eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️استفاده‌ی بد از یگانه ابزار ناقص نظام 🔺بیانات در دیدار مدیران شبکه‌ی دوم سیما 🔺بی‌شک در درون کشور ما کسانی هستند که همان انگیزه‌های ضدیت با این گرایشِ به اصطلاح را دارند؛ شما از آن‌ها اصلاً نکنید. در تنظیم برنامه‌ی ادب و هنر، یا تنظیم برنامه‌ی کودکان، یا فیلم و سریال، هیچ‌وقت این فکر را نکنید که اگر ما این گرایش را نشان دادیم، ممکن است یک تیپ که مثلاً خوانندگان فلان مجله‌ی هفتگی هستند، خوششان نیاید؛ به‌دَرَک، خوششان نیاید! شما اصلاً کاری را بکنید که آنها خوششان نمی‌آید؛ هیچ ملاحظه‌ی این چیزها را نکنید. 🔺نگویید ما این شخصیت را باید تجلیل کنیم، شاید آن‌ها جذب بشوند؛ نه، شما ببینید آیا در تجلیل این شخصیت، نقطه‌ی منفی‌ای وجود ندارد؟ نگویید ما باید با این آقا مصاحبه کنیم، یا سخنرانی این آقا را در فلان سمینار یا در فلان مجموعه پخش کنیم، برای این‌که آن جناح هم به این کانال علاقه‌مند بشوند؛ نه، شما نگاه کنید ببینید آیا این حرکت شما برای آن هدفگیری اصلی ضرری دارد یا ندارد؛ اگر ضرر دارد، اصلاً ملاحظه نکنید که فلان کسان ممکن است با این کار جذب بشوند؛ نه، بگذارید جذب نشوند؛ کاملاً عمل کنید. 🔺من یک آدم بسته‌ی بی‌اعتنای به خواسته‌ها و هدف‌های - به اصطلاح امروز - دگراندیشان یا دگراندیشانه نیستم؛ نه، این مقدار دارد که همه‌ی حرفها را گوش کند؛ لیکن این‌جا اصلاً مسأله‌ی این نیست؛ در این‌جا مسأله، مسأله‌ی یک شخص در مقابل یک شخص نیست؛ این‌جا مسأله‌ی یگانه ابزار ناقص یک نظام در مقابل مجموعه‌ی توطئه‌هایی است که دارد انجام می‌گیرد. بنده بیایم از همین یک ریالی که دارم، در مقابل میلیون‌ها تومانی که دیگران دارند، بد استفاده کنم؛ برای این‌که مبادا آن دیگران بدشان بیاید، یا خوششان نیاید؟! این به‌هیچ‌وجه نیست. ۱۳۷۰/۱۱/۰۷ ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ : آقای علی‌عسکری! این یک خطای موردی نیست بلکه رویه است، این استراتژی شماست... 🔺موضع صداوسیما عقب افتادگی نیست ؛ بلکه ارتجاعی است 🔺روایت ✅ به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ ۴ گونه ولایتمداری از صفین تا برجام 🔹زمانی که پیروزی سپاه اسلام بر معاویه نزدیک بود عمروعاص نیرنگ‌باز پیشنهاد سازش و را پیش کشید، فشار سپاه حضرت علی(ع) به ایشان مذاکره و سپس فرستادن اشعث بجای مالک را تحمیل کردند روایت رفتار سپاهیان حضرت در آن زمان و پس از آن، ۴ گونه و عاقبت آن را نشان میدهد: 1⃣ گروه اول امثال " " ها بودند که " " داشتند و با امید به دشمن و تذبذب در اطاعت از ولی دنبال ظاهر سازی و گرفتن موافقت ولی با نظرات خود بودند. اینها در دفاع از جایگاه ولی ثابت قدم نبودند و در سوابقشان گاهی در فکر پیوستن به معاویه بودند و گاهی رشادت در سپاه حضرت نشان میدادند و با ساده‌لوحی در لحظات حساس وا میدادند و بدنبال همراه کردن ولی با نظرات خود بودند نه همراه شدن با ولی و وعده‌های پوچ دنیوی نظیر اتمام جنگ به مردم میدانند تا با تحریک آنان، مسیر مدنظر خود را به حضرت تحمیل کنند و در عمل دست حضرت را بسته و در پازل دشمن بازی میکردند؛ خیلی از این جمع بعدا به معاویه پیوستند و نفاقشان نابودشان کرد. امثال اینها در زمان ما هم گفتند باید رفت با کدخدا بست و با ساده‌لوحی دنبال توافق با آمریکا بودند و با تبلیغ و وعده پوچ بهبود اقتصاد مسیر سازش و را تحمیل کردند. 2⃣ گروه دوم امثال " " بودند که قبل از شکستن بیعت، " " داشتند. اینها نه تنها علیه جریان اشعث افشاگری نمیکردند بلکه زمینه‌ساز بروز آنها بودند و خود مسیر سازش را به حضرت پیشنهاد میدادند اما پس از حکمیت و گول خوردن اشعث از عمروعاص، تغییر موضع داده و بابت کوتاهی خودشان از حضرت طلبکار بودند که ما نمیدانستیم تو چرا جلوی ما را نگرفتی و حضرت را تکفیر میکردند؛ مساله سکونت ابن ملجم در منزل اشعث در شب قبل از شهادت حضرت، نشانی از پیوند پنهانی خشک مغزی با نفاق است. خوارج زمان ما هم وقتی در قدرت بودند بخاطر نفسانیت و الهامات عرفان کاذب، با رها کردن کشور و حاشیه‌سازی زمینه‌ساز حضور واداده‌ها در قدرت شدند و درحالیکه خود دنبال شکستن قبح مذاکره با آمریکا بودند و در ایام انعقاد برجام سکوت کرده بودند پس از روشن شدن ابعاد این خیانت‌نامه، وقیحانه آنرا را پروژه آقای خامنه‌ای میخوانند! خوارج فعلی در حالی به استناد سوابق خود دنبال سهمند و خود را درون انقلاب تصور میکنند که یادشان رفته خوارج صدر اسلام در ماه صفر ۳۷ ه.ق در سپاه حضرت در جنگ صفین بودند و ماه صفر ۳۸ ه.ق در نهروان مقابل حضرت بودند؛ یعنی تنها یک سال فاصله از حق محض تا ! 3⃣ گروه سوم یاران " " حضرت بودند که دنبال " " بودند و خود را دنباله‌روی ولی معرفی کرده و ولایت‌بسندگی را ترویج میکردند و همه چیز را به شخص ولی ارجاع میدادند؛ اگر اشعث از حکمیت میگفت به حضرت ارجاع میدادند اگر عمار از مقاومت میگفت باز به حضرت ارجاعش میدادند؛ دنبال تحلیل نبودند و به اسم اطاعت، عقل را کنار میگذاشتند و در عمل سربار حضرت میشدند؛ اینها عمدتا از ولایت حضرت خارج نشدند اما توجیه‌گر مسیر اشعث‌ها شده و تحت اثر تبلیغات آنها مقهور شده و آنرا مصلحت میخواندند! در جامعه امروز ما هم این مدل بشدت ترویج میشود و بعضی از خطبا و تریبون داران خواسته یا ناخواسته بجای اینکه خود را سپر بلای ولی کنند؛ پشت حضرت آقا پنهان میشوند؛ در منابر به تکرار جملات حضرت آقا اکتفا کرده و هیچ هزینه‌ای برای جریان انقلابی پرداخت نمیکنند. در سالهای اخیر جزء ساکتین برجام و FATF بودند و زمان انتخابات از آقا برای کسب رای مایه میگذارند اما بعدا بنام مسیر خائنانه واداده‌ها را تایید، تصویب و تکمیل میکنند. 4⃣ گروه چهارم امثال " و " بودند که دنبال " " بودند. این بزرگان کُنه نظرات حضرت را درک کرده و با روشنگری دنبال جلوگیری از پذیرش حکمیت و فرستادن اشعث بودند؛ امثال مالک پس از جنگ ضمن اطاعت از حضرت در اجرای نتیجه حکمیت، وقوع آنرا نتیجه کم‌کاری خود میدانستند و تماما خود را وقف روشنگری موانع حضرت در تحقق کامل حکومت اسلام میکردند و مردم را برای انتخاب مسیر مدنظر ولی تشویق کرده و آنچه حضرت در مقام امام در بیان و عملش معذوریت داشتند این بزرگواران شرح داده و تبلیغ میکردند و در یک کلام بدنبال ولی بودند تا عدالت و حقوق مردم احیا شود. فریاد "این عمار" حضرت علی(ع) قبل از شهادت که با یادآوری صفین به زبان آوردند و تکرار آن عبارت در زمان فعلی توسط حضرت آقا در برجام و فتنه، نشانگر آنست که اولا چگونه در لحظات تاریخی، ولایتمداری عافیت‌طلبانه، طلبکارانه و منافقانه بهم میرسد و درمقابل ولایتمداری روشنگرانه قد علم میکند ثانیا تنها راه یاری کردن امام زمانه، ولایتمداری روشنگرانه است و سایر ولایتمداری‌ها تنها تکمیل است. ✍ @teribon
⭕️دستور رئیس‌جمهور دربارهٔ توقف فعالیت‌های توسعه‌ای دانشگاه‌ها در شهرها 🔹 رئیس‌جمهور، در پاسخ به نامه‌ی مرکز بررسی‌های استراتژیک و ضمائم آن با موضوع " ضرورت توقف فعالیت‌های توسعه‌ای دانشگاه‌ها در شهرها" به معاون اول خود دستور دادند تا این موضوع، در جلسه‌ای با حضور وزاری محترم راه و شهرسازی، علوم، تحقیقات و فناوری، کشور، رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور بررسی و اعلام نظر شود. 🔹در نامه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری آمده بود: "عملکرد دانشگاه تهران گذشته از آسیب‌های وارده تبدیل به الگویی برای سایر دانشگاه‌های تهران و کشور شده است و این روند به اذعان شورای عالی شهرسازی و معماری در سایر دانشگاه‌های تهران و شهرستان‌ها به صورت «الگوی توسعه دانشگاه تهران» در حال برنامه‌ریزی و یا اجراست. اکنون در محدودۀ دانشگاه الزهرا این مسئله به بحران مشابهی رسیده که همراه با اعتراضات مردمی برای مقاومت در مورد واگذاری مالکیت زمین‌های ده ونک در جریان است." 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ابوالفضل زرویی نصرآباد بی گمان یکی از تواناترین و طنزپردازان معاصر در عرصه نظم و نثر بود. قوت نظم و زلالی طبع و تسلطی که بر متون قدیم و جدید فارسی داشت طنز او را یک سر و گردن بالاتر از دیگران نشانده بود. او هم خودش ریشه دار و اصیل بود و هم هنرش، به گونه ای که رد طنزش را از گل آقا تا دهخدا تا عبید و... میشد نشان داد. 🔺بعضی از کسانی که شاگرد او محسوب می شدند یا حتی نمی شدند، سال ها قبل به طمع نان و نام و نواله با سفر بستند و به جاهای دیگر رفتند و قلمشان را در اختیار دیگران قرار دادند و بعضی ها هم ماندند و طنزهای تندشان را آتش تهیه ی کارزار تبلیغاتی این جناح و آن جریان در داخل کردند ، اما ابوالفضل ، علی رغم مشکلات جدی مالی و بیماریی که بعدا به سراغش آمد و هر روز او را تکیده تر می کرد، نه از این دیار کوچید و نه جزو ابواب جمعی باندهای سیاسی شد. او به قیمت تحمل همه بی اعتنایی ارباب قدرت و انزوا در احمدآباد مستوفی برهمه ی وسوسه ها و کارت های دعوت دیگران چشم پوشید و آبروی فقر و قناعت را نبرد. 🔺کسانیکه حرمت قلمشان را به هجو و هزل های سیاسی آلوده می کنند، با فرونشستن غبار حوادث از یادها می روند اما طنز سالم و عمیق و نجیب و هنری، مثل آثار درخشان زرویی ، ماندگار خواهد بود. ✍️ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ جایزه مردمی « »؛ تور سفر و اقامت یک روزه در ، جنب (س) به همراه کمک هزینه سفر از طرف اهالی برای بهترین فیلم با موضوع « » 🔺شما هم : 💠 yon.ir/farakhan09 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️مبارزه راحت طلبانه 🔺امام فرمود مبارزه با راحت طلبی جمع نمی شود." مبارزه راحت طلبانه" یعنی مبارزه منهای پیگیری، منهای استقامت، منهای صبر، منهای تلاشِ منظم و مستمر! اینها را که از مبارزه بگیری؛ می ماَند خودنمایی و عقده گشایی با چندتا بد و بیراه، چند تا جیغ بنفش و ادعاهای گزاف. 🔺زمانی که امام عَلَم مبارزه را به دوش گرفت، قاعدین تاش کردند با تئوریزه کردنِ دینداریِ راحت طلبانه، امام را متهم و خودشان را تبرئه کنند. گوشه نشین های تنزه طلب به جای اینکه در میدان های واقعی با استکبار و طاغوت درگیر شوند، و به آمریکا و شاه حمله کنند، زبان هایشان روی امام و انقلابیون دراز بود. 🔺بهانه شان هم این بود که این شیوه مبارزه جواب نمی دهد و تئوری امام غلط است و ظلم را باید از بیخ ریشه کن کرد که آن هم صرفا با ظهور امام زمان ممکن است؛ و رفع گام به گام ظلم، نه تنها ممکن نیست که مطلوب هم نیست و منافی ظهور و باعث عقب افتادن عدالتِ ایده آل است! 🔹برخلاف این جانماز آب کش هایِ متحجر؛ یک عده دیگر معتقد بودند با حجم فساد و ستمی که در جامعه هست روشِ امام محافظه کارانه است و "سرعت" مناسب را ندارد و روش بهتر، مبارزه مسلحانه است. مبارزه مسلحانه وجه دیگری از مبارزه راحت طلبانه بود. اما بالاخره معلوم شد که نه ایده آلیزم انجمن حجتی های و نه پرا گماتیزم "پیکار"ی هیچکدام نه مبنای عمیق و درستی دارند و نه نتیجه موثری. 🔹روش امام مبتنی بر تبیین و استقامت و صبر و اقناع بدنه مردم برای قیام و اقدام : " لیقوم الناسُ باالقسط"؛ جواب داد. راحت طلب ها چه آنها که با ایده آلیسمِ کورِ انجمن حجتیه ای؛ مبارزه با شاه را کنار گذاشتند و به امید تحقق "صددرصدی و یک باره و بدون زحمت" عدالت نشستند، و چه آنها که صبر و طاقت برای هم افزایی مردمی نداشتند و می خواستند با اتکا به حرکت های تندِ فردی و گروهکی؛ زود به هدف برسند؛ با امامت، که محور حرکت گام به گام جمعی به سمت عدالت است زاویه پیدا کردند. 🔹امام به آیه "فاستقم کما امرت و من تاب معک" استناد میکرد که پیامبر(ص) فرمود : " این آیه مرا پیر کرد! ". آیه ای که سختی های مبارزه عمومی و با همراهی همگانی را به یاد می آورد. این ماجرا بعد از انقلاب هم به گونه دیگری تکرار شد. امروز ما دوباره با جریان تحجر که خودش را بازسازی کرده و برای مبارزه با خط امام با قیافه حق به جانب و گونه های انقلابی نما به میدان آمده مواجه هستیم. دقت که می کنیم تشابهات قاعدین قبل انقلاب با قاعدین امروز آشکار می شود. 🔹آنها می گفتند رفع گام به گام ظلم و استکبار ممکن نیست و باید ایده آلیست بود و فقط به حکومت امام زمان امید داشت . اینها می گویند تحقق گام به گام عدالت ممکن نیست و باید ایده آلیست بود و نباید به جمهوری اسامی امید بست. آنها گوشه ای می نشستند و مبارزه را نقد می کردند و می گفتند این روشها جواب نمی دهد اینها هم گوش های می نشینند وتلاش می کنند مردم را از هر فرصت عدالتخواهی داخل نظام مایوس کنند. فرار از میدان های گسترده عدالتخواهی که به یمن شکل گیری جمهوری اسلامی به وجود آمده ویژگی اصلی قاعدین جدید است. 🔹جمود فکری و تهمتِ محافظه کاری به هر گونه ابتکار و تحرکِ هدفمندِ مرحله بندی شده ؛ یک ویژگی دیگر این جریان است. تنزّه طلبیِ افراطی برای جلوه گری فردی و گروهکی؛ از دیگر شاخصه های اینهاست. ✍️ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️بیانیه شورای عمومی پیرو برخی تحرکات صورت گرفته به نام جنبش عدالتخواهی 🔺با سوء استفاده کنندگان از نام با خواهیم کرد 🔹پیرو تحرک صورت گرفته در روزهای اخیر به نام جریان خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی، تشکل های عضو اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی به عنوان بخشی از بدنه جریان عدالتخواهی موارد زیر را اعلام می نمایند: 🔻1. تشکل های عضو جنبش عدالتخواه اساسا با نگاه حاکم بر این تحرکات هیچ قرابت فکری ندارند و جنبش عدالتخواه دانشجویی و جریان عدالتخواهی خود را برخاسته از منظومه فکری امام و رهبری و گفتمان انقلاب اسلامی می داند. این تشکل ها طرح یک چنین مباحثی را در شرایط کنونی انقلاب، تلاش برخی جریان های سیاسی برای به انحراف کشاندن جریان عدالتخواهی می داند که فرصتی مناسب برای پیگیری نیات سیاسی و قدرت طلبانه خود یافته اند. 🔻2. تشکل های عضو جنبش عدالتخواه هیچ گاه حضور یک چنین تفکرات و تشکل های انحرافی را در بدنه خود تحمل نکرده و با هر جریان و تشکیلاتی که به نام جنبش عدالتخواهی یک چنین انحرافاتی را دامن زده اند برخورد کرده است. 🔺3. مشخصا در مورد نامه منتشر شده با عنوان مجمع عدالتخواه شیراز اعلام می شود، مجمع مذکور مدت هاست که از حالت دانشجویی خارج شده و تابع هیچ قاعده تشکیلاتی دانشجویی نیست. 🔺4. از این پس نیز هر مجموعه ای بخواهد با سوء استفاده از نام جریان عدالتخواهی و جنبش عدالتخواه دانشجویی یک چنین مباحث انحرافی را مطرح کرده و جریان ضد انقلاب را تقویت کند مقابل او با قوت خواهیم ایستاد. والسلام علی من اتبع الهدی 1.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران 2.مجمع دانشجویان حزب الله دانشگاه علم و صنعت ایران 3.مجمع دانشجویی آرمان(عدالتخواه) دانشگاه شیراز 4.انجمن اسلامی دانشجویان عدالتخواه دانشگاه حکیم سبزوار 5.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه باهنر کرمان 6.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه گیلان 7.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان کرمان 8.تشکل امام حسن مجتبی(ع) دانشگاه باهنر کرمان 9.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان یزد 10.تشکل عدالتخواه قسط دانشگاه صنعتی شاهرود 11.کانون قرآن دانشگاه صنعتی شاهرود 12.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه قوچان 13.مجمع عدالتخواه دانشگاه یاسوج 14.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه زابل 15. مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فسا ✅ به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️چرا بعضی ها مقابل انقلاب می ایستند؟ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️جلال گفت جگر دارد اين هوا! 🔹سالروز تولد 🔺يک روز با بچه‌ها ایستاده بودیم، دیدیم با یک ماشین آریا یا شاهین که همان رامبلر امریکائی بود، آمد ما سر خیابان دربند بودیم. نیش ترمز زد و گفت: «بچه‌ها بیائید بالا.» ما همیشه گریه‌اش می‌انداختیم. گفتم: «به به! ماشین امریکائی که خریدی، سیگار وینیستون هم که می‌کشی، غرب‌زدگی هم که می‌نویسی. بیا پائین ببینیم!» حسین جهانشاه نشست پشت فرمان و همگی نشستیم توی ماشین و پرسیدیم: «خب؟ چیه؟» گفت: «می‌خواهیم با ماشین برویم قم!» این آقا جلال است که برای ما آقاست و وقتی می‌گوید می‌رویم، نمی‌توانیم بگوئیم نه. رفتیم قم. سر یک کوچه نگه‌داشت و دوتا کتابش را برداشت:ا توی یک دستش بود و یک کتاب دیگر توی دست دیگرش. گفتیم: «کجا داری می‌ری؟» گفت: «صدایش را در نیاورید، دارم می‌روم پیش خمینی!» 🔺توی آن اوضاع(بعد از 15 خرداد)! گفتیم: «آنجا چرا؟» گفت: «بعدا می‌گویم.» خلاصه توی ماشین منتظر ماندیم. بعد از چند دقیقه‌ای، آل احمد آمد. دیدیم یک کتابش را این طرفی پرت کرد، یکی را آن طرفی! گفتیم: «پس چی شد؟» فریاد زد: «آی! خمینی جگر دارد این هوا!» دستش را به اندازه‌ یک هندوانه باز کرد و ادامه داد: «مصدق جیگر دارد این قدر!» و اندازه‌ی یک ارزن را نشان داد. 🔹پرسیدیم: «پس چی شد؟» گفت: «خمینی پدر مرا در آورد.» و تعریف کرد که رفتم در زدم و یک نفر در را باز کرد. گفتم به آقا بگوئید جلال آل احمد، نویسنده‌ فلان و بهمان آمده. آقا می‌گوید بگوئید بیاید داخل. رفتم و دیدم آقا متین و موقر نشسته. ژست گرفتم و می‌خواستم کتاب‌ها را بدهم به آقا. اولِ کتاب‌ها هم غلیظ نوشته بودم: تقدیم می‌شود به ... آقا گوشه‌ی پتوی زیر پایش را می‌زند عقب و هر دو تا را بیرون می‌آورد. جلال می‌گوید: «نمی‌دانستم شما این خزعبلات را هم می‌خوانید.» جلال خیال کرده بود خیلی ختم است. آقا در سکوت به جلال حالی می‌کند که: «اگر خزعبلات است، چرا دو تا را زدی زیر بغلت و با خودت آوردی؟ تو می‌خواهی روشنفکربازی برای من دربیاوری؟» خلاصه جلال حالش گرفته شد! مرحوم 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 @teribon
⭕️ لزوم روشنگری در خصوص در روزهای آینده/ یک گام دیگر توسط مردم، طومار را درهم می‌پیچد.(۱) 1️⃣دولت غربگرا، همه زندگی مردم را به آمریکا و اروپا گره زده است و در همین مسیر، برجام امضا و اجرا شد اما مشکل تحریم کشور حل نشد. اروپا برای حل مسئله همکاری بانکی ایران، FATF را بهانه کرد و دولت هم به دنبال تصویب لوایح مربوط به آن رفت. پس از FATF نوبت موشکی، منطقه، حقوق بشر و ... خواهد بود. 2️⃣برجام و هزینه های هسته ای به دلیل پیوستن ایران به NPT و تعهد حقوقی ایران برای پاسخگویی به غرب بود. این روند باعث مشغولیت 20 ساله ایران شد. کنوانسیون های مربوط به FATF هم