✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️خوش اخلاقی در اسلام (بخش دوم)
🔸 #حسن_خلق، کمندی است که دیگران را در دام محبت اسیر میکند و تبلور فضلیتهایی چون #خوشرویی، خوش گویی (ادب گفتار) و... میشود؛ چنان که امام صادق (ع)، حد و مرز اخلاق نیک را چنین تبیین میکند: «نرمی اخلاق، پاکیزه سازی کلام و گشاده رویی».
💠خوشرویی
🔹مواجهه دو انسان با هم، و کیفیت رویارویی چهره ها، نقش مهمی در نحوه گفتار و رفتار دارد و رمز گشایش دلهاست. هرگز نمیتوان با اموال خود، همه مردم را بهره مند ساخت و راضی نمود، ولی میتوان با #گشاده_رویی و #خوشرویی برخورد کرد. اگر این خوشرویی و خنده رو بودن با نیت پاک و الهی انجام گیرد، افزون بر تأثیر محبت آفرین، حسنه و عبادت شمرده میشود: «تبسم الرجل فی وجه اخیه حسنه». #داشتن_چهره_باز در برخورد با دیگران، آنان را آماده تر میسازد تا دل به دوستی با شما سپارند. خنده رویی و بشاش بودن، دیگران را دل و جرأت میبخشد تا بدون هیچ هراس و نگرانی، با شما باب آشنایی باز کنند و سفره دلشان را پیشتان بگشایند.
🔹چقدر شایسته است #انسان_دیندار هنگامی که میخواهد با زن و فرزند، پدر و مادر، اقوام و دوستان و مردم برخورد کند، غم و اندوه را در پس پردہ باطن پنهان نماید، و همه #نشاط و خرمی اش را در چهره ظاهر سازد و با #خوشرویی_کامل با همگان دیدار کند؛ زیرا «لبی که خنده ندارد، شکاف دیوار است». در روایتی در رابطه با ویژگیهای زیبایی مؤمنان وارد است که: «المؤمن بشره فی وجهه و حزنه فی قلبه». #ادامه_دارد...
📕اسلام و زیباییهای زندگی، رویکردی تحلیلی و تربیتی به سبک زندگی، دکتر داود رجبینیا، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، چ اول، ص ۵۲۶-۵۲۰
منبع: راسخون
#اخلاق #حسن_خلق #خوش_اخلاقی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️اسلام سیاسی
🔹امروز شما ببینید دنیا از چه ابزاری استفاده میكند؛ ابزارهای تبلیغاتیِ پیشرفته علیه نظام و #اهداف_اسلامی و علیه #اصل_اسلام. یك روز میگفتند با اسلامِ سیاسی مخالفیم؛ اما امروز اصل اسلام هم اگر در گوشهای پیدا شود، برای آنها قابل تحمّل نیست! #دشمن، اینگونه از ابزارهای مختلف استفاده میكند. ما باید در این زمینهها خیلی هوشیارانه حركت كنیم. در دنیایی كه بر پایه ظلم میچرخد، اگر ما بتوانیم عَلمِ عدالت را در اینجا برافراشته نگهداریم، شما بدانید دلهای ملتها - حتّی ملتهای غیر مسلمان - مجذوب خواهد شد؛ چون همه تشنه عدالتند. امروز دنیا تشنه #عدالت است.
بیانات مقام معظم رهبری ۸۱/۴/۵
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️
🌸
⭕️فاکتورهای ازدواج و خانواده قرآنی (بخش اول)
🔶 #تشکیل_خانواده و تجربه یک زندگی مشترک یکی از زیباترین آرزوهای هر #جوان_مجردی است که در دوران حیات خود آن را در سر می پروراند، و به دنبال دستیابی به آن و برطرف کردن موانع آن است. به جرأت می توان ادعا کرد تلاش برای دست یافتن جایگاه علمی و اجتماعی حتّی ثروت نیز به نوعی در ارتباط با این نیاز طبیعی است؛ چرا که #تشکیل_زندگی_مشترک و تجربه نوع خاصی از حیات طیبه الهی، #نیازی_طبیعی و خدادادی است که محصول آن #آرامش و راحتی در زندگی است، که انسان همواره خواهان آن بوده است. به همین منظور در این نوشتار تلاش داریم با تکیه بر سبک #زندگی_علوی و #فاطمی، به جلوه ها و فاکتورهای ازدواج و خانواده قرآنی اشاره کنیم.
💠آسان گیری و پرهیز از مانع تراشی
🔷 #سختگیری و مانع تراشی های بی مورد برای تشکیل زندگی مشترک یکی از بیماریهای خطرناکی است، که بسیاری از خانواده ها و زوجین جوان را به خود درگیر کرده است. موضوع بسیار مهمی که موجب شده است #دختران و #پسران فراوانی طعم شیرین زندگی مشترک را نچشند و همواره افسوس و دل نگرانی های تنها زیستی را در لابه لایی آرزوهای خود پنهان نمایند. موانعی از جنس #مادیات و #انتظارات_بی_مورد نه چندان پر اهمیت که هیچ گاه به تنهایی نتوانستهاند سعادت و #خوشبختی را برای افراد به ارمغان آورند؛ #مهریه_های_سنگین، انتظار زندگی لاکچری، جایگاه بالای علمی و اجتماعی و حقوق های نجومی و... موضوعاتی هستند که مانع یک ازدواج آسان و بدون دغدغه شده است. #آموزه_های_دینی همواره بر مسأله آسان گیری در امر #ازدواج و فرهنگ سازی آن تأکید داشته و از #مانع_تراشی بر سر تشکیل زندگی مشترک منع کرده است. در منابع روایی از #امام_علی (ع) نقل شده است: «لَا تُغَالُوا بِمُهُورِ النِّسَاءِ فَتَکُونَ عَدَاوَة؛ #مهریه_زنان را سنگین نگیرید که موجب کدورت و #دشمنی گردد». [وسایل الشیعه، ج ۲۱، ص ۲۵۳]
💠پرهیز از مقایسه های مزموم
🔷از جمله آسیبهای خطرناک یک ازدواج و تشکیل خانواده قرآنی، گرفتار شدن در دام مقایسه های مذموم و شیطانی است. گاهاً این بیماری خطرناک از همان ابتدای زندگی مشترک خود را نشان می دهد، به طوری که برخی افراد با مشاهده و #مقایسه_دیگران با خود، نوعی سختی و تکلف را به خود تحمیل می نمایند. این در حالی است که حضرت باریتعالی با یک #فرمول_قرآنی از چشم دوختن به نوع زندگی و دارایی دیگران منع کرده است. «وَ لا تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ إِلى ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَیاةِ الدُّنْیا لِنَفْتِنَهُمْ فیهِ وَ رِزْقُ رَبِّکَ خَیْرٌ وَ أَبْقى؛ و هرگز چشمان خود را به #نعمتهاى_مادّى، که به گروههایى از آنان دادهایم، میفکن! اینها شکوفه هاى #زندگى_دنیاست؛ تا آنان را در آن #بیازماییم؛ و روزى پروردگارت بهتر و پایدارتر است». [طه، ۱۳۱] این نوع #مقایسههای_مذموم و چشم و هم چشمی های مادی و دنیوی، می تواند #آرامش و امنیت را که از جمله سرمایه های با ارزش در یک زندگی ایده آل و قرآنی است را بر باد داده و #کانون_گرم_خانواده از اهداف عالی و اخلاقی خود دور نماید. #ادامهدارد...
منبع: راسخون
#ازدواج #خانواده #تشکیل_خانواده #زندگی_مشترک
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️خوش اخلاقی در اسلام (بخش سوم و پایانی)
🔸 #حسن_خلق، کمندی است که دیگران را در دام محبت اسیر میکند و تبلور فضلیتهایی چون خوشرویی، #خوش گویی (ادب گفتار) و... میشود؛ چنان که امام صادق (ع)، حد و مرز اخلاق نیک را چنین تبیین میکند: «نرمی اخلاق، پاکیزه سازی کلام و گشاده رویی».
💠 خوش گویی (ادب گفتار)
🔹نخستین و مهم ترین وسیله تبادل اطلاعات در بین انسان ها، سخن گفتن است. بنابراین، سخن گفتن، پدیده ای اجتماعی است، و اگر انسان به تنهایی زندگی میکرد، نه نیازی به حرف زدن داشت و نه انگیزه ای که او را به سخن گفتن وادارد، و حتی شاید در چنین وضعی، قادر به سخن گفتن نیز نبود. سخن گفتن، یکی از نعمتهای بزرگی است که خداوند به انسان مرحمت کرده است: «خلق الإنسان - علمه البیان» گویا به همین مناسبت، اهل منطق، نطق را نشانه خاص و فصل ممیز انسان قرار داده، آن را مساوی عاقل میدانند. #زیبایی_ادب_گفتار چنان است که زیباییهای دیگر را در مجموعه خود جای میدهد: نرمش در سخن گفتن، قطع نکردن کلام دیگری، نهی از پرحرفی، فاش نکردن اسرار دیگران، حفظ زبان، سخن گفتن به تناسب فهم مخاطب، توجه به مکان ها و موارد سخن گفتن و سکوت کردن، پرهیز از حرفها و قضاوتهای بی دلیل و مدرک، پرهیز از تمسخر و توهین به دیگران و مانند آن.
⬅️در اینجا به بعضی روشهای قرآنی سخن گفتن اشاره میکنیم:
1⃣«ملایمت»؛ از ارزش های مثبت در سخن گفتن، نرمی و #ملایمت است. بلند سخن گفتن و داد و فریاد بیش از اندازه، رفتاری ناپسند است؛ زیرا سخن گفتن برای این است که شنونده بشنود. پس بلند کردن صدا بیش از اندازه، جز زیان، اثر دیگری ندارد و شنونده را می آزارد و خسته میکند و مانع سخن گفتن دیگران میشود. آیه ۱۹ سوره لقمان ضمن تشبیه و مثالی کوتاه و گویا، زشتی بلند سخن گفتن را یادآور می شود: «وَاغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ ۚ إِنَّ أَنْكَرَ الْأَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمِيرِ».
2⃣«صراحت»؛ #صراحت در سخن گفتن، نقطه مقابل گنگی، ابهام و دو پهلو بودن سخن است. در بعضی موارد صراحت در کلام لازم است. جایی که پای مصالح اساسی انسان و اجتماع در میان باشد، ناگزیر باید با صراحت سخن گفت، تا از تفسیرها و تحلیل های دلخواهانه و نادرست که بر منافع گروهی یا شخصی منطبق است، جلوگیری شود. سفیران الهی در ابلاغ رسالتشان چنین بوده اند. در زمان رسول خدا (ص) نیز کفار به دنبال محافظه کاران و راحت طلبان میگشتند: «وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَيُدْهِنُونَ؛ [قلم، ۹] آنها دوست دارند نرمش نشان دهی تا آنها (هم) نرمش نشان دهند (نرمشی توأم با انحراف از مسیر حق)!»، ولی خداوند با نزول آیات و همچنین با بیان سوره کافرون، جای انعطاف، نرمش و چشم پوشی را در مسائل اصولی بست.
3⃣«فروتنی و ادب»؛ رعایت تواضع و ادب هنگام سخن گفتن، به ویژه در گفتوگو با والدین فراوان تأکید شده است (وَ قُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا)، که منظور از قول کریم، همان #سخن_مؤدبانه است. #رعایت_ادب در همه کار و از جمله در #سخن_گفتن لازم است، مگر در موارد استثنایی که خشونت و تندی لازم است: «لَا يُحِبُّ اللهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ ۚ وَ كَانَ اللهُ سَمِيعًا عَلِيمًا».
📕اسلام و زیباییهای زندگی، رویکردی تحلیلی و تربیتی به سبک زندگی، دکتر داود رجبینیا، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، چ اول، ص ۵۲۶-۵۲۰
منبع: راسخون
#اخلاق #حسن_خلق #خوش_اخلاقی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️
🌸
⭕️فاکتورهای ازدواج و خانواده قرآنی (بخش دوم)
🔶 #تشکیل_خانواده و تجربه یک زندگی مشترک یکی از زیباترین آرزوهای هر #جوان_مجردی است که در دوران حیات خود آن را در سر می پروراند، و به دنبال دستیابی به آن و برطرف کردن موانع آن است. #تشکیل_زندگی_مشترک و تجربه نوع خاصی از حیات طیبه الهی، #نیازی_طبیعی و خدادادی است که محصول آن #آرامش و راحتی در زندگی است، که انسان همواره خواهان آن بوده است. به همین منظور در این نوشتار تلاش داریم با تکیه بر سبک #زندگی_علوی و #فاطمی، به جلوه ها و فاکتورهای ازدواج و خانواده قرآنی اشاره کنیم.
💠تقویت عشق و احسان
🔷از مهمترین و اساسی ترین نیازهای یک زندگی مشترک، عنصر #عشق و #احسان است. «وَ مِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ؛ و باز یکی از آیات (لطف) او آن است که برای شما از #جنس_خودتان #جفتی بیافرید که در کنار او #آرامش یافته و با هم انس گیرید و میان شما رأفت و #مهربانی برقرار فرمود. در این امر نیز برای مردم بافکرت ادله ای (از علم و حکمت حق) آشکار است». [روم، ۲۱]
🔷هر چند این عنصر حیاتی در قبل و ابتدای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک بسیار پررنگ و قوی خود را در زندگی زناشویی نشان می دهد، ولی در مواردی که زوجین در مواجه با مشکلات و سختی های زندگی، از مهارتهای حل مسئله برخوردار نیستند، این عنصر حیاتی در زندگی آنها دستخوش تضعیف قرار میگیرد، از طرفی به هر اندازه زوجین در تقویت و بهبود این #فاکتور_دینی و #اخلاقی سستی و تعلل به خرج دهند، مشکلات پیچیده تری در سر راه زندگی آنها رشد و نمو خواهد نمود، باری به هر جهت تمام تلاش و دغدغه #همسران_نمونه در زندگی دینی و قرآنی، تقویت و بهبود #عشق، #علاقه، #محبت و #دوستی در زندگی است؛ فاکتور طلایی و مهمی که به خوبی می توان آن را در زندگی اولیای الهی همچون #حضرت_فاطمه (س) و #امیرالمؤمنین (ع) به خوبی مشاهده کرد.
🔷در سیره خانوادگی این #زوج_نمونه در منابع روایی از #امام_علی (ع) نقل شده است که فرمودند: «به خدا سوگند! من هرگز #فاطمه (س) را به خشم و غضب نیاوردم و او را بر امری اکراه نکردم، تا اینکه خداوند عزّوجلّ روح او را قبض کرد و از دنیا رفت، و فاطمه (س) نیز هیچگاه مرا به خشم نیاورد و در هیچ امری از من نافرمانی ننمود، و من هرگاه به او نظر میکردم غم ها و حزن و اندوها از من برطرف میشد». [بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج ۴۳، ص ۱۳۴] #ادامهدارد...
منبع: راسخون
#ازدواج #خانواده #تشکیل_خانواده #زندگی_مشترک
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️ امام خمینی (ره)
🔷این سه ماه #رجب و #شعبان و ماه مبارک #رمضان، برکات بسیار، نصیب انسانهایی که میتوانند استفاده کنند از این برکات، شده است. البته مبدأ همه مبعث است و دنبال او تمام جهاتی که هست. در ماه رجب، مبعث بزرگ و ولادت مولا علی بن ابی طالب (ع) و بعض ائمه دیگر، و در ماه شعبان ولادت حضرت سید الشهدا (ع) و ولادت حضرت صاحب (عج) و در ماه مبارک، نزول قرآن بر قلب مبارک پیغمبر اکرم بوده است و #شرافتاینسهماه در زبانها و در بیانها و در عقلها و در فکرها نمی گنجد و از برکات این ماهها ادعیه ای است که وارد شده است در این ماهها».
📕صحیفه امام، ج ۱۷، ص ۴۵۶
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳
🏴
⭕️گذری کوتاه بر ویژگیهایظاهری و باطنی #امام_موسی_کاظم (ع)
🔷 #امام_موسی_کاظم(ع)، امام هفتم ما شیعیان، که پس از شهادت پدرشان امام جعفر صادق (ع) به #امامت رسیدند، و از سال ۱۴۸ تا ۱۸۳، یعنی به مدت ۳۵ سال رهبری شیعیان را بر عهده داشتند. ایشان #معاصر با چهار تن از #خلفای_عباسی یعنی #منصور، #مهدی، #هادی و #هارون_الرشید بودند که همگی در ضدیت با شیعه قرار گرفته، اختناق و فشار بسیاری را متوجه #امام_کاظم (ع) و اصحابشان نموده بودند. نام امام، #موسی و لقب آن حضرت، #کاظم (ع) کنیه آن امام #ابوالحسن و ابوابراهیم است. شیعیان و دوستداران لقب #باب_الحوائج به آن حضرت دادهاند. ولادت #امام_موسی_کاظم (ع) روز یکشنبه هفتم ماه صفر سال ۱۲۸ هجری در ابوأ اتفاق افتاد. دوران #امامت_امام_کاظم (ع) مقارن بود با سالهای آخر خلافت منصور عباسی، و در دوره خلافت هادی و ۱۳ سال از دوران خلافت هارون که سختترین دوران عمر آن حضرت به شمار آمده است.
🔷 #امام_موسی_کاظم (ع) از حدود ۲۱ سالگی براساس وصیت پدر بزرگوارشان و به امر خداوند متعال به #مقام_بلند_امامت رسیدند، و زمان امامت آن حضرت ۳۵ سال و اندکی بود که مدت امامت حضرت، از همه ائمه بیشتر بوده است، البته غیر از حضرت ولی عصر (عج). #امام_کاظم (ع) دارای قامتی معتدل بودند. صورتشان نورانی و گندمگون و رنگ مویشان سیاه و انبوه بود. بدن شریفشان از زیادی عبادت ضعیف شده بود، ولی همچنان روحی قوی و قلبی تابناک داشتند. #امام_موسی_کاظم (ع) به تصدیق همه مورخان، به #زهد و عبادت بسیار معروف بوده اند. حضرتشان از عبادت و سختکوشی، به #عبد_صالح معروف، و در سخاوت و بخشندگی مانند نیاکان بزرگوار خود بودند. #امام_کاظم (ع) کیسههای ۳۰۰ دیناری و ۴۰۰ دیناری و ۲۰۰۰ دیناری بین ناتوانان و نیازمندان تقسیم میکردند. از #امام_موسی_کاظم (ع) روایت شده است که فرمودند: «پدرم پیوسته مرا به #سخاوت داشتن و کَرَم کردن سفارش میکرد».
🔷 #امام_موسی_کاظم (ع) با آن کَرَم و بزرگواری و بخشندگی خود، #لباس_خشن بر تن میکردند. چنانکه نقل کردهاند: #امام لباس خشن میپوشیدند و همینطور #ساده_پوش بودند، و این خود نشان دیگری است، از بلندی روح و صفای باطن و بیاعتنایی آن امام به زرق و برقهای گول زننده دنیا. #امام_کاظم (ع) نسبت به همسر و فرزندان و زیردستان بسیار #باعاطفه و #مهربان بودند. همیشه در اندیشه #فقرا و بیچارگان بودند، و پنهان و آشکار به آنها کمک میکردند. برخی از فقرای مدینه او را شناخته بودند، اما بعضی - پس از تبعید حضرت از مدینه به بغداد - به کرم و بزرگواریش پی بردند و آن وجود عزیز را شناختند. #امام_موسی_کاظم (ع) به تلاوت قرآن مجید انس زیادی داشتند. قرآن را با صدایی حزین و خوش تلاوت میکردند، آنچنان که مردم در اطراف خانه آن حضرت گرد میآمدند و از روی شوق و رقت گریه میکردند.
🔷بدخواهانی بودند که آن حضرت و اجداد گرامیش را - روی در روی - بد میگفتند و سخنانی دور از ادب به زبان میراندند، ولی آن حضرت با #بردباری و شکیبایی با آنها روبرو میشدند، و حتی گاهی با احسان آنها را به صلاح میآوردن و متنبه میساختند. تاریخ، برخی از این صحنهها را در خود نگهداشته است. لقب #کاظم از همینجا پیدا شد. #کاظم یعنی نگهدارنده و #فرو_خورنده_خشم. این رفتار در برابر کسی یا کسانی بوده که از راه جهالت و نادانی یا به تحریک دشمنان به این کارهای زشت و دور از ادب دست میزدند. #رفتار_حکیمانه و #صبورانه آن حضرت کم کم، بر آنان #حقانیت_خاندان_عصمت و اهل بیت علیهم السلام را روشن میساخت، اما آنجا که پای گفتن کلمه حق - در برابر سلطان و خلیفه ستمگری - پیش میآمد، #امام_کاظم (ع) میفرمودند: «قُلِ الحَقَّ و ان کان فیه هُلاکُک، فَانَّ فیهِ نَجاتُک؛ #حق را بگو، اگر چه هلاک تو در آن باشد، زیرا #نجات تو در همان است». ارزش والای #حق به اندازهای است که باید افراد در مقابل حفظ آن نابود شوند. در #فروتنی - مانند صفات شایسته دیگر خود - نمونه بودند.
🔷با #فقرا مینشستند و از بینوایان دلجویی میکردند. بنده را با آزاد مساوی میدانستند و میفرمودند: «همه، فرزندان آدم و آفریدههای خدائیم». از ابوحنیفه نقل شده است که گفت: #موسی_بن_جعفر (ع) را در کودکی دیدم و از او پرسشهایی کردم، چنان پاسخ داد که گویی از سرچشمه ولایت سیراب شده است. به راستی ایشان #فقیهی_دانا و #توانا و #متکلمی_مقتدر و زبردست بود. محمد بن نعمان نیز میگوید: #موسی_بن_جعفر (ع) را #دریایی_بی_پایان دیدم که میجوشید و میخروشید و بذرهای دانش به هر سو میپراکند.
منبع: راسخون بهنقل از سایت عصر شیعه
#امام_کاظم
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️ قانون
🔹 #قانون برای #نفع_ملت است، برای #نفع_جامعه است، برای نفع بعضی اشخاص و بعضی گروه ها نیست. قانون توجه به تمام جامعه کرده است و قانون برای #تهذیب_تمام_جامعه است. البته دزدها از قانون بدشان می آید و دیکتاتورها هم از قانون بدشان می آید و کسانی که مخالفت ها می خواهند بکنند، از قانون بدشان می آید، لکن قانونی که مال همه ملت است و برای تهذیب همه ملت است و برای آرامش خاطر همه ملت است و برای مصالح همه ملت است، این قانون باید محترم شمرده بشود. نباید اگر چنانچه یک قانونی برخلاف نظر من بود، من بیایم بیرون و هیاهو کنم که من این قانون را قبول ندارم، این قانون خوب قانونی نیست. قانون خوب است، شماها باید خودتان را تطبیق بدهید با قانون، نه قانون خودش را با شما تطبیق بدهد.
📕صحیفه نور، ج ۱۴ ص ۲۶۹
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد