هدایت شده از نقطه ویرگول؛ علی اصغر مرتضایی راد
⭕️زن، زیر قیچی تاریخکاتورها
🔺تاملی بر چگونگی حذف زن از صفحات تاریخ ایران و انقلاب (به بهانه سالگرد قیام گوهرشاد و روز عفاف و حجاب)
🔺قصه تاریخ برای ما قصه پرغصه سانسورهاست. سانسورهایی از جنس ندانم کاری یا غرض ورزی و نفوذ فرهنگی. آنچه که اکثر ما از تاریخ کشورمان می دانیم خلاصه می شود در صفحات کتاب های تاریخ مدرسه. این که تخت جمشید که و توسط کدام سلسله ساخته شد؛ آقا محمد خان که بود و چه کرد؛ نهضت ملی شدن صنعت نفت از کی آغاز گردید و... . نگاهی که شاید بهتر باشد اسمش را بگذاریم نگاه تاریخکاتوری؛ ملغمه ای کاریکاتوری از تاریخ. چرا کاریکاتوری، چون:
🔺اولا قریب به اتفاقش تاریخ سیاسی است و ما کمتر از حوزه های دیگری چون فرهنگ، هنر، اقتصاد و... در آن می بینیم.
ثانیا همه از زبان نخبگان نقل شده است؛ درست برخلاف نگرش امام خمینی که در نامه اش خطاب به سید حمید روحانی می خواهد تاریخ انقلاب را به روایت توده های مردم که هیچ منفعتی در ذکر ناصحیح تاریخ ندارند نقل کند.
ثالثا قسمت های مهمی از این تاریخ به صورت مغرضانه یا جاهلانه سانسور شده است.
رابعا در ذکر آن صرفا به صحنه های ظاهری پرداخته شده و هرگز خبری از پشت صحنه ها نیست در حالی که در بسیاری موارد پشت صحنه ها هستند که خالقان اصلی صحنه اند.
🔺اما در این وانفسای تاریخ نگاری، مظلوم ترین گروه، زنان هستند. گروهی که حتی از همین کاریکاتور کج و کوله هم سهمی عایدشان نشده است. برای این که به نگاه فمنیستی متهم نشوم شما را ارجاع می دهم به حافظه تاریخی تان از کتاب های تاریخ مدرسه، از ابتدایی تا پیش دانشگاهی؛ چند مورد به ذهنتان می آید که اشاره ای به زنان یا نقششان در تاریخ باشد؟ بنده تنها چیزی که به خاطر دارم اشاره ای به خانم گوهرشاد است که آن هم از صدقه سری پرداختن به اقدامات همسرش جناب شاهرخ اسمش در کتاب های تاریخمان امده است!
#علی_اصغر_مرتضایی_راد
✅ادامه مطلب را در در لینک زیر بخوانید...
https://www.nasimonline.ir/Content/Detail/2357031
💠 @noghtewirgool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️حسن روحانی، 24 دی 96جشنواره فارابی:
🔺 برخی آثار برجام دائمی است و تا آخر قیامت با ما میماند. برخیها هنوز ابعاد مسئله #برجام را لمس نکرده اند!
#سالگرد_برجام
http://Eitaa.com/teribon_ir
🔺این روزها مخالفین #حجاب و بعضی محافظهکاران و متدینین که میخواهند روشنفکربازی درآورند و مثلاً به این وسیله جذب حداکثری انجام دهند.
🔺مثل همجنسگراها که برای کاستن از بار منفی همجنسگرایی از لغتی مثل گِی، که در انگلیسی در اصل معنای سرزنده و بانشاط داشت، استفاده کردند.
🔺برای کاستن از وظیفه حکومت در مسائل و وضعیت فرهنگی جامعه و خودشان در امربهمعروف و نهیازمنکر، از لغت #حجاب_اجباری استفاده میکنند.
🔺آنوقت کسی نمیگوید که کشف حجاب در این مملکت، نه اختیاری که با زور و فشار و کشتن هزاران نفر و سرکوب عمومی و با پیگیری و پشتوانه انگلیسها پیش رفت و میلیونها زن ایرانی تا پایان پهلوی اول سالها خانه نشین شدند و الباقی به اجبار بدون حجاب. بعد هم تهاجم فرهنگی تلاش کرد میل و رغبت فردی را پشت این دیکتاتوری بنشاند.
🔺جالبتر اینکه روشنفکرها از طیفهای مختلف چپ و راست حمایت کردند و هنوز هم که هنوز است، از رضاخان بهعنوان بنیانگزار مدرنیسم و توسعه ایران سخن گفته و افسانهسرایی میکنند، محافظهکاران هم که سکوت کردند!
🔺آن روزها که روشنفکران و متحجرین و محافظهکاران، مقابل سلب آزادی و مقابله با احکام دین، همراهی و سکوت کردند، این متدینین بودند که ایستادند و مقابل سلب آزادی و حمله به دین مقاومت کردند و شهید دادند!
🔺#گوهرشاد نماد این ایستادگی و مظلومیت است، که چهل و سه سال در پهلوی سانسور شد و چهل سال در نظام اسلامی ما در بازخوانیاش کمکاری کردیم.
🔹#خداقوت به بچههای #حسنیه_هنر و و#وحید_جلیلی که گامهایی در رفع این مظلومیت برداشتند.
✍ #محمدصادق_شهبازی
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️انسان تو با رنج این راه را تا لقای او در پیش داری
🔺کلیپ کمتر دیده شده از کیمیاگر انقلاب مرحوم علی صفایی حائری به مناسبت سالگرد رحلتش
✅به تریبون مستضعفین بپیوندید:
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️چرا داریم از #کرونا شکست می خوریم؟
1- کرونا صرفا یک #ویروس نیست. یک مسئله است. مسئله ای که ابعاد بالینی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد. از ابتدای امر نگاه به کرونا صرفا نگاه به یک مسئله بالینی بوده و سایر ابعاد نادیده انگاشته شده است.
2- در همین مسئله بالینی هم نگرش مسئولان نظام سلامت-مثل همیشه- نگرش #درمان_محور بوده است. یک مسئله بالینی قبل از "درمان"، باید "پیشگیری" شود. این که خاکریز اول و آخر کرونا را در #بیمارستان ها بنا کردیم، یعنی دشمن را تا در خانه جلو آوردیم.
3- از آنجائیکه سالهاست (از اواسط دهه هفتاد و ایجاد نظام پرداخت Fee For Service) هیچ درک صحیحی نسبت به پیشگیری و بهداشت نداریم، این مقوله را با پاشیدن وایتکس در هوا، توزیع ماسک و دستکش و نهایتا تلفن زدن و احوالپرسی از مردم جایگزین کرده و به خودمان صدباریکلا گفتیم.
4- درحالیکه زیرساخت ارزشمندی مثل #شبکه_بهداشت_و_درمان کشور در اختیار وزارت بهداشت بود، نه دانش و نه انگیزه استفاده صحیح از این زیرساخت را نداشتند. شبکه ای که از ابتدا می توانست برای #بیماریابی، مدیریت قرنطینه های کوچک و حتی خدمات درمانی بیشترین اثربخشی را داشته باشد.
5- 25سال پیش قانون #نظام_سلامت را مکلف به اجرای پرونده الکترونیک کرد. سیستمی که اگرداشتیم امروز به قدری بارور شده بود که مجبور نباشیم برای نسخه و دارو به بیمارستان و داروخانه آلوده مراجعه کنیم و از خودمان کشته بگیریم. لطفا شلوغش نکنید، چیزی باسم پرونده الکترونیک سلامت نداریم.
6- نظام سلامت پزشک محور آنقدر #طب_سنتی را طی این سالها کتک زد و مهجور کرد، که از جانب دیگرش مشتی #کاسب باسم طب سنتی به سلامت و جیب مردم یورش بردند. حالا در بحبوحه کرونا "دستور" به "ورود طب ایرانی" می دهیم، انگار دستوری است! کدام ساختار؟ کدام قانون؟ کدام طبیب؟
7- در همین مقوله درمان هم که ادعای الگو بودن را داشتیم نتیجه واضح است. حتی پزشک به اندازه کافی برای مدیریت بیماران نداریم. در حالی که سرانه پزشک در کشورما از #سوریه جنگ زده پائین تر است، به جنگ (خودکشی) با #كرونا می رویم. #انحصار تان پاینده، فدای سرتان که از #کم_پزشکی می میریم
8- در یک کلام عرض می کنم، چیزی باسم #مدیریت در جریان #كرونا وجود نداشت. آنچه باعث کاهش آمار در موج اول شد، بیش از همه همتی بود که #کادر_درمان، #جهادی ها و شرکت های #دانش_بنیان داشتند. ماندگاری این موارد هم همان قدری بود که دیدیم. همچنان هم بعداز خدا امیدمان به این عزیزان است.
9- اینها را عرض کردم که سعی نکنیم #كرونا را گردن #اقتصاد ، و اقتصاد را گردن کرونا بیندازیم.
**البته اگر کارتون راه میفته همه ش گردن ما مردم.
✍ #داریوش_چیوایی
http://Eitaa.com/teribon_ir
هدایت شده از مرقومات/علی ریاحی پور
⭕ آقایان دفتر زشت است؛نکنید این کارها را!!!!
.
امام خامنه ای:
یکی از کارهای خوب همین بوده که وزرای محترم آمدهاند در مجلس و اوضاع بخش مربوط به خودشان را برای شما توضیح دادهاند؛ یکی از کارهای خوبی که در این یک ماه و اندی انجام گرفته این است. لکن این روابط با دولتمردان بایستی هم با قانون منطبق باشد، هم با شرع؛ هم قانونی باید باشد، هم شرعی.
🔰 یعنی #سؤال، #تفحّص و #امثال_اینها [استیضاح و...] که در قانون آمده،
#اینهاحقّ شما_است،
#بایستی انجام بدهید (این عبارت در کانال سایت حضرت آقا سانسور شده بود)
امّا توهین نه، دشنام نه، نسبتِ بدون علم نه؛ اینها حقّ شما نیست و بعضی اش حرام شرعی هم هست و جایز نیست...
#تفکیک کنید بین #آنچه وظیفه ی شما است
و #آنچه ممنوع است برای شما...
برخورد متین، خردمندانه، قابل توجیه، ولو قوی.
گاهی هست که شما حرف طرف مقابل را صد درصد قبول ندارید؛ یعنی صد درصد رد میکنید؛ هیچ اشکالی ندارد،
لکن باید جوری نظر و همین رأی مخالف ادا بشود که کسی که از بیرونِ مجلس دارد نگاه میکند، ببیند حق با شما است؛ یعنی با متانت و با خردمندی.
من البتّه #نقش نظارتی مجلس را خیلی مهم میدانم؛
🔸 یعنی #واقعا نقش نظارتی مجلس #یک نقش #اساسی و #حیاتی است و #هیچ نبایستی به این نقش نظارتی بی توجهی بشود، (این چند جمله نیز در کانال سایت حضرت آقا سانسور شده بود!)
لکن معتقدم که این نقش را #با_متانت ایفا بکنید؛
خردمندانه و با متانت و بدون حاشیه ایفا بشود.
❌ پ.ن: حقیر با اندک شناختی که از منظومه فکری رهبر انقلاب داشتم؛ بعید می دانستم که رهبری انقلاب بخواهند مقابل ساز و کارهای قانونی نظام بایستند، فلذا از دیروز تا به این لحظه؛ مطابق آنچه کانال های منتسب به رهبری منتشر کرده بودند؛ نسبت به سخنان ایشان به دیده تردید می نگریستم تا اینکه مشروح سخنان منتشر شد. همانطور که در بالا می بینید عبارت های کلیدی سخنان ایشان متاسفانه توسط کانال های منتشر کننده مواضع ایشان حذف و #سانسور شد. جالب آنکه این بخش های حذف شده در تمامی بخش های خبری ام سانسور شده است.
🔸البته این موارد ناظر به امروزم نیست و چند سالی هست که با این اعمال سلیقه ها مواجهه ایم.
ماجرای سخنان رهبری در دیدار مردم شیراز را که یادتان هست؟! ماجرا من اشتباه کردم و..
چندین سال است که مشروح سخنان نمایندگان دانشجویی در دیدار رهبری پخش نمی شود.چرا؟ بیش از این اعتماد حزب الله را خدشه دار نکنید. آقایان دفتر بنظرم باید چاره ای بيانديشند. باور بفرمائید این رویه اشتباه است.
✍️#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چرا سالگرد #برجام را جشن نمیگیریم؟
🔹 توصیفات جالب “علی باقری” عضو تیم سابق مذاکره کننده #هستهای کشورمان، و تشبیه برجام به عروسی بدون اجازه پدر
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پشتصحنه برجام چهکسانی بودند؟!
🔹این گزارش واقعی را ببینید
#چهره_ماندگار_برجام
#سالگرد_برجام
✅به تریبون مستضعفین بپیوندید:
http://Eitaa.com/teribon_ir
🔺 احمد توکلی ۲۴تیر۹۴هنوز متن برجام را نخوانده، با تبریک پیروزی #برجام! به مذاکره کنندگان؛ گفته بود: مذاکرات برجام به اندازه ۳۰سال دیپلماسی کشور را فربه کرد
🔺حالا ۵سال پس از عیان شدن خسارت محض برجام یادش به خاطره گویی از نخواندن برجام توسط ظریف و نقد برجام افتاده؟آن زمان که تبریک می گفت اینها را یادش نبود؟
#سالگرد_برجام
#بانیان_برجام
http://Eitaa.com/teribon_ir
هدایت شده از مرقومات/علی ریاحی پور
⭕ سخنان رهبری بدون روتوش
🔸چند نکته ای را در ارتباط با سخنان دیروز آقا بیان میدارم.
🔸اولا؛در کل صحبت های رهبری هیچ کجا اشاره ای به نام رئیس جمهور نمیشود و هیچ گونه تایید و حمایتی از حسن روحانی نمی بینید. در هیچ جای سخنرانی منعی از استیضاح روحانی بیان نمیشود و مثلا تعابیری چون «نمایندگان حق ندارند» یا « به صلاح نیست استیضاح» استفاده نمیشود.بلکه بر عکس رهبری به صراحت اذعان میدارند که تفحص و سوال و امثال اینها (مطابق اصل 89 قانون اساسی؛استیضاح و عدم کفایت) حق مجلس است و #بایستی_انجام_دهند.
🔸درست در همین سال پایانی دولت روحانی،آقا در پیام خود به مجلس یازدهم، بخشی از حقوق و وظایف مجلس را چنین بر شمردند:« حق تحقیق و تفحص،حق #رد و قبول مدیران #ارشد_قوه_مجریه، حق تذکر و سؤال و استیضاح،از آن جمله است،پس اگر قانون،درست و بسنده و قابل اجرا باشد و از ضمانتهای اجرای آن بهدرستی استفاده شود، کشور به هدفهای والای خود دست مییابد،این است شأن والای مجلس و این است #تکلیف_حیاتی و مهم آن.»
🔶یعنی رهبری نظام،رد یا قبول مدیران ارشد قوه مجریه و استیضاح آنان را جزو حقوق بدیهی نمایندگان برشمرده و به آن تصریح نموده اند.اگر قرار بود ایشان با استیضاح مدیران ارشد قوه مجریه مخالف باشند،قاعدتاً نباید در پیام خود به آن اشاره میکردند.
🔸ثانیا؛آقا فرمودند دولت ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند و تلاش کنند و بعد از پایان دوره قانونی خود امانت را به دولت بعدی تحویل دهند.این نکته ای است که در مورد همه دولت ها صدق میکند.
آقا معمولا به همه دولتها در سال پایانی این توصیه را داشته اند.زیرا که معمولا دولتها در سال آخر خود چون رفتنی هستند مسائل را محکم دنبال نمی کنند.از کجای این مطلب؛در می آید که دولت تا آخرین روز خود باید «بماند» و هیچ کس هم حق برخورد با دولت را ندارد؟ جمله تا آخر باید بماند را دوستان از کجا خلق میکنند؟
🔸جای دیگر فرمودند که در شرایط حساس سال آخر دولت؛ باید دولت و مجلس فضا را به گونه ای مدیریت کنند که به کار مهم کشور هیچ گونه لطمه ای وارد نشود. سوال؛ کار مهم امروز کشور چیست؟ جز اقتصاد؟ خب حال اگر دولتی عزم اصلاح ندارد و اقتصاد کشور را به پرتگاه سقوط کشانده و حرف مجلس را هم گوش نمی کند و کار مهم کشور دارد لطمه می خورد چه باید کرد؟ یکی از ابراز های نظارتی استیضاح است. عامل بحران دولت است. برای رفع بحران لاجرم باید عاملش را کنار زد. واضح است.
🔸رهبری یکسری از مشکلات را ذکر کردند در این دیدار؛ کلیه این مشکلات با وجود این دولت حل نمی شود. اساسا خود این دولت عامل این مشکلات است.«امید های واهی به بیرون از مرزها» « شرطی کردن اقتصاد کشور» «وابستگی به نفت و تورم و اشتغال و سیاست های غلط فرزند آوری و مدیریت فضای مجازی و..» این دولت آیا رفع کننده این مشکلات است یا عامل؟ چه کسی نگاهش به بیرون از مرزهاست؟ چه کسانی اقتصاد کشور را شرطی کردند؟ چه کسانی سیاست های غلط جمعیتی را وضع کردند و..؟؟
🔸ثالثا؛ آقا گفتند که دستگاه اجرایی باید مصوبات مجلس را دقیق اجرا کند و هیچ گونه #تعللی جایز نیست. آیا این سخن با رویه هفت ساله روحانی تناسبی دارد؟ اگر کسی در اجرای قانون تعلل و دهن کجی کند باید چه کنیم؟ نگاهش کنیم؟! آیا دولت به مصوبات مجلس عامل بوده است؟ گزارش تفریغ بودجه 96 و 97 و عدم اجرای 80 درصدی احکام بودجه را که یادتان هست؟ این یک نمونه است. تا این دولت بر سرکار است این مصوبات اجرا نخواهد شد.
🔸رهبری بعد از بیان مشکلات کشور فرمودند که اینها ناشی از #کار_نکردن است.چه کسی باید کار و اجرا میکرد؟ چه کسی کار نکرد؟جز دولت؟با دولتی که کار نمیکند باید چه کرد؟احتمالا تعامل!
🔸بیان داشتند که مردم از مجلس انتظار بیان حق و #پیگیری آن را دارند.آیا وقتی مسئولی بی کفایتیش محرز شده و حقی ضایع شده است؛مجلس نباید آن را دنبال کند؟یکی از ابزار های این پیگیری سوال و استیضاح نیست؟ اگر نیست پس اساسا ابزار مجلس برای پیگیری چیست؟مصادیق بیان حق چیست؟جز ابزار های نظارتی؟آیا عمل به قانون و اجرای قانون به معنای گریبان گیری است؟به معنای تشنج و مجادله است؟ آقا هیچ وقت با ساز و کار های قانونی مخالفت نکرده اند و نمیکنند.
🔸 آیا دوستان انتظار دارند که رهبری خود بگوید که روحانی را استیضاح کنید؟ زهی حماقت! یک صحبت از حضرت امام بیان بفرمایید که ایشان توصیه به استیضاح بنی صدر کرده باشند؟ اتفاقا برعکسش روایت شده است. بارها به امام اسناد خیانت بنی صدر را نشان دادند. امام چه کرد؟ جز سکوت؟ داستان ارائه اسناد لانه را که خوانده اید.
🔸 مشی رهبری نشان از آن دارد که اگر ایشان مخالفتی داشته باشند به صراحت آن را بیان میدارند.مگر ماجرای استیضاح احمدی نژاد را یادتان رفته است؟ صریحا گفتند که ماجرای استیضاح باید خاتمه یابد.اما حال هیچ اشاره ای نداشتند.
✍️#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
⭕ سخنان رهبری بدون روتوش
🔸چند نکته ای را در ارتباط با سخنان دیروز آقا بیان میدارم.
🔸اولا؛در کل صحبت های رهبری هیچ کجا اشاره ای به نام رئیس جمهور نمیشود و هیچ گونه تایید و حمایتی از حسن روحانی نمی بینید. در هیچ جای سخنرانی منعی از استیضاح روحانی بیان نمیشود و مثلا تعابیری چون «نمایندگان حق ندارند» یا « به صلاح نیست استیضاح» استفاده نمیشود.بلکه بر عکس رهبری به صراحت اذعان میدارند که تفحص و سوال و امثال اینها (مطابق اصل 89 قانون اساسی؛استیضاح و عدم کفایت) حق مجلس است و #بایستی_انجام_دهند.
🔸درست در همین سال پایانی دولت روحانی،آقا در پیام خود به مجلس یازدهم، بخشی از حقوق و وظایف مجلس را چنین بر شمردند:« حق تحقیق و تفحص،حق #رد و قبول مدیران #ارشد_قوه_مجریه، حق تذکر و سؤال و استیضاح،از آن جمله است،پس اگر قانون،درست و بسنده و قابل اجرا باشد و از ضمانتهای اجرای آن بهدرستی استفاده شود، کشور به هدفهای والای خود دست مییابد،این است شأن والای مجلس و این است #تکلیف_حیاتی و مهم آن.»
🔶یعنی رهبری نظام،رد یا قبول مدیران ارشد قوه مجریه و استیضاح آنان را جزو حقوق بدیهی نمایندگان برشمرده و به آن تصریح نموده اند.اگر قرار بود ایشان با استیضاح مدیران ارشد قوه مجریه مخالف باشند،قاعدتاً نباید در پیام خود به آن اشاره میکردند.
🔸ثانیا؛آقا فرمودند دولت ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند و تلاش کنند و بعد از پایان دوره قانونی خود امانت را به دولت بعدی تحویل دهند.این نکته ای است که در مورد همه دولت ها صدق میکند.
آقا معمولا به همه دولتها در سال پایانی این توصیه را داشته اند.زیرا که معمولا دولتها در سال آخر خود چون رفتنی هستند مسائل را محکم دنبال نمی کنند.از کجای این مطلب؛در می آید که دولت تا آخرین روز خود باید «بماند» و هیچ کس هم حق برخورد با دولت را ندارد؟ جمله تا آخر باید بماند را دوستان از کجا خلق میکنند؟
🔸جای دیگر فرمودند که در شرایط حساس سال آخر دولت؛ باید دولت و مجلس فضا را به گونه ای مدیریت کنند که به کار مهم کشور هیچ گونه لطمه ای وارد نشود. سوال؛ کار مهم امروز کشور چیست؟ جز اقتصاد؟ خب حال اگر دولتی عزم اصلاح ندارد و اقتصاد کشور را به پرتگاه سقوط کشانده و حرف مجلس را هم گوش نمی کند و کار مهم کشور دارد لطمه می خورد چه باید کرد؟ یکی از ابراز های نظارتی استیضاح است. عامل بحران دولت است. برای رفع بحران لاجرم باید عاملش را کنار زد. واضح است.
🔸رهبری یکسری از مشکلات را ذکر کردند در این دیدار؛ کلیه این مشکلات با وجود این دولت حل نمی شود. اساسا خود این دولت عامل این مشکلات است.«امید های واهی به بیرون از مرزها» « شرطی کردن اقتصاد کشور» «وابستگی به نفت و تورم و اشتغال و سیاست های غلط فرزند آوری و مدیریت فضای مجازی و..» این دولت آیا رفع کننده این مشکلات است یا عامل؟ چه کسی نگاهش به بیرون از مرزهاست؟ چه کسانی اقتصاد کشور را شرطی کردند؟ چه کسانی سیاست های غلط جمعیتی را وضع کردند و..؟؟
🔸ثالثا؛ آقا گفتند که دستگاه اجرایی باید مصوبات مجلس را دقیق اجرا کند و هیچ گونه #تعللی جایز نیست. آیا این سخن با رویه هفت ساله روحانی تناسبی دارد؟ اگر کسی در اجرای قانون تعلل و دهن کجی کند باید چه کنیم؟ نگاهش کنیم؟! آیا دولت به مصوبات مجلس عامل بوده است؟ گزارش تفریغ بودجه 96 و 97 و عدم اجرای 80 درصدی احکام بودجه را که یادتان هست؟ این یک نمونه است. تا این دولت بر سرکار است این مصوبات اجرا نخواهد شد.
🔸رهبری بعد از بیان مشکلات کشور فرمودند که اینها ناشی از #کار_نکردن است.چه کسی باید کار و اجرا میکرد؟ چه کسی کار نکرد؟جز دولت؟با دولتی که کار نمیکند باید چه کرد؟احتمالا تعامل!
🔸بیان داشتند که مردم از مجلس انتظار بیان حق و #پیگیری آن را دارند.آیا وقتی مسئولی بی کفایتیش محرز شده و حقی ضایع شده است؛مجلس نباید آن را دنبال کند؟یکی از ابزار های این پیگیری سوال و استیضاح نیست؟ اگر نیست پس اساسا ابزار مجلس برای پیگیری چیست؟مصادیق بیان حق چیست؟جز ابزار های نظارتی؟آیا عمل به قانون و اجرای قانون به معنای گریبان گیری است؟به معنای تشنج و مجادله است؟ آقا هیچ وقت با ساز و کار های قانونی مخالفت نکرده اند و نمیکنند.
🔸 آیا دوستان انتظار دارند که رهبری خود بگوید که روحانی را استیضاح کنید؟ زهی حماقت! یک صحبت از حضرت امام بیان بفرمایید که ایشان توصیه به استیضاح بنی صدر کرده باشند؟ اتفاقا برعکسش روایت شده است. بارها به امام اسناد خیانت بنی صدر را نشان دادند. امام چه کرد؟ جز سکوت؟ داستان ارائه اسناد لانه را که خوانده اید.
🔸 مشی رهبری نشان از آن دارد که اگر ایشان مخالفتی داشته باشند به صراحت آن را بیان میدارند.مگر ماجرای استیضاح احمدی نژاد را یادتان رفته است؟ صریحا گفتند که ماجرای استیضاح باید خاتمه یابد.اما حال هیچ اشاره ای نداشتند.
✍️#علی_ریاحی_پور
http://Eitaa.com/te
هدایت شده از مرقومات/علی ریاحی پور
⭕ سخنان رهبری بدون روتوش
🔸چند نکته ای را در ارتباط با سخنان دیروز آقا بیان میدارم.
🔸اولا؛در کل صحبت های رهبری هیچ کجا اشاره ای به نام رئیس جمهور نمیشود و هیچ گونه تایید و حمایتی از حسن روحانی نمی بینید. در هیچ جای سخنرانی منعی از استیضاح روحانی بیان نمیشود و مثلا تعابیری چون «نمایندگان حق ندارند» یا « به صلاح نیست استیضاح» استفاده نمیشود.بلکه بر عکس رهبری به صراحت اذعان میدارند که تفحص و سوال و امثال اینها (مطابق اصل 89 قانون اساسی؛استیضاح و عدم کفایت) حق مجلس است و #بایستی_انجام_دهند.
🔸درست در همین سال پایانی دولت روحانی،آقا در پیام خود به مجلس یازدهم، بخشی از حقوق و وظایف مجلس را چنین بر شمردند:« حق تحقیق و تفحص،حق #رد و قبول مدیران #ارشد_قوه_مجریه، حق تذکر و سؤال و استیضاح،از آن جمله است،پس اگر قانون،درست و بسنده و قابل اجرا باشد و از ضمانتهای اجرای آن بهدرستی استفاده شود، کشور به هدفهای والای خود دست مییابد،این است شأن والای مجلس و این است #تکلیف_حیاتی و مهم آن.»
🔶یعنی رهبری نظام،رد یا قبول مدیران ارشد قوه مجریه و استیضاح آنان را جزو حقوق بدیهی نمایندگان برشمرده و به آن تصریح نموده اند.اگر قرار بود ایشان با استیضاح مدیران ارشد قوه مجریه مخالف باشند،قاعدتاً نباید در پیام خود به آن اشاره میکردند.
🔸ثانیا؛آقا فرمودند دولت ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند و تلاش کنند و بعد از پایان دوره قانونی خود امانت را به دولت بعدی تحویل دهند.این نکته ای است که در مورد همه دولت ها صدق میکند.
آقا معمولا به همه دولتها در سال پایانی این توصیه را داشته اند.زیرا که معمولا دولتها در سال آخر خود چون رفتنی هستند مسائل را محکم دنبال نمی کنند.از کجای این مطلب؛در می آید که دولت تا آخرین روز خود باید «بماند» و هیچ کس هم حق برخورد با دولت را ندارد؟ جمله تا آخر باید بماند را دوستان از کجا خلق میکنند؟
🔸جای دیگر فرمودند که در شرایط حساس سال آخر دولت؛ باید دولت و مجلس فضا را به گونه ای مدیریت کنند که به کار مهم کشور هیچ گونه لطمه ای وارد نشود. سوال؛ کار مهم امروز کشور چیست؟ جز اقتصاد؟ خب حال اگر دولتی عزم اصلاح ندارد و اقتصاد کشور را به پرتگاه سقوط کشانده و حرف مجلس را هم گوش نمی کند و کار مهم کشور دارد لطمه می خورد چه باید کرد؟ یکی از ابراز های نظارتی استیضاح است. عامل بحران دولت است. برای رفع بحران لاجرم باید عاملش را کنار زد. واضح است.
🔸رهبری یکسری از مشکلات را ذکر کردند در این دیدار؛ کلیه این مشکلات با وجود این دولت حل نمی شود. اساسا خود این دولت عامل این مشکلات است.«امید های واهی به بیرون از مرزها» « شرطی کردن اقتصاد کشور» «وابستگی به نفت و تورم و اشتغال و سیاست های غلط فرزند آوری و مدیریت فضای مجازی و..» این دولت آیا رفع کننده این مشکلات است یا عامل؟ چه کسی نگاهش به بیرون از مرزهاست؟ چه کسانی اقتصاد کشور را شرطی کردند؟ چه کسانی سیاست های غلط جمعیتی را وضع کردند و..؟؟
🔸ثالثا؛ آقا گفتند که دستگاه اجرایی باید مصوبات مجلس را دقیق اجرا کند و هیچ گونه #تعللی جایز نیست. آیا این سخن با رویه هفت ساله روحانی تناسبی دارد؟ اگر کسی در اجرای قانون تعلل و دهن کجی کند باید چه کنیم؟ نگاهش کنیم؟! آیا دولت به مصوبات مجلس عامل بوده است؟ گزارش تفریغ بودجه 96 و 97 و عدم اجرای 80 درصدی احکام بودجه را که یادتان هست؟ این یک نمونه است. تا این دولت بر سرکار است این مصوبات اجرا نخواهد شد.
🔸رهبری بعد از بیان مشکلات کشور فرمودند که اینها ناشی از #کار_نکردن است.چه کسی باید کار و اجرا میکرد؟ چه کسی کار نکرد؟جز دولت؟با دولتی که کار نمیکند باید چه کرد؟احتمالا تعامل!
🔸بیان داشتند که مردم از مجلس انتظار بیان حق و #پیگیری آن را دارند.آیا وقتی مسئولی بی کفایتیش محرز شده و حقی ضایع شده است؛مجلس نباید آن را دنبال کند؟یکی از ابزار های این پیگیری سوال و استیضاح نیست؟ اگر نیست پس اساسا ابزار مجلس برای پیگیری چیست؟مصادیق بیان حق چیست؟جز ابزار های نظارتی؟آیا عمل به قانون و اجرای قانون به معنای گریبان گیری است؟به معنای تشنج و مجادله است؟ آقا هیچ وقت با ساز و کار های قانونی مخالفت نکرده اند و نمیکنند.
🔸 آیا دوستان انتظار دارند که رهبری خود بگوید که روحانی را استیضاح کنید؟ زهی حماقت! یک صحبت از حضرت امام بیان بفرمایید که ایشان توصیه به استیضاح بنی صدر کرده باشند؟ اتفاقا برعکسش روایت شده است. بارها به امام اسناد خیانت بنی صدر را نشان دادند. امام چه کرد؟ جز سکوت؟ داستان ارائه اسناد لانه را که خوانده اید.
🔸 مشی رهبری نشان از آن دارد که اگر ایشان مخالفتی داشته باشند به صراحت آن را بیان میدارند.مگر ماجرای استیضاح احمدی نژاد را یادتان رفته است؟ صریحا گفتند که ماجرای استیضاح باید خاتمه یابد.اما حال هیچ اشاره ای نداشتند.
✍️#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
⭕️ ترور با تیر توئیتر
🔹نقد روش «گردآوری تورّقی و داوری توئیتی» آقای حساممظاهری دربارهی قیام گوهرشاد در ۲۱ تیر
آقای محسن حساممظاهری
سلام
در توئیتی نوشتهاید: «واقعه گوهرشاد (21 تیر 1314) در واکنش به قانون متحدالشکل کردن البسه مردان رخ داد و نه قانون کشف حجاب زنان که مربوط به چند ماه بعدتر است. با این حال چنین روزی در تقویم کشور "روز حجاب" نامگذاری شده است. یعنی تصویب کنندگان حتی زحمت تورق کتاب تاریخ معاصر را هم به خود ندادهاند»!
عجب! خوب است پس از آن که از مناسک فربهی روزانه در طعن «دین دولتی» و «دولت دینی» فراغت یافتید، دو کار بکنید:
اولاً تقویم را هم در حد تورق نگاهی دوباره بیندازید تا تعبیر «عفاف و حجاب» که خیلی فراتر از «حجاب» است را ببینید.
ثانیاً به «تورق»تان در کتابهای تاریخ، «تعمق» بیشتری بیفزایید.
▫️بله، #قیام_گوهرشاد «در پی قانون» کشف حجاب رخ نداد؛ در مخالفت با خود مسألهی #کشف_حجاب رخ داد! ایرانیان در آن دوران، زنجیره بههمپیوستهی اقدامات #رضاخان را میدیدند، پروپاگاندای همهجانبهی مدعیان روشنفکری را دربارهی این روش مترقیانه میشنیدند و از همه مهمتر، کشف حجابهای موردی، اما مجلسی و بهفرمودهی حکومت را هم -که حتی از دورهی قاجار سوابقی داشت- رسماً از سر گذرانده بودند:
1308: اجرای قانون اتحاد لباس و ممنوعیت لباس روحانیت بدون مجوز، در شهرها
1309: اجرای قانون اتحاد لباس، در روستاها
1311: آغاز تدریجی ابلاغ محدودیتها در شکل و بازهی زمانی عزاداری برای امام حسین (ع)
1313: ممنوعیت حجاب در مدارس
فروردین 1314: تغییر اجباری کلاه پهلوی به شاپو
فروردین 1314: کشف حجاب و پایکوبی در مراسم مدرسه شاپور شیراز با حضور وزیر معارف!
خرداد 1314: کشف حجاب در مراسم میدان جلالیه تهران
توقع زیادی نیست اگر از یک پژوهشگر اجتماعی بخواهیم بهجای «گردآوری تورقی» و «داوری توئیتری»، به بازسازی و تحلیل درست ذهنیت عمومی مردم در آن سالهای ملتهب بپردازد و بعد بگوید که یک «واقعه»، چرا و «در واکنش به» چه رخ داده.
▫️گذشته از این قرائن، روایت شفاهی برخی از متحصنان گوهرشاد نیز که در کتبی همچون «قیام گوهرشاد» (تألیف سینا واحد) و خاطرات بهلول مضبوط است، گواه تفطن آنان به زمینهچینیهای حکومت برای شمشیر کشیدن بر روی حجاب است. البته گویا هم در اعتبار آنها خدشه دارید و هم معتقدید بالاخره حجاب را نباید جای هدف اصلی که لباس بوده بگذاریم!
هرچند آیتالله میرزا حسین سبزواری همان سالها در شرححال خود مینویسد ساعاتی قبل از حادثه به همراه شیخ مرتضی آشتیانی نزد پاکروان، استاندار وقت خراسان، رفته و گفته بودهاند که سه مطالبه دارند: «دستور بدهید دستهی سینهزن بیایند به بازار و صحن؛ دستور بدهید که مردم لباس فرنگی نپوشند؛ حجاب از سر زنها برداشته نشود».
جالب است که چقدر روی جابجا نشدن حجاب زنانه و لباس مردانه بهعنوان اصل و فرع آن لحظات حساسید. اما روشن نیست با کدام منطق احتمال این که حجاب حتی انگیزهای مهمتر بوده را نفی میکنید و بعد هم توقع دارید انتخاب یک روز نمادین، به گزارش صرف ماوقع روزهای قبل یک واقعه تقلیل پیدا کند!
تازه میخواهم در تاریخ جلوتر هم بروم. از کشتهشدگان مظلوم قیام گوهرشاد بگذریم؛ برای صدها شهید و جانباز شش سال ممنوعیت #حجاب که اغلب نیز زنان بودهاند چه روز نمادینی پیشنهاد میکنید؟...
▫️القصه، اگر ماجرای کشف حجاب را این گونه از داستان اتحاد لباس تفکیک کنیم و دست آخر بگوییم شهدای گوهرشاد مثلاً در راه لباس بومیشان شهید شدند و نه برای حجاب یا آزادی عزاداری، بهجای نکتهبینی گرفتار نقطهبینی شدهایم.
چنین حرفی بیشباهت به این نیست که در پاسخ توئیت شما بگوییم اصلاً آنان در اعتراض به حصر آیتالله قمی در تهران شهید شدند، نه برای اعتراض به قانون اتحاد لباس! و امیدوارم باز کسی پیدا نشود که توئیت بزند: ۲۱ تیر باید روز ملی کشته شدن (نه اقدام دیگری) در مشهد (نه سایر نقاط) در راه آزادی آیتالله قمی (نه هدف دیگری) باشد!
آقای حساممظاهری!
اصرار شما بر این که نامگذاری نمادین ۲۱ تیر بازخوانی معکوس تاریخ است، تقریری اغراقشده و مصداق مغالطهی پهلوان پنبه است. طرز استدلال شما که این باشد، از متولیان اجرایی کشور که اصلاً نزد شما معلومالحالند، چه توقعی؟! گمانم تماشای پیشفرضزدهی دیگران از برج عاج و شلیک تیرهای طعنآلود توئیتری به وجه نمادین قیام ۲۱ تیر، روشی معقول برای دغدغهتان مبنی بر تحقیر گفتمان رسمی حجاب نیست!
▫️قیام گوهرشاد پس از سالها تحریم و سانسور به دست نسلی از منورالفکرها، تازه از زیر گورهای جمعی سر برآورده و قامت راست کرده؛ نفَسش را با تیرهای تحریف نبُریم. باشد که از هول حلیم خودزنی، در دیگ تحریف معنوی تاریخ ایران نیفتیم. انشاءالله.
✍️ محمدجواد میری
http://Eitaa.com/teribon_ir
🔹من معذوریت ایشان را ندارم،منظور آقای توانگر اینست که رسانهها کمک کنند #بذرپاش رییس دیوان محاسبات نشود
🔹اگر دست ما بود جلوی ورود رانتی به لیست ائتلاف رو میگرفتیم،منازعات به اصطلاح دورن جناحیتان را کف توییتر نریزید
پ.ن: ورود یا عدم ورود بذرپاش ذرهای برایم مهم نیست.
✍ #امین_سلیمی
http://Eitaa.com/teribon_ir
🔹من معذوریت ایشان را ندارم،منظور آقای توانگر اینست که رسانهها کمک کنند #بذرپاش رییس دیوان محاسبات نشود
🔹اگر دست ما بود جلوی ورود رانتی به لیست ائتلاف رو میگرفتیم،منازعات به اصطلاح دورن جناحیتان را کف توییتر نریزید
پ.ن: ورود یا عدم ورود بذرپاش ذرهای برایم مهم نیست.
✍ #امین_سلیمی
✅ @teribon
⭕️ پایانی تلخ بر اعتراضات یک ماهه کارگران هفتتپه
🔸۳۰ روز از اعتراضات کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه میگذرد. کارگران این شرکت از ابتدا این اعتراضات را به شکل مسالمت آمیز برگزار کردند و جز اینکه به مطالباتشان رسیدگی شود، خواستۀ دیگری ندارند.
🔹پرداخت کامل حقوق معوق و حق بیمۀ تمام کارگران که از فروردین امسال عقب افتاده، خلع ید اسدبیگیها و بازداشت امید اسدبیگی، بازگشت به کار کارگران اخراجی، لغو فوری قرارداد واگذاری شرکت و جلوگیری از هر گونه خصوصی سازی دیگر، قطع همکاری و بیرون رفتن تمامی مدیران بازنشسته از شرکت و پرداخت مزایای عرفی برابر به تمامی پرسنل از جمله مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در این تجمعات بوده است.
🔹ظهر امروز و پس از برگزاری سیاُمین روز از اعتراضات کارگران هفتتپه چند تن از فعالین کارگری در راه بازگشت به خانه دستگیر شدند.
🔸محمد خنیفر، ابراهیم عباسی منجزی و مسلم چشمه خاور از جمله کارگران بازداشتی امروز هستند که هفتۀ گذشته در برنامۀ لایو «هفت خان برای کارگر» کارگروه مبارزه با فساد و تبعیض حضور داشتند و اظهارات خود درباره مطالباتشان را ارائه دادند.
کارگران توسط نهادهای امنیتی بازداشت شدند و اطلاعی از وضعیت فعلی آنان در دست نیست.
اکنون کارگران این شرکت، خواستار آزادی این کارگران شدند و اعلام کردند که جای کارگر، زندان نیست و به جای آنان باید امید اسدبیگی زندانی شود.
🔻موضوعی که بیش از همه، مورد انتقاد است، بی توجهی مسئولان استانی و کشوری به مطالبات کارگران است و بارها از قوۀ قضائیه درخواست شده تا به مطالبات کارگران رسیدگی بشود.
◀️ همواره با بی توجهی مسئولین مربوطه و امنیتی شدن اعتراضات، شاهد چنین برخوردی با کارگران که از قضا قشر شاکی و ستمدیده هستند، هستیم و کارگر به جای متهم زندانی میشود‼️
⁉️ اما سوال اصلی اینجاست که تا کی قرار است اعتراضات به این صورت پایان یابد و با امنیتی شدن اعتراضات، مطالباتِ به حق به حاشیه برود ؟؟
🔻گزارش کامل اعتراضات اخیر کارگران هفت تپه👇
https://snn.ir/fa/news/861915
http://Eitaa.com/teribon_ir
🔺در ماجرای #آبان، تقصیر شد، تصمیمی با غلطترین، غیرمردمیترین و تحکمامیزترین شیوه اجرا شد و عاملان و آمرانش باید محاکمه و استیضاح شوند. مردم خشم و مطالبه داشتند، باید با ملاطفت و عطوفت باانها برخورد و صدایشان شنیده شود.
🔺اما اگر کسی از آشفتگی سوءاستفاده کرده، مال، جان و ناموس مردم را درخطر و مورد تخریب و سرقت و هتک قرار داده، سلاحکشی و محاربه و افساد و همکاری با خارجیها و گروهکهای معاند و تروریست کرده و از اعتراض مردم برای آشوب و شورش و قتل و غارت استفاده کرده هیچ دلیلی ندارد بگوییم عدالت و مجازات در موردش اجرا نشود و #اعدام_نکنید. این ظلم به مردم است.
🔺سیستم قضایی، امنیتی و انتظامی ما اشکالات اساسی و بیانضباطیهایی دارد و اصلاحهای اساسی میخواهد و باید مطالبه و پیگیری کرد، اما نباید این موارد یا خواست سهلگیری با مردم، بهانه و ابزار تخفیف مجازات جانی و قاتل و سارق و عامل ناامنی و همکار دشمن شود. مسئولین هم باید شفافسازی کنند.
✍️ #محمدصادق_شهبازی
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️دستگاه «آبان۹۸»ساز!
🔺اونایی که #آبان_۹۸ رو با بانک آتیش زدن و اسلحه کشیدن، امنیتی کردن، به اون کارگر بیسلاح و بیپناهی که گرونیها زندگیش رو نابود کرد هم بدهکارن!
ترجیح میدم بجای #اعدام_نکنید گفتن درمورد کسایی که دقیقا نمیدونیم چه کردن، از کارگرهای #هفت_تپه که دیروز بازداشت شدن، بنویسم!
🔺بذر #آبان_۹۸ ها، این روزا در «شوش» داره کاشته میشه! با بیتفاوتی حالبههمزن امثال استاندار تسبیحبهدست #خوزستان نسبت به ۳۰روز اعتراض آرام کارگران #هفت_تپه که چندماهه حقوق نگرفتن!
کسی هم براشون هشتگ نمیزنه، چون آتیشبازی راه ننداختن!
از برانداز تا مسئولین همه دارن تشویق به آشوب میکنن!
✍ #میلاد_گودرزی
http://Eitaa.com/teribon_ir
🔸 اصولگرایان مجلس و زوال معنا!!!!!
بخوانید ⬇️ ⬇️
http://Eitaa.com/teribon_ir
تریبون مستضعفین
🔸 اصولگرایان مجلس و زوال معنا!!!!! بخوانید ⬇️ ⬇️ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️اصولگرایانِ مجلس و زوال معنا
🔹نماینده اصفهان به سلامتی مادر شده، نماینده تهران کامنت گذاشته و این "اتفاق مثبت" را به
1_رهبر معظم انقلاب اسلامی
2_مردم ولایتمدار کشور
3_هموطنان عزیز و شریف و ولایتمدار اصفهان
تبریک گفته است.
🔹سوال: مادر شدن نماینده مجلس چه ربط و تبریکی به رهبر انقلاب و مردم ولایتمدار دارد؟
🔹نکته: از این دست حماسه آفرینیها در این مجلس زیاد خواهیم دید. ایراد اساسی این است که در این انتخابات، شرکت سهامی اصولگرایان همان اشتباهی را کرد که شورای عالی اصلاحطلبان در مجلس قبل انجام داد و نهایتا از آن پشیمان شد: بستن لیست مجلس با افراد اغلب غیرسیاسی و فاقد حداقل تجربه در سیاست که حرف گوش کنِ افراد و باندهای پدرخوانده بیرون مجلس هستند.
🔹اصلاح طلبان، "لیست امید" را بخاطر ترس از شورای نگهبان با افراد غیرسیاسیِ مطیع پر کردند. اصولگرایان هم بخاطر ترس از رأی نیاوردنِ گزینههای تکراریشان، روی فرش قرمزِ شعار "جوانگرایی" رهبری، لیست مجلس قوی را با اکثریت افراد غیرسیاسی چیدند.
🔹نتیجه هر دو یکی است:
زوال سیاست و سیاست ورزی و جایگزینی شوآف های مختلف توییتری و اقدامات دور از شأن نماینده مجلس و مشغول شدن به حواشی سخیف رسانهای.
🔹در سیاست اسلامی، باید برای رای دادن به هر فرد، حجت شرعی داشت. یعنی یقین کنیم این فرد لیاقت و صلاحیت آن جایگاه را دارد. نه اینکه از ترس رای آوردن مثلا مجید انصاری برویم به هر کس که بر اساس سهمیه باندهای سیاسی توی لیست قرارداده شده رأی بدهیم (: تاریخ را ببینید! حزب جمهوری اسلامی در انتخابات اول ریاست جمهوری، وقتی جلال الدین فارسی که گزینهاش بود حذف شد، چون مرحوم حسن حبیبی را شایسته نمیدید، حاضر نشد در برابر بنی صدر از او حمایت کند. به مصادیق کاری ندارم اما قاعده اسلامیاش این است که هدف، وسیله را توجیه نمیکند.
🔹الحمدلله که به اغلب لیست شرکت سهامی اصولگرایان رأی ندادم.
✍️ #امین_فرج_اللهی
http://Eitaa.com/teribon_ir
🔹آقای رئیسی!
خوب دارن از عملکرد مثبت قوه قضائیه در مقابله با دانه درشت ها انتقام میگیرن:
🔺امروز بازداشت کارگران مظلوم #هفتتپه پس از سی روز اعتراض مسالمت آمیز
دیروز هم واگذاری دوباره #هپکو به بیمه و دستور فروش سهام آن و دوباره بلاتکلیفی چند ساله کارگران
کارگر داره لِه میشه!
#سید_امیر_میرناصری
http://Eitaa.com/teribon_ir
اول، حکم #اعدام بد است؟ اگر بد است چطور برای آن پدری که با قمه سر دختر نوجوانش را شکافت و بابای #رومینا همگی سوت و کف زدیم، چطور از دیشب تا الان ناگهان حکم اعدام شد بد؟! یعنی به این سادگی یک شبه جای #ظالم و مظلوم عوض شد؟ اینقدر جوگیر؟!
.
دوم، سه نفری که دوستان دارند هشتگ #اعدام_نکنید برایشان می زدند چه کرده اند؟ سه تایی ریخته اند سر یک خانم جوان و با قمه و اسلحه سرد ارعاب و زورگیری کرده اند، از اقبال بدشان جوانهای فامیل آن خانم سر رسیده اند و دستگیرشان کرده اند، بعد معلوم شده که جزو سرکرده های آتش زدن بانک و اتوبوس و فروشگاه در #اعتراضات_آبان 98 بوده اند، حوادثی که خون کلی آدم بیگناه به خاطرش زمین ریخت. یعنی هم زورگیری کرده اند، هم ارعاب کرده اند، هم آشوب کرده اند، هم فروشگاه و بانک و اتوبوس آتش زده اند و هم فیلم گرفته اند با پررویی.
.
سوم، این سه نفر اتهامات را قبول نداشته اند؟ اتفاقا خوب هم قبول داشته اند، خودشان هم به طور واضح در صحنه سازی های مربوطه کاملا اتهاماتشان را پذیرفته بودند و اقرار کرده بودند. وکیل نداشتند؟ اتفاقا نه یکی و دو تا، چهار تا وکیل داشته اند که از قضا یکیشان هم از وکلای معروف و شناخته شده بوده و تمام و کمال از اینها دفاع کرده در دادگاه.
.
چهارم، به همین سادگی حکم اعدام داده اند؟ کجایش به همین سادگی است؟ اصلا کدام اعدامی به سادگی حکم میگیرد؟ حکم را دادسرای معمولی نمی دهد، دادگاه کیفری استان که شانی بالاتر دارد می دهد و دیوان عالی کشور هم که قضات معتمد و باتجربه هستند، تایید می کند. چند ماه هم طول می کشد. کجایش به همین سادگی است؟
.
پنجم، دم و دستگاه عریض و طویل رسانه ای قوه قضائیه چرا شفاف سازی نمی کند و توضیح نمی دهد؟ من هم نمیدانم و متاسف و معترضم. مگر بقیه کسانی که جاهای دیگر باید توضیح می دادند ما را آدم حساب کردند و توضیح دادند که این دوستان توضیح بدهند؟!
.
ششم و آخر، میخواهید عزاداری کنید و خودتان را جای مادر این سه تا بگذارید؟ لطف کنید اول خودتان را جای مادر آنهایی که در آبان پارسال خانه خراب شدند بگذارید، خودتان را جای آنهایی بگذارید که به خاطر آتش افروزیهای (منظورم اعتراض معمولی نیست، دقیقا آتش افروزی در بانک و فروشگاه و آدم کشی) همین آدمهای مظلوم(!) خونشان به زمین ریخت. البته که مادران آن بندگان خدا اهل توییت بازی نیستند که نایس بازی های بعضی را ببینند و داغ دلشان تازه شود.
✍️ #علی_مراد_خانی
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️کارگران بازداشتی هفتتپه آزاد شدند
🔻۳۰ روز از اعتراضات کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه میگذرد. کارگران این شرکت جز اینکه به مطالباتشان رسیدگی شود، خواسته دیگری ندارند.
🔻پرداخت کامل حقوق معوق و حق بیمه تمام کارگران که از فروردین امسال عقب افتاده، خلع ید اسدبیگیها و بازداشت امید اسدبیگی، بازگشت به کار کارگران اخراجی، لغو فوری قرارداد واگذاری شرکت و جلوگیری از هر گونه خصوصی سازی دیگر، محاکمه و اشد مجازات غارتگران بیت المال، قطع همکاری و بیرون رفتن تمامی مدیران بازنشسته از شرکت و پرداخت مزایای عرفی برابر به تمامی پرسنل از جمله مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در این تجمعات بوده است.
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️اصالت مسئله حجاب در قیام گوهرشاد
🔺پاسخی بر روایت توییتری محسن حسام مظاهری از قیام گوهرشاد
🔹معمولا هر ساله همزمان با سالروز قیام گوهرشاد، از آنجا که قیام گوهرشاد شش ماه زودتر از تصویب قانون کشف حجاب اجباری شکل گرفته است، در مورد جایگاه مسئله حجاب در این قیام تشکیک می شود. چند روز گذشته نیز، توییت و سپس یادداشتهایی از محسن حسام مظاهری ، دکترای جامعه شناسی موجب شکل گیری مباحثی شده که در برخی خبرگزاری ها و نیز شبکه های اجتماعی انعکاس یافته است.
🔹محسن حسام مظاهری، هرچند که آثارش حاکی از اهل مطالعه بودنش است، اما درباره قیام گوهرشاد کار نکرده است. چون کار نکرده به راحتی می تواند تشکیک کند. روایتهای «منوتو»یی از تاریخ کار مطلعین نیست. مظاهری چون کار نکرده می تواند به سادگی با مقایسه تاریخ تصویب قانون کشف حجاب اجباری با قیام گوهرشاد بگوید: «تصویب کنندگان [نامگذاری روز حجاب] حتی زحمت تورق کتاب تاریخ معاصر ایران را هم به خود نداده اند»؛ او بعد از این توییت متوجه خاطرات بهلول و کتاب سینا واحد شده است. اگر از آنها اطلاع داشت به این راحتی نمی گفت حتی تاریخ را ورق نزده اند.
🔹حداقل موضوع را بحث برانگیز می یافت و اینگونه ساده انگارانه با تصویب نامگذاری روز حجاب روبرو نمی شد. بعد از آن است که تلاش می کند گزارش اسدی، تولیت آستان قدس به مرکز را به نفع روایتش تفسیر کند. چون در مورد موضوع کار نکرده مجبور می شود برای اثبات حرفش به طعنه و کنایه و تحقیر روی آورد و با به حاشیه رفتن خواننده را متقاعد کند. او که با ژستی علمی در متونش از بالا به پایین با دیگران برخورد کرده و آنها را به عدم مواجهه صحیح روش شناختی متهم می کند، کجا علمی برخورد کرده است؟ اینکه تلاشها برای ثبت خاطرات و گرامیداشت قیام گوهرشاد را به پای نفسانیت یک فعال فرهنگی و حس ناسیونالیستی او می نویسد، اخلاقی است؟ برادر عزیز جناب آقای مظاهری، «اعدلوا هو اقرب للتقوی».
✍ #مهدی_مقدسی
https://www.nasimonline.ir/Content/Detail/2357633
http://Eitaa.com/teribon_ir