eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕ تزویر در نقاب خیریه 🔸از آنجا که بساط خیریه‌بازی داغ شده و امکان ضربه‌خوردن جبهه مستضعفین وجود دارد لازم است تا تاملی در آن داشته باشیم. خیریه با خود عنوان کمک به نیازمندان و فقرا را یدک می‌کشد و ظاهری خیرخواهانه دارد، با این وجود برای چشمان تیزبین، روشن است که خیریه همیشه خیر نیست! 🔸خیریه بسته به اینکه در چه نظام تفکری‌(نظام اسلام ناب یا نظام اسلام سرمایه‌داری و آمریکایی) ایجاد شده باشد می‌تواند خیر یا شر باشد! خیریه اسلام سرمایه‌داری را چه خوش‌بینانه بنگری و چه بدبینانه، مخدر و منحوس است. در نگاه بدبینانه خیریه میتواند مرکزی باشد برای شست‌وشوی پولهای کثیف! پولهایی که از طرق آلوده بدست آمده و نمی‌تواند بدون پاکسازی ردِ فسادش وارد چرخ اقتصاد گردد و یا محملی برای رشوه دادن و رشوه گرفتن به نام کمک‌های خیرخواه باشد، رشوه مفسدان به صاحبان وجیه المله خیریه و یا رشوه صاحبان خیریه به اشخاص و نهادها تحت عناوینی عوام فریب! 🔸اما گاهی نه محل ارتشاء است و نه جایی برای پولشویی، بلکه دست‌آویزی ست برای تدلیس چهره و ایجاد تصویری خیرخواه و بخشنده بر باطن سرمایه‌دار زالو صفتشان! و این بساط مزورانه چه‌ها که با مردم نمی‌کند. اما نگاه خوش‌بینانه که نه اولیست و نه دومی این است که در واقع کمک کردن به فقراء اتفاق می‌افتد اما در جهت حفظ منافع در خطر افتاده‌ی سرمایه‌داران و نظام کاپیتالیسم، از خشم سربر آورده‌ی کارگران و مستضعفانی که فشار اقتصادی طاقتشان را طاق کرده و جرقه‌ای می‌تواند انقلابشان را شعله کند! آری در نظامی که کارگر تحت حاکمیت سرمایه‌داران قرار دارد، خیریه آب سردیست در دست سرمایه‌داران متمول برای خاموش کردن خشم پابرهنگان! نان خشکیست برای فرونشاندن طغیان گرسنگان! و عاملیست مسخ کننده و محافظ منافع زالو صفتان! 🔸خیریه اما در نظام حق حکایت دیگری دارد. خیریه اسلام ناب نقش تدارکات سپاه پابرهنگان و فقرا را علیه اغنیا در جنگ فقر و غنا را بازی می‌کند. تمام توان خویش را به خرج می‌دهد تا توان مقاومت بیچارگان را بالا برد و مجروحان جنگ فقر و غنی را تیمار کند و دوباره روانه خطوط نبرد گرداند تا در نهایت نظام طبقاتی و ناعادلانه سقوط کرده و عدالت جایگزین مواسات گردد. به امید پیروزی سربازان روح الله! @teribon_ir
⭕ یک رشتو درباره و تأملی اجتماعی و تاریخی درباره آن ۱. تدبیر در میانه‌ی انقلاب و تحول امکان‌پذیر است. این را الهیات نوروز به ما می‌گوید. ۲. توحیدِ نوروز، توحیدی مبتنی بر تغییر است. خدای نوروز مقلّبِ جان‌ها و نگرش‌ها و محوّل حال انسان‌ها و احوال جوامع انسانی است و به همین دلیل و در میان این دو اسم است که مدّبرِ تاریخ است. ۳. الهیات نوروز می‌کوشد تغییر در جهان طبیعت را به جهان انسانی و اجتماعی بکشاند. ۴. پیوند ناگسستنی و روزافزون انسان ایرانی و نوروز به این خاطر است که کمالِ مطلوب و خدای مطلوب خود را در این آینه‌ی این آیین می‌یابد. ۵. همین تاریخ معاصر را نگاه کنیم؛ از مشروطه تا نهضت نفت تا انقلاب۵۷ و تا انتخابات‌های پس از آن: انسان ایرانی سرشار از میل به تغییر است. انسان ایرانی، صورت بشریِ اراده‌ی معطوف به تغییرِ خداوند بر روی زمین است و نوروز آن زمانی است که این انسان، خدایِ دوست‌داشتنیِ خود را پیدا می‌یابد. ۶. نظم جوامع البته مهم است و ممهد امنیت؛ اما تغییر است که به جوامع امکانِ قسط می‌دهد. جوهره تغییرخواهی انسان ایرانی فهم همین اولویت است، همچنان‌که جوهره انقلاب بر هم زدن «جزیره ثبات» به امید رسیدن به عدالت است. ۷. انقلاب ما درست در لحظه‌ای متولد/بازتولید می‌شود که امر انقلابی، امر اسلامی و امر ایرانی به نقطه‌ای مشترک برسند و پرسشِ «انقلاب/اسلام/ایران چیست؟» پاسخی یک‌سان ‌یابد: جستجوی تغییر از درون توحید. نوروز در معنای اخیر خود گرامی‌داشتن این لحظه و روز مشترک است. ۸. ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نگاه الهیاتی، تاریخی و اجتماعی به نوروز هستیم. نگاهی که بتواند معنای فردی نوروز را از یک شادی و عید فردی به سمت یک امر اجتماعی بسط بدهد. ۹. کلیه منتفعان از نابرابری‌هایِ وضعیت های موجود، مثلا رسانه مسلطِ موسوم به ملی و پدیده/طبقه مرفه جدیدِ موسوم به نئولیبرالیسم، تلاش می‌کنند برای جامعه‌زدایی و معنازدایی از نوروز. تلاش می‌کنند شادی‌های عید و آرزوهای آن از مرزهای فردی فراتر نرود. جهت کوشش ما باید دقیقاً بر عکس باشد. ۱۰. نوروز نماد امر اجتماعی ماست. ما به ناگزیر باید به جامعه‌زدایی، سیاست‌زدایی و معنازدایی از نوروز فکر کنیم؛ و به مقابله با آن. @teribon_ir
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴 کمپین دعوت از شخصیت باکفایت، باایمان عدالتخواه، مردمی و با برنامه برای حضور در بسم‌الله الرحمن الرحیم تبیین شاخصه‌های مهم برای ریاست جمهوری آینده توسط رهبر انقلاب، اتمام حجتی برای همه جریانات سیاسی و مردم است. این ویژگی‌ها عبارتند از: "دارای مدیریت و کفایت مدیریت، با ایمان، عدالتخواه و ضدفساد، عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی های داخلی، اعتقاد و اعتماد به جوانان، مردمی و امیدوار". بعد از بررسی نامزدها معتقدیم از بین بزرگوارانی که در مظان انتخابات قرار دارند دو نفر از بین سایرین بیشترین تطابق با شاخص‌های نامزد اصلح را دارند: آقایان و . باکفایت مدیریت، با ایمان، اخلاق، پاکدست و عدالتخواه و ضدفساد، انقلابی، معتقد به جوانان و ظرفیت‌های داخلی و مردمی. بدین ترتیب در نهایت، یک نفر از این دو بزرگوار نامزد نهایی جریانات مردمی انقلابی و عدالتخواه خواهد بود. اما از آنجایی که جناب رئیسی هم‌اکنون در راس دستگاه قضائیه قرار دارد و در مدت کوتاه حضور در قوه، روح امید به مردم را بازگردانده و عرصه را بر مفسدین و متخلفین تنگ کرده و از آنجایی که تا اصلاح این وضعیت چندسال نیاز دارد و به نوعی رسالت ایشان در دستگاه قضا ناتمام است لذا چه بهتر که در قضائیه بماند. اگرچه وی در اکثر نظرسنجی‌ها بین همه گزینه‌ها در صدر است اما حضور ایشان در قوه قضائیه بسیار ضروری است. از طرفی برای ما مسجل شده است که انسان شایسته نه ریاست طلب است و نه برای رسیدن به ریاست، له‌له می‌زند. امام صادق(علیه‌السلام) می‌فرمایند: مَلْعُونٌ مَنْ تَرَأَّسَ مَلْعُونٌ مَنْ هَمَّ بِهَا مَلْعُونٌ كُلُّ مَنْ حَدَّثَ بِهَا نَفْسَهُ؛ ملعون است كسی كه رياست طلبی كند و كسی كه به رياست همّت گمارد و كسی كه در فكر آن باشد. حقیقتاً این ویژگی در بین آقایان رئیسی و جلیلی مشهود است. لذا از آن جهت که معتقدیم حضور جناب رئیسی در دستگاه قضا ضروری است و از طرفی رهبر انقلاب تاکید کرده است: "برای حل مسائل کشور برنامه داشته باشید ولو اجمالی"؛ و چون حب ریاست طلبی در آقای جلیلی نیز نمی‌بینیم بر ما مومنین و مردم فرض است که از همچنین شخصیتی برای حضور در انتخابات_ریاست_جمهوری_1400 دعوت گسترده نمائیم. بدین جهت از عموم مردم و نیروهای مردمی درخواست می‌کنیم به کمپین دعوت از آقای دکتر سعید جلیلی بپیوندند. ✅کمپین سراسری دعوت از 👇 https://eitaa.com/joinchat/2959540334Cecc27caa81
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خطرناکتر از "تحریم های فلج کننده" ، "تحلیل های فلج کننده" است! @teribon_ir
⭕️ آخرین پیامک.. 🔸 این آخرین پیام مردی است که در ابتدای ریاستش آمریکا را کدخدا خواند، به دشمنان تاریخی ملت ایران اعتماد کرد و گردنش را ذلیلانه مقابلشان خم کرد‌، در پیشگاه مردم کشورش حقیر و نفرین شد، کشورش را در مرز ورشکستی جلو برد، جان مردم را به لب رساند و حالا در واپسین لحظه های ریاستش هنوز چشم امیدی دارد که اگر گندمی نصیبش نشد لااقل "جویی" از بایدن نصیب او شود، حسن روحانی نماد حقارت و عاقبت تمام سیاست مدارانی است که به جای ساده زیستی، جهاد شبانه روزی و تکیه به مردم، غرق در اشرافیت، به دور از مردم متوهمانه دل به ببندند. 🔸 رئیس جمهوری که محبوبیتش به کمتر از ۷ درصد رسیده! حالا عموم دوست داران و منتقدینش و اکثریت مردم برای رفتن دولتش لحظه شماری و برای او آرزوی مرگ میکنند! رئیس جمهوری که با فریب و نیرنگ و بد اخلاقی ۲۴ ملیون رای را جمع کرد، سرمست قدرت شد و حالا به چنین سرنوشت رقت آوردی دچار شده، مردان در میدان ۱۴۰۰ روحانی را به عنوان مقابل شان قرار بدهند و با در نظر گرفتن عاقبت او پا به عرصه میدان سیاست بگذارند. @teribon_ir
🔰 اندر احوالات میرزا نویسان... 🔸 منتظر داستان سرایی های آقایان چپ و راست باشید... @teribon_ir
🔻 بنشینید و نگاه کنید... 🔺منتظر نعل وارونه آقایان باشید:)) @teribon_ir
🔸درباره عدالت و سیاست: کلمه و معنای واقعی آن؛ مسئله «کلمه» است 🔻برای اصحابِ احزاب دست گرفته‌اند که تا دیروز از عدالت‌خواری و پایان دوران عدالت‌خواهی می‌گفتید و الآن که رهبری گفته‌اند نامزد ریاست جمهوری باید عدالت‌خواه باشد، شروع می‌کنید به بستن عنوان عدالت‌خواه پشت چهره‌های محبوب‌تان. به نظرم خیلی هم این جور نخواهد بود. 🔻شاید دهه هفتاد احزاب و لابی‌های سیاسی و مذهبی چنین کارکردی داشتند که حدس بزنند که نظر مقام معظم رهبری به نامزد مورد اجماع خودشان است اما امروز اوضاع فرق کرده است. در وضعیت کنونی آن‌ها و یا جانشین‌های جوان‌ترشان این توانایی را پیدا کرده‌اند که اصل معیاربودن عدالت در سیاست و غیر سیاست را به کلی فاقد معنا کنند. 🔻 این معنازادیی هم معمولاً هم یک قصه تکراری دارد: ابتدا از موضع واعظ اخلاق برمی‌آیند که «عدالت‌خواهی حزب نیست؛ پنجه کشیدن در چهره اخلاق نیست؛ ناسزا گفتن به این و آن نیست؛ بدگویی به مسئولان نظام نیست؛ منحصر در یک گروه نیست؛ نفی دیگران نیست؛ ناامیدی و حجتیه‌ای و خوارج بودن نیست و ...»؛ آن‌گاه زمینه فراهم است: عدالت‌خواهی که چیزهای مختلفی نیست، هیچ چیزی نیست و هیچ وجه معیاری‌گونه‌ای ندارد. 🔻یک نمونه نزدیک از این روند را به یاد بیاوریم: ۱۸ بهمن ۹۸ رهبر انقلاب در سخنرانی خود در تبیین چه کسی را انتخاب کنیم گفتند: «به معنی واقعی کلمه طرف‌دار عدالت باشند. کشور ما به عدالت احتیاج دارد ... نگذاریم که این پرچم بخوابد ... هم عدالت اقتصادی، هم عدالت حقوقی، هم عدالت سیاسی؛ در همه‌ی زمینه‌ها». 🔻۳۰ بهمن، ۱۲ روز پس از سخنرانی و دو روز مانده به انتخابات ۲ اسفند، جمعی از واعظان و دیگران بیانیه‌ای صادر کردند در تأیید لیست احزاب و گروه‌های یک جناح سیاسی. در این بیانیه که بعدها و البته پس از مرگ سهراب، برخی از امضاکنندگان آن اظهار «شرمندگی» کردند، به نام سردار شهید، به «کارآمدی» و به «مجلس قوی» اشاره شده بود اما هیچ اشاره‌ و حتی هیچ اشاره‌ای نشده بود به این که «به معنی واقعی کلمه طرف‌دار عدالت باشند». مخاطبان این خطبا هم، هنگامی که به هر سی نفر و تاکید می‌کنم به تمامی افراد لیستِ این احزاب رای می‌دادند؛ و حتی به کسانی رأی می‌دادن که هرگز آن‌ها را نمی‌شناختند، هیچ‌گاه به خاطر عدالت‌خواه بودن به این افراد رای نمی‌دادند. امروز هم قصه همان قصه است. 🔻از طبقه مرفه جدید و طبقه ویژه سیاسی که بگذریم، مسیر تبدیل‌شدن عدالت به یک معیار و سنجه در میدان سیاست، موانع و حتی مخالفان مقدسی دارد؛ یک تاریخ از نوعی تفکر دینی و انبوهی از آموزه‌های کلامی و فلسفی و مذهبیِ فاقدِ وجوه عدالت‌خواهانه را پشت خود دارد؛ حتی یک عالمه جهل مقدس به نام «مصلحت»، «مذهب»، «اخلاق»، «حفظ نظام» را در پشتیبانی خود دارد؛ با یک، ده، ده و حتی ده‌ها بار گفتن رهبر هم چیزی عوض نشده و نخواهد شد؛ باز هم ایام انتخابات و باز هم همان همیشگی‌ها. محافظه‌کاری تا عمیق استخوان ما نفوذ کرده و به راحتی‌ها در برابر عدالت‌خواهی عقب نخواهد نشست. 🔻ما در میدان سیاست افرادی را می‌خواهیم که «به معنی واقعی کلمه طرف‌دار عدالت باشند»؛ ولی مسئله ما فقط سیاست‌مداران موجود نیستند که طرفدار عدالت نیستند. ما در پیشانی وضع موجود با کسانی مواجهیم که مفاهیم را از «معنی واقعی کلمه» تهی کرده‌اند و از طریق کلمه‌های بی‌معنا، به این سیاست‌مداران سرویس می‌دهند. البته مسئله ما همین افراد دسته دوم، که چه بسا نیت خیر دارند هم نیستند. مسئله ما خودِ کلمه است و معنای واقعی کلمه. مدت‌هاست به این فکر می‌کنم که مسیر فرارفتن از امتناع کنونی، از جایی بیرون از میدان سیاست می‌گذرد. @teribon_ir
جزوه_ـ_تشکیل_دولت_جوان_حزب‌اللهی.pdf
703.3K
⭕️برای تشکیل چه کنیم؟ 🔹 جزوه خواندنی؛ گفتاری از دربارۀ «نقش جوانان در تحقّق دولت جوان حزب‌اللهی» @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حالا هشت سال از آن روزهای پرشور و هیجان می گذرد اما آنچه بیشتر در ذهن ما باقی مانده، تقوا و عقلانیتی بود که در شور و هیجان آن روزها کمتر دیده شد. خدایا تو خود شاهدی ... @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کلیپ/ توصیف صادقانه و دقیق شبکه های ماهواره ای از سعید جلیلی! به تریبون مستضعفین بپیوندید: @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ قابل توجه برخی نامزد های بزرگوار... 🔸 انتظار داریم کارو بدونید.. 🔸 مشکلات و کشور رو بشناسید.. 🔸 داشته باشید... @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ شهید مطهری؛ انتخابات، رشد اجتماعی 🔸مثلا انتخابی مانند انتخاب وکیل مجلس می ‏خواهد صورت بگیرد. ممکن است شما که در فوق این جمعیت قرار گرفته ‏اید حسن نیت هم داشته باشید و واقعا تشخیص شما این باشد که خوب است این ملت فلان فرد را انتخاب کند، و فرض می‏ کنیم واقعا هم آن فرد شایسته ‏تر است. 🔹اما اگر شما بخواهید این را به مردم تحمیل کنید و بگویید شما نمی‏ فهمید و باید حتما فلان شخص را انتخاب کنید، اینها تا دامنه قیامت مردمی نخواهند شد که این رشد اجتماعی را پیدا کنند. 🔸باید آزادشان گذاشت تا فکر کنند، تلاش کنند، آن که می‏ خواهد وکیل شود تبلیغات کند، آن کسی هم که می ‏خواهد انتخاب کند مدتی مردّد باشد که او را انتخاب کنم یا دیگری را، او فلان خوبی را دارد، دیگری فلان بدی را دارد. 🔹یک دفعه انتخاب کند، به اشتباه خودش پی ببرد، باز دفعه دوم و سوم تا تجربیاتش کامل شود و بعد آن ملت به صورت ملتی‏ در بیاید که رشد اجتماعی دارد. والّا اگر به بهانه این که این ملت رشد ندارد و باید به او تحمیل کرد، آزادی را برای همیشه از او بگیرند، این ملت تا ابد غیر رشید باقی می ‏ماند. 🔸رشدش به این است که آزادش بگذاریم ولو در آن آزادی ابتدا اشتباه هم بکند. صد بار هم اگر اشتباه کند باز باید آزاد باشد. @teribon_ir
جمهوریت؟!.pdf
3.76M
🔴 جزوه «جمهوریت» گفتاری از درباره «جمهوریت» در هندسه نظام اسلامی... @teribon_ir
⭕ رئیسی مامور است و معذور 🔸در دومین سال انتصاب حجت الاسلام رئیسی بر مسند ریاست دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بدنبال بررسی ادامه حضور ایشان در قوه قضائیه و یا ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با نگاهی تکلیف گرایانه، منطقی و مبتنی بر سند تحول قوه قضاییه و حکم مقام معظم رهبری و بیانات ایشان در جمع قضات و رئیس دستگاه قضایی هستیم. ⬅️الف) برنامه تحول لازمه انتصاب  🔸مقام معظم رهبری در انتهای دوران مسئولیت آقای آملی لاریجانی در اسفند 97 و برای انتصاب ریاست جدید قوه قضائیه از افرادی که برای این سمت معرفی شده بودند، خواستار برنامه ای مدون در راستای ایجاد تحول در قوه قضائیه شدند و پس از بررسی برنامه تحول، حجت الاسلام رئیسی را به ریاست دستگاه قضا برگزیدند. 🔸پس مهم ترین مولفه انتصاب حجت الاسلام رئیسی ارائه برنامه مناسب و قابل اجرا در راستای تصدی پست ریاست قوه قضا می باشد که حضرت آقا در دیدار رئیس و مسئولان قوه در تاریخ 5 تیر 98 نیز بر این نکته تاکید کرده و می فرمایند:« ما یک دستگاهی داریم با یک شیوه‌های عملیّاتی، با یک برنامه‌های اجرائی و در کنارش با مقداری ایراد، نقص، کمبود؛ تحوّل که میخواهید ایجاد کنید بایستی آن شیوه‌ها بهینه بشود، تبدیل بشود به شیوه‌های مؤثّرتر، کارآمدتر، روان‌تر و آن موانع، آن اشکالات، آن کمبودها برطرف بشود؛ این تحوّل است؛ این [کار] البتّه برنامه لازم دارد؛ تحوّل بدون برنامه که امکان ندارد؛ روزمرّه که نمیشود حرکت کرد؛ باید دستگاه عاقله و مفکّره بنشیند یک طرّاحی کلان برای این تغییر عمده در ذهن خودش تصویر کند و روی کاغذ بیاورد و تصمیم بگیرد. این کار بحمدالله انجام گرفته؛ این بخش کار را رئیس محترم جدید قوّه‌ی قضائیّه، جناب آقای رئیسی قبل از آنکه این مسئولیّت را به عهده بگیرند، از ایشان خواسته شد، ایشان هم یک برنامه‌ی تحوّل جامع و مورد قبولی را تهیّه کردند؛ پس این کار شده، این قسمت کار انجام گرفته؛ این خیلی خوب است لکن برنامه عبارت است از ذهنیّات؛ اگر بخواهیم تحقّق خارجی به وجود بیاید، کار لازم دارد.» ⬅️ ب)لزوم پایبندی رئیس قوه به سرآمد برنامه 🔸همچنین رهبری در نخستین بند از نکات حکم ریاست حجت الاسلام رئیسی به سه مورد مهم پیرامون سند تحول قضائی اشاره کرده اند که عبارتند از: 1-برای همهی فصول این سند(تحول قضائی) و بندهای ذیل آن ها، زمان تعیین کنید. 2-خود(حجت الاسلام رئیسی) و همکارانتان را بر پایبندی به سرآمد برنامه الزام نمایید. 3-در زمانبندی ها نه عجله و نه مماطله نباید راه داده شود. و همچنین در دیدار با مسئولان قوه قضائیه بر این مسأله موکدا تاکید می کنند. «پس توصیّه‌ی اوّل بنده به رئیس محترم و مسئولان محترم و اجزای قوّه‌ی قضائیّه این است که همین برنامه‌ی خوبی که شما خودتان تدوین کرده‌اید و تهیّه کرده‌اید و ارائه کرده‌اید، این برنامه را بر طبق زمان‌بندی، بدون اغماض پیش ببرید؛ نگذارید لَنگ بشود. از چیزی واهمه نکنید، بروید جلو، به خدای متعال توکّل کنید، اقدام کنید، این برنامه را عملیّاتی کنید. کاری کنید که بعد از گذشت یک مدّت قابل قبولی -البتّه این برنامه‌های کوتاه مدّت و چندماهه و مانند اینها خب کارهای عملیّاتیِ به آن معنا نیست- کاملاً احساس بشود که قوّه‌ی قضائیّه دچار تحوّل شد، دارد متحوّل میشود؛ این با حرکت شما انجام میگیرد. البتّه آن برنامه [کوتاه مدّت هم] مهم است؛ تهیّه‌ی برنامه.» 🔸سند تحول ارتقاء یافته قوه قضائیه در چهار مرحله تدوین گردیده که عبارت است از: 1-تدوین مبانی محتوایی اندیشه تحول قضائی 2-تدوین برنامه تحول 3-تدوین نظام مدیریتی لازم برای تحقق برنامه تحول 4-تدوین نظام راهبری و پایش مهم ترین بخش سند تحول، فصل دوم آن یعنی برنامه تحول است که می توان گفت بخش اجرایی برنامه تحول نیز می باشد. در این فصل ذیل هر یک از ماموریت های قوه قضائیه، چالش های پیش روی تحقق آن، عوامل ریشه ای اولویت دار در بروز چالش ها، راهبردها و راهکارهای تحولی ارائه شده است. همچنین برای هر یک از راهکارها، واحد سازمانی مسئول، واحد یا واحدهای سازمانی همکار و زمان بندی اجرا شامل «کوتاه مدت»(تا تیرماه سال 1400)، «میان مدت»(تا تیرماه سال 1401) و «بلندمدت»(تا پایان سال 1402) مشخص شده است. 🔸 مبتنی بر روش شناسی مندرج در فصل کلیات سند تحول ارتقاء یافته قوه قضائیه از میان «48 چالش» احصاء شده، «20 چالش» انتخاب شد. همچنین پس از تدوین زنجیره علی هر یک از چالش ها و شناسایی عوامل ریشه ای، «120 عامل ریشه ای» احصاء و براساس سه شاخص تکرار، تاثیرگذاری و سهولت تغییر بر «47 عامل ریشه ای اولویت دار» تمرکز گردیده است. در برنامه، 33 اقدام به صورت بلندمدت، 107 اقدام میان مدت و تنها 18 اقدام کوتاه مدت برای حل این چالش ها طراحی گردیده است. @teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕ رئیسی مامور است و معذور #بخش_اول 🔸در دومین سال انتصاب حجت الاسلام رئیسی بر مسند ریاست دستگاه قض
⭕ رئیسی مأمور است و معذور 🔸با توجه به زمانبندی اقدامات می توان اینگونه بیان کرد که قوه قضائیه تا تیر سال 1400 فقط 18 اقدام در راستای تحول قوه انجام خواهد داد و 140 اقدام دیگر که اعم از اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت خواهد بود تا پایان 1402 انجام خواهد شد. ⬅️ ج)حضور در انتخابات به معنای ترک فعل رئیس قوه 🔸اگر بخواهیم منصفانه و بدون جوگیری در این رابطه اظهارنظر کنیم باید بگوییم که در صورت ورود ریاست قوه قضائیه به کارزار انتخابات ریاست جمهوری، خوشبینانه نفرات اصلی قوه از فروردین 1400 از انجام تحولات اساسی و پیگیری های ماموریت های کوتاه مدت به قصد کارهای انتخاباتی دست از کار می کشند. 🔸پس حتی همان 18 اقدام کوتاه مدت نیز در تیر 1400 به سرانجام نخواهد رسید و این کار کاملا برخلاف نص صریح حکم رهبری مبنی بر پایبندی رئیس قوه و همکاران ایشان به سرآمد برنامه می باشد. البته باید گفت که اقدامات کوتاه مدت حتی طبق سخنان رهبری که در بالا اشاره شد، جزو تحولات اساسی و برنامه های عملیاتی نیست! 🔸چگونه دوستان بدون توجه به نص صریح بیانات و حکم رهبری درصدد اصرار به ریاست قوه قضائیه جهت حضور در کارزار انتخابات ریاست جمهوری هستند؟! 🔸در سخنرانی 5 تیر رهبری در ارتباط با نیمه کاره گذاشتن تحول در قوه قضائیه و صرف ارائه برنامه می فرمایند:« بنده یک وقتی این جوری میفهمیدم که تهیّه‌ی برنامه، پنجاه درصدِ کار است لکن این پنجاه درصد تا به آن پنجاه درصدِ بعدی مُنضَم(۴) نشود، مثل این است که انجام نگرفته، مثل این است که شما از تهِ یک چاهی میخواهید آب بیاورید بالا که مثلاً فرض کنید که صد متر طولش است؛ تا پنجاه متری آورده‌اید، بعد همان جا مانده باشد؛ مثل این است که نیاورده‌اید دیگر؛ تفاوتی نمیکند. اگر بخواهید آن محصول به دست شما برسد، این پنجاه درصد بعدی را که تحرّک و فعّالیّت و اقدام و بقیّه‌ی شرایطی که وجود دارد است، اینها را باید به کار بزنید تا ان‌شاء‌الله محصول حاصل بشود و من امیدوارم. بنده با نگاهی که به دادگستریِ کشور و قوّه‌ی قضائیّه‌ی کشور میکنم، امیدوارم که ان‌شاء‌الله شما خواهید توانست این کار را انجام بدهید. این را هم به شما عرض بکنم، این کار را هم از همین اوّلِ کار شروع کنید؛ این جور نباشد که ما حالا بگوییم: «حالا که وقت داریم، یک مدّتی حالا مجال [داریم]، حالا وقت داریم؛ حالا ان‌شاء‌الله انجام میدهیم»؛ بعد آن اواسطِ کار یا اواخر کار مدام بگوییم: «باید این کار را بکنیم، باید آن کار را بکنیم»؛ این فایده ندارد. از همین روزِ اوّل باید شروع کنید؛ هیچ تأخیری را برای خودتان مجاز ندانید؛ این یک مسئله.» ⬅️ د) تحول 4 ماهه، امکان پذیر یا غیرممکن؟! 🔸نکته مهم دیگری که بسیار مهم می باشد این است که سندی که در ابتدای مسئولیت برای تحول در قوه قضائیه ارائه شده بود بعد از گذشت یک و سال و نیم تغییرات مهمی در آن انجام شد و در تاریخ 30 آذر 1399 «سند ارتقاء یافته تحول قضائی» به تصویب ریاست قوه رسیده و از همان تاریخ نیز لازم الاجرا گشت. از 30 آذر 1399 تا 28 خرداد 1400 عملا 6 ماه کاری برای انجام تحولات اساسی در قوه وقت می باشد که از این 6 ماه، خوشبینانه 2 ماه ریاست قوه درگیر مسائل انتخاباتی خواهد شد و تقریبا 4 ماه باقی خواهد ماند. 🔸140 اقدام میان مدت و بلندمدت در سند ارتقاء یافته عملا دست نخورده باقی خواهد ماند و این یعنی قوه در همان حالت سابق خواهد ماند و تحولی صورت نخواهد گرفت. با این اوصاف به نظر می رسد که حضور ریاست قوه قضائیه در کارزار انتخابات 1400 عملا باعث زمین گیر شدن سند تحول قوه و حتی سخنان مقام معظم رهبری خواهد شد و این موضوع را باید در نظر گرفت که اهمیت قوه قضائیه در جلب کارآمدی جمهوری اسلامی کمتر از ریاست جمهوری نیست. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫مردم نامحرم نیستند!🚫 شعاری که روحانی سر داد و جلیلی عمل کرد! به تریبون مستضعفین بپیوندید: @teribon_ir
عدالتخواهی_اجتماعی_یا_جلوه_فروشی.pdf
4.41M
🔵🔴⚪️ جزوه یا ؟ 🔺 برگرفته شده از سخنرانی استاد وحید جلیلی؛ مروری بر فساد در آرمانخواهی و عدالتخواهی های ظالمانه... 🔺تحلیلی بر جریانات مدعی عدالت، که بیشترین ظلم را به عدالتخواهی روا داشتند @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اندیشه تاکتیک‌کراسی از بین اصولگرایان مشاهده می‌شود 👈 وحید جلیلی در برنامه «جهان آرا»: از درون جناح اصولگرایی، یک نوع تاکتیک‌گرایی ظهور کرده است، می‌گویند چرا باید حضور فراگیر مردم دغدغه ما باشد؟! او عقیده دارد چنین گروه‌هایی روی رأی دادن به تمام لیست تاکید دارند نه شناخت واقعی، این یعنی زمینه‌سازی برای اشرافیت. @teribon_ir