد؛ زيرا اسلام چنين مديراني را مورد سرزنش و انتقاد قرار مي‎دهد؛ چنان‎كه امام صادق(ع) مي‎فرمايند: «آن كسی كه به دنبال رياست برود، هلاك ميشود.» 🔗متن کامل را اینجا 👈andisheqom.com/fa/Article/View/4055 بخوانید. @tabyinchannel
⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️ 🌹 ⭕️ در 🔶يکي از بر عهده والدين، ساماندهي آنها ميباشد. از آنجا که ازدواج از رويدادهاي مهم و سرنوشت ساز زندگي است، در امر ازدواج و انتخاب همسر فرزندانشان بر عهده دارند. پدر و مادري که در تمام دوران کودکي و نوجواني فرزندشان دلسوزانه در رشد و بالندگي او تلاش کرده و از جان و دل بزرگش کرده اند، اکنون هم که يک جوان برومند شده و به سن ازدواج رسيده، باز هم از هيچ تلاشي براي فراهم شدن اسباب خوشبختي او فروگذار نميکنند. 💠توصيه به شما والدين عزيز 🔷بدانيد هر چه زودتر تلاش کنيد تا پس از بلوغ (جسمي، عاطفي، اجتماعي و...) از بهره مند شوند اين کار به نفع آنها است؛ چرا که آن ها را از خيلي از خطرات و مفاسد محفوظ داشته و سلامتي جسمي و روحي آنها را تأمين مينماييد. 🔷بدانيد هر اندازه در فراهم شدن دختر و پسرتان گامهاي مثبت برداريد، به همان اندازه سعادت و خوشبختی آن ها را فراهم کرده ايد. 🔷بدانيد که شما در قبال فرزندانتان مسئوليد؛ هر لطمه اي به آن ها بخورد زيانش مستقيماً متوجه خود شما ميشود و هر سعادتي هم نصيب آنان شود، بهره و خوشبختي اش نصيب پدر و مادرها نيز خواهد شد. پس چه بهتر که به خاطر خشنودي خدا و براي سعادت فرزندانتان ـ که سعادت خود شما هم هست ـ آنان را در اين امر مهم ياری کنيد. 🔷والدين عزيز؛ به دختر و پسرتان هم در کمک کنيد و هم در تشکيل زندگي مشترکشان ياری رسانيد. 🔷اگر دختر و پسرتان هنوز در حال تحصيل است ولی به کردن نياز دارند، چه اشکالي دارد که دست در دست همديگر داده و يک زندگي ساده و آبرومندي براي آنان فراهم کنيد و آن ها را ياري کنيد تا تحصيلاتشان را ادامه دهند. کمک والدين عروس و داماد با هم ميتوانند بسياري از مشکلات مثل مسکن، اقتصاد و... را برطرف سازد. 👇👇👇👇👇
🔷تا کار از کار نگذشته، زودتر به فکر باشيد. خود را از قبل براي ازدواج آبرومندانه او آماده کنيد؛ به خصوص اگر فرزندتان باشد که بايد زرنگي به خرج دهيد و مثل آنهايي نباشيد که دخترشان را کنج خانه پشت پرده مي نهند و دست روي دست ميگذارند تا شايد يک خواستگاري پيدا شود. از واسطه راز دار، آموزش مهارت هاي هنري زنانه، فراگيري مهارت هاي ارتباطي و حضور فعال در جمع زنان، با سر و وضع مناسب زمنيه ساز خوبي اند. 🔷اين روزها مد شده که هرگاه صحبت از خواستگاري و ازدواج پيش مي آيد، پدران و مادران (مخصوصاً والدين دختر) ميگويند: «فرزندمان ميخواهد درس بخواند؛ هنوز وقت ازدواجش نرسيده»! پدر و مادر عزيز! اين حرف شما خلاف عقل و شرع است و حتي خلاف ميل و خواسته دروني فرزندانتان ميباشد. مگر شما دوران نوجواني خودتان را فراموش کرده ايد؟! شما که اندازه و همسن اينان بوديد، همسر نميخواستيد؟! پس چرا اکنون با ازدواج اين جوانان مخالفت ميکنيد؟ متوجه باشيدکه معمولاً فرزندانتان، ، خجالت ميکشند که صريحاًَ بگويند: . باعث ميشود از دست برود و سال هاي بعدی به هر کسي برای ازدواج جواب مثبت دهيد. 🔷پدر و مادر عزيز سنگ اندازي و اشکال تراشي چرا؟! از روي خودخواهي و هواي نفس يا آرزوي جهل و ناداني تيشه بر ريشه سعادت فرزندانتان نزنيد و با و های خلاف عقل و شرع و و دخالت هاي بيجا، باعث بدبختي و تباهي آن ها نشويد. آنان را مجبور نکنيد با کسی که خود انتخاب ميکنيد و آن ها راضي نيستند، ازدواج کنند. 🔷به خاطر خوشبختي فرزندتان ، خود را به کار گيريد و ببينيد که فرد مورد نظر داراي ، و شرايط مناسب براي ازدواج را دارا مي باشد. با و درايت و تجربيات خود، خوب تحقيق کنيد و و نظرات خود را در اختيار فرزندتان قرار دهيد. ايشان را کمک کنيد تا با مشاور ازدواج در اين باره گفتگو کند. 🔷به در انتخاب همسر مناسب دهيد، اما تصميم گيري نهايي را بر عهده خود او بگذاريد و توجه داشته باشيد که اين پسر و دختر هستند که ميخواهند عمري در کنار هم زندگي کنند، نه شما؛ آنها هستند که بايد همديگر را بپسندند؛ اين رسم انصاف و عدالت نيست که پدر و مادر بدون نظرخواهي از آن ها، درباره ازدواجشان تصميم بگيرند و آن ها را در برابر عمل انجام شده قرار دهند. 👇👇👇👇👇
💠سخنی با شما دختر و پسر گرامي 🔷بدانيد که و از همه بيشتر به شما دل ميسوزانند و هميشه خير و شما را ميخواهند البته گاهي هم ممکن است نادانسته سبب رنجش شما شوند؛ پس احترام و اطاعت آنها واجب است. نبايد آنها را با کارهاي خود برنجانيد و ناراحت کنيد. 🔷بدانيد که پدر و مادرتان تجربه هاي فراواني دارند. ممکن است آنچه را پدر و مادر عاقل و فهميده در مي بينند، شما در هم نبينيد. پس به توجه کنيد و از تجربه هايشان استفاده کنيد. 🔷انصاف نيست که حساب خود را با والدينتان جدا کنيد و با خود بگوييد که «من با آن دختر یا پسر ميخواهم زندگي کنم، نه پدر و مادرم». بدانيد که ؛ همسر آينده شما عروس و داماد اين خانواده و عضوي از آن است و نميتوانيد بيخيال خانواده هايتان باشيد. 🔷در انتخاب، تحقيق، عروسي و... از کمال بهره را ببريد و آنها را در اين کارها مقدم بداريد و به تنهايي تصميم نگيريد. خود را هميشه در نظر بگيريد و را طبق شرایط آنها تعديل کنيد. 🔷اگر خداي نکرده يقين داريد که پدر و مادرتان از روي جهل و ندانم کاري، اشکال تراشي و بهانه جويي کرده و مانع ازدواجتان ميشوند، با کمال احترام و مودبانه با آن ها گفتگو کنيد و آنها را قانع سازيد و يا از شخص بزرگي دلسوز، براي واسطه گري استفاده کنيد و مواظب باشيد که مشکلات افزون نگردد. منابع كمكي: ۱. ابراهيم اميني، انتخاب همسر، تهران، انجمن اوليا و مربيان، ج ۵، ۱۳۸۴ ۲. علي اکبر مظاهري، جوانان و انتخاب همسر، قم، دفتر تبليغات اسلامي، ۱۳۷۵ نویسنده: مسعود نورعليزاده - مركز مطالعات و پژوهش هاي فرهنگی حوزه علميه |منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات @tabyinchannel
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️مختصری از و 🔶 ، تبلور زنده ي نماز، مناجات، حماسه، عدالت، و شهادت است. در مورد اين رخداد بسيار سخن گفته شده است، ولي به ابعاد گوناگون انساني و اجتماعي و درسها و پيامهاي زندگي ساز و حماسه‌‎آفرين آن كمتر توجه شده است. حال ما در اين مختصر به  ميپردازيم: 💠عبرتهاي سياسي 🔷حركت و (ع) يك جنبش خصوصي يا خانوادگي نبود بلكه و انقلابي بزرگ عليه حكومت بني اميه بود. از اين رو يك محسوب ميشود كه ازجهات گوناگون مي‎تواند الگوي سياسي جوامع باشد كه مهمترين آنها عبارتند: 1⃣ولايت و رهبري 💢از مهمترين اصول اسلام است. ولايت بر مسلمين را امامان حق خودشان مي‎دانستند و به غاصب بودن ديگران عقيده داشتند. از اين رو (ع) فرمودند: «ما خاندان پيامبر بر تصدي اين امر (حكومت بر امت) از اين مدّعيان ناحق سزاوارتريم». و در زيارتنامه‎ها گاهي لعنت بر كساني آمده است كه ولايت آنان را انكار كردند. از سرمايه‎ها و در حركت ، معرفي به امت اسلام و است. 2⃣عدم ترك امر به معروف و نهي از منكر 💢 به حساسيت مردم نسبت به احكام خدا و نظارت عمومي در امور واليان و مسئولان و مردم عادي وابسته است. از اين رو (ع) با درك موقعيت حساس جامعه كه روز به روز از سنت رسول خدا(ص) فاصله مي‎گرفت، پرچم و را علم كرد و در اين راه و اطرافيانش را به خطر انداخت و براي هميشه و به همگان آموخت كه سكوت در برابر ظلم، بدعت، انحراف، گناهي بزرگ و عليه آنها بالاترين درجه امر به معروف و نهي از منكر است. حال پيروان فرهنگ عاشورا، با الهام از  بايد نبض پرحركت جامعه اسلامي باشند و نسبت به جريان امور و وضعيت فرهنگي و سياسي حساسيت نشان دهند و با حضور دائم در ميدان امر به معروف و نهي از منكر، عرصه را بر فساد آفرينان تنگ سازند. 3⃣باطل ستيزي و جهاد 💢تلاش براي بازگرداندن خلافت اسلامي و حاكميت مسلمين به مجراي حق و اصيل خود و از بين بردن سلطه جائرانه باطل، صفحه ديگري از مبارزات (ع) مي‎باشد كه تكليف را بصورت كلي و هميشگي روشن مي‎سازد و اينكه در برابر ، نبايد سكوت و كرد. از تكاليف مهم مسلمانان در حراست از دين و كيان خويش و مقابله با دشمنان است كه است. و  يكي از مظاهر عمل به اين تكليف ديني بود و درسي براي همه ي آزادگان جهان كه در همه حال با همه توان تا آخرين دم، به نبرد با دشمنان اسلام و دين خدا برخيزند. 4⃣تدبير و برنامه‎ريزي 💢 ، يك و با برنامه بود نه يك شورش كور و بي‎هدف. براي لحظه به لحظه و روز بروز آن، دورانديشي و به كار گرفته شده بود. 5⃣كل يوم عاشورا 💢از عبرتها و درسهاي مهم عاشورا، از حق و مبارزه با باطل و ستم در هر جا و هر زمان است.  تكليف خاص آن حضرت و يارانش در آن مقطع زماني خاص نبود، بلكه هرگاه هر جا نظير آن شرايط پيش آيد، همان تكليف هم ثابت است. 💠پيام‎ها و عبرتهاي اخلاقي 1⃣آزادگي 💢آزادي در مقابل بردگي، اصطلاحي، حقوقي و اجتماعي است، اما برتر از آزادي است و نوعي حريت و رهايي انسان از قيدهاي ذلت‎آور و حقارت بار است.  جلوه بارزي از آزادگي در مورد (ع) و خاندان و ياران شهيد او است كه از ميان دو امر شمشير يا ذلّت، را پذيرفت و فرمود: انسانهاي آزاده در راه استقلال و رهايي از ستم طاغوتها و در آن لحظات حساس و دشوار انتخاب، مرگ سرخ و مبارزه خونين را برمي‎گزينند و جان مي‎بازند تا جامعه خود را آزاد كنند. 2⃣ايثار 💢 ، ايثار خون و جان است. كسي است كه حاضر باشد هستي و جان خود را فدا كند. در صحنه نخستين ايثارگر (ع) بود كه از جان و مال خود گذشت و براي همه مخصوصاً شيعيان اين درس را داد كه در راه رضاي خدا و خدا بايد از تمنيات خويش گذشت. 3⃣شجاعت 💢صحنه  تصويري است واضح از (ع) و اهل بيتش. شجاعت عاشورائيان ريشه در اعتقادشان داشت. لذا عاشورا الهام بخش شجاعت به مبارزان بوده است و محرم همواره روحيه، شهامت و ظلم‎ستيزي به مردم میداده است. 🔗متن کامل را اینجا 👈andisheqom.com/fa/Article/View/11000207 بخوانید. @tabyinchannel
⭕️ (ترس نابجا) 🔷زنـدگـى آدمـى بـه گـونـه اى اسـت كـه گـاه از سوى برخى انسان ها يا پديده هاى طبيعى در مـعـرض خـطـر قـرار مـیگـيـرد و اگـر فـرد بـا تـدبـيـر و شـهـامـت، از جـان و مـال و آيـيـن خـويـش دفـاع نـكند، آسيب هايى جبران ناپذير بدو میرسد. خداوند متعال بدين منظور، را در انسان آفريده تا در برابر انواع خطرها از خويشتن دفاع كند. 🔷در رويـداد بـيـشـتـر مـردم از ايـن نعمت الهى سود نبردند و در برابر ارعاب حكومت اموى تـسـليـم شـدنـد و از يـارى رسـانـدن بـه حق باز ايستادند. تاريخ نويسان آورده اند كه روزى عبيدالله بن زياد، اشراف كوفه را گرد آورد و خطاب به آنان گفت: آنان را كه از ما پيروى مـیكـنند وعده دهيد و نافرمانان را از سپاهيان يزيد ـ كه از شام خواهند آمد ـ بترسانيد. 🔷اشراف نيز رفتند و خويشان و نزديكان خود را از سپاه خيالى شام بيم دادند و از گرد مسلم پراكندند و آنان سبب شد كه نيرنگ عبيدالله كارگر افتد و انبوه جمعيتى كه با مسلم بيعت كـرده بودند، همگى بر بيعت خويش پاى نهند و فرستاده (ع) را در برابر عبيداللّه و يارانش تنها گذارند.[۱] پی نوشت: ۱. مقتل، ابو مخنف، ص ۴۵-۴۷ برگرفته شده از كتاب عبرت های عاشورا، علی اصغر الهامي نيا @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️روایتی از (ع) 🔶برای اطلاع از وقایع کربلا باید به مقاتل رجوع کرد. یکی از مقاتل معروف، مقتل نوشته «محمد بن علی بن بابویه» مشهور به است که «محمد صحتی سردرودی» آن را ترجمه کرده و با نام «امام حسین علیه السلام و عاشورا از زبان معصومان علیهم السلام» منتشر کرده است. 💠نحوه شهادت (ع) در این مقتل بدین صورت آمده است که ترجمه آن تقدیم میگردد: 🔷امام سجاد علیه السلام میفرمایند: آن گاه که کار، بر علیه السلام سخت و دشوار شد، آنان که با او بودند به او نگریستند و او را بر خلاف حال خویش یافتند، چرا که هرگاه کار بر آنان دشوار می‌شد رنگ رخشان دگرگون میگشت، و بدنشان می‌لرزید و دلشان را وحشت فرا می‌گرفت. اما علیه السلام و برخی از یاران مخلصش، چنان بودند که ، اعضای بدنشان قرار می یافت و جانشان می‌آرامید. به یکدیگر میگفتند: نگاه کنید !   🔷 علیه السلام به آنان گفت: ای نجیب زادگان، شکیبا باشید که ، تنها پلی است که شما را از رنج ها و سختی ها میرهاند و به بهشت های پهناور و نعمت های همیشگی میرساند، کدام یک از شما نمیخواهد که از زندان به کاخ درآید، در حالی که مرگ به دشمنان شما چنان است که کسی از کاخ، به زندان و عذاب درآید. همانا پدرم، از رسول خدا صلی الله علیه و آله به من خبر داد که گفت: این جهان، زندان مؤمن و بهشت کافر است و مرگ در این پلی است که آنان را به بهشت هایشان و اینان را به دوزخشان می رساند. نه دروغ گویم و نه دروغ گفته اند! 🔷امام سجاد (ع) میفرمایند: پس از آنکه تمامی یاران و (ع) شهید شدند؛ علیه السلام نگاهی به چپ و راست کرد، اما کسی را ندید. سرش را به سوی آسمان بلند کرد و گفت: خدایا تو می بینی که با فرزند پیامبرت چه میکنند. بنوکلاب میان او و آب، حایل شدند. تیری زدند که در گلویش نشست و از اسبش افتاد. تا تیر را کشید و دور انداخت کف دستش را زیر خون گرفت، هنگامیکه دستش پر از خون شد سر و محاسنش را با آن آغشت و گفت: من در حالی که ستم دیده و در خونم تپیده ام، به لقاءالله می شتابم، سپس بر گونه ی چپش به خاک افتاد.   🔷دشمن خدا، سنان بن انس ایادی و شمربن ذی الجوشن عامری در میان مردانی از اهل شام، پیش آمدند تا در بالای سرش ایستادند و به یکدیگر گفتند: منتظر چه هستید؟ این مرد را راحتش کنید. سنان بن انس ایادی از اسب، فرود آمد و محاسن علیه السلام را گرفت و با شمشیر به گلویش زد و گفت: به خدا سر از تنت جدا میکنم و خود میدانم که تو پسر رسول خدایی و از جهت پدر و مادر، برترین مردمانی. 🔷اسب امام حسین علیه السلام به پیش آمد و یال و کاکل خود را با خون آغشته ساخت و شروع کرد به دویدن و صیحه کشیدن. دختران پیامبر تا صیحه ی اسب را شنیدند، از خیمه ها بیرون آمدند که ناگهان، اسب بی سوار دیدند و دانستند که علیه السلام کشته شده است. ام کلثوم دختر -خواهر- امام حسین علیه السلام هم در حالی که دست را بر سر نهاد بود بیرون آمد، او فریاد ناله می‌کرد و می‌گفت: وامحمداه! این حسین است که چنین در بیابان افتاده و عبا و عمامه اش به غارت رفته است. لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم... منبع: راسخون به نقل سایت ستاره @tabyinchannel
⭕️ ... 🔷هنگامی که حضرت زینب سلام الله علیها مشاهده کرد، علیه السلام روی زمین افتاده و دشمنان جنایتکار اطراف پیکر مطهر وی را با هدف کشتن ایشان گرفته‌اند، از خیمه بیرون آمد و خطاب به عمر سعد، به عنوان سرزنش فرمود: «یابن سَعد! اَیُقتَلُ اَبُوعبداللّه وَ انتَ تَنظُرُ اِلَیهِ؟».[۱] فرزند سعد! آیا ابوعبداللّه کشته می‌شود و تو تماشا می‌کنی؟! او هیچ جوابی نداد و روی از حضرت زینب سلام الله علیها برگرداند، در یک مرحله دیگر زینب تلاش کرد تا شاید از کشته شدن  علیه السلام جلوگیری نماید. 🔷از این رو، خطاب به آن مزدوران نمود و گفت: «اَما فیکم مُسلِمٌ؟»[۲] آیا در بین شما یک نفر مسلمان نیست؟ باز هیچکس پاسخی نداد. وقتی  علیه السلام از روی اسب بر روی زمین افتاد، زینب کبری سلام الله علیها فریاد برآورد: «وا اخاه، واسیّداه، وا اهل بیتاه، لیت السماء انطبقت علی الارض...».[۳] وای برادرم، وای سرورم، وای اهل بیتم، ای کاش آسمان بر زمین واژگون می‌شد. پی نوشت: ۱ - وقعة الطف (ابو مخنف)، ص ۲۸۷ و الارشاد (شیخ مفید)، ج ۲، ص ۱۱۲ و تاریخ طبری، ج ۵، ص ۴۵۲ ۲ - شیخ مفید، همان، ج ۲، ص ۱۱۲ و منتهی الامال، ج ۱، ص ۷۰۱ ۳ - بحارالانوار، ج ۴۵، ص ۵۴ و منتهی الامال، همان، ج۱، ص ۷۰۱ و با عبارتی مشابه در تاریخ طبری، ج ۵، ص ۴۵۲ |منبع: وبسایت ویکی اهل البیت @tabyinchannel
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ ثمره قیام عاشورا 💠آیا قیام عباسیان هم متاثر از قیام عاشورا بود؟ 🔷قیام هاى فراوانی پس از نهضت امام حسین علیه السلام صورت گرفت که بزرگ ترین آنها انقلاب عباسیان بود که در سال ۱۳۲ هجرى به پیروزى رسید و بساط حکومت بنى امیه را برچید. نیرومندترین عامل پیروزى عباسیان در این انقلاب، شرح ستمگری هاى بنى امیه نسبت به بنى هاشم و مظلومیت این خاندان بود و از نظر تحریک خشم مردم بر ضد بنى امیه، یاد آورى شهادت امام حسین علیه السلام بیشترین تأثیر را داشت. 🔷مورخان مى نویسند: هنگامى که سر بریده «مروان» آخرین خلیفه اموى را نزد «ابوالعباس» نخستین خلیفه عباسى آوردند، ابوالعباس سجده اى طولانى کرد و پس از آنکه سراز سجده برداشت، خطاب به سر بریده مروان چنین گفت: «ستایش خدا را که انتقام مرا از تو و قبیله ات گرفت، ستایش خدا را که مرا بر تو پیروز و مظفر گردانید». سپس افزود: «اکنون، برایم مهم نیست که مرگم کى فرا رسد، زیرا به انتقام خون حسین علیه السلام دو هزار نفر از بنى امیه را کشتم...».[۱] 🔷وقتى که جنازه هاى نیمه جان سران بنى امیه را در برابر ابوالعباس روى هم انباشتند، دستور داد بر فراز جنازه ها سفره اى گستردند و غذا آماده نمودند، آنگاه روى جنازه ها نشست و سر گرم صرف غذا شد، در حالى که هنوم بعضى از آنها زیر پاى او تکان مى خوردند! وقتى که از خوردن غذا فارغ شد، گفت: هرگز در عمرم غذایى به این گوارایى نخورده ام! آنگاه گفت: پاهاى اینها را گرفته بکشید و در راه ها بیفکنید تا مردم اینان را پس از مرگشان نیز لعن کنند (همچون زمان حیاتشان). طولى نکشید که مردم دیدند سگها پاهاى جنازه هایى را گرفته و بر زمین می کشند و مى برند که لباس هاى ملیله دوزى شده و گران قیمت بر تن آنها است![۲] پی نوشت: [۱] ابن ابى الحدید، شرح نهج البلاغه، قاهر، ج ۷، ص ۱۳۰. این قضیه را مسعودى نیز در مروج الذهب، ج ۳، ص ۲۵۷ نقل کرده، ولى به جاى دو هزار نفر، دویست نفر نقل کرده است. [۲] ابن ابى الحدید، شرح نهج البلاغه، قاهر، ج ۷، ص ۱۳۹ 📕سیره پیشوایان/مهدی پیشوایی منبع: وبسایت راسخون @tabyinchannel
⭕️قالَ رَجُلٌ لِلْحُسَيْنِ بْنِ عَلىٍّ عليه السلام: يا ابْنَ رَسُولِ اللّه ِ أَنَا مِنْ شيعَتِكُمْ، قالَ: اتَّـقِ اللّه َ وَ لا تَدّْعِيَنَّ شَيْئاً يَقُولُ اللّه ُ لَكَ كَذِبْتَ وَفَجَرْتَ فِى دَعْواكَ، إِنَّ شيعَتَنا مَنْ سَلُمَتْ قُلُوبُهُمْ مِنْ كُلِّ غِشٍّ وَغِلٍّ وَدَغَلٍ، وَلكِنْ قُلْ أَنَا مِنْ مَوالِيكُمْ وَمُحِبّيكُمْ.  🔷مردى به عليه السلام گفت: اى فرزند رسول خدا من از شيعيان شمايم، فرمود: از خدا بترس! چيزى را ادّعا نكن كه خدا بگويدت دروغ گفتى و ادّعاى گزافى كردى، شيعيان ما كسانى اند كه دلهايشان از هر نوع غلّ و غشّ و دغلكارى پاك باشد، ولى تو بگو: من از دوستان و علاقه مندان شمايم. 📕بحارالانوار، ج ۶۸، ص ۱۵۶ @tabyinchannel
⭕️مراقبت از در 🔶چگونه از کودکان در فضای نا امن اینترنت مراقبت کنیم؟ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔶✨🔶✨🔶✨🔶✨ ✨ ⭕️ایستادگی جریان تحریف مقابل 🔷درد را از هر طرف بخوانیم درد است. درد اینجاست که سال‌ها از فرمان راه‌اندازی گذشته و هنوز اندرخم یک کوچه‌ایم و درد عمیق‌تر اینکه همواره تا از سخن به میان می‌آید گویی وارد شده باشیم، و قرار دادن افکار عمومی در برابر یک ضرورت حتمی مواجه می‌شویم. موضوعی که در صورت تحقق هم، ما را در انتهای لیست اقدام کنندگان قرار می‌هد. 🔷همان‌هایی که شبکه ملی اطلاعات را در قیاسی نادرست تبدیل شدن ایران به کره شمالی تعبیر کردند و و دادند تا هر زمان نام این مهم به گوش می‌رسد ناخودآگاه واکنش برانگیز باشد، همان‌ها امروز و به‌کارگیری توان رسانه‌ای سعی در تحریک افکار عمومی به مقابله با طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و » دارند. 🔷این با طرح گزاره‌های از اساس پر‌اشکال، ، برجسته‌سازی برخی واژگان و عدم پرداخت به نکات مهم طرح سعی در برای مقابله با طرح و به نتیجه نرسیدن آن و اساساً ساماندهی فضای افسارگسیخته مجازی دارند. 🔷این موضوع از همان ابتدای کار و با و تنها‌ اشاره به ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی پیگیری شده است. عنوان این طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» است. دو واژه و نیز در روانشناسی زبان دارای بار معنای مثبت هستند و اینکه عده‌ای حتی ساماندهی را با عنوان انسداد پیگیری می‌کنند خود نشان می‌دهد می‌توان در هزاره سوم و عصر انبوه رسانه زیست و این‌چنین در و سانسور گیر افتاد و مقهور پروپاگاندای رسانه‌ای شد. 💠اما چگونه مقابل ساماندهی پیام‌رسان‌ها ایستاده است؟ 🔷اگر از آدرس غلط دادن موضوع به «فیلترینگ» که پیش از این‌اشاره شد عبور کنیم، با درباره بندها و تبصره‌های گوناگون طرح مواجه هستیم. یکی از موضوعات، بر موضوع تعطیلی پیام‌رسان‌های خارجی است. موضوعی که این‌گونه عنوان شده است: «عرضه و ارائه خدمات پیام‌رسان‌های اجتماعی «داخلی» و «خارجی» در کشور مستلزم ثبت پنجره واحد و و مشروط به تأیید هیئت نظارت خواهد بود و این امر هم مستلزم تعیین شرکتی ایرانی به‌عنوان نماینده قانونی است.» 🔷 این ماده، همان‌هایی هستند که چندی پیش وقتی از تصمیم خود برای مسدود کردن خبر داد و و مدیرعامل شبکه اجتماعی تلگرام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت برای فیلتر شماری از کانال‌ها را و کانال مستقیمی را نیز برای گزارش کانال‌های موردنظر دولت اندونزی ایجاد کرده است تا جاکارتا از تصمیم خود برای مسدود کردن تلگرام منصرف شود، از آن تعریف و تمجید کردند. 🔷همان زمان مدیرعامل تلگرام گفته بود: مقام‌های این وزارتخانه فهرستی از کانال‌های عمومی تلگرام با محتوای مرتبط با موارد تروریستی را برای ما ایمیل کرده بودند و ما نتوانستیم به‌سرعت آنها را بررسی کنیم و بعد می‌گوید ما تمامی کانال‌های مرتبط با مسائل تروریستی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اندونزی گزارش کرده بود را فیلتر کردیم و... نمی‌توان بدون پذیرش و قواعد کشوری، در آن آزادانه فعالیت کرد. 🔗متن کامل یادداشت را اینجا 👈kayhan.ir/fa/news/197151 بخوانید. @tabyinchannel
⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️ 🌹 ⭕️با این فرمول ها از 🔶اگر شما هم این حس را دارید و لذتی از زندگی خود نمی‌برید و می‌خواهید از نجات پیدا کنید و به دنبال راه نجات می‌گردید، این نوشتار را بخوانید چون می‌خواهیم را بیان کنیم. امام علی(ع) میفرمایند: ثمره حسادت، رنج و بدبختى در دنیا و آخرت است.[۱]   💠به آسیب ها و پیامد های حسد توجه کنید 🔷قبل از اینکه این بیماری تبدیل به غده سرطانی شود باید به خودتان بیایید و برای تلاش کنید. چون حسد برای شما ارمغانی جز گرفتاری و مصیبت به همراه ندارد. امام صادق(ع) میفرمایند: پیش از آنکه به محسود زیان برساند به خود زیان می‌رساند.[۲]  برای کسی سود نداشته است که بخواهد برای شما سودمند باشد. اولین فردی که حسادت کرد (شیطان) الان مورد لعن و نفرین تمام افراد است و جایگاه او در آتش جهنم است. اگر دوست دارید که همانند شیطان مورد لعن و نفرت مردم قرار بگیرید پس حسادت کنید.  عاملی است که دنیای شما سیاه باشد و تفاوت الماس و شیشه را تشخیص ندهید و هیچ لذتی از زندگی خود نبرید. امام صادق(ع) میفرمایند: بخیل را آسایشى نیست و را لذّتى.[۳] توجه؛ هیچ کس با به موفقیت نرسیده است، بلکه پشتکار و همت بلند است که سبب موفقیت و رسیدن به آرزوهای شماست.    💠از مقایسه کردن دوری کنید 🔷اگر تمام نگاه شما به زندگی دیگران باشد و خود را دائما با آنها کنید، اگر موفقیتی در زندگی آنها ایجاد شود، هم در درون شما ریشه می‌کند. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش دادن به حسادت این است که ها را . چون مقایسه کردن است که کمبودها را در زندگی شما نمایان و نعمت ها را از نظر ‌شما پنهان می‌کند.  نکته: آقایان و خانم هایی که زندگی دیگران را با خودشان مقایسه میکنند و حسرت و حسادت آن را میخورند باید این نکته را به آنها یادآوری کرد که هیچگاه را با باطن زندگی خود مقایسه نکنید، شاید آنها در زندگی خصوصی خودشان آرامشی نداشته باشند.    💠از خداوند طلب خیر و رحمت کنید 🔷باید این نگاه را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید که؛ بجای کردن، تلاش و کوشش میکنم و از خداوند منان تقاضا میکنم که بهترینها را برای من در نظر بگیرد. چون فکر کردن درباره زندگی دیگران و بزرگ کردن تفاوتهای موجود در زندگی شما و دیگران، باعث ایجاد حسادت به آنها میشود و هیچ خیر و برکتی را به همراه خود نخواهد داشت.  بجای آرزو کردن اینگونه تفاوت ها، از فضل خدا و لطف و کرم او تمنا کنید که به شما از نعمتهای مختلف و موفقیتها و پاداشهای نیک ارزانی دارد، و در نتیجه افرادی خوشبخت و سعادتمند باشید؛ خواه مرد باشید یا زن، و خواه از این نژاد باشید یا نژاد دیگر، و در هر حال آنچه را خیر واقعی و سعادت شما در آن است بخواهید، نه آنچه شما خیال می‌کنید.[۴]    💠رفتارهای برخلاف میل خود انجام دهید 🔷اینکه بگوییم در انسانها بوجود نمی‌آید حرف بی منطقی است. (غیر از معصومین که حسادت در آنها راه ندارد) اما می‌شود رفتارهای انجام دهیم که بر خلاف حسادت است. مثلا؛ اگر شما نسبت به یکی از دوستان همکار خودتان حسادت میکنید و آرزو میکنید که اخراج شود، باید در پیش مدیر خود، از او تعریف و تمجید کنید. اگر این رفتارهای بر خلاف میل را با توکل به خداوند انجام دهید، قلب شما جایی برای حسد نخواهد بود.    💠تلاش و پشتکار سازنده 🔷برای خودتان کارها و فعالیتهایی در نظر بگیرید و مشغول آنها شوید و برای رسیدن به بهترین نتیجه، تلاش و کوشش فراوان کنید تا ثمره خوبی ببینید. این مشغولیت هدفمند که تلاش و کوشش شما را در پی دارد باعث خواهد شد که نگاه شما خیره به زندگی و موفقیتهای خودش باشد و از مقایسه زندگی خود با دیگران و حسرت خوردن آنها در امان باشد.    💠تلقین را فراموش نکنید 🔷 نیز یکی از راه‌های پیراستن خویش از صفات رذیله است. حسود می‌تواند به وسیله تلقین، خود را از حسد پاک کند و به خود بگوید؛ نباید من حسادت داشته باشم. باید تحمل دیدن و شنیدن امتیاز و برتری دیگران را داشته باشم، همواره این تلقین را تکرار کند تا از بیماری رهایی یابد.[۵] نکته: چرا همیشه انرژی منفی را باید به خودمان تلقین کنیم و سبب عقب ماندگی خود شویم، گاهی هم لازم است که به خودمان تلقین کنیم که می‌توانیم بهترین باشیم بدون اینکه حسرت زندگی دیگران را بخوریم.  پی نوشت : [۱] غرر الحکم ،۴۶۳۲  [۲] مصباح الشریعه، ص ۱۰۴ [۳] الخصال، ج ۱۰، ص ۲۷۱ [۴] تفسیر نمونه، ج ۳، ص ۴۰۵ [۵] حسد (سید رضا صدر، چاپ هفتم)، ص۷۸ منبع: وبسایت راسخون با تلخیص @tabyinchannel