فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خطرناکتر از "تحریم های فلج کننده" ، "تحلیل های فلج کننده" است!
#بازخوانی
@teribon_ir
⭕️ آخرین پیامک..
🔸 این آخرین پیام مردی است که در ابتدای ریاستش آمریکا را کدخدا خواند، به دشمنان تاریخی ملت ایران اعتماد کرد و گردنش را ذلیلانه مقابلشان خم کرد، در پیشگاه مردم کشورش حقیر و نفرین شد، کشورش را در مرز ورشکستی جلو برد، جان مردم را به لب رساند و حالا در واپسین لحظه های ریاستش هنوز چشم امیدی دارد که اگر گندمی نصیبش نشد لااقل "جویی" از بایدن نصیب او شود، حسن روحانی نماد حقارت و عاقبت تمام سیاست مدارانی است که به جای ساده زیستی، جهاد شبانه روزی و تکیه به مردم، غرق در اشرافیت، به دور از مردم متوهمانه دل به #سراب ببندند.
🔸 رئیس جمهوری که محبوبیتش به کمتر از ۷ درصد رسیده! حالا عموم دوست داران و منتقدینش و اکثریت مردم برای رفتن دولتش لحظه شماری و برای او آرزوی مرگ میکنند! رئیس جمهوری که با فریب و نیرنگ و بد اخلاقی ۲۴ ملیون رای را جمع کرد، سرمست قدرت شد و حالا به چنین سرنوشت رقت آوردی دچار شده، مردان در میدان ۱۴۰۰ روحانی را به عنوان #تابلو_عبرت مقابل شان قرار بدهند و با در نظر گرفتن عاقبت او پا به عرصه میدان سیاست بگذارند.
#محمدامین_رضایی
@teribon_ir
🔰 اندر احوالات میرزا نویسان...
🔸 منتظر داستان سرایی های آقایان چپ و راست باشید...
#روح_الله_رشیدی
@teribon_ir
🔻 بنشینید و نگاه کنید...
🔺منتظر نعل وارونه آقایان باشید:))
#محمد_امین_سلیمی
@teribon_ir
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ با اینا کشور پیش نمیره
🔻بی عرضه ترین افراد....
#بازخوانی
@teribon_ir
🔸درباره عدالت و سیاست:
کلمه و معنای واقعی آن؛ مسئله «کلمه» است
🔻برای اصحابِ احزاب دست گرفتهاند که تا دیروز از عدالتخواری و پایان دوران عدالتخواهی میگفتید و الآن که رهبری گفتهاند نامزد ریاست جمهوری باید عدالتخواه باشد، شروع میکنید به بستن عنوان عدالتخواه پشت چهرههای محبوبتان.
به نظرم خیلی هم این جور نخواهد بود.
🔻شاید دهه هفتاد احزاب و لابیهای سیاسی و مذهبی چنین کارکردی داشتند که حدس بزنند که نظر مقام معظم رهبری به نامزد مورد اجماع خودشان است اما امروز اوضاع فرق کرده است. در وضعیت کنونی آنها و یا جانشینهای جوانترشان این توانایی را پیدا کردهاند که اصل معیاربودن عدالت در سیاست و غیر سیاست را به کلی فاقد معنا کنند.
🔻 این معنازادیی هم معمولاً هم یک قصه تکراری دارد:
ابتدا از موضع واعظ اخلاق برمیآیند که «عدالتخواهی حزب نیست؛ پنجه کشیدن در چهره اخلاق نیست؛ ناسزا گفتن به این و آن نیست؛ بدگویی به مسئولان نظام نیست؛ منحصر در یک گروه نیست؛ نفی دیگران نیست؛ ناامیدی و حجتیهای و خوارج بودن نیست و ...»؛ آنگاه زمینه فراهم است: عدالتخواهی که چیزهای مختلفی نیست، هیچ چیزی نیست و هیچ وجه معیاریگونهای ندارد.
🔻یک نمونه نزدیک از این روند را به یاد بیاوریم: ۱۸ بهمن ۹۸ رهبر انقلاب در سخنرانی خود در تبیین چه کسی را انتخاب کنیم گفتند: «به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشند. کشور ما به عدالت احتیاج دارد ... نگذاریم که این پرچم بخوابد ... هم عدالت اقتصادی، هم عدالت حقوقی، هم عدالت سیاسی؛ در همهی زمینهها».
🔻۳۰ بهمن، ۱۲ روز پس از سخنرانی و دو روز مانده به انتخابات ۲ اسفند، جمعی از واعظان و دیگران بیانیهای صادر کردند در تأیید لیست احزاب و گروههای یک جناح سیاسی. در این بیانیه که بعدها و البته پس از مرگ سهراب، برخی از امضاکنندگان آن اظهار «شرمندگی» کردند، به نام سردار شهید، به «کارآمدی» و به «مجلس قوی» اشاره شده بود اما هیچ اشاره و حتی هیچ اشارهای نشده بود به این که «به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشند».
مخاطبان این خطبا هم، هنگامی که به هر سی نفر و تاکید میکنم به تمامی افراد لیستِ این احزاب رای میدادند؛ و حتی به کسانی رأی میدادن که هرگز آنها را نمیشناختند، هیچگاه به خاطر عدالتخواه بودن به این افراد رای نمیدادند. امروز هم قصه همان قصه است.
🔻از طبقه مرفه جدید و طبقه ویژه سیاسی که بگذریم، مسیر تبدیلشدن عدالت به یک معیار و سنجه در میدان سیاست، موانع و حتی مخالفان مقدسی دارد؛ یک تاریخ از نوعی تفکر دینی و انبوهی از آموزههای کلامی و فلسفی و مذهبیِ فاقدِ وجوه عدالتخواهانه را پشت خود دارد؛ حتی یک عالمه جهل مقدس به نام «مصلحت»، «مذهب»، «اخلاق»، «حفظ نظام» را در پشتیبانی خود دارد؛ با یک، ده، ده و حتی دهها بار گفتن رهبر هم چیزی عوض نشده و نخواهد شد؛ باز هم ایام انتخابات و باز هم همان همیشگیها. محافظهکاری تا عمیق استخوان ما نفوذ کرده و به راحتیها در برابر عدالتخواهی عقب نخواهد نشست.
🔻ما در میدان سیاست افرادی را میخواهیم که «به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشند»؛ ولی مسئله ما فقط سیاستمداران موجود نیستند که طرفدار عدالت نیستند. ما در پیشانی وضع موجود با کسانی مواجهیم که مفاهیم را از «معنی واقعی کلمه» تهی کردهاند و از طریق کلمههای بیمعنا، به این سیاستمداران سرویس میدهند. البته مسئله ما همین افراد دسته دوم، که چه بسا نیت خیر دارند هم نیستند. مسئله ما خودِ کلمه است و معنای واقعی کلمه. مدتهاست به این فکر میکنم که مسیر فرارفتن از امتناع کنونی، از جایی بیرون از میدان سیاست میگذرد.
#مجتبی_نامخواه
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻لفظ رو همه میگن!!
🔹در عمل چ کردیم؟
@teribon_ir
جزوه_ـ_تشکیل_دولت_جوان_حزباللهی.pdf
703.3K
⭕️برای تشکیل #دولت_جوان_حزب_اللهی چه کنیم؟
🔹 جزوه خواندنی؛ گفتاری از #محمدصادق_شهبازی دربارۀ «نقش جوانان در تحقّق دولت جوان حزباللهی»
#کپسول_مطالعاتی_نوروز
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حالا هشت سال از آن روزهای پرشور و هیجان می گذرد اما آنچه بیشتر در ذهن ما باقی مانده، تقوا و عقلانیتی بود که در شور و هیجان آن روزها کمتر دیده شد.
خدایا تو خود شاهدی ...
#بازخوانی
@teribon_ir
7.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴کلیپ/ توصیف صادقانه و دقیق شبکه های ماهواره ای از سعید جلیلی!
#بازخوانی
به تریبون مستضعفین بپیوندید:
@teribon_ir
8.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ قابل توجه برخی نامزد های بزرگوار...
🔸 انتظار داریم #سنگینی کارو بدونید..
🔸 مشکلات و #مسائل_اساسی کشور رو بشناسید..
🔸 #برنامه داشته باشید...
@teribon_ir
19.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ شهید مطهری؛ انتخابات، رشد اجتماعی
🔸مثلا انتخابی مانند انتخاب وکیل مجلس می خواهد صورت بگیرد. ممکن است شما که در فوق این جمعیت قرار گرفته اید حسن نیت هم داشته باشید و واقعا تشخیص شما این باشد که خوب است این ملت فلان فرد را انتخاب کند، و فرض می کنیم واقعا هم آن فرد شایسته تر است.
🔹اما اگر شما بخواهید این را به مردم تحمیل کنید و بگویید شما نمی فهمید و باید حتما فلان شخص را انتخاب کنید، اینها تا دامنه قیامت مردمی نخواهند شد که این رشد اجتماعی را پیدا کنند.
🔸باید آزادشان گذاشت تا فکر کنند، تلاش کنند، آن که می خواهد وکیل شود تبلیغات کند، آن کسی هم که می خواهد انتخاب کند مدتی مردّد باشد که او را انتخاب کنم یا دیگری را، او فلان خوبی را دارد، دیگری فلان بدی را دارد.
🔹یک دفعه انتخاب کند، به اشتباه خودش پی ببرد، باز دفعه دوم و سوم تا تجربیاتش کامل شود و بعد آن ملت به صورت ملتی در بیاید که رشد اجتماعی دارد. والّا اگر به بهانه این که این ملت رشد ندارد و باید به او تحمیل کرد، آزادی را برای همیشه از او بگیرند، این ملت تا ابد غیر رشید باقی می ماند.
🔸رشدش به این است که آزادش بگذاریم ولو در آن آزادی ابتدا اشتباه هم بکند. صد بار هم اگر اشتباه کند باز باید آزاد باشد.
@teribon_ir