eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ظریف: می‌دانستیم آمریکا از برجام خارج می‌شود!‌‌ ‌ 🔷 بر اساس روایت جدیدی مشخص شده که ظریف هم می‌دانسته که با تغییر رئیس‌جمهور آمریکا و سرکارآمدن جمهوری خواهان آمریکا از برجام خارج می‌شود اما با این حال او تاکید می‌کرد آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود!‌ ‌ 🔹روایت جدید محمود صادقی از گفتگو با ظریف یکسال پس از خروج آمریکا از برجام: من سوالی از ظریف مطرح کردم که چرا، دولت در چارچوب برجام، اقدام متقابل نمی‌کند؟ من به وزارت خارجه رفتم و ضمن مطرح شدن گفتگوهایی، ظریف گفت می می‌دانستیم اگر حتی در انتخابات آمریکا، دموکرات‌ها هم پیروز شده و به جای ، هم بر سر کار می‌آمد، پیش بینی این بود که او نیز از خارج می‌شد.‌ ‌ 🔺ظریف مرداد ۹۴ پس از تصویب برجام: هر کس رئیس‌جمهور شود، آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود!‌‌ ‌ 🔻مشروح این گفتگو را بخوانید و ببینید: سوال فواد ایزدی: اکثر کاندیداهای ریاست جمهوری در آمریکا اعلام کردند که در اولین یا دومین روز ریاست جمهوریشان این توافق را می خواهند لغو کنند. این سوال را از آقای کری هفته پیش در کمیسیون روابط خارجی کمیسیون مجلس نمایندگان پرسیدند که آیا رییس جمهور بعدی ملزم به اجرای این توافق است؟ جواب آقای کری منفی بود که نه، ملزم نیست.‌ ‌ پاسخ ظریف: الان رییس جمهوری بعدی می‌خواهد تحریم‌ها را با یک امضا برگرداند. خوب برگرداند. چه کسی در دنیا اجرا می کند؟ آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود. http://Eitaa.com/teribon_ir
تریبون مستضعفین
🔹 قیام گوهرشاد، قربانی خیانت سانسور.. 👇👇 http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ قیام گوهرشاد، قربانی خیانت سانسور 🔸 جامعه ایرانی مدت هاست در معرض یک برای از دست دادن حافظه‌ تاریخی و دچار شدن به آلزایمر، قرار گرفته است. انسانی که حافظه اش را از دست می دهد، اولین اتفاقی که برایش می افتد سرگردانی در حال است. اگر پروفسور هم باشد وقتی آلزایمر بگیرد راه منزلش را گم می کند. جامعه بزرگ ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اگر دچار فراموشی تاریخی و فرهنگی و هویتی شود، در ابتدای امر «قطب نما》خود را گم می کند و نمی تواند از تجربیاتی که با هزینه های سرسام آور بدست آورده، برای رفتن به سمت آینده ای درخشان استفاده کند. ماجرای پرداختن به از لحاظ تئوريك بر چنین گزاره ای مبتنی است. 🔹 وقتی هویت یک ملت کمرنگ شود و برای امروز بازآفرینی نشود به راحتی هر بلایی سرش می توان آورد. بنابراین باید تلاش کنیم دسترسی مردم به خصوص نسل جوان به این گنج بزرگی که در مشهد با نام قیام گوهرشاد وجود دارد، تسهیل شود. برای آشنایی گسترده مردم با این واقعه ورود هنر به این عرصه ضروری است. 🔸 اگر در هر شهر بزرگ دنیا طی یک شب صدها نفر را به خاطر یک ، به خاک و خون کشیده بودند، 80 سال بعد حتما در مورد آن واقعه به اندازه یک موزه ؛ آثار هنری وجود داشت. ولی تا 80 سال بعد از قیام گوهرشاد، حتی یک کارت پستال هم راجع به واقعه گوهرشاد پیدا نمی کنید. این واکنش ما مبهوت کننده است. در سینما فقط مرحوم علی حاتمی است که در یک سکانس در فیلم مادر به سرپیچی یکی از نظامیان از دستور رضاخان برای قتل عام مردم و تبعیدش به بحرین اشاره می کند. ♦️ یکی از افتخارات ایران، فردوسی است. بعضی با یک نگاه سیاست زده و ابزاری می گویند آن قدر که شایسته فردوسی بوده ما او را ارج ننهاده ایم، که این ادعایی کاملا درست است. بزرگترین قصور جدی راجع به فردوسی بی اعتنایی و بی حرمتی به مرام و سبك و مکتب و دغدغه فردوسی است. کسانی که برای دویست هزار شهید قهرمان این ملت یک بیت نسروده اند و افتخارشان این است که حتی یک صفحه راجع به دفاع مقدس ننوشته اند، مگر می توانند دم از فردوسی بزنند؟!! دغدغه فردوسی این بود که حماسه های ملت و قهرمانان ملت گم نشوند. اگر فردوسی بود اجازه نمی داد واقعه گوهرشاد این گونه شود. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
🔖تناسب تقدس جامعه و ولی امر https://t.me/antioligarchie/25266 *اول برای همدلی یادداشت یک ماه پیش بنده بنام "تابلوی قداست" را بخوانید https://eitaa.com/m_ghanbarian/1448 📍جان کلام بنده با آقای دکتر این است: برای جواز نقد حاکم و لزوم پاسخگو کردن قدرت(تقدس جامعه)، لازم نیست حتما حاکم را عرفی و غیر مقدس کنید! و تکریم و تبرک مومنان از او را به سخره و استهزاء بگیرید. 🔆تفصیل مطلب: 1⃣دوتقدس: 🔅۱/۱-تقدس جامعه: که پیامبر(ص) مکرر می فرمود به این است که ضعیف بتواند بدون لکنت، حقش را از قوی بگیرد(۱) -وقتی اعرابی ای در حضورش برای درخواست، لکنت گرفت، برادرش خواند، در بغلش گرفت و فرمود من از جبابره نیستم.(۲) 🔅۱/۲-تقدس ولیّ: "جعل الهی" برای مومنان تقدس می آفریند ،کعبه باشد(۳) یا جعل نبوت و امامت برای معصوم یا حتی جعل ولایت و نیابت برای فقیه غیرمعصوم: -از آب وضو و مویش در حدیبیه تبرک می بردند، طوری که یکی بر زمین نیافتاد(۴) -از زین اسب امام عصر(عج) هنگام ظهور تبرک خواهند برد(۵) -امام رضا(ع)، زکریابن آدم -فقیهی منصوب در قم- را برابر مزار پدرش موسی بن جعفر(ع)شمرد که خداوند با او دفع بلا می کند(۶) -درباره عبدالعظیم حسنی -فقیهی منصوب در ری- "انت ولینا حقا" فرمود و زیارتش را برابر زیارت سیدالشهدا شمرد!(۷) واضح است این بیانات چه تقدسی برای غیر معصوم میآفریند. 2⃣تناسب این دو تقدس: تمام سخن در تناسب "تقدس جامعه" (باحق طلبی و عدالتخواهی، پرسش گری بدون لکنت و...) با "تقدس ولیّ مشروع" (با تجلیل و تکریم او وحتی تبرک گیری برخی موارد)است. 🔺عده ای "جامعه متبرک" را جای مقدس می نهند و صرف دستبوسی و ذوب در ولایت و تبرک گیری از او را کمال و تقدس جامعه می شمارند و سؤال و استیضاح، نقد و مطالبه را از بر نمی تابند! 🔺در مقابل عده ای، ولیّ مشروع را "عرفی و زمینی" می کنند، برای اینکه جامعه را مقدس یعنی حق طلب و عدالتخواه کنند. دیگر تکریم وتعظیم اختیاری و افتخاری از را هم رد می کنند! ▫️برخی از طیفی که مقابل سعید زیبا کلام در خواهند آمد، از گروه اول اند. خود آقاسعید اما در خبط دوم افتاده است! ▪️از اینکه هر تجمع گرد ولیّ و تکریم و تعظیم اورا "فرهنگ منحط و منحوس و موروثی استبداد" خوانده، حدس می زنم نتوانسته بین "دویدن اهل انبار پی امیرالمومنین(ع)" با "حلقه زدن گرد ولیعصر(عج) وتبرک از زین اسب ایشان"، تمایز ببیند! اولی به چشم شاه دیدن علی(ع) و انجام تشریفاتی است که جزء فرهنگ منحط جامعه شاه زده ایران و تکریم شاهان غاصب بود. لذا امام(ع) هم از آن منع کرد(۸) اما دومی، ولیّ خدا دیدن امام مستضعفین و چشم روشنی محرومان به امام عدل است لذا آن تبرک جویی، در لسان تمجید و تایید بیان شده است(۹) ▫️در همان جامعه ای که از آب وضوی پیامبر(ص)تبرک می برند وبرای بردن نامش، صلوات مستحب شده است، مسلمان ویهودی ومشرک -که در جامعه مدینه با قانون اساسی ای گرد هم باحقوق متقابل زندگی می کنند- حق سؤال و استیضاح از پیامبر وحاکم شهر را داشتند و هیچ پیگرد(اقلا این جهانی) برایشان نبود.(۱۰) ▪️همان شاگردان امام خمینی که تکریم او را به جامعه آموختند، برایش نامه النصیحه لأئمه المسلمین هم می نوشتند و درباره بنی صدر تذکرش می دادند(۱۱) بعدها البته متملقین صرف افزون شدند! و مطهری وبهشتی وخامنه ای ها کم شدند. ▫️امامی که "تا خون در رگ ماست..." برایش بود، از القاب و مدایح آقایان مشکینی و فخرالدین حجازی گله می کند و خود را "خادم مردم" می خواند(۱۲) آیت الله خامنه ای نیز در نوبتهای مکرر این گلایه را داشته اند(۱۳) ▪️امام حق سؤال از نماینده ای منع نکرد، بلکه گاه به شاگردان و فقهای شورای نگهبان که مثل سعید زیبا کلامی را سوسیالیست و کمونیست خوانده بودند، نهیب میزد و آن "پرخاشگری" ها را مناسب شأن شورای نگهبان و فقیهانش نمی دید.(۱۴) به شورای عالی قضایی درباره توبیخ قاضی جزیی که بدون داشتن عنصرمادی جرم ایشان را به دادگاه احضار کرده بود، عکس العمل نشان داد(۱۵) به گمانم احضاریه دست خودش می رسید، دادگاه هم میرفت. ⬅️دیدن هردو تقدس و متناسب سازی آن، نیاز زمین مانده جامعه ماست. آنچه بیشتر اتفاق می افتد، افتادن از اینطرف یا آنطرف است! 📝محسن قنبریان ۹۹/۴/۲۱ http://Eitaa.com/teribon_ir
تریبون مستضعفین
🔖تناسب تقدس جامعه و ولی امر #مباحثه_ای_با_دکتر_سعید_زیباکلام https://t.me/antioligarchie/25266 *اول
✅ پی نوشت: ۱.نامه۵۳نهج البلاغه ۲.سیره نبوی شهید مطهری ص۲۹ ۳.مائده۹۷ ۴.صحیح مسلم ج۴ص۱۸۱۲ بحارج۱۷ص۳۲ ۵.بحارج۵۲ص۳۰۸ ۶.الاختصاص ص۸۷ ۷.کامل الزیارات ص۳۲۴ ۸.حکمت ۳۷نهج البلاغه ۹.بحار ج۵۲ص۳۰۸ ۱۰.نظر برخی متفکرین معاصر درباره حق سئوال واستیضاح از معصوم : -جوادی آملی: "در ولایت وحکومت معصوم گرچه حق استیضاح وپرسش برای آحاد امت محفوظ بوداما پس از پاسخگویی معصوم، اجازه انتقاد دیگر روا نیست"(ولایت فقیه ص۴۷۲) -سبحانی:"عظمت و عصمت معصومین مانع از آن نبوده که انتقادپذیر باشند و دیگران را به انتقاد از حاکمان تشویق کنند"(مصاحبه با خبرآنلاین۸شهریور۸۹) -مطهری:"اینکه می گویند حکومت علی(ع) عالی ترین مظهر دمکراسی بود روی همین جهات است.خودش با آنکه امام است و قدرتهای مادی ومعنوی در اختیار دارد به مردم پروبال می دهد، آنها را بر انتقاد واعتراض تشجیع می کند"(حکمتها واندرزها ج۱ص۱۱۰) -نائینی:"امام علی(ع) با وجود دارا بودن مقام عصمت از مردم می خواست که آزادانه به وی اعتراض کرده وهیبت وابهت مقام خلافت را نادیده بگیرند تا امام بدین وسیله به تحفظ از خطا و اشتباه در مقام حاکم اسلامی اهتمام ورزیده باشد"(رسائل مشروطیت ج۲ص۴۴۱) توجه: وارد نبودن انتقاد بر معصوم (بخاطر عصمت)وحتی از دست دادن ایمان یا مراتبی از آن با نقد وذهنیت منفی از او(۶۵نساء)،مانع حق این جهانی انتقاد از معصوم برای شهروندان عادی (که الزاما همه مومن نیستند) نمی باشد. ۱۱. http://www.imam-khomeini.ir/fa/c78_60879/10243_==_F_NewsKindIDInvalid/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87_%D8%A7%DB%8C_%D8%A8%D9%87_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85 ۱۲. https://b2n.ir/192695 ۱۳.مهر۹۱اعتراض به شعر نوح خواندن ایشان/اردیبهشت ۹۱اعتراض به شعار جانم فدای رهبر نیروهای مسلح/شهریور۷۷اعتراض به سرود "سرورما خامنه ای"(۷۷/۶/۲۴)/ آبان ۸۰اعتراض به "علی زمان" خواندنشان(۸۰/۸/۱۲) ۱۴. http://www.shafaf.ir/fa/news/345850 ۱۵. https://www.yjc.ir/fa/news/6343042 http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️در رابطه با قرارداد ۲۵ ساله با چین 🔸یک. طبق قانون اساسی هر توافقی که واجد تعهدی برای نظام اسلامی باشد، باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود و در آن جا درباره اش تصمیم گیری شود. این حرف هم برای برجام و هم برای توافق ایران و چین وارد است و نباید از آن عدول کرد.‏ 🔹دو. مساله اصلی کشور در بخش مدیریت و اقتصاد به درون کشور ربط دارد و تنها راه پیشرفت ‎ داشتن به مسائل است و نه تکیه به خارج و برون زا دیدن، چه آمریکا باشد چه چین. استفاده درست از خارج تنها زمانی مفید است که مبتنی بر نگاه درون زا باشد.‏ 🔸سه. نگاه به شرق مبتنی بر درونزایی راهبرد اصولی برای تامین منافع ملی ما است. فرصت از دست رفته در هفت سال اخیر به واسطه نگاه غیرعقلانی و غرب پرستانه دستگاه اجرایی باید جبران شود. یکی‌ از راه کارها برای جبران تعریف روابط راهبردی با ‎ و ‎ ا‌ست.‏ 🔹چهار. چین رویکرد خصمانه علیه ایران ندارد و به دنبال تغییر نظام و یا دخالت در امورات ایران نبوده و نیست. لذا کاملا همکاری بلند مدت با این قدرت اقتصادی توجیه و منطق دارد. اما باید دانست که چین ‎ خود را دنبال می‌کند و لزوما همیشه و همه جا منافع ما و چین یکی نیست.‏ 🔸پنج. احتمالا برای چین خوب خواهد بود که ایران یک تامین کننده صرف انرژی باقی بماند و این نقطه اصلی تعارض منافع ملی ایران و چین خواهد بود. حتما می‌شود همکاری دو کشور به گونه ای مهندسی شود که این تعارض مدیریت و حل شود. مشروط به فعال بودن کارگزار ایرانی.‏ 🔹شش. مثل روز روشن است که آمریکا نمیخواهد روابط راهبردی ایران و چین توسعه پیدا کند، هم به خاطر موفق شدن سیاست فشار حداکثری و هم سیاست های مهار چین که دنبال می‌کند. لذا اراجیفی که درباره این توافق منتشر شده خاستگاه روشنی دارد.‏ 🔸هفت. جریان انقلابی باید بداند نگاه برون زا غلط است و هر همکاری‌ خارجی که بر این نگاه استوار باشد منافع ملی ما را تامین نمی کند. دولت روحانی نگاه درونزا ندارد و لذا جریان انقلابی باید با چشم باز، تخصصی، مطالبه گر و با نگاهی رو به جلو این توافق را دنبال کند.‏حتما ایران و چین به واسطه منافع مشترک راهبردی می توانند همکاری بلند مدت بایکدیگر انجام دهند. ان شالله 🔺️پی نوشت :متنی که منتشر شده است ابعاد گسترده همکاری را نشان می‌دهد که البته در حد کلیات است و در مسیر زمان به یک توافق ریز و دقیق تبدیل خواهد شد. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️زن، زیر قیچی تاریخکاتورها 🔺تاملی بر چگونگی حذف زن از صفحات تاریخ ایران و انقلاب (به بهانه سالگرد قیام گوهرشاد و روز عفاف و حجاب) 🔺قصه تاریخ برای ما قصه پرغصه سانسورهاست. سانسورهایی از جنس ندانم کاری یا غرض ورزی و نفوذ فرهنگی. آنچه که اکثر ما از تاریخ کشورمان می دانیم خلاصه می شود در صفحات کتاب های تاریخ مدرسه. این که تخت جمشید که و توسط کدام سلسله ساخته شد؛ آقا محمد خان که بود و چه کرد؛ نهضت ملی شدن صنعت نفت از کی آغاز گردید و... . نگاهی که شاید بهتر باشد اسمش را بگذاریم نگاه تاریخکاتوری؛ ملغمه ای کاریکاتوری از تاریخ. چرا کاریکاتوری، چون: 🔺اولا قریب به اتفاقش تاریخ سیاسی است و ما کمتر از حوزه های دیگری چون فرهنگ، هنر، اقتصاد و... در آن می بینیم. ثانیا همه از زبان نخبگان نقل شده است؛ درست برخلاف نگرش امام خمینی که در نامه اش خطاب به سید حمید روحانی می خواهد تاریخ انقلاب را به روایت توده های مردم که هیچ منفعتی در ذکر ناصحیح تاریخ ندارند نقل کند. ثالثا قسمت های مهمی از این تاریخ به صورت مغرضانه یا جاهلانه سانسور شده است. رابعا در ذکر آن صرفا به صحنه های ظاهری پرداخته شده و هرگز خبری از پشت صحنه ها نیست در حالی که در بسیاری موارد پشت صحنه ها هستند که خالقان اصلی صحنه اند. 🔺اما در این وانفسای تاریخ نگاری، مظلوم ترین گروه، زنان هستند. گروهی که حتی از همین کاریکاتور کج و کوله هم سهمی عایدشان نشده است. برای این که به نگاه فمنیستی متهم نشوم شما را ارجاع می دهم به حافظه تاریخی تان از کتاب های تاریخ مدرسه، از ابتدایی تا پیش دانشگاهی؛ چند مورد به ذهنتان می آید که اشاره ای به زنان یا نقششان در تاریخ باشد؟ بنده تنها چیزی که به خاطر دارم اشاره ای به خانم گوهرشاد است که آن هم از صدقه سری پرداختن به اقدامات همسرش جناب شاهرخ اسمش در کتاب های تاریخمان امده است! ✅ادامه مطلب را در در لینک زیر بخوانید... https://www.nasimonline.ir/Content/Detail/2357031 💠 @noghtewirgool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️حسن روحانی، 24 دی 96جشنواره فارابی: 🔺 برخی آثار برجام دائمی است و تا آخر قیامت با ما می‌ماند. برخی‌ها هنوز ابعاد مسئله را لمس نکرده اند! http://Eitaa.com/teribon_ir
🔺این روزها مخالفین و بعضی محافظه‌کاران و متدینین که می‌خواهند روشنفکربازی درآورند و مثلاً به این وسیله جذب حداکثری انجام دهند. 🔺مثل همجنسگراها که برای کاستن از بار منفی همجنسگرایی از لغتی مثل گِی، که در انگلیسی در اصل معنای سرزنده و بانشاط داشت، استفاده کردند. 🔺برای کاستن از وظیفه حکومت در مسائل و وضعیت فرهنگی جامعه و خودشان در امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، از لغت استفاده می‌کنند. 🔺آن‌وقت کسی نمی‌گوید که کشف حجاب در این مملکت، نه اختیاری که با زور و فشار و کشتن هزاران نفر و سرکوب عمومی و با پیگیری و پشتوانه انگلیسها پیش رفت و میلیونها زن ایرانی تا پایان پهلوی اول سالها خانه نشین شدند و الباقی به اجبار بدون حجاب. بعد هم تهاجم فرهنگی تلاش کرد میل و رغبت فردی را پشت این دیکتاتوری بنشاند. 🔺جالبتر اینکه روشنفکرها از طیفهای مختلف چپ و راست حمایت کردند و هنوز هم که هنوز است، از رضاخان به‌عنوان بنیان‌گزار مدرنیسم و توسعه ایران سخن گفته و افسانه‌سرایی میکنند، محافظه‌کاران هم که سکوت کردند! 🔺آن روزها که روشنفکران و متحجرین و محافظه‌کاران، مقابل سلب آزادی و مقابله با احکام دین، همراهی و سکوت کردند، این متدینین بودند که ایستادند و مقابل سلب آزادی و حمله به دین مقاومت کردند و شهید دادند! 🔺 نماد این ایستادگی و مظلومیت است، که چهل و سه سال در پهلوی سانسور شد و چهل سال در نظام اسلامی ما در بازخوانی‌اش کم‌کاری کردیم. 🔹 به بچه‌های و و که گام‌هایی در رفع این مظلومیت برداشتند. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️انسان تو با رنج این راه را تا لقای او در پیش داری 🔺کلیپ کمتر دیده شده از کیمیاگر انقلاب مرحوم علی صفایی حائری به مناسبت سالگرد رحلتش ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️‏چرا داریم از ‎ شکست می خوریم؟ ‎ 1- کرونا صرفا یک ‎ نیست. یک مسئله است. مسئله ای که ابعاد بالینی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد. از ابتدای امر نگاه به کرونا صرفا نگاه به یک مسئله بالینی بوده و سایر ابعاد نادیده انگاشته شده است. ‏2- در همین مسئله بالینی هم نگرش مسئولان نظام سلامت-مثل همیشه- نگرش ‎ بوده است. یک مسئله بالینی قبل از "درمان"، باید "پیشگیری" شود. این که خاکریز اول و آخر کرونا را در ‎ ها بنا کردیم، یعنی دشمن را تا در خانه جلو آوردیم. ‏3- از آنجائیکه سالهاست (از اواسط دهه هفتاد و ایجاد نظام پرداخت Fee For Service) هیچ درک صحیحی نسبت به پیشگیری و بهداشت نداریم، این مقوله را با پاشیدن وایتکس در هوا، توزیع ماسک و دستکش و نهایتا تلفن زدن و احوالپرسی از مردم جایگزین کرده و به خودمان صدباریکلا گفتیم. ‏4- درحالیکه زیرساخت ارزشمندی مثل ‎ کشور در اختیار وزارت بهداشت بود، نه دانش و نه انگیزه استفاده صحیح از این زیرساخت را نداشتند. شبکه ای که از ابتدا می توانست برای ‎، مدیریت قرنطینه های کوچک و حتی خدمات درمانی بیشترین اثربخشی را داشته باشد. ‏5- 25سال پیش قانون ‎ را مکلف به اجرای پرونده الکترونیک کرد. سیستمی که اگرداشتیم امروز به قدری بارور شده بود که مجبور نباشیم برای نسخه و دارو به بیمارستان و داروخانه آلوده مراجعه کنیم و از خودمان کشته بگیریم. لطفا شلوغش نکنید، چیزی باسم پرونده الکترونیک سلامت نداریم.‎ ‏6- نظام سلامت پزشک محور آنقدر ‎ را طی این سالها کتک زد و مهجور کرد، که از جانب دیگرش مشتی ‎ باسم طب سنتی به سلامت و جیب مردم یورش بردند. حالا در بحبوحه کرونا "دستور" به "ورود طب ایرانی" می دهیم، انگار دستوری است! کدام ساختار؟ کدام قانون؟ کدام طبیب؟ ‏7- در همین مقوله درمان هم که ادعای الگو بودن را داشتیم نتیجه واضح است. حتی پزشک به اندازه کافی برای مدیریت بیماران نداریم. در حالی که سرانه پزشک در کشورما از ‎ جنگ زده پائین تر است، به جنگ (خودکشی) با ‎ می رویم. ‎ تان پاینده، فدای سرتان که از ‎ می میریم ‏8- در یک کلام عرض می کنم، چیزی باسم ‎ در جریان ‎ وجود نداشت. آنچه باعث کاهش آمار در موج اول شد، بیش از همه همتی بود که ‎، ‎ ها و شرکت های ‎ داشتند. ماندگاری این موارد هم همان قدری بود که دیدیم. همچنان هم بعداز خدا امیدمان به این عزیزان است. ‏9- اینها را عرض کردم که سعی نکنیم ‎ را گردن ‎ ، و اقتصاد را گردن کرونا بیندازیم. **البته اگر کارتون راه میفته همه ش گردن ما مردم. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕ آقایان دفتر زشت است؛نکنید این کارها را!!!! . امام خامنه ای: یکی از کارهای خوب همین بوده که وزرای محترم آمده‌اند در مجلس و اوضاع بخش مربوط به خودشان را برای شما توضیح داده‌اند؛ یکی‌ از کارهای خوبی که در این یک ماه و اندی انجام گرفته این است. لکن این روابط با دولتمردان بایستی هم با قانون منطبق باشد، هم با شرع؛ هم قانونی باید باشد، هم شرعی. 🔰 یعنی ، و [استیضاح و...] که در قانون آمده، شما_است، انجام بدهید (این عبارت در کانال سایت حضرت آقا سانسور شده بود) امّا توهین نه، دشنام نه، نسبتِ بدون علم نه؛ اینها حقّ شما نیست و بعضی ‌اش حرام شرعی هم هست و جایز نیست... کنید بین وظیفه ‌ی شما است و ممنوع است برای شما... برخورد متین، خردمندانه، قابل توجیه، ولو قوی. گاهی هست که شما حرف طرف مقابل را صد درصد قبول ندارید؛ یعنی صد درصد رد میکنید؛ هیچ اشکالی ندارد، لکن باید جوری نظر و همین رأی مخالف ادا بشود که کسی که از بیرونِ مجلس دارد نگاه میکند، ببیند حق با شما است؛ یعنی با متانت و با خردمندی. من البتّه نظارتی مجلس را خیلی مهم میدانم؛ 🔸 یعنی نقش نظارتی مجلس نقش و است و نبایستی به این نقش نظارتی بی‌ توجهی بشود، (این چند جمله نیز در کانال سایت حضرت آقا سانسور شده بود!) لکن معتقدم که این نقش را ایفا بکنید؛ خردمندانه و با متانت و بدون حاشیه ایفا بشود. ❌ پ.ن: حقیر با اندک شناختی که از منظومه فکری رهبر انقلاب داشتم؛ بعید می دانستم که رهبری انقلاب بخواهند مقابل ساز و کارهای قانونی نظام بایستند، فلذا از دیروز تا به این لحظه؛ مطابق آنچه کانال های منتسب به رهبری منتشر کرده بودند؛ نسبت به سخنان ایشان به دیده تردید می نگریستم تا اینکه مشروح سخنان منتشر شد. همانطور که در بالا می بینید عبارت های کلیدی سخنان ایشان متاسفانه توسط کانال های منتشر کننده مواضع ایشان حذف و شد. جالب آنکه این بخش های حذف شده در تمامی بخش های خبری ام سانسور شده است. 🔸البته این موارد ناظر به امروزم نیست و چند سالی هست که با این اعمال سلیقه ها مواجهه ایم. ماجرای سخنان رهبری در دیدار مردم شیراز را که یادتان هست؟! ماجرا من اشتباه کردم و.. چندین سال است که مشروح سخنان نمایندگان دانشجویی در دیدار رهبری پخش نمی شود.چرا؟ بیش از این اعتماد حزب الله را خدشه دار نکنید. آقایان دفتر بنظرم باید چاره ای بيانديشند. باور بفرمائید این رویه اشتباه است. ✍️ @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چرا سالگرد را جشن نمی‌گیریم؟ 🔹 توصیفات جالب “علی باقری” عضو تیم سابق مذاکره کننده کشورمان، و تشبیه برجام به عروسی بدون اجازه پدر http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پشت‌صحنه برجام چه‌کسانی بودند؟! 🔹این گزارش واقعی را ببینید ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: http://Eitaa.com/teribon_ir
🔺 احمد ‏توکلی ۲۴تیر۹۴هنوز متن برجام را نخوانده، با تبریک پیروزی ‎! به مذاکره کنندگان؛ گفته بود: مذاکرات برجام به اندازه ۳۰سال دیپلماسی کشور را فربه کرد 🔺حالا ۵سال پس از عیان شدن خسارت محض برجام یادش به خاطره گویی از نخواندن برجام توسط ظریف و نقد برجام افتاده؟آن زمان که تبریک می گفت اینها را یادش نبود؟ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕ سخنان رهبری بدون روتوش 🔸چند نکته ای را در ارتباط با سخنان دیروز آقا بیان میدارم. 🔸اولا؛در کل صحبت های رهبری هیچ کجا اشاره ای به نام رئیس جمهور نمیشود و هیچ گونه تایید و حمایتی از حسن روحانی نمی بینید. در هیچ جای سخنرانی منعی از استیضاح روحانی بیان نمیشود و مثلا تعابیری چون «نمایندگان حق ندارند» یا « به صلاح نیست استیضاح» استفاده نمیشود.بلکه بر عکس رهبری به صراحت اذعان میدارند که تفحص و سوال و امثال اینها (مطابق اصل 89 قانون اساسی؛استیضاح و عدم کفایت) حق مجلس است و . 🔸درست در همین سال پایانی دولت روحانی،آقا در پیام خود به مجلس یازدهم، بخشی از حقوق و وظایف مجلس را چنین بر شمردند:« حق تحقیق و تفحص،حق و قبول مدیران ، حق تذکر و سؤال و استیضاح،از آن جمله است،پس اگر قانون،درست و بسنده و قابل اجرا باشد و از ضمانتهای اجرای آن به‌درستی استفاده شود، کشور به هدفهای والای خود دست می‌یابد،این است شأن والای مجلس و این است و مهم آن.» 🔶یعنی رهبری نظام،رد یا قبول مدیران ارشد قوه مجریه و استیضاح آنان را جزو حقوق بدیهی نمایندگان برشمرده و به آن تصریح نموده اند.اگر قرار بود ایشان با استیضاح مدیران ارشد قوه مجریه مخالف باشند،قاعدتاً نباید در پیام خود به آن اشاره میکردند. 🔸ثانیا؛آقا فرمودند دولت ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند و تلاش کنند و بعد از پایان دوره قانونی خود امانت را به دولت بعدی تحویل دهند.این نکته ای است که در مورد همه دولت ها صدق می‌کند. آقا معمولا به همه دولت‌ها در سال پایانی این توصیه را داشته اند.زیرا که معمولا دولت‌ها در سال آخر خود چون رفتنی هستند مسائل را محکم دنبال نمی کنند.از کجای این مطلب؛در می آید که دولت تا آخرین روز خود باید «بماند» و هیچ کس هم حق برخورد با دولت را ندارد؟ جمله تا آخر باید بماند را دوستان از کجا خلق میکنند؟ 🔸جای دیگر فرمودند که در شرایط حساس سال آخر دولت؛ باید دولت و مجلس فضا را به گونه ای مدیریت کنند که به کار مهم کشور هیچ گونه لطمه ای وارد نشود. سوال؛ کار مهم امروز کشور چیست؟ جز اقتصاد؟ خب حال اگر دولتی عزم اصلاح ندارد و اقتصاد کشور را به پرتگاه سقوط کشانده و حرف مجلس را هم گوش نمی کند و کار مهم کشور دارد لطمه می خورد چه باید کرد؟ یکی از ابراز های نظارتی استیضاح است. عامل بحران دولت است. برای رفع بحران لاجرم باید عاملش را کنار زد. واضح است. 🔸رهبری یکسری از مشکلات را ذکر کردند در این دیدار؛ کلیه این مشکلات با وجود این دولت حل نمی شود. اساسا خود این دولت عامل این مشکلات است.«امید های واهی به بیرون از مرزها» « شرطی کردن اقتصاد کشور» «وابستگی به نفت و تورم و اشتغال و سیاست های غلط فرزند آوری و مدیریت فضای مجازی و..» این دولت آیا رفع کننده این مشکلات است یا عامل؟ چه کسی نگاهش به بیرون از مرزهاست؟ چه کسانی اقتصاد کشور را شرطی کردند؟ چه کسانی سیاست های غلط جمعیتی را وضع کردند و..؟؟ 🔸ثالثا؛ آقا گفتند که دستگاه اجرایی باید مصوبات مجلس را دقیق اجرا کند و هیچ گونه جایز نیست. آیا این سخن با رویه هفت ساله روحانی تناسبی دارد؟ اگر کسی در اجرای قانون تعلل و دهن کجی کند باید چه کنیم؟ نگاهش کنیم؟! آیا دولت به مصوبات مجلس عامل بوده است؟ گزارش تفریغ بودجه 96 و 97 و عدم اجرای 80 درصدی احکام بودجه را که یادتان هست؟ این یک نمونه است. تا این دولت بر سرکار است این مصوبات اجرا نخواهد شد. 🔸رهبری بعد از بیان مشکلات کشور فرمودند که اینها ناشی از است.چه کسی باید کار و اجرا میکرد؟ چه کسی کار نکرد؟جز دولت؟با دولتی که کار نمیکند باید چه کرد؟احتمالا تعامل! 🔸بیان داشتند که مردم از مجلس انتظار بیان حق و آن را دارند.آیا وقتی مسئولی بی کفایتیش محرز شده و حقی ضایع شده است؛مجلس نباید آن را دنبال کند؟یکی از ابزار های این پیگیری سوال و استیضاح نیست؟ اگر نیست پس اساسا ابزار مجلس برای پیگیری چیست؟مصادیق بیان حق چیست؟جز ابزار های نظارتی؟آیا عمل به قانون و اجرای قانون به معنای گریبان گیری است؟به معنای تشنج و مجادله است؟ آقا هیچ وقت با ساز و کار های قانونی مخالفت نکرده اند و نمیکنند. 🔸 آیا دوستان انتظار دارند که رهبری خود بگوید که روحانی را استیضاح کنید؟ زهی حماقت! یک صحبت از حضرت امام بیان بفرمایید که ایشان توصیه به استیضاح بنی صدر کرده باشند؟ اتفاقا برعکسش روایت شده است. بارها به امام اسناد خیانت بنی صدر را نشان دادند. امام چه کرد؟ جز سکوت؟ داستان ارائه اسناد لانه را که خوانده اید. 🔸 مشی رهبری نشان از آن دارد که اگر ایشان مخالفتی داشته باشند به صراحت آن را بیان میدارند.مگر ماجرای استیضاح احمدی نژاد را یادتان رفته است؟ صریحا گفتند که ماجرای استیضاح باید خاتمه یابد.اما حال هیچ اشاره ای نداشتند. ✍️ @marghoomat
⭕ سخنان رهبری بدون روتوش 🔸چند نکته ای را در ارتباط با سخنان دیروز آقا بیان میدارم. 🔸اولا؛در کل صحبت های رهبری هیچ کجا اشاره ای به نام رئیس جمهور نمیشود و هیچ گونه تایید و حمایتی از حسن روحانی نمی بینید. در هیچ جای سخنرانی منعی از استیضاح روحانی بیان نمیشود و مثلا تعابیری چون «نمایندگان حق ندارند» یا « به صلاح نیست استیضاح» استفاده نمیشود.بلکه بر عکس رهبری به صراحت اذعان میدارند که تفحص و سوال و امثال اینها (مطابق اصل 89 قانون اساسی؛استیضاح و عدم کفایت) حق مجلس است و . 🔸درست در همین سال پایانی دولت روحانی،آقا در پیام خود به مجلس یازدهم، بخشی از حقوق و وظایف مجلس را چنین بر شمردند:« حق تحقیق و تفحص،حق و قبول مدیران ، حق تذکر و سؤال و استیضاح،از آن جمله است،پس اگر قانون،درست و بسنده و قابل اجرا باشد و از ضمانتهای اجرای آن به‌درستی استفاده شود، کشور به هدفهای والای خود دست می‌یابد،این است شأن والای مجلس و این است و مهم آن.» 🔶یعنی رهبری نظام،رد یا قبول مدیران ارشد قوه مجریه و استیضاح آنان را جزو حقوق بدیهی نمایندگان برشمرده و به آن تصریح نموده اند.اگر قرار بود ایشان با استیضاح مدیران ارشد قوه مجریه مخالف باشند،قاعدتاً نباید در پیام خود به آن اشاره میکردند. 🔸ثانیا؛آقا فرمودند دولت ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند و تلاش کنند و بعد از پایان دوره قانونی خود امانت را به دولت بعدی تحویل دهند.این نکته ای است که در مورد همه دولت ها صدق می‌کند. آقا معمولا به همه دولت‌ها در سال پایانی این توصیه را داشته اند.زیرا که معمولا دولت‌ها در سال آخر خود چون رفتنی هستند مسائل را محکم دنبال نمی کنند.از کجای این مطلب؛در می آید که دولت تا آخرین روز خود باید «بماند» و هیچ کس هم حق برخورد با دولت را ندارد؟ جمله تا آخر باید بماند را دوستان از کجا خلق میکنند؟ 🔸جای دیگر فرمودند که در شرایط حساس سال آخر دولت؛ باید دولت و مجلس فضا را به گونه ای مدیریت کنند که به کار مهم کشور هیچ گونه لطمه ای وارد نشود. سوال؛ کار مهم امروز کشور چیست؟ جز اقتصاد؟ خب حال اگر دولتی عزم اصلاح ندارد و اقتصاد کشور را به پرتگاه سقوط کشانده و حرف مجلس را هم گوش نمی کند و کار مهم کشور دارد لطمه می خورد چه باید کرد؟ یکی از ابراز های نظارتی استیضاح است. عامل بحران دولت است. برای رفع بحران لاجرم باید عاملش را کنار زد. واضح است. 🔸رهبری یکسری از مشکلات را ذکر کردند در این دیدار؛ کلیه این مشکلات با وجود این دولت حل نمی شود. اساسا خود این دولت عامل این مشکلات است.«امید های واهی به بیرون از مرزها» « شرطی کردن اقتصاد کشور» «وابستگی به نفت و تورم و اشتغال و سیاست های غلط فرزند آوری و مدیریت فضای مجازی و..» این دولت آیا رفع کننده این مشکلات است یا عامل؟ چه کسی نگاهش به بیرون از مرزهاست؟ چه کسانی اقتصاد کشور را شرطی کردند؟ چه کسانی سیاست های غلط جمعیتی را وضع کردند و..؟؟ 🔸ثالثا؛ آقا گفتند که دستگاه اجرایی باید مصوبات مجلس را دقیق اجرا کند و هیچ گونه جایز نیست. آیا این سخن با رویه هفت ساله روحانی تناسبی دارد؟ اگر کسی در اجرای قانون تعلل و دهن کجی کند باید چه کنیم؟ نگاهش کنیم؟! آیا دولت به مصوبات مجلس عامل بوده است؟ گزارش تفریغ بودجه 96 و 97 و عدم اجرای 80 درصدی احکام بودجه را که یادتان هست؟ این یک نمونه است. تا این دولت بر سرکار است این مصوبات اجرا نخواهد شد. 🔸رهبری بعد از بیان مشکلات کشور فرمودند که اینها ناشی از است.چه کسی باید کار و اجرا میکرد؟ چه کسی کار نکرد؟جز دولت؟با دولتی که کار نمیکند باید چه کرد؟احتمالا تعامل! 🔸بیان داشتند که مردم از مجلس انتظار بیان حق و آن را دارند.آیا وقتی مسئولی بی کفایتیش محرز شده و حقی ضایع شده است؛مجلس نباید آن را دنبال کند؟یکی از ابزار های این پیگیری سوال و استیضاح نیست؟ اگر نیست پس اساسا ابزار مجلس برای پیگیری چیست؟مصادیق بیان حق چیست؟جز ابزار های نظارتی؟آیا عمل به قانون و اجرای قانون به معنای گریبان گیری است؟به معنای تشنج و مجادله است؟ آقا هیچ وقت با ساز و کار های قانونی مخالفت نکرده اند و نمیکنند. 🔸 آیا دوستان انتظار دارند که رهبری خود بگوید که روحانی را استیضاح کنید؟ زهی حماقت! یک صحبت از حضرت امام بیان بفرمایید که ایشان توصیه به استیضاح بنی صدر کرده باشند؟ اتفاقا برعکسش روایت شده است. بارها به امام اسناد خیانت بنی صدر را نشان دادند. امام چه کرد؟ جز سکوت؟ داستان ارائه اسناد لانه را که خوانده اید. 🔸 مشی رهبری نشان از آن دارد که اگر ایشان مخالفتی داشته باشند به صراحت آن را بیان میدارند.مگر ماجرای استیضاح احمدی نژاد را یادتان رفته است؟ صریحا گفتند که ماجرای استیضاح باید خاتمه یابد.اما حال هیچ اشاره ای نداشتند. ✍️ http://Eitaa.com/te
⭕ سخنان رهبری بدون روتوش 🔸چند نکته ای را در ارتباط با سخنان دیروز آقا بیان میدارم. 🔸اولا؛در کل صحبت های رهبری هیچ کجا اشاره ای به نام رئیس جمهور نمیشود و هیچ گونه تایید و حمایتی از حسن روحانی نمی بینید. در هیچ جای سخنرانی منعی از استیضاح روحانی بیان نمیشود و مثلا تعابیری چون «نمایندگان حق ندارند» یا « به صلاح نیست استیضاح» استفاده نمیشود.بلکه بر عکس رهبری به صراحت اذعان میدارند که تفحص و سوال و امثال اینها (مطابق اصل 89 قانون اساسی؛استیضاح و عدم کفایت) حق مجلس است و . 🔸درست در همین سال پایانی دولت روحانی،آقا در پیام خود به مجلس یازدهم، بخشی از حقوق و وظایف مجلس را چنین بر شمردند:« حق تحقیق و تفحص،حق و قبول مدیران ، حق تذکر و سؤال و استیضاح،از آن جمله است،پس اگر قانون،درست و بسنده و قابل اجرا باشد و از ضمانتهای اجرای آن به‌درستی استفاده شود، کشور به هدفهای والای خود دست می‌یابد،این است شأن والای مجلس و این است و مهم آن.» 🔶یعنی رهبری نظام،رد یا قبول مدیران ارشد قوه مجریه و استیضاح آنان را جزو حقوق بدیهی نمایندگان برشمرده و به آن تصریح نموده اند.اگر قرار بود ایشان با استیضاح مدیران ارشد قوه مجریه مخالف باشند،قاعدتاً نباید در پیام خود به آن اشاره میکردند. 🔸ثانیا؛آقا فرمودند دولت ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند و تلاش کنند و بعد از پایان دوره قانونی خود امانت را به دولت بعدی تحویل دهند.این نکته ای است که در مورد همه دولت ها صدق می‌کند. آقا معمولا به همه دولت‌ها در سال پایانی این توصیه را داشته اند.زیرا که معمولا دولت‌ها در سال آخر خود چون رفتنی هستند مسائل را محکم دنبال نمی کنند.از کجای این مطلب؛در می آید که دولت تا آخرین روز خود باید «بماند» و هیچ کس هم حق برخورد با دولت را ندارد؟ جمله تا آخر باید بماند را دوستان از کجا خلق میکنند؟ 🔸جای دیگر فرمودند که در شرایط حساس سال آخر دولت؛ باید دولت و مجلس فضا را به گونه ای مدیریت کنند که به کار مهم کشور هیچ گونه لطمه ای وارد نشود. سوال؛ کار مهم امروز کشور چیست؟ جز اقتصاد؟ خب حال اگر دولتی عزم اصلاح ندارد و اقتصاد کشور را به پرتگاه سقوط کشانده و حرف مجلس را هم گوش نمی کند و کار مهم کشور دارد لطمه می خورد چه باید کرد؟ یکی از ابراز های نظارتی استیضاح است. عامل بحران دولت است. برای رفع بحران لاجرم باید عاملش را کنار زد. واضح است. 🔸رهبری یکسری از مشکلات را ذکر کردند در این دیدار؛ کلیه این مشکلات با وجود این دولت حل نمی شود. اساسا خود این دولت عامل این مشکلات است.«امید های واهی به بیرون از مرزها» « شرطی کردن اقتصاد کشور» «وابستگی به نفت و تورم و اشتغال و سیاست های غلط فرزند آوری و مدیریت فضای مجازی و..» این دولت آیا رفع کننده این مشکلات است یا عامل؟ چه کسی نگاهش به بیرون از مرزهاست؟ چه کسانی اقتصاد کشور را شرطی کردند؟ چه کسانی سیاست های غلط جمعیتی را وضع کردند و..؟؟ 🔸ثالثا؛ آقا گفتند که دستگاه اجرایی باید مصوبات مجلس را دقیق اجرا کند و هیچ گونه جایز نیست. آیا این سخن با رویه هفت ساله روحانی تناسبی دارد؟ اگر کسی در اجرای قانون تعلل و دهن کجی کند باید چه کنیم؟ نگاهش کنیم؟! آیا دولت به مصوبات مجلس عامل بوده است؟ گزارش تفریغ بودجه 96 و 97 و عدم اجرای 80 درصدی احکام بودجه را که یادتان هست؟ این یک نمونه است. تا این دولت بر سرکار است این مصوبات اجرا نخواهد شد. 🔸رهبری بعد از بیان مشکلات کشور فرمودند که اینها ناشی از است.چه کسی باید کار و اجرا میکرد؟ چه کسی کار نکرد؟جز دولت؟با دولتی که کار نمیکند باید چه کرد؟احتمالا تعامل! 🔸بیان داشتند که مردم از مجلس انتظار بیان حق و آن را دارند.آیا وقتی مسئولی بی کفایتیش محرز شده و حقی ضایع شده است؛مجلس نباید آن را دنبال کند؟یکی از ابزار های این پیگیری سوال و استیضاح نیست؟ اگر نیست پس اساسا ابزار مجلس برای پیگیری چیست؟مصادیق بیان حق چیست؟جز ابزار های نظارتی؟آیا عمل به قانون و اجرای قانون به معنای گریبان گیری است؟به معنای تشنج و مجادله است؟ آقا هیچ وقت با ساز و کار های قانونی مخالفت نکرده اند و نمیکنند. 🔸 آیا دوستان انتظار دارند که رهبری خود بگوید که روحانی را استیضاح کنید؟ زهی حماقت! یک صحبت از حضرت امام بیان بفرمایید که ایشان توصیه به استیضاح بنی صدر کرده باشند؟ اتفاقا برعکسش روایت شده است. بارها به امام اسناد خیانت بنی صدر را نشان دادند. امام چه کرد؟ جز سکوت؟ داستان ارائه اسناد لانه را که خوانده اید. 🔸 مشی رهبری نشان از آن دارد که اگر ایشان مخالفتی داشته باشند به صراحت آن را بیان میدارند.مگر ماجرای استیضاح احمدی نژاد را یادتان رفته است؟ صریحا گفتند که ماجرای استیضاح باید خاتمه یابد.اما حال هیچ اشاره ای نداشتند. ✍️ @marghoomat
⭕️ ترور با تیر توئیتر 🔹نقد روش «گردآوری تورّقی و داوری توئیتی» آقای حسام‌مظاهری درباره‌ی قیام گوهرشاد در ۲۱ تیر آقای محسن حسام‌مظاهری سلام در توئیتی نوشته‌اید: «واقعه گوهرشاد (21 تیر 1314) در واکنش به قانون متحدالشکل کردن البسه مردان رخ داد و نه قانون کشف حجاب زنان که مربوط به چند ماه بعدتر است. با این حال چنین روزی در تقویم کشور "روز حجاب" نامگذاری شده است. یعنی تصویب کنندگان حتی زحمت تورق کتاب تاریخ معاصر را هم به خود نداده‌اند»! عجب! خوب است پس از آن که از مناسک فربه‌ی روزانه‌ در طعن «دین دولتی» و «دولت دینی» فراغت یافتید، دو کار بکنید: اولاً تقویم را هم در حد تورق نگاهی دوباره بیندازید تا تعبیر «عفاف و حجاب» که خیلی فراتر از «حجاب» است را ببینید. ثانیاً به «تورق»تان در کتاب‌های تاریخ، «تعمق» بیشتری بیفزایید. ▫️بله، «در پی قانون» کشف حجاب رخ نداد؛ در مخالفت با خود مسأله‌ی رخ داد! ایرانیان در آن دوران، زنجیره به‌هم‌پیوسته‌ی اقدامات را می‌دیدند، پروپاگاندای همه‌جانبه‌ی مدعیان روشنفکری را درباره‌ی این روش مترقیانه می‌شنیدند و از همه مهم‌تر، کشف حجاب‌های موردی، اما مجلسی و به‌فرموده‌ی حکومت را هم -که حتی از دوره‌ی قاجار سوابقی داشت- رسماً از سر گذرانده بودند: 1308: اجرای قانون اتحاد لباس و ممنوعیت لباس روحانیت بدون مجوز، در شهرها 1309: اجرای قانون اتحاد لباس، در روستاها 1311: آغاز تدریجی ابلاغ محدودیت‌ها در شکل و بازه‌ی زمانی عزاداری برای امام حسین (ع) 1313: ممنوعیت حجاب در مدارس فروردین 1314: تغییر اجباری کلاه پهلوی به شاپو فروردین 1314: کشف حجاب و پایکوبی در مراسم مدرسه شاپور شیراز با حضور وزیر معارف! خرداد 1314: کشف حجاب در مراسم میدان جلالیه تهران توقع زیادی نیست اگر از یک پژوهشگر اجتماعی بخواهیم به‌جای «گردآوری تورقی» و «داوری توئیتری»، به بازسازی و تحلیل درست ذهنیت عمومی مردم در آن سال‌های ملتهب بپردازد و بعد بگوید که یک «واقعه»، چرا و «در واکنش به» چه رخ داده. ▫️گذشته از این قرائن، روایت شفاهی برخی از متحصنان گوهرشاد نیز که در کتبی همچون «قیام گوهرشاد» (تألیف سینا واحد) و خاطرات بهلول مضبوط است، گواه تفطن آنان به زمینه‌چینی‌های حکومت برای شمشیر کشیدن بر روی حجاب است. البته گویا هم در اعتبار آن‌ها خدشه دارید و هم معتقدید بالاخره حجاب را نباید جای هدف اصلی که لباس بوده بگذاریم! هرچند آیت‌الله میرزا حسین سبزواری همان سال‌ها در شرح‌حال خود می‌نویسد ساعاتی قبل از حادثه به همراه شیخ مرتضی آشتیانی نزد پاکروان، استاندار وقت خراسان، رفته و گفته بوده‌اند که سه مطالبه دارند: «دستور بدهید دسته‎ی سینه‌زن بیایند به بازار و صحن؛ دستور بدهید که مردم لباس فرنگی نپوشند؛ حجاب از سر زن‌ها برداشته نشود». جالب است که چقدر روی جابجا نشدن حجاب زنانه و لباس مردانه به‌عنوان اصل و فرع آن لحظات حساسید. اما روشن نیست با کدام منطق احتمال این که حجاب حتی انگیزه‌ای مهم‌تر بوده را نفی می‌کنید و بعد هم توقع دارید انتخاب یک روز نمادین، به گزارش صرف ماوقع روزهای قبل یک واقعه تقلیل پیدا کند! تازه می‌خواهم در تاریخ جلوتر هم بروم. از کشته‌شدگان مظلوم قیام گوهرشاد بگذریم؛ برای صدها شهید و جانباز شش سال ممنوعیت که اغلب نیز زنان بوده‌اند چه روز نمادینی پیشنهاد می‌کنید؟... ▫️القصه، اگر ماجرای کشف حجاب را این گونه از داستان اتحاد لباس تفکیک کنیم و دست آخر بگوییم شهدای گوهرشاد مثلاً در راه لباس بومی‌شان شهید شدند و نه برای حجاب یا آزادی عزاداری، به‌جای نکته‌بینی گرفتار نقطه‌بینی شده‌ایم. چنین حرفی بی‌شباهت به این نیست که در پاسخ توئیت شما بگوییم اصلاً آنان در اعتراض به حصر آیت‌الله قمی در تهران شهید شدند، نه برای اعتراض به قانون اتحاد لباس! و امیدوارم باز کسی پیدا نشود که توئیت بزند: ۲۱ تیر باید روز ملی کشته شدن (نه اقدام دیگری) در مشهد (نه سایر نقاط) در راه آزادی آیت‌الله قمی (نه هدف دیگری) باشد! آقای حسام‌مظاهری! اصرار شما بر این که نامگذاری نمادین ۲۱ تیر بازخوانی معکوس تاریخ است، تقریری اغراق‌شده و مصداق مغالطه‌ی پهلوان پنبه است. طرز استدلال شما که این باشد، از متولیان اجرایی کشور که اصلاً نزد شما معلوم‌الحالند، چه توقعی؟! گمانم تماشای پیشفرض‌زده‌ی دیگران از برج عاج و شلیک تیرهای طعن‌آلود توئیتری به وجه نمادین قیام ۲۱ تیر، روشی معقول برای دغدغه‌‌تان مبنی بر تحقیر گفتمان رسمی حجاب نیست! ▫️قیام گوهرشاد پس از سال‌ها تحریم و سانسور به دست نسلی از منورالفکرها، تازه از زیر گورهای جمعی سر برآورده و قامت راست کرده؛ نفَسش را با تیرهای تحریف نبُریم. باشد که از هول حلیم خودزنی، در دیگ تحریف معنوی تاریخ ایران نیفتیم. ان‌شاءالله. ✍️ محمدجواد میری http://Eitaa.com/teribon_ir
🔹من معذوریت ایشان را ندارم،منظور آقای توانگر اینست که رسانه‌ها کمک کنند رییس دیوان محاسبات نشود 🔹اگر دست ما بود جلوی ورود رانتی به لیست ائتلاف رو میگرفتیم،منازعات به اصطلاح دورن جناحیتان را کف توییتر نریزید پ.ن: ورود یا عدم ورود بذرپاش ذره‌ای برایم مهم نیست. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
🔹من معذوریت ایشان را ندارم،منظور آقای توانگر اینست که رسانه‌ها کمک کنند رییس دیوان محاسبات نشود 🔹اگر دست ما بود جلوی ورود رانتی به لیست ائتلاف رو میگرفتیم،منازعات به اصطلاح دورن جناحیتان را کف توییتر نریزید پ.ن: ورود یا عدم ورود بذرپاش ذره‌ای برایم مهم نیست. ✍ @teribon
⭕️ پایانی تلخ بر اعتراضات یک ماهه کارگران هفت‌تپه 🔸۳۰ روز از اعتراضات کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه می‌گذرد. کارگران این شرکت از ابتدا این اعتراضات را به شکل مسالمت آمیز برگزار کردند و جز اینکه به مطالباتشان رسیدگی شود، خواستۀ دیگری ندارند. 🔹پرداخت کامل حقوق معوق و حق بیمۀ تمام کارگران که از فروردین امسال عقب افتاده، خلع ید اسدبیگی‌ها و بازداشت امید اسدبیگی، بازگشت به کار کارگران اخراجی، لغو فوری قرارداد واگذاری شرکت و جلوگیری از هر گونه خصوصی سازی دیگر، قطع همکاری و بیرون رفتن تمامی مدیران بازنشسته از شرکت و پرداخت مزایای عرفی برابر به تمامی پرسنل از جمله مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در این تجمعات بوده است. 🔹ظهر امروز و پس از برگزاری سی‌اُمین روز از اعتراضات کارگران هفت‌تپه چند تن از فعالین کارگری در راه بازگشت به خانه دستگیر شدند. 🔸محمد خنیفر، ابراهیم عباسی منجزی و مسلم چشمه خاور از جمله کارگران بازداشتی امروز هستند که هفتۀ گذشته در برنامۀ لایو «هفت خان برای کارگر» کارگروه مبارزه با فساد و تبعیض حضور داشتند و اظهارات خود درباره مطالباتشان را ارائه دادند. کارگران توسط نهاد‌های امنیتی بازداشت شدند و اطلاعی از وضعیت فعلی آنان در دست نیست. اکنون کارگران این شرکت، خواستار آزادی این کارگران شدند و اعلام کردند که جای کارگر، زندان نیست و به جای آنان باید امید اسدبیگی زندانی شود. 🔻موضوعی که بیش از همه، مورد انتقاد است، بی توجهی مسئولان استانی و کشوری به مطالبات کارگران است و بار‌ها از قوۀ قضائیه درخواست شده تا به مطالبات کارگران رسیدگی بشود. ◀️ همواره با بی توجهی مسئولین مربوطه و امنیتی شدن اعتراضات، شاهد چنین برخوردی با کارگران که از قضا قشر شاکی و ستمدیده هستند، هستیم و کارگر به جای متهم زندانی می‌شود‼️ ⁉️ اما سوال اصلی اینجاست که تا کی قرار است اعتراضات به این صورت پایان یابد و با امنیتی شدن اعتراضات، مطالباتِ به حق به حاشیه برود ؟؟ 🔻گزارش کامل اعتراضات اخیر کارگران هفت تپه👇 https://snn.ir/fa/news/861915 http://Eitaa.com/teribon_ir
🔺‏در ماجرای ، تقصیر شد، تصمیمی با غلط‌ترین، غیرمردمی‌ترین و تحکم‌امیزترین شیوه اجرا شد و عاملان و آمرانش باید محاکمه و استیضاح شوند. مردم خشم و مطالبه‌ داشتند، باید با ملاطفت و عطوفت باانها برخورد و صدایشان شنیده شود. 🔺اما اگر کسی از آشفتگی سوءاستفاده کرده، مال، جان و ناموس مردم ‏را درخطر و مورد تخریب و سرقت و هتک قرار داده، سلاح‌کشی و محاربه و افساد و همکاری با خارجیها و گروهکهای معاند و تروریست کرده و از اعتراض مردم برای آشوب و شورش و قتل و غارت استفاده کرده هیچ دلیلی ندارد بگوییم عدالت و مجازات در موردش اجرا نشود و ‎. این ظلم به مردم است.‏ ‌ 🔺سیستم قضایی، امنیتی و انتظامی ما اشکالات اساسی و بی‌انضباطی‌هایی دارد و اصلاح‌های اساسی میخواهد و باید مطالبه و پیگیری کرد، اما نباید این موارد یا خواست سهل‌گیری با مردم، بهانه و ابزار تخفیف مجازات جانی و قاتل و سارق و عامل ناامنی و همکار دشمن شود. مسئولین هم باید شفاف‌سازی کنند. ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️دستگاه «آبان۹۸»ساز! 🔺اونایی که⁧ ۹۸⁩ رو با بانک آتیش زدن و اسلحه کشیدن، امنیتی کردن، به اون کارگر بی‌سلاح و بی‌پناهی که گرونی‌ها⁧ زندگیش رو نابود کرد هم بدهکارن! ترجیح میدم بجای ⁩ گفتن درمورد کسایی که دقیقا نمیدونیم چه کردن، از کارگرهای⁧ ⁩ که دیروز بازداشت شدن، بنویسم! 🔺بذر ۹۸ ها، این روزا در «شوش» داره کاشته میشه! با بی‌تفاوتی حال‌به‌هم‌زن امثال استاندار تسبیح‌به‌دست نسبت به ۳۰روز اعتراض آرام کارگران که چندماهه حقوق نگرفتن! کسی هم براشون هشتگ نمیزنه، چون آتیش‌بازی راه ننداختن! از برانداز تا مسئولین همه دارن تشویق به آشوب میکنن! ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir