eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
103 عکس
122 ویدیو
17 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️القاب و کنیه های حضرت ابالفضل علیه السلام 🔵سقّا ایشان همچنین القابی دارند که مربوط به فداکاری هایشان در روز عاشورا است؛ یکی از این القاب《أبا القربة》است به معنی پدرمشک. لقب دیگر 《سقّا》است که این لقب در تاریخ به یاد ابالفضل العباس علیه السلام باقی ماند؛ چون در طول چند روزی که در کربلا بودند و بخصوص سه روز آخر، یکی از مسئولیت های مهم و کارهای اساسی ایشان آوردن آب برای خِیام حرم بود. 💠 البته این لقب در عالم معنا هم برایشان صادق است و به قول اهل معرفت، خداوند لقب ساقی و سقّا را برای آن حضرت قرار داد که ایشان تا ابدالدهر ساقی و آبرسان اهل معنا و اهل دل باشند و از نفوس تشنه دستگیری فرمایند. 📚شهیدان عشق /ص ۱۷۱ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روایات کتب کافی .من لا یحضر ووسایل.خارج فقه ۴۲.mp3
5.44M
🔹کتاب کافی و من لایحضر و وسایل در چه مقامی تالیف شده است❓ 🔸آیا صاحب وسایل در استقراء روایات یک باب موفق بوده اند❓ 🔹آیا استفراغ وسع در تتبع ادله به حسب شرایط و ازمنه متغیر است❓ 🔸مصداق استفراغ وسع از ادله در زمان فعلی میتواند معجم موضوعی یا جامع الاحادیث باشد❓ 🔹نرم افزارهای امروزی باعث چه تغییراتی در فقه می شود❓آیا در همه ی مسایل فقهی تاثیر گذار هستند❓ 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(6) ⬇️لذت حسی و غیرحسی⬇️ اولاً باید دقت داشــته باشــیم که لذت، فقط شــامل لذات حسی نمیشــود. متأســفانه در چنــد دهۀ اخیــر در اثر ترجمۀ متــون غربی در کشور ما، اصطلاح جدیدی متولد شده که لذت را فقط به لذتهای حســی اطــلاق میکنــد، ولــی در میراث فلســفی ما اینگونه نیســت و لذت اعم از لذت حســی و لذت عقلی (غیرحســی)است. در متون اسـلـامی نیــز واژۀ لــذت معنایی کامـلـا عام دارد.و بــه همین جهت در روایــات مــا صحبت از لذت عبادت، لــذت محبت خداوند و لذت معرفت شده است. 📚معرفت شناسی/ص ۳۱ و ۳۲ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رفق و مدارا در تربیت. استاد وکیلی.mp3
8.47M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (24) 🔶رعایت‌ اصل رفق و مدارا در تربیت افراد 🔹آموزش مسائل دینی و غیره در مسیر تربیت باید به صورت تدریجی باشد 🔹ابتدا بیان کلیات و سپس آهسته آهسته در طول زمان بیان جزئیات 🔹نزول تدریجی قرآن و احکام به دلیل اینکه مردم کشش نداشتند که دفعتا بیان شود 🔹نوع تعامل با نوجوان باید مانند تعامل با جدید الاسلام ها باشد 🔹فشار آموزشی شخص را زده می‌کند و موجب سقوط او می شود https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح رسائل علامه طباطبایی (8).mp3
1.07M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۸) ✨ تفاوت مهم معنای رابط در حکمت صدرایی و حکمت متعالیه که در فهم تکثر عالم باید لحاظ کرد 📌رابط در حکمت صدرایی معنای حرفی دارد و در دل معنای اسمی نیست و دارای کمال زائد است. 📌در حکمت متعالیه رابط هیچ گونه زیادتی نسبت به اصل ندارد و دومی برای آن محسوب نمیشود. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی: رسالةالوضع(8) ✨ عدم استقرار لفظ در معنا (سیلان لغت) 6⃣ «الثمرة السادسة فی رأی المختار فی تفسیر الدلالة الوضعیة اللفظیة» لیس جمهور اهل اللغة بمداقّین فی تحدید الموضوع له، فلا یزال الفاظ اللغة تستعمل فی مشابهات معناها، بحیث یعدّ الاستعمال _ لشدة التشابه بین الموضوع له و المستعمل فیه_ حقیقیا غیر ادعائی. و هذا یستلزم تقلب الوضع دائما و عدم ثبات حدود الموضوع له ابدا. لکن لما کانت هذه التحولات تدریجیة ، لایلتفت الیها أبناء اللغة بل یظنون اللغة أمرا ثابتا بالنسبة الی انفسهم. فاللغة أمر متحرک ذات تقلب دائمی یشبه نماء الموجود الحی. و حد المعنی الموضوع له یتغیر تدریجا بالاتساع و الضیق 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۵۲ (مع تصرف یسیر) 🏷 تفاوت این ثمره با ثمره دوم در اینست که آنجا بحث از تغییر عادات در عصرهای گوناگون بود ولی اینجا عدم استقرار در یک جامعه واحد بلکه شخص واحد مورد نظر است. ⚠️نظریه برگزیده حضرت استاد در باب تفسیر دلالة وضعیة و عدم پذیرش مقوماتی همچون قرن اکید در پیام های قبل ذکر شد. https://eitaa.com/taraef110
مراسم احیاء شب نیمه شعبان 1441. استاد وکیلی.mp3
21.76M
🌸 اسعدالله ایامکم سعیدا 🌸 🎙سخنران: استاد حاج شیخ محمد حسن وکیلی 💎 موضوع: مراسم احیاء شب نیمه شعبان 1441 ⚡️امشب، شب نزدیک شدن به کانون نور است https://eitaa.com/taraef110
📝 شعری از استاد حاج شیخ محمد حسن وکیلی به مناسبت ولادت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ای ذره مشو نومید ای پادشه خوبان وقت است که باز آیی عالم به جمال خویش ای ماه بیارایی از نرگس مست تو،مستند همه عشاق از سرو قدت عالم،شوریده و شیدایی از برق نگاه تو خورشید سرافکنده از زلف سیاه تو خلقی همه سودایی دلها همه پژمرده،لبها همه تفتیده کی آب حیات آخر زان لعل مسیحایی درتیه فراق تو ماتشنه و سرگردان ای شاه ترحم کن بنما ید بیضایی ار‌تیره دل و خونین هستیم شقایق وار از عشق شویم آخر چون شیشهٔ مینایی چون سوسن آزاده خاموش در این زندان جز یاد توام نبود هم صحبت تنهایی درشام غمت چون شمع می سوزم و میگریم شاید که روا آید زین ذره تمنایی ای ذره مشو نومید از مهرِ نسیمِ یار تا مهر بردبالا او ذرهٔ بی پایی 🕯شب شعر؛نیمه شعبان ۱۴۳۸ هجری قمری https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.م.ثانی۳.mp3
1.59M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۸) ✨ ویژگی های مرتبه صور معدنیه در مبانی قدما 📌اشرفیت در آفاق مختلف مرتبه صور معدنیه ❓مرجان معدن است یا نبات یا اشرف مرتبه معدن که قرب به افق نباتی یافته ؟ 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️علم دینی(8) 💠مثالی برای محل نزاع میان طرفداران و مخالفان علم دینی 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه 15_2.mp3
1.68M
⭕️ استاد وکیلی: کفایة الاصول(16) ☑️ثمره نزاع صحیحی و اعمیّ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(7) ⬇️لذت برآیندی⬇️ وقتــی از لــذت صحبــت میشــود، همــواره و در تمــام زمینه هــای فکــری، منظــور لذت برآیندی اســت. انســان وقتــی میخواهد کاری انجــام دهــد، تمــام ابعــاد و جوانب را بررســی کرده و جهات حســی و عقلــی، فعلــی و آینــده و عاجل و آجــل را در نظر میگیرد تــا اگر برآیند آن، لذت آفریــن بــود،آن کار را انجام دهد اما مثلا اگر در حال حاضر لذت حسی داشت ولی همراه با دردها و رنجهای روحی بود یا اینکه ً لذت موقت و فعلی داشــت، اما منجر به درد و رنج در آینده می شــد (حــال چــه در آیندۀ دنیا و چه در آینــدۀ عقبی و عوالم دیگر)؛ طبیعتاانسان به سمت آن حرکت نمیکند. بنابرایــن منظــور از لــذت، لــذت برآینــدی اســت. انســان وقتــی نســبت بــه چیزی، انگیــزه و تمایل پیــدا میکند که واقعــاً در مجموع محاســبات خــود تصدیــق کنــد کــه ایــن کار همــراه با لــذت و کیف اســت و پــس از این تصدیق اســت که به دنبال آن عمــل میرود. این محاســبه، یک محاسبۀ کاملاً فطری اســت و همۀ انسانها از همین الگو در زندگی اســتفاده میکنند. از این رو ا گر اســتاد بخواهد شاگرد را بــه انجــام کاری تشــویق کــرده و در او انگیزه ایجاد کنــد، ابتدا باید به او نشــان دهد که انجام این کار برایش ســودمند بوده و دارای لذت برآیندی است تا انگیزه خودبه خود در شاگرد متولد شود. 📚معرفت شناسی/ص ۳۳ و ۳۴ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا