eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺️‏آبان نودوهشت مثل فتنه هشتادوهشت در حصار روایتها گرفتار شده، روایتهای درست اما ناقصِ تک‌چشمی و روایتهای بعضا غلط و خلاف واقع دارد ما را به درس نگرفتن و تکرار گذشته وامیدارد. 🔶️روایت امنیتی صرفا برنامه دشمن و دست خارجی را میبیند و از برنامه چندساله برای ایجاد اشوب در نودوهشت میگوید. 🔸️‏روایت سیاسی مشکل را صرفا در دولت وقت میبیند و امضای سایر سران قوا را نادیده میگیرد. 🔶️رویکرد رسانه‌ای تخاطب نکردن با مردم و برخورد رییس دولت وقت که من هم خواب بودم و... میبیند که اگر گفتگو شده بود... حالا اگر رییس‌جمهوری باشد کاریزما داشته باشد و با مردم هم صحبت کند مشکل حل است.‏ 🔶️روایت حقوق‌بشری صرفا برخورد و کشته‌ها را می‌بیند و نظام و نیروهای حافظ نظم را متهم میکند. 🔶️روایت سیاست‌گذارانه ضعفهای صورت گرفته در مدیریت ماجرا را میبیند، مثلا تدبیرهای صورت‌گرفته در گام اول هدفمندی یارانه‌ها را با ماجرای آبان نودوهشت مقایسه میکند.‏ 🔺️اما با نگاه اجتماعی که ببینیم با چند لایه مسئله مواجه میشویم. 1⃣یکسو سیاستهای سرمایه‌سالارانه و شوک‌درمانی است که راه‌حل مشکلاتی مثل کسری بودجه را ریاضت و فشار وارد کردن به توده مردم بی‌صدا و برخورد با معترضان با مشت آهنین میبیند. حالا چه با اعلام به مردم چه بدون اعلام قبلی. 🔺️‏بسیاری اصلاحات اقتصادی ممکن برای کسری بودجه وجود دارد که منافع گروه‌های خاص و سرمایه‌داری نه توده مردم مستضعف را طرف قرار می‌دهد و اورده‌ای بیش از چهل همت آبان نودوهشت برای نظام دارد، اما وابستگی گروههای قدرت به انها مانع دست‌گذاشتن روی آنها است. چراکه جناحها به انها وابسته‌اند. 2⃣‏دوم چاره‌جویی نکردن برای اعتراض مسالمت‌امیز و به رسمیت نشناختن و محدودکردنش در قانون مدنی و احزاب، خلاف قانون اساسی است. مخصوصا وقتی رویکرد محافظه‌کارانه بر تریبونهای رسمی مثل صداوسیما(در مقایسه با بازتاب فعال هک بنزینی)، خبرگزاریها، نمازجمعه، مجلس، تریبونهای دینی و...حاکم باشد. 3⃣‏سوم بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان است که علاوه بر بستن اعتراض، حاصل تبعیضها و ندیدن تدبیر واقعی و رویکردهای نمایشی است. در نتیجه این دو مردم خود را بی‌پشتوانه می‌بینند و به‌ناچار فریاد دادخواهی مظلوم و اعتراض حالت انفجاری می‌یابد. خیلی جاها حتی حزب‌اللهی‌ها خود معترض بودند. 4⃣‏در تداوم دو مورد قبل، در نظر نگرفتن جمهوریت در اطلاع‌رسانی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و اجرای خط‌مشی‌ است‌‌. سازوکارهای معیوب و ناشفافی مثل جلسه سران که فرصت دور زدن جمهوریت را برای مسئولین بی‌پاسخگویی و شفافیت فراهم میکند. بعد هم رهبری و نظام را سپر توجیه‌های محافظه‌کارانه میکنند. 5⃣‏پنجم سازوکار معیوب تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است که یک‌چشمی و ناقص به مسئله نگاه میکند و بدون درنظر گرفتن عوامل مختلف، عواقب اجتماعی و سازوکار جبرانی تصمیم‌گیری می‌کند و نظام را در شرایطی قرار میدهد که مجبور به پرداخت هزینه‌های تصمیمات غلط شود، نظیر خرج کردن از رهبری در ماجرای ابان. 🔺️‏حالا اسم دولت وقت را با دولتهای دیگر جابجا کنید(کمااینکه همه سران قوا با اجرای ان موافقت ولو مشروط کرده بودند)، بنزین را هم به نحوه تصمیگیری در مورد کسری بودجه، ارز، حاملهای انرژی، اینترنت، خانواده و... تسری دهید. قبل سیاست‌گذاری رویکرد باید تغییر کند.‏ 🔺️رویکردی که عدالت، جمهوریت و آزادی را هم ببیند. خودش برآمده از ذی‌نفعان تبعیض نباشد. جای نمایش، تدبیر ملموس انجام دهد و اصل برایش ملموس بودن نتیجه کار برای مردم باشد. تصمیم‌گیری مرحله بعد از این اصلاح رویه است، با صرف سرزدن، حضور در بین مردم، رسانه‌، سخنرانی و...هم حل نمی‌شود.‏ ‌ 🔺️مسئله صرفا شخص و جناح نبود کمااینکه بقیه هم دخیل بودند، این رویه مردم را ناراضی کرد و راه را برای سوءاستفاده دشمن، غبارالوده شدن فضا، انفجار اعتراض و برخوردهای قهری و... باز کرد. @teribon_ir
🔴 درس‌هایی که از آبان ۹۸ گرفته نشد! 🔹حوادث ‎٩٨، درس‌هایی دارد که توجه به آن درس‌ها ما را از ‎ حفظ می‌کند و بی‌توجهی ما را به لبه‌پرتگاه می‌کشاند. بی‌تعارف، ضربه آبان۹۸ به مشروعیت و مقبولیت نظام، چون اجتماعی بود از ۸۸ که رنگ سیاسی و امنیتی داشت به مراتب سنگین‌تر، عمیق‌تر و وسیع‌تر دیده می‌شود.‏ 🔸دامنه حوادث۸۸ چون بعلت اَشرافیت سیاسی، نفوذ امنیتی و جرزنی انتخاباتی یک جریان سیاسی رخ داد به استان‌ها وشهرها کشیده نشد و بعد از مدتی چون پشت‌پرده آن، عموم و اکثریت مردم نبودند،با هوشیاری خودِ مردم در ‎ جمع شد ودستگاه‌های امنیتی و انتظامی نقش آنچنانی در سرکوب فتنه نداشتند.‏ 🔹اما ماجرای دی‌ماه ۹۶ و ‎۹۸ تفاوت ماهوی و شکلی دارد. در آبان۹۸، محور درگیری‌ها و تجمعات، در اکثر استان‌ها و شهرها مردم و اقشار ضعیف بودند که برای طرح مطالبات‌شان راهی بجز خروج ندیدند. البته گروهک‌ها و سازمان‌های جاسوسی هم سعی در بهره‌برداری ازاین حوادث داشتند اما بدانیم طرف اصلی مردم بودند.جوانان بین ۲۰ تا ۴۰سال واقشاری که بیشترین فشارهای اقتصادی و معیشتی را متحمل شده‌اند و نه کانال رسمی برای اعلام اعتراض به وضعیت موجود دارند نه گوشی شنوا برای شنیدن دردهایشان یافته‌اند! خود را مقابل دستگاه‌ها ونهادها و مسئولانی می‌بینند که متحدند!‏ 🔸مردم دیدند که دولت،یک تصمیم خطرناک گرفته، اما هیچکدام ازمقامات عالی‌رتبه و دستگاه‌های دیگر علیه این تصمیم نایستادند. همچنین شورای عالی امنیت ملی ودستگاه‌های انتظامی و امنیتی راه‌حل بسیار خطرناکی را برای کنترل اجتماعات در پی گرفتند. سیاست مشت پولادین در برابر مردم خطای فاحش بود!‏ 🔹بعد از چهاردهه از انقلاب، انحرافات سیاسی و اقتصادی نظام در این نقطه تجمیع شد و خلاصه آن کشتن ۲۵۰ نفر حداقل(طبق آماررسمی) بود که برخی البته آمار را بیشتر می‌دانند. چگونه می‌توان از این فاجعه عبور کرد؟ مردمی که زیر چرخ توسعه بی‌عدالت و غرب‌گرایی دولت‌نامردانش له شده بودند با این اتفاق اما قلبشان و رشته محبت‌شان با جمهوری اسلامی به شدت آسیب دید. به نظر شما چهل سال بعد می‌گویند دولت روحانی این فاجعه را به بار آورد یا جمهوری اسلامی؟ حالا که ما دوران پهلوی را نقدوبررسی می‌کنیم می‌گوییم دولت زاهدی و رزم‌آرا و هویدا یا می گوییم رژیم پهلوی؟!‏ 🔸نه تنها عذرخواهی جانانه‌ای از مردم نشد بلکه تدبیری که رهبری دستور دادند هم بکار گرفته نشد! نه از عموم خانواده‌های کشته شده‌ها دلجویی شد، نه اجازه برگزاری تشییع و تدفین کشته‌ها داده شد، نه برای آنان جبران شد؟ آیا نباید عاملین سیاسی، امنیتی و انتظامی این فاجعه محاکمه می‌شدند؟ آیا نباید رئیس وقت دولت، وزیر مربوطه و اعضای شورای عالی و مسئولین انتظامی و امنیتی که این فاجعه را به بار آوردند محاکمه می‌شدند؟! 🔹دردناک‌تر اینجاست که تلویزیون مستند پشت‌پرده آشوب‌های آبان۹۸ پخش می‌کند! آیا این خجالت ندارد؟ این نمک‌زدن به زخم دل مردم نیست؟ یا آن نماینده بی‌شرف‏ که در مجلس می‌گوید "من کشتم بیایید مرا محاکمه کنید" این نمک‌پاشی به چشمان خونین مردم وآن خانواده‌ها نیست؟ 🔸چرا آقایان با نگاه امنیتی به مسئله نگاه می‌کنند؟ می‌دانید با این خطاهای فاحش‌تان دارید ریشه اسلام و انقلاب و نظام را می‌زنید؟ می‌دانید با این روش کشور را به لبه‌ پرتگاه می‌برید؟ @teribon_ir
🔵⚪🔴 متن نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به رئیس قوه قضائیه، پیرامون وقایع آبان ماه ١٣٩٨ 🔺 عدم پیگیری فجایع آبان لکه ننگی بر کارنامه قوه قضائیه است حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ریاست محترم قوه قضائیه سلام علیکم 🔺 دو سال از آبان غمبار و خونین ١٣٩٨ می‌گذرد؛ افزایش ناگهانی قیمت بنزین در آبان ماه ٩٨ و وقایع پس از آن، منجر به کشته شدن حداقل ٢٣٠ نفر از هم‌وطنانمان [بر اساس گزارشات رسمی کشور] شد. خاطرهٔ دردناک آن ایام، بی شک تا سالیان سال بر جان و پیکره مردم ایران باقی خواهد ماند. اما همچنان مایه تعجب و تأسف است که چگونه با گذشت دو سال، هیچ اقدام جدی‌ای برای تعقیب عاملین آن فجایع صورت نگرفته و حتی یک گزارش از جانب قوه قضائیه در رابطه با آبان ۹۸ منتشر نشده است. 🔺 این درحالی است که رئیس سابق قوه قضائیه ۱۶ آذر ماه سال گذشته در پاسخ به سوال اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در رابطه با وقایع آبان پاسخ دادند که گروهی در قوه قضائیه در حال پیگیری وقایع مربوط به آبان ۹۸ هستند و به زودی در همین رابطه گزارشی منتشر خواهند کرد. اما پس از گذشت یک سال، هنوز هیچ خبری از آن گروه و گزارش مذکور نیست. 🔺 آقای اژه‌ای پیگیری نکردن وقایع آبان ۹۸ و عدم تعقیب عاملین آن فاجعه، بدون شک لکه ننگینی بر پیشانی قوه قضائیه خواهد بود. آیا آن بلا و مسببینی که مردم ایران را عزادار کرد و حقوق آن‌ها را در ابعاد گسترده تضییع کرد؛ شایسته پیگیری نیست؟ بدون شک ادامه این بی‌اعتناییِ قوه قضائیه [و سایر نهادهای مسئول] به وقایع آبان ۹۸ بیش از هر چیز هموار کننده‌ی بحران بعدی است، چرا که دیگر کسی از تعقیب هراسی نخواهد داشت. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 وقتی با انقلابی های نسل اول صحبت می‌کنیم، بین صحبت‌ها کلی آیه و حدیث می‌شنویم. اما انقلابی‌های فعلی سطح معارفشان در حد شبکه‌های اجتماعی است. 🔸کسی که نظام فکری نداشته باشد، حق و باطل برایش قابل شناسایی نیست و به اسم حق، گمراه می‌شود و سر کار می‌رود. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هشدار هشدار.. 💬 من خوف این را دارم امروز که مکتب ما منحرف نشان داده شود. یا از اعمال من و شما، یا از اعمال کمیته ها، یا از اعمال دادگاه ها، یا از اعمال ادارات و وزارتخانه ها و.. 💬 امروز که ساواکی در کار نیست و همه دفن شدند، اگر از شما آقایون یک چیزی صادر بشود، مکتب ما متزلزل می شود. مسؤلیتتون زیاد است آقایون. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ هفته تپه مدرسه عدالت‌خواهی 👷🏽‍♂️در فهم مسئله های اجتماعی و مفید بودن برای مردم، جنبش های اعتراضی با فاصله بسیار زیادی از ساختار رسمی که جای خود دارد، از نیرو های رسمی فعال در میدان سیاست و مذهب هم جلو هستند. 🔀 حالا شما شب تا صبح بنشینید و دوگانه و مانع ذهنی در مسیر عدالت‌خواهی دست کنید که مصداقی/مفهومی، عدالت/ولایت، عدالت/وحدت و غیره جامعه مسیر دیگری را می‌رود. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤐‌ لکنت زبان ❓چگونه یک جامعه قدسی می‌شود؟ ❓تفسیر ما از جامعه دینی چیست؟ 📿 از ۹۰۰ نماز جمعه اگر در ۹۰ نماز جمعه و در هر کدام فقط یکبار این مطلب بیان شده بود الآن ما باید ۹۰ حرف درست و درمان در این مسئله می‌داشتیم، که نداریم! @teribon_ir
تریبون مستضعفین
‍ ⭕ دیدگاه شهید بهشتی پیرامون "شرایط حساس کنونی" و ماله کشی زمان شناسانه 📝 شما به‌جای (رهبران) کلمه‌ی (اصولگرایان) زرورق‌شده لای نام (جبهه انقلاب) را بگذارید. و فکر کنید، به اینکه چرا افراد و اشخاص مساوی با جبهه می‌شوند و نقد آن‌ها، همیشه‌ی خدا با تکرار طوطی‌وار (شرایط حساس کنونی) و ... سرکوب می‌شود. تازه تمام این حرف‌ها برای نقد کسانی است که درون یک جبهه محسوب می‌شوند! وای به‌حال نقدی که مثلا از اصلاح‌طلبان به‌گوش برسد! آنوقت دیگر نمی‌گویند (شرایط حساس کنونی وقت این حرف‌ها نیست) و دم از (وحدت) نمی‌زنند؛ در آنصورت نقدکننده می‌شود (پادوی دشمن)! 📝 یقیناً معتقدیم اگر جلوی کج‌روی‌ها، خطاها و نقایص دولت جدید برخاسته از آرمان‌های انقلاب نایستیم و جریان وابسته به این دولت را (تصحیح، تایید و تکمیل) نکنیم، ضرری که از نقایص احتمالی آن به نظام و انقلاب وارد می‌شود، از جنگ هشت‌ساله با عراق و هشت‌سال دفاع مقدس دوران روحانی هم بیشتر خواهد بود؛ چرا که در اینصورت جبهه انقلاب نهادی را پیدا نمی‌کند که مشکلات را گردنش بیاندازد و بگوید دولت بد است! 🔻 آقایان، بانوان، محافظه‌کاری قتلگاه انقلاب است. انقلابی باید در خط مقدم مطالبه‌گری وعده‌ها، طلب شفافیت، نقد نقایص و تایید و تکمیل کمالات دولت و جریان انقلاب باشد! هر ایرانی یک دولت سایه و ناظر و مطالبه‌گر از دولت اصلی است. اگر دولتی را که انتخاب کرده‌اید دوست دارید و موفقیتش را خواهانید، گول سلبریشی‌های اصولگرا را نخورید! شما باید آنقدر صدای مطالبه مردم باشید که مردم صدایشان را پیش بی‌بی‌سی و سعودی‌اینترنشنال و ... نبرند و از ماله‌کشی تهوع‌آور رسانه‌هایی چون فارس به ستوه نیایند! شما که صدای مردم شدید، دشمن جرات نمی‌کند چیزی بگوید و نقایص را با اضافه‌کردن هزار کیلو پیاز داغ به خورد مردم بدهد! محافظه‌کاری را از سلبریشی‌های مجازی نیاموزید! منفعل بار نیایید! بله، توجیه شبهات و دروغ‌هایی که پیرامون عملکرد دولت است واجب است، شبهه‌ها هم بسیار اند، لکن تصور نشود که این دولت معصوم است و این جمهوری معصوم است و ماها مصون از خطاییم و وظیفه‌مان توجیه همیشگی است! @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 شما رئیس مردم نیستید، نوکر مردمید. کسی که آمادگی نداره مردم بهش توهین کنند، مسئولیت نپذیرد. 💬 طبق نهج البلاغه باید مجبور کرد مسئولین سیاسی و اقتصادی و نظامی را که باید هر هفته حداقل یکبار بلند شید برید خانه های فقرا، بگه آقا حرف هاتون رو به من بزنید، فحشی چیزی اگه دارید بگید، ولو چرند بگن اصلا، حتی اونایی که مشکل دارند اونوقت راضی خواهند شد. @teribon_ir
🔴 نه به اصلاح طلبی و اصولگرایی! 🔹برخی جریانات سیاسی چپ و راست همیشه عقلانیت را بر مبنای منافع و سیاست ها و اهداف خود تعریف می کرده اند. بطور مثال اصلاح طلبان که شعار دموکراسی و مبارزه با استبداد داخلی از لب و لوچه شان نمی افتد اما در سیاست خارجه معتقد هستند باید عقلانیت به خرج داد و دست از مبارزه برداشت. وقتی می پرسیم شما که مثلاً معتقدید در داخل استبداد وجود دارد و باید با آن استبداد مبارزه کرد؛ باید مقابل حکومت مقاومت کرد ولو به ریختن خون ها، چرا در برابر استبداد جهانی آمریکا و زورگویی و ظلم او به سایر ملت ها و ملت ایران می گوید مقاومت تعطیل؟! و باید عقب نشینی کنیم؟ هر چه آنها بگویند بگوئیم چشم؟! 🔸هیچگاه پاسخ قانع کننده ای نداشتند. می گفتند که اگر ما علیه آمریکا بایستیم نابود می شویم. آمریکا حمله می کند و جان ما را می ستاند و خون ما را می ریزد و ... . پس بهتر است هر چه آنها می گویند بگوئیم چشم تا مشکلات کشور حل شود! عقلانیت در نگاه اصلاح طلبان یعنی همین. یعنی عقب نشینی از نقاط قوتی چون قدرت دفاعی و هسته ای و منطقه ای و موشکی. اما بارها و بارها این راه را رفتند و هیچ مشکلی هم حل نشد! در حالیکه هیچ عقل ناقصی هم نمی پذیرد کسی از نقاط قوت خود در عرصه دفاعی و موشکی و هسته ای و منطقه ای کوتاه بیاید! 🔹در مقابل اصلاح طلبان، اصولگرایان و نهادهای قدرت حاکمیتی را داشته ایم که معتقد بودند عقلانیت فقط مبارزه با آمریکا و اسرائیل است و در برابر ظلم داخلی و تبعیض و فساد باید سکوت کرد. چون حفظ نظام ایجاب می کند نباید فسادها و تبعیض ها و ناکارآمدی ها را فریاد کرد. نهایت هم اگر خواستیم از عدالت و مطالبه گری حرفی بزنیم باید خودی و غیرخودی کنیم. مثلاً مقابل فساد هم جبهه ای و هم حزبی سکوت کنیم ولی فساد اصلاح طلبان را پرچم کنیم تا همگان ببینند که اصلاح طلبان چقدر فاسدند! 🔸در نگاه صحیح انقلابی رهبر انقلاب اما تعریف عقلانیت فرق می کند. در نگاه رهبر انقلاب همه امور من جمله تقویت قدرت دفاعی، تقویت تولید و تکیه بر توان داخلی، مبارزه با ظلم و عدالتخواهی و مطالبه گری باید مبتنی بر عقلانیت باشد. عقلانیت می گوید که هر ملتی باید توان دفاعی بالایی داشته باشد تا توسط دشمنانش بلعیده نشود. عقلانیت می گوید که تنها راه حل مشکلات اقتصادی نگاه به داخل و توان داخلی است و دراز کردن دست به سمت دشمنان هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد! 🔹عقلانیت یعنی مشروعیت نظام اسلامی و همه مسئولین بر مبنای است و طهارت اقتصادی شرط مشروعیت آنان است. چنانچه کسی خلاف عدالت عمل کند مشروعیت ندارد و اگر بی عدالتی نهادینه شد کار سخت خواهد شد. کارویژه اصلی نظام اسلامی برقراری قسط و عدالت است. تا عدالت نباشد پیشرفتی صورت نخواهد گرفت. تا عدالت نباشد مشکلات حل نخواهد شد. لذا عقلانیت یعنی تلاش برای تحقق عدالت؛ عقلانیت یعنی مبارزه با ظلم. عقلانیت یعنی رعایت اصل و فرع در برابر مفاسد و ظالمان؛ دیدن مسائل اصلی و گرفتار نشدن به موارد فرعی. 🔸رهبری می فرماید ترسوها نباید از عقلانیت حرف بزنند؛ چرا؟ چون در نگاه آنها عقلانیت یعنی انفعال، ترس، فرار، عقب نشینی و از میدان خارج شدن! مشابه آن جریانات و شخصیت هایی که با عدالت و واقعی مشکل دارند نباید از عقلانیت در عدالتخواهی حرف بزنند؛ چرا؟ چون از نظر آنها عدالتخواهی یعنی عدالتخواهی کنترل شده! یعنی مماشات با ظالم و سکوت در برابر فساد! 🔹پس چه کسانی باید از عقلانیت حرف بزنند؟ آنانیکه با ترس و انفعال و از میدان به در شدن هیچ صنمی ندارند و خود در وسط میدان مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی هستند؛ با ظلم داخلی و بین المللی می جنگند؛ با فساد و تبعیض داخلی و دشمنی خارجی مبارزه می کنند؛ اینها که خود در میدان هستند باید محاسبه درستی داشته باشند و مواظب حواشی و اصل و فرع کردن ها باشند. @teribon_ir
🔴⚪️ پایان سایه نشینی (بخش اول) شکست تحجر و التقاط در مصاف با اسلام ناب بزرگوارانی که دغدغه انقلاب دارند بخوانند: 🔸 پنهان شدن پشت عنوان رهبری شگرد نخ نما شده ی قدرت طلبان سال ها تلاش می شد انتقاد به امام جمعه ها و مسئولان معمم یا برخی مقامات حکومتی، به معنای انتقاد به امام خامنه ای، نشان داده شود و با این شگرد خطرناک و ضدانقلابی، عده ای پشت نام رهبری مخفی می شدند و هرکاری می خواستند ، می کردند و بازخورد اجتماعی این شگرد خباثت آلود، نوشته شدن کارهای این افراد به پای امام مظلوم جامعه بود. 🔸 تحریک احساسات افراد سطحی، پشتوانه ی سایه نشینان بزرگترین پشتوانه این نقشه شوم، نا آگاهی و ساده اندیشی جمعی از ما طرفداران انقلاب و از طرفی تحریک احساسات دوستداران آقا، توسط آن حضرات سایه نشین بود و در واقع، با نیت دفاع از ولایت، حاشیه امنی برای قدرت طلب ها و رانت خوارها و حتی نفوذی ها، ایجاد شده بود. این توطئه توسط شخص امام خامنه ای با روشنگری های معظم له و مقاومت بخش بصیر جبهه انقلاب در برابر توهین های دوستداران ناآگاه، تا حد زیادی خنثی شد: 《 ۱- يكي از اين اعتراضها، اعتراض به صدا و سيما بود و اينكه بعضي ميگويند اگرچنانچه صدا وسيما را نقد كنيم، برخلاف رهبري مطلبي گفته ايم؛ چرا! چون رهبري رئيس صدا وسيما را معين ميكند! اگر واقعاً ملاك اين باشد، كه آدم بايد به هيچكس اعتراض نكند؛ چون رئيس قوه ي قضائيه را هم رهبري انتخاب ميكند، رئيس جمهور هم بعد ازانتخابات، تنفيذ رهبري دارد؛ ميگويد نصب كردم. پس بايد به هيچكس اعتراض نكرد. نه آقا، اولاً صدا وسيما را رهبري اداره نميكند؛ اين معلوم باشد. صداوسيما را رئيس صدا و سيما اداره ميكند و رهبري هم در موارد زيادي اعتراض هائي دارد، انتقاد شما از صدا وسيما مطلقاً به رهبري منتقل نميشود. شما حق داريد انتقاد كنيد؛ هيچ اشكالي ندارد. ۱۳۸۷/۰۷/۰۷ ۲- هیچ شخص یا نهادی نمیتواند با عذر انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور، خود را از حساب‌کشی معاف بشمارد. فرمان هشت ماده ای - اردیبهشت ۸۰ ۳- هیچ کس فوق نظارت نیست. . بنابراین همه باید نظارت شوند. نظارت بر کسانی که حکومت می‌کنند - چون حکومت به‌ طور طبیعی به معنای تجمّع قدرت و ثروت است؛ یعنی اموال بیت‌المال و اقتدار اجتماعی و اقتدار سیاسی در دست بخشی از حکّام است. برای این که امانت به‌ خرج دهند و سوء استفاده نکنند و نفسشان طغیان نکند، یک کار لازم و واجب است و باید هم باشد... بنابراین چنین نیست که دستگاههای مربوط به رهبری از نظارت معاف باشند؛ نه، به‌نظر ما بازرسیها لازم است. ۷۹/۱۲/۹ 》 🔸 انزوا سرنوشت محتوم اتهام زنندگان به جبهه انقلاب تا جایی که اگر امروز کسی بخواهد به بهانه دفاع از ولایت به فرزندان ولایت اتهام زنی کند، یا انتقاد و مطالبه به هر بخش حکومت یا هر شخصی را انتقاد به امام خامنه ای نشان دهد، قطعا مطرود و منزوی می شود. 🔸 رهبر انقلاب علمدار مطالبه و انتقاد نسبت به بخش های منتسب به رهبری این رشد و تربیت و آگاهی جامعه دینی، حاصل هدایت های امامت انقلاب بوده است. و با وجود اصرار بسیاری از نخبگان دینی و علمی بر منفی بودن انتقاد به منصوبان رهبری و شخصیت های حکومتی و حتی استدلال سازی های فراوان و گوناگون و از سر دلسوزی برای جلوگیری از انتقاد و مطالبه ی از این بخش ها ، رهبر معظم انقلاب مانند همیشه شجاعانه و با نگاهی عمیق و آینده نگر ، خود مشوق و مروج انتقاد نسبت به حساس ترین بخش های حکومت شدند و نگذاشتند کسی از عنوان ولایت برای قدرت طلبی استفاده کند. لذا این ابزار یعنی پنهان شدن پشت عناوین مقدس، بعد از سال ها از دست قدرت طلبان خارج شده و از این جهت، ناکامند و اگر نگاه در ظاهر عاقلانه ی جمعی از دلسوزان انقلاب بر نگاه حضرت آقا در این خصوص غلبه می کرد باز هم شاهد مصونیت پولادین بسیاری از شخصیت ها می بودیم. 🔸 مقدس سازی و بسط ولایت عامل انحراف امت در صدر اسلام و این رشد اجتماعی همان دستاوردی است که اگر زمان نبی مکرم اسلام، مردم واجد آن بودند، پروژه نفوذ یهود، بی فرجام می ماند و انحراف در امت اسلامی ایجاد نمی شد. مقدس سازی از صحابه و تابعین و اقوام و آشنایان و دوستان و... موجب مظلومیت اسلام در صدر اسلام شد. اما در انقلاب اسلامی این قدیس سازی با افول مواجه شد، البته در زمان حیات امام راحل، با کم کاری انقلابیون، باز انحراف مذکور ادامه پیدا کرد و پدیده شوم و یادگار بازی ها، پیامد همین تقصیر انقلابیون است. @teribon_ir
🔴⚪️ پایان سایه نشینی (بخش دوم) همچنانی که ذکر شد در چند سال اخیر با خارج شدن انحصار رسانه از دست احزاب قدرت طلب، پروژه مقدس سازی تا حد زیادی شکست خورده است، اما تا شکست کامل این توطئه مشکلاتی در پیش است که مهم ترین آن سطحی نگری بخشی از دوست داران ولایت است که مقام ولی فقیه را برای دیگران هم قائلند!! 🔸 خط اسلام ناب در تقابل نگاه افراطی و تفریطی در سال های اخیر همین نزاع درباره در فرهنگ سیاسی ما وجود دارد، گروهی انتقاد به دفتر را انتقاد به آقا میدانند، یک عده با فاجعه انگاری، اساس دفتر را زیر سوال میبرند و عده ای با ساده انگاری عملکردهای نادرست را نیز عادی می دانند و باز هم شخص امام خامنه ای با صراحت و در جلسات علنی راه درست را به حق جویان نشان دادند و انتقاد به دفتر را هم تأیید فرموده اند و هم آن را لازم دانسته اند: 《 ۱- بنده این نگاه نقادانه را صددرصد تأیید میکنم. ممکن است بعضی نقدها را وارد ندانم؛ چه آنچه به قوه مجریه است، چه آنچه به قوه قضائیه است، چه آنچه مربوط به است. ممکن است بعضی‌ وارد باشد، بعضی‌ وارد نباشد، لکن نفس این نگاه نقادانه را من صددرصد تأیید میکنم. هم نقادانه هم آرمان گرایانه ، باید دنبال آرمان ها باشند، روی کاستی ها و کژی ها علامت سوال بگذارند. ۹۶/۳/۱۷ ۲- این پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری را زمین نگذارید؛ مخاطب مطالبه‌گری، گاهی بود، گاهی مجموعه‌های دیگر بودند؛ این بسیار چیز با ارزشی است. این مطالبه‌گری را ازدست ندهید، این آرمان‌خواهی را از دست [ندهید]... این آرمان‌خواهی موجب میشود که ما راه را گم نکنیم و وسط راه، کج و راست و به چپ و راست حرکت نکنیم. ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ 》 🔸 دلسوزی نا به جا برخی هم از باب دلسوزی می گویند انتقاد به دفتر آقا یعنی زیر سوال بردن مدیریت آقا که درجواب این افراد باید گفت همین شبهه درباره خود منصوبان ایشان نیز مطرح می شد که خود معظم له این شبهه را پاسخ دادند در حالی که در موضوع منصوبان به دلیل وجود حکم انتصاب، این شبهه شدیدتر است و دیگر اینکه نمی شود از ترس انتشار این شبهه موضوعی به این مهمی را رها کرد و نیاز است با توضیح و تبیین، از رسوب شبهه جلوگیری کنیم. 🔸 هزینه مقاومت بیش تر از سازش مطلبی که انسان را نگران می کند، سبقت گرفتن برخی روشنفکرمآبان در این قضیه از فضلای حوزوی می باشد، یعنی به جای اینکه شاگردان و مقلدان خود حضرت آقا، این نقایص را حل و فصل کنند و نگذارند غرض ها و جهل ها یا ضعف های دیگران به پای آقا نوشته شود ، در اثر انفعال و تعصبات بی اساس و ترس از نادانی ها و برخی قضاوت ها، کار را معطل می کنند تا عده ای افرادِ بدون مبنای فکریِ درست، وارد قضیه بشوند که هزینه آن، بسیار بیشتر از هزینه ورود حزب الله در این قضیه بوده است و اگر روشن فکران دینی مقاومت کنند و هزینه این‌ مقاومت که هجمه ی دوستان نادان است را به جان بخرند، جریان نفوذ با نگاه عوامانه از این فضا سوء استفاده نخواهد کرد. اگر اصلاح پذیری مدیریت دفتر، بالا باشد و خیرخواهی ها را با انگیزه، دنبال و انتقادات مستند دلسوزان را پذیرا باشد، دغدغه مندان واقعی انقلاب ناچار به اظهار و اعلان نمی شوند. خلاصه آنکه نظارت عمومی مدنظر امامت انقلاب، یعنی امربه معروف و نهی از منکر، شامل دفتر آقا هم می شود و راهکار اصلی بالا رفتن حساسیت مثبت دفتر به تذکرات دلسوزانه و پیگیری دقیق و سریع است. @teribon_ir
31.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️📹محمد امینی رعیا مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی در دیدار نخبگان با رهبری 🔸در حال حاضر مدیریت ناکارآمد در کشور هزینه ندارد و اگر مدیران به دلیل ترک فعل ها محاکمه نمی‌شوند 🔸اگر تسهیلات کلان بانکی شفاف و نظارت می‌شد یک بانک خاص نمی‌توانست ۴۰ برابر سقف قانونی برای ساخت یک مال تسهیلات بدهد! 🔸دفتر رهبری اهتمام لازم برای سیاستهای اقتصادی را ندارد و اعضای اقتصادی دفتر برای کشور گاهی هزینه سازی هم می‌کنند @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ یک دست زغالی 🔸روایتی از شهید علی اکبر جزینی... ⬅️ بچه ها چقدر حاضریم پای دین خدا بایستیم؟! @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ فاین تذهبون!! آخرت از آن کسانی است که دنبال برتری و فساد نباشند. در این ایام بعد از تشکیل دولت، برخی خود احساس وظیفه می کنند که پست های وزارتی و مدیریتی بگیرند. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ 📹هشدار استاد رحیم پور ازغدی درباره پروژه در شهر قم! 🔸کسانی هستند که می‌خواهند با خواندن تعدادی حاشیه و شرح مرجع بشوند! @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ انتساب و انتصاب ❓آیا محتوای این همون محتوای نظام است؟ و این یه نظام شاهنشاهی است با یه اسم عوضی است؟؟ 🔰 تقدیم به آقای عبدالله گنجی و همه‌ی آقایان و آقازادگان سرزمینم. همین. @teribon_ir
🔴 به نام بسیجیان 🔹به نام اول بسيجي عالم؛ همان امیر مظلومي که وقتي در محراب عبادت غرق خون شد، معاويه صفتان مي گفتند مگر علي نماز مي خواند که در مسجد کشته شد؛ به نام سالار بسيجيان،که شمشير و نيزه ها را بر تن خود نشاند اما تن به ذلت نداد و به نام آن یار غريب بسیجیان که 1200 سال گمنام و مظلوم و تنها ماند تا روزي بيايد و عالم را از بند تبعيض و بردگي و جهالت نجات بخشد. 🔸به نام پيرمرد بسيجي عصر، خميني کبير که تنها افتخار او به گفته خودش، اين بود که يک بسيجي واقعي باشد. رهبر جهان اسلام بود و در خانه اي ساده مي زيست و در گرماي تابستان وقتي خواستند پنکه اي براي او تهيه کنند تا بدن نحيفش در گرماي تابستان کمی آرام بگیرد، مي گفت: چون ديگران از اين وسيله بي بهره اند لازم نيست براي من پنکه بياورند. 🔹به نام بسيجيان 8سال درد و رنج، 8سال جانفشاني و ايثار، 8سال شنیدن آواي "اي لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش"، 8سال خون و آتش و عشق. به نام بسيجياني که از سیم خاردار نفس عبور کردند و بر سيم خاردارهاي جهان شرق و غرب، ديوار گوشتي ساختند تا هيمنه ي استکبار را درهم شکنند و خون آنها از ارتفاعات کردستان و ايلام گرفته تا مرزهای خوزستان و خليج تا ابد فارس با خاک هم کيش گشته و نقشه راه کهکشانی آزادگان و سرافرازان و مظلومانی شده است که امروز در سراسر این کره خاکی، چون شجره طیبه ای منتشر و از لبنان و سوریه و عراق گرفته تا افغانستان و پاکستان و کشمیر و هند و تا سرزمین های اروپایی و آمریکایی خواب را از چشمان دشمنان بشریت ربوده اند. 🔸به نام آن بسيجي 13 ساله، شهید حسین فهمیده که به خود نارنجک بست تا در عصر فرار و گريز از مرگ درس آزادگي و شهادت را به جهانيان بياموزد و حالا خبیث های زمانه می خواهند با حذف نام وی از کتب درسی، رسم او را به فراموشی بسپرند. 🔹به نام آن بسيجي که فرمانده لشکر بود اما هنگاميکه همسرش از او 5000 ريال دستي مي خواهد، از يکي از دوستانش قرض مي گيرد و به او مي دهد تا شرمنده همسرش نشود و به نام آن بسيجي عاشق، که شهردار بود و هنگام عبور از خيابان وقتي ديد که راه جوي آب بسته شده، جوي را به تنهايي باز نمود و بعد از شهادتش پيکرش هدف خمپاره قرار گرفت تا حتي يک متر از خاک اين دنيا را براي تدفينش اشغال نکند. 🔸به نام آن اَبَرمرد بسيجي که با مدرک دکتراي فيزيک پلاسما از دانشگاه هاي آمريکا قيد زندگي راحت مادي را در آمريکا زد و راهي لبنان و ايران شد تا در جنگ و مبارزه مستضعفان جهان عليه استکبار شرکت کند و عروس شهادت را در آغوش بکشاند. به نام آن فرمانده گردان بسیجی که وقتی در گرمای سوزان خوزستان از عملیات بازگشت و مسئول پشتیبانی، کمپوت آلبالویی را در مقابلش گذاشت اما وقتی فهمید تعداد کمپوت ها به تعداد نیروها نیست آن را به کناری نهاد و به آب گرم قناعت کرد! 🔹و به نام آن زن بسيجي که هنگام ازدواج، همسرش به او گفت: در اين دنيا هر کاري براي خوشبختي تو انجام مي دهم ولي اکنون 35 سال که از آن روز مي گذرد هر روز با لبخندي بغض آلود، چندين بار براي شوهر قطع نخاعي اش لگن مي آورد و خم به ابرو نمي آورد. 🔸و به نام آن زن بسيجي که هر وقت همسر جانبازش تعادل عصبيش را از دست مي دهد، فرزندانش را به اتاق پشتی می فرستاد و خود را در مقابل شوهرش قرار مي دهد تا شوهرش او را آنقدر بزند تا به حال عادي بازگردد. وقتي از او مي پرسند چرا خودت از جلوي او کنار نمي روي؟! پاسخ مي دهد: اگر من مقابل او نباشم و مرا نزند، خودش را مي زند و به خود صدمه وارد مي کند. 🔹و به نام بسیجیان همیشه مظلوم تاریخ که زیر آتش توپ و تانک و موشک بودند و خم بر ابرو نیاوردند و پیوسته و پیوسته بر لبانشان لبخند عاشقانه ای نقش بسته است تا در درون بسوزند و همچون شمع آب شوند و به نام بسیجیانی که همیشه برچسب باران شده و می شوند و خواهند شد، تا آنان را دلسرد کنند، اما حاشا که میدان را خالی کنند. 🔸سلام بر آنان و بر روزی که همراه با امام عزیزشان بر حسین بن علی علیه السلام وارد می شوند و چون پروانه گرد تا گرد او می چرخند. سلام بر آنان؛ روزی که متولد شدند و روزی که می میرند و روزی که برانگیخته خواهند شد. 🔺آری بسیجی باید اینگونه باشد @teribon_ir
🔴بحران آب در نصف جهان و جلگه‌های نصفه‌جان 🔹 از رونق، نصف جهان است و خوزستان، بی‌رمق و نصفه‌جان. رونق آن فزون باد و رمق این، افزون. یزد در فلات مرکزی ایران است و خوزستان در مرز فلاکت. کاریزهای آن پرآب باد و رودهای این پرخروش. زاینده رود، جریانی فصلی و زینت اصفهان است و کارون شریان اصلی حیات در رگ‌های خوزستان. اصل اول در ، آمایش سرزمین است، نه آرایش سرزمین. انتقال آب مثل اهدای خون به اضطرار است و به اندازه. آب شرب حق آحاد است اما انتقال آب شرشر، لزوما برای نوشیدن نیست. صنعت فولاد، آب‌آشام است و کویری که آن را میزبانی می‌کند، تشنه‌کام. شروع انحراف سرچشمه‌ها با ماست اما انتهایش ناکجاآباد است. 🔹سدها، این سازه‌های بتنی غول‌پیکر، همچون آمبولی ریوی نفس خوزستان را گرفته‌اند. هوای اسیدی ناشی از اگزوز نیروگاه‌ها و چپق کارخانجات و پیپ فلرهای نفتی، ابرهای این استان را بخیل کرده‌ است. به لطف مدیریت‌های آبکی، بارانی اگر ببارد، سیل می‌شود و اگر نبارد خشکسالی. ضریب نفوذ فناوری و مدیریت چرخه‌ی آب در کشتزارهای خوزستان اگر ضعیف است، سرچشمه‌ی آن در حاکمیت است، نه در مردم. اگر کشاورزی سنتی در خوزستان پرتی آب دارد، همسایگانش نیز زراعت پست‌مدرن ندارند. 🔹مردم اصفهان دیروز در بستر خشک زاینده رود، رزمایش وحدت برگزار کردند. صدای مطالبه‌گری آنها در امنیت کامل شنیده شد و برچسب ضدامنیتی نخوردند. صدا و سیمای ملی چهره‌ی جماعت مطالبه‌گر را پخش کرد، نه برای اینکه جمعشان کنند، برای آنکه خاطرجمعشان کنند که مورد حمایتند. مسئولان منطقه‌ای و کشوری به حمایت از مردم اصفهان برخاستند و یحتمل پیوست اجتماعی یک پروژه بزرگ اقتصادی آماده شده است. مدل مطالبه‌گری مردم اصفهان را باید قاب کرد و آویخت بر سردر سازمان‌های مردم‌نهاد بقیه‌ی استان‌ها. 🔹در خوزستان اما اجتماع بیش از دو نفر، خطر بالقوه‌ی امنیتی محسوب می‌شود. هر پابرهنه‌ای که پلاکارد به دست می‌گیرد، لابد ریگی به کفش دارد. بجای دوربین صدا و سیما، دوربین‌های مداربسته زحمت پوشش تجمعات را به‌عهده دارند. بجای ساندیس، بعضا با آب خنک از معترضان به کم‌آبی پذیرایی می‌شود. مردم استان‌های اطراف و اکناف که بپاخیزند، اینترنت خوزستان قطع می‌شود. 🔹یک بام و دو هوا در عدالت، عین تبعیض است. توجه گزینشی به مردم، شکاف‌های ناخواسته ایجاد می‌کند. آب، مایه حیات است نه عامل بحران‌های بین استانی. مدیریت آب باید فرابخشی باشد، نه بکش‌بکشی. آب شرب بر کشت آبی مقدم است. آبی که به احشام رواست، به صنعت حرام است. جلگه نسبت به کویر به کشاورزی سزاوارتر است. صنعت آب‌بر را برِ آب می‌سازند، نه در بر و بیابان. در کنار حق‌الله و حق‌الناس حقابه محیط زیست، حق‌الطبیعه است. اینها اصول مدیریت آب است. همه را باید با هم دید، همچنان که همه مردم را باید با هم دید. @teribon_ir
⭕️و ما ادراک ما بسیجی... 🔺جوهره اصلی بسیجی، نظامی‌گری او نبود. همه طرّاحان نظامی جهان را دست ‌برسر و کلافه کرده بود ولی این نبود آنچه بسیجی حق داشت بدان ببالد و سر به آسمان بساید. چیز دیگری در این میانه بود که در هیچ ارتش دیگری در این دنیا نبود. چیزی بود که جز مثل سینه بسیجی، به هیچ خانه راضی نبود. "عشق خدا بود"، عشقی که خمینی نماینده خدا در زمین، در دهان فرزندانش قطره‌قطره چکانده بود، چون کبوترانی که دانه‌های حیات را در دهان جوجه‌های خویش به‌نوبت می‌نهند؛ و بسیجی‌ها در آستانه شهادت ، یعنی نزدیک‌ترین و مطمئن‌ترین راه به‌سوی بهشت، صف به صف، این پا و آن پا کرده و زیر لب ترنم می‌کردند: خدایا کی رسد نوبت به من؟ یاران همه رفتند. 🔺ریاضی‌ترین محاسبات فنّی برای ترتیب‌دادن یک عملیات کافی نبود. پیش و پس از آن، ریاضت قلب بزرگ بسیجی بود که در مشت کسی جز آن بسیجی پیر تارک‌دنیا، قرار نمی‌گرفت. آقایی که دست بچه‌ها را گرفت و پابه‌پا برد و راه و رسم ترک دنیا و هجرت از بدن را آموخت. آقایی که به همه قانون‌ها، همه رسم‌ها و التزام‌هایی که در طول قرن‌ها در اثر هم‌نشینی با دنیا جان‌ودل‌ها را تسخیر کرده بود، خندید و خنداند و رفت. آقایی که یاد داد تنها تکنیکی که برای فتح حقیقی دنیای خارجی هست، ترک دنیای درونی است. 🔺بسیجی، دست‌پرورده نائب ولی‌عصر بود و برای همیشه سرباز ولیعصر خواهد ماند؛ و بر سر پیمانی که بسته بود ایستاده است. پابه‌پای "رهبری نظام"، برای جنگ‌هایی که فردا و پس‌فردا در پیش است تا شهادت ، یا فتح همه سنگرهای کلیدی جهان 🔻بخشى از سلسله مقالات استاد رحیم پور ازغدی درباره بسیج و بسيجى، به مناسبت هفته بسیج ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: @teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕ اینجا بسیج مستضعفینه 🔸بسیج اگر بسیج مستضعفین باشد و جنگ حق و باطل را در دو گانه های اصیلی چون جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ مرفهین بی درد و پابرهنه ها و مستکبرین و مستضعفین بداند، حرفش را رُک و صریح می زند، نه شیرینی می گیرد و نه گندم ری، افراد برایش هیچ موضوعیتی ندارند. 🔸عملکرد اشخاص را براساس حاصل جمع و برآیند همه ویژگی‌های شخصی، اجرایی و عملی آنها و پایبندی و عمل واقعی و نه شعاری افراد، نسبت به آرمان‌های انقلاب، منویات امامین انقلاب، مردمش و صدای فرو خفته‌ی مستضعفانش می‌سنجد، نه بر اساس آنچه خوشمان یا خوششان می‌آید یا خوشمان یا خوششان نمی‌آید. 🔸چرا کسی از سه کارکرد مهمی که روح الله برای بسيجيانش ترسیم کرد سخن نمی‌گوید؟ مخالفت با استکبار، مخالفت با پول پرستی، مخالفت با تحجر گرایی و مقدس مابی. بسم الله، آقایان گزارش بدهند، کجای عملکرد دستگاه های عریض و طویل تان بوی مقابله با پول پرستی و مقدس مآبی می دهد؟ پس ده‌ها سال تریبون‌داری و میدان‌داری تان، کجاست رویکردهای ضد تحجر و کجاست ضدیت با مقدس‌مآبی نیروهای انقلاب؟ کجاست کنش‌های ضد پول پرستی تان؟ 🔸مگر غیر این است که جریانی محافظه کار، سالهاست تمایل دارد نقش بسیج را به جریان سازمانی خدماتی فروبکاهد؟ قرائتی تخدیری از بسیج که رسالت خود را محدود در اردوهای جهادی و کویر زدایی و یادواره شهدا گرفتن و ایستگاه صلواتی زدن و... تعریف میکند. 🔸مقدس مآبی در نگاه امام نه صرف توجه به احکام فردی و به ظاهر دینی، بلکه غفلت از آرمان ها و مسولیت های اجتماعی و غفلت از خصم ظالم و عون مظلوم است. مگر غیر این است که عده ای خواسته یا ناخواسته در پی آنند که در بسیج، اسلام فردی و مناسکی محض را برجسته تر از اسلام انقلابی و اجتماعی کنند؟ اسلامی که حاضر است صدها ساعت کتاب های شهید مطهری را بخواند اما یک دقیقه بر سر اشرافیت و طبقه مرفه جدید و نوکیسگان انقلاب فریاد نزند! اسلام مبارزه اجتماعی را باهمین دست فرمون سالهاست که به محاق برده و و و سلام علیکم حاج آقا و التماس دعا حاج آقا را جایگزین آن کرده اند. 🔸امروز حزب‌‌الله را می‌بینیم که نه فقط از نقش و کارکرد خمینیستی خود بازمانده، بلکه از هویت اصیل خود نیز خلع شده است. چه کسانی خلع کرده اند؟ همان کسانی که برای ما جا انداخته اند بسیجی خوب بسیجی‌ای است که در حاشیه فلان منطقه محروم سرویس بهداشتی می‌سازد؛ بسیجی خوب بسیجی‌ای است که دوره تربیت مربی بیانیه گام دوم را گذرانده و گواهی آن را در جیب دارد، بسیجی که گشت شبانه و هیات و نماز جماعت و... را هفته ای یکبار می رود و تمام. آن بسیجی‌ای که دنبال مسائل خصوصی‌سازی ماشین‌سازی تبریز و پالایشگاه کرمانشاه و نیشکر هفت تپه می‌رود، «مورد» امنیتی و قضایی دارد و انحرافی وقس علی هذا. بسیجی خوب، بسیجی مرده است. 🔸این قرارمان نبود؛ در قاموس آنی که بسیج را وجود بخشید و حزب‌الله را متولد ساخت، نقش و کارکرد بسیج این نبود. هویت و غیریت حزب‌الله این حرف‌ها نبود. امام روح‌الله بسیج را برای مخالفت با می‌خواست. جانشین امام روح‌الله و روحِ الهی عصر ما، از طبقه جدیدی می‌گفت که به واسطه پول‌پرستی به وجود آمده است؛ از رسالت نیروهای «مخلص» انقلاب اسلامی در مقابله با سخن می‌گفت. خمینی و خامنه‌ای عهد و عصر دیگری را طلب می‌کردند؛ ما شاید لشکر مخلص خدا بودیم اما نیروی مخلص انقلاب نبودیم؛ دچار ناخالصی‌هایی بودیم که هر روز بر فراز منبری و بولتنی، ما را به امری می‌خواندند غیر از آن‌چه امامان‌مان می‌گفتند و می‌گوید. @teribon_ir