eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️هنوز اندر خم یک کوچه ایم... رای نیاوردن طرح شفافیت آرا در مجلس یازدهم غالب نمایندگان آن با شعار و ادعای شفافیت روی کارآمدن هم جزو سوابق این مجلس مدعی در تاریخ ثبت شد. . فارغ از اینکه برخلاف بعضی از نظرات که شفافیت را تمام مطالبه ما در مسیر تحقق عدالت می دانند، شفافیت تنها مقدمه و پیش نیازی مسیر اجرای عدالت است که در همین قدم های ابتدایی هم دچار مشکل هستیم. . هرچند تلاش معدود نمایندگان انقلابی مجلس در جای خود قابل تقدیر است، اما باید عرض کرد تا زمانیکه سران قوا از رئیسی تا قالیباف،(شیخ حسن هم که تکلیفش روشن است) هیچ اراده عملی در مسیر شفافیت ندارند انتظار چندانی از بدنه نمایندگان نمی رود. . سیدابراهیم رئیسی ۲تیر۹۸ در برنامه زنده اعلام کرد: «من حتماً دارایی‌ام را به رهبر انقلاب و هم به مردم به صورت شفاف اعلام خواهم کرد.» حالا از این وعده یکسال و نیم می گذرد اما خبری از تحقق آن نیست. . قالیباف هم هرچند امروز در مجلس اعلام کرد به طرح شفافیت رای مثبت داده اما نشان داده اعتنایی به شفافیت بصورت عملی و واقعی ندارد. قالیباف هنوز منابع تبلیغات پراسراف سال ۸۴ و ۹۲ و همین انتخابات ۹۶ را اعلام نکرده، هنوز بصورت شفاف ابهامات مربوط به دوران شهرداری و معاون بازداشتی اش عیسی شریفی و ماجرای املاک نجومی روشن نکرده است، هنوز رای اش نسبت به اعتبارنامه تاجگرودن، موضع اش نسبت به اعمال تغییرات در طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم های مجلس و... را شفاف اعلام نکرده است. . شیخ حسن روحانی هم که رکوردار محرمانه ها و لاپوشانی هاست و نیازی به بحث کردن پیرامون این لجن زار نیست. . این ماجرای عدم شفافیت کم و بیش در نهادهای انتصابی هم وجود دارد. لذا حتی با تصویب این طرح هم تازه اول راهیم و مطالبه عمومی نباید متوقف شود... . راستی چه خبر از اجرای ماده ی ۲۹ برنامه ی ششم توسعه؟! . پ.ن: ماده‌ ۲۹ برنامه ششم توسعه: دولت مکلف است طی سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند و امکان تجمیع کلیه پرداخت‌ها به مقامات، رؤسا، مدیران کلیه دستگاههای اجرائی (لیست آن‌ها) و اشخاص حقوقی وابسته به آنها را فراهم نماید، به نحوی که میزان ناخالص پرداختی به هر یک از افراد فوق مشخص شود و امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و فراهم شود ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
🔺مخالفان شفافیت را درک کنیم! نماینده‌ی مجلس در شهرهای کوچک، حُکمِ یک حاکمِ مطلق را دارد. در حوزه‌ی انتخابیه‌اش، از آبدارچی مدرسه تا رئیس اداره‌اش، باید وفاداری‌اش را به نماینده اثبات و اذعان کند. کیست که با این سنتِ دیرین آشنا نباشد. اصلاً یکی از جاذبه‌های نمایندگی در شهرهای کوچک‌، همین اقتداری‌ست که حاصل می‌شود. برخلاف مظلوم‌نمایی برخی نمایندگانِ مخالفِ شفافیت، این مدیران اجرایی هستند که در چنبره‌ی مطالبات نماینده‌ها گرفتارند و نه بر عکس! حتی در شهر بزرگی مانند تبریز، کافی‌ست لشکرِ سفارش‌شده‌ها و اعضای ستادهای نمایندگان مجلس را در ادارات، سازمان‌ها، صنایع، شرکت‌ها و... بشماریم؛ وحشتناک است! این سهم‌خواهی‌ها آنقدر رسمیت داشته که حتی گاهی تقسیم‌بندی نانوشته‌ای برای حریم اختصاصی هر نماینده ابداع شده؛ مثلاً آموزش و پرورش استان، برای نماینده‌ی الف است، صنعت برای ب، دانشگاه‌ها برای ج و...! اگر شفافیت را یک تحول در مناسبات قدرت بدانیم و نه یک تغییر جزئی در آیین‌نامه‌ی داخلی مجلس، آن‌وقت باید معلوم شود که چرا نماینده به محض ورود به مجلس، شروع می‌کند به شخم زدن همه‌ی مناصب و موقعیت‌ها! با این وصف، مخالفت مجلس با طرح شفافیت را باید درک کرد! http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 محرومان بر ما منت دارند 📌 : اگر همت و روستائیان و جنوب شهری‌ها نبود، نه رژیم سابق ظلمش از بین رفته بود و نه ما در مقابل مشکلات می‌توانستیم مقاومت کنیم. آنها به ما منت دارند. http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پاسخ به درخواست ناطق نوری برای تعطیلی دیدار بانوان 🔹گمان می‌کنید اعلامیه‌ی من و شما شاه را بیرون کرد؟ همین[ زن]ها بیرون کرده‌اند! http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ عدالت مقدم است بر پیشرفت یا پيشرفت مقدم است بر عدالت؟!! 🔸 ایرادات ما به آقایون صرفا چند موضع سیاسی و عملکرد غلط شون نیست؛ اختلافات ما بر سر مبانی است... http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️فیل طالبان را درست بشناسیم طالبان یک ساختار تشکیلاتی با ریشه در بستر پشتون‌های اهل سنت افغانستان است. تحلیل رفتارهای تشکیلاتی که ریشه در بسترهای مذهبی دینی دارد می‌بایست در دو سطح صورت پذیرد: سطح تشکیلاتی و سطح بستر اجتماعی و بنظر می‌رسد این عدم تفکیک، عامل اصلی در بروز دو رویکرد متمایز نسبت به طالبان است. دسته‌ای جنبه بستر اجتماعی طالبان را پر رنگ می‌بینند و دسته‌ی دیگر جنبه تشکیلاتی آن را و شاید این هر دو در اتخاذ موضع خویش چندان تقصیر کار هم نباشند؛ هر کدام دست بر جایی از فیل طالبان گذاشته‌اند. آنچه شیعیان هزاره افغانستان با آن روبرو بوده‌اند زیست اجتماعی با بدنه اهل سنت پشتونی بوده که جز تلخی بیاد آنان نمی‌آورد. تلخی نفرت قومی - مذهبی که هزاره‌های شیعه افغان و حتی اهل سنت غیر پشتون افغان از طالبان دیده‌اند به این راحتی و به صرف چهار بیانیه سیاسی در اینجا و آنجا از یادها نخواهند برد. خون‌ها ریخته شده و رد خون به این زودی‌ها پاک نمی‌شود. از دیگر سو در سطح تشکیلاتی سیاست اصولی‌ طالبان، اخراج اشغال‌گران آمریکایی از افغانستان بوده و طالبان قدرت اصلی در برابر توسعه داعش در افغانستان به شمار می‌آمده. طالبان بی‌گمان پرچم‌دار مبارزه با آمریکا در افغانستان است و هیچ بدیلی هم برای آن متصور نیست. این جنبه از طالبان همانی است که سیاسیون ایرانی و البته بخشی از تحلیل‌گران آزاد بدان ضریب می‌داده‌اند و پررنگ می‌کردند. اما نه می‌توان بخاطر وجوه تشکیلاتی و رسمی طالبان دست از واقعیت اجتماعی آن شست و نه بخاطر واقعیت تلخ جاری در سطح اجتماعی طالبان، بی‌خیال مواضع کلان و سیاست‌های این تشکیلات بود. همانطوری که حضور سیاسی و نقش‌آفرینی طالبان در عرصه کلان افغانستان یک واقعیت است، حضور اجتماعی طالبان و نفرت قومی مذهبی موجود در لایه‌های پایینی این جنبش علیه غیر پشتون‌های غیر سنی هم یک واقعیت موجود است. مذاکرات با طالبان فی ذاته ایرادی ندارد اما سخن از چگونگی این انفتاح در قبال طالبان است. همانقدری که اخراج آمریکا از افغانستان در این مذاکرات باید حایز اهمیت باشد، تغییر بنیادین نسبت اجتماعی طالبان با شیعیان هزاره و سنی‌های غیر پشتون افغانستان نیز بایستی مد نظر قرار گیرد. این بعد اجتماعی نیز محدود به بیانیه‌های ایران‌خوش‌کن نیست و این شیعیان هزاره و اهل سنت غیر پشتون افغانستان هستند که باید طعم این تغییر رویه را بچشند. اگر چنین تغییری رخ ندهد هرچند شاید تشکیلات طالبان را - و نه لزوما بدنه اجتماعی طالب را - جذب کنیم اما بدنه اجتماعی شیعیان هزاره را بیش از پیش از خود دور خواهیم ساخت و این نقض غرض سیاست انقلابی است. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در بهمن ۵۷ موانع ساخت ایران جدید برداشته شد نه اینکه ایران جدید ساخته شد 🔺 : تا رژیم شاه بود امکان اصلاح نبود، در انقلاب ۵۷ موانع اصلاح اسلامی و انقلابی برداشته شد. http://Eitaa.com/teribon_ir
🔴 ‏پیج‌های حامی خاتمی و دولت روحانی، مستندهایی در حمایت ‎ مدیرعامل فاسد ‎ منتشر کردند که بگویند اسدبیگی کارآفرینه و الکی میخوان ا‌و را محکوم کنن! جالبه رهبران جریان اصلاحات،نه تنها فاسدانی چون اسدبیگی راهیچوقت محکوم نکردند بلکه همیشه از آنان بعنوان کارآفرین یاد کردند! اگر به یاد بیارید همینگونه هم، شهرام جزایری و مه‌آفرید امیرخسروی را کارآفرین خطاب کردند! 🔹دولت آنها دومیلیارد دلار پول بی‌زبان مملکت را در حلقوم اسدبیگی ریخته، یک شرکت بزرگ را به او با کمترین قیمت، آن هم اقساطی واگذار کرده؛ کارگران مظلوم این شرکت ۴ سال کف خیابان بودند حالا رسانه‌های خاتمی و روحانی بسیج شدند تا از اسدبیگی فاسد، کارآفرین قهرمان بسازند! 🔹این جریان هیچوقت حاضر به محکوم کردن مفاسد کرسنت، استات اویل، شهرام جزایری، مهدی هاشمی، بیژن زنگنه، ۳۰۰۰ هزار میلیارد مه آفرید امیرخسروی، مهدی جهانگیری، آخوندی، حسین فریدون و گندهایی که پوری حسینی در خصوصی‌سازی زده نشدند! 🔹هنوز تا لحظه آخر، حسن روحانی و اسحاق جهانگیری پای کار اسدبیگی ایستاده‌اند! اما شک نداریم که پیروزی نصیب خواهد شد. ان‌شاءالله. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ حرف قطعی امروز رهبر انقلاب درباره تحریم‌ها: اگر میخواهید ایران به تعهدات برگردد، آمریکا باید همه‌ی تحریمها را لغو کند و ما راستی آزمایی کنیم آنوقت به تعهدات برمیگردیم http://Eitaa.com/teribon_ir
🔹در حال حاضر که بحث‌ از شفافیت بیشتر سیاست‌زده و احساسی است، بهتر است صحبت کردن درباره و به خصوص مسئله بماند برای یک زمان دیگر؛ شاید این طور بهتر باشد. 🔸 اما به نظر، دیروز یک روز خاص بود؛ از این جهت که «مفهوم عدالت‌خوار» رسماً وارد رتوریکِ (استفاده از هنرهای زبانی برای اقناع مخاطب در انجام کاری یا پذیرش اندیشه‌ای) پارلمانی جمهوری اسلامی شد. یک نماینده در جلسه علنی استدلال می‌کرد که طرح شفافیت و غیرعلنی شدن جلسه بحث درباره آن از ترس «عدالت‌خوارها» بوده 🔹 کلمه «عدالت‌خوار» چه تاریخ و تطوری داشته است؟ پاسخ این پرسش از جهت حافظه تاریخی و تبارشناسی نیروهای سیاسی در نسبت با عدالت اهمیت دارد. 🔸 تا جایی که من پیدا کردم، این مفهوم را نخستین بار، که یک روزنامه حامی آقای قالیباف است در تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۹۵ در سرمقاله خود به کار برد ( حدود دو هفته بعد، در روز ۱۷ آبان هم خود که آن زمان شهردار تهران بود، از این مفهوم استفاده کرد پس از آن و در تمام این مدت نیم دهه اخیر، این مفهوم کم و بیش، توسط رسانه‌های نزدیک به جناح اصولگرا به کار برده شده، تا دیروز که در مجلس شورای اسلامی هم استفاده کردند. 🔹 مفهوم که در نیم دهه اخیر به طور مستمر در سطوح مختلف توسط سیاست‌مداران، رسانه‌های جناح اصولگرا و هواداران‌شان در شبکه‌های اجتماعی به کار برده شده، در نگاه نخست مفهومی است که این جریان سیاسی برای نقد و تحقیر گونه‌ای از عدالت‌خواهی به کار می‌برد؛ در واقع اما این مفهوم بازتاب نوع خاصی از نگاه به مقوله «عدالت» و «دیگری»، و نمونه‌ای از امکان‌ها و ابتکارهای رسانه‌ای، اقناعی و انتقادیِ موجود در سطوح مختلف جناح راست است. 🔸 ما نیاز داریم به مفهوم و جناح برسازنده آن بیشتر بیاندیشیم؛ چرا که یک مفهوم استراتژیک در شناخت امکان‌های تئوریک و رتوریکِ بخش مهمی از حاکمانِ امروز و دیروز و فردا و هر روز ماست. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️آقای دکتر ظریف متن قطعنامه ۲۲۳۱ را هم درست نخوانده‌اند! امروز مصاحبه آقای دکتر ظریف با همشهری را می‌خواندم. ایشان مدعی شده است « در ۲۲۳۱هیچ تحریمی وجود ندارد، بلکه محدودیت‌هایی وجود دارد... دوستان ما که دوست دارند ما را به نخواندن برجام و ۲۲۳۱متهم ‌کنند، بروند نگاه کنند.» خب برای ارزیابی صحبت ایشان نکات زیر را مرور کنیم: - در قطعنامه ۲۲۳۱ محدودیت تجارت تسلیحاتی برای ۵ سال قرارداده شد - در قطعنامه ۲۲۳۱ محدودیت موشکی به مدت ۸ سال قرار داده شد. این‌ها همان محدودیت‌هایی است که آقای ظریف پذیرفته‌ است. اما تحریم در ۲۲۳۱ هست و قابل توجه هم هست. به این آدرس بروید: https://www.un.org/securitycouncil/content/2231/list لیست ۲۲۳۱ در سایت سازمان ملل متحد است. در بخش توضیحاتش گفته است: «این لیست حاوی افراد و نهادهایی است که از کمیته ۱۷۳۷ بوده و البته ۳۶ مورد آن در ۲۲۳۱ حذف شده است و در حال حاضر ۲۳ فرد و ۶۱ نهاد در آن باقی مانده‌اند.» تحریم‌هایی که روی این لیست باید اعمال شود چیست؟ به این آدرس بروید: https://www.un.org/securitycouncil/content/2231/assets-freeze توضیح داده که بلوکه کردن دارایی‌های افراد و نهادهای ۲۲۳۱ برای هشت سال. برای اطمینان قلبی هم سری به سایت FATF می‌زنیم. به آدرس زیر بروید: https://www.fatf-gafi.org/media/fatf/documents/reports/Guidance-Countering-Proliferation-Financing.pdf راهنمای مقابله با تامین مالی فعالیت‌های اشاعه‌ای در صفحه ۴ توضیح می‌دهد: «تحریم هدفمند مالی (TFS) بر روی تعدادی از افراد و نهادهای شناسایی شده در قطعنامه ۲۲۳۱ حفظ شده است.» خلاصه آقای ظریف مطالعه‌تان را بالا ببرید. http://Eitaa.com/teribon_ir
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
16.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی پرورش 🔺داستان عجیب شهید مدافع حرمی که از قلیان و خالکوبی به آزادگی و شهادت رسید! 🔹وقتی داستان اخراجی ها تکرار می شود... 🔹روایت تکان‌دهنده و حماسی ثریا از شهید مدافع حرم مجید قربانخانی 🔹شهدای مدافع حرم، معجزه دهه چهارم انقلاب اسلامی 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir