بسم الله الرحمن الرحیم
✅مطالب کانال طرائف را می توانید با
#هشتک های زیر دنبال بفرمائید.
#رسائل_توحیدیه
#رسالة_الوضع
#علم_النفس_فلسفی
#علم_دینی
#کفایة_الاصول
#معرفت_شناسی
#فقه_تربیتی
#خارج_فقه
#خارج_اصول
#عیار_تجربه
#پرسش_پاسخ
#شرح_ادعیه
#شهیدان_عشق
#ریسمان_محبت
#لیلة_الرغائب
#تجلی_توحید
#کتاب
#مقاله
#تقریر
#حدیث_عنوان_بصری
#رساله_الانسان_بعد_الدنیا
#اکسیر_محبت_حسینی
#هجرت_تمدن_ساز
#رسالة_الاسماء
#تبلیغ
✅در حال بروز رسانی...
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.ثالث۷.mp3
1.82M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۱۸)
✨ معنای اصطلاح حرکت اشتدادی ترکیبی بین معاصرین
❓ آیا میتوان صورت اخیر را مثل مخروط دانست که طرفی در وحدت و طرفی در کثرت دارد؟
📌 معرفی شی با هر دو حیث وحدت و کثرت
#علم_النفس_فلسفی
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
May 11
⭕️استاد وکیلی:رسالةالوضع(18)
✨ ذکر فوائدی از خلال تقریرات هشتگانه نظریة
💠 قد تحصل مما ذکر من الوجوه مجموعة فوائد یجب التنبه علیها قبل بیان المختار:
🔅 الاولی: اللفظ المشتق ذو وضع نوعی و له نوع عمومیة باعتباره.
🔅الثانیة: کل لفظ دال علی امر محسوس یشمل المعنی المادی و المثالی.
🔅 الثالثة: ربما یتصور اخذ خصوصیات فی الموضوع له و هی راجعة الی المصادیق دون المفهوم الکلی کخصوصیة الحرکة علی الرجل فی المجئ.
🔅الرابعة: بعض الالفاظ لا سیما أسماء الآلات موضوع للغایة.
🔅الخامس: اذا کان الوضع مع التعلیل یعم و یخص باعتباره.
🔅السادسة: قد یتسع معنی اللفظ باعتبار حمل الحقیقة و الرقیقة.
📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۶۴ (مع تصرف یسیر)
⚠️ برای اطلاع دقیق از تفصیل نظریه و اشکالات آن به سائر سطور کتاب در نشانی مذکور مراجعه فرمایید.
🏷 برای نظریة «وضع الالفاظ للمعانی العامة» تقریرات گوناگون و احتمالات متعددی ذکر شده است که به برخی از آنان اشاره شد.
#رسالة_الوضع
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
TaAseman07_3.mp3
338.9K
💠استاد وکیلی؛#پرسش_پاسخ(41)
❓چه دلیلی بر علم خدا وجود دارد؟
#پرسش_پاسخ
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
TaAseman07_4.mp3
1M
💠استاد وکیلی؛#پرسش_پاسخ(42)
❓اطلاع از علم نامتناهی خداوند چه تاثیری بر زندگی ما میتونه داشته باشه؟
#پرسش_پاسخ
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
شرح رسائل علامه طباطبایی. ج۴. الفصل الرابع۱۰ -0.mp3
1.93M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۱۸)
✨ روایت جنید عن موسی بن جعفر (علیه السّلام)
💎 کان الله و لا شی ء معه و هو الآن کما کان
❓چنین تعبیری مربوط به معصوم (علیه السلام) است؟
❓آیا عرفا میگویند خدا بود و اشیا با او نبود ولی او با اشیا بود؟
❓«صورت» و «جسم» در زمان امثال زراره تفاوتی با معنای مستعمل امروز داشته است؟
#رسائل_توحیدیه
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
تنبیه، تشویق. محبت. استاد وکیلی.mp3
2.53M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (35)
🔶نظام محبت در همه افراد و حالات و شرايط پاسخگو نیست
🔹بی نیاز از روش تادیب و تنبیه نیستیم
🔹باید یک تعادلی بین الگو های تنبیه تشویق و محبت برقرار کنیم تا کودک بر مدار اعتدال قرار گیرید
🔹نه الگوی تنبیهی صرف و افراطی که دافعه محض باشد و ارتباط عاطفی از بین برود
و نه الگوی محبت و تشویق محض و جاذبه صرف که منجر به استقلال و سرکشی و طغیان شود
#فقه_تربیتی
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
TaAseman07_5.mp3
632.6K
💠استاد وکیلی؛#پرسش_پاسخ(43)
❓اگر خداوند از تمام افعال ما در آینده خبر دارد. آیا این علم او با اختیار ما ناسازگار نیست؟
#پرسش_پاسخ
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
TaAseman07_6.mp3
588.6K
💠استاد وکیلی؛#پرسش_پاسخ(44)
❓اگر خداوند همه چیز را میداند پس دیگر چه نیازی به دعا کردن و حاجت خواستن ماست؟
#پرسش_پاسخ
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
هوالعلیم
📚دروس خارج حضرت استاد حاج شیخ محمد حسن وکیلی
📕تفسیر
📗حدیث
📘خارج فقه
📒 خارج اصول
🔴مشهد مقدس،مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
☑️ https://eitaa.com/taraef110
تامل در جزئیات بحث معاد و ترویج آن در جامعه چه ثمراتی دارد.الانسان ج۱۰.mp3
750.3K
⭕️استاد وکیلی
💠تامل در جزئیاتِ بحث معاد‼️
🔸ترویج معاد در جامعه چه ثمراتی دارد❓
🔹سیره اهل بیت ع در بحث معاد چگونه است❓
🔸نتیجه درک غیر صحیح از معاد چیست❓
📚رساله الانسان بعدالدنیا
علامه طباطبایی
#رساله_الانسان_بعد_الدنیا
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
شرح رسائل علامه طباطبایی. ج۵. الفصل الرابع۱ -0.mp3
1.49M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۱۹)
✨ روایت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السّلام) در التوحید
💎 أحد لا بتأویل عدد ظاهر لا بتأویل المباشرة
❓«ظاهر فلاشی فوقه» اشاره به مقام احدیت دارد؟
❓«باطن» اشاره به مقام حضور خداوند در ذات اشیاء است؟
#رسائل_توحیدیه
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
⭕️استاد وکیلی:رسالة الوضع(19)
✨ قول مختار در مسألة وضع الفاظ برای معانی عامة
💠 نذکره فی ضمن امور سیأتی واحدا واحدا:
🖋 الاول:
قد اتضح من البحث فی حقیقة الدلالة الوضعیة أن اللغة تابعة للعادات الذهنیة. و من تلک العادات تسویغ ابداع اللغات الجدیدة و المعانی الجدیدة للغات. و جعل المعانی الجدیدة - و بتعبیر افضل التوسعة فی معنی الفاظ اللغة - اخف مؤونة و اسهل. و قلنا أن هذا النحو من الاستعمال لیس بحقیقة و لا مجاز و لذا لا یری المتکلم علی نفسه أن ینصب قرینة صارفة.
🖋الثانی:
قال کثیر من اهل العرفان أن الانسان اذا وصل الی عالم المجردات یشاهد حقائق لا یجد لها الفاظا یعبر عنها بها عن تلک الموجودات المجردة فان الوضع تابع للحاجة و لذا لا یعم الا المعانی الحسیة. فلایجد طریقا للاخبار عن تلک الحقائق الا بالالفاظ الموضوعة للمادیات علی طریق التمثیل. و اهل اللغة یرون هذا النحو من الاستعمال جائزا لانفسهم من دون أن یکون هناک اصطلاح خاص.
🖋الثالث:
إن من شاهد تلک الحقائق المجردة یجد کلا منها مسانخا لشئ من الموجودات المادیة. و من ذلک تمثل الحقائق بصور حسیة فی الاحلام لما بین هذه الصورة و تلک الحقیقة من المسانخة و علیه مدار تفسیر الرؤی.
📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۶۵ (مع تصرف و تلخیص)
⚠️ برای اطلاع دقیق از تفصیل نظر مختار و شواهد آن به سائر سطور کتاب در نشانی مذکور مراجعه فرمایید.
🏷 برای نظریة «وضع الالفاظ للمعانی العامة» تقریرات گوناگون و احتمالات متعددی ذکر شده است که به برخی از آنان اشاره شد.
#رسالة_الوضع
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.رابع.۱.mp3
1.76M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۱۹)
✨ الفصل الثانی فی وجود النفس
📌 تعریف «نفس» با کمک از مباحث مذکور برای صورة
#علم_النفس_فلسفی
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
TaAseman07_7.mp3
752.2K
💠استاد وکیلی؛#پرسش_پاسخ(45)
❓اگر خداوند از همه چیز آگاه است پس چرا ما را امتحان میکند؟
#پرسش_پاسخ
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110