می تواند باعث درگیری 20 ساله در زمینه های تروریسم و دور زدن تحریم شود. بنابراین درصورت غفلت امروز ما، شاید ده ها سال مجبور به پاسخگویی به غرب و امتیازدهی شویم! 3️⃣علاوه بر این، در شرایطی که جنگ اقتصادی علیه ایران تشدید شده است، هدف اصلی این کنوانسیون ها افزایش فشار اقتصادی از طریق دسترسی به اطلاعات کلیدی اقتصاد ایران است. اتفاقی که در زمستان سال گذشته در همکاری وزارت اقتصاد با امارات رخ داد و منجر به کاهش دسترسی ایران به ارز مورد نیاز بازار شد. 4️⃣نکته عجیب این است که نه دولت تضمینی برای بهبود اوضاع اقتصادی در صورت تصویب این کنوانسیون ها داده و نه FATF تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه می دهد و با توجه به شیوه تصمیم گیری در این نهاد و نقش آمریکا در آن، عملا خروج ایران از این لیست غیر ممکن است. (حتی اگر همه تعهدات را اجرا کنیم). 5️⃣علاوه بر این، هیچ تضمینی وجود ندارد که بانک های اروپایی با ایران همکاری کنند، چرا که همچنان تحریم های آمریکا برقرار است. از سوی دیگر مسئله همکاری بانک ها، راهکارهای دیگری از جمله پیمان پولی دوجانبه و فروش ریالی نفت در بورس و ... دارد که دولت غربگرا تمایلی برای اجرای این راهکارها نشان نداده است. ادامه دارد... 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️حسن رحیم پور ازغدی:نمی تونیم بگیم ما موحّد و برادریم اما یکی داره از گشنگی میمیره و یکی داره از پر خوری میترکه... ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🔺ناجوانمردانه‌ترین گزاره‌ای که در گیرودار بگومگوهای به‌اصطلاح درون‌گفتمانیِ ماه‌های اخیر، از سوی برخی همه‌چیزفهم‌های دگراندیش منتشر شده، جابجاییِ مفهوم بلند با تعبیر گرته‌برداری‌شدۂ است. 🔺نمی‌دانم وقتی داشتند این ترجمۀ نحس را در محافل خود تکرار می‌کردند، دقیقاً به چه می‌اندیشیدند؛ اما یقین دارم که چشم‌درچشمِ صدرزاده‌ها و بیضایی‌ها و جوانی‌ها و توسلی‌ها و مراثی‌ها و طالبی‌ها و همدانی‌ها و عبدالهی‌ها و حججی‌ها و... ندوخته بودند؛ که اگر دوخته بودند، شاید لَختی شرم می‌کردند و چنین بی‌محابا همۀ آن عزم‌های مقدس را، گام‌های توسعه‌طلبانه نمی‌خواندند و همۀ آن خون‌ها را بهای توسعه‌‌طلبی منطقه‌ایِ جمهوری اسلامی! 🔺اگر دنبال متفاوت‌باشی هستند، از دخمه‌های خود بیرون بیایند و یک جو از شرافتِ امثالِ محمدرضا فخیمیِ دهۀ هفتادی را از خود نشان دهند و با قداره‌بندهای خون‌آشام، جور دیگری مواجه شوند... با این ذهن‌های علیل، عمراً بتوانند حکمت و معرفتی را که امثال محمود رضا بیضایی در نبردِ شام عرضه کرد، درک کنند. ✍️ ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ و یک ماموریت مهم برای ایران 🔺 وقتی دولت مامور نشر و پیگیری پروژه‌های غربی در منطقه می‌شود! 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فهم ما از 16 آذر اشتباه است... 🔹تحلیلی بر وضعیت فعلی انقلاب اسلامی و رسالت جنبش دانشجویی 🔺 ، نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب اسلامی 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ و مسئلهی 🔺عدالتخواهی بدون خواست معین و مصداقی ناتمام است و بلکه غیر ممکن؛ اما و متکامل نیز تفاوت بنیادینی با مصداق‌بسندگی دارد. در مصداقماندگی بیشتر نوعی از درماندگی است. این درماندگی اگر چه می‌کوشد خود را فرزند صراحت معرفی کند اما به واقع محصول و معلول فقر مفهومی و مضمونی است. فقری مهم که می‌تواند یک را به سر حد یک تقلیل دهد. 🔻درست یک و نیم دهه پیش، این ایده و پروژه عدالتخواهی بود که ما را از بند محافظه‌کاریِ راست‌گرایانه و مقدسمآبانه نجات داده و به ساحلِ کنشِ معطوفِ به تغییر رساند. محافظه کاری قتلگاه انقلاب است اما تنها صورتِ نیست؛ منفی‌گرایی در نظر و شورشگری در عمل، سوی دیگر این قتلگاه ایستاده است. اگر محافظه‌کاری منفی بافی درباره تغییر است و منتهی به بی‌عملی، منفی‌بافی درباره وضع موجود نیز به تغییر ختم نمی‌شود و مانعی دیگر در مسیر طرد وضع موجود است. 🔻محافظه‌کاری، نیروی اجتماعی را از نقد بازداشته و به قتلگاه می‌برد؛ در سوی دیگری این مسلخ اما انقلابی‌نمایی ایستاده و نیروی اجتماعی را به نفی سوق می‌دهد. محافظه‌کاران، نه این که نقدی به رویه های مختلف نظام نداشته باشند اما نقدهاشان فاقد مابه ازاء اجتماعی و عینی است. سوی دیگر قتلگاه اما فتوا به مرگ انقلاب در نظام کنونی میدهد و در عمل به انتظار مرگ ظاهری آن می‌نشیند. موضعی به ظاهر انقلابی اما در باطن به غایت سکون‌آور؛ نوعی . محافظه‌کاری سکون و سکوت را با هم دارد اما انقلابی‌نمایی با آن‌که در موقعیت عدم سکوت و بلکه فریاد به سر می‌برد، اما همواره ساکن است و هیچ کنش معطوف به تغییری از خود بروز نمیدهد. 🔻این درست است که محافظه‌کاری، اکتفا به وضع موجود و چیزی غیر از انقلابیگری است اما واقع قضیه آن است که انقلابی‌نمایی با فروکاستن وضع موجود به از آن، کنش معطوف به تغییر را تضعیف کرده و از این رو در عمل با محافظه‌کاران بر سر حفظ وضع موجود مسابقه میدهد. هر وضع موجودی موافقانی دارد و مخالفانی. انقلابیگری فراتر از در میان این موافقت و مخالفت، کوشش برای تغییر وضع موجود است. کنشی که معطوف و منتهی به تغییر وضع موجود نباشد، بخشی از وضع موجود و بلکه بازتولید آن است، گیریم که در مخالفت با آن باشد: هر وضع موجودی منتفعانی دارد و مخالفانی، مخالفان وضع موجود اگر کنش معطوف به تغییر نداشته باشند، جزئی از آن هستند نه آلترناتیو آن. 🔻همه‌ی ما امروز در برابر حافظانِ منتفع و متنفذ وضع موجود قرار داریم که سناریوها و امکان‌های متعددی را در برابر هر ایده و اراده‌ی تغییرگرایانه‌ای علم می‌کنند. در این شرایط فروکاستنِ طرد به خشم و نقد به نفی، بزرگترین خطا و بازگشت به عقلانیت تغییر و مهم‌ترین راه‌حل است. ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🔺مهمتر از مسخره بازیهای ۱۶ آذر این است که جنبش دانشجویی در مسائل کشور و مردم ورود جدی کند 🔺آفرین به بسیجهای دانشجویی که از پالایشگاه کرمانشاه تا هپکو، از هفت تپه تا ماشین سازی تبریز و... در این چند وقت در خصوصیسازیهای به گل نشسته ورود داشته اند https://t.me/Razi_nameh/5816 https://t.me/bdsut_ir/1775 https://t.me/bdsut_ir/1776 https://t.me/bdsut_ir/1777 https://t.me/bdsut_ir/1778 https://t.me/bdsut_ir/1779 به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️جنبش دانشجویی؛ از آرمانگرایی تا پاسخگویی 🔷با حضور دبیران تشکل های دانشجویی کشور بسیج دانشجویی جنبش عدالتخواه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل جامعه اسلامی دانشجویان 🕚امشب ساعت ۲۳ شبکه یک‌ سیما 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️عدالتخواهی اجتماعی یا جلوه فروشی فردی ؟ 🔺امام حسین می گوید من آنارشیست نیستم. من یاغی نیستم. حرکت من مبنا دارد. روش دارد. منطق دارد. مرحله بندی دارد و ... و ... و. من یک آدم العیاذ بالله لات دنبال نام نیستم. 🔺این فحش را فلانی داد پس من یک دانه بالاترش را بدهم. امروز با چه می توانم چشمها را بیشتر خیره بکنم و توجه ها را به خودم جلب بکنم؟! راه عدالت اجتماعی از جلوه فروشی های فردی نمی گذرد. 🔺اخیرا یک نوع عدالت اجتماعی جالبی دارد طراحی می شود: عدالت اجتماعیِ فردمحور. ا گر عدالت اجتماعی است، پس اول باید اجتماع اصل باشد. آن حرکت، آن جریان، آن قیام فراگیر به سمت قسط، باید اصل باشد. بعد نگاه می کنیم و می بینیم نه. این من هستم که اصل هستم! ا گر حرکت جوری طراحی بشود که فراگیر بشود، " لیقوم الناس" بشود " من" گم می شوم! 🔺آن وقت دیگر شاید با شعارِ عدالت نشود سری توی سرها در آورد !یا این سؤال بدی که امشب شد. آقا چرا ما متمایز از بقیه نیستیم؟ چرا دیگر ما به اندازه کافی ممتاز از بقیه نیستیم؟ هدف اصلی این است که از دیگران ممتاز باشیم!! 🔺آقای جلیلی، دست زیاد شده و دیگر عدالت خز شده! ما نه برای این که به هدف نزدیک بشویم بلکه برای اینکه ممتاز و متمایز بشویم بگوییم مثلا آزادی یا .... . بعضی می گویند به جای این که کم کاری هایمان رابه یادبیاوریم و خودمان را متهم کنیم بیاییم هدف و مبنا و ادبیاتمان را متهم کنیم! بیاییم مبانی و خاستگاهمان را زیر سوال ببریم و عوض کنیم. در حالی که راه درست این است: ربنا اغفرلنا ذنوبنا و اسرافنا فی امرنا و ثبت اقدامنا و انصرنا ✍️ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چه بلائی بر سر اقتصاد کشور می‌آورد؟ 🔺 در برنامه ثریا: ۸۴ صنعت مهم کشور تحت تاثیر توافق‌نامه پاریس قرار گرفته و آسیب می‌بینند! 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ «مسلمانان دو قبله دارند؛ کعبه برای عبادت و قدس برای شهادت.» این کشف رازی است که با غوطه در خونش بر آن شهادت داده است. 🔺و این معنا را که «قدس قبله‌ی شهادت است» تنها آن‌هایی دریافته‌اند که حجاب جان دریده‌اند؛ و مادام که آدمی بر وحشتش از مرگ غلبه نکند به شهود حقایق مکنونه، نخواهد رسید. ولادت: 15 آذر 1348 | تبریز 🌹شهادت: 26فروردین 1375 | جنوب 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🔺محمد قوچانی این‌بار در قامت همیشگی و واقعی روشنفکری ایرانی ظاهر شده، و دموکراسی را بلای جان جمهوری دانسته و نوشته : «گاه باید دموکراسی را از دست جمهوری نجات داد». 🔺برای روشنفکری ایرانی، غربی کردن جامعه ایران مهم است نه جمهوریت و خواست مردم. تنها موقعی سخن از جمهوریت و مردم می‌زند که در مبارزه برای کسب قدرت و حذف رقیب به کار بیاید. 🔺همان نگاهی که باعث تقدیس رضاخان و دولت سازندگی با توسعه آمرانه از بالای آن‌ها شد. دولت وقتی خوب است که این خط را جلو ببرد و وقتی دولت به خاطر پاسخگویی به مردم و خواست مردم، ناتوان از پیشبرد این پروژه است، باید حذف شود: «تنها اصلاحطلبی واقعی اصلاحطلبی ساختاری در اجتماع و اقتصاد و رهایی انسان از انقیاد دولت است. عدالت در رهایی از دولت است نه در بردگی و بندگی دولت». 🔺روشنفکری گره خورده به سرمایه داری، امروز دولت و خواست مردم را مانع سرمایه‌داری‌سازی و حل کردن کشور در نظام جهانی سرمایه داری می‌بیند؛ لذا دموکراسی چون در برابر منافع روشنفکری و سرمایه‌داری ایستاده با نام پوپولیسم محکوم میشود. مثل اتفاقی که در 88 افتاد. 🔺این فقط مارکسیستها نیستند که به دنبال دیکتاتوری هستند. دیکتاتوری فصل مشترک چپ، راست و محافظه کاران سنتی است. در چپها دیکتاتوری طبقه کارگر، در راستها دیکتاتوری لیبرالها و در محافظه کاران سنتی دیکتاتوری ریش‌سفیدان سنتی. ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️صحبت‌های جنجالی علیرضاقزوه نویسنده و شاعر انقلابی در برنامه زنده: 🔹خاک بر سر مملکتی که این سلبریتی‌های بی سواد که هیچ چیزی ندارند جز یک چشم خوشکل به عنوان هنرمند جولان می دهند! 🔹رسانه ملی کاری با هنرمند واقعی کرده که به ما می‌گویند خفه شو و حرف نزن 🔹دقیقا هوس پیشه‌ها شدند هنرمند و به اصطلاح سلبریتی 🔹خیلی دوست دارم با ۵نفر از گردن کلفت‌های سلبریتی‌ بنشینم و بحث کنم؛ اگر توانستند! 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir