eitaa logo
تدریس یار پایه چهارم
13.8هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
11.4هزار ویدیو
16.4هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید
مشاهده در ایتا
دانلود
38056072676635.pdf
15.56M
کاربرگ ریاضی تمام فصل ها
افزایش دامنه توجه کودکان 👌بر اساس برخی از بررسی ها ۵۰ تا ۸۰ درصد کودکان با اختلالات و دارای مشکلات ویژه یادگیری می باشند 👌بنابراین عمل به توصیه های ذیل می تواند در این خصوص راهگشا باشد👇👇 ۱- بازی (مارپیچ) یا هزار راه بر روی کاغذ و یافتن راه خروج از آن توسط دانش آموز. ۲- استفاده از های مختلف. ۳- از دانش آموز خواسته شود چشمانش را ببندد و یک شکل هندسی در ذهنش کند و سپس آن را بر روی کاغذ بکشد و در مرحله بعدی با بسته، شکل پیچیده تری را نیز بر روی کاغذ طراحی نماید. ۴- یک سر خالی از آب را انتخاب کرده و از دانش آموز خواسته شود که درون آن تعدادی سکه بیندازد، طوری که آب سر ریز نشود. در مرتبه بعد به تعداد سکه ها اضافه شود و می بایست طوری سکه ها را در آب بریزد که آب سر نرود! می توان به جای سکه از میخ ریزه هم استفاده نمود. ۵- پیدا کردن اشیاء و در  تصاویر . ۶- نمودن شکل مورد نظر در میان اشکال مختلف در یک تصویر. ۷- ظرفی از را تهیه کرده و از دانش آموز خواسته شود تا یکی از انواع آن را جدا کند. در مرحله های بعد خواهان جمع آوری حبوبات ریزتر شوید و با کرنومتر میزان زمان و سرعت حبوبات و خطاهای آن ها را یادداشت نمایید. ۸- از دانش آموز خواسته شود که ده خط یازده سانتی متری رو ی کاغذ بکشد و با دقیقا روی خطوط را بچیند. زمان یادداشت شود. هر روز یک خط به خطوط شود تا روز دهم به بیست خط رسیده با همان زمان روز اول. ۹- دو تصویر که هم هستند اما در یک یا چند مورد جزئی با هم اختلاف دارند، به دانش آموز نشان داده و از او خواسته شود تا تفاوتها و تشابهات تصاویر را پیدا کند. ۱۰- بی دقتی را به این دانش آموزان  متذکر شوید به عنوان مثال؛ پلاک منزل مان ۱۲ است اگر  ۱۳ بنویسیم نامه به در خانه مان می آید؟ ۱۱- به این کودکان رویکردهای شناختی را آموزش بدهیم به عنوان مثال ببین، بعد بشنو، سپس کن و در آخر انجام بده! ۱۲- هر فعالیتی که چشم و دست در آن لحاظ شده باشد؛ مانند بازی دارت، تیله بازی ، ….برای این کودکان در نظر گرفته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت اول تدریس(مانده و گذشته،) و ساعت قبل🌹🦋 این داستان پلاک ۱۲ (حسنی و مامان و بابا)😘❤️
22925935386299.pdf
20.09M
ریاضی با جواب رنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان ایجاد انگیزه آموزش نیم و ربع در ساعت فرناز علیمرادزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طراحی بازی برای مرور ۴ درس ریاضی ،علوم، مطالعات و هدیه به صورت بازی و مسابقه طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی وفناورانه هدف:تثبیت جهت های جغرافیایی در فراگیران فراگیران بتوانند محیط زندگی خود وارتباط آن با جهت های جغرافیایی را تفسیر کنند یادگیری آسان همراه با بازی وسرگرمی فراگیران بتواند ارتباط بین جهت ها را به خوبی تشخیص دهند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
املای کلمه گمشده این نوع املا در قالب یک بازی مفرح است. ابتدا کلمات مهم درس را روی طلق های رنگی نوشته و با چسب به تابلو می چسبانیم. سپس فراگیر از کلاس خارج شده و یکی از طلاق های رنگی توسط فراگیر دیگر برداشته می شود. وقتی فراگیر به کلاس بازگشت باید کلمه گمشده را پیدا کند. البته صحیح نوشتن کلمه بسیار مهم است. هدف: تقویت حافظه دیداری می باشد. در واقع فراگیر با تقویت حافظه بصری یا همان تصویری به توانایی های خود پی می برد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس علوم ( فعالیت صفحه ۳۳ و ۳۴) طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه هدف: فراگیران با مواد رسانا و نارسانا آشنا شوند. دانش آموز با مفهوم رسانا و نارسانا آشنا شود و بتواند چند مثال از مواد رسانا و نارسانا بیان کند.(شناختی) دانش آموز بتواند در حالی که چند وسیله رسانا و نارسانا دارد آنها را به صورت جداگانه دسته بندی کند یا وسیله رسانا را در میان وسایل نارسانا تشخیص دهد و بالعکس ‌ ( مهارتی) دانش آموز به مواد رسانا و نارسانا موجود در محیط زندگی خود توجه کند. ( عاطفی) روش تدریس: فعال ( دانش آموز محوری) وسایل مورد نیاز: مدار الکتریکی ساده ، خط کش فلزی، خط کش پلاستیکی، قیچی، پاک کن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس ریاضی ( ضرب فرآیندی و تکنیکی) توضیحات دانش آموزان عزیزم ( زهرا خلیلی و محیا نیکخوی با استفاده از دست ورزی) هدف کلی: آشنایی با ضرب دو عدد دو رقمی اهداف جزئی: آشنایی فراگیران با ضرب فرآیندی و تکنیکی حیطه و سطح بلوم ۱_ دانش آموزان می توانند ضرب یک رقم در چند رقم را انجام دهند.( مهارتی) ۲_ دانش آموزان به این نکته پی برده‌اند که جواب بسیاری از مسایل را می توانند با انجام ضرب به راحتی به دست آورند .( «نگرشی » عرصه ارتباط با خود، خدا، خلق و خلقت طبق برنامه درسی ملی) روش تدریس: فعال ( دانش آموز محوری)
52.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طرح یادگیری معکوس درس علوم(انرژی الکتریکی) طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه هدف طرح یادگیری معکوس: دست یابی به سطوح بالای یادگیری است. بنابراین دانش آموزان باید در منزل درس را بیاموزند و یاد بگیرند که چگونه یاد بگیرند. آنها در کلاس فرصت دارند تا درس را با عمق بیشتری دنبال کنند و یادگیری خود را به سطوح بالا تر شناختی برسانند. ایجاد حس کنجکاوی در دانش آموزان ، افزایش مشارکت دانش آموزان در فعالیت های کلاسی روش تدریس: مشارکتی ، فعال( دانش آموز محوری